Jump to content

Nodilušas ass problēma


Loading
 Share

Recommended Posts

Dārza traktoriņa priekšējie riteņi ir bez gultņiem. Kā rezultātā asis ir izdilušas. Priekšējie riteņi staigā kā grib un nostūrēt taisni ir ĻOTI grūti. Tuvojas sezona un vajadzētu kaut kā saremontēt to lietu.

 

https://lh5.googleusercontent.com/--aLXrGCk8G8/UwYTmmORO7I/AAAAAAAAFR8/FeLQ5q9eInQ/w945-h709-no/2014-02-19+21.57.36.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-3akaDKuGuD8/UwYTNGcvLUI/AAAAAAAAFRY/gg314EZ0T48/w945-h709-no/2014-02-19+21.57.18.jpg

 

Kādi varianti pastāv uz remontēšanu? Vai ideja, par nodilušo vietu piemetināšanu (piepildīšanu) un pēc tam pieslīpēt gludu ir tehniski iespējama?

Priecāšos par katru atbildi...

 

Link to comment
Share on other sites

Gan jau sataisīt var.

Vajag sakarīgu virpotāju metinātāju ar galvu uz pleciem. Veco asi aiz lielās "šaibas" nogriezt. Uzvirpot jaunu, bet ar niansi - galā pagarinājums ar vītni, kura tiks ieskrūvēta atlikušajā līkumā, kur iepriekš iegriezta vītne. To visu vēl sametināt.

Vēl ir jāredz tie riteņi. Varbūt var izdomāt gultņus.

Vārdu sakot vajag meistaru ar galvu uz pleciem, kurš māk domāt :)

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Man pirmā kursā mācīja ka šāda veida konstrukciju speciāli izmanto lai iegūtu efektīvu mezglu kurš ilgstoši nebaidās netīras abrazīvas ekspluatācijas vides, pieņemu ka gultņi te būtu neadekvāts risinājums.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Elektromehāniķu... kuru pabeidzu ar videjo gada atzīmi 10 balles faktiski visos priekšmetos bez īpašas piepūles, kā rezultatā sapratu ka tur man darīt nav ko


Bij man mistiska velme nodarboties dzīvē ar lieliskas tehnkas projektēsanu utt. tik tai laikā tas nafig nevienam nebij vajadzīgs, vot i nacas pārslēgties uz ekonomiku

Link to comment
Share on other sites

 Tādas lietas ir tā sakot vienkārši jāpārtaisa bez liekas spriedelēšanas.T.i. kāds gabals kalibrēta stieņa, bezšuvju caurulles gabals, kāda paplāksne, varbūt vēl kāds gabals krāsaina metāla trubas buksei... un + metināšana.Lai gan, izskatās, autors pats jau to neizdarīs...

Link to comment
Share on other sites

Kā jau mafijs teica, aiz šaibas asi nost. Jāvirpo jauna. Buksēm var izmantot arī mūsdienīgās plastmasas ar nepieciešamo virsmas spiedes pretestību. Tikai liekot buksi jāskatās vai ass nepaliek pa mazu attiecīgajam materiālam un nenolūzt.

Link to comment
Share on other sites

Ko jūs tai virpai tā uzsēdušies, jums visiem tā mājās ir? Man gan ir, bet es to tā necenšos ieteikt, jo mūsdienās virpa vairs nav tik aktuāla, bet metināmais mājās būs krietni biežāk.

Un viss ass gals arī tā bez kompromisa uzreiz nav jāgriež nost....

Link to comment
Share on other sites

Labi, tad jautājumi traktora īpašniekam.

Cik ilgi traktors tiek lietots?

Cik ilgi vēl domā pļaut ar esošo traktoru?

Vai pļaušanas apjoms paliks nemainīgs?

 

Protams, aizaudzēt  un pieslīpēt ir tehniski iespējams,bet rezultāts būs atkarīgs no paša iemaņām, kā arī defekts parādīsies atkal.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ko jūs tai virpai tā uzsēdušies, jums visiem tā mājās ir? Man gan ir, bet es to tā necenšos ieteikt, jo mūsdienās virpa vairs nav tik aktuāla, bet metināmais mājās būs krietni biežāk. Un viss ass gals arī tā bez kompromisa uzreiz nav jāgriež nost..

 

Var šo asi apmetināt lai dabūtu atpakaļ nodilušo metālu. Bet jautājums kā pēc tam to veidojumu dabūt ideāli apaļu lai tas viss strādātu kaut cik.... Fleksis + smilšpapīrs? Nu nez cik (ne)precīza šī virsma iznāks.... Parasti šo problēmu ar virpu risina.

 

Bet skatoties uz detaļu bildē liekas ka nevarēs viņu virpā ielikt lai apvirpotu! 

 

mafijs pašā sākumā pateica pareizo risinājumu - izvirpot jaunu asi un pieskrūvēt + piemetināt viņu pie vecās konstrukcijas.

Link to comment
Share on other sites

Vai autors izskatīja iespēju šo detaļu nopirkt?

Link to comment
Share on other sites

 

 

sākumā pateica pareizo risinājumu - izvirpot jaunu asi

Kāpēc virpot, ja var nopirkt, kādu diametru vajag, kalibrētu apaļstieni, bet ritenī varbūt iemetināt attiecīgu caurulles gabalu utt, utml. Kā jau teicu, tādas lietas vienkārši ir jādara, nevis mums neklātienē kāds jāmāca, kurš tāpat pats tādu darbu nav veikt spējīgs.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Man tāda miglaina doma ka varētu mēģināt kādā autokapsētā piemeklēt atbilstoša diametra kāda vidējās klases autiņa šķērstabilizātora stieni, pakarsēt un pacietīgi dauzot ar kādu 500g āmuriņu izveidot vajadzīgās konfigurācijas  līkumu, tam piemetināt to šeibu un pašu savukārt metināt/stiprināt pie tās mehānisma daļas kas foto aukšdaļā īsti nav redzama. Ja ir primitīva ēze, un vieta kur dauzīt, tad vajadzētu būt diezgan vienkarši tas viss izdarāms un finalā iegūta detaāļ kas ir jūtami stiprāka par orģinālu.

Link to comment
Share on other sites

Jacobs, var piemeklēt apaļsieni, tomēr detaļai galā ir grope, kas nebūs stienim. Man nav ideju kā bez virpas tādu gropi izveidot.

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Fantazētājs . Škerstasbilizators ir no materiāla, kas līdzīgs atspertēraudam. to karsējot tas paliek tajā vietā lokans.

Ideja garām pašos pamatos.

Link to comment
Share on other sites

Nezinu ko tur Bonifācijam pirmā kursā mācija, bet šitā konstrukcija ir pilnīgi garām. Ne jau tapēc, lai pa dubļiem varētu brauk, tik stulbs risinājums, bet tikai un vienīgi lētuma dēļ. Es ņemtu no golfiņa vai citas līdzīgas klases autiņa pakaļējo riteņu asis, piemetinātu pie konstrukcijas un  uzmontētu normālas riteņu rumbas ar gultņiem. Izmaksas šrotā būs metāllūžņu cenā un konstrukcija darbosies gadu desmitiem.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu nelocas, nelocas tas stienis kā atspere, pat tuvu ne, taču salauzt to būs grūti un tas ir daudz dargāks metāls nekā teiksim stal3

Gropi bez problēmām ar fleksi un 6mm slīpdisku, tā tak nav nekāda smalkmehānika, ta kas gribēs ar parastu vīli pusstundas laikā izvīlēs

Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Nu hvz, restaurēt to parodiju? Un kas vainas gultņiem? Ieliec slēgtos un aizmirsti. Domā, ka nobirs ātrāk par tām plikajām asīm? Tiesa pārbūve vajadzīga, riteņiem un pašam aparātam.

 

Jautājums, kāda veida savienojums ir bijis starp riteni un asi? Bukse tak bija ne? Jeb dzelzis pret dzelzi vai nu kadi tur tie riteņi viņam. 

Vajag foto ar pašu aparātu, riteņus (asis jau ir)

Link to comment
Share on other sites

Tu vispār zini kā darbojas uz auto tas škērstabilizators? Ja tam stienim nebūtu atsperes īpašības, tas pēc 100 km būtu uz pusēm, pārlocījies.

Labots - mafijs
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

P.s. man ir gadījies pašam savām rociņām ātrumkarbas asīti pataisīt tievaku par 1mm lai varētu citā gultnī iebāzt, ticiet vai nē 2 dienas brīvajā laikā Dima romanus lasot ar prastu smilšpapīru uztītu uz ass, vienkārši lēnā garā šurpu turpu kruķījot, cik zinu mehānisms vēl joprojam darbojas lai gan nu jau gadi 20 ir pagājuši


A Tu zini ka gudri cilveki kazaskājas taisa tikkai un vienīgi paši no kā reizi šitiem šķērsstabilizātoriem, domā ar atsperi varētu pastrādāt?

Link to comment
Share on other sites

Var jau āzēties visādi, bet liekas ka Didza ieteiktais variants ir lētākais un labākais...

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Tu domā rūdīšanu? Nu a kas tur tāds būtu īpašs šajā gadījumā vajadzīgs - var rūdīt, uzkarsē un iemet spainī ar ūdeni, var atkārtot vairākkārt. Nekāda lielā zinatne te nav vajadzīga, tā detaļa jebkurā gadījumā būs jutami stiprāka par orģinālu

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Didzis iesaka tādu parbūvi kuras tehniskais risinājums, ja būtu piemērots tam aparātam jau no rūpnīcas palielinātu to traktora cenu 2x un neviens viņu nepirktu. Te ir runa par konstrukcijas, cenas un piedāvātā tehniskā risinājuma saderību. Te vēl ir jautājums vai šrotā ir atrodami piemērota diametra riteņi, un cik reāli dzīvē izmaksātu tāda pārbūve un vai gala rezultatā traktorelis saglabātu spēju pagriezt riteņus tādos pat leņķos kā pašlaik, cik būtiski tas palielinātu ierīces svaru un cik vispār ilgspējīga būtu tāda ietaise ekspluatējot pa mēsliem, akmeņiem utt. Nu es piemeram neņemos apgalvot cik reizes ar garantiju tāda pussass konstrukcija izturetu tiešu triecienu garā zālē uz pilnu gāzi iemaucot laukakmenī


P.s. mans variants izmaksā 5€ + paša darbs

Link to comment
Share on other sites

Tu esi redzējis nolauztu golfiņa pakaļējo riteni? Autiņš sver tonnu un vēl iekšā var pieci cilvēki sēdēt. Kādās tik bedrēs riteņi netiek , pie lieliem ātrumiem, sisti un nekas. Uz traktoriņa slodzes ir salīdzinājumā smieklīgi mazas.  Vārdu sakot viss tur salūzīs, bet pakaļējā ass izturēs. Kā pie aizmugurējā trumuļa pieskrūvēt orģinālos riteņus, tas jau ģelo ķehņiki. Nav tak jāvelk uz sotaka, riteņu ģeometriju var uz aci sataisīt un balanēt ratus nevajadzēs

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bonifācij, cik atceros no skolā mācītās metālu mācības, tad pareizi norūdīt tērauda gabalu nemaz tik vienkārši nav! Bija jākarsē līdz dažādām temperatūrām vairākas reizes, jādzesē eļļā (nevis ūdenī), sava znaja, bez pieredzes mājas apstākļos neizdosies....

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu traktoram jau nu gan nav jābalansē riteņi :superstition:   Tik kur Tu esi redzejis golfiņu ar kuru ikdienā mauc pa kartupeļu lauku un triec uz laukakmeņiem? Tāpat nav zinams cik lieli ir ti riteņi, iespējams ka 2x mazāki nekā Golfam, pie tam tie ir jāstūrē, pie tam kā jau traktoram milzīgos leņķos un neizskatās ka konstrukcijā ir vieta Golfa pusasij, tātad vēl ir jāpārtaisa stūres sistēma un jaskatās vai pēc tam tas dampis vēl spēs iebraukt tajos pašos laidaaros kur iepriekš.Karoče ko tur strīdēties, ja kāds ir redzejis tā pārtaisītu dārza traktoru, var nodemonstrēt kas no tā ir sanācis.


Nu es tak zobratus nepiedāvāju taisīt!!!!!! Līdz šim viss ir izdevies un nekad nekas nav salūzis vai sabojājies, tie šķērsstabilizātoru stieņi ir ideāls materiāls no kā izgatavot visaugstākās kvalitātes instrumentus individuālām vajadzībām. Esmu rūdījis tās kazaskājas un nekas viss ir ok, un īstenībā visticamāk arī bez kādas tur rūdīšanas viss tur būtu ok, bet nu kapēc gan nepaākstīties ar rūdīšanu pie reizes

Link to comment
Share on other sites

Paldies par atbildēm.

Nav vajadzības pēc ūber-kruta risinājuma. Dārza traktoriņš paredzēts zāles pļaušanai un dažām piekabēm malku no meža izvest. Ātrāk par 8,6km/h tas verķis neiet

Detaļas pirkšana netiek apsvērta, jo vecs traktoriņš, jo negribu tik daudz ieguldīt.

 

Vieglākais, lētākais risinājums šķiet "piemetināt" (aizpildīt) nodilumu, noslīpēt atkal +/- apaļu un braukt vēl 2-3 gadus.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu mēģini, iesaku paskatīties arī ar atbildes - riteņa daļu kas ir, pilnīgi iespejams ka tā arī V veidā izdilusi un pat uz ideālas ass riteņi nestūrēs ideāli

Link to comment
Share on other sites

Tu jau mums neko nesaki par pašu riteņu stāvokli...?

Lai gan abrazīvie dubļi arī tur būs līdzigi pastrādājuši ...?

Link to comment
Share on other sites

Jā, riteņu diski arī ir cietuši un nedaudz deformējušies. Pēc acumēra tie tomēr nav tik traki izdiluši kā asis. Ceru, ka novēršot ass problēmu, divus gadus (vai vismaz šo sezonu) varēšu stūrēt +/- taisni nevis kā piedzēries velosipēdists.

Link to comment
Share on other sites

Autor, kas par modeli traķim, parasti rezerves daļas pērku no amerikas, jo man divi Murray traktori, sanāk lētāk ka pie mūsējiem.Sitais maksā ap 50USD

Link to comment
Share on other sites

Vispaŗ jau vajadzētu redzēt arī riteņa ass cauruma izdilumu, iespējams, ka tur arī ir auzas. Ar vienas ass restaurāciju nebūs līdzēts. Jo izskatās, ka tur viss ir noticis "pa sauso" bez kādas smērvielas , kas ir dikti aizdomīgi. neticās ka tā ir paredzēts.

Un arī kā stiprinās tas ritenis uz ass.

Par ko es - varbūt vajadzēs ratam palielināt cauruma diametru un presēt iekšā buksi. Varbūt var izveidot eļļošanas sistēmu ar solidola spiedi caur nipeli.

Bronzas bukses būs padārgs prieks, varbūt var poliuretāna.

Vārdu sakot ir kur izpausties radoši tehniski domājošam meistaram :)

Uzaudzēt un ar fleksi noslīpēt varbūt var, bet ļurkāšanās un pāatrināts detaļu izdilums garantēts. Nē, nu var jau arī tā, ja neko solīdāk sataisīt nav vēlmes :)

Link to comment
Share on other sites

Es uzskatu, ka tur var līdzēt tikai virpotājs un metinātājs. Tikai jāskatās, ka piemetina kakaut cik sakarīgi , lai pēc tam katrs ritenis neskatās uz savu pusi... kas nemaz nav tik vienkārši... Riteņiem varbūt var līdzēt rīvjurbis un pēc tam fosforbronzas vai vtoroplasta bukses....Tādas konstrukcijas gan vajag kaut reizi gadā sasmērēt.... 

Labots - staggars
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu tagat iedomajamies šito motovelosipēdu nokomplektētu ar Golf pakaļējām asīm, 13" diskiem kas ķeras aiz palīgmehānismiem, kaut ko virpotu, izdrāztu ar rīvjurbi + piekabinātu raķešdzinēju un superprecīzu ftoroplasta navigāciju -  Star Enterprise

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...