Jump to content

Kā panākt, lai divritenis labāk ripo


Recommended Posts

intervall

To postu vispār biju garām palaidis.

Diemžēl to ievēroju tikai tad,kad skolā bija kādi darbi jāraksta,ieradumam liels spēks.


Vismaz lietoju diakrītiskās zīmes un pieturzīmes,bet arī ne vienmēr. :D

Link to comment
Share on other sites

ja salīdzina ar ogli, tad vēl nekas :D

 

lētajos pedāļos, kuriem nav slēgtie gultņi, arī mēdz smiltis salīst un tie griežas sūdīgi.

Link to comment
Share on other sites

Gestapo

Jap, kaut kas uz to pusi varētu būt, vai pašas rumbas sliktas jau no dzimšanas. Ja paceļ ratus pa vienam gaisā un iegriež ar roku, griežas īsu brīdi un smagnēji? Abi? 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Gestapo

Ak ja, divpadsmitos tak tiek dzēsti visi posti un rīt vairs nav izlasāmi...

Link to comment
Share on other sites

ColorPulse

Kā lai saka, ja būtu bik viarāk zināms par velo, kas ir tagad tad varētu ļoti ātri pateikt, kas pa vainu! Sieviešu velo ar šaurām riepām nav plašs skaidrojums.

Ja autorei vēl aktuāli, tad ieliec bildi vai linku uz bildi velo.[ ! ! ! ]

 

Tur varbūt visāda elle, nevajadzīgii amortizatori salikti, riteņa svars un 90to gadu tehnoloģijas u.c.

Link to comment
Share on other sites

interneta_cinitajs

Te forumā var ilgi cirst un skaldīt, dzīvē cilvēkam ar minimālu nojēgu tas prasītu vien pāris minūtes, lai diagnosticētu vainu. :) Bet, nu, prieks, ka foruma džentlmeņi ir naski uz izlīdzēšanu nabaga meitenei, turklāt toleranti atbild uz ne parāk veiksmīgi formulētu topiku, tā vietā, lai jau pirmajā postā ieteiktu nest pie meistara. :D

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Es ar lieku uz smags metaala raamis, dandzhi un gultnji pasrvilkti. Ja ritenis ir kaads leetaa gala, tad nu nav briinums. Lai gan... Arii to var saziekjeet un saskruuveet taa ka iet kaa smeereets. Gadus 7 atpakal es ar taadu leeto maksimas dambi, pie kam lietotu, nobraukaaju intensiivi visu vasaru. Ripoja pat ljoti labi.

Link to comment
Share on other sites

Labu ripošanu ietekmē 3 galvenie faktori: Rumbas, piedziņa un "viss cits"

 

Rumbas var būt pilnas ar smiltīm, neeļļotas, pārvilktas. To visvieglāk pārbaudīt iegriežot abus riteņus un salīdzinot kurš apstājas pirmais (abiem būtu jāgriežas +/- līdzīgi) vai salīdzinot ar riteni, kas ripo ok. Ja rumbas negriežas, tad tās ir jāizjauc, jāiztīra vai jānomaina. Pēc pieredzes, ja smiltis ir tikušas rumbā, tad ir sabojātas bļodiņas un rumbu var izmest. 

 

Piedziņa ir klaņi->ķēde->kasete. Tam visam ir jābūt tīram un saeļļotam. Ķēde ar laiku izstiepjas un ir jāmaina. Ja kādu laiku braukts ar izstieptu ķēdi, tad jāmaina arī kasete un klaņi. Ķēdes stāvokli var pārbaudīt ar tooli, kas maksā ap 2 eur. Vēl var paspēlēties ar zobratu attiecību. Pilsētas ritenim parasti ir ~3 ātrumi, kas nedod pārāk lielas iespējas pielāgot slodzi braucējam. 

Pamainot lielā zobrata izmēru var padarīt mīšanos vieglāku.

 

"Viss cits" ir regulēšana, slēdzēji, ātrumi, bremzes utt. Laba pazīme ir tas, ka velo dabojas bez skaņas. Nekas negrab un nečarkst.

 

Vēl svarīgs ir braucējs un rāmja ģeometrija. Pilsētas riteņi ir būvēti, lai būtu ērti nevis ātri.  Live with it...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

nigerskijs gangsterskijs

Erikam ir pilnīga taisnība, tā arī ir, vienīgais pie viena biedra teiktā vēlētos piebilst ka WD-40 nedrīkst izmantot veļuka eļošnai, tā nav smērviela, vēdeška pievelk netīrumus, tā ir domātā ūdens izspiešanai un vispār šķīdina smērvielas, viss kur ir pabijusi vēdēška pēc īsa laia būs sauss!

Ja grib normāli ķēdi tad:

HHS Dry Lube no Wurth vai PROLONG SPL100,

Pārējās vietās lieto jebkuru uzniversālo solidolu (Grease)

Link to comment
Share on other sites

vēl mēdz būt pilnībā nokomplektētiem pilsētas riteņiem tāds mēsls kā dinamo mašīna. to vajag noraut pirmo nost no jebkura braucamā.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

to vajag noraut pirmo nost no jebkura braucamā.

 

Nav tik traģiski. Man ar dinamo stāv virsū un baro lukturi. Īpašu bremzi no tā neizjūtu. Tiesa, gan veciem padomijas laika dinamo, pretestību varēja just.

Link to comment
Share on other sites

Ķēdei ir speciāla ķēdes eļļa, rumbām u.c. detaļām ir teflona smēre. Dinamo un viegla mīšanās neiet kopā. LED lukturītis ir atbilde.

 

Vēl var pievērst uzmanību sēdeklim -> Plati, mīksti sēdekļi ir ērtāki, bet fiziski ierobežo kaju muskuļus. Šauri, cieti sēdekļi pirmajā brīdī šķiet neerti, bet pierodot dod lielu efektu ātrumam.

 

 

Cik tālu autors vēlas iet? Sporta velo tiek novākti visādi groziņi, puķītes, atstarotāji utt, lai samazinātu svaru un gaisa pretestību. Var iegūt dažas minūtes uz 100km :) Vēl ir karbona rāmji, keramiskie gultņi u.c. lietas, kas maksā baigo ciparu, bet dod to "vieglo mīšanos".

Link to comment
Share on other sites

Tā kā autors, izrādās, ir sieviešu dzimtes, tad #21. un #37. postu ņemu atpakaļ. Tie tad vairs neiederas.

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

Dinamo un viegla mīšanās neiet kopā.

 

Viss atkarīgs no tā cik esi trenēts. Nē nu ja visu gadu ir sēdēts pie kompja, braukts tikai ar mašīnu kā arī kājām staigāts tikai no mājas durvīm līdz auto, tad iespējams ir grūti mīties, bet savādāk dimamo prakstiski nejūt.

Link to comment
Share on other sites

Pats tikko pacēlu stūri. 6gadi bija vienā pozīcijā, pēdējā laikā izjutu diskomfortu, uz stures sanāca pārāk stipri balstīties.

Link to comment
Share on other sites

intervall

 

 

#37. postu ņemu atpakaļ

Es šo atkal biju sapratis, ka norādi uz to, ka neviens no foruma puikām nepiesakās palīdzēt. :D 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...