Jump to content

Elektro velosipēds


Recommended Posts

ivo, neviens jau neliek triekties ar galvu sienā max ātrumā. Kas vēl jāņem vērā - izmantotā motora jauda nekādā veidā nenosaka velosipēda max ātrumu. Brushless motoriem ātrumu nosaka cits parametrs - Kv jeb motora ass apgriezienu skaits uz vienu voltu. Tālāk seko zobratu "sistēma", kas pārnes motora ass apgriezienus uz velo rata apgriezieniem (līdzīgi visparastākā velo zobratiem pie pedāļiem un pie rata, tikai zobratu attiecība cita). Faktiski ja dikti gribas, tad ar 250W motoru var dabūt tādu pašu max ātrumu kā ar 6kW motoru, tikai tam mazajam motorītim to ātrumu sasniegt būs krietni grūtāk (ja vispār izdosies), būs daudz mazāks paātrinājums.


Starp citu, ivo, tā 6kW DIY risinājuma aprakstā minētais max ātrums (37km/h) ir mierīgi sasniedzams arī bez elektropiedziņas, vienkārši minoties. Pat ar MTB. Trenēta cilvēka gadījumā - ne tikai uz asfalta, bet arī mežā un ilgstošā laika posmā. Tā ka ar to 6kW motoru sekas var būt tieši tik pat letālas kā bez motora. Cita lieta - ar motoru būs nesalīdzināmi vieglāk iekļauties plūsmā, tādējādi mazinot avārijas risku. Nu tas tā, "no malas" ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Kontrolieris tādām jaudām sākot ar kādiem $25. Nu tas tā, ja gribas "pa lēto". Tā no malas izskatās, ka baterija sastāda lielāko daļu cenas.

 

Viens ir kontrolieris akumulatoram, bet vēl ir arī smadzenes, kuras kontrolē cik daudz padot uz dzīnēju. Tāds akumulators kā man maksā 280 GBP. Var arī no alieexpress pasūtīt, būs lētāk. 

 

 

 

 andza, kāds ir paredzamais aķa kalpošanas ilgums? Un cik ticamas ir tās 9 Ah? Starp citu, nez vai ir prātīgi dzīt aķi līdz tiem 29V… "Li-Ion" bez citiem datiem gan neko daudz neizsaka, lai saprastu, kā tad ar to aķi apieties.
 

 

Ražotājs sola vismaz 1000 uzlādes ciklus, kas rupji rēķinot sanāk gandrīz 3 gadi. Un ķīnā e-velosipēdu ir ļoti populāri, domāju, ka akumulators nav vājākais posms un ir nostrādāts tīri OK. Vēlāk ielikšu tā parametrus. 


 

 

Ja skatās plikus motorus, tad 5kW var dabūt zem $100 (te gan runāju par "parastiem" brushless DC motoriem, nevis par "specializētajiem" velo motoriem)

 

Te ir jāņem vēra, ka uz velosipēds agri vai vēlu tiks zem lietus, visapkārt ir putekļi un ir nepārtrauktas vibrācijas un triecieni. Un tad vēl tam "parastajam" brushless motoram jāveido piedziņa. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tāds akumulators kā man maksā 280 GBP

Tagad skaidrs, kur tā cena tik liela uz to kitu.

Lai gan it kā tikai 9Ah un nemaz tik liels jau arī nav, ne nu biku ir izmērs.

Link to comment
Share on other sites

Elektroauto jau arī tikai uz tā rēķina ir dārgi.
Litijs, cik atceros, bija diezgan rets metāls (?), un diezgan grūti iegūstams (šis pat vairāk). Un pieprasījums jau arī ir labs ...

Link to comment
Share on other sites

Viens ir kontrolieris akumulatoram, bet vēl ir arī smadzenes, kuras kontrolē cik daudz padot uz dzīnēju.

Akumulatoram tur nekādu dižo kontrolieri nevajag - domājams, pat $5 jau būs par daudz. Par $25 var dabūt kontorlieri dzinējam - tādu, kam ieejā ir baterija un kontroles signāls, kas nosaka, ar kādiem apgriezieniem jāgriežas motoram, izejā ir motors. "Pedalēšanas" gadījumā gan nāk klāt vēl kādi sensori/elektronika, par tiem man nebūs nojausmas, bet plikai elektropiedziņai bez pedāļiem signālu padot ir elementāri.

 

Te ir jāņem vēra, ka uz velosipēds agri vai vēlu tiks zem lietus, visapkārt ir putekļi un ir nepārtrauktas vibrācijas un triecieni. Un tad vēl tam "parastajam" brushless motoram jāveido piedziņa.

Tas viss ir sīkums, salīdzinot ar citiem to motoru izmantošanas veidiem - radiovadāmi auto modeļi, radiovadāmi helikopteri. Vot tur parādās īstie dubļi, vibrācijas un triecieni… Faktiski brushless motori ir pat ļoti piemēroti skarbiem apstākļiem, pat īsti apkopes nevajag - vien tik, cik laicīgi pamanīt, ka gultņus jānomaina.

Par piedziņu piekrītu, tur vajag, lai rokas ir gana taisnas un aug no pareizās vietas. Bet nu tas noteikti nav ne tuvu dārgākais posms.

 

Lai gan it kā tikai 9Ah un nemaz tik liels jau arī nav, ne nu biku ir izmērs.

Tas tev nav nekāds svina aķis no kompja UPS, litija aķiem 9Ah ir pat ļoti daudz, vēl jo vairāk 36V (faktiski būtu jāskatās Wh, nevis neko neizsakošu Ah). Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Protams, elektrotransportam pareizāki ir Li fosfāta aķi, jo uzlādes cikli ap 3000, strādā līdz -30, baisi ātri var uzlādēt. Bet... dārgāki un energoietilpība ( W uz kg) ir mazāka. Man te vienam citam projektam savajadzējās vieglu aķi. Nu paņēmu 9 gab. 18650 aķus, gatavus turētājus ar visām aizsardzībām http://www.fasttech.com/products/0/10002230/1161300-1s3p-3-7v-18650-holder-with-battery-build-in-pcm . Atlika tik salikt iekšā aķus un blokus saslēgt virknē. Visus saliku kopā un notinu ar izolenti. Sanāca kubs, kurš svēr 500 grami un ir 7, 5Ah. Aķi Sanyo UR18650F http://www.fasttech.com/search?Sanyo%20UR18650F . Nu tā cena ,11$ par diviem ir vairāk kā OK . Starp citu piegāde arī ātra no fasttech. Kāpēc paņemu tos turētājus?- nu iekšā visa aizsardzība, bet maksā minimāli. Var jau individuālus 18650 elementus ar iebūvētu aizsardzību, bet būs dārgāk.  A no šādiem var kombinēt kādas grib akumulatoru baterijas ( voltāža, Ah). Ja grib ''pareizos'' fosfāta, tad jāskatās šite http://www.ev-power.eu/LiFePO4-small-cells/ . Tik šiem piegāde ... nu akumulatori bīstama krava ar visām no tā izrietošām sekām. Bet pa lielam priekš velosipēda tās fosfāta jau nevajag. Nu normāli ļaudis pie -30 nebrauc.

 Nu cits variants ir ņemt gatavus LiPoli aķus, kas domāti lielām strāvām . Tik priekš manis tās mežonīgās strāvas nevajadzēja un , pēc nostāstiem, tie daudz biežāk aizdegoties paši. Normāla izvēle/cena šite http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__86__85__Batteries_Accessories-Li_Poly_All_brands_.html

 Bet par jaudām. Atceros jaunībā braukāju ar mopēdu kuram dzinējs nu nebija nekāds dižais, bet varēja braukt uz 50 km stundā. Nu tie bija 1,2 zirgaspēki.  Nu kur ar tādu ātrumu nesīsies Rīgā pa trotuāriem? Tā ka 300W dzinējs ir vairāk kā pietiekams. Īstenībā elektrovelospēdā elektromotors ir kā palīgs. Nu ja pats nedaudz min pedāļus, tad kopīgā jauda jau būs paliela . Manā saprašanā tas elektromotors kalpo lai nebūtu baigi sasvīdis braucot, nevis vispār nemīt pedāļus.

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Var ņemt no hobbykinga (viņiem, starp citu, arī Eiropā ir noliktava - ar visām no tā izrietošajām sekām), var piemeklēt arī ko jēdzīgāku - atkarībā no vēlmēm un vajadzībām. Kā runā, hobbykingā pirktie aķi sākotnēji esot švakāki un mirstot ātrāk nekā normāli brendotie (gensace, piemēram; starp citu, gensace var caur vietējiem ļaudīm pasūtīt).

Link to comment
Share on other sites

Nu , pārbaudīju no Hobbyking vienu āķi, Vismaz Ah atbilda rakstītajam . Konkrēti runa par Zipy 5800 trīs šūnu. Kā izturība- nezinu, jo nav vēl pa īstam ''mocīts'' pilnā slodzē.

Link to comment
Share on other sites

oxygen, nu vot pārbaudi to aķi pēc, teiksim, 50 cikliem. Un tad izdari to pašu ar kādu gensace. Tāpat arī max izlādes strāvas pārbaudi, turklāt ne tikai pilnam, bet arī pustukšam aķim.

 

Protams, kā jau minēju, viss atkarīgs no vēlmēm un vajadzībām. Ja aķis ir ar rezervi (gan tilpuma, gan max izlādes strāvas ziņā), netiek mocīts ar lielām izlādes/uzlādes strāvām un netiek pārlieku izlādēts, tad arī lētā gala aķis kalpos godam, ja vien nebūs kāds brāķis.

 

P.S. Man pašam pagaidām tāda tipa aķi ir tikai no hobbykinga, un tuvākajā laikā neplānojas brendīgie - ja iznīcināšu, būs mazāk žēl nekā brendīgo. Kad izaugšu līdz brendīgā līmenim, tad arī varēs tērēties uz tiem :) Pagaidām pret zemi no liela augstuma triekšu lētos…

Link to comment
Share on other sites

Akumulatora bildi aizmirsu uztaisīt, bet tur virsū rakstīts, ka iekšā ir Panasonic elementi. Cik palasīju forumos, tad gadās, ka kāds elements sāk dot ārā zemu strāvu. To va irzārstēt palādejot konkrēto šūnu ar telefona lādētaju. Nezinu, cik tas ir vai nav ticami.

 

Šorīt  viena "apzinīga" auto braucēja iemaucu bedrē. :( Tomēr, priekšējais rats tagad ir smagāks un divi spieķi aizgāja pie tēviem. 

 

[quote name='oxygen' timestamp='1403769466' post='1721342] Manā saprašanā tas elektromotors kalpo lai nebūtu baigi sasvīdis braucot, nevis vispār nemīt pedāļus.

 

 

Tieši tā.

Labots - andza
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Un vel noder mazliet, lai piepalidzetu tikt kalna. Nezinu ka Manchestera, bet Bristole man tie kalni jau lidz kaklam :D dazhus vel neesu "pievecis" pat ar elektromotoru, ta lai neblokjetu trafiku :D

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Un kāds velosipēds tev ir? Padalies pieredzē ar ekspluatāciju un apkopi.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Pasham man ir parasts Giant Escape Hybrid ritens, reti gan ar vinju braucu, vieglak ar kajam lidz darbam aiziet. Brivdienas vienigi shad tad izmetu kadu likumu.

Toties darba metajas(kads no bijushajiem darbiniekiem bus atstajis) shads - Links. Uz Tesco pec sviestmaizem pusdienlaikai aizshaut tiri patikami. Par apkopem neko nezinu, taka saimnieka nav, tad neviens vinju "neapkopj"


.....

Starpcitu jautajums vairak Andzam. Tu ganjau esi petijis jau gatavus elektriskos ritenjus, kuri ir pieejami UK. Doma ir iegadaties sev ari vienu, lai var mities uz universitati un ietaupit mazliet uz autobusa izmaksam, plus braucot ar autobusu, tapat gandriz pus celju sanak iet kajam (vai ari braukt baigo likumu ar 2 autobusiem). Tatad mekleju optimali labako variantu lidz 1000GBP, jo ir doma izmantot "Cycle to work scheme". Izmantojot online kalkulatoru sanak ka varu ietaupit maksimums 37% jeb 370GBP uz Income tax rekjina. Kalkulators

Problema tada, ka zem 1k neko pratigu atrast nevaru. Viens kursh patik ir shis, bet mazliet par dargu link.

Varbut kads var ieteikt kko? Gribetos vairak kkadu pilsetas variantu, pa visam starp shosejas un bezcelju. Skaitas laikam Hybrid

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Līdz 1000 GBP nekā prātīga nebūs, tas ir viens no iemesliem kāpēc izlēmu pirkt kitu. Vai tad "Cycle to work" nefinansē arī dārgākus? 

 

Decathlon piedāvā šādu brīnumu. Ar to pašu modeli, bet neelktrificētu es nobraukāju kādu gadu. Labs ikdienas velosipēds, tikai tas izskats nu tāds padīvains.

 

http://www.decathlon.co.uk/original-7-electric-bike-id_8245849.html

 

Visi pārējie tajā cenu kategorijā caur "cyclescheme" nebūs nopērkami.

 

Vietējā miesta veikalā aptaustīju vienu Raleigh, arī shimano 3 ātrumi rumbā un Panasonic motors pie pedāļiem. 700c riepas. Cena bija 1450 GBP, bet Raleight mājas lapā tāda modeļa vairs nav. Sanāk noņemts no ražošanas jau.


Šo velosipēdu es redzēju dzīvē: http://www.e-bikeshop.co.uk/Electric-Bikes-UK-Dealer/Raleigh-Dover-Crossbar?sort=p.price&order=ASC

Link to comment
Share on other sites

tagad diezgan daudz power tools nāk ar litija aķiem jaudīgiem. reku Krautā bija pļaujmašīna pa 300 eur ar 36v 4Ah akumulatoru. Ja tādu aķi varētu pielikt pie elektrovelosipēda, tad sanāk mazāk čakara ar akumulatora būvēšanu un lādētāju piemeklēšanu.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Krautā bija pļaujmašīna pa 300 eur ar 36v 4Ah akumulatoru. Ja tādu aķi varētu pielikt pie elektrovelosipēda,

Plus sanak divi viena :D kad japljauj zale, tad piespraud, kad jashauj pec alinja, tad atliec atpakal.

 

 

 

Vai tad "Cycle to work" nefinansē arī dārgākus?

Manliekas, ka finanse, bet tad darbadevejam vajag licezi, kura atlauj aizdot naudu, zem 1000 laikam nevajag. Vismaz es ta saprotu. Vispar bus darba jauzprasa kadam kas labak zin, tagad atvaljinajums un tapec visadas domas aiz neko darit nak prata.

 

Zem 1k tiesham nekas sapratigs nesanak. Tas brinums ko Decathlon pardod ir jokaina paskata. Nekas cits neatliek, ka meginat aprikot ar kitu jau esosho riteni, bet tad nekads ietaupijums no "shemas" nesanak un vairs nav tik interesanti.

 

Shitas izskatas interesants kits, bet nu vajpratigi dargs. Patik man ta minimalisma ideja ar to sarkano pogu. Interesanti lidzigu motoru, tik letaku kkur citur nevar atrast?  http://www.vivax-assist.com/en/produkte/vivax-assist.html

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

 

 

reku Krautā bija pļaujmašīna pa 300 eur ar 36v 4Ah akumulatoru.

36V 4Ah par €300 vai 36V 9Ah par 280GBP - man šķiet, ka andzam baterija sanāk ~2x izdevīgāka.

Link to comment
Share on other sites

andžam ir tikai baterija. Mans piedāvājums bija domāts gadījumam, ja tas rīks ir nepieciešams saimniecībā ar. Pie tam tur ir komplektā lādētājs un pašai baterijai ir iebūvēta balansēšanas shēma.

Link to comment
Share on other sites

Manā gadījumā 9Ah ir par daudz, ikdienas 30 km ne reizi vēl neesmu dabūjis to akumulatoru pustukšu. Jāpamēģina, būs lādēt tikai katru otro dienu. Uz pusi mazāks akumulators attiecīgi ir mazāks svars ko vadāt apkārt, un lielākas iespējas to izvietot.  

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...