Jump to content

Nelec dīzelis pie mīnusiem


Jānis Kvadrāts
 Share

Recommended Posts

 

 

uz dažām sekundēm jau var, ja ir saslēgti visi maximālie pribori, vienkārši var saprast, vai ģenerators tiek galā ar savu uzdevumu

 

Silti ieteiktu gan tā nedarīt. sprieguma regulators var sajukt prātā tajā brīdī un pietiek ar sekundes daļu, lai pārspriegums kaut ko izblieztu ..

Un vispār - ģeneratorus taču labāk pārbaudīt uz stenda vai ne? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Ronalds

    8

  • Bonifacijs

    6

  • alusbundza

    12

  • Jānis Kvadrāts

    7

alusbundza

Zuxters,

ja izbrauc dīzelim tukšu bāku, tas nozīmē , ja nav labs aķis, tad labāk ir ņemt uz šlepi, dažiem auto ir rokas pupis, var uzsūknēt degvielu

 

bet traktoriem (padomju ražojumiem) ir sevišķas problēmas, ir jāatlaiž skrūve vaļā pie degvielas filtra, kur ir atplūde uz bāku, un jākačā ar sūknīti kāmēr nāk ārā tīra degviela,

man ir viens japāņu dīzelītis, mainīju degvielas filtru un protams sistēmā iekļuva gais, bet sūknītis nav, tad lai iedarbinātu atlaidu vaļā skrūvi uz viena smidzekļa un startēju, kamēr izpiež ārā gaisu, kad gais ir izplūdis, tad arī pielec uz viena cilindra, tad arī pieskrūvē atlaisto skrūvi, (divcilindru dīzelis)

mafijs,

tev taisnība, ar jaunām mašīnām labāk neeksperimentēt

Link to comment
Share on other sites

 

 

ja nav kontakts, tad vispār negriež, ja kontakts ir tad griež, tāds puskontakts nemēdz būt 

 

  Mēdz gan būt, un visai bieži. Visbiežāk mīnus klemme pie korpusa. Uz tādu norūsējušu kontaktu krīt pat 2-4 V startēšanas brīdī, bet lādējot ģeneratoram aķi ar mazu strāvu, to nemana. (tīrs Oma likums).

 

   

 

blīvslēgiem tiek izmantotas alumīnija vai kapara šaibas, un problēmas var rasties tikai tad, ja skrūves nav pievilgtas
 

 Un kā ar plunžera apakšējo blīvslēgu ? Un kā ar zemspiediena sūkņa piedziņu - atkal blīvslēgs.

 

 

 

uz dažām sekundēm jau var, ja ir saslēgti visi maximālie pribori, vienkārši var saprast, vai ģenerators tiek galā ar savu uzdevumu

 Nē, nedrīkst vis. To drīkstēja līdzstrāvas ģeneratoriem, bet maiņstrāvas ģeneratoram, ar spriegumu 12V, spriegums viegli var pārsniegt 30V.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

 Un kā ar plunžera apakšējo blīvslēgu ? Un kā ar zemspiediena sūkņa piedziņu - atkal blīvslēgs.

nekad neesmu saskāries ar tādām problēmām

 

ar spriegumu 12V, spriegums viegli var pārsniegt 30V.

kur tev ģenerators var saražot 30 V uz maziem motora apgriezieniem, ja ir ieslēkti visi pribori + uguņi

 

Visbiežāk mīnus klemme pie korpusa.

nu par šo nestrīdos 

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Mirstošs ģenģeris kopā ar mirstošu starteri kā reizi izdveš tādas grūti aprakstāmas skaņas, tā kā strīķētu kaut ko, tā kā berztu, tā kā kafijas dzirnaviņās grauzdiņus maltu. Viss itkā vēl darbojas, lādē, griež bet visādi gļuki parādās. Pazīmes autora autiņam ir ļoti tuvu, bendiksu autors jau ir mainījis, nebūtu brīnums ja tam raiti sekotu pats starteris un gan jau ka ģeņģeris ar turpat blakus ganās. Ja tas tā ir tad jau tuvākā mēneša laikā gan jau ka izlīdīs nepārprotami

Link to comment
Share on other sites

Zuxters,e = d: man net tikai ir vairāki dīzeļi un pāri par 10 gadu pieredze viņu šķilšanā... Mīts , aha ka tik ne arī.

Link to comment
Share on other sites

Jānis Kvadrāts

Labrīt!

Ekperimentus veikšu brīvdienās, būs labs sals, atstāšu uz 24 h, paskatīšos, kas notiksies. Pamēģināšu arī Bonifācija ieteikto  - ielikt ātrumā un piešķilt.

 

Aķi pa nakti liku lādēties, pieleca uz sitiena.Siltam un tikko lādētam tā arī vajadzētu būt.

 

Vakar vakarā atbraucot mājās, siltu auto mēģināju pieškilt, tieši tādi paši simptomi kā vakardienas rītā, tipa knapi kaut ko griež!

 

labi mēģināsim uztaisīt mazu kopsavilkumu - vai varat ieteikt kādu kantori, kur kompleksā varētu pārbaudīt gan starteri, gan ģeneratoru, možka arī akumulatoru.

 

Paldies un veiksmīgu dienu visiem

Link to comment
Share on other sites

Ja pēc lādēšanas siltumā aķis grieza normāli, bet dienu nobraucot nē - vai nu ģenerators vai aķis

Ģeneratoru pārbaudīt var saviem spēkiem - saslēdz visus patērētājus ko var (tālās gaismas, apsildes, ventilatorus uz max) un pamēri spriegumu uz aķa 

Brīvgaitā ne mazāk par 12v jābūt, pie ~2000 - 3000 apgriezieniem drusku virs 14v. 

 

Ja tā ir tad aķis beigts. Vietā jāpērk ar pēc iespējas lielākām apērstundām un starta strāvu. Max ko var dabūt iekš auto pēc izmēriem.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Lai neceptu jaunu tēmu - jautāšu kā pašrocīgi var pārbaudīt kvēlsveces? Paldies.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kā jābūt? Kā jātestē?

Un atceries, ka ne visas kvēlsveces ir 12V, ir rī 5V, 4V ...

Tas tā. lai nesanāk doma slēgt pa taisno klāt pie akumulatora 12V nezinot kādas tev sveces ir. Kas notiks ar 5V kvēlsveci, ja to pieslēgsi pie 12V... nu pats vari izdomāt :)

Link to comment
Share on other sites

ne vienmēr vaina kvēlsvecēs, reizēm izbeidzas to starta "bloks"/relejs. Man bij a, tā ka ja strādāja viena vai 2 no 4 -  tad auto pielec, bet jātu vēl starteris pāris sekundes - tad aiziet visi cilindri. a 3 strādājošām leca ok. beigās nomainīju visas 4. Labāk mainīttās servisā kur rubī fišku un uzņemas atbildību paši, ja nolauž. Jo tās ieēdas pamatīgi (jo rietumniek tās bieži vispār nmemaina jo viņiem tak ziema nav) . Ja pats skrūvēsi laukā - lieto pareizu instrumentu un pareizajā leņķi un ar pareizo spēku. Man paziņas ir aplauzuši sveces daudz, tad domā kā izurbte - etc etc. ES pats iepirku sveces un dīzeļu centrā nomainīja. viss gerai šoziem.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

 

 

Un atceries, ka ne visas kvēlsveces ir 12V, ir rī 5V, 4V ...

Tīri intereses pēc - kurām mašīnām ir 5V vai 4V kvēlsveces?

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

man viens tāds pavecāks traktoriņš, trīscilindru (gaisu dzesi), negrib lekt no rītiem, izmēģināju jaunu fīču  10 -15 min. ar celtniecības vēnu uzsildu vienu (vidējo) cilindru un tad lec uz sitiena....

Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Leca, leca, kamēr 3 sutkas pastāvēja pie -18 nedarbināts vispār un atņirdza zobus, teica, lai eju kājām.

 

Aķim skuju taka, šķidrums zem līmeņa, viena sekcija vispār atdevusi galus laikam, jo lādējot neizrāda nekādas dzīvības pazīmes. Uzlādēju, bet kā rādās, tad tikai esmu velti tērējis elektrību. Pēc pāra reižu mēģināšanas iegriezt, atmeta kedas pret sauli, spriegums nokrita uz 10.5V

 

Laikam tikšu pie "jauna" (ej nu sazin, kur dabūt tagad normālu) akumulatora!

 

alusbundža - traktoriem ir piekopta līdzīga prakse, tikai nevis ar fēnu, bet lodlampu - karteri un kārbu pasildīt, vārstu vākus...aukstās ziemās līdzēja, bet ar mašīnu tak tā nedarīsi.

Link to comment
Share on other sites

canis_lupus

Ir taču iespēja ielikt dzeses šķidruma sildītājus - vēlams ar cirkulācijas sūkni. Links: http://pardod.delfi.lv/adv/Dzineja-priekssilditaji.html?id=91078

Traktoram uzliku konvekcijas tipa sildītāju, bloku un galvu labi iesilda. Pilnai laimei vēl eļļu vajadzētu uzsildīt, bet tas jau priekš manām vajadzībām ir par daudz, pietiek jau ka hidrauliku un jūgvārpstu turu atslēgtu, lai starterim un motoram nav jāmokas.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Un kur tu Pļavnieku masīvā pie kārtējās 9-stāvenes dabūsi 220V rozeti?

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

atkarigais
bet lodlampu - karteri un kārbu pasildīt

Nu šito, gan vajag aizmirst, man radinieks šitā gandrīz bez redzes palika, kad uzgāja gaisā akums, kurs tajā brīdī lādējās (nezinu, kā un ko viņš tur sadarīja, bet mācība laba). Tad jau labāk traķim liet karstu ūdeni.

Labots - atkarigais
Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

atkarīgais - jap, esmu informēts, bet nu tur laikam ir stipri jāpārcenšas. Atkarīgs arī kur novietots. Tak, ja liesma tieši netiek klāt, tad -20 un vairāk diez vai ko ļaunu nodarīsi. Man gan parasti tad noņemts.(par lādēšanu tajā brīdī vispār nav ko domāt imho, par vēlu )

Karstu ūdeni arī var, ūdenim liela siltumietilpība, laba vadītspēja (atdošana dzelžiem).

Nianses vairāk kā vajag un kā spēj izdomāt   :D  (a lodlampa partaisīta uz propānu...stipri labāk kā jāties ar to benzīnu)

 

Kas attiecas uz topiku...ir par sviestmaizi sadabūts aķis (6 gadus vecs!) lietots (bet laikam korektāk būtu teikt mazlietots), bet labā kārtībā, un piešķīlu pēc nedēļas stāvēšanas kā bitīt`! Patīkama tā dīzelīša rūkoņa! :)  Bez žagošanās, bez citām probzām. viena lieta gan nepatīk...turbīnai N75 laikam beidzas nost. Kas vēl varētu bū, ka tā kā gurst piektajā gaņģī mēģinot spiest virs 100

Labots - NeticuNevienam
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Kas tas pa 6 gadus mazlietotu akumulatoru? Tas drīzāk ir nolietots.

Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Mazlietots vecīt, jau palaboju.

 

Pats īpašnieks (nu jau bijušais) visu parādīja kā nākas. Aķis ir labi glabāts, uzturēts un lietots maz. (laiku, pa laikam, kā rezerves variants - tā vismaz sapratu, bet turēts gatavībā vienmēr)

 

Par tiešām patieso stāvokli pārliecināšos pēc laika, vot tas būš rādītājs!

 

Starp citu, aķis ir VARTA 74Ah 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...