Jump to content

Labi miglas lukturi


e = d
 Share

Recommended Posts

Auto nav miglas lukturu. Bet pa miglu reizēm jābrauc. Un tad ir sūdīgi. Tā kā vajadzētu šo problēmu labot un tāpēc rakstam savus ieteikumus.

Interesē tieši funkcionalitāte miglā un ceļa apgaismošana, nevis kaut kādas auto izskaistināšanas lietas utml..

 

Link to comment
Share on other sites

Kā ir ar braukšanu miglā ar ieslēgtām tālajām gaismām? Teorijā (vai arī vismaz tā mācīja autoskolā, un ja nekļūdos, arī CSDD eksāmenā bija tāds jautājums)- miglas laikā tālo gaismu lietošana samazina redzmību. Tomēr dzīvē atstarotājus ar tālajām gaismām braucot miglā var pamanīt lielākā attālumā.

Link to comment
Share on other sites

Nez, man abiem auto ir oriģinālie priekšējie miglinieki. Nekad neesmu izmantojis, arī ieslēdzot, nekādu īpašu uzlabojumu neesmu manījis salīdzinājumā ar tuvajiem.

Link to comment
Share on other sites

 

 

ar tālajām gaismām braucot miglā var pamanīt lielākā attālumā.
Bet pats ceļu neredzi vispār gandrīz.Kur lōģika?
Link to comment
Share on other sites

Imho no migliniekiem jēga pazūd, ja tu brauc ātrāk par 30 km/h. Un ja tu brauc ar 30 km/h, tad pietiek arī ar tuvajiem.

Link to comment
Share on other sites

 

 

man abiem auto ir oriģinālie priekšējie miglinieki. Nekad neesmu izmantojis, arī ieslēdzot, nekādu īpašu uzlabojumu neesmu manījis

 

tapēc ka tie sūdi tikai izskata pēc pielikti. man interesē lietotāju pieredze ar labiem aftermarket modeļiem.

Link to comment
Share on other sites

Nu nezinu kā jums-es gan tumšajos laikā braucu ar migleniekiem. Tomēr tie vairāk izgaismo ceļa apakšu un vieglāk ir pamanīt bedres.

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

 

 

Tomēr tie vairāk izgaismo ceļa apakšu un vieglāk ir pamanīt bedres.


Tieši tā! Turklāt oriģinālās miglas ir tā konstruētas, lai spiestu nevis tikai uz apakšu, bet vienlaicīgi vēl mazliet uz sāniem, lai pa galīgo pienu braucot tu redzētu, kur ir ceļa mala un vismaz pēc tās varētu orientēties. Bet citā laikā šis dod papildus iespēju pamanīt gan bedres, gan jebkurus šķēršļus, gan tos, kas nepārvietojoties mētājas mūsu daiļo ceļu malās, gan tos, kas pārvietojas uz 2 vai vairāk kājām.Jo vairāk gaismas, jo drošāka braukšana šajos tumšajos laikos, kad uz darbu mauc pa tumsu un mājās arī pa tumsu.

Kāds teiks - fui, pļe braukāt ar miglām+tuvie. Bezkaunība! Ziniet, bullīša kakiņas. Pats braucu un neko nesaku ja citi dara tāpat. Ja tie ir oriģinālie lukturi, kas ir atbilstoši pareizi noregulēti un ar piemērotām spuldzēm, viss ir kedā. Ja arī pretim braucošajam tas ir mazas neērtības (loģiski, ka knapi dzīvību dvesošas tuvās spiež citiem acīs stipri mazāk), tas tāpat ir ļoti tālu no tā, kādu "efektu" pretimbraucošajiem izraisa visādi pedozilie krutkas xenoni (hrenoni), nedod dievs vēl iebāzti parastajā reflektorā un citi ķīniešu aftermarket sūdi.

Nezinu e=d... Var jau pa kādiem 20Ls nopirkt kaut kādus aftermarketus un ieinstalēt. Varbūt pat tev tā gaisma būs, tik vot ka nesanāk tā, ka pretimbraucošie aiz dusmām par tavām krutajām gaismām tev negrūž tālos pateicībā... Labots - Konstatators
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Braucot ne reizes neesmu nekad ieslēdzis migleniekus, kaut kad pirms gadiem 20 trapīju vienreiz konkrēta miglā un tad ar džekiem pamēģinājam gan tā gan šitā uguņus slēgāt - jēgas nekādas, braukt vienalga varēja tikkai ar pirmo ātrumu i to gandrīz uztriecāmies virsū priekšā braucošam auto. Visi stājāmies uz apmales, pagaidījam pusstundu un tad jau varēja arī braukt talāk - kļuva manāmi šķidrāka tā migla, nobraucām pāris km uz 30 km/h un vsje talāk jau varēja braukt gandrīz tāpat kā parasti. Varbūt kaut kur dziļos laukos pie ezeriem un purviem arī noder, bet nu pilsetā un uz šosejas jēgas nu nekādas

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Kāds auto un kāds modelis?  Piemēram, vecajam 3. būmerim lētie ķīniešu lukturi maz ko deva, bet tagad, kad ieslēdz mersim miglniekus, tā tumsā un miglā redzamība daudz uzlabojas.

 

man abiem auto ir oriģinālie priekšējie miglinieki. Nekad neesmu izmantojis, arī ieslēdzot, nekādu īpašu uzlabojumu neesmu manījis salīdzinājumā ar tuvajie
 

 

Es tumsā gandrīz vienmēr braucu ar migliniekiem, jo tādejādi uzlabojas redzamība. Braucot pa intensīvu satiksmi pa šoseju ar tuvajām gaismām ir par maz, lai operatīvi pamanītu aizdomīgus objektus uz ceļa. 

 

To nedrīkst darīt dienas gaišajā laikā, ko daži eksemplāri mēdz darīt. Ja miglinieki spīd kādam acīs, tad tie jāmet muserā vai jānoregulē. 

 

 

pļe braukāt ar miglām+tuvie
 
Link to comment
Share on other sites

 

 

Es tumsā gandrīz vienmēr braucu ar migliniekiem

Ceru, ka runa ir tikai par priekšas miglām! :dornis:

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Gestapo, protams :)  Aizmugurējos miglas lukturus esmu ieslēdzis tikai dažās reizēs, kad bija tāda migla vai sniegs, ka 10 m tālāk neko neredz.  Citkārt aizmugurējos žilbināt nav jēgas.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Citkārt aizmugurējos žilbināt nav jēgas.

Ne tikai nav jēgas, bet nedrīkst. Ja nepamatoti lietot aizmugurējo miglas lukturi, var dabūt sodu. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Es tumsā gandrīz vienmēr braucu ar migliniekiem, jo tādejādi uzlabojas redzamība. Braucot pa intensīvu satiksmi pa šoseju ar tuvajām gaismām ir par maz, lai operatīvi pamanītu aizdomīgus objektus uz ceļa. To nedrīkst darīt dienas gaišajā laikā, ko daži eksemplāri mēdz darīt. Ja miglinieki spīd kādam acīs, tad tie jāmet muserā vai jānoregulē.

Eķ? Tiešām nedrīkst? Braucu n-tos gadus ar miglām, arī pa dienu. Neviens nav piesējies. Viss ir noregulēts un tumsā bez miglām baisi neomulīgi. Protams, priekšējām. Aizmugures ir slēgts kādas 2x pa visiem gadiem.



Starp citu, pie apskatēm baisi piesienās un nelaiž cauri, ja ar gaismām kaut kas nav oriģinālais vai sertificēts, kā paredzējis ražotājs. Par miglām nezinu, bet varbūt ir vērts painteresēties?

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Vajadzētu izlasīt CSN punktus 174, 181, pievēršot uzmanību vārdiņiem "un" un "vai". Tieši 181. regulē, kādos apstākļos drīkst lietot, bet pārējie ir aizliegti, respektīvi, pietiekamas redzamības apstākļos nav atļauta miglas lukturu lietošana kopā ar tuvām gaismām.

 

 

Eķ? Tiešām nedrīkst?

 

Vispār ir redzēti kadri, kas pa dienu lieto tikai miglas lukturus, bet tur ir daudz lielāks risks norauties uz sodu. It sevišķi ziemā tumsa pienāk ātri un var aizmirst ieslēgt tuvās gaismas pilsētvidē, kur viss apgaismots.  

Link to comment
Share on other sites

Cilvēks Parastais

Kur prāts miglā braukt ar tālajām :D Atstarotājus, tad redzi, bet ar ceļa redzamību tā sūdīgāk :D

 

Par miglinieku lietojumu - gaišajā laikā - tikai kopā ar gabarītiem (dienas gaitas), tumšajā laikā - tikai kopā ar tuvajām (un, protams, gabarītiem).

 

Pa dienu nedrīkst braukt ar tuvie+migla

Labots - Cilvēks Parastais
Link to comment
Share on other sites

Par priekšējiem miglas lukturiem vēl tā, netraucē, bet kad parādās uz ceļa gudrie ar ieslēgtu aizmugurējo miglas lukturi, tā vien prasās iemest atslēgu logā.

Link to comment
Share on other sites

Ak jā, pareizi par tiem gabarītiem + miglām.

Btw, šodien arī pārītis pa Rīgu dreiffē ar aizmugures miglām (pa tumsu) :D Ak jā - migla tak :grin:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pa dienu nedrīkst braukt ar tuvie+migla
 

Kam tas reāli traucē? Nevienam, vairāk būtu uztraucies par to, ka nelēcu lukturos sabāž china hreonu un spiež acīs pat gaišā dienas laikā

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Konstatators

A bet diskusija jau bij nevis par MK noteikumiem, bet tieši pieņemamiem aftermarket. Nez, man tādi zināmi nav, kas ieinstalēti dod ārā pieņemamu gaismu, kas nežilbina pārējos un tiešām kaut ko dod pie šiten tādiem kā tagad miglas apstākļiem. Var mēģināt likt teiksim Depiņa kādam konkrētam auto modelim paredzētos, tādus kurus var pielāgot konkrētajam e=d pepelacam. Varbūt pat tādam modelim miglas likturi pat ir paredzēti, vienkārši šamā konkrātajā aprīkojumā nav. Citreiz mēdz būt pat vadi jau aizvilkti uz vietām kur miglas paredzētas. Iegūstam jebatoru bišķiņ, ja gribam pa smuko arī vizuāli, bet varbūt i tā vērts. Protams, kā oriģinālais lākturis jau nebūs, bet nu būs daudzreiz labāk par lielveikalos nopērkajamajiemjamiem noname čaina edišen uberlight :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Nu tiešām liekas, ka neskatoties uz to ka Hella, tie pipuki ir pārāk mazi lai kaut ko normāli izgaismotu. Turklāt kāds ir

ceņņiks...?

 

IMG_2303.jpg

 

Kāds e=d vispār ir pepelacs?

 

Es A4 ieķīlēju oriģinālos miglas lukturus ar H7 lampu, kuri tajā vietā arī nāk. Arī nav lieli, bet lielāki par šiem noteikti. Un jā, tur gaisma ir.

 

Un vispār, normāli miglinieki ir šitentādi... :>

 

subaru_impreza_22b_sti_img_22282.jpg

Link to comment
Share on other sites

auto ir toyota, bet vecs modelis. vieta miglām ir, bet oriģinālās dabūt - tad jau xenons būs lētāks.

Hella comet 550 varētu arī neiebāzt un regulēt būs problēmas.

Link to comment
Share on other sites

darklight

Ko te daudz saspringt, miglas lukturu pamatfunkcija ir apspīdēt dažus metrus ceļa mašīnas priekšā, un to lieliski veic jebkurš austrumu aftermarket ražojums. Vai ta tā Toijota no 70-tajiem, ka neviens ķīnietis vairs miglas netaisa? Vienkārši - iemuhļīt bamperī jau var jebkādu prožektoru, bet tehniskajā apskatē jautrība sāksies garantēti. Savukārt, nopērkot kādu Depo vai TYC ražojumu a la original, kam ir arī visi vajadzīgie Eiropas sertifikāti, problēmu nebūs.

Labots - darklight
Link to comment
Share on other sites

 

 

apspīdēt dažus metrus ceļa mašīnas priekšā

Varjaubūt, bet manām miglām ir uzdevums apspīdināt dažus metrus ceļmalas :)

Link to comment
Share on other sites

Jazznfunk

Neko sliktu nesaku par miglas lukturu korektu lietošanu, bet es iesaku autoram tā kārtīgi apskatīt esošos tuvās gaismas lukturus. Spuldzes nav melnas? Reflektors  tīrs, nav nolupis? Stikli gludi? Nav ar akmentinm nodauzīti matēti? Pēc pieredzes saku. Savam C3 audīsimts nomainīju lukturus - krietni labāk palika. Miglas lukturu nav, neprasās. Darba busam miglas lukturi ir. Slēdzu gaišajā dienas laikā tuvās gaismas vīetā. Bet busam by default labi uguņi - jauns + sēdēšanas pozīcija augsta.

Link to comment
Share on other sites

parastie lukturi ir jauni. un tiem nav uzdevums spīdināt apakšā gar ceļu un pa malām - kā migliniekiem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Atļaušos pabakstīt svaigu mironi.

Kāda jēga ir no "pagrieziena gaismām"? Pārsvarā visām jaunām mašīnām redzu, ja pagriežas vienu vai uz otru pusi iedegas tās puses attiecīgais miglas lukturis. Ja brauc ar ieslēgtiem miglas lukturiem, tad uz laiku izdziest pretējais lukturis pret pagrieziena virzienu. Kāda jēga no tā? Ieslēdzu tumsā miglas lukturus un griežos kā gribu un ceļš taps apgaismots visu laiku uz abām pusēm. Cita lieta ir jaunie lukturi, kuri ir ielikti jaunajos bumeros, meršos, auģikos un citos luksus klases vāģos, kur tiešām lukturi ar sensoru palīdzību fiziski pagriežās pēc vajadzības (skat video).

 

 

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

 

 

Ieslēdzu tumsā miglas lukturus

 

Tumsā ar miglas lākturiem braukt drīkst tikai neapgaismotos ceļa posmos kopā ar tuvajām gaismām. Vai ja ir nepietiekama redzamība.

 

Nepietiekama redzamība - tādi laika apstākļi (migla, lietus, snigšana u.tml.), kas samazina redzamību uz ceļa tuvāk par 300 m.

Link to comment
Share on other sites

 

 

kas samazina redzamību uz ceļa tuvāk par 300 m.

Bez miglām neredzu tālāk par 3m , ar - 303m :grin:

Link to comment
Share on other sites

  Kārtīgā snigšanā vai putenī no baltajiem miglas lukturiem labuma maz . Dzeltenie tad ir pats labums, jo izrauj to sniega reljefu. Tā kā līdz mājām jābrauc no lielās štrāses vēl 700 m , tad ziemā tas ir ļoti būtiski.

 

p.s.  MEŽAVECI, nu kur Tu rauj tādas glupības CSN ? 

              Skaidri un gaiši rakstīts, ka   

 

181. Braucot priekšējos miglas lukturus atļauts iedegt:

181.1. nepietiekamas redzamības apstākļos - atsevišķi vai kopā ar tuvās gaismas lukturiem;

181.2. diennakts tumšajā laikā neapgaismotos ceļa posmos - kopā ar tuvās gaismas lukturiem.

 

un 

 

   

176. Braucot nepietiekamas redzamības apstākļos, transportlīdzekļiem jābūt iedegtām šādām ārējās apgaismes ierīcēm:

176.1. mehāniskajiem transportlīdzekļiem - tuvās gaismas, tālās gaismas vai priekšējiem miglas lukturiem, kā arī gabarītlukturiem un numura zīmes apgaismojumam;

Labots - Tārps
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...