Jump to content

Cełošana ar auto


MoYo
 Share

Recommended Posts

Ja ir iekļauta, tad kas ir "ceļu nodoklis", kas katru gadu jāmaksā CSDD?

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Vēl papildus nodoklis. Cilvēkiem kuriem ir auto, ir arī nauda un tad arī viņus valsts kāš pa pilno programmu kā vien mācēdama! Ja atceltu ikgadējo ceļu nodokli un kaut pusi no degvielas akcīzes novirzītu ceļiem (kam tā vārdos ir paredzēta) būtu mums visos galvenajos virzienos bāņi kā Vācijā....  

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu tāpāpēc arī saku ka ar auto ceļot var un vajag RU zonā - maksas ceļu nav vai nu vismaz pagaidam ir iespējams apbraukt, degviela zem 1 USD litrā, te gan jāatzīst ka normalas infrastruktūras un komforta gan tur nav, taču ja to jau iepriekš zini un esi tam sagatavojis tad pofig


zemprofila riepas tur neder, es lieku maksimalo izmēru kuru var iestūķēt arkās, tb mainam riepas uz maksimali augsta profila riepām un braucam pa bedrēm nestresojot

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Ja autiņš ar RU numuriem, tad arī var ceļot bez bēdām, citādi ik uz katra stūra gatavo komisiju, ko iedot mentam. Ārzemnieki viņiem ir slaucamās govis.

ceļot var un vajag RU zonā

Link to comment
Share on other sites

nevertell

Bonifācij, lūdzu nomazgājies. Bet ronald, tu.....

 

Ja atceltu ikgadējo ceļu nodokli un kaut pusi no degvielas akcīzes novirzītu ceļiem (kam tā vārdos ir paredzēta) būtu mums visos galvenajos virzienos bāņi kā Vācijā....

 Ko ?

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nav tik traki, ja ķer tad ķer visus bez rabora kādi nummuri. Varbūt paveicies vai kā, nezinu, bet štrafu tur esmu tikkai 1x norāvies, 70 000 BYR uz ķepas un pats vien biju vainīgs, nenoticeju ka vieta ar 3 joslām katrā virzienā un pa vidu sadalošo zonu ar žogu var tiešām būt zīme 40.... un paskreju garām vietējiem "bremzēm". A tā var tur droši nesties uz 120 un justies komfortabli un bez stresa, jo vietejie džigiti pa laikam apdzen ar vel lielāku ātrumu. Karoče es tik to ka pa Eiropu es pilnīgi noteikti neatļaujos tik naglīgi pārsniegt ātrumu un kur nu vēl maukt kruīzkontrolē uz 130. Nu protams ja vietējie pekšņi sāk braukt rāmi, rāmi, tad tam IR iemesls

Link to comment
Share on other sites

Man kā tieši aktuāla tēma, jo ir doma pa Jāņiem aizšaut līdz Berlīnes zoo ar autiņu. Tagad vismaz lielāka skaidrība ir radusies kas un kā. :)

Link to comment
Share on other sites

nevertell
(labots)

Vienā dienā var, bet pēc tam būs kārtīgi jāguļ. 16-20 stundas ceļā.

Labots - nevertell
Link to comment
Share on other sites

Manos plānos mierīgāk, 2 dienas turp viena diena tur, 2 atpakaļ, bez liekas pārpūles :D

Link to comment
Share on other sites

uz Berlīni pa 50 eiro ar autobusu var aizbraukt. sēdēšana daudz ērtāka kā savā auto.

Link to comment
Share on other sites

Didzis

Stundas lidojums tur, stundu atpakaļ un vismaz četras dienas Berlīnē. Nu labi, lidostā pavadīs ilgāku laiku, bet ar autiņu kautkā viena diena galamērķī attiecībā pret četrām dienam ceļa, nav kautkā .

Link to comment
Share on other sites

@@FoX, līdz Berlīnes ZOO +/- 14h ceļš.. kādas vēl 2as dienas.. ja nu vienīgi vēl pa ceļam katru krūmu apčurā :)

Link to comment
Share on other sites

(labots)

@@CAP, Nebraucu jau viens, ja viens, tad protams, nekādu problēmu, bet jārēķinās ar pārējiem, to skaitā 1-gadīgs bērnelis :) Plus ir doma pa ceļam vēl šur tur iebraukt, lai nav plika stūrēšana.

 

@@Didzis, ar lidmašīnu tomēr negribu, ir pagaidām pietiekami lidot, šoreiz tieši gribu ar auto. Varbūt šī būs pēdējā gribēšanas reize ar auto, bet.... nepamēģināsi, neuzzināsi, un auto priekšrocības tomēr ir - apstājies kad gribi un kur gribi, redzēt arī var daudz vairāk :D

 

@@e = d, un autobusu negribu principa pēc, pietiekami esmu uz Tallinu vizinājies un muguru beidzis nost, nu nav tur nekāda "ērtāka" sēdēšana.

Labots - FoX
Link to comment
Share on other sites

@@FoX, nu ok.. bet 2as dienas galīgi tur nesanāk.. nav jau līdz UK jābrauc :) Ilgākais posms ir līdz Varšavai.. pēc tam jau tik autobānis.. un viens svilpiens.

Link to comment
Share on other sites

Tur jau tā lieta, ka tālāk pa Lietuvu uz vienu pusi un Igauniju uz otru pusi ar auto neesmu bijis, tādēļ arī priekštats tikai tagad pamazām sāk parādīties, kā arī tagad sāku pamazām informāciju ievākt, kā reizi šis topiks trāpīja desmitnieka :D

Link to comment
Share on other sites

dzincha
(labots)
Ilgākais posms ir līdz Varšavai.

Ilgākais ir tikt līdz bialistokai vai zambrowai - tur jau aiziet normāls bānis(S8). Pa apvedceļu(s8 laikam) Varšavai izplēst cauri var 30 min.

Labots - dzincha
Link to comment
Share on other sites

Pārbaudi arī vai tavs auto atbilst ekoloģijas normām, kas ļauj iebraukt Berlīnē. Nekad nav bijusi vajadzība brauk iekšā Berlīnē, tā kā nezinu kāda tur tā kārtība. Un ar 1 gadus vecu bērnu būs grūti, bet nu lai veicas.

Link to comment
Share on other sites

meeris
Ar mašīnu uz horvātiju un vēl ar gadu vecu bērnu līdz?

Jūs braucat atpūsties vai mocīt sevi un bērnu, kurš tāpat no tā pasākuma neko neatcerēsies?

 

Viens ir skaidrs, ka pie mūsdienu cenām lidojot un nohairot vāģi, vai vēl labāk, izbraukāt ar taksi būs daudz lētāk, nekā maksāt par ceļiem, degvielu, plus vēl citi izdevumi ceļā pusotru sutku "izbaudot ceļu un robežas" mašīnā.

 

Tas ir atpūtas brauciens vai mazohisms?

Man nav nekas pret autotūrismu, kad brauc ar draugiem un pēc savas stūrēšanas maiņas piedzēries mētājies pa mašīnu, benzītankiem un apskates vietām. Bet nu mocīt sevi un pārējo ģimeni neredzu jēgu, pa ceļam cīnoties un mainot pamperus gadu vecam bērnam.

Vēl es nespēju iedomāties, kā n stundu garos pārbraucienus var noturēt  gadu vecu bērnu autoksēdeklītī? Viņš visticamāk tiko iemācijies staigāt un sēž mierā tikai tad, kad ir aizmidzis... tiešām nesaprotu, jo vismaz manā gadījumā šāds brauciens izvērstos drīzāk ļoti dārgā murgā, nekā atpūtā.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

meeris
(labots)

Sorr, sajaucu maršrutus (cits topika autors), horvātiju ar Berlīni.. bet tāpat mocīt bērnu mašīnā līdz Berlīnei neredzu jēgu. Es savējo 1,5 gada vecumā biju uz Rīgas Zoo aizvedis zvēriem parādīt. Pašam jaunskundziņam zvēri tur vismazāk interesēja. Paskraidīt pa kalniņiem, šūpoles, karuseļi, kautkur uzrāpties utt.. sapratu, ka nākamais piegājiens būs kā minimums tikai pēc gada.

Labots - meeris
Link to comment
Share on other sites

Didzis

Atstāj sīci pie vecmāmiņas un tad var mēģināt ar šitādu ekstrēmu tūrismu modarboties. Tūrisms un ceļšsana sīčiem nu galīgi neinteresē, tas ir točna.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs
(labots)

Bon vojage ar mazu bērnu on board nudien nav prāta darbs - kā teikt vienā vietā darbs un atpūta

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

meeris
(labots)

Pizdatijs piedzīvojums gadu vecam bērnam 14h sēdēt autosēdeklītī tikai uz uz vienu pusi :D

Ticu ka būs ko atcerēties :D :D

4 gadi jau ir pilnīgi cits vecums, tāka nevajag prikstu ar locekli jaukt.

Protams, ka vajag bērnus vest ceļojumos, pārgājienos un ekskursijās.. bet lai mocītu tik mazu bērnu tādā pārbraucienā ar mašīnu ir tiešām jābūt nopietniem iemesliem.

kāds te vispār sakars ar spaisa paudzi ibio?

 

p.s

izlaizts gadu vecs bērns, ko tu pīpē? Tu laikam savējiem gada vecumā muti ar makgaivereni līmēji ciet un sasēji rokas un kājas, lai nekur nemēģina aizrāpot.

Labots - meeris
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Gestapo

Peleecis ar sācis stiprākas vielas lietot, nu jā, teju trijos naktī postots :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Neviens vecums nav par agru kopējiem piedzīvojumiem . Man meitusis pamperī uz upes laivā sēdēja

 

Nu es tik nezinu vai sēdēšanu mašīnā 24h var saukt par piedzīvojumu.

Mēs tieši tāpēc šobrīd esam "eiropas ceļojumus" piebremzējuši.

Bet nu tras droši vien arī no bērna tempramenta atkarīgs - mūsējais nav gatavs vairāk par pāris stundām sēdēt autokrēsliņā.

 

 

Bet citādi auto vs lidot - IMHO visu izšķir cena. Esmu daudzas reizes braucis ar auto ceļojumos pa eiropu un šad tad arī lidojuši + nomājuši. Ja ir 4 braucēji, tad ir jābūt ļoti lētām aviobiļetēm, lai būtu lētāk kā braukt ar savu auto.

Link to comment
Share on other sites

meeris
Nav nekas pret autotūrismu, esmu izbraukājis ar mašīnu puss eiropu, ukrainu, ziemeļāfriku, krieviju līdz kaukāzam, skandināviju utt.. Bez mašīnas, ļoti daudz kur vairāk, tālāk un eksotiskāk.

Vienu lietu esmu sapratis, ka uz veco eiropu man vairs nekas nevelk. Un vēl mazāk uz turieni gribās braukt ar auto. Pirmkārt jau degvielas cenas (ar ļoteni sanāk lētāk). Otrkārt, neko tu tur neredzi - bānis, tankštelle, bānis, tankštelle... un sakārtota vide.

Es vairs sen nebraucu aplūkot sakārtotu vidi vai arhitektūru. Baucu izbaudīt bardaku, vietējo kolorītu, ēdienu, alu, vīnu un ko stiprāku. Parunāties ar cilvēkiem, censties izprast viņu dzīvesveidu. Daudz jautrības, piedzīvojumu, saules un ceļa.. Es to uzskatu par atpūtu. Nevis mainīt pamperus, mierināt bērnu, ka vēl pāris stundiņas jāpaciešās krēsliņā. Ieplānot visas ēšanas reizes.

Ja man pašam nebūtu bērni, tad iespējams domātu savādāk, bet tagad saprotu, ka gada vecumā bērnam ir pilnīgi citas intereses un neredzu jēgu vienam otru mocīt.

Lai veicās ceļojumā, varēsi izstāstīt cik kruta "izvizināji" savu sīko. Es ar sievu tajā laikā dzeršu vīnu, uzkodīšu lavašu ar šāšļiku un pohas uzlāpīšu ar boržomi gruzijas kalnos un pludmalēs. Mašīnists Koļa, taksists Toļiks un mikriņa šoferis Miša mani aizvedīs visur kur un kad gribēšu neatkarīgi no tā, kādā stāvoklī dotajā brīdī būšu.. Varēšu aprunāties gan ar viņiem, gan citiem ceļa biedriem. Tikmēr sīkie izbaudīs nedēļu pie omes laukos un vasarnīcā pie jūras. Vasarā visa ģimene aizlaidīsim ar teltīm uz ezeru vai jūru. 
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Peleecis
(labots)

Mēris , par nevēlēšanos bāzties vecajā eiropā piekrītu . Manas subjektīvās sajūtas saka to pašu . Bet par bērniem ... Tagad tikai katrs desmitais nav indigo bērns . Es negribu tagad ieslīgt audzināšanas problēmās . Katrs pats gudrs , dara , kā domā un pēc tam sadzīvo ar to , ko izdarījis .

Bet tiem , kas manā postā saskatījja 24 stundu braukšanu ... drīkst lūgt iecitēt vietu , kur es apgalvoju , ka tas ir forši - ar , vai bez maziem bērniem? Ir pāris reizes braukts gandrīz nonstopā šitais gabals - kaifa maz . Pāris nedēļas šādam pasākumam būtu prātīgi ierezervēt  . Plus plānošana - ja sāk braukt vakarā - naktī tāpat visi guļ , bet nākamajā dienā jau esi tik tālu , kad sākas visādi apskates objekti un atrakcijas . Var zobus sakodis tam visam maukt garām , bet var apstāties , papriecāties un atpūsties. Slovākijā ( vai pat jau aiz Varšavas ) būtu vēlams tomēr nakšņot , kaut var arī nenakšņot , ja mazohisms moka . Ir gan viena nianse , kas var būt citiem arī ir savādāk . Man jau entos gadus ir vojadžeris - pirmkārt varu tur aizmugurē sarīkot gultu , otrkārt ar viņu nobraukt vienā rāvienā pusotru tūkstoti tāds tpfu vien ir . Bet esam braukuši arī ar draugiem , kuri citās mašīnās . Man izskatījās , ka šoferim grūtāk - pārējie tāpat snauda braucot  un gāja un baudīja un priecājās apstājoties . Ai labi ... salietojies ir salietojies - kam sāp , neņemiet galvā , kas gribēs , tas sapratīs . 

Labots - Peleecis
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

+1

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Ir vairākas ceļotāju grupas:

1. Atpūtnieki, Kam patīk vienkārši atpūsties citā vietā. Tradicionāli nopērk braucienu ar dzīvošanu vienā viesnīcā, vienā pilsētā un izbauda visas tajā atrodošās ekstras.

2. Nemierīgie ceļotāji, kam patīk nepārtraukti būt kustībā (ar velo, auto, kruīzi utt.), vērot apkārtējo un ilgi neiesēsties vienā vietā.

3. Pētnieki, kam velk uz mežonīgo dabu, izbaudīt nebijušus un ekstrēmus apstākļus (Āfrika, tundra u.c.). 

4. Tusētāji, kam pilnīgi vienalga, kur atrasties un ar ko, kad tik iemesls tusēt.  

 

Tieši 2. kategorija ir tie, kas arī parastās uz šāda veida ceļojumiem. 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

kazarma

Es arī šogad plānoju braukt ar autiņu pa eiropu. 

 

Esmu 3x braucis LV-UK-LV, ja ir divi vai pat TRĪS šoferi nav nekādu problēmu.

 

Pats nomaucu pirmajā reizē bez apstājas LV-UK. Anglijā tiesa jau migu ciet, bet tas nebija nekas tāds ko kafija nevarētu izārstēt.

 

Kā arī viss ir atkarīgs no autiņa. 2x reizē braucām ar F Galaxy busiņu bijām 5 cilvēki. Aizmugurē uz somām uzmetām virsū uzpūšamo matraci - ja nāca miegs mierīgi varēja atlaisties Po**** par vibrācijām pagulēju un viss varēja turpināt braukt.

 

Vispār ideālā gadījumā būtu braukt ar kaut kādu ford transit, kur ir vairāk vietas un normāli beņķi.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Ne tikai sēdekļi svarīgi, bet arī stūre un tas, vai ir kur rokas nolikt. Piemēram, ar VW Polo man rokas pilnībā sāp jau pēc 200km, jo nav paredzēts ne vienā, ne otrā pusē kaut kur atstutēt. Vēl ir daži busiņi, kuriem šī pati problēma. 

Link to comment
Share on other sites

kazarma

Parasti busiņiem šī problēma nav. VW Polo diez vai ir paredzēt gariem pārbraukumiem :D

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...