Rubenis Jūlijs 23, 2013 Share Jūlijs 23, 2013 Spogulenēm fokusējas jau objektīvs nevis kamera. Aparāts tikai nosaka, uz kurieni fokusēties. Vismaz kanonam nav bijis savādāk. Pat to jau ir runa - ja kamerai ir slikts AF modulis, tad problēmas rodas. Stāsts no Nikon foruma - Nikon D4 pilna kadra fotokamerai bija problēmas ar garo 800mm objektīvu - fokusēja ļoti lēni un neprecīzi. Uztaisīja update programmatūrai un pavisam cits stāsts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
versatile Jūlijs 23, 2013 Share Jūlijs 23, 2013 (labots) redz, tas ko Tu te sauc - D700, D4 - tās kā reiz ir kameras ar skrūvgriežņiem, kur bodijā sēž motors. Ja objektīvam motora nav, tad to darbina tādā veidā; ja tas ir af-s ar iebūvētu motoru - kā canonam USM - tad skrūvgriezis klusē.Nu un lōģiski, ka niknākiem bodijiem ir niknāks motors.Un arī lōģiski, ka firmvāre var nodetektēt objektīvu un zina, cik jāgriež lai būtu asumā. Un ja viņai sākumā ievadīti nepareizi dati, tad ar tādu eksōtiku kā 800nieks, būs auzas. To tad arī izkoriģēja.Nejauc te pirkstu ar gurķi. Nikon stikliem ar AF un AF-D tiešām objektīvs AF procesā sevišķi nepiedalās. Šai tēmā apspriežam Canon, un tur viss ir drusku savādāk. Labots Jūlijs 23, 2013 - versatile Link to comment Share on other sites More sharing options...
klf Jūlijs 23, 2013 Share Jūlijs 23, 2013 Vai tad 3.846×1026 W "lampa" diiennaks gaishajaa laikaa neder? vispār.. man garšo vīns un bekons Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozhix Jūlijs 24, 2013 Share Jūlijs 24, 2013 No pieredzes varu teikt, ka bezkardaana objektiiviem fokuseeshanaas aatrums un kvalitaate tomeer ir atkariiga arii no pasha bodija. Ir kit stikls, kas uz kit bodija kreeslaa 2-3 sekundes dzenaa fokusu (un arii tas 50/50 sanaak/nesanaak), kameer tas pats stikls uz pro objektiiva nofokuseejas ar pirmo reizi. Abos gadiijumos viens AF punkts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubenis Jūlijs 24, 2013 Share Jūlijs 24, 2013 (labots) redz, tas ko Tu te sauc - D700, D4 - tās kā reiz ir kameras ar skrūvgriežņiem, kur bodijā sēž motors. Ja objektīvam motora nav, tad to darbina tādā veidā; ja tas ir af-s ar iebūvētu motoru - kā canonam USM - tad skrūvgriezis klusē. Es jau pieminēju un tu neizlasīji, ka fotogrāfam bija D700, bet man D3100 (bez "skrūvgrieža"). Abiem vienādi AF-S objektīvi. Atšķirība joprojām jūtama uz kadru noķeršanu, jo mana D3100 autofokuss nav tik ātrs kā uz D700. Tagad, kad man ir D7100 (ar skrūvgriezi), bet lietoju tikai AF-S objektīvus un fokuss ir pavisam cita ātruma salīdzinot ar D3100. Labots Jūlijs 24, 2013 - Rubenis Link to comment Share on other sites More sharing options...
versatile Jūlijs 24, 2013 Share Jūlijs 24, 2013 Nu, kā jau teicu, af-s gadījumā ir tāda pati doma kā canonam. Arī canonam ir dažādi AF moduļi, atšķiras ar jutību un tā tālāk. Bet, es pieņemu, 70-200/2.8 un kaut kādam 75-300 arī būs atšķirības fokusēšanās ātrumā un precizitātē uz viena body Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubenis Jūlijs 24, 2013 Share Jūlijs 24, 2013 Bet, es pieņemu, 70-200/2.8 un kaut kādam 75-300 arī būs atšķirības fokusēšanās ātrumā un precizitātē uz viena body Jā, bet pamatā dēļ ātrāka fokusa motora objektīvā un tā, ka ar gaišo ir vieglāk nofokusēt. Ja 75-300mm uzliktu uz lētuča un normāla spoguļa, tad fokusa bremze un staigāšana būs lielāka uz lētuča. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KBoy Maijs 5, 2014 Share Maijs 5, 2014 Negribēju veidot jaunu topiku, tāpēc prasīšu šajā. Gribu uzzināt pielietojumu dažādiem objektīviem. Brīdinu jau iepriekš, ka neko daudz nesaprotu, bet gribu saprast. Ir Nikon D3200 ar komplekt;a iekļauto objektīvu 18-55 VR Kam ir paradzēts šis objektīvs? http://www.1a.lv/foto_video_tehnika/objektivi/nikon_afs_dx_nikkor_35mm_f18g?qrtc_slt=slt_home&qrtc_tpl=tpl_user_home&qrtc_typ=usr&qrtc_pos=1 Esmu lasījis, ka šādus vajag izvēlēties. Un kam šis? Tālumā fotogrāfēt, vai kā? http://www.1a.lv/foto_video_tehnika/objektivi/nikon_afs_nikkor_dx_55200456_ed Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivo Maijs 5, 2014 Share Maijs 5, 2014 fokusa attālums nosaka skata leņķi. Jo mazāks, jo platāks. Vēl objektīvi dalās 2 lielās grupās "zūmi" un "fiksi". Pirmajiem ir maināms fokusa attālums (pie, 18-55mm), otrajiem nemaināms, piemēram 35mm, kā tavā pirmajā linkā. Otrie parasti ir optiski labāk konstruēti, bet mazāk universāli. Vēl svarīgs parametrs objektīvam ir gaismasspēja jeb max diafragmas atvērums. Jo mazāks skaitlis, jo lielāks "caurums" un gaismasspējīgāks objektīvs. Labiem objektīviem diafragmas skaitlis ir f/2.8 vai mazāks. Piemēram 35mm f/1.8 ir ļoti gaišs objektīvs. 18-55mm nosedz vismaz 80% parasta lietotāja vajadzību, bet f skaitlis viņam nav tas labākais - 4.5-5.6 vai kas tamlīdzīgs. Tas nozīmē, ka viņs spējīgs padot uz matricu vismaz 4 reizes mazāk gaismas nekā objektīvs ar f/1.8, attiecīgi sliktos gaismas apstākļos nākas iztikt ar mazāku slēdža ātrumu (aparāta izkustēšanās risks) vai arī vajadzību izmantot lielāku ISO (lielāks troksnis bildēs). Savukārt 2. linkā minētais objektīvs paredzēts tālāku objektu foitografēšanai, portretiem u.c. Tiesa gan, dzīvajai dabai un putniņiem būs pa īsu. Bet atkal - neko labs viņš nav jo patumšs - f/4 - f/5.6. Vispār viss, ko esmu te ātrumā uzdrukājis ir plašāk un labāk izskaidrots jebkuras iesācēju grāmatas par fotogrāfiju pirmajās 10 lpp. Ar to arī iesaku sākt un pēc tam uzdot jautājumus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KBoy Maijs 5, 2014 Share Maijs 5, 2014 Liels paldies! Tagad zināšu par to apgaismojumu. Jāskatās uz tādiem, kuriem ir mazāks f skaitlis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivo Maijs 5, 2014 Share Maijs 5, 2014 (labots) Jāskatās uz tādiem, kuriem ir mazāks f skaitlis. Teorētiski - jā, praktiski tas ir dārgi un bez fokusa attāluma un f skaitļa, objektīviem ir daudz dažādas nianses - attēla stabilizācja, AF konstrukcija, mitrumizturība, min. fokusēšanās attālums, zīmējums, asums, attēla kropļojumi, hromatiskās aberācijas un vēl visādas nianses, kas nosaka to, kādēļ viens objektīvs ir labāks/dārgāks par citu. Tādēļ vispirms ir jāzina, kādiem mērķiem konkrētais objektīvs tiks izmantots, kādas ir galvenās prasības, kāds budžets, pēc tam var meklēt lietotāju atsauksmes un pieņemt galīgo lēmumu. KIT objektīvi parasti ir paredzēti, lai vieglāk būtu pārdot kameru iesācējam, lai viņš uzreiz varētu sākt bildēt. Parasti pēc laika KITu nomaina pret kaut ko labāku. Kā nedārgu alternatīvu KITam parasti mēdz ieteikt Tamron 17-50/2.8, kaut ko līdzīgu ražo arī Sigma. Labie Nikon stikli būs dārgāki. 35mm /1.8 arī priekš savas cenas noteikti ir iesakāms. Kaut vai lai saprastu ar kādu bildi spēj dot labs objektīvs, atšķirībā no KIT. Kā arī uz APS-C sensora kamerām 35mm ir ļoti universāli izmantojams fokusa attālums. Normāli fotogrāfam saimniecībā ir vairāki objektīvi, katrs savām vajadzībām. Dažiem pat vairāki desmiti. Labots Maijs 5, 2014 - ivo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!