Jump to content

Kurā tankā atrodama vislabākā autogāze un degviela?


Mezavecis
 Share

Recommended Posts

Bonifacijs

tas ir kaut kas saistīts ar enerģijas patēriņu izplešoties vai vēl kaut kas tādā garā -nu jebkurš kas uzpilda gāzi vasarā zina ka uzpildes štučka momentā apledo un ir reāli atsaldēta


ronald - kur tieši?

 

es pilnīgi drosi pieļauju ka varu jebkura brīdī kļūdīties ar pareiziem nosaukumiem un daļēji ar apjomiem un precīziem skaitļiem, es neiespringstu zu tiem, taču par kopejo virzienu esmu diezgan drošs, ja nu kas kritizejiet droši, vēlems ar fatiem pamatotiem argumentiem, būsšu tikkai priecīgs uzzināt kādu niansi

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Ir vēl viena lieta, kad var gadīties ''labāka'' gāze. Ja gāze ir vairāk butāna, tad litrs sver krietni vairāk. Reāli ielejāt bākā vairāk enerģijas. Tik ir viens bet - butānam ir mazāks oktānskaitlis. Varbūt dažreiz arī sačakarē mašinas ar gāzi, kas ir nezin kāds maisījums, kurām oktānskaitlis nav nemaz tas kas domāts. Piemēram izobutilēnam tas laikam bija knapi 60. A sūdīgā gāze tas var būt pa krietnam.

Bonifācij, apsalst tāpēc, ka ja nomet spiedienu, tad propāns vārās pie -40 grādiem pie atmosfēras spiediena, bet bākā jau nenomet spiedienu. Nometās tik savienojumos. Bākā spiediens būs atkarīgs tik no temperatūras.

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Gāzei izplēšoties, strauji samazinās temperatūra, un tā "stučkā" piesaistot ārējo gaisa mitrumu, apledo! Uz tā principa strādā ledusskapji! :)

Labots - jema
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

nuu, degvielas sastāvs jau ir atkal pilnīgi kas cits, nu kā to lai salīdzina ar pārējo?

oxygen - par spiedieniem un temperatūrām var būt eh, dažadi - uzreiz saku neesmu iedziļinājies - ja nu apgalvo ka esmu nepareizi ko interpretējis tad vismaz paziņo Tavuprat iespējamo intervalu temperatūramun  uzpildīto litrui saistbu ar realo daudzumu / kilogramiem procentualā izteiksmē - pārsniedz 5% vai kā?


jema viss ir jauki, tik pasaki vēl pēc Tavas shemas  vasara +30c tankas uzkarsis kaut o iepumpē man auto balonā - izbraucot no uzpildes stacijas kāda ir uzpildītā balona temperatūra???? Merijis neesmu, bet nu točna nojaušu ka balons ir apsarmojis

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Es takšu iedevu blīvumu pie 20 un -15 . Sanāk jau 10%  20 un 0 sanāks kādi 6%. Tirgotājam tas jau nav mazais skaitlis. Man kā patērētājam...? nu skatoties cik bieži lejos, bet kā teica vecos laikos bez kapeikas netiksi pie rubļa. Ja tirgotājs dienā notirgo par 1000eur, tad vari pats saprast, ka pa mēnesi salasīs pavisam krietnu ciparu. Benzīnam tā starpība no temperatūras ir mazāka, bet arī ir.

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Apsarmojis jau  nebūs, bet temperatūra būs kritusies, tieši spiediena maiņas ietekmē.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Taču ja pa nopietno tad jebkurā gadījumā uzpildes sūknis kačā kaut kādus noreiktus sašķidrinātās gāzes litrus - vot sašidrinata gāze 50 litri iziet caur skaitītaju un jautājums ir sekojoš - kāda ir tās temperatūra tai brīdī - nkaut kā man liekas ka temperatūta ir mīnus grādos  un šķidruns tiek arī uzskaitīts šai temperatūrā

Link to comment
Share on other sites

oxygen - te jau Mežavecis piemeta, ka temperatūras izmaiņai jau parādās visās vietās, līdz ar to nekādu vienkāršu aprēķinu nevar būt!

Link to comment
Share on other sites

Ja tanka balons atrodas ārā, gāzes temperatūra būs apmēram tāda pati, kā āra gaisa temp! 

Tiesa gan izejot caur kompresoriem, caurulēm, vārstiem - vietām kur mainās spiedieni temperatūra drusku mainās!

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Kaut kā man arī instinktīvi liekas ka neatkarīi no apkārtējās temperatūras gāze no DUS tiek padota uz kaut kādu teiksim reduktoru, tur atdziest līdz mīnus cik tur konstantei un talak tiek parkačāta un uzskaitīta, nu vai kait kā tā

Link to comment
Share on other sites

 

 

Taču ja pa nopietno tad jebkurā gadījumā uzpildes sūknis kačā kaut kādus noreiktus sašķidrinātās gāzes litrus - vot sašidrinata gāze 50 litri iziet caur skaitītaju un jautājums ir sekojoš - kāda ir tās temperatūra tai brīdī - nkaut kā man liekas ka temperatūta ir mīnus grādos  un šķidruns tiek arī uzskaitīts šai temperatūrā
Te jau sākās tie joki, ka kalibrētam aparātam būtu jāskaita tie litri, pēc noteiktā standarta un viss!

Vecs PSRS tirgotāju joks, bija tāda lieta kā sveramais cukurs, pie cukura maisa pāris dienas klāt pastāvēja spainis ar svaigu ūdentiņu, un tā radās pārdevēja sejā smaids!

Link to comment
Share on other sites

Nu nav bijusi darīšana ar tanku skaitītājiem. Ja tam ir temperatūras korekcija , tad tas ielej x litrus, bet saskaita y litrus pie +20 . Ja tas ir tā , tad no tirzniecības puses ir korekti. Ja skaitītājs saskaita tik fiziskus litrus, tad ir naturāla ''apskaitīšana'' .  Korekcija nav nekas neparasts priekš elektronikas-visiem lielajiem dabas gāzes patērētājiem stāv tādi, kur rezultāts ir normālie m3.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Gāze ārējās cisternās var galīgi nebūt apkārtejās visdes temperatūrā (pieņēmums) jo - gāze tiek uzpildīta ik pārdienas ļoti auksta, tai ir liela siltumietilpība attiecībā pret saules apspīdēto virsmas laukumu. Papildus viktorīnas jautājums - vai š ķidru slapekli ir iespējams uzsildīt līdz temperatūrai kurā iemetot gumijas bumbiņu šķidrumā tā nesairtu pulverī?


jema  - cukurs izsuc smaidu (platu un dziļdomīgu!!!!) - ar sūkņiem, nu vismaz degvielas ir tā ka ņemas mērtrauks teiksim 50L kuram ir zināma kalibreta ietilpība un pēc tā piedzenas sūknis ar elementaru +/- opciju līdz postulāta noteiktam daudzumam vai drusku pluss tirgus līderu gadījumā, - vienkārši tupo, bez jebkādas fizikas un matemātikas, tīti uz aci

Link to comment
Share on other sites

 

 

Papildus viktorīnas jautājums - vai š ķidru slapekli ir iespējams uzsildīt līdz temperatūrai kurā iemetot gumijas bumbiņu šķidrumā tā nesairtu pulverī?
Nevar, jo ir tāds jēdziens viršanas temperatūra, slāpeklim tā ir ļoti zema! Metāls pie -100 grādiem plīst kā stikls! 
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Ar to korektumi ir tā ka ir tip kalibrēti 10 un 20 L trauki un pec tiem arī tīri teorētiski var nokalibrēt sūkņa skaitrītāju - a reāli dzīvē apstāstiīsies i to vel nesapratīsi vajag uz + vai -  koriģēt skaitītāju

Link to comment
Share on other sites

Bonifācij, škidro slāpekli glabā termoizolētā mucā, propānu -bleķa mucā. Tā ka +/- būs apkārtējās vides temperatūra. Mainās tik spiediens mucas iekšienē ( spiediens pie kura vārās pie attiecīgās temperatūras) +20C -7,35bāri, pie -15C -1,9bāri propānam. A slāpeklis pie temperatūras kas augstāka par -140c vienmēr būs gāze, kaut vai pie miljons bāru spiediena

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

oxygen - mamma mia, es franciski nesapronten!!!


labi, lai nu kā nu nebija te matemātiskipamatoti modeļi ka varētu masveidā apjāt autogazes pircejus manipilejost ar litriem un izdales temperatūtu

Link to comment
Share on other sites

mamma mia, es franciski nesapronten!!!

-laikam skolā fizikas stundās esi gulējis  :)

Labots - oxygen
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

nūūū, par izglītību būtu grēks sūdzēties, Austris pacentās godam, atestāts ar zelta medaļu, bet nu te laikam nebūs viennozīmīga risiānjuma, pierādīt nemāku, bet liekas ka močī ar nekorektiem argumentiem

Link to comment
Share on other sites

Un cik tad bija fizikā, ja nezin par šķkidrumu vārīšanās temperatūras maiņu no spiediena? Vai arī modernā izglītība, kad par eksaktajām zināšanām nezin neko?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Visi veči zina, ūdens 100 grādi, mašīnas radiators 114-120, no blīves atkarīgs! :beee:

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

ja nemaldos tad 10 atestātā, bet sen tas bija. Taču runa jau ir nevis par to , bet par izprati ka ne jau nu dažas fizikas firmulas noteic zvaigžnu stāvokli, utt.

Link to comment
Share on other sites

Ja kādam interese tuvāk , tad reku ASV standartu laboratorijas dati http://webbook.nist.gov/cgi/fluid.cgi?TLow=-15&THigh=30&TInc=1&Applet=on&Digits=5&ID=C74986&Action=Load&Type=SatP&TUnit=C&PUnit=bar&DUnit=mol%2Fl&HUnit=kJ%2Fmol&WUnit=m%2Fs&VisUnit=uPa*s&STUnit=N%2Fm&RefState=DEF,

Ja kādam citam škidrumam, tad sākat no izejas lapas http://webbook.nist.gov/chemistry/fluid/Var daudziem škidrumiem precīzus skaitļus.

Piemēram Oktānam ( nu benzīnam) http://webbook.nist.gov/cgi/fluid.cgi?P=1&TLow=-15&THigh=20&TInc=5&Applet=on&Digits=5&ID=C111659&Action=Load&Type=IsoBar&TUnit=C&PUnit=bar&DUnit=kg%2Fm3&HUnit=kJ%2Fmol&WUnit=m%2Fs&VisUnit=uPa*s&STUnit=N%2Fm&RefState=DEF . Var redzēt ka blīvums tik dikti nemainās no temperatūras kā propānam. Tik ņemat vērā ka spiediens tur, absolūtais.

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

A tā pa lielam lai cik arī SWH izviedz par Austri un lai cik arī savdabīga personība tā arī nebūtu - Austris ir leģenda un nudien viens no labākajiem skolotājiem ko esmu redzēis


Uhh, oxygen, pie mums lieto USSR  standartus, anyway

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Tā pa lielam mēs varam gudri mācīt kazaham kokvilnas cenu, krivam plac cenas un  tā tālāk, a viņiem pofig - davaj notranzistorē  miljons tonnas tranzītā un aizriies ar savu 0,5 no tonnas, viņiem pajat kā tu to sauc, ko tu par to domā, tik notranzistorē, saņem savu daļu un nevaukšķi lieki

Link to comment
Share on other sites

 

 

Uhh, oxygen, pie mums lieto USSR  standartus, anyway
Nu kauns tev pa visu kažoku! USSR lietoja SI mērvienības! 
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Nu ja austrumu kaimiņu attieksme pret biznesu, tad... neapjāsi, būsi sūnains biznesmenis. Nu nezinu kā vietējie mazumtirgotāji. spriežot pēc dažiem , ko VID aizklapēja ciet, laikam bija pārāk aizrāvušies... Kā tie lielie, varbūt +/-, bet mazais ''Virši'' , reāli mani apkāsa par 5 litri uz līdzenas vietas, pat aci nepamirkškinot. Tā ka dažreiz dārgākā tankā var būt lētāk.

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Mērvienība ta jā, starptautiska, bet tabulu rokasgrāmata, 3,5, lineāls ar 2 smērem uz tā utt. tas ir dažādas lietas, ir cisterna ar nummuru xxxxxxxxxxx un attiecīgyu kalibrācijas tabuku uz katru lineāla milimetru kas izdos inervali kravas massai no 60  0000 līdz 130 0000 kg, un tasss ir tikkai sīkumi uz parējā toņa


oxygen, jema - Jūs stādaties priekšā 2 veidu cisternas uz apmēram 60 tonnas un apmēram120 tonnas - kā noteikt precīzu svaru degvielai karā no cisdternām ar precizitāti līdz 1 kg?

Link to comment
Share on other sites

Ja palasa VID priekšrakstus par akcīzes preču apgrozību, tad , Bonifācij, laikam bija jānosaka ar precizitāti līdz +/- 2%, bet dzīvē... Dažus paņem priekšā, citiem māja Jūrmalā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nūūū, māja Jūrmalā man nav, taču pieļauju ka esmu izkārtojis vairākus desmitus tādu. Dzīvē ir reāli zudumi, viņi reāli ir, bet ir arī daudz kas cits par ko runāt vēl neatļauj noilgums raksīt, tā ir, arī ne viss par ko šeit uzrakstu ir balts un pūkains, un ne visam jau ir iestājies noilgims,

Link to comment
Share on other sites

 

 

oxygen, jema - Jūs stādaties priekšā 2 veidu cisternas uz apmēram 60 tonnas un apmēram120 tonnas - kā noteikt precīzu svaru degvielai karā no cisdternām ar precizitāti līdz 1 kg?
Nu galīgi sūdīgi tev ar to izglītību ir gājis, ja Tu tādus jautājumus uzdot! Pie 60T, tā kļūda sastāda 0.00166%, tu atrodi tādu mērierīci! 

Tad jau es saprotu, domas stādīt tomātus, es arī viņus stādītu, ja kapeiku par cisternu saņemtu!  :)

Link to comment
Share on other sites

versatile

Darbā sanāk saskare ar vienu iepirkuma procesu šķidrumam, kuru mēra litros, bet pārdod kilogramos, kā reiz lai izvairītos no bēdas ar dažādu tilpumu dažādos grādos, jo transportēšanas laikā tilpums var mainīties. Masa nevar.

Tāpēc tiek mērīta temperatūra pieņemot, tiek veiktas sastāva analīzes un tālāk, izmantojot zināšanas par blīvumu konkrētam sastāvam pie temperatūras, veikts aprēķins.

Protams, jebkuri mērījumi ir aptuveni.

 

Ja domā kompleksāk, tad laikam jau degvielas sūknis ir reāli arhaiska ierīce visā, kas neattiecas tieši uz drošību.

Ja jau auto kompis spēj izanalizēt degmaisījumu, tad būtu tikai normāli, ka cena tankā būtu par kilogramu degvielas, pārdotu litrus, bet verificētais sūknis čekotu parametrus un rādītu daudzumu kilogramos (un auto kompis to pašu, nevis mistisku bultiņu).

 

Pat topgear ieteica pildīties no rīta, kad var vairāk degvielas saliet bākā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

oi jema , Tu pat iedomāties nevari cik sūdīgi!!! Es Tev pat vairāk pateikšu un pilnā nopietnībā - visā pasaulē kilogramus mēra ar parastu lineālu, jā jā ar jau minēto precizitāti līdz 1 kg it visur šķidrumus mēra ar lineālu, auto un dzelzceļa cisternās, terminālos un kuģos, visur nomēra absolūti precīzi ar lieālu!!! Pilnai laimei lai labak slīdētu viņu vēl apziež ar 2 smērēm vienā galā ūdens indikācijas, otrā degvielas indiokācijas un veicot mistiskas darbības ar kalibrācijas tabulām, skatoties tehnisko pasi un vajadzības gadījumā piesaucot aerometru izrēķina absolūti precīzu kilogramu par pamatu ņemot milimetru un tas kilograms nudien ir ļoti precīzs, tai skaitā uz milzīgiem tankeriem arī uzpildītā krava ir norādīta ar precizitāti līdz kilogramam, jo raugi pat visprecīzākie skaitītāji na tuvu nav tik precīzi kā parasts bleķa lineāls.


Nezinu ko tas Topgear muld, bet degvielas bākām LV ir jāatrodas zem zemes un tur ir visai konstanta temperatūra, nu katrā ziņā pietiekami konstanta lai nekādu starpību pildoties no rīta vai vakarā autovadītājs nejustu. Tad jau drīzāk var funktierēt ka ja karstā vasaras dienā atbrauc uzpildes mašīna un pilda pazemes cisternas, tad pildīties vajag nākosajā dienā. Uz tās saules rēķina autocisternas vadītājs var mēģinat kādu spaini zupas nosmelt, i to ja  viņam nav laika uzskaites un šis dienas vidū ielien krūmos uz paris stundam cisternu sildīt

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Kalibrētā mucā, var nomērīt ar lineālu, cik precīzi, tas jau ir atkarīgs, no mucas fiziskajiem parametriem, jo lielāka muca jo grūtāk ir nomērīt.

Link to comment
Share on other sites

nevertell

 

 

ja nemaldos tad 10 atestātā, bet sen tas bija. Taču runa jau ir nevis par to , bet par izprati ka ne jau nu dažas fizikas firmulas noteic zvaigžnu stāvokli, utt.

Tev ar to izprati ir kā ir. 

Kurā gadā tu beidzi, ja jau tev 10 baļļu sistēma ? 

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Par degvielas sastāvu runājot - šogad man Subāram ir problēmas ar TA - tukšgaitā CO ir 0,6, pieļaujams 0,3. Apgriezienos viss ok. Izskatās, ka katalizators jāmaina, bet man te ieteica uz skati E85 uz pusēm ar benzīnu sajaukt, tad CO būs normas robežās. Ir kādam pieredze? Katalizatoru kaut kad mainīšu, bet šobrīd deg laiki ar TA.

Link to comment
Share on other sites

Drīzāk tev ir problēmas ar Lamda zondi, nevis katalizatoru!

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

lai mērītu lielāku mucu ur vien augstāk jārāpjas, lineāls ir tas pats parastais trīsmetrīgais - lieta tāda ka mucās ir soeciāli paredzētas vietas mērījumu veikšanai un 10m augstam toverim nevajag 10m garu lineālu, ja muca pilna varēs mērīt stāvot uz mucas, ja pustukša tad būs vien jālien iekšā, tur ir kāpnes gluži kā daudzstāvu ēkās, izmēru ziņā tas pats, tik nav no betona

Link to comment
Share on other sites

Lambda zonde samērīta - viss kārtībā. Jautājums par to jaukšanu - ir kāds mēģinājis?

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...