Jump to content

cik izcili ir viss, kas saistīts ar Drive eO?


Recommended Posts

ieleja

visi jau dzirdējuši par šo projektu, izgājušo gadu netikām līdz galam, šoreiz vismaz jā

 

'Drive eO' Paikspīkā: ceļā uz Latvijas superauto

 

skaidrs, ka Dambis ir meistars, Horeliks māk braukt, bet auto tika pieteikts kā:

Electric - Electric Modified
Tesla
Roadster 360

bet vai mēs esam kādi revolucionāri, esam EV pirmajās rindās, ja lepojamies ar to, ka esam tikuši līdz finišam?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ieleja

    18

  • Ronalds

    12

  • Bruketajs

    11

  • Didzis

    11

Bonifacijs

Tas vien nozīmē to ka LV ir "idiņi" kas ir gatavi savu personisko naudu (kamikadze) sviest eksperimentālā sferā-industrijā kas lielajām kompānijam pagaidām liekas neperspektīva

Edited by Bonifacijs
Link to post
Share on other sites
Bonifacijs

Nu nevajag jau uzreiz iebiezināt krāsu - vārds idiņi bij pēdiņās - lai nu kā, man tā vien šķiet ka finansiālais plāns šim pasākumam ir nepozitīvs

Link to post
Share on other sites
ieleja

 

 

latvieši - idiņi kārtējo reizi ir gatavi tikai nokritizēt jebkuru

 

6. gadu desmitā iekāpis latviešu 'fanbojs'?

 

btw,

es tikai uzdevu jautājumus


ā, un par rezultātiem:

 

 

Ātrākais šai klasē bija amerikānis Gregs Treisijs ("Mitsubishi") , kurš laboja klases rekordu. Viņš Paikspīkas trasi veica deviņās minūtēs un 8,188 sekundēs (vidējais ātrums - 78,805 km/h), un absolūtajā kopvērtējumā ierindojās otrajā vietā aiz "Unlimited" klases braucēja Romēna Dimā ("Norma").

 

 

Jānis Horeliks trasē devās kā pēdējais no pieciem "Electric Modified" klases braucējiem, un 20 kilometrus garo trasi ar vairāk kā 156 līkumiem veica 12 minūtēs un 57,536 sekundēs. "Tesla Roadster 360" vidējais ātrums - 55,560 km/h.

Link to post
Share on other sites
versatile

Dambis pateica, kāpēc izmanto Teslu. A par ambīcijām... Pagājšgad gāja uz visu banku, sanāca grāvī - a sponsori dod naudiņu, ja vāģis ar uzrakstu tiek nobildēts finišā, ne grāvī...

Edited by versatile
  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites

 

 

bet vai mēs esam kādi revolucionāri, esam EV pirmajās rindās, ja lepojamies ar to, ka esam tikuši līdz finišam?

Tu vismaz no sākuma tiec līdz turienei, vai vismaz uzvari vietējo šosejas čempi, vai uztaisi vismaz vienu elektro auto. 

Link to post
Share on other sites
ieleja

 

 

sākuma tiec līdz turienei, vai vismaz uzvari vietējo šosejas čempi, vai uztaisi vismaz vienu elektro auto

 

un kāds tam sakars ar manu jautājumu?

Link to post
Share on other sites
Didzis

Tas ir LIELAIS sports un tam nav nekāda sakara ar ielas elektroautomobiļiem. Teslas autiņa bundža, bez jebkādas elektronikas, Dambim vienkārši gadijās.  Jaunā elektronika  ir pašu konstruēta. Orģinālajai Teslai viss vērsts uz to, lai parasts lietotājs var vairākus simtus kilometru nobraukt, bet Dambja autiņa uzdevums ir "sprinta" brauciens. Kā jau teicu, tas ir sports un to daudziem nav dots saprast. Tīri no tehniskā viedokļa, elektroautiņam šāda tipa sacensības ir vienīga vieta, kur to var pielietot. Ielas elektroautiņi, ārpus pilsētas, ir pilnīgi garām.

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
Bruketajs

Biju savulaik uz vizīti, kopā ar baru studentu pie A. Dambja - visu cieņu viņam! Cilvēks tiešām ir atradis iespēju darīt to, kas patīk un sanāk. Protams, katram gadās šur tur aizķeršanās, bet jāiet ar vēl lielāku skubu uz priekšu.

Tesla ir gana labs pamats, jo pēc būtības rodsters ir uz Lotus Elise bāzes un Andra rokās tas spridzeklis sasniegs vēl niknāku kampienu.

Tas "idiņš" savā ziņā ir pareizi teikts, jo tieši tā "širpotreba" ražotāji uztver visus entuziastus - Dambi, Tesla Motors un pārējos. Bet tieši šie "idiņi" visvairāk inovāciju ir ieviesuši.

Link to post
Share on other sites
Raimonds1

Nobraukt līdz galam un nobraukt uz rezultātu ir tādi pretēji koncepti, jo uz rezultātu riskē un var nonākt grāvī. Pie tāda vidējā ātruma un tik daudziem līkumiem ir svarīgas visas tās masas/jaudas attiecības un enerģijas rekuperācijas, lai ir papildu uzrāviens no atgūtas enerģijas. Formulas to risina ar KERS sistēmu, šiem ar gan jau kaut kāds motors/ģenerators/supercap kondensators ir.

 

Šiem tagad ir kaudze datu un pieredze, ko vajag darīt citādi.

http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_f1_racing/8763.html

Link to post
Share on other sites

Ja paskatās vēsturē, tad tieši tādi "idiņi" arī parasti ir tie, kas ienes milzīgas izmaiņas kādā nozarē. Un tas, ka liela daļa autokompāniju vairākās valstīs bez nodokļu maksātāju "palīdzības" vispār jau sen būtu bankrotējuši, tas jau nevienu neinteresē? Bonifacijs, Tu taču jau esi vecis pilnā briedumā. Vēl joprojām visu tikai ar $ mēri?

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
Bonifacijs

Eh, ja mācētu - nokaunētos tagat :mda:   Nu jā esmu merkantīls un kamer nedabūšu sev savu daudzstāvu namiņu ar baseinu kaut kur Alpu kalnos tā paaugstāk - nerimšos tāds būt. Vot tāds vot sapnis, a tepat blakus onkuls ar elektromašīnītem spelējas :TBS:  nu kā lai nepasaka  :pooh_honey:

Link to post
Share on other sites
Didzis

Onkas ar daudzko spēlejas. Vieni gonku autiņus ķīlē, lai pēctam tos sadauzītu. Citi lidmašīnas būvē un pa kādam nositas. Vēl citi uz močiem metušies, lai, tagad lietū, ar slapju kuli pabraukātos. Vārdu sakot, spēlejas, kā nu kurš māk.

Elektroautiņi tagad ir topā un kapēc neizmantot brīdi. Tauta jau fizikas stundas skolā gana bastojuši un elementāras lietas nezin. Kaut vai to, ka pat Jāņu naktī ar elektroauto nav komfortabli braukt, jo nav kur ņemt enerģiju priekš pečkas. Par kondišku vispār nerunāsim. Tāpat jau neviens nesaprot, ka pie deviņstāvu mājas nav iespējams autiņus uzlādēt. Iedomājaties, kas notiks, ja visi pēkšņi sapirks elektroautiņus un sagribēs tos daudzstāvenes pagalmā lādēt. Tad kā minimums jāpievelk 20kV līnija un jāuzstāda apakšstacija. No vienfāzu 16A rozetes, īsā laikā ,aķi neuzlādēsi. Mūsu klimatā pie -20 arī daudz nepabrauksi, akumulatori sasalst. Vārdu salot, ir galīgi tehniski nezinošam jābūt, lai pirktu elektroauto.

Cita lieta lielais sports un kalnā braukšanas sacensības. Tur Dambja autiņam īstā vieta. Kāda jēga no elektroautiņu būves? Vismaz es uzzināju visas vājās šo autiņu štelles un varu pastāstīt citiem. Kā ju teicu, ar fizikas zināšanām pie mums pašvaki.

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites

Nu var būt visi e-auto projektu bīdīāji cer, ka tūlīt tiks palaisti kodolsintēzes reaktori un elektrība būs pieejama prakstiski neierobežotos apjomos? :TBS:  :moil:  

Link to post
Share on other sites
Bonifacijs

viss lieliski aizies kolīdz to kodolsintēzes reaktoru varēs uzstādīt autiņā ieksdedzes dzinēja vietā, a taaa... golfam der

Link to post
Share on other sites
Didzis

Naivi cerēt, ka elektroenerģija kādreiz paliks lētāka. Lai ka arī mainītos cena ,oma likums nemaināsļ. Tas nozīmē,ka nav iespējams benzīntankā uzlādēts, kā to stāsta elektroauto bīdītāji, teiksim desmit autiņus vienlaicīgi divdesmit minūtēs. Tad katrai tādai uzlādes vietai jāpievelk augstsprieguma līnija un jāuzstāda apakšstacija. Enerģija ne no kā nerodas, bet lai fiksi uzlādētu akumulatoru, vajag trīs fāzes un vismaz 30-50A uz fāzi. Ja vienlaicīgi lādejā sdesmit autiņi, tad tā jau tīra matemātika. Paprasiet Latvenergo 300A  pieslēgumu Rīgas centrā, kur vēl vecā instalācija un nav pat 380V starp fāzēm, uzreiz viss kļūs skaidrs.  Vārdu sakot, infrastruktūra, priekš elektroautiņiem, izmaksās ļoti dārgi, bet no parastas 16A rozetes jālādē ļoti ilgi. Tas gan nenozīmē, ka nav alternatīvas, jo lidojošie šķīvīši staķikā netankojas, bet cilvēkiem šādi enerģijas avoti nav doti.

Link to post
Share on other sites

50Ax0.4Vx1.7=35kVA vienam auto, 10 autiņu uzlādei tankšteļē jāuzstāda 400kVA TP kiosks. Nekas briesmīgs, ja ir atbilstoša vidsprieguma infrastruktūra. Bet tā dažādās vietās ir ļoti atšķirīga.

 

p.s., ja spriegums ir 0,4kV

Edited by ggg97
Link to post
Share on other sites
ieleja

šā vai tā EV ir nākotne, jo fosilais kurināms kaut beigsies un kaut kā tā enerģija ir jāvadā apkārt

 

varbūt būs maināmi akumulatori

Link to post
Share on other sites

Šķidrais kurināmais vēl jau tūlīt nebeigsies. Paliks dārgāks, tas fakts. Gāze vēl jau paaudzēm 10 pietiks, rēķinot no šodienas patēriņa, bet nu dārgāka arī paliks.

Kas atliks, būs vien jāgudro citas alternatīvas.

Nu tagad elektrība, lai arī kā viņa tiek iegūta. Saule, nav visur uz planētas Zeme.

Skat, katra mašīna tiks ar nekaitīgu mini atomreaktoru aprīkota. Tas gan maz ticams, bet kas zin. Ķuģi, zemūdenes ir. Arī kosmosa ķuģus projektēja un laida izmēģinājumā.

 

 

Bet nē, labāk tomēr:

Tas gan nenozīmē, ka nav alternatīvas, jo lidojošie šķīvīši staķikā netankojas, bet cilvēkiem šādi enerģijas avoti nav doti.

šito atrast.

 

Un tad, kad šito atradīs, atkal varēs sākt cenas pielīdzināt, kā tagad naftai.


 

 

lidojošie šķīvīši staķikā netankojas, bet cilvēkiem šādi enerģijas avoti nav doti
Vēl viens arguments, varbūt mēs fantazējam un tur/tas/to, ne kā tāda nav? Edited by Zuxters
Link to post
Share on other sites
Didzis

Ieleja, no kā tad rodas elektrība. Ne jau no mūsu slavenās likteņupes Daugavas, kas no enerģētikas viedokļa ir strautiņš, bet tieši sadedzinot fosilo kurinamo. Cilveku stulbums ir neizmērojams un, ja pie deguna dūmi nenāk no izpūtēja, tad uzreiz zaļā enerģija. Nekā tur zaļa elektroautiņā nav. Elektrību iegūs TEC sadedzinot gāzi un lielais skurstenis kūp visu laiku. Akumulatorus ražo ķīnieši sadedzinotb milzum daudz ogles. Tad vēl vajadzēs tērēt enerģiju akumulatorus utilizejot. Nu jā, Ķīna tālu, TEC2 skurstenis augsts un poh**, ko iemetam miskastē- vot i viss elektroautiņu "zaļums"

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites
Vot tāds vot sapnis, a tepat blakus onkuls ar elektromašīnītem spelējas :TBS: nu kā lai nepasaka :pooh_honey:

Nu re, un vienā brīdī tas onkulis savas izstrādes pārdos tai pašai Teslai, un varēs atļauties namiņu tur kur vēlas. Iespējams, ka viņam jau tagad tāds kaut kur ir, un viņš jau tagad var atļauties spēlēties ar elektro auto un visu ko citu.

t.i., kamēr tu sapņo, onka jau realizē savu sapni

Edited by ju
Link to post
Share on other sites
Bruketajs

Onkulim jau tagad ar namiņu viss kārtībā un ne jau namiņa dēļ to visu viņš dara.

 

Par elektroauto:

1. To var uzlādēt arī no parastās rozetes, bet... tikai tik daudz cik līdz darbam un atpakaļ aizbraukt un pusdienās aizšaut. Varbūt ar to arī pietiek?

2. Pavisam ekoloģiski gribam? Kāpēc ne? Par tikpat lielu summu cilvēks iepērk lielu vēja ģeneratoru un lielu akumulatoru bloku lauku mājā, pie kura sprauž vakarā lādēties dranduļetu. 

3. Aukstums? Vairs nav problēma, jo akumulatoriem ir sava klimata sistēma un darba laikā izdalās pietiekami siltuma, lai ziemā tiem nedraudētu atdzišana.

4. Pečka? Lai apsildītu normālu auto salonu un nodrošinātu stiklu neaizsvīšanu, pietiks arī ar 50VA. Teslā S pie šiem risinājumiem ir piestrādāts.

Pašlaik paliek viena liela problēma - ārprātīgās Litija-xxx akumulatoru cenas, kas šī metāla dārdzības dēļ tik drīz nekritīsies.

 

 

Ja gribas lētāku strāvu bez AES neiztikt .

AES būves izmaksas... ehh, bet ko mums par tādām augstām tēmām runāt... 

Par mājas AES aizmirstam pavisam - aptrakušajā valštelē, kur pat zobārstu apkrauj ar miljonu papīru un nodevu parazītiem, par rentgena aparātu, kurā NAV ne grama radioaktīvu elementu un starojuma avots ir mazjaudas elektriskais, kas pat iznīcinot sevi, nespēj īsti nodarīt lielāku kaitējumu, kā lidojums no LV uz UK.

Link to post
Share on other sites
Didzis

Bruketajs, vēja ģenerātoru ir jēga likt tikai kalna galā un arī tad, ciknu mums tā vēja. Savukārt, no Ventspils, kur vēja pietiek, ar elektroautiņu uz Rīgu neaizbrauksi. Kā piemin akumulatorus, tā man šermuļi metās. Nu kas tad akumulatoros ir"zaļš"? To izgatavosanā ķīnā tonnām ogļu sadedzina un pēc pieciem gadiem tie atkal jāutilizē.

Aukstums un karstums ir gan problēma. Protams,klimatkontrole palīdz, bet tai tak vajag enerģiju. Ja ārā -25 un autiņs pie mājas stāvēs nedēļu, tur nekāda klimatkontrole nepalīdzēs. Tāpat akumulatorus nedrīks uzkarsēt vairāk par 60 grādiem, bet saulē zem melna kapota šādu temperatūru sasniegt nav problēmu. Jā,  atkal klimatkontrole un atkal akumulatori sēžas.

Gribas gan redzēt, kā ar 50W kaut pie -10 salonu uzsildīsi :lol: . Ar 50W sildītāju brauksi kā zapiņā pižiku galvā un cimdos. Gan jau te vēl daži acerās, kāds bija zaparožecos elektriskais sildītajs pie loga. Kā reizi kākadi 50W. Orģinālā pečka zapiņam lielākoties nedarbojās.

Elektroauto gan jau der pilsētā, kur 10 minūtes brauc uz darbu. Salonu nepaspēj sasildīt tāpat, uzladēt, darba laikā, var arī no 16A rozetes un nenāk melni dūmi pa izpūtēju, kā tas ir aukstam ieksdedzes dzinējam. Jā, tam es varu piekrist, tikai pa to naudu, ko maksā kaut Teslas autiņš, visu mūžu var ar takometru  vizināties :sarkasms:

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Kaut vai to, ka pat Jāņu naktī ar elektroauto nav komfortabli braukt, jo nav kur ņemt enerģiju priekš pečkas. Par kondišku vispār nerunāsim

 

Nu tās nu gan ir pilnīgas muļķības. Principā lielākā daļa tevis rakstītā ir totāls bulšits. Iesaku pagooglēt kas ir Tesla Supercharger un kā tas darbojas un no kurienes ņem enerģiju.

 

Bet es saprotu skepsi, ja dzīvē neesi Teslu redzēji, neesi braucis un vispār nesaproti, kas tas ir. Man te apkārt Teslas ir uz katra stūra. Paziņa nopirka Teslu un izbraukājis pusi valsts. Nav nekad ziemā salis ne pie kādiem mīnusiem un nekad nav palicis uz ceļa ar tukšu aķi. Pat vislielākajos mīnusos stabili 250KM var nobraukt. Ar to pietiek veselu nedēļu uz darbu un atpakaļ pa pilsētu. Tāpat arī vasarā ar visu kondišku nav nekādu problēmu. Pats esmu izbraucis nelielu gabaliņu ar Teslu un redzēju izlādes progresu - garlaicīgi palika vērot to.

 

Es neesmu fizikas profesors, bet praksē esmu redzējis Teslu un zinu, ka daudzās valstīs Teslu uzturēt un ekspluatēt ir izdevīgāk par 20 gadus veciem lūžņiem ar kuriem brauc Latvijā.

 

Par vienu gan taisnība - purvčika 9-stāveņu īpašniekiem par Teslām jāaizmirst.

Link to post
Share on other sites
ieleja

 

 

kas tad akumulatoros ir"zaļš"?

 

interesanti, ka tu esi pirmais un vienīgais, kas šajā topikā piemin vārdu "zaļš"

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
Bruketajs

 

 

Par vienu gan taisnība - purvčika 9-stāveņu īpašniekiem par Teslām jāaizmirst.

Ar labojumu no "īpašniekiem" uz "iedzīvotājiem" vai "apdzīvotājiem" šis ir kā naglai uz galvas un var pretendēt uz dienas teicienu.

Nu un protams, viss jau pie mums ir tā kā ir - ASV, Švarciņa štatā, Tesla S tīrā veidā izmaksā 35k$-50%, bet pie mums, banānenē - 35k€ + 21% un tas pie algu starpības, kāda tā ir. Purčiks, ne purčiks, bet nu nespīd tā īpaši. 


 

 

Gribas gan redzēt, kā ar 50W kaut pie -10 salonu uzsildīsi

Uzsildīt un saglabāt siltumu ir dažādas lietas.

Ja 10 minūtes jāpatērē 500W un pēc tam var iztikt ar 35, tad vidējais sanāk 50 +-...

Nu un atšķirībā no mūsu grabažām, sildīšana sākas jau no pirmās minūtes, nevis iebraucot darbavietas pagalmā (priekšildīšanas pečkas neskaitās)

Visam ir savi plusi un mīnusi.

 

 

Bruketajs, vēja ģenerātoru ir jēga likt tikai kalna galā un arī tad, ciknu mums tā vēja. Savukārt, no Ventspils, kur vēja pietiek, ar elektroautiņu uz Rīgu neaizbrauksi. Kā piemin akumulatorus, tā man šermuļi metās. Nu kas tad akumulatoros ir"zaļš"? To izgatavosanā ķīnā tonnām ogļu sadedzina un pēc pieciem gadiem tie atkal jāutilizē.
 

Nu, atrodot pareizu vietu un nesamaksājot vietējiem pajoļiem-mahūberiem par ķīniešu propelleriem, sanāk izdevīgi. Ne vienmēr noslēpums ir kalnā - dažreiz ar plašu līdzenu klajumu ir labi cipari redzēti - esmu pus Latviju apbraukājis mērot un apkopojot vēja parametrus un par šo tēmu interesējos, bet ne fanoju. Ventspilniekiem jau nevajag braukt uz Rīgu - ko šie te pazaudējuši? Šlesakovu? Pašiem pa sav' ciem jābrauc un miers.

Par akuumu ražošanu gan ir pilnīga taisnība - ir jau tāls ceļš noiets, bet vēl tālāks priekšā, lai litija jonu vai metālu baterijas ražojot nebūtu cūcība.

Link to post
Share on other sites
jema

Ja kāds godīgs auto pārdevējs izstāstīs klientam ar ko viņam būs jāsaskaras, tad kad tie akku beigs darboties varēsim domāt, tagad ir pārdoti simtiem „zaļie auto”, kuri ir, finansēti no tiem pašiem naftas konserniem. Elektrība neko nesadedzinot pagaidām iegūst vienīgi Francija (95%), bet tie ir kodolreaktori! Saule, vējš tas ir moderni, elektrības cena sanāk fantastiska.

KPD elektro auto, ja viņš elektrību neņom no dieva nemaz nav tik laba, kā grib pārdot.

Drīz būs otrreizējā tirgū visi Prius un visi krutie Lexus modeļi par kapeikām!

Varēsim pirkt jaunu mašīnu, bet ar piebildi piemaksājiet 12k par akku un 6 gadiem.

Link to post
Share on other sites

Tā starp citu - LV šobrīd ir 10  ātrās e-auto uzlādes stacijas, no tām 8 Rīgā. Līdz šī gada gada beigām būs izbūvētas vēl +/-45, no tām +/-20 Rīgā, bet pārējās - rajonos. Tā kā par rozešu trūkumu Rīdziniekiem nav ko sūdzēties :D
Ak jā.. šobrīd 9 e-auto stacijās elektroenerģija ir bezmaksas, e-auto īpašniekiem ir bezmaksas stāvvietas Rīgā un viņi drīkst braukt pa sabiedriskā transporta joslām. E-auto garantija (akumulatoram) ir savi 5 gadi. Uzskatu, ka tie retie Latvijas iedzīvotāji, kas jau šobrīd brauc ar e-auto (arī Teslām), ir vinnētāji.
Kāds būs idzevīgums ilgtermiņā - to rādīs laiks un pieredze.
P.s. Arī man - neviena vārda par "zaļumu"!

Edited by Koalīcija
Link to post
Share on other sites
jema

@@Koalīcija,

 

Tā starp citu - LV šobrīd ir 10  ātrās e-auto uzlādes stacijas, no tām 8 Rīgā.

Kāds Tu jauks, vai TU zini ka LV ir viena privātā Tesla, bet visi tie pārējie (sūdi) ir valsts īpašumā, par ka Tu šo skaistumu maksā no savas nodokļu maksātāja kabatas! 


 

 

1. To var uzlādēt arī no parastās rozetes, bet... tikai tik daudz cik līdz darbam un atpakaļ aizbraukt un pusdienās aizšaut. Varbūt ar to arī pietiek?

 To nevar uzlādēt no parastās rozetes, aizmirsti, pat tik progresīvam auto kā Tesla, minimums ir  16A, tāda strāva ir tikai privātmāju slēgumam ar noteikumu, ka apakšstacija nav tālu. Bet tā pati Tesla rekomendē lai akku dzīvotu, minimumu 40A, lai to dabūtu, Latvenergo ir jāmaksā izstrāde, pievilkšanu, plus abonēšanu, apjautājos aiz citas domas, kad tās m*aukas atsūtīja cik viņas grib, par manu gribēšanu, man ne tikai nolaidās, bet pat radās sajūsma ka es tieku vispār par velti apkalpots! 

Edited by jema
Link to post
Share on other sites

 

 

Līdz šī gada gada beigām būs izbūvētas vēl +/-45, no tām +/-20 Rīgā, bet pārējās - rajonos.

Interesanti, kurš veic šo izbūvi.

 

 

 

e-auto īpašniekiem ir bezmaksas stāvvietas Rīgā
Cik? Ja nekļūdos, tikai tur, kur ir tas uzlādes verķis.

 

 

 

viņi drīkst braukt pa sabiedriskā transporta joslām
Latvijā? Kaut kā CSN neko tādu nemanu.

 

 

Uzskatu, ka tie retie Latvijas iedzīvotāji, kas jau šobrīd brauc ar e-auto (arī Teslām), ir vinnētāji.
Tie kuri var to atļauties, tiešām dzīvo neslikti. Tas fakts. 

Nezinu kā tiešām Tesla to pasākumu risina, bet visiem pārējiem, tur kur ir kārtīgas ziemas, tur apsilde notiek ar atsevišķu krāsniņu, kas darbojas no degvielas.

Nez gan ko pie -20C var piesildīt vidēji ar 50W, jo ar to pat nepietiek viena sēdekļa apsildei, kas būtu tiešākais siltuma nodošanas veids braucējam. Kalifornijas ziemā tas būs OK. Tur 50W būs par daudz.


Palasīju forumos, kur lietotāji runā par Tesla. 

Ziemā, ka noprotu, tiek izmantota priekšuzsildīšana no tīkla. 

Citi iesaka ziemā pasažiera puses gaisa pieplūdi aizvērt, tad šofera pusē esot tīri OK :D

Link to post
Share on other sites

Kāds Tu jauks,

 

Nesapratu tavu sarkasmu(?)/Cinismu(?)

Vai tiešām tev sliktāk palika no informācijas, ko sniedzu #32? Dīvainis kaut kāds.

 

Atbildot uz vienu no @Ju jautājumiem:

http://www.varam.gov.lv/lat/darbibas_veidi/KPFI/projekti/?doc=17817

Apskati vispārējo info un pēc tam "Konkursa rezultāti" - uzzināsi, kas veiks ;) Pārējo pameklē pats. CSN tas tiešām pagaidām nav iekļauts.

Tie kas piedalījās šajā konkursā arī ir tikai vinnētāji. Jauns e-auto ar 50%-85% finansējumu no Eiropas, t.i, gandrīz lētāk kā nopirkt divriteni :D Un piecu gadu laikā atmaksāsies ,ka nošņakst vien.

 

Cik? Ja nekļūdos, tikai tur, kur ir tas uzlādes verķis.

Ja nekļūdos, tad elektroenerģija (pagaidām) ir par brīvu, bet par stāvvietu, kamēr lādē, gan ir jāmaksā :| Skat te:

http://www.latvenergo.lv/portal/page/portal/Latvian/latvenergo/main_page/korp_atbildi/UZLADES_PUNKTU_KARTE/

 

P.s. Piedod, Jema, ka atkal informēju. Varbūt labāk never vaļā manus linkus, lai nav atkal jābrauc man augumā! Paldies un veiksmi tev! :mrgreen:

 

 

 

V ir viena privātā Tesla, bet visi tie pārējie (sūdi) ir valsts īpašumā

Šie cipari arī līdz gada beigām krasi mainīsies.

Edited by Koalīcija
Link to post
Share on other sites
Raimonds1

Lādēšanas ātrumu risina a maināmiem akumulatoriem, tad tas ir ātrāk par degvielas uzpildi. Taču, atceroties, cik laika pagāja, kamēr izdevās vienoties par vienādu mobilo uzlādes štekeri........

 

Tas risina arī ekoloģisko uzlādes jautājumu, jo 1kw Saules elementi ir gana dargi, bet jau reāli lietojami, ja tie visu dienu lādēs to aķi.

Link to post
Share on other sites
To nevar uzlādēt no parastās rozetes,

Var, bet tas aizņems savas 12h laika.

Un Tesla nav parasta darba rūķa auto, tas ir eksluzīvais auto. Ekskluzīvs auto nozimē labus ienākumus, kas ,savukārt, nozimē, ka ievilkt kārtīgu līniju mājās nav prob.

 

 

tur apsilde notiek ar atsevišķu krāsniņu, kas darbojas no degvielas.

Eiropas tirgum paredzētās ******[slēpts brends] e-auto tiek aprīkotas ar elektrisku akumulatora apsildi, par pārējiem tik labi nemācēšu teikt. Bet augstāk minētajā konkursā iegūtajās e-auto nav ne smakas no degvielas.

 

 

Lādēšanas ātrumu risina a maināmiem akumulatoriem,

Tas ir Teslas nākotnes koncepts.

Edited by Koalīcija
Link to post
Share on other sites
Ronalds

Njā,...

 

Palasot šādus topikus rodas izbrīns cik daudz tehniski neizglītotu cilvēku ir... :(

 

Par lēto un pieejamo kodoltermisko enerģiju. Pirms ~20 gadiem lasīju ka pēc 20 gadiem būšot pirmās kodolsintēzes elektrostacijas. Tagad lasu tieši to pašu! 

Tagad tiek būvēts mega Tokamak tipa reaktors www.iter.org, tik tāds sīkums ka izmaksās viņš 13 miljardus eur. Jē!!!!! Un par elektrības ražošanu tur vēl pat runa neiet - tik vien kā beidzot cer palaist sintēzes reakciju kurā tiks saražots vairāk enerģijas nekā tiks patērēts reakcijas uzturēšanai un noturēt to reakciju salīdzinoši ilgu laiku - kādas 10 min. :D :D :D

Jebkurā gadījumā ir skaidrs ka kodolsintēzes elektrība, ja arī kādreiz tiks ražota būs ĻOTI dārga dēļ tā ka reaktori ir ļoti sarežģīti un dārgi. Tas nekas ka kurināmais ir praktiski pa velti.

 

Kas attiecas uz aķiem - viņi nekad nebūs lēti! Jo metāli (cinks, niķelis, litijs) uz zemes sastopams reti, mazos daudzumos un tikai savienojumos. Ir jātērē daudz fosilā lai pārraktu kalnus tukšo iežu, lai pārvestu tonnas rūdas ar metāla saturu vien daži procenti un tad rūpnīcās ar ķimikālijām šo metālu no rūdas dabūtu ārā! Te vispār ir jautājums vai uz zemes ir tik daudz litija lai kaut 50% auto uz elektrību pārvestu.  Bez tam aķos iekšā ir stipra skābe vai sārms. Viņus nevar vienkārši izmest - ir jāpārstrādā. Un tas nav pa velti! 

 

Aķu mainīšana = utopija! Kāpēc? Tāpēc ka aķi ar laiku nolietojas! Nez vai kāds būtu ar mieru ja viņa jaunā (bet izlādējušā) aķa vietā ieliktu uzlādētu, bet 3 gadi vecu, kuram palicis vien ~50% no kapacitātes! 

 

Kas attiecas uz "zaļo" enerģiju, tad palasiet http://www.ir.lv/2014/5/12/gaze-skelda-un-banani

Tur cilvēks ir parādījis cik reāli tā zaļā enerģija ir zaļa, cik viņa izmaksā gala patērētājam un cik daudz enerģijas tādā veidā var iegūt!

 

Reāli nekas labāks par iekšdedzes dzinēju auto kustināšanai nav izdomāts. 

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites
Līdz šī gada gada beigām būs izbūvētas vēl +/-45, no tām +/-20 Rīgā

 

 

Atbildot uz vienu no @Ju jautājumiem: http://www.varam.gov...ekti/?doc=17817 Apskati vispārējo info un pēc tam "Konkursa rezultāti" - uzzināsi, kas veiks

 No tiem rezultātiem sanāk tikai 38 gab. Principā tikai 26 ģeogrāfiskas vietas, kur dažās no tām vietām ir vairāk kā viena rozete.

Inetersanti, ka izmaksas svārstās no 20 - 80kEUR par vienu vietu.

 

Par maināmajiem aķiem vēl. Cik atceros, Francijā tika uzsākts šāds projekts, un izgāzās. Pie tam tas nebija kaut kāds interešu grupiņas projekts, bet uzsākts no Renault. 

 

Par kodolsintēzi. Esot te kaut kādiem letiņu zinātniekiem idejas, un tiešām reālas. Tik kaut kā neviens īsti negrib naudu dot.

 

 

Var, bet tas aizņems savas 12h laika.

Kā jau viens minēja, pie 240V sprieguma lādētājs sākas no 24A. Laikam pat vienfāznieks. Tā tiešām būs nepatīkama slodze. Ja vēl visi sadomās biezākā rajonā visi vienlaicīgi lādēties, tad iekš TP drošinātāji būs ārā kādā no fāzēm. Un čiks vien būs. Ja vēl pa nakti kaut kad pazūd tā viena fāze, un visi no rīta attopās, ka nav ar ko braukt.

Tā vienfāzu būšana raksturīga ASV. Var jau būt, ka priekš EU taisa 3 fāzniekus. Tad nav tik traki.

Pie tam stundu lādējot no tāda, pietiks apmēram 30km. Līdz darbam jau it kā OK, bet tas nozīmēs, ka ar to švako lādētāju, tas auto varbūt reizi nedēļā tiks pielādēts pilns. Pārējā laikā būs uz kādi 50%. Arī litija aķim šāda apiešanās ātri apniksies.

Edited by ju
Link to post
Share on other sites
Bruketajs

 

 

man gan tās cenas liekas 2x augstākas:

Jā, tur nu esmu iefeilojis konkrēti, norādot neto cenas vietā jau ciparu ar atlaidēm un atrēķiniem. Galu galā ap 40k$ amerikānim sanāks samaksāt jau ar visām kompensācijām.

Bet ir jautrā ziņa - kā jau turpat bija rakstīts - mums ne tikai nav kompensāciju, bet vēl papildus uzmesti 100 un viens nodoklis, ieskaitot PremjeramVajagaNaudu.  Lūk tas, kungi, jau ir pipecs!


 

 

Tik kaut kā neviens īsti negrib naudu dot.

Jo mūsējie negrib palīst zem kāda un grib paturēt ideju sev, kas ir ļoti pareizi, bet grūti. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...