Jump to content

Nelec dīzelis pie mīnusiem


Jānis Kvadrāts
 Share

Recommended Posts

Sveiki!
Problēma ar auto iedarbināšanu. Liekas, ka knapi knapi griež, pie pirmā uzsitiena pielec. Ārā tikai -6.
Pagājušo ziemu nekādu problēmu. Kas auto silts, lec bez nekādām problēmām.
Auto – mondeo 2.0l TDDI, 2004 gads
Kvēlsveces mainītas ~ 2 gadi atpakaļ, degvielas filtrs pirms ziemas, akumulators ~ 2 gadi vecs (72 Ah, 720A), gaisa filtrs pavasarī
Pagājušo ziemu mainīja startera ievilcēju.
Ko varētu pārbaudīt pats un iespējams novērst, pirms dzenu uz kādu kantori meklēt problēmu?
P.S. vai varat ieteikt centrā kādu kantori, kurš ātri varētu pārbaudīt starteri?
 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Ronalds

    8

  • Bonifacijs

    6

  • alusbundza

    12

  • Jānis Kvadrāts

    7

ja jau pats raksti, ka kanapi griež, bet tomēr pie pirmā uzsitiena pielec, tad skaidrs, ka 100% akumulatora vaina. Aukstā laikā būtiski pazeminās akumulatoru kapacitāte. 2 gadi vecs akumulators tomēr

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Sāc ar primitīvāko - paskaties, kas ar akumulatoru. 99%, ka tālāk problēma nemaz nebūs jāmeklē...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Aķis nav uz akciju pirkt depo un tā ražotājs nemaz nav izrunājams? :lol:

 

Lieku uz aķi.

 

Un 72Ah nav par maz? Man pie tāda paša motora, bet cita ražotāja, pēc grāmatas ir 85Ah.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Var pamēģināt akumulatoram notīrīt klemmas. Kādā ir motoreļa? Vai nav onlī vasaras. Kautgan -6 nav nekas.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Benzīna mašīnām jauns normāls akumulators iet vismaz 4-5 gadi, nu dīzelim 2 gadi arī būtu tā kā par agru akumulatora nāvei. Ja pats parsvarā braukā īsus gabaliņus pa pilsetu un reti, tad vienkārši noņem akumulātoru un uzlādē mājās/garāžā pa nakti - ja aķis jau nav nobeigts tad pāris mēnešiem līdzēs, ja jau ir beigts - tad tik vienā vietā darbs un materiāls, būs jāperk jauns jo ātrāk jo labāk.

 

Taču pirms steigties ar visas vainas novelšanu uz akumulātoru uzmanīgi paklausies vai autiņu startējot un vēlāk tukšgaitā darbojoties motortelpā nav liekas skaņas. Ja ir tad vari droši doties uz ģenerātoru un starteru servisu - atrodas centrā ja no centrālās stacijas brauc pa čakeni prom no centra tad tur ir divvirzienu bruģēta iela kas no čakenes pa labi aiziet un tur tad labā pusē būs tāda seta ar servisu kaut kadi 3 burti pirmais R - tur visi Rīgas servisi ved starterus un ģenerātorus labot   Ja nemaldos tad iela saucas matīsa un nummur kaut kas ap 60

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

 

 

nepareizas elljas deelj

 

Mūsdienās pagrūti atrast eļļu, kuras dēļ rastos sādas probl. Diezin vai 2004 g dīzelim kāds liels 1/2 sint. vai minerālo.

 

Sāc ar vienkāršāko - startē dzinēju tādos pašos apstākļos "piepīpējot" no kāda cita un viss kļus skaidrs!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Aukstā laikā būtiski pazeminās akumulatoru kapacitāte

Ne gluži. Aukstā laikā palielinās akumulatora iekšējā pretestība, kas samazina maksimālo strāvu. Reizēm vecs akumulators var būt pilnībā uzlādēts, bet lielos mīnusos nespēj pagriezt starteri vai arī sprieguma kritums ir tik liels, ka elektronika vai releji startēšanas brīdī nestrādā. Ja negribās mainīt akumulatoru, tad pagaidu variants ir aukstajās dienās akumulatoru ņemt nost no mašīnas pēc katra brauciena un turēt siltumā. Ja pie -6 ir problēmas, tad gan diez vai vērts.

Link to comment
Share on other sites

Priekš dīzeļa izskatās, ka aķis pēc ietilpības būs par mazu it sevišķi, ja nav brendīgais. 

Es dīzeļiem 2.0 parasti redzu ~90+ Ah aķus, tāpēc 72Ah liekas par mazu. 

 

72Ah bija manai Opel Tigrai 1.6 :) - atceros lielos mīnusos aptuveni -25 grūti grieza motoru, varu iedomāties kā būtu dīzelim.

 

Kā jau kolēģi minēja pieslēdzies kaimiņa aķim un pamēģini kā no rīta lec, ja kaimiņa auto +- normāls aķis pozitīvam effektam ir jābūt - tavs dīzelis brīnumainā kārtā pielec tā pat kā vasarā.

Link to comment
Share on other sites

Ja pie -6 slikti griež, tad vai nu starterim oglītes vai bukses, vai aķis ir bēdīgā stāvoklī.

Varētu būt arī ka aķa klemmēm nav labs kontakts.


 

 

tavs dīzelis brīnumainā kārtā pielec tā pat kā vasarā.

Ko tur brīnīties - nenojāts dīzelis.

Mana Vectra 2.0 TDI ar > 400 t.km visu pagājušo ziemu leca bez problēmām! 

Link to comment
Share on other sites

Jānis Kvadrāts

Akumulators Deta Senator 3, pirkts Akumulatoru centrā

Eļļa 5w30, mainīta šogad septembrī

DD dienās pārvietojos pa pilsētu, ~ 8 km turp, 8 km atpakaļ, brīvdienās ~200-600 km

Labots - Jānis Kvadrāts
Link to comment
Share on other sites

Helmārs lietu runā - pamēri uz āķa spriegumu startējot tas visu pateiks. Ideāli ja varētu uz startera pamērīt.Ja nokrīt zem 10V nav labi.

Link to comment
Share on other sites

Vecām maitām, pie kādām var pieskaitīt 10 gadīgus auto, bieži pie vainas ir tieši starteris - izdilušas bukses vai izbeigušās oglītes.

Link to comment
Share on other sites

KillerBiz

Ieliec ātrumā, atlaid sajūgu (parūpējies, lai priekšā ir gana daudz vietas) un piešķil. Ja autiņš lec/brauc uz priekšu, tad vaina nav ne akumulatorā, ne starterī. Ja nelec, tad nākamais posms ir aķis (španis, lādēšana), pēc tam starteris, ko pats visticamāk vairs nelabosi. Nebaidies, nekas ļauns tavam autiņam nenotiks, ja tā darīsi. ;) Bet toties ātri izslēgsi ārā posmus, kas ir/nav pie vainas.

 

Protams, vari pamēģināt notīrīt akumulatora klemmes. Ir gadījies, ka uz klemēm ir neliela korozija, kas būtiski iespaido akumulatora veiktspēju. Derētu papētīt arī lādēšanu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

8 km turp, 8 km atpakaļ,

 

Pa tiem 8 km ģenerators nespēj uzlādēt tik, cik starteris noēda startējot. Pie šāda režīma akumulatoru mierīgi var nokaut pa 2 gadiem.

Mēģini uzlikt pa nakti lādēties. Nākamajā rītā griezīs labi! Bet ja pēc nedēļas situācija atkārtojas - meklē jaunu!

Link to comment
Share on other sites

 

 

DD dienās pārvietojos pa pilsētu, ~ 8 km turp, 8 km atpakaļ, brīvdienās ~200-600 km

Tups sadalījums, praktiski vajag 2 mašīnas, vai vienu ar gāzi :>

Link to comment
Share on other sites

Ja viss kārtībā pilnīgi pietiek lai turētu aķi uzlādētu. 

 

 

 

8 km turp, 8 km atpakaļ
 
Link to comment
Share on other sites

Esmu veikalos manījis visādus tur uz ētera bāzes (?) aerosolus, kurus izmanto pie zemām temperatūrām. Zinoši cilvēki mani ir biedinājuši par skādi, kuru šādu aerosolu izmantošana it kā nodarot braucamrīkam, bet... paša auto nekas ļauns nav atgadījies.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Tie brīnumsūdi der kaut kādiem žiguļiem!  Es pat nestādos priekšā kādu atslēdznieka komplektu vajag lai mūsdienu autiņam tiktu klāt ar to aerosolu pie ieplūdes, ja nu vienīgi gaisa filtru izņemt ārā un tur pūst, tik tas arī ne visiem ir tā pa vieglo salā un aukstumā izdarāms un vēl tak tai operācijai vajag 2 cilvēkspēkus - viens pūš otrs startē. Tad jau labāk uzreiz uz ģeņģerservisu

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

 

 

uz ētera bāzes (?) aerosolus

 

Vienu reizi šķīlu ar tādu 3.0 dīzeli un teikšu tā - blīkšķis ir nežēlīgs. To mēslu iepūš aiz gaisa filtra un šķiļ. Teorētiski varot TO darīt arī ar silikona bāzes gumiju smiņķi pret duruvju aizsalšanu. BET tas viss ir tikai pilnīgi un galīgi ja esi viens, tumsā, -25'C, purva mala Sibīrijā. Ikdienā tādus risinājumus nedrīkst lietot.


@@Bonifacijs, to var izdarīt viens pats, ja zina kur ir gaisa filtrs. Jāpūš aiz gaisa filtra un momentā jāšķil dziesmā. 

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Uz nakti akumulatoru ienes mājās. Ja no rīta pie -6 pielaidīsi, tad akumulators ir metams.

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

 

 

vai tu esi mēģinājis "sildīt" akumulatoru t.i. uz minūtēm divām pirms šķilšanas ieslēgt tālās gaismas
Ja aķis jau tukšs, ka negriež, "nosēdināt" vēl vairāk??

 

 

Uz nakti akumulatoru ienes mājās

Ja aķis ir "nosēdināts" riktīgi, tad arī siltums nelīdz, jāpalādē.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

 

 

Ja aķis ir "nosēdināts" riktīgi, tad arī siltums nelīdz, jāpalādē.
Es pieļāvu, ka autors tomēr to saprot bez priekšā teikšanas.
Link to comment
Share on other sites

Nu takš dabūn citu auto, piepīpē un provē darbināt. Pie šādiem mīnusiem ar to vajadzētu pietikt. Ja mīnusi ir lieli, tad donora aķis ir jāieceļ iekšā. Ja leks, tad skaidrs ka vaina ir aķī. Visādi ēteri - nu cammon, 2004 gada auto, -6 C - tam ir vaina kas jāatrod un jānovērš, nevis jāipilda visādi triki. Akumulatora sildīšana ar ieslēgtām gaismām vispār ir urban legend...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Man līdzīga problēma. Saule lec, varde lec, bet mans opels nelec :) Zafira 2.0D 2003g

 

Startējot griež kā nelabais bet nekā, sveces tikko nomainīju - uzliku bošenes. Ar grūtībām pielaižu jau tagad un kas būs pie mīnus 12-20.

Eļla tikko nomainīt ar visiem filtriem. Silts lec uz sitienu.

Lūdzu padomu ko darīt ar ko iesākt?

Labots - Smukais
Link to comment
Share on other sites

 

 

"sildīt" akumulatoru t.i. uz minūtēm divām pirms šķilšanas ieslēgt tālās gaismas

 

tikai nevajag klausīt šitās pilsētas leģendas.

Link to comment
Share on other sites

Es te vēl par tiem aerosoliem pajautāšu - vai to lietošana patiešām kaut kā apdraud auto "veselību"?

Link to comment
Share on other sites

A defibrilatoru nelieto uz sevis, lai no rītiem justos možāks? :lol:

Tas apmēram tas pats.

Link to comment
Share on other sites

Tas aķis man izskatās paredzēts kaut kādam vasarīgam benzīniekam :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu ne velti jau autoražotaji iesaka kamēr motors nav uzsilis nedot pilnus apgriezienus un slodzi, a ar dihlofosu palaižot notiek pretējs process - cilindrā uzspridzina dinamīta šašku un iebliež pilnus apgriezienus+pilnu slodzi. Nu ir jau tur visnotaļ liela izturības rezerve un visticamak uz vietas neko nesalauž, taču spoguļvirsmas un viss kloķklaņa mehānisms ar buksītēm gan jau ka tiek notraumēts. Paris reizes gan jau ka nekas traks, bet nu regulāri tā darot tiks intensīvi iztērēts motora resurss

Link to comment
Share on other sites

Jāskatās, vai nav arī kāda elektrības noplūde, tad jebkurš aķis pa nakti izlādēsies.

Deta jau normāli vācu aķi-viņam pat ir trīs gadu garantija. Es gan tādam auto būtu licis DETA Power. Deta Senator vairāk domāti veciem auto, kur elektronikas maz-viņam starta strāva nav tik liela.

Pats jau ceturto gadu braukāju ar DETA Power-nav bijušas problēmas ne pie +30, ne pie -30 auto nostāvot ārā pat trīs diennaktis. Man gan ir benzīns.

Tavējam Senatoram strāvas indikators ir?

Labots - OffSide
Link to comment
Share on other sites

Par aerosoliem - viņi cilindros sadeg krietni ātrāk kā dīzeļdegviela tāpēc sanāk pamatīgs sitiens pa virzuļiem - liela slodze visam kloķu-klaņu mehānismam. Plus vēl auksts motors un nekāds eļļas spiediens.... Par labu tas noteikti nenāks. 

 

 

 

Startējot griež kā nelabais bet nekā, sveces tikko nomainīju - uzliku bošenes. Ar grūtībām pielaižu jau tagad un kas būs pie mīnus 12-20.
 

 

Paskatīties vai kvēlsveces tiešām strādā. Gadās gļuki vadības ķēdē, piemēram drošinātājs. 

Nākamais degvielas filtrs - moška netīrs un ūdens iekšā. 

 

Ja tik tālu viss kārtībā tad sākas pa smago - kompresija cilindros, sprauslas, augstspiediena sūknis..... 

Tā auto iet normāli kad uzsilis? Melnu dūmu nav,kad ber virsū? 

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

 

 

kāda pilna slodze stāvošam auto?

 

Nu tak motors tiek iekustināts nevis normāli bet ar pamatīgu sprādzienu  - detonāciju, pārslodze uz visām detaļām, tā tas bija domāts

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...