Jump to content

galvenais ceļš un pagriezienu rādīšana


Recommended Posts

 

 

Par šito sīkāk,kur un kad ir bijis atļauts apdzīt pa labo pusi?

snukurins, tu ko? Anglijā atļauts, arī Japānā, Dienvidāfrikā, Austrālijā... :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

marrtins

pagrieziens jārāda vienmēr pie virziena vai trajektorijas maiņas ,neskatoties uz krustojuma prioritātēm!

Vēlviens. Izlasi noteikumus, kad ir jārāda.
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

Tā kā esmu uz galvenā ceļa un viņš uz mazāk svarīga tad viņam ir jāgaida kad pabeigšu manevru un ja rādu kreiso tad viņam nav tiesības iebraukt krustojumā pat tad ja aizbraucu taisni.

Viņam ir jādod tev ceļš, bet tas CSN izrpatnē ir:

 

prasība, kas nosaka, ka ceļu satiksmes dalībnieks nedrīkst sākt braukt (iet), turpināt braukt (iet) vai izdarīt jebkādu manevru, ja tādējādi citiem ceļu satiksmes dalībniekiem tiek radīti traucējumi braukšanai (iešanai) vai viņi ir spiesti mainīt braukšanas (iešanas) virzienu vai ātrumu;

Respektīvi, ja jūsu trajektorijas nekrustojas, drīkstat reizē veikt manevru. Pie satdrusmes vainīgs būs viņš, bet, ja būs reģistrators, kur brauc taisni x veida krusotjumā ar ieslēgtu pagriezienu - ar atrausies.

Link to comment
Share on other sites

marrtins

smagais parāda labo pagriezienu, dodot aizmugurē braucošajiem zīmi, tagad mani var apdzīt...

Šī ir viena no tupākajām lietām. Jādzen ir TIKAI tad, kad pašam ir 100% pārliecība nevis uz aklo. Sevišķi smieklīgi tas izskatās, ja šādi cenšas "palīdzēt" vieglie.
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

versatile
Tieši tāda pat situācija ir aiz Cēsīm braucot no Priekuļiem uz Bērzkrogu.Zemak bildē.Nebūtu jārāda kreisais?

Tur jārāda gan kreisais, gan labais :) Tiesa, ko tā zīme dara mežā, es nezinu - tādas drīkst būt tikai apdzīvotās vietās.

 

 

Sevišķi smieklīgi tas izskatās, ja šādi cenšas "palīdzēt" vieglie.

ja to dara vieglais, tas 90% gadījumu nozīmē "bļa, vai nu pis garām, vai ievēro distanci, āzi". Bieži - pamatoti. ja man kāds šitā pielien uz tukša ceļa aizmugurē un vienkārši sēž 5m no bampera, atlaižu gāzi.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

marrtins

Tici man, es nevienam nesēžu pakaļā :D Bet bieži nākas uzjautrināties par tādiem. Nez ko viņi tur domā šādi palīdzot un kāda ir motivācija.

Tie kas man sāk sēdēt pakaļā un neturēt distanci vienkārši viegli piespiežu bremzīti, bet tāds ir bijis viens gadījums, cik atceros. Pa nakti un reāli besīgi žilbina spoguļos. Piedevu gāzi, šis seko, atlaižu gāzi - garām neiet. Pa bremzītēm - tad sāka vākties.

Labots - marrtins
Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

Nez ko viņi tur domā šādi palīdzot un kāda ir motivācija.

To, ka Tu viņiem traucē, pat ja tev liekas ka netraucē un arī objektīvi netraucē.

Braucēji ir dažādi.

Es ar savu mammu pie stūres pa Rīgu tļaāk par alfu atsakos braukt, lai gan brauc viņa ikdienā un nebūt ne maz. Apstāšanās Mūkusalas aplī un uz Krastenes pa otro joslu 30km/h bija jautri, protams, bet kaut kā pietika :D


 

 

Pa bremzītēm - tad sāka vākties.

bez vcajadzības bremzēt ir aizliegts. Ievilks pakaļā, būs reģistrators - nāksies pierādīt, ka neesi kamielis (gan jau izdosies, bet reģistratoram platleņķis u būs jāpierāda, ka tas attālums ir mazāks, kā izskatās).

Ar atlaistu gāzīti tas nedraud.

Link to comment
Share on other sites

marrtins

bez vcajadzības bremzēt ir aizliegts

Ne jau bremzēt - ieslēgt bremžu gaismas. Nav ko līst 2m pakaļā.
Link to comment
Share on other sites

Man pat bijis tā - braucu naktī pa šoseju, šoseja tukša, benzīntankā nopircis kafiju, baudu, ceļš tāls... un tad uzrodas viens, kas iesēžas astē, palielinu ātrumu, šis arī, samazinu, šis arī, tā kā tāds vajātājs... Dabūju stāties ceļa malā, tad atstāja.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tiesa, ko tā zīme dara mežā, es nezinu - tādas drīkst būt tikai apdzīvotās vietās.

 

Praksē - pilni meži ar šīm zīmēm. Ne tikai vēsturisks mantojums, bet joprojām tās turpina uzstādīt arī ārpus apdzīvotām vietām.

Ja ir šīs zīmes, tad krustojumā apdzīt ir aizliegts - tātad mazāka bīstamība. Ja būtu zīme 103./104. kombinācijā ar 203./204./205., tad krustojumā apdzīt atļauts.


 

 

Jāā, vecā skola, kurā arī "apdzīt pa labo pusi" ir iespējams :D

 

 

Par šito sīkāk,kur un kad ir bijis atļauts apdzīt pa labo pusi?

 

Tu nepareizu jautājumu uzdod. Man tev jautājums - Kur vispār uz Latvijas ceļiem ir iespējams apdzīt pa labo pusi???

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ievilks pakaļā, būs reģistrators - nāksies pierādīt, ka neesi kamielis (gan jau izdosies, bet reģistratoram platleņķis u būs jāpierāda, ka tas attālums ir mazāks, kā izskatās).

Neko nebūs jāpierāda. Bremzēšanai visādi iemesli var būt. Ieraudzīju tālumā pļavā ceļam tuvojošos dzīvnieku...

 

 

bez vcajadzības bremzēt ir aizliegts.

Aizliegts strauji bremzēt, ja tas nav nepieciešams ceļu satiksmes drošībai. Tā rakstīts CSN. Bremzēt drīkst, un vajadzību, nepierādīs neviens, ka nav bijusi vajadzība?

Link to comment
Share on other sites

 

 

tad uzrodas viens, kas iesēžas astē, palielinu ātrumu, šis arī, samazinu, šis arī, tā kā tāds vajātājs.
Atklāšu tev noslēpumu, tā uzvedīsies jebkurš autiņš ar adaptīvo kruīza kontroli!  :)
Link to comment
Share on other sites

Tu gan esi izvirtulis !!! :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

versatile

Adaptīvajai kruīzkontrolei var regulēt distanci.

Link to comment
Share on other sites

Un ko tas maina, tāpat pakaļā sēdēs!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Tiesa, ko tā zīme dara mežā, es nezinu - tādas drīkst būt tikai apdzīvotās vietās.

 

Praksē - pilni meži ar šīm zīmēm. Ne tikai vēsturisks mantojums, bet joprojām tās turpina uzstādīt arī ārpus apdzīvotām vietām.

Tā padomājot, ļoti daudz šo zīmi ārpus apdzīvotām vietām varu atcerēties. Kāpēc tu saki, ka tādas drīkst būt tikai apdzīvotās vietās?

Link to comment
Share on other sites

versatile

Figzin, autsokolā instruktors īpaši uzsvēra. Šas, parakšos.

hmm, būs glupības sastāstījis. Uz ātro noteikumos neatrodu, + http://lvceli.lv/wp-content/uploads/2015/05/Ce%C4%BCa-z%C4%ABmju-un-apz%C4%ABm%C4%93jumu-rokasgr%C4%81mata.pdfarī sanāk, ka nav ierobežojumu uzstādīšanai ārpus apdzīvotām vietām.

Ko es diezgan skaidri atceros, ka vismaz 2004. gadā bija kaut kādi uzdevumi, kur pēc šīs zīmes bija jāizsecina, ka darbība notiek apdzīvotā vietā.

 

No attiecīgā LVS 77-2, 2013.gada redakcijā:

 

6.3.2. 201. zīme „Galvenais ceļš” jālieto, lai apzīmētu ceļu krustojumā, pa kuru braucot, ir
priekšroka šķērsojot neregulējamu krustojumu.
Apdzīvotās vietās 201. zīme jāatkārto pirms katra krustojuma, ja tas nepieciešams satiksmes
drošībai. Pirms krustojumiem, kur galvenais ceļš nemaina virzienu, bet šķērsojamam ceļam ir ne
vairāk kā četras joslas, atļauts uzstādīt 201. zīmi ar izmēru 350 x 350 mm. Ja galvenajam ceļam
kaut vienā virzienā ir divas un vairāk joslas, 201. zīmes izmērus nesamazina.
201. zīmi ir atļauts neatkārtot pirms vairāklīmeņu šķērsojuma nobrauktuvēm.
Pirms krustojuma, kur galvenais ceļš maina virzienu, 201. zīme jāuzstāda ar 840. papildzīmi (šajā
gadījumā nav atļauts lietot 201. zīmi ar samazinātu izmēru 350 x 350 mm):
-ārpus apdzīvotas vietas - ne tālāk par 150 m pirms krustojuma,
-apdzīvotā vietā - ne tālāk par 50 m pirms krustojuma.
6.3.3. 202. zīme „Galvenā ceļa beigas” jālieto ar 201. zīmi , lai apzīmētu galvenā ceļa beigas
apzīmēšanai. Ja ar 201. zīmi apzīmētais ceļš beidzas pirms krustojuma ar ceļu, pa kuru braucot ir
braukšanas priekšroka šajā krustojumā, tad 202. zīme
-ārpus apdzīvotas vietas jāuzstāda kopā ar 206. pirmszīmi, kas uzstādīta
ar 801. vai 802.papildzīmi,
-apdzīvotā vietā jāuzstāda 50 - 60 m pirms krustojuma.
Ārpus apdzīvotas vietas atļauts uzstādīt 202. pēczīmi kopā ar 206. vai 207. zīmi, bet apdzīvotā
vietā - 202. pirmszīmi ar 801. papildzīmi.
6.3.4. 203. - 205. zīme „Krustojums ar mazāk svarīgu ceļu” jāuzstāda ārpus apdzīvotas vietas uz
ceļa, pa kuru braucot vadītājam ir braukšanas priekšroka.
204. un 205. zīmi atļauts neuzstādīt pirms dažādu līmeņu ceļa šķērsojuma nobrauktuvēm. 203. -
205. zīme jāuzstāda 150 līdz 200 m pirms krustojuma. Ja ir nepieciešams, 203. - 205. zīmi atļauts
uzstādīt citā attālumā, ko norāda 801. papildzīmē.
Gadījumos, kad divu viena otram sekojošu krustojumu novietojums ir par tuvu, lai varētu izpildīt
iepriekš minētos zīmju uzstādīšanas attālumus, jāuzstāda 203. - 205. zīme ar situācijai atbilstošu
dubultu horizontālo elementu izvietojumu.

Mūžu dzīvo, mūžu mācies. iespējams, tas bija vienkāršāk, nekā visur noņemt tās zīmes. un ir jau viņas noderīgas daudz kur arī ārpus apdzīvotām vietām.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

 

 

tad uzrodas viens, kas iesēžas astē, palielinu ātrumu, šis arī, samazinu, šis arī, tā kā tāds vajātājs

 

Naktī nelīdzēs, bet dienā laba metode pret šiem ir. Kā nāk pretī daudz auto ātrumu vajag samazināt kārtīgi. No 100 nomest uz 70, piemēram. Un tā konsekventi kamēr plūsma liela. Kā plūsma pazūd, sāc palielināt. Bet ne agresīvi.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ko es diezgan skaidri atceros, ka vismaz 2004. gadā bija kaut kādi uzdevumi, kur pēc šīs zīmes bija jāizsecina, ka darbība notiek apdzīvotā vietā.

 

Tā bija gan.

Link to comment
Share on other sites

 

 

No 100 nomest uz 70, piemēram. Un tā konsekventi kamēr plūsma liela.

Šitā nedrīkst. CSN pat rakstīts "104. Transportlīdzekļa vadītājam aizliegts: 104.3. traucēt ceļu satiksmi, bez vajadzības braucot ar pārāk mazu ātrumu;"

Link to comment
Share on other sites

versatile

Ja traucē uz bampera sēdošais, tad vadītājs samazina ātrumu, lai distance atbilstu faktiskajam ātrumam. Pēc tam, kad pretplūsmas nav un bīstamība samazinājusies, palielina.

Link to comment
Share on other sites

 

 

bez vajadzības braucot ar pārāk mazu ātrumu

 

Tev ir konkrēta vajadzība - tikt vaļā no aizmugurē braucoša auto, kurš neievēro distanci un apdraud tavu drošības sajūtu uz ceļa.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

No attiecīgā LVS 77-2, 2013.gada redakcijā:

versatile, tevis citētā standarta tekstā nekas nav teikts, ka nevar ārpus apdzīvotām vietām. Aizliegums kaut kādos gadījumos ārpus apdzīvotām lietot zīmi samazinātā izmērā.

Link to comment
Share on other sites

marrtins

 

 

Atklāšu tev noslēpumu, tā uzvedīsies jebkurš autiņš ar adaptīvo kruīza kontroli! :)

Manā gadījumā tas bija ar adaptīvo krānu. Aizlaidos uz 150 kādus 2km no jamā, ieliku atpakaļ kruīzā 110 un šis pēc minūtes klāt atkal 2m pakaļā. Vai nav dauns?

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

versatile
versatile, tevis citētā standarta tekstā nekas nav teikts, ka nevar ārpus apdzīvotām vietām. Aizliegums kaut kādos gadījumos ārpus apdzīvotām lietot zīmi samazinātā izmērā.

jepaķ-kapaķ - es tak ierakstīju, ka acīmredzot ir mainījies kas šajā jomā un kļūdu atzinu.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

 

 

Vai nav dauns?

:sarkasms:

Daunu uz ceļiem daudz. Un viņu kļūst arvien vairāk. Tā ka nāksies vien samierināties un ciest.


 

 

jepaķ-kapaķ - es tak ierakstīju, ka acīmredzot ir mainījies kas šajā jomā un kļūdu atzinu.

Piedod, nepamanīju.

Es arī ierakstīju. Kļūdu atzinu. :)

Nu arī es varu teikt jebaķ-kapaķ. :sarkasms:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

bet nu fakts tāds, ka 2014.gada pavasarī autoskolā šī lieta vēl tika īpaši uzsvērta - apdzīvotās vietās 201. un 202. zīme, ārpus - 203., 204. un 205.

A standarts jau no 13. gada spēkā. Vot, autoskolas.

Lasot tekstu par 203. zīmi, liekas ka tiešām iepriekšējie punkti ir pamainīti, jo tur tas uzsvars par ārpus apdzīvotām vietām.


 

 

Manā gadījumā tas bija ar adaptīvo krānu. Aizlaidos uz 150 kādus 2km no jamā, ieliku atpakaļ kruīzā 110 un šis pēc minūtes klāt atkal 2m pakaļā. Vai nav dauns?

Nu, ja šim adaptīvajā kruīzā ielikts 145, tad tā var gadīties. Tu pazūdi, šis mauc - parādies, piebremzē.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

 

 

Daunu uz ceļiem daudz. Un viņu kļūst arvien vairāk. Tā ka nāksies vien samierināties un ciest.

 

Ja traucē uz bampera sēdošais, tad vadītājs samazina ātrumu, lai distance atbilstu faktiskajam ātrumam. Pēc tam, kad pretplūsmas nav un bīstamība samazinājusies, palielina.

 

IMO versatile ieteiktais palīdzēs ar šādiem. Un arī pamatojums šādai rīcībai ir ok :)

Labots - rubb
Link to comment
Share on other sites

Arnis2002

 

 

Man pat bijis tā - braucu naktī pa šoseju, šoseja tukša, benzīntankā nopircis kafiju, baudu, ceļš tāls... un tad uzrodas viens, kas iesēžas astē, palielinu ātrumu, šis arī, samazinu, šis arī, tā kā tāds vajātājs... Dabūju stāties ceļa malā, tad atstāja.

 

zini kā mēs ar smago darām- tā kārtīgi pa bremzēm!

zini - palīdz- 50% vispār apstājas un vairs neseko.

Link to comment
Share on other sites

marrtins

Galvenais ir nedarīt otrādi - pirms smagā tā kārtīgi pa bremzēm :lol:

Link to comment
Share on other sites

zini kā mēs ar smago darām- tā kārtīgi pa bremzēm!

M U D A K S   !!!

Labots - jema
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

(labots)

M U D A K S ir tas, kurš uz tukša ceļa velk aizvējā, lai iesiptu kādu centu.

Labots - e = d
Link to comment
Share on other sites

Ļoti ceru, ka tev tāds ceļa priekšā gadīsies un nolems tevi pamācīt aiz tikai viņam zināmiem principiem.

Link to comment
Share on other sites

M U D A K S

 

 

Microsoft Universal Data Access Kit - aņgļu valodas akronīms :)
Link to comment
Share on other sites

(labots)
Ļoti ceru, ka

 

ir tāds teiciens - cerība ir muļķa mierinājums.

Labots - e = d
Link to comment
Share on other sites

 

 

Šī ir viena no tupākajām lietām. Jādzen ir TIKAI tad, kad pašam ir 100% pārliecība nevis uz aklo. Sevišķi smieklīgi tas izskatās, ja šādi cenšas "palīdzēt" vieglie.

 

Nepiekrītu - daļēji. Skaidrs, ka jāapdzen, kad ir pārliecība, bet ja priekšējais parāda, ka brīvs, vai iesēdzot uz brīdi kreiso, ka aizņemts, tas reāli palīdz satiksmē. Tas, ka ir dorņi, kuri nejēdz saprast kad ir droši apdzīt, nedod nekādas tiesības pateikt, ka sakarīgo šoferu solidarītāte, izmantojot dažāda veida signālus, lai painformētu citus, ir kaka. 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

marrtins

Ja ceļam pietiekami plata nomale kur problēma?

Problēma ir terminoloģijā, kas ir apdzīšana un kas ir apsteigšana :) Bet principā tādus manervus pa nomalēm vaikt nedrīkst un nav arī vēlams. Lai cik plata un skaista tā apmale, pēc 100m tā var kļūt bedraina un/vai netīra ar ļoti potenciālu piezemēšanos pretējā joslā ar frontālo.
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja ceļam pietiekami plata nomale kur problēma?

 

Apdzīt vai apsteigt pa labo pusi? Tev ar galvu viss ir labi? Šādās situācijās arī bieži notiek smagas avārijas, jo normāli braucēji rēķinās ar to, ka tādas muļķibas neviens nedarīs...

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...