Jump to content

DIY Push-Pull GU32 lampu pastūzis


osscar
 Share

Recommended Posts

Par cik citos savos topikos jau par šo spamoju - laiks cept jaunu - šim veltītu.

Ievadam: zinu , ka man pastūžus vairs nevajag, bet par cik pirms apm. gada ss.lv  ieraudzīju, ka vīrs tirgo jaunas NOS GU32 lampas ( raidītāju tetrodes-paredzētas darbam C klasē un tām ir konstruktīvi kopīgs katods)  iepakojumā - kādas 14 pa lētu naudu (neatceros cik precīzi..bet ap 25 EuR) - fiksi iegūglēju, ka šīs ir USA 832 vai čaina FU32  analogs + tās der audio - nopirku no lāga pārdevēja. Kā jau rakstīju, dažas bija  beigtas - vakuums izbeidzies, par to liecina nedzidrs balons + balta nokrāsa metalizācijas vietā, vai vispār pilnīgi caurspīdīga, bet tas mani īpaši neuztrauc, jo vismaz 9-10 lampas ir labas, neskatoties uz to ka ražotas 1965 gadā. Protams mani arī "paķēra" šo lampu ērmotais izskats.

Sāku meklēt shēmas kur jamo pielietot, varianti ir - push -pull (2 - taktu) pastiprinātājos to lieto + shēmas, tās kuras netā pieejamas nav sarežģītas...kā arī kādus 7-9 W uz kanālu var izspiest. Populārākās netā (google) -  http://www.audiohobbyist.com + citas, bet baigo atšķirību viņās nav. Ir vēl krievu Lynx , bet tam tā shēma advancētāka + komerciāls produkts. Pastūzis top priekš mana Bračkas, kurš man daudz palīdzējis tāpēc lieku šajā visas savas prasmes, cik nu man tās ir, kā arī doma iekļauties salīdzinoši mazā budžetā - 200-250EUR +-.

Sāku ar korpusu - tas no ebaja - apm. W28xH5xD21cm. Alumīnija. Papildus tam doma izmantot indel transformatorus izejā + barošanā - cena/kvalitāte imho ok. Zemāk bildes kā tas varētu izskatīties:

 

Korpuss ar pielaikotām lampām:

 

DSC00219.jpg

3D skice:

 

gu3232.sized.jpg

 

Kā rāda pieredze, nevienu caurumu nedrīkst urbt pirms nav fiziski detaļas rokās..jo pat mm ir nozīme, kaut softiski izskatās, ka viss derēs. Galvenais protams trafu reālie izmēri.

Par cik shēma vēl līdz galam nav skaidra, sāku ar testa eksemplāru uz gaļas dēļa.

 

DSC00205.jpg

 

šodien patestēju barokli: viss strādā kā nākas:

DSC00248.jpg

 

Bildē (testa verķim) redzamie anodu konektori man nepatika, tāpēc pasūtīju ebajā citu lampu konektorus(spīdīgus keramikas)  un tajos ielodēju MOLEX psu izjauktus kontaktus lai der GU32 lampai - tā izskatīsies (protams, tiks izmantota apsudrabotā vada iekšējā dzīsla nevis ekrāns - tas smukumam un nekur nav pievienots):

DSC00244.jpg

 

Lielos lampu soketu caurumus došu uz CNC izveidot, bet mazos pats saviem spēkiem: šodien izurbu aizmugures paneli - izskatās šādi, lai pēc tam nav jāmokās ierobežotā telpā, apalvoju jau skandu konektorus un tīkla spraudņa pieslēgvietas.

 

DSC00247.jpg

 

Bez tam papildus +- tiku skaidrībā ar barošanas bloku:

 

gu32psu_1.sized.jpg

 

Trafs bija pieejams tās kā bija, līdz ar ko nāksies biku nomest  kvēles un barošanas spriegumus = lētākais un šajā situācijā manuprāt labākais variants - ar rezistoriem. Sadalīju barošanu pa kanāliem, lai  piem. testējot var viena kanāla lampas neievietot neriskējot izcepinot otru kanālu, jo bez slodzes kvēles spriegums pieaugs. Varētu protams likt 4 rezistorus kvēlē - katrai lampai savu, bet ka rāda mana pieredze diezin vai slēgšu aparātu ar iespraustu ieejas lampu un bez izejas lampas, tāpēc pieturos pie 2 kanālu varianta. GU32 ir 2x6.3V kvēles tinumi, kurus slēgšu paralēli - līdz ar ko kvēlei vajag 6.3V@1.6A. Ja būtu 12.6 V trafs - varētu barota 12.6@0.8A.

Papildus B+ barošanas blokā paralēli kondensatoriem ievietoju 100K rezistoru lai izlādētu kondensatorus, ja tiek testēts barošanas bloks vai aparāts bez lampām..protams izlāde ar šāda nomināla rezistoru prasa zināmu laiku - ...bet labāk nekā atrauties 300V.

Turpinājums sekos - nākamnedēļ , kad ceru saņemt pēdējās iztrūkstošās detaļas , lai piešķiltu testa agregātu.

Labots - osscar
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Solīdi +1

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

piešķīlu ar nokavēšanos maketu - strādā ar pirmo - ieejā 6n23p. Fons nav, vēl nemērīju cik un ko dod ārā, pēc laika aizgāja dziesmā (10 sek) - apmetu otrādi primāro izejniekam - viss bumbās. skan labi. nākošā uz testu 6n1p. Vēl jāpskatās ar oscili vai nevajag ar C šuntēt atpakaļ saites rezistoru.

 

DSC00310.jpg


anodi nav sarkani, topīju jau 2,5 h - ieejas lampa - 85 grādi - izejas 150.


ieliku kompī šo ripuli via EMU usb...skan vienkārši jauki :)

 

http://www.jr.lv/lv/veikals/prece/?shop_id=531249


thd ( nezinu cik V - zem 2 V rms ) + FR

 

thdgu32.jpg

 

 

gu32fr.jpg


20Khz, taisnstūris biku ir kūkums - būs ar C atpakaļsaitē jāpaeksperimentē, bet nekas traks.

 

 

DSC003142.jpg

 

 

tādi rezultāti uz 8R:

 

1Khz - klips sākas pie 8.3 V rms = 8.6W apm.

 

pie 40hz - 7,2v = 6.5W (trafs nevelk, kas ir ok)


pie 40Hz ne tik daudz klips cik serde aiziet histerēzē un parādās baigā trepe sinusā/


biku palaboju:

 

augšējie grafiki bija uzņemti, kad testēju 6n2p un tai pastiprinājuma koef. ir 2x lielāks, līdz ar ko tā biku "šņāc" ar ausi pielienot pie tumbas var dzirdēt. To redz arī bildēs.

 

 

lūk 6n1p:

 

6n1p.jpg


bet tā varu teikt,ka aparāts stabils - visu nakti nošancēja - nenodega :D


Principā eksperimenti beigti :

 

DSC00321.jpg

paeksperimentēju ar dažādiem C atpakaļ saitē - var iztikt bez, jeb kādi 220Pf ir ok, lai biku pielīdzinātu taisnstūri. 10Khz + 100Pf paralēli atpakaļsaites rezistoram. 

 

DSC00324.jpg

 

Papildus pielaikoju vizuālo. atkal būs jāķer mm...tas man nepatīk..bet ko darīt ka vietas ir tik cik ir...trafus mēģināšu šādi izvietot lai mazinātu to savstarpējo ietekmi. Skaļuma regulatora kloķi ar pamainīju. Pašlaik doma, ka izejniekiem virsū 90x80 mm kastītes + 90x90mm barošanas trafam. Augstumā visi 3 - 90mm. Jāpasūta, jāsagaida, kad atnāks - tad var urbt caurumus. vēl 2-3 nedēļas...kamēr atnāks no čainas..


kamēr trafu korpusi brauc...paeksperimentēju ar šādu audiofīlu izstrādājumu :-D - silikona gredzeniem/demferiem - pēc FFT - 50 un 100Hz par 0.5 db nokritās..bet jāņem vērā ka lampa horizontāli- vairāk vibrē un mikrofonē...jo nav stabila. domāju, ka ir jēga likt lampas vertikāli + likt gumijas blīves zem trafiem un lampu soketiem.  Vēl testēju lampas - dažādas - atkal apstiprinājās vecā patiesība...dažas ir klusas - 50 un 100hz -95db..citām parādās - 150hz tādā pat - 95 db līmenī...tā kā lampas ir vērts piemeklēt...labākajām - tikai -98 db 50 un 100hz. 

 

DSC00327.jpg


vēl - augšējos fft var neņemt par pilnu - jos kats bija pārslēgts uz pink noise...kurš krītas uz augšāmpēc līmeņa....uz Log skatu  augšās kropļojumi par apm 20 zagnul - bet zemāks :) db mazāki pie šāda līmeņi. Tas nav lineārs skats.


kamēr brauc smukumlietas, es kā amatieris rēķinu, tvīkoju, skatos datu lapu - un atkal mainu detaļas :D

 

DSC00335.jpg

 

Tā pašlaik izskatās makets + audohobijista shēma biku pielabota manam baroklim.

 

gu32circuit_1.jpg

 

Samazināju otrā tīkla ( 3 izvads shēmā) barošanu līdz kādiem 240V, jo bija jau biku pie datu lapas norādītajiem max 250V.  Vēl nošuntēju lētos samwha elktrolītus ar plēves kondiķiem, jo samwha ESR ir apm 0.2 omi audio diapazonā. Un rodas biku tā kā atpakaļsaite augšām un to pastiprinājums biku krīt. Gala variantā likšu rubicon Low esr. Bet šos nošuntējot - taisnstūri smukāks palika, bez jebkāda šunta atpakaļsaites rezistoram par ko rakstīju augstāk.

15Khz:

DSC00328.jpg

 

vēl pačekoju miera strāvu - abos plecos biku atšķiras - par mazāk kā 3mA ,kas pēc teorijas nav baigi labi, bet nav arī nekāda mega atšķirība. Tipa nav simetrija, serde magnetizējas un pieaug pāra harmonikas. Bet te neko nevaru regulēt (jo katodi konstruktīvi apvienoti un tiem ir viens rezistors - shēmā r kritumu 20V) - tikai lampu izejas var mainīt pret citu. Bet nu 3mA nav tik traki. Mērīju sprieguma kritumu uz trafa primāro tinumu abās pusēs - (tur kur shēmā norādīti 265V) - vienā pusē 5 V otrā - 5.4V kas dod mierastrāvu 34,2 un 31,8 mA jo trafa puses pretestība ir 157 omi. Un lampa izkliedē apm. 17W uz anodiem kopā + kādu 1,2W uz otrā tīkla....kaut kā tā .


šorīt nenāca miegs un ielodēju  ātro AC balansēšanas pocīti:

- bija krājumos 2 x10K, kurus priekš 6c33c savā laikā atsūtīja kanādietis -
vajadzēja toreiz 1K, tos ar viņš pa velti atsūtīja :D tie tagad man noder. paralēli piekombinēju rezistorus lai var fāzgriezējam vienu plecu regulēt robežās no 24-29K +-. apmēram. Rezultātā lūram ekrānā oscilim uz 100Hz un skatamies lai nav invalīdi sinusoīdā ceļot jaudu un ieregulējam tā - lai simteriski aizet ciet trafs /sinusoīda. Vēl var ar skaņu karti pieregulēt pēc 2H - kad tā  minimāla. tagad praktiski 2 H vairs nedominē. Sanāca, 25,6K standarta 27K vietā.

gu32circuit_2.jpg


par cik te detaļu salīdzinoši daudz - p2p smuki nesanāks + vietas maz - izgatavoju pcb plati - vietas ekonomijas dēļ rezistorus izvietoju vertikāli...cerams, ka vietas visam pietiks -tiesa dažas detaļas (piem. tīkla rezistori un kondensatori ) būs pa tiešo pielodēti, jo tā ir labāk.

 

DSC00336.jpg


Fināla stadija, viss sazīmēts, samērīts, izprintēts, vēlreiz samērīts - pielaikots..vēl tik barokļa plate ...tad rīt doma atdot uz caurumošanu....un weekendā ķerties pie skrūvēšanas. Atnāca trafu kastītes, vidēja biku citā tonī, bet tas štrunts - un augstums būs vienā līmenī -šai kājiņas/skrūve. Detaļas sapakotas plēvēs lai transportējot nesaskrāpējas. Kārtējo reizi iet cīņa par katru milimetru brīvās vietas :D

 

DSC00338.jpg

 

DSC00341.jpg


tapa baroklis šovakar:

 

 

DSC00342.jpg

 

 

detaļas atdotas Kiram uz caurumošanu, cerams rīt būs gatavs. Vēl atliek sagādāt dažus sīkumus - dekoratīvās skrūves, kuras vienmēr pietrūkst, dažus rezistorus + plastmasas vai gumijas  starplikas lai nav caur korpusu jālaiž vadi cauri aizmirsu , kā latviski saucas - angliski - grommet. Jo tuvāk finišam jo vairāk sarūk mana pacietība ..gribas visu ātrāk :D 

Labots - osscar
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

un tavupraat, treshaa harmonika prieksh lampas liekas ok ?

Link to comment
Share on other sites

priekš puš pull ir ok, pie lielākas jaudas 2un 3 ir apm .vienādas. tas ac balansa pocis baigi daudz ko dod - ar to harmonikas var baigi padzīt lejā...tiesa jautājums vai lampas noveco simetriski...


un bass ir vairāk traņu bassam līdzīgs, kas ar ir loģiski.

Link to comment
Share on other sites

nu 2=3 vairs nav ne lampa,pat ne efektu procesors ..

Link to comment
Share on other sites

nu ir kaut kāds līmenis, kur ekrānā tieši tā arī bija...pēc tam ceļot līmeni, protams ieejas lampas 2H ceļas un arī  izejā tā ir lielāka..bet tā pie mana klausīšanās līmeņa  - 2 h mazāka - 3 - lielāka, ja pocis ieregulēts.

Link to comment
Share on other sites

vai elektroliitu un paareejo tuvaakaas platiites pasiivo elementu darbiibas rezhiimi ir apreekjinaati, vadoties no blakus esosho lampu izstarotaa siltuma, jeb vienkārši taapat ????

Link to comment
Share on other sites

ir biku paskatīts siltums uz aci maketā + teorētiski parēķināts , kas kā karst. Visvairāk katoda rezistors - 1.2W +-...tāpēc tur paralēli 2 pa 3 W .kaut arī 5W nebija nekāds karstais - rezistori Vishay 250 PPM/k (kas ja pareizi rēķināju dod izmaiņu no sākotnējās vērtība spei 20 grādiem - kādi paŗis omi -pie 70 - 80 grādiem) .  baroklī jaudīgie pa malām izvietoti + 2 kas kvēli sēdina tiks pie pamata pieskrūvēti. Pārējie nav baigi karstie,


un jaudīgajiem melnajiem barokļa  20ppm/C - kas manuprāt vispār neko nemaina. - to vērtība maz mainās, kad tie karsti.


un kondensatori tālu no tiem - tos ar necepina.


es ar ribētu lai vārāk ir vietas, bet tās ir tik cik ir..


šodien salodēju kvēli korpusā un pielaikoju , kas der un kas nē..var teikt fināla stadija:

 

 

DSC00356.jpg

 

 

DSC00348.jpg

 

DSC00349.jpg

 

led lampa dzīvē ir oranža - tāda pati , kā kvēle, fočuks to nespēj sagremot :D 


iekšas:

 

DSC00358.jpg

 

vēl viss nav sakārtots, bet strādā, kompakti baigi - pāris mm no kondensatoriem līdz apakšas vākiem..apm 70 skrūves....svars 6-7 kg.,,lai pieskrūvētu trafus un to vākus precīzi...aizgāja 6 stundas...tad skrūves pa garu - traucē platei..tad nesakrīt ar coķiem..smagākais  mans builds imho.



vēl dažas bilžas:

DSC00360.jpg


DSC00363.jpg

DSC00369.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stepselis

 

 

.... lai pieskrūvētu trafus un to vākus precīzi...aizgāja 6 stundas...tad skrūves pa garu - traucē platei..tad nesakrīt ar coķiem.....
 

Man jau sen interesēja Tev pajautāt, kāpēc centies savus aparātus iedabūt maziņās kastītēs?

Manā skatījumā šādai tehnikai mazs izmērs nav nekāds pluss.

Link to comment
Share on other sites

nu šim lielu nevajag + šis nav baigi karsts, kā arī cena lielai kastei ir kosmiska salīdzinoši...kaut kā tā - kompromiss starp kompaktumu un izmaksām...šo būtu jocīgi likt standarta 430 mm kastē... stipri pa lielu būtu. + skatos kādas kastes ir netā pieejamas ///


+ vēl mazāks korpuss - mezgli tuvāk, mazāki kritumi spriegumam, īsāki vad,mazāki to izstarojumi, traucējumi - zudumi...var detaļas p2p savienot...protams barokli vajag tālāk izvietot - vai atsevišķā kastē :D

Link to comment
Share on other sites

Man pa tiem LED slēdzīšiem nav īsti skaidrs. Vai Tu dzen visu ienākošo strāvu caur to slēdzīti?

Esmu tikai vienreiz tādus izmantojis DACam. Tam es dzinu caur šo slēdzi- nu cik nu tam tur vajag, bet, domājot par ampiem un jaudu, cik tie patērē, tās lodējumu klemmes vismaz maniem slēdžiem ir sīkas un izskatās nenopietnas. 

Tagad domāju, ja likt tādu slēdzīti ampam, vai nedomāt drīzāk taisīt tā, ka tas slēdzītis darbina kaut kādu releju?

Link to comment
Share on other sites

ta kāda tur strāva..neatceros cik  tas slēdzītis rated...250V - 3A. tas tak vairāk kā ok..man šim IEC soketā ir 0.5A drošinātājs. spīdinu led pa taisno no AC 6.3V


šis pastūzis zem 100W tērē. trafs ir tikai 100W. slēdzis uz tādu jaudu te ir ok, pat ja čaina šmaucās 2x. AC naV DC kur slēdžu parametri daudz nopietnāk jāuztver.


un kondensatoru banka ar nav tik liela lai ieslīgšanas brīdī nokurinātu drošinātāju.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

pasttūzis pa brīvdienām padzenāts pamatīgi. viss strādā, mēģināju samazināt fonu 50Hz ( 1.3mV ) - bez panākumiem, tas inducējas izejas trafos no jaudas trafa...fons ir pat tad kad lampas nav iespraustas...tātad cēlonis skaidrs. Risinājums - likt trafus tālāk, vai pamainīt izvērsuma leņķi - bet tas nav iespējams - maz vietas. Uz 92db tumbām fons nav dzirdams vai traucējošs. Maketā tas bija zemāks. Bet tur trafi bija tālāk izvietoti. vēl ēbajā pasūtīju anti magnetic foil...varbūt izdosies aptīt rafu kastes no iekšas un būs zemāks 50hz līmenis. Bet priekš tik kompakta būvējuma ir ok. Tā ka šis ir pabeigts un paliek kāds ir.

DSC0038a9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nostrādāts ļoti labi. Es arī sev gribētu lampinieku uzbūvēt, bet visas manas slodzes prasa ievērojamu strāvu un zemu Zout.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

trafi no indel, sūtīju no tme.eu . Rigondas trafi šim būtu par švaku un frekvenču josla tiem šaurāka. šie trafi ir pat biku pa jaudīgu (20W) , bet tas par ļaunu nenāk. Tie domāti EL 84 PP.


kaut gan ja domā to rigondu kurai bija divtaktu izeja , tas trafs imho varētu ar derēt.  nu apakšas būs zemākas, bet kādi 10W tam dzelzim uz aci ir.


jo tā 6p14 jau tās el84 klons vien ir un tātad domāju tam trafam kādi 8-10 K primārais ir. ja jau 140R pie DC ...

Link to comment
Share on other sites

Domāju , ka labāka skaņa būtu vecajai Rigondai , ar vienu 6p14 izejā .

post-99224-0-99177300-1417883636_thumb.gif

Labots - Osis007
Link to comment
Share on other sites

Huan Kaktus

@@Osis007, nekā labāka tur gan nebūtu :) PSRS radiorūpniecība mūžīgi ekonomēja uz trafu dzelžiem, tāpēc tie vienmēr bija daudz par mazu, un, attiecīgi, skanēja pašķidri. Tas @@osscar, attiecas arī uz Rigonda 110 - tur arī bija par mazu. Bik labāki bija SiNfonijas trafi, kaut arī vēl ne ideāli.

Link to comment
Share on other sites

Par dzelžiem piekrītu , bet mana doma bija , ka vienas lampas gals skanēs labāk kā divu push-pull , tāpēc pieliku Rigondas 101 shēmu , izejas trafs būtu jāliek cits..

Link to comment
Share on other sites

nu skaidrs, ka SE vajadzēs citu...bet tā shēma, ja pareizi saprotu - , kad tas tīkls pieslēgts caur trafu - tipa barokļa pulsāciju "izslēgšana" lai uz barokli ieekonomētu...tad jau labāk uzreiz triodi likt ja gribas SE.


kaut gan otras puses tā shēma ir biku savādāka un krievu aprakstos minēta - kā ultralinēra..neesmu tāds lampu spečuks, bet cik palasīju - izejas jauda samazinās un vajag labāku barokli, kas no vienas puses tā varētu būt ja uz otro tīkliņu padod to pašu "barošanu".


jā un vēl cik saprotu šādā setapā, trafu vajag kavlitatīvāku - precīzāku lai nesanāk ģenerators.


tobiš domāju, ka grūti būs atrast piemērotu trafu. bet varbūt arī tādi ir - neesmu baigi pētījis. nebiju iedziļinājies SE ultralinear slēgumā :-)


bet nu nez - tad tik pat labi elementāri var ierīkot slēdzi - UL  / Triode un slēgāt pēc patikas to pentodi.

Link to comment
Share on other sites

Huan Kaktus

 

 

mana doma bija , ka vienas lampas gals skanēs labāk kā divu push-pull

Jautājums ir strīdīgs :) Ir cilvēki, kuriem patīk triodes SE, ir cilvēki, kuriem patīk PP. Tīri objektīvi, THD PP ir mazāks, kā SE, jo PP slēgumā samazinās pāra harmonikas. No otras puses, PP harmoniku spektrā dominē nepāra harmonikas, kas subjektīvi var izklausīties sliktāk, kā lielāks harmoniku līmenis, bet ar dominējošām pāra harmonikām. Bet var arī neizklausīties... Tāpēc spriest tagad, ka konkrētais PP ir slikti, un labi būtu Rigondas SE, ir, maigi sakot, rune ne par ko. Oskars pirms tam ir taisījis SE uz 6C33C, tagad uztaisīja PP uz GU32. Tāda bija viņa vēlme kā DIY entuziastam, un tāda tā ir jāpieņem.

 

Sorry par offtopu :)

Link to comment
Share on other sites

protams, PP ļauj nokancelēt  pāra harmonikas, pie nosacījuma ja trafs ir perfekts un lampas plecos ir ar identisku pastiprinājumu...ja neveic AC balansēšanu  vadoties pēc THD spektra....nebūs mazāka 2H. Ar nebalansētām lampām man 2H dominēja, tikai ievietojot poci un regulējot izdevās samazināt 2H tā lai tā būtu mazāka par 3H.


un ja maina lampas, tad balansēšana jāatkārto, un iespējams, reizi pusgadā ar jānočeko..jo nez vai lampas zaudē emisju un noveco identiski...

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...