Jump to content

Kurā tankā atrodama vislabākā autogāze un degviela?


Mezavecis
 Share

Recommended Posts

Bruketajs

Uhh, kā te karsti iet... veselam baram mēnešreizes izrādās bijušas.

Takš kamēr pastāvēs 2 veidu iekšdedzes neefektīvie dzinēji, vienmēr būs 2 karojošās puses, kas plēsīs krekliņus ar vārdiem, ka šiem, redz, taisnība. Tie, kas saka, ka LPG barotiem dzinējiem ir spēcīgāks aroms, noteikti saskārušies ar kāda Rīgas kaktu kantora meistardarbu, kas tur ir desmitiem. Tas ka smird dīzeļi ir normāli jo tāda ir tās degvielas sadegšanas īpatnība apvienojumā ar augstspiediena iešprici un paaugstu ieplūdes spiedienu, lai būtu tas nežēlīgais "dīzeļa cēliens" un protams, nevar aizmirst visādus Jonixveidīgos gudriņus ar leņķa slīpmašīnām un OBD kabeļiem ekipējumā. 

Par pašu degvielu runājot - tagad liela daļa ir dažādas franšīzes un nav vairs vispār nekas saprotams. Vajag labu dīzeli, pērc Nestē, bet LPG visu +- vienāda - viss atkarīgs no paša tanka tīrības un nosēdumu krāšanas ieraduma, kas pēc tam parādīsies gāzes iekārtas filtros, kas, savukārt, nemaksā tik dārgi, lai par tiem ceptos.

Link to comment
Share on other sites

 

 

LPG visu +- vienāda - viss atkarīgs no paša tanka tīrības un nosēdumu krāšanas ieraduma, kas pēc tam parādīsies gāzes iekārtas filtros, kas, savukārt, nemaksā tik dārgi, lai par tiem ceptos.

Tieši tā, man kondensāta un reduktora filtrs maksā ~5€ kopā, un nomainīt prasa max 15min.

http://www.shopgaz.lv/ieliknis-tomasetto-alaska-reduktoram.html#.WE1tPF5tXDc

http://www.shopgaz.lv/tvaika-fazes-filtrs-12x12.html#.WE1s-15tXDc

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nu ne uzreiz, bet termiņus noteikt. Piemēram, no 2020.gada iebraukšana Rīgas centrā tikai Euro5 un augstākiem.
Priekš kam mazpilsētai, lielpilsētu prasības? Ne mums to auto tik daudz, ne iedzīvotāju, ne sastrēgumu. 
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

Priekš kam mazpilsētai, lielpilsētu prasības? Ne mums to auto tik daudz, ne iedzīvotāju, ne sastrēgumu. 
 

Nav jau svarīgi pats pilsētas lielums, bet auto skaits uz kvadrātmetriem, kas Rīgā ir satraucošs - katrs pampars ar savu auto kaut kur vizinās. Protams, gŅila vadības stils un nevēlēšanās rast alternatīvu un sakārtot stāvvietas Rīgas robežās un sabiedrisko pa normāliem cipariem, lai tas nebūtu dārgāks kā braukt ar savu auto, rada šo situāciju. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Visvairāk gaisu Rīgā piesārņo automašīnas. Lai to skaitu pilsētā samazinātu, Rīgas dome būvē gan apvedceļus, gan velojoslas, kā arī paaugstina cenu pilsētas centra auto stāvvietām. Ziemā papildus auto emisijām ir arī apkures katlu radītais gaisa piesārņojums. Tā kontrolei Rīga sadalīta vairākās zonās.

 

 

http://www.lsm.lv/lv/raksts/vide-un-dzivnieki/dzive/gaisa-piesarnojums-riga-joprojam-parkapj-eiropas-direktivas-normas.a164032/

Link to comment
Share on other sites

Raksta vērtība vienā teikumā: "Kaut gaisa piesārņojums Rīgas centrā, salīdzinot ar citām Eiropas pilsētām, ir neliels, tas joprojām pārsniedz Eiropas direktīvās noteikto.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Visi mēs zinam,ka skati nevar izdzīt,ja atgāzes ir lielākas kā vajag.Dzirdēju,ka ir tāds spirta benzīns ar kuru atgāzes ir minimālas.Kur tādu dabūt?

Link to comment
Share on other sites

alusbundza
Pirms 34 minūtēm , lipka teica:

.Dzirdēju,ka ir tāds spirta benzīns

centrāltirgū uz katra stūra tirgo ....

Link to comment
Share on other sites

Skatē benzīnam jau mēra CO un CH, kas ir nepilnīgas sadegšanas rezultāts, nu "īpašais" benzīns diezvai palīdzēs ja motors ir nekārtībā tad tas "īpašais" arī nepilnvērtīgi sadegs un būsi tur pat kur sākumā .

Link to comment
Share on other sites

www.MistersPimpausis.lv
Pirms 27 minūtēm , lipka teica:

bet ja nopietni?

 

ja nopietni un gribas tikai skati iziet- tad sarkanais redex skidrums (ir vel tur visadi citi ari)  pirms skates baakaa iegaazhams ;) 

Link to comment
Share on other sites

Pirms gadiem 10 Statoils Valdemāra ielā 104 sāka tirgot degvielu E85, būtībā etanolu ar nelielu benzīna piedevu. To varēja izmantot tikai īpaši pārregulētās mašīnās, jo lai sanāktu pareiza degvielas/gaisa attiecība, tāda, ko vispār dzirkstele motorā var aizdedzināt, to E85 uz to pašu gaisa daudzumu, pēc tilpuma vajadzēja būtiski vairāk, šķiet atšķirība bija ap 1.5 reizes, bet varu kļūdīties. Iskatās, ka tas eksperiments sen jau ir beidzies. Toreiz to sāka izmantot autosportisti, jo šai degvielai ir augstāks oktānskaitlis. Bet, kā jau teicu, bija nepieciešama būtiska motora pārregulēšana. Sporta mašīnām to var izdarīt, tur lielāko tiesu ir uzstādīti brīvi programmējami vadības bloki, kā to izdarīsi ielas mašīnai? Bez pārregulēšanas visticamākais, mašīnu ar šo degvielu vienkārši nevarēsi dabūt dzīvu, bet ja varēsi, tad maisījums būs tik liess, ka CO gan būs lejā, toties HC būs augšā un skati vienalga neiziesi. Nerunājot nemaz par to, ka motora vadības bloks juks prātā.

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Uz E30-45 normāla auto dzinējs šķilsies, bet.... etanols ir kaitīgs daļas auto iešprices sistēmām. Ne katram drīkst, jo bojājas blīvējumi sprauslās un sūkņos un vēl sazin kas. Iespējams, tikai skatei var nedaudz padarbināt ar etanola piedevu, bet labāk ir nelaist luni un saremontēt auto, jo autiņš, kas neiziet atgāzes, ari pastiprināti "rij"...

 

Link to comment
Share on other sites

Šitādus eksperimentus var taisīt, ja ir pieejams atgāzu analizators. Tad var mēģināt šķaidīt visādus vairāk un mazāk degošus šķidrumus dažādās proporcijās un cerēt, ka kādā brīdī gan motoru varēs iedarbināt, gan atgāzes skatei derēs. Bet atgāzu analizators, atšķirībā no lētajām ķīniešu diagnostikas "šnorītēm" nemaksā kapeikas un nav katrā kūtiņā, kur sakās veicam auto diagnostiku. Un tur kur ir, tad diez vai tur būs ar mieru tērēt laiku šādiem eksperimentiem, ja vien tādos nav tieši ieinteresēts gāzu analizatora saimnieks. Ieliet uz dullo kaut ko kaut kādā proporcijā un cerēt, ka sanāks - stipri apšaubāms pasākums.

Link to comment
Share on other sites

Runa iet par 2002g Volvo V40. Divas reizes esmu mainijis katalizatoru un tas līdzēja.Tas tak nav normāli,ja ik pa 2g tas ir jāmaina,lai izdzītu skati!

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Tas var būt loģiski, ja katalizators pirkt veikalā pa 70-100Eur. Tie ir tā sauktie apskates katalizatori.

Tad vēl ir cilvēki, kas nemaina sveces - nesadegušas degvielas nonākšana katalizatorā noved pie tā pāragras nāves. 

Būtībā, kapeikas, kas noved pie simtiem. 

Link to comment
Share on other sites

Sveces ir mainītas un sveču vadi arī.Es tik domāju,ka varbūt tas viss dēļ krievu degvielas,ko ikdienā leju.Varbūt paņemt tepat kādā Statoilā vai Lukoilā?

Link to comment
Share on other sites

Sliktas degvielas dēļ varētu ātrāk izbeigties katalizators, lambda zondes, sūknis sprauslas. Bet ja tas ir noticis, tad, ielejot labāku degvielu nebūs tā, ka bojājumi paši no sevis pazudīs. Bet ogļūdeņražu maisījums, krievu un citās degvielās tik ļoti neatšķiras, lai nomainot degvielu, no tā vien būtiski izmainītos atgāzu sastāvs. Lai tas būtiski izmainītos, tur tiešām nopietni jājauc klāt spirts. Lai precīzāk identificētu problēmu, būtu labi zināt visus četrus izmērītos lielumus CO, HC, O2 un CO2 - gan tukšģaitā, gan paaugstinātos apgriezienos. Tie cipari diezgan daudz var pastāstīt. Un arī apstākļus, kādos tika veikti mērījumi. Vai motors bija darba temperatūrā, vai mērījums tika veikts tūlīt pēc motora iedarbināšanas, jeb motors pirms tam kādu laiku darbojās. Un ja darbojās, tad cik ilgi un uz kādiem apgriezieniem. No visa tā ir atkarīgi mērījumu rezultāti. Mērot atgāzes, gan motoram, gan katalizatoram ir jābūt darba temperatūrā. Bet vēl joprojām tehniskās apskates stacijās gadās inspektori, kas pamanās mērīt atgāzes mašīnai ar neuzsilušu motoru, tūlīt pēc iedarbināšanas. Bet ja katalizators iet uz beigām, tad, tieši pirms iebraukšanas boksā ir vēlams to papildus uzsildīt, paturot motoru kādu brīdi uz apmēram 3000 apgriezieniem.

Link to comment
Share on other sites

Ogļūdeņražu maisījums neatšķiras, bet problēmas ir ar piemaisījumiem. To pašu sēru.

Link to comment
Share on other sites

Nezinu kāda skarītība, vai vienkarši paveicies, bet diviem auto ir iededzies check engine tieši pēc Neste degvielas ieliešanas. Tajā leju reti. Iemesls, vienam notiekti bija lambdas zonde izbeigšanās, otram vēl nezinu, bet iespējams, ka tas pats, vēl nav pieslēgts pie kompja. Ok, lambda kaut kad jau izbeigtos, bet kaut kā ir 2x sakritis.

Bet tā, gāzi pildu pamatā LPG, ir gadījies vēl šur tur. Ja nav LPG pa ceļam, tad cenšos Statoil, jo tur arī LPG piegādā un arī ir atlaižu karte.

Kvalitāte jau laikam OK, jo auto jau uz to ir nogājis 100kkm, pirms tam pat nezinu cik. Filtru nomainīju pa 50kkm, un arī tikai tāpēc, ka attaisīju paskatīties, kas notiek. Tika konstatēts, ka filtrs ir praktiski tīrs, un varēja pat nemainīt.

Benzīns pamatā 123 (tas pats Statoil.CircleK), jo ir pa ceļam un lētāk. 

Labots - ju
Link to comment
Share on other sites

pirms 13 stundām , lipka teica:

Runa iet par 2002g Volvo V40. Divas reizes esmu mainijis katalizatoru un tas līdzēja.Tas tak nav normāli,ja ik pa 2g tas ir jāmaina,lai izdzītu skati!

2002 gads, co norma 0,5. Cik zinu, tad uz benzīna bez katalizatora šādu vērtību nedabūt!

(uz lpg ar labām sprauslām var dabūt co ~0,4 -0,45 un iekļauties skates normās šim gadam arī bez katalizatora, bet tas jau cits stāsts!) 

Katalizatori diemžēl izlietojas, līdzīgi kā citi filtri. Normāls katalizators ap 800 eur maksā, jo satur platīnu. Lētajiem ķīniešu ir kaut kas nohaltūrēts, gan jau ka platīns nenormāli plānā slāni uznests un viņi ne velna netur! 

Neko darīt - katru gadu pirms skates jāliek jauns...

Nekādas piedevas degvielai te nelīdzēs! Netērē velti laiku un naudu.

Link to comment
Share on other sites

visticamāk  auto ir kādi gļuki. Man 20 gadu laikā nekad nav dedzis chek endžins dēļ degvielas. Tad kad vēl ar dīzeli braukāju - nekad ziemās nebija problēmu ar lielo tanku degvielu( lukoil, statoil, un neste vecajos laikos shell ).Tagad uz bendžu braukāju pēdējos gadus 5-6   Nekad neesmu lējis tajos mazajos kaktu kantoros. Labi, varbūt jaunībā ādažos viadā retu reizi.

Tu brauc uz LPG un varbūt tapēc kaut ka stur nefunkcionē kā vajag ....

Link to comment
Share on other sites

Nevajag steigties uzreiz vainot lambda zondi/zondes. Bieži vien uz tām tiek novelta vaina, un tās tiek mainītas, kaut problēma ir citur. Kaut kur, kaut kas pieslēdz auto pie datora un kļūdas atšifrējumā ierauga vārdu "lambda". Un maina tik zondi. Kaut patiesībā pilns kļūdas atšifrējums ir "lambda regulēšana ārpus robežām", kas nozīmē, ka maisījums ir pārāk liess, vai pārāk trekns jebkāda iemesla dēļ, un ne vienmēr pie vainas ir zonde. Tikpat labi par iemeslu var būt kāda caura vai nokritusi gumija ieplūdes sistēmā, bojāta bākas ventilācijas sistēma, nepietiekams vai pārāk liels degvielas spiediens utt. Vēl lērums gadījumu ir, kad patiesais problēmas cēlonis ir draņķīgas "masas", slapjums štekeros. Bez grēka nemēdz būt arī auto ražotāji. Mēdz būt vienkārši ļoti stulbs softs, kas pilnīgi aplami interpretē dažādu signālu novirzes no normas. Īpaši šajā ziņā izceļas "Siemens" vadības bloki. Nolasot no tādiem kļūdas, šai informācijai jāpieiet ļoti kritiski un kārtīgi viss jāpārbauda ar klasiskajām metodēm, samērot signālus ar osciloskopu, izmērot spiedienus ar manometru, pirms, pamatojoties uz šiem kļūdu ziņojumiem ko mainīt.

Link to comment
Share on other sites

versatile

hz, jau 3 gadus pildos 90% nestē, nekad nekādu problēmu nav bijis. Statoils retos gadījumos, Lukoils vēl retākos, citos laikam nemaz neesmu braucis.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, M_J teica:

Nevajag steigties uzreiz vainot lambda zondi/zondes.

Teorētiski piekrītu! Protams ka pareizi kļūdas kodi jāinterpretē! 

Tomēr veikt visas vajadzīgās pārbaudes lai 100% pateiktu ka vaina ir zondē parasti vajag sanāk krietni dārgāk un čakarīgāk kā vienkārši zondi nomainīt.Īpaši ja tā ir parastā, platīna zonde.  Bez tam maniem opeļiem viņas birst... un maitas dārgas (cirkonija zondes) ~120 eur....

 

Par degvielu - tā runā, ka visos tankos parastais 95 nāk no Mažeiķu naftas kombināta un principiālas atšķirības tur pat teorētiski nav iespējamas!  


Var spekulēt ar runām par piedevām, bet nu būtisku atšķirību nav! 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 21 minūtēm , Ronalds_ teica:

Bez tam maniem opeļiem viņas birst...

Un kādā veidā viņas nomirst? Kļūst neaktīvas? Spriegums zondes izejā maina zīmi un kļūst negatīvs? Pārdeg sildelements? Tiek bojāta izolācija starp sildīšanas ķēdi un mērīšanas ķēdi. Kādu zondi izmanto pie nomaiņas - universālo, vai tieši to, kas paredzēta konkrētajam auto ar visu štekeri? Ja universālo, tad ar kādu paņēmienu savieno vadus?

 

Pirms 30 minūtēm , Ronalds_ teica:

Īpaši ja tā ir parastā, platīna zonde.

Vai šeit nekļūdījies? Kāda tad īsti zonde ir Tavam opelim?

 

Pirms 31 minūtēm , Ronalds_ teica:

Par degvielu - tā runā, ka visos tankos parastais 95 nāk no Mažeiķu naftas kombināta un principiālas atšķirības tur pat teorētiski nav iespējamas!

Atšķiras pieeja degvielu transportējot/glabājot. Rezultātā dažreiz tur klāt ir ūdens, dažreiz smiltiņas, dažreiz kaut kas no tā, kas tajā mucā ir bijis pirms tam. 

Link to comment
Share on other sites

@M_J manējām opel vektra B ir cirkonija zondes. Nekādas universālās neder!  https://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor#Zirconia_sensor

Kļūdas kods bija, ja nemaldos ķēdes pārrāvums.  

Sākumā izrakos pa visu provodku pārrāvumu meklējot.... Mašīna ta veca.... 

Bet nekā - laikam pārrāvums ir iekš pašas zondes!  Jo nomainot zondi problēma pazuda! Tik problēma ka viņa dārga ~120 eur. 

Link to comment
Share on other sites

Tā vēl nav tik dārga. Man iet pieckontaktu platjoslas pirmā zonde. Oriģināls audi/vw maksā 200eur, kā analogs parādās tikai NGK, kurš būtībā arī ir oriģināls, arī maksā 200eur, tika pārmeklēti visi internetveikali te un ārpus LV, visur cena ne zemāka par 200eur jaunai zondei. Citu analogu nav. Bet man palaimējās, es ebay izsolē no Francijas dabūju ar visu šipingu pa 75eur, izsole bija franciski un ja pareizi atceros, tad biju vienīgais, kas piedalījās un dabūju pa sākumcenu+šipings.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 48 minūtēm , Ronalds_ teica:

manējām opel vektra B ir cirkonija zondes. Nekādas universālās neder!

Kāds motora kods? Lielākajai daļai B Vectru ar dažiem izņēmumiem Bosch piedāvā gan oriģinālās gan universālās zondes pie tam par zemākām cenām. Tikai oriģinālās zondes var likt 1.8 motoriem ar Simos vadību. Bet tiem nav cirkonija, bet gan titāna zondes un bēdīgi slavenā Siemens vadība ar visiem "labumiem", kas nāk ar to komplektā. Savukārt dažiem 1.6 motoriem vadības blokā mēdz gadīties defekts, ka rezultātā tas ir spējīgs strādāt tikai ar pavisam svaigu zondi. Tiklīdz zondes dabīgās degradācijas rezultātā tās iekšējā pretestība nedaudz palielinās lambda regulēšana izbeidzas un vadības bloks bļauj par kļūdu. Runa ir par 1.6 motoru ar mono iešprici un 1 vada cirkonija zondi. B Vectru vidū šis motors gan ir reti sastopams.

Link to comment
Share on other sites

Te kāds iepriekš bija rakstījis, ka ar mazmotoru jābrauc ne mazāk kā 2500rpm. Man 1.6 motors un pamēģināju pieturēties šim teiktajam = pa pilsētu čukčinot uz 60km/h ar 3.robu ir ap 3000rpm (drusku pa traku tā braukt), bet pārslēdzot uz 4.robu ir ap 2000rpm (kas jau stipri zem 2500rpm). Sapratu, ka braukšu vien kā iepriekš uz 2000rpm. Tiesa gan man 85% nobraukums ir pa šoseju, kur braucot visu laiku ir stipri virs 2500rpm.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , markei teica:

Te kāds iepriekš bija rakstījis, ka ar mazmotoru jābrauc ne mazāk kā 2500rpm.

No kurienes šāda baika??? 

Link to comment
Share on other sites

Es teicu. Protams atkarīgs no kārbas un tā...bet esmu braucis bieži kā blakussēdētājs un redzējis kā moka auto...ar zmiem apgriezieniem...tas dzinējs tur vibrē un ģērbjas ārā...ja esi normāli uzgriezusblidz 3k trešajā tad var īzī likt 4 .

Link to comment
Share on other sites

Pirms 22 minūtēm , osscar teica:

as dzinējs tur vibrē un ģērbjas ārā...

Nu auto ir jājūt. Ja apgriezieni slodzei par mazu, takš to var just! Bet ko tādu, ka jābūt ne mazāk kā 2,5k rpm... pirmo reizi dzirdu! 

Link to comment
Share on other sites

Motoru jūtu, kad viņam smagi un kad prasās zemāku pārnesumu, tur problēmu nav. Nevajag jau vibrācijas, lai justu, ka motoram par grūtu. Vibrācijas jau galējā robeža, kad jau uz slāpšanu. Tik domāju, ka ja apgalvo, ka ar mazmatoriem jābrauc ar vismaz 2500rpm, tad jāpamēģina kā tas ir. Pie 2000rpm nejūt nekādas pazīmes, ka ir grūti, vienīgi ja pret stāvu kalnu brauc vai vajag strauji palielināt atrumu apdzenot, tad prasās zemāku pārnesumu.

Link to comment
Share on other sites

pirms 7 stundām , Ronalds_ teica:

x25xe un x18xe

Tam 1.8 motoram ir titāna zonde, tur tiešām universālā zonde nederēs, bet 2.5 motoram ir parastā cirkonija zonde, un Bosch piedāvā kā oriģinālo, tā universālo.

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
pirms 18 stundām , Ronalds_ teica:

Nu auto ir jājūt. Ja apgriezieni slodzei par mazu, takš to var just! Bet ko tādu, ka jābūt ne mazāk kā 2,5k rpm... pirmo reizi dzirdu! 

Tas toč nav ka likums, bet nu skumjais fakts, ka daudziem benzīna atmo motoriem pie <2000apgr ārā nāk pārdesmit zirgi un nulle ņutoni. Tāpēc arī griežam nejēgā.

Likt turbo, lai vairs ne līkumus izņemt, ne ziemā pabraukt, neprasās.

Reku, mana auto līkne - pie 2000 nekas vēl nenāk ārā.

CLio-182-power-curve1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...