Jump to content

Padiskutēsim par waze


ivo
 Share

Recommended Posts

Bruketajs

 

 

Ja atmiņa neviļ, tad Waze esot stāstījuši, ka tieši mums un pārējiem austrumeiropā ļoti "sāp" policija un ātrums.

Žēl, ka ar to visu, ekipāžu atzīmēšana nav aizliegta, kā daudzkur - mūsu saeima ir izteikti lēna, kā tajā jaunajā multenē, kas tagad iet.  


Vajadzēja ieviest Wazē jaunu "fīču" - paziņojumu "Šādi pārsniedzot atļauto ātrumu, Jūs galapunktā ieradīsieties par xx (parasti 2-5) minūtēm ātrāk. Apsveicam!"

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • maize

    13

  • binary

    8

  • Pirkss

    24

  • Bruketajs

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu bet tas tak ir ļoti labi, ka Waze brīdina jau laicīgi par policiju.

Tak mūsu dižā policija stāv tikai tajās vietās, kas ir melnie punkti u.t.t.. 

Link to comment
Share on other sites

Jā un visādi punktu kāri idioti saprauž 3 policijas zīmes, vietā kur policijas jau vairs nav. No wazes zīmēm jēga ir tikai tad, kad tās lieto ar prātu, nevis reportē katru čiekuru ceļmalā.

Link to comment
Share on other sites

 

 

diez ar kaadu "speekratu" paarvietojas Bruketajs, ka tie "skreejeeji" tik baisi uz nerva sakaapushi 'j@nis', 30 Mar 2016 - 10:33, teica: man vienīgajam pēc jaunā apdeita kartes rādās melni-dzeltenas?? kur opcijās var atslēgt atpakaļ vecās krāsas??     ja telefona restarts neliidz, meegjini atkaapties uz vecaaku versiju https://www.waze.com...55302#p1355302 

 

Paldies, uz Samsung Note 1 vispār melna karte bija pēc apdeita. atinstalēju. pamēģinās šo.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tāda iestatījuma tur nav, ir metric / imperial :) ja baigi tas traucē un gribas piedalīties, aižcāpo uz waze foruma latviešu sadaļu vai kartes redaktora čatiņā sagaidi kādu zinošāku un pajautā.

Man gan waze rāda "Mile" un "Km"…

 

 

 

Esam mēs īpaši nevar noliegt, citur pietiek ar 15%, mums vispār tādu ātrumu nevajag ziņot, jo visi brauc +20 +radara kļūda.

Tavā miestā varbūt arī brauc visi ar +20. Manos ikdienas ~100 kilometros (Rīga, pierīga) vairumam ir +5..+10. Tie "+20 + radara kļūda" ir vien atsevišķiem izlecējiem, kuri dzen pa vienam auto, nerēķinoties ar pretimbraucošajiem.

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

diez ar kaadu "speekratu" paarvietojas Bruketajs, ka tie "skreejeeji" tik baisi uz nerva sakaapushi

Renault Clio Sport. Ko tas maina? Skriešana ir trasei, nevis koplietošanas ceļiem! 


 

 

Tak mūsu dižā policija stāv tikai tajās vietās, kas ir melnie punkti u.t.t.. 
 

Nu, pofig kur ekipāža stāv - ja tur ir 90, tad 90, bet ja 30, tad tik ātri arī jābrauc. Ja cilvēki pierastu un ievērotu ierobežojumus un izbeigtu "izmisīgās" apdzīšanas, kas tupajiem Vidzemniekiem ir tik populāras (dzenot no ceļa pretīmbraucošos), avāriju skaits samazīnātos vairākkārt un avārijas ar līķīšiem vispār kļūtu par retumu. Bet nu tie ir slapji sapņi.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tu nebrauc pa "īstajām" vietām.

Nu pa dažām "īstajām" jau tomēr braucu.

Krastene vispār ir kaut kas dīvains - atļautais 70, daudzi brauc uz 55-60. Līdzīgi jaunizbūvētajā posmā starp D tiltu un A7 Rimi virzienā uz Pārdaugavu - atļautais 70, daudzi brauc uz 60-65 (tipiski tie, kas beigās nogriežas pa labi). Posmā Rīga-Ķekava nereti ir novērojami tie izlecēji, kas cenšas apdzīt pa vienam auto. Max, ko viņi iegūst - "ietaupa" savā ceļā Ķekavā vienu luksofora ciklu. Nu un, protams, padara Bauskas šoseju par vienu no statistiski bīstamākajiem Latvijas ceļiem.

Link to comment
Share on other sites

@@binary, Par pirmo, runa par kartes rediģēšanu https://www.waze.com/dashboard:>, par otro,  http://www.lvceli.lv/traffic/index.php protams, statistiku var interpretēt dažādi, bet, ja uzskaites vietā mēneša griezumā vidējais ātrums ir >100km/h, zinot, ka dzīvē viss parasti tuvojas normālsadalījumam tiem kas brauc ar +20 jābūt tuvu apmēram tikpat cik brauc ar atļauto.

Pa šoseju kuru man sanāk pārvietoties visbiežāk, daudzi čīkst, ka atļauto vajadzētu 120..130km/h un daļa to arī realizē ikdienā.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

pēc tās kartes virs 100 ir tikai 2 vietās. no kurām viena ir čuhņā Latgalē ar ļoti mazu satiksmes intensitāti.

īstenībā šī karte ļoti labi parāda tā saucamo plūsmas ātrumu. Un tas ir robežās 95-100 uz vairuma lielo šoseju.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Nu jā, tas, ko es teicu - +5..+10 :D

Ar atļauto brauc ļoti maz, līdz ar to pēc @@maize minētā normālsadalījuma arī ar +20 būtu jābrauc ļoti mazam skaitam autovadītāju, līdz ar to tas "visi brauc +20 +radara kļūda" apgalvojums izklausās vēl neticamāks.

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Nu, +5 +10 km/h vēl nav uzskatāms par pārkāpumu un ja cilvēki uzturē'tu šādu ātrumu smuki un pastāvīgi (ar kruīzklontroli) tad viss būtu skaisti, bet visbiežāk ir paradokss - apdzenam, izpildot trikus un pēc tam laižam vaļā - to es laikam nekad nespēšu apjēgt... 

Primāri problēma nav tajos +5 +10 vai +20. Visas valstis ir ar savu ātrumpārsniedzēju skaitu - pat Vācija. Problēma ir vienkāršā kultūrā un kaut kādā trulā bezjēdzīgumā un mistiskā un niecīgā laika ietaupījumā, pārkāpjot ierobežojumu. Attiecīgi arī Waze tiek izmantota, lai "redzētu, kur slēpjas menti" un arguments, ka "viņi taču slēpjas" arī ir tups - ar mums, ibio, taču savādāk nevar! 

Link to comment
Share on other sites

Precizēšu: mph waze rāda karšu redaktorā.

 

Nu tfu!!! 

Atradu. <beep>!!!

Karšu redaktoram ir savi settingi, kur noslēpti atsevišķi angļu/metriskie settingi TIKAI karšu redaktoram!

Ok, būsim zināt.

Labots - Pirkss
Link to comment
Share on other sites

MartiniB

@Bruketajs

nebrauc nu "graavii" :)

es arii pie tuksha celja lieku kruiiziiti +~12km, bet ja kaads veejsh "paskrien" garaam seezhos uz astes nevis zvanu "draugiem".

 

un galu galaa, muusu celji ir taadi, ja neapdziisi "gliemezi" tagad, tad veel ilgi peersies aiz vinja,

naff kaa PL;DE u.c. 3 joslu celji, kur gabalinju 2 joslas pamiishus pienaakas vienam un otram virzienam,

ja zini, ka tuuliit varees apsteigt bez stresa, protams ka var paurbinaat briitinju degunu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Esam mēs īpaši nevar noliegt, citur pietiek ar 15%, mums vispār tādu ātrumu nevajag ziņot, jo visi brauc +20 +radara kļūda.

Starp citu, kāpeč te vispār bija piesaukta radara kļūda? To statistikas datu veidošanā IMHO radara kļūdu nav jāņem vērā.

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

bet ja kaads veejsh "paskrien" garaam seezhos uz astes nevis zvanu "draugiem".

Jā, šo te es zinu, bet sen vairs nav tā, ka poliči nevar apturēt gan pirmo gan pakaļskrējēju (tikai līdz tupajiem šoferīšiem tas nenonāk līdz pirmajai noķeršanas reizei)

Nu nav tā, ka es sēņoju un esmu par to, lai visi brauc tikai ar atļauto! Neesmu nekur to apgalvojis.

Vairākkārt tikai esmu teicis, ka man riebjas tie, kam katra apdzīšana ir tāda maza Napoleona uzvara ("Pšeku" sindroms - viņi arī gatavi nosisties, lai tikai apdzītu).

Man arī ir pilnīgi po, ja kāds "lido" ar 150+, ja vien tas kāds, apdzenot, nedzen pretīmbraucošos no ceļa un netēlo prezidenta pavadsvītu, ko visiem jāpalaiž, braucot kaut vai grāvī. 

Nu un 3joslu šosejas mums visur nebūs... iespējams nekad... mēs esam sīka un izsaimniekota valsts ar sīkiem attālumiem, kuru pārvarēšanai nav nepieciešami 130+ km/h. Man ir grūti saprast, kālab visiem tas nepielec. 

Link to comment
Share on other sites

Tak sen jau pielecis. Pamēģini kaut ko izdarīt ar "nepārvaramo varu" - 2-3 fūrēm, bez atstarpes starp tām un pieminētajiem gliemežiem, kuri tās neapdzen, līdz ar to aiz fūres izveidojas rinda no 6-10 un vairāk vieglajām automašīnām. Atliek tikai samierināties un braukt tik ātri, cik šī karavāna brauc. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

mēs esam sīka un izsaimniekota valsts ar sīkiem attālumiem, kuru pārvarēšanai nav nepieciešami 130+ km/h. Man ir grūti saprast, kālab visiem tas nepielec.

Nu Rīgā, protams, nav nepieciešami 130+ km/h. Bet ir arī cilvēki, kas ikdienu pavada uz ceļa, nevis korķos :D

 

 

 

Vajadzēja ieviest Wazē jaunu "fīču" - paziņojumu "Šādi pārsniedzot atļauto ātrumu, Jūs galapunktā ieradīsieties par xx (parasti 2-5) minūtēm ātrāk. Apsveicam!"

Tā starp citu - 5min vienā virzienā ir 10min dienā, 200min mēnesī, 2400min gadā. Faktiski 40 stundas sanāk.

Link to comment
Share on other sites

@@binary, ja nejuti, tad mans "apgalvojumus", bija ironiska atbilde citam biedram, kurš "ripinās uz 110", es tik nesaprotu par ko tev tāda sāpe, ka pat naktīs moka šis jautājums un tajā brīdi statistika nebij piesaukta, tā kā neputrojies ej vēlreiz pasaņot :D

 

 

 

Man ir grūti saprast, kālab visiem tas nepielec.
Mēs  visi esam (oj, atkal kāds sāks naktīs negulēt) plaša profila speciālisti, kas zin visu vislabāk, sākot ar Visuma izcelšanos, beidzot ar to kāds divcis labākais, tādiem visuma centriņiem ierobežot brīvības, tai skaitā brīvi izvēlēties braukšanas ātrumu ir pasaules gals, jo auto taču ir tik ātri un droši, un visur citur visā pasaulē pa līdzīgiem ceļiem atļautie ātrumi ir 150km/h.

 

Mēģinot atgriezties pie tēmas, cik bieži pagājušā nedeļas nogalē Waze jūs brīdināja par pārāk lielu ātrumu? Es secināju, ka vietā kur jābrauc uz 20km/h nemanot sanāk ļoti pārkāpt :>

Link to comment
Share on other sites

Gribiet pārvietoties ātrāk - nāksies pagaidīt. Autobāņu Latvijā nekad nebūs. Bet, ieviešot automātiskos auto gan būs iespējams ļoti dinamiski mainīt atļautos braukšanas ātrumus.

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Nu ko, kaucēji par +20+radara_kļūda+vēl_sazin_kas - palasiet tvnetā un visos citos portālos svaigās ziņas un padomājiet vēlreiz. 

Un nevajag sākt atšaudīties, ka puika "nelidoja" un pie visa vainīgas bedres un RS.

Un man pavisam noteikti IR žēl to cilvēku, kam tik ļoti nepaveicās, bet nihilismam un debīlismam NAV attaisnojuma!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

EDIT: Ņemu savus situācijai neatbilstošos apgalvojumus atpakaļ. Paldies par apgaismošanu e = d. :yes4:

 

Par pārējo - piekrītu Bruketajam.

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

 

 

Nereti šīs šalandras, no pieturas izbraucot, ar kreiso priekšējo stūri kādu brīdi ielien/atrodas pretējā joslā.

 

tur pieturas ir uz ielas, bez jebkādām kabatām un iespējamības izbraucot izbāzt degunu pretējā joslā. nereti, pirms rakstīt muļķības, vajag padomāt vai tas attiecas uz konkrēto situāciju.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Autobāņu Latvijā nekad nebūs
 

kas ir via baltica. tikko pamodos un uz pohām galv a dulla.

Link to comment
Share on other sites

kas ir via baltica.

Iz Via Baltica mājas lapas:

Via Baltica ir viens no lielākajiem kamermūzikas festivāliem Latvijā, kas katru gadu pieskaita neskaitāmus interesantus. Tradicionāli Via Baltica pasākumi norisinās Liepājā un Kuldīgā, piesaistot mūziķus no Baltijas un citām Eiropas valstīm.

Bet vispār par autobāni dēvē "augstākās klases autoceļu Vācijā, Austrijā, Šveicē", tātad mums uz tādiem necerēt, ja vien mūs "nenopirks" kāda no minētajām valstīm :rolleyes: Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

90-to otrajā pusē, ja nekļūdos, no Latvijas ceļa zīmēm, tika aizvākta zīme "autostrāde". Kas ir loģiski. Mums tādu nav.

Nevar uzskatīt tos retos divjoslu jūrmalas, pleskavas, jelgavas un ogres šoseju posmus ar 70 un luksoforiem par autobāņiem. 

Labots - Pirkss
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Un kam mums tie bāņi? Braukšanai no Jelgavas uz Rīgu? Vai no Rīgas uz Krāslavu vai D-pili? 

Tāpēc arī nav, ka nevajag.

Link to comment
Share on other sites

Pārāk nabadzīgi esam, tāpēc arī nevajag. Ja laiks būtu nauda, tad arī bāņiem vajadzība atrastos.

Pat tikai 10min ietaupījums ceļā cilvēkam ietaupa 20min dienā, 100min nedēļā, 5000min jeb ~80h gadā. Cik daudz lieku cilvēkstundu tiek notriekts bāņu neesamības dēļ un cik tas "izmaksā" - tas lai paliek statistiķu ziņā.

Link to comment
Share on other sites

Da sūds par tiem bāņiem. Nu nevajag LV 3 joslas katrā virzienā baigos gabalus. Nav te tāda plūsma un cilvēku blīvums. Protams, būtu ideāli, ja būtu 2 joslu ceļi katrā virzienā uz LV lielākajām pilsētām, bet tā ir utopija, kas nekad netiks realizēta. Man sanāk braukāties uz +/- Daugavpili. Pat, ja viss gabals būtu tāds kā Tīnūžu ceļš, kas iet ārpus apdzīvotām vietām (tur var mierīgi maukt ar 110), tad būtu super un 2h laikā varētu nonākt galamērķī, bet skuju. Vēl jo vairāk, atsevišķu indivīdu dēļ, kas tur uztaisa smagas avārijas un šovasar pat 100 km/h zīmi tur neliks.

 

 

 

Tak sen jau pielecis. Pamēģini kaut ko izdarīt ar "nepārvaramo varu" - 2-3 fūrēm, bez atstarpes starp tām un pieminētajiem gliemežiem, kuri tās neapdzen, līdz ar to aiz fūres izveidojas rinda no 6-10 un vairāk vieglajām automašīnām. Atliek tikai samierināties un braukt tik ātri, cik šī karavāna brauc.
 

Ja ceļš nav mega noslogots, tad tā nav nekāda nepārvarama vara. Uz tā paša Tīnūžu ceļa - tak paripinies ar visiem reizē tos pāris km un kad redzi priekšā vismaz 1 km brīvu, tad mauc garām. Protams, te nav runa par tiem, kas apdzīšanu domā, kā iešanu garām +10 - 20 km/h, kas ir vispār vāks. Jo ātrāk tiec garām, jo drošāk.

 

Ja runājam par vāzes tēmu, tad man ir WP un jaunās izmaiņas nav skārušas. Ja karte ir up to date, tad būtu forši, ja pabrīdinātu, ja pārsniedz ātrumu.

Btw, WP vispār būs kāds apdeits vai dzirdētais, ka WP ir nomests malā, ir taisnība?

Link to comment
Share on other sites

Pierīgas guļaramrajonu iemītnieki būtu priecīgi, ja līdz viņu mājām būtu autobānis un kopējais ceļā pavadītais laiks samazinātos par kādu minūti - pusotru(mazliet ar ironiju), vairāk nav reāli uz tiem ~20km, viena aizķeršanās Rīgā un viss ietaupījums pa kāju. Pusstundu pa Rīgu muļļājas un  tad ekstāze, ka vari 15min vietā braukt 10min un ieraudzīt spidometrā 120km/h :>

Rīgas infrastruktūras uzlabošana dotu daudz vairāk kā pāris bānis.

 

 

pa 5-10-15 autiņi aiz fūrēm
kuri tev sāpīgie posmi? Neizskaties pēc tāda, kas pieprasītu Rīga-Liepāja|Valmiera|Ventspils ar 4/6 joslām.

Piekrītu @@Android1, nav mums satiksmes intensitātes, īpaši tālāk no RĪgas, lai tur ieguldītu bāņu būvniecībā, jā pierīgā ir posmi, kur ir kā ir, bet nu nav tādu daudz. Būtu lielākajās pilsētās 200-300k iedzīvotāji, vai mēs būtu ļoti bagāti, tad jā, tagad tālāk par bedrīšu remontiem tālāk netiekam...

Link to comment
Share on other sites

Tipiska aina uz Ventspils šosejas piemēram.  Nu un tad arī rodas tās psihās avārijas, kādam neiztur nervi, lec garām visai karavānai un notiek...

Vienīgais ko man personīgi vajag - kreiso normālu pie Ādažiem, lai es darba dienu rītos bērnu varu uz skolu aizvest. Bet tad ne viens vien no Rīgas ārā braucējs mauros, ja tur luksoforu uzliks.

Labots - Pirkss
Link to comment
Share on other sites

Tādi debīļi, kas dzen, neskatoties uz apstākļiem, ir un būs. Žēl ka frontālā gadījumā arī tiek pretīmbraucējam. Bišķi joprojām klibo braukšanas kultūra, un tur nekādi lielceļi nepalīdzēs, spilgts piemērs P80. Drīzāk būtu jāsalabo galvenie autoceļi sākumam, lai gan pēdējos gadus ir jūtams uzlabojums.

Link to comment
Share on other sites

neskatoties uz to, ka Waze pieder Googlei, pirmie jauninaajumi pienaakas iOS,

peec meeneshiem ~4 tiek Android, peec cik WP dabuus naff jausmas

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

Žēl ka frontālā gadījumā arī tiek pretīmbraucējam.

Ja pretīmbraucošais nav smagsvars, un arī tad šoferim ir pārāk daudz negatīvu emociju, kā Rīgā notika.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...