Jump to content

Spoguļu vs bezspoguļu foto kameras


Zwobot
 Share

Recommended Posts

Raksts tika pārcelts no citas tēmas kā offtopiks, tāpēc arī izskatās kā izrauts no kontektsa, bet lai nu paliek. Varbūt kādam, kas ir uz kameras izvēles ceļa noder.

 

Izvēlēties bezspoguļa kameru spogulenes vietā ir tāpat kā uzlikt autiņam gāzes iekārtu. Sākumā tu šaubies vai tas tev vajadzīgs, rēķini izmaksas, uztraucies par to ko domās citi un vai braukt būs tik pat patīkami kā ar benzīnu, bet rezultātā esi laimīgs, ka to esi izdarījis un saproti, ka tagad brauc daudz vairāk un ar auto esi visur kur vien iespējams.

 

Ļoti daudzi cilvēki pēc tam kad iegādājas bezspoguleni kā "otro" kameru, rezultātā norpārdod visu savu Canon/Nikon mugursomu. Pie mums šīs sistēmas kameras joprojām ir maz izplatītas, bet nu jau šur tur pasākumos var manīt kādu Panasonic/Olympus/Nikon 1/NEX kamerai.

 

Rubeni, pieņemot, ka jautājumu uzdod nopietni, sāksim ar galveno ar ko tad atšķiras spoguļkamera no bezspoguļkameras. Varbūt Tu to zini, bet varbūt noderēs arī kādam, kurš vēl lasa.

slrVmirrorless1.png

Viss. Lielais melnais korpuss nepieciešams lai būtu vieta, kur priekšā sensoram nolikt spoguli, kas tur atrodas vēsturiski, lai padotu attēlu uz skatu meklētāju, uz fāzu autofokusa detektoriem un paceltos lai padotu gaismu uz sensoru bildēšanas brīdī. Bonuss - var izveidot ērtu "rokturi" un lielo korpusu var nosēt ar pogām un ritentiņiem.

Viss kas attiecas uz attēla veidošanu principāli neatšķiras no pārējiem digitālajiem fotoaparātiem.

 

Kvalitāte. Šobrīd Micro 4/3 kameras tiek aprīkotas ar 16mpix sensoriem, kas savā starpā ir ļoti līdzīgi. Sākot no Olympus E-PL5 un kompaktās Panasonic GF sērijas un beidzot ar OM-D E-M5, E-M10, GH-3 un GX7 attēla ziņā (ISO troksnis, krāsas, dinamiskais diapazons) radikālu atšķirību nav. Ir nianses. Tāpēc attēla ziņā nav jāuztraucas kuru no kamerām izvēlēties. Atšķiras tikai korpuss un "pildījums". Jāņem vērā varbūt vienīgi, ka Panasonic kameras izceļas arī ar spēcīgu Full HD video.

 

Turpinot par sensoru, zemāk ir bilde ar sensoru izmēriem. Zaļais ir Micro 4/3 sistēmas kameru sensors, zilais un sarkanais ir Nikon un Canon APS-C izmēra spoguļkameru sensori. Kā redzams, atšķirība starp Micro 4/3 un APS-C izmēra ziņā ir salīdzinoši neliela. Dzīvē tas izpaužas tā, ka APS-C sensors "vairāk izsmērēs fonu", bet arī 4/3 sistēmas kamerām var iegūt pieklājīgi izpludinātu fonu. Pikseļu blīvums ietekmē arī cik 'trokšņaina" būs bilde, bet micro 4/3 sensori šobrīd ir tik labi, ka atšķirība ir minimāla vai tās vispār nav.   

sensor_2-580-90.jpg

 

Mazākam sensoram ir arī priekšrocības - tas ļauj uzbūvēt fiziski mazāku kameras korpusu, novietot objektīvu tuvāk pašam sensoram un uzbūvēt fiziski mazāku un kvalitatīvāku objektīvu.

Šeit redzamas iespēju ziņā diezgan līdzīgas kameras (GF-6 ar kompakto kit objektīvu, GF-6 ar parasto kit objektīvu un d3200 ar kit objektīvu). Bez komentāriem.

post-327-0-90577200-1401175315_thumb.png

 

Ātrums. Autofokusa sistēmas un princips starp spoguleni un pārējām digitālajām kamerām ir atšķirīgs. Lai nofokusētos, spoguļkameras izmanto informāciju no fāzu detektoriem. Tie ir atsevišķi sensori un princips izskatās kaut kā šādi:

Phase-Detection-Autofocus1.png

 

Kamera analizē datus (dažādus viļņa garumus, ja nemaldos, bet nav svarīgi) no no šiem sensoriem lai nofokusētu objektīvu attiecīgajā attālumā. Liels pluss šādai sistēmai ir tas, ka kamera spēj saprast cik tālu ir objekts, vai kustās un ja kustās, tad kādā virzienā un attiecīgi veikt korekcijas fokusēšanās laikā.

Mīnuss ir tas, ka kameras dažreiz cieš no tā sauktā "back" vai "front focus" ar dažādiem objektīviem nepareizi interpretētas vai nekorektas informācijas dēļ, kā rezultātā fokusējas vai nu pārāk tālu vai pārāk tuvu.

 

Pārējās digitālās kameras izmanto kontrasta autofokusa metodi. Tās vienkārši analizē esošo attēlu norādītajā fokusa punktā, dzenā lēcu sistēmu turpu šurpu un apstājas brīdī kad saprot ka attiecīgajā pozīcijā attēls ir visasākais. Jāsaprot, ka modernās kameras to dara tik ātri, ka pārfokusējoties nelielos attālumos tas ir pat nemanāmi. Šādas sistēmas pluss ir tas, ka tā vienmēr būs precīza uz statiskiem objektiem. Kas attiecas uz dinamiskiem objektiem, tur nu kā nu kura kamera spēj. Mūsdienu bezspoguļu sistēmas kameras ir aprīkotas ar jaudīgiem procesoriem un algoritmiem lai cīnītos ar dinamiku un to ātrums daudz neatpaliek un daudzos gadījumos jau pārspēj spoguļkameras. Tas viss pie milzīgajām izmēru atšķībām.

 

Nu kaut kā tā. Varu vien pateikt, ka ar konkrēto GF6 un citām līdzīgajām kamerām viss ir kārtībā arī kad jābildē cilvēki, dzīvnieki un pat sports. Cilvēkam, kurš vēlas kaut ko advancētāku par ziepjutrauku ar to pietiek atliektiem galiem un pats galvenais - nav jāstaipa ķieģelis.

 

Nu kaut kā tā. Atvainojos ja kaut kur ir neprecizitātes terminos vai nosaukumos, tas viss ir domāts lielos vilcienos, neieslīgstot pārāk dziļi detaļās.

 

Ā, ja vēl kādam šķiet, ka bezspoguļa sistēmas joprojām nav attīstītas, lūk piemēram ir Panasonic objektīvu klāsts (Micro 43 sistēmas kamerām der gan Panasonic, gan Olympus objektīvi un ir arī citu ražotāju objektīvi paredzēti šai sistēmai, piemēram Sigma).

full-line-up-of-lenses-site-650.jpg

Labots - Zwobot
  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Rubenis

Jautāju tādēļ, ka neesmu redzējis nevienu sporta vai kāzu fotogrāfu, kas izmantotu bezspoguļkameru, kā savu galveno kameru. Vienreiz Baltskars izmantoja Lieca, bet tur bija otrs fotogrāfs, kas pašas kāzas bildēja ar spoguļiem.

 

un to ātrums daudz neatpaliek un daudzos gadījumos jau pārspēj spoguļkameras.

 

Jautāju tieši par ātrumu, jo ja kadri sekundē ir aptuveni līdzīgi labam bezspogulim un vidējās klases spogulim, tad kā ir ar contrasta autofokusu pret spoguļkameru fāzu fokusu sportā vai zemā apgaismojumā?? Jo tieši šis apgalvojums man imulsina, ņemot vērā abu autofokusa sistēmu atšķirības un plusus un mīnusus.

 

Contrasta fokuss ir tas pats ko spoguļi izmanto Live view režīmā, tikai protams uzlabotas, jo vienīgais fokusa veids bezspogulim.

 

Es saprotu, kam ir bezspogulis domāts, bet es droši varu pateikt, ka savu Nikon turpināšu izmantot, jo tajā ko daru, es ar kameru esmu rokās visu dienu. Esmu testējis 3 bezspoguļus un neviens nav ērts rokai ilgstošai lietošanai.

Labots - Rubenis
Link to comment
Share on other sites

...un tagad panjem rokaas kaadu veco Olympus OM seerijas filminieku un paskaties caur skatu mekleetaaju. Un tad paskaties mirrorless skatu mekleetaajaa...

"Mazākam sensoram ir arī priekšrocības", jaa putnu/zveeru bildeetaajiem sanaak garaaks zooms. Bet boke taadu kaa uz full fframe kameras ar cropu tu nekad neieguusi.

Bet citaadu - jau sen ikdienaa bildeeju tikai ar telefonu :)

Link to comment
Share on other sites

Skaidrs, kādus bezspoguļus esi mēģinājis? Tiri intereses pēc. E-M5 ar battery grip es teiktu ka ir diezgan konkurētspējīgs ar spoguleni ērtības ziņā. Panasonic G un GH sērija arī veidota kā spogulene un jaunais Olympus E-M1 vispār iegulst rokā tā, ka negribās laist vaļā :)  

Pie mums noteikti tādi nav, bet ārzemēs parādās maniaki, kas pāriet uz bezspoguli arī kāzās. Principā tādi stikli kā jaunais Panasonic Leica Nocticron 42.5mm F1.2 to droši vien ļauj. Ja tev ir daudz naudas :)

 

Man kādu pusotru gadu bija E-PL5, ko tikko pārdevu, tipa OM-D mazais brālis ar to pašu sensoru un procesoru. Noskrējiens bija 35k. Ņemts līdzi visur, bildēts viss un dažādos apstākļos - reportāžiņas, tumsā utt. Protams ir bijušas problēmas, ir palaisti kadri garām, bet ir ļoti OK lietojams. Bildētas savas firmas ballītes, kaut kas klubos, vecrīgā. Reportāžas no izstādēm - piemēram ķīpsalā, skonto. Stipro skrējieni, ghetto games. Savam priekam pilnīgi pietiekoši! Domāju to aizvietot ar E-P5, kas kaut kad drīz atnāks.

 

Kā jau minēju, labai spogulenei ar AF sarežģītākos apstākļos noteikti ies labāk, bet ja mērīt derīgo/nederīgo kadru attiecību un to kvalitāti domāju šī brīža bezspoguļiem entry level spogulenes, it īpaši vecākas, ko cilvēki bieži vien izvēlas kā pirmo spoguļkameru, nav problēmu pārspēt. To saku jo bieži redzētas reportāžas, kur visas bildes ir vienkārši draņķis. Protams atkarīgs arī no fotogrāfa.

 

No savas pieredzes par autofokusu vēl varu teikt, ka Panasonicam tā lieta laikam iet labāk nekā Olympus. Ir salīdzināts piemēram Lumix GX7 ar Olympus E-M5 ar vienādiem stikliem un tumsā viennozīmīgi labāk ķer GX7. Arī continuous AF Lumix ir spēcīgāks - tas ir precīzs un mazāk niķojas. Olympus C-AF režīmā ir "nervozs" - it kā seko objektam, bet bieži veic mikro korekcijas.

 

Rakstā vienkārši centos parādīt, ka mirrorless ir labāks, nekā daudzi par to domā.

Nosūtīšu uz PM linkus uz dažām savām reportāžu galerijām ja interesē (dinamika/tumsa).

 

P.s. Rubeni, paldies par konstruktīvo komentāru.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

jozhix... man bija daudz patīkamāk skatīties caur E-M1 skatu meklētāju, nekā sava OM-10 :D

Vispār es biju uz pakaļas no OM-D E-M1 skatu meklētāja...

 

FF ir FF, neaiztiksim to. Es starp mazāka sensora priekšrocībām nenosaucu pašu crop faktoru un feiko "zooma" efektu, kas manuprāt nav priekšrocība. Par mazāku bokeh arī teicu.


Mežaveci, forumā ir kategorija "Spoguļkameras" un "Ziepjutrauki". Vai ir perspektīva izveidot katergoriju "Bezspoguļkameras"? To tomēr tagad ir daudz - Olympus, Panasonic, Fuji, Sony, Nikon, Canon...

 

P.s. sorry par offtopiku. Tātad, bezspoguļa kamerai Panasonic Lumix GF6 ir attālinātās vadības iespēja caur WiFi no smartphone :)

Labots - Zwobot
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Te diskutējam par kamerām, kas ir vairāk kā tradicionālie ziepjutrauki. 

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Ir pieeja gan M6 Leica, gan M9 digitālajai un te nu gribu atzīmēt, ka šitajā putrā vēl iejaukt manuālā fokusa tālmēra sistēmu ir greizi. No sākuma jāizprot kas tā tāda ir un tad var mudīties.

 

Tātad Leica gan analogā, gan digitālā izpildījumā izmanto tā saucamo tālmēra fokusēšanas sistēmu, kas izpaužas kā divi lodziņi uz kameras un fokusu iestata sabīdot skatu meklētājā kopā divus attēla "spokus".

 

LEICA%2BM9%2B0.68x%2BVIEWFINDER%2BCOUPLE

 

Šī sistēma ir pieņemama pamatniekiem objektīviem un līdz apmēram 135 mm ja no galvas pareizi atminos. Pēc tam jau tālmēra sistēma kļūst nelietojama perspektīvas dēļ. Precīzāk nemācēšu izskaidrot.

 

Vairākiem Leica objektīviem izmanto Visoflex sistēmu, kas ļauj ierastā veidā ar spoguli iestatīt fokusu, bet tad vairums objektīvu zaudē bezgalību un kļūst par macro objektīviem dēļ Visoflex izmēriem, kas objektīvus atvirza no filmas/matricas, gluži kā macro riņķi.

 

Ir arī speciāli Visoflex paredzēti objektīvi, tos daļēji izjauc un tad darba attālums līdz filmai/matricai nemainās.

 

Leica kameras ir neērtas rokās - smagas, klamzīgas, bez gripa. Digitālā M9 ir fullfreims, sliktās izšķirtspējas ekrāniņš paredzēts tikai fotogrāfiju apskatei, bet nestrādā kā skatu meklētājs.

 

Ja ir kādi Leica jautājumi, varu provēt atbildēt. Vakarā būšu pie M6/M9 un varētu sīkāk atbildēt uz konkrētiem jautājumiem.


Kas nepareizs bildē un spogulim/bezspogulim nekad nenotiktu?

 

eric-clapton-leica.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mans vectēvs arī ar savu Fed-u bija pamanījies vienas kāzas bildēt ar nenoņemtu objektīva vāciņu. Kompaktkameras nav nekas jauns, tādas jau sen pastāvēja filmu kameru formātā.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Žaks, labs raksts un vērtīga informācija! ;)

 

Un paldies moderatoram, kurš izveidoja jaunu apakšadaļu "Hibrīdkameras"! Hiphip-urā!!! :jump:

Labots - Zwobot
Link to comment
Share on other sites

Long John

Kamēr regulāri gāju dažādos "peļņas darbos", "nopietnu aparātu segmentā"  viennozīmīgi biju noskaņots tikai par spoguļkamerām. 

Arī tagad vēl uzskatu, ka dažādiem profesionāla "piesitiena" reportāžas  darbiem spoguļkamerām ir vairāk priekšrocību, nekā bezspoguļiem (vismaz pagaidām).

 

Bet personīgām vajadzībām, ceļojumiem utt-  jau sen sapratu, ka  tomēr daudz patīkamāk nēsāt nelielu, bet gana kvalitatīvu kompaktkameru, nekā spogulenes kluci un smagu mugursomu uz sasvīdušās muguras... :pooh_go:  .  Ikdienā sāku lietot arī mazo ziepi Fuji F550, vēlāk nopirku bik nopietnāku- Fuji X10. Bet lielais sensors ar tā izšķirtspēju un gaismas jūtību šamiem tomēr pietrūkst! 

 

Tagad izfunktierēju ka man, kā penzim, vairāk galīgi nevelk skraidīt bildēt svešus pasākumus un ir pēdējais laiks notirgot savu Canon spoguļkameras komplektu un pāriet "tīrajos amatieros". 

 

Pirmo soli jau spēru- nupat Ebajā nosolīju mazu, bet ērtu Sony NEX-3N ar "pankūk-zūmu" 16-50, ar APS-C sensoru. Pēc bildēm un aprakstiem izskatās tīri lietojams, reāli- pēc pāris nedēļām saņemšu, izpētīšu un tad varēs štukot tālāk- laikam vēl skatīšu pēc kāda nedārga telezūma (55-200), kā arī "M42- E-mount" pārejas, lai paspēlētos ar nedārgiem manuālajiem stikliņiem. 

Protams, vislabāk gribētos "Sony Nex-6 (7)"  vai A6000 ar skatumeklētāju un zibeņa "hot-shoe", bet tie man pa dārgu. Ietaupīto naudiņu labāk investēšu kādam ceļojumam. Bet pie acs varēšu pielikt esošo Fuji X10...

 

    1366263490_zshdsc0461.jpg

Labots - Long John
Link to comment
Share on other sites

raiviic
Varbūt kādam, kas ir uz kameras izvēles ceļa noder.

  Šādai izvēlei pats galvenais faktors, neatkarīgi no pārējām ekstrām un ērtībām ir - fotografējot var kameru pielikt pie acs, vai tikai skatoties displejā. Punkts. Nevar saukt par normāli lietojamu fotokameru tādu, kam ir tikai displejs, bez skatumeklētāja - vienalga, spoguļa vai tālmēra un cik tā maksātu, jo par precīzu kadrējumu un perfektu fokusēšanu tad jāaizmirst. Viss pārējais jau ir tikai nianses.

Labots - raiviic
Link to comment
Share on other sites

(labots)

Aizmirsu pieminēt vēl vienu bezspoguļu priekšrocību - vienmēr 100% precīzs kadrējums vai tas būtu ekrāns vai elektroniskais skatu meklētājs! Kā raiviic saka - tas ir ļoti svarīgi. Parasti DSLR optiskā skatu meklētāja precizitāte ir ~96%. Pērkot spoguleni tas jāņem vērā un der painteresēties par konkrētā modeļa skatu meklētāja precizitāti. 100% precīzos skatu meklētājus lika top modeļos un tagad jaunākajās parastajās kamerās ar.

 

Nekas netraucē protams pielabot kadrējumu pēcapstrādē.


@Long John, lai veicas! ;)

Labots - Zwobot
Link to comment
Share on other sites

INTRASERVERNET

Kaadu laiku skatos uz Nikon spoguleni, bet tad kad gribas bildeet, tad nu parpalas jaastaipa liidzi un neteikshu ka vieglas. Tad nu kadu laicinju atpakalj sievai panjeemu Lumia 1020 un teikshu ka bildes tiesham labas sanaak arii tumsaa ieskaitot. Aaraa dod arii ne tikai jpg formaatu, bet arii DNG. Un nu pagaidam kadu laiku varu atteikties no spogulenes iegaades.

Labots - Rizla
Link to comment
Share on other sites

Paliels mīnuss ir bezspoguļu objektīvu cenas un adapteru saderība/nesaderība.

Ir jau Full Frame bezspogulis Sony A7r, bet full frame objektīvu bezspoguļiem gandrīz nav, ja arī ir - tie paši maksā gandrīz tikt pat lielu kosmosu kā pati kamera (kiloeuro). Bet nu varbūt nākotnē...

Link to comment
Share on other sites

Sony vispār aizmirsis, ka savām kamerām jāražo arī objektīvi :)

 

Priekš Micro 4/3 ar objektīviem viss ir kārtībā un arī pa sapratīgām naudām var salasīt labu komplektiņu.

 

Runājot par adapteriem, mirrorless paver plašas iespējas blēņoties ar vecajiem manuālajiem objektīviem. Pateicoties mazajam attālumam līdz sensoram pa vidu var pieskrūvēt adapteri priekš jebkuras sistēmas. Tādā veidā arī A7 iegūst kaudzi ar full-frame objektīviem - kombinācijā ar focus peaking tīri lietojams variants. Priekš video un shallow depth of field vispār ideāli.

Link to comment
Share on other sites

Kāds tad būtu tas normālais komplektiņš? Es kad skatījos Panasonic virzienā, tāds normāls komplektiņs ap 800 EUR salasās. Un pa tādu cenu var normālu spoguli ar lietotiem stikliem salasīt. Plus vēl sitklu izvēle lielāka. Olympus arī papētīju, bet nu atkal cenas nepārliecina.


Nu uz kaut ko šādu es tēmēju.

 

xualg8t5cg5oxnw16zu3.png


 

 

Bet! Par labāku cenu sanāk Pentax K50, kas tomēr ir arī "weather proof" ar diviem kit objektīviem, plus vēl lētā f1.7 lēca. 

 

ul1lpvzgbys52mcm01l.png

Labots - andza
Link to comment
Share on other sites

"Priekš Micro 4/3 ar objektīviem viss ir kārtībā un arī pa sapratīgām naudām var salasīt labu komplektiņu."

Iepilinaashu darvi Olympus fanboju laucinjaa - vinji 90.to gadu beigaas nokaava OM sisteemu, tikko nokaava 4/3 sisteemu un tagad visus laipni aicina uzseesties uz m4/3 sisteemu.. :)

Par to cenu es njemtu sony rx100. Labs ziepis.

Link to comment
Share on other sites

Nu, jāmedī protams kādas atlaides, bieži parādās dažādi izdevīgi komplekti. Es nesmādēju arī lietotas kameras un objektīvus.

Kad tirgoju savu 20mm f1.7 (1.versiju, kas optiski it kā ir nedaudz labāka kā jaunā), 250 eiro bija maksimums par ko izdevās nopārdot. Ebayā tie maksā 200 paundus.

G6 dabonams par ~400 eiro. Pilnīgi jauns G5 ar parasto 14-42mm kit objektīvu ssā nostāvēja par 290 eiro - neviena zvana, neviena e-pasta... 

 

jozhix saka taisnību, tikai m43 ir jau salīdzinoši sena sistēma. Ar lietotāju atbalstu gan viņiem nevedas - ļoti skopi uz firmwarēm :(

+1 par rx100. Ja tāds ir kabatā, tad lielai daļai ne bezspoguli, ne spoguli nevajag. Fantastiska kamera!

Link to comment
Share on other sites

Man (kā Pentax cienītājam) ir lietošanā gan Pentax spoguļkameras gan arī bezspogulis K-01. Ko lai saka. Bezspogulis stāv skapī, bildēju ar spoguļiem. Tāpēc ka daudz ērtāk. Galvenokārt dēļ iespējas pielikt kameru pie acs. Un arī dēļ daudz labāka AF, kā arī tādēļ, ka kamera lielāka (lietoju ar gripu) un ērti turēt rokā. Īpaši ar 300mm stiklu. Gribēju bezspoguli nofīrēt meitai - nekā, šī ar jau paspējusi izbaudīt spoguļa priekšrocības un ērtumu, atzīst tikai pie acs liekamās kameras.

Labots - ivo
Link to comment
Share on other sites

No Pentax man 40mm f2.8 XS DA obektīvs jau ir un arvien vairāk sliecos K-50 virzienā, kādu laiku bez f1.8 arī varu iztikt un piepirkt ko dārgāku vēlāk. Otrkārt man liekas, ka lietoto aparātu tirgū spoguļkameras kotējas augstāk par šiem kompaktniekiem un ir vieglāk pārdot. 

Link to comment
Share on other sites

arvien vairāk sliecos K-50

Vari dabūt no manis K-5, izdomāju, ka man pietiek ar vienu spoguleni. Ir arī lieka Sigma EX 24mm/1.8 un Tamron 17-50/2.8

Ja interesē - PM. 

Labots - ivo
Link to comment
Share on other sites

Ivo, K-01 tomēr ir specifiska kamera - milzīga izmēra ziņā un ja nemaldos viena no pašām lēnākajām. Visi ražotāji gadīja kad kāds uztaisīs bezspoguli, kuram var pa taisno piekabināt parastos objektīvus lai redzētu kas notiks un Pentax to izdarīja... neviens vairs nav mēģinājis to atkārtot :) Palabo ja kļūdos, K-01 taču var piespraust "lielos" objektīvus?

Link to comment
Share on other sites

Jep, K-01 ir savietojams ar Pentax objektīviem. f2.8 pankūka šiem bija kā kit objektīvs.

Link to comment
Share on other sites

Long John

 

 

atzīst tikai pie acs liekamās kameras

 

Protams, "pie acs liekamās" kameras pagaidām  ir ērtākas, operatīvākas, precīzākas un, kā jau rakstīju, nopietniem darbiem piemērotākas.

Bet cik mēs interesantu kadru ikdienā palaižam garām, ja nav līdzi kvalitatīvas kameras?  

Spoguļkameru ikdienā līdzi nepastaipīsi, bet, piemēram, manis jau minēto APS-C formāta "Sony Nex-3N" ar 16-50 "pankūkzūmu" mierīgi var iebāzt jakas kabatā vai jostas somiņā.

Un, ja viņai tiešām reāli  lietojamais ISO ir līdz pat 3200, sabildēt var daudz kā interesanta, pat telpā bez zibeņa.

Link to comment
Share on other sites

 

 

K-01 taču var piespraust "lielos" objektīvus

Protams, ka var. Tādēļ domāju, ka tā ir savā veidā unikāla kamera 

Link to comment
Share on other sites

Long John

Intereses pēc pagoglēju, kā izskatās tas Pentakša bezspogulis K-01.

Salīdzinājumā ar mazo Nex- tiešām milzenis. Tad jau labāk spoguleni staipīt. :shok:

Pievienotajā bildē abi ar vienāda diapazona zūmiem- 16-50 mm.

Taisnības labad gan jāpiebilst, ka Pentaksim tas zūms ir stipri gaišāks, bet Nexim "snuķis" ievilkts, taču tik un tā izmēru starpība iespaidīga.

Te jau katram jāizvēlas savas prioritātes- kompaktums jebšu lietošanas ērtība un kvalitāte.

    

Nex3-PenK01.jpg

Labots - Long John
Link to comment
Share on other sites

Vai ir ziepīši, kuriem var pielikt ārējo zibeni? Piemēram kādu no Nikon SB sērijas.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

@@Zoom, Sony RX 100 II piemēram. 

Link to comment
Share on other sites

Long John
Vai ir ziepīši, kuriem var pielikt ārējo zibeni? Piemēram kādu no Nikon SB sērijas

 

Lai ārējais zibenis pilnvērtīgi darbotos kopā ar fotoaparāta automātiku, zibenim jābūt saderīgam ne tikai pēc sliedes izmēra, bet arī pēc aparāta sistēmas un kontaktiem. 

"Sliede" (jeb "hot shoe")  zibeņa ielikšanai ir daudzām advancētajiem kompaktkamerām, bet pilnvērtīgi tās sadarbosies tikai ar "dzimtajām" firmas blicenēm. 

Par Nikoniem nemāku teikt.

Man uz Fuji X10 arīdzan ir "hot shoe", bet automātiskajā režīmā tas strādā tikai ar savu bliceni (man nācās pirkt diezgan dārgo priekš savas mazās jaudas "Fuji EF-20").

 

Sony NEX sērijas aparātiem "hot shoe" priekš "lielajām"  zibspuldzēm ir tikai vecākajiem- Nex 6, 7, A6000.

5 sērijas Nex'iem ir specifiska, "ieštepselējama" maza blicenīte, priekš lielajām var nopirkt ķīnīzeru pāreju uz Sony Nex speciālo ligzdu  :

 

   http://www.ebay.de/itm/Blitzschuh-Blitzadapter-Flash-Trigger-Hot-shoe-Adapter-fur-Sony-NEX-5N-5C-LF146-/130903845427?pt=DE_Foto_Camcorder_Adapterringe&hash=item1e7a7a2a33

 

Vārdu sakot variantu ir gana daudz un katrā gadījienā jāštuko individuāli.

Vispār jau paskats būs ne pa jokam- mazais ziepītis ar lielo blici- nevar saprast, kurš aiz kura jātur... :yahoo:    

Labots - Long John
Link to comment
Share on other sites

Es savu E-PL5 turēju aiz YongNuo yn-560 kad tas bija piesprausts - kalpoja papildus attēla stabilizācijai :D

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...