Jump to content

Linkwitz LX521 skandas


normundss
 Share

Recommended Posts

RudeWolf

Baltajam rezim pretestība precīzi tāda pati kā glaunajam? Jo tā atšķirība ir galīgi nesmieklīga. Kā ar induktivitāti?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • osscar

    51

  • Darkheart

    24

  • normundss

    74

  • RudeWolf

    34

Top Posters In This Topic

Posted Images

un kas notiek kad to balto uzlodee uz plates ar maksimaali iisiem izvadiem,  taapat kaa melno ?

Link to comment
Share on other sites

atceros kaut kādā linear audio bija rezistoru mērījumi - bet tavi izskatās baigi traki - tā atšķirība...induktivitāte imho šiem nav nemaz tik liela un pie 1Khz nekas tur nemainās. ja nu vienīgi reāla pielaide ir biku lielāka par 5% un tas ietekmē izejnieku darba režīmu ? bet nu ar ne tik traki tas būtu un ne pie 10 w.

Link to comment
Share on other sites

normundss

 

 

un kas notiek kad to balto uzlodee uz plates ar maksimaali iisiem izvadiem, taapat kaa melno ?

Neviens no tiem nav uz plates, abi vados karājas. Nez vai par 2 cm garāki vadi varētu radīt tādu atšķirību.  Tas būtu vēl interesantāk.

 

 

 

Baltajam rezim pretestība precīzi tāda pati kā glaunajam? Jo tā atšķirība ir galīgi nesmieklīga. Kā ar induktivitāti?

Mans testeris nemāk precīzi nomērīt 0,2 omu pretestību.  Rāda visiem vienādi, bet tik pat labi tas varētu būt 0,1 vai 0,3. Induktivitāti man nav ar ko nomērīt.

 

Man te vēl ir 2W 0R27 zilie MOX rezistori, jāpamēģina ar tiem.

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Īstenībā tad jāmēģina sameklēt, kas ar to slēgumu notiekās, kad pierubī balto rezi klāt. Nu nevar tipiskās atšķirības rezistoros šādi izmainīt darba rezīmu. Tobiš vaina ir nevis rezistorā, bet gan tajā, kā slēgums reaģē uz tā ieviestajām izmaiņām.

Link to comment
Share on other sites

normundss
(labots)

Pamēģināju, ar šiem pastūzis kļūst nestabils un iet oscilācijā.  Izvadi nav neko garāki kā Caddockiem, tā ka atšķirība ir pašos rezistoros.  Ok, šie ir 0,27 omi salīdzinot ar 0,2 omiem iepriekšējiem. Nominālu atšķirībās gan es šeit neredzu būtisku starpību šajā pielietojumā. Mērogam - bildē redzamā skrūves galva ir standarta M3. Visticanāk, ka ar baltajiem arī ir uz stabilitātes robežas, tāpēc tik dramatiska atšķirība. 

 

IMG-7030.jpg



 

 

Nu nevar tipiskās atšķirības rezistoros šādi izmainīt darba rezīmu.

Kas ir par pamatu šim apgalvojumam?



Nē, tomēr neoscilē ar zilajiem rezistoriem. Tie bija kaut kādi gļuki ar skaņas kartes draiveri.  Ar oscilogrāfu viss izskatās tīrs, pūkas nav.

 

Jāpamēra vēlreiz, varbūt tiešām draiveri bija sagļukojuši jau pirmīt mērot.



Pārlodēju un salīdzināju vēlreiz visus trīs variantus.  Ar baltajiem rezistoriem izejā bija pūka drusku zem 40MHz. Palielināju kompensācijas C no 22pF uz 32pF (pielodēju 10pF paralēli). Pūka pazuda, bet parādījās kropļojumi. Pārbaudīju ar visiem trim emiteru rezistoru veidiem, šie kropļojumi ir neatkarīgi no rezistoru tipa. Dīvaini, pašā sākumā es biju ielicis 33pF vienā gabalā, tad šādu kropļu nebija.  Varbūt tur kau kādas rezonanses rodas starp diviem paralēlajiem 22pF un 10pF kondensatoriem, nezinu :SOH:

XICON-10W-7R-44k-32pF.png

XICON-10W-7R-44k-32pF-IMD.png

 

Noņēmu papildus 10pF kompensācijas C, palika 22pF. Samērīju vēlreiz ar visiem rezistoru veidiem, šoreiz pielodēju baltos ar iespējami īsiem izvadiem.  Viss atpakaļ kā iepriekš. Ar baltajiem Xiconiem pūka izejā un šausmas spektrā. Ar Cadokiem viss tīrs, spektrs kā iepriekš.  Ar zilajiem MOX rezistoriem pūkas nav, spektri izskatās sekojoši.  Labāk kā ar baltajiem, bet sliktāk par Caddockiem. Skan arī atbilstoši.

MOX0R27-10W-7R-44k.png

MOX0R27-10W-7R-44k-IMD.png

Labots - normundss
Link to comment
Share on other sites

RudeWolf
Kas ir par pamatu šim apgalvojumam?

 

 

Nū... Veselais saprāts un akla ticība apgalvojumam, ka labam mezglam jābūt tādam, kurš nav [tik] fērlīgs pret elementiem. Nevar būt pie vainas tas, ka nav kārtīgas plates ar pamatīgu masas plakni?

 

Citiem vārdiem sakot - vai konkrētā konstrukcija ir tik labi nostrādāta, ka var kalpot par rezistoru "labuma" salīdzināšanas platformu. vienkārši no Tevis veiktajiem mērījumiem (kas uzrāda izmaiņas slēguma darbā, ko korelē ar rezistoru maiņu) var izveikt divus secinājumus:

  • rezistoru raksturlielumu atšķirības ir pietiekami lielas, lai par X% izmainītu [šī] slēguma raksturlielumus.
  • slēgumam vai/un tā konstrukcijai piemīt īpašības, kas ļauj minimālām atšķirībām starp doto elementu raksturlielumiem par X% izmainīt visa slēguma raksturlielumus.

T.i. viss atkarīgs no dispozīcijas, ar ko veicam pētījumu.

Labots - RudeWolf
Link to comment
Share on other sites

normundss

 

 

viss atkarīgs no dispozīcijas, ar ko veicam pētījumu.

Lūk, tur jau tā lieta. 

 

Eksperimentālie FAKTI ir tādi, ka dotajā uzstādījumā nomainot rezistorus atšķirības sistēmas uzvedībā ir vai nu vienkārši pamanāmas (Caddock vs zilie) vai ievērojami maina sistēmas stāvokli (oscillācija ar baltajiem). Pie tam starp abiem galējiem rezultātiem nav pretestības nominālu atšķirības.

 

Tas pierāda, ka rezistoru tipam var būt jūtama ietekme.

 

Visa pārējā spriedelēšana par tēmu "kas vainīgs" attiecas uz sistēmas optimizāciju atbilstoši kautkādām prasībām.

Es varētu pavadīt mēnešus mēģinot izstrādāt optimālāku plati un izdot kaudzi naudas par prototipu izgatavošanu un nezināmu rezultātu.

Es varētu sabremzēt pastiprinātāja slew rate lai novērstu nestabilitāti, par to samaksājot ar lielākiem intermodulācijas kropļojumiem.

Es varētu pateikt, ka no šādām rezistoru atšķirībām man rodas kognitīva disonance, tāpēc shēma ir sūds un es negribu to vairs redzēt.

Es varētu mēģināt likt izejā Zobel ķēdi un skatīties, kas notiek.

Es varētu pielodēt Caddock rezistoriem garus izvadus lai pārbaudītu cik lielā mērā vadu garums ietekmē rezultātu.

Es varētu pielodēt Caddock rezistoriem garus tērauda stieples izvadus, kas nokniebti no baltajiem rezistoriem, lai pārbaudītu vai izvadu materiāls ietekmē rezultātu.

Es varētu izmantot to rezistoru, kurš darbojas vislabāk un vairs necepties par šo jautājumu.

 

Nekas no tā nemaina no eksperimenta rezultātiem tieši izrietošo secinājumu, ka rezistoru tipam var būt manāma ietekme uz sistēmas darbību.

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Piekrītu visam, bet būtu labi saprast, vai šie rezultāti ar rezistoriem būtu extrapolējami arī uz citiem gadījumiem. Un, ja ir - tad uz kādiem. Piem. gaisa vai p2p konstrukcijās labāk izmantot Caddock vai citus rezistorus ar līdzīgiem parametriem.

Link to comment
Share on other sites

normundss

 

 

būtu labi saprast, vai šie rezultāti ar rezistoriem būtu extrapolējami arī uz citiem gadījumiem

 

Tam būtu nepieciešams noformulēt konkrētu hipotēzi par atšķirību cēloņiem un izstrādāt eksperimentu lai to pārbaudītu.  Piemēram, uztaisīt "pareizu" plati, ja ir aizdomas, ka montāža ir viens no faktoriem, kas "aktivizē" rezistoru ietekmi. Man nav tādu zināšanu.

 

Es varu pielodēt rezistoriem garākus izvadus un paskatīties kā tas ietekmē rezultātu.

 

Jebkurā gadījumā es uzzīmēšu plati pēc savas saprašanas.  Manā gadījumā ir ievērojami ģeometriski ierobežojumi lai varētu to visu iestūķēt konkrētā nelielā korpusā, tā ka tur noteikti būs kompromisi.  Beigās var pamēģināt atkal pamainīt rezistorus lai iegūtu vēl kādu datu kopu.



Šeit ir shēma tam pastiprinātājam, par ko visa cepšanās. Atvainojos par bardaku komponentu numerācijā, šis ir darba variants.

shema1.png



Šodien atbrauca kaste krosoveriem, tā ka ezotēriskā kulakā sišana ar rezistoriem uz kādu brīdi atvirzās otrajā plānā.

 

IMG-7051.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
normundss

Pāris nedēļas nav bijis laika ar šo projektu nodarboties, bet šovakar drusku paniekojos un pamērīju skaļruņu impedanci. Mērīts ar LIMP softu pa taisno no EMU-0404 austiņu izejas caur 100R rezistoru.

 

Augšas ar diviem skaļruņiem virknē, bez pasīviem filtriem. Tiek izmantoti no 7kHz uz augšu.

tweeter-impedance.png

 

Vidi, kas sastāv no diviem skaļruņiem, krosētiem  ar pirmās kārtas filtriem. Filtri ir atšķirīgās frekvencēs, kas izskaidro divas pumpas vidējā pacēlumā. Tiek izmantoti no 122Hz līdz 7kHz.

midrange-impedance.png

 

Basi - abi skaļruņi paralēli. Tiek izmantoti līdz 122Hz.

parallel-woofer-impedance.png

 

 

Salīdzinājumam te ir Spendor S8e skandu impedance. Šos skaļruņus liela daļa pastiprinātāju nespēj normāli kustināt un te var redzēt iespējamo iemeslu.  Fāzes līkne izskatās diezgan īpaša, sevišķi ņemot vērā, ka šī ir divjoslu skanda, kas krosēta kaut kur ap 4kHz. Parasts datašīta LM3886 pastūzis ar tādu slodzi vienkārši pārkarst un nostrādā termālā aizsardzība pat pie neliela skaļuma.

 

impedance.png



Te vēl salīdzinājumam mani vecie OB ar Alpha 15 un Fostex 108EΣ. Šīs skandas viegli darbina jebkurš nīkulīgs pastiprinātājs.

 

ob-impedance.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jauki, ka lx521 būs uzmeistarots arī LV. Izskatās teicami realizēts projekts, ļoti interesanti būtu paklausīties. Room modes lai arī mazāk, tomēr ierosinās arī dipolam, tāpēc basu ekvalaizēšana ir nepieciešama vienmēr un visur, ja ir runa par relatīvi nelielām telpām. Bet ja atskaņo pamatā timpānus, tad varbūt var arī iztikt ar to, kas ir (joks). Par Bryston skaņu piekrītu, ir iespēja regulāri paklausīties 4b sst2, vidi un augšas it kā ir korekti, bet par patīkamiem tos nenosauksi. Priekš basiem varētu būt okei, bet neekonomiski būtu pārāk maigi teikts. Varbūt var paskatīties Hypex virzienā - dažiem modeļiem ir iebūvēts DSP ar iespēju ielādēt pir failus un pieskaņot līkni iepretī nomērītajai.

 

Pašam bija uztaisīts divjoslu bipola-dipola hibrīds DTQWT izpildījumā ar atvērumu pret grīdu. No room modes samazināšanas un reizē basu nezaudēšanas viedokļa manuprāt tas ir optimālākais variants. Katrā 2 gab 4A32+Monacor DT-300 pīkstulis ar naked waveguide, pirmās kārtas filtri. Tunelis izpildīts netradicionāli - traversā, lai skanda nebūtu pārāk dziļa, un reizē kalpo kā ribas. Ar SET lampinieku skanēja līdz asarām skaisti, kamēr negrieza pārāk skaļi. Tad sadzima bērni, vajadzēja paplašināties un darbnīcu nācās samazināt 2x, kas nozīmē izstrādes moratoriju uz pāris gadiem, tāpēc mani draugi tagad ir Grado un Sennheiser. Nu labi, tas ir offtopic. Lai izdodas visu skaisti piedarbināt un gaidīsim reālos mērījumus iz istabas!

Link to comment
Share on other sites

Paklausīties var sarunāt, pagaidām gan nav vēl viss pabeigts.

 

Nupat no Honkongas atbrauca augšu/vidu pastiprinātāju platītes, pamazām lodējas. Kad būs pastūži gatavi, tad jāpiedzen joslu jutības un varēs arī kaut ko pamērīties.  Un Osscars vaŗes dabūt atpakaļ savus Leachampus :)

IMG-7072.jpg

IMG-7073.jpg



Pastūži pamazām briest iedarbināšanai.  Beidzot no europe-audio.com ir izsūtīti arī barošanas trafi, kas tur divus mēnešus back-orderī marinējās.

Ķīniešu radiatoriem "gludā" puse gan nav diezko gluda, laikam nāksies izslīpēt tranzistoru montāžas vietas.

 

IMG-7079.jpgĶ

IMG-7078.jpg

Link to comment
Share on other sites

smuki,kompati pastūži.  jā šiem vajag biku noņemt "skaidu".

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Darkheart

Vai kādi akustiskie mērījumi ir jau veikti? Gribētos redzēt off-axis mērījumus.

Šobrīd prātoju par dizainu ar vienmērīgu virziendarbību un domāju, kas būtu labāk - zemu krosējams pīkstulis vai 2 skaļruņi vidiem.

THD mērījumi arī varētu būt interesanti.

Labots - Darkheart
Link to comment
Share on other sites

normundss

Nav bijis laika ar šo projektu padarboties, kaut kad uz oktobra otru pusi ceru kaut ko pavirzīt uz priekšu.  Mazliet ķimerējos ar pastiprinātājiem, tur arī savas nianses atklājas.  Kad būs vairāk laika,uzrakstīšu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
normundss

Iepriekš izrādītās pastiprinātāju platītes rezultējās manāmi nepatīkamāk skanošos produktos kā prototips.  Pēc ilgas bakstīšanās galvenie vaininieki izrādījās SMD PPS plēves kondensatori, ko biju ielicis gan barošanā gan ieejā.  Ar keramiskajiem SMD kondensatoriem rezultāts bija pilnīgi nebaudāms.  Beigās pārtaisīju plates uz mazajiem Wima MKP kondiķiem un piekoriģēju vēl dažas topoloģiskas lažas.  Otra problēma - LME opampam palielinot pastiprinājumu, jūtami pieaug arī kropļojumi.  Man optimāli būtu pastūži ar 28-29dB pastiprinājumu, bet nu tādā konfigurācijā neskan labi un izmērāmie invalīdi arī pieaug x5.  Ja pastiprinājums ir <27dB, viss ir super. Izskatās, ka dziļāka atgriezeniskā saite šajā gadījumā ir pozitīvs faktors.

 

Tagad skaņa ir daudzmaz ok, mērījumi arī.  Pirmais prototips gan joprojām skan labāk, lai arī spektra mērījumos atšķirību praktiski neredz. Jāmet miers un jāliek beidzot kastēs.

IMG-7126.jpg

 

Zemāk daži mērījumi uz reālo slodzi - LX521 augšu un vidu skaļruņiem.  Mērīts ar apmēram 2.83V RMS signāla līmeni uz slodzes. Slodžu impedances ir redzamas ziņā #121.

 

Vidus josla:THD ar 1kHz signālu un IMD ar 250Hz un 8kHz signāliem. Kā jau iepriekš minēts, zaļās adatas sākot no 8kHz var ignorēt, tie ir mēraparatūras gļuki.

 

plate1-THD-1kHz-lx521-mid-2-8V-.png

plate1-IMD-250-8kHz-lx521-mid-2-8V.png

 

Augšu josla: THD ar 7kHz signālu un IMD ar 19kHz un 20kHz signāliem. Otro un trešo harmonikas var labi redzēt pat ar visu bardaku mērījumu augšgalā.

plate1-THD-7kHz-lx521-tweeter-2-8V-.png

plate1-IMD-19k-20k-lx521-tweeter-2-8V-.p

 

THD augstākās frekvencēs manāmi pieaug, bet nu tik vienkāršai konstrukcijai ir ok.  Ar 10kHz signālu THD pieaug līdz 0,003%.

 

Pamazām arī krosovers ievācas savā kastē.  Barošana gan nav vēl sataisīta.

IMG-7129.jpg

Link to comment
Share on other sites

nu ta beidzot kāds updeits ! Kā vienmēr - tev mērījumi līmenī! Nav kur piesieties! Kā taisīsi pastūžus - visus vienā kastē vai pa pāriem ? Krosovera kaste izskatās pēc modushop ražojuma - pei viņiem pasūtīju gravēšanu ? izskatās kvalitatīvi.

Link to comment
Share on other sites

normundss

Nu tā ir ar tiem updeitiem - uzlodē pastūzi, a tas skan slikti salīdzinot ar prototipu.  Kamēr tiec skaidrībā, mēnesis riņķī. Kamēr pārzīmē plates, vēl mēnesis.  Kamēr ķīnieši atsūta vēl mēnesis.  Tagad vispār Xmas nāk virsū, pa parasto pastu līdz janvāra vidum labāk neko nesūtīt.

Mērījumi ir kādi ir - no tiem tāpat var tikai kādus mega efektus/defektus izsecināt.  Ja grib saprast vai "skan", vienalga jāpaklausās vismaz kādu nedēļu. 

 

Krosovera kaste ir no Modushopa, frēzēju tepat cncstep.lv.  Domāju xoveram uztaisīt barokļa prototipu uz LT1963A/LT3015, tad domās kā to iebāzt kastē.

Pastūži būs klasiskā stereo variantā ebaja #2109 tipa korpusos lai var nolikt abus vienā plauktā blakus. Gribu uztaisīt attālinātu ieslēgšanu, lai ieslēdzot xoveru tiek ieslēgti arī visi pastūži.  Priekš tam xoveram ir tas taisnstūrainais caurums aizmugurē, tur būs terminālbloks ar pastūžu vadības izejām.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Negribu novirzīt no finiša taisnes, bet kāpēc ne LME49810? Cik saprotu, arī tas ir strādājošs ar Darlingtoniem, lai arī projektēts darbam ne tikai tiem. Datašītā parametri likās labāki nekā LME49811.



Pieminēji, ka prototipam izmanto adaptētu Pansona PCB dēli - vai ir sanācis paklausīties kā skan kāds no viņa saliktajiem LME4981xx + bipolārie kitiem, vai arī pasūtīji tikai dēli kā bāzi prototipēšanai?

Labots - PRTG
Link to comment
Share on other sites

normundss

Man ir tikai Pansona draiveru plates, pirktas diezgan sen un sākotnēji domātas drusku citām izklaidēm.  Viņa kitus ar Thermaltrak tranzisotriem izejā neesmu dzirdējis.

LME49811 ir mazjaudīga izeja tīrā A klasē, LME49810 izejā ir papildus draiveri, kas strādā AB klasē.  Teorētiski un pēc atsauksmēm 811 var skanēt labāk par 810, BET viss atkarīgs no izejas risinājuma.  Manā gadījumā lēmums bija tīri pragmatisks - bija mājās atrodami daži: LME49811, LME49810 un LME49830, no gala tranzistoriem STD03 Darlingtoni un BUZ900/905 laterālie mosfeti.  Tas viss no pagaidām nerealizētajiem eksperimentiem ar Pansona draiveru platēm.  Būtu tā kā ekonomiski saprātīgi kaut ko no tā visa likt lietā.  Otra prasība man bija, ka pastūzim jāielien šaurajā korpusā lai var vienā plauktā nolikt blakus divus.

 

Izejot no augšminētā, un ņemot vērā, ka jaudas prasības nav lielas (60W/8Ω) un slodzes nav smagas, bet vietas korpusā ir maz un radiatori nelieli, nolēmu ka jātaisa risinājums ar LME49811 un vienu pāri STD03 izejā.  Tas sanāk viskompaktāk , arī temperatūras kompensācijas diodes jau iebūvētas gala tranzistoros. Un man vēl paliek pāri LME49810, kas ir universālāks draiveris un kādreiz var salikt kādu jaudīgāku pastūzi uz tiem pašiem BUZ-iem vai citiem "parastiem" tranzistoriem izejā. Ja es te izmantotu LME49810, tad man paliktu pāri 811-tie draiveri ar BUZ mosfetiem, kas būtu sarežģīti izmantojami citur.

 

Šobrīd tas viss izskatās apmēram tā.  Vēl kaut kā ap trafu jāsastūķē barošanas taisngrieži un kondensatori. Aizmugurē būs ieejas/izejas ligdas, ar releju slēdzama barošana un varbūt barošanas filtrs. Kaste sanāk piebāzta līdz augšai, esmu jau morāli nobriedis, ka barošanas fons būs augstāks nekā prototipiem.

 

IMG-7172.jpg

Link to comment
Share on other sites

domā būs tik traki ? var jau uzlocīt no loksnes ekrānu riņķī kā tas nāk indel lampiniekiem domātajiem trafiem.  + vēl pameditēt ar tora pagrieziena leņķi. Imho tie radiatori tavai jaudai pilnīgi pietiks. Vismaz Lmku pat pamatīgi kurinot viņi nepaliek īpaši karsti.  Nevar lielos kondiķus guļus uz "grīdas" ar skavu piestiprināt  aiz trafa?



skavas visādas esmu ebaja manījis horizontālai un vertikālai montāžai



http://www.ricardo.ch/kaufen/audio-tv-und-video/raritaeten-hifi/roehren/ringkerntrafo-fuer-roehrengeraete/v/an716145856/

 

te var redzēt to indel ekrānu - pats nobrīnijos,ka poļi par tādu padomājuši audio trafiem. Parastajiem tst tāda nav.



http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR5.TRC2.A0.Xtoroidal+transformer+cover&_nkw=toroidal+transformer+cover&_sacat=0&_from=R40

 

vai ko tādu uzmānīt tam trafam virsū - karsts tāpat jams nebūs.



vēl pats Pansons eksperimentēja savu laik ar leach klonu, un secināja, ka atsevišķs psu ir labāk, tā ka kondiķi atsevišķi būs ok.

 

 

 

post-57155-0-50317100-1386879749_thumb.jpg

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

normundss

Domāju (ceru) ka fons būs pieņemamās robežās, bet ļoti iespējams, ka lielāks nekā iepriekš redzamajos mērījumos.  Tors vertikāli neiet iekšā, tā ka atliek tikai meditēt grozot to ap savu asi :)  Kondiķus tagad meklēju pēc izmēriem.  Trafam pa stūriem var salikt ap 30mm diametrā vai mazlietiņ resnākus.  Man ir daži 35mm, tie neder.  Grīda aiz trafa jau ir diezgan aizņemta, tur paredzēts barošanas relejs un filtrs.  Varbūt likšu paralēli vairāk mazākus kondensatorus, tādu paketi vieglāk saveidot vajadzīgajā formā.

 

Spēlējos ar dažādu izmēru un formu klucīšiem. :) Spole tajā vietā nebūs, tā būs uzlodēta uz izejas ligzdas, tāpēc arī aizmugurē vietu vajag.

IMG-7175.jpg

Link to comment
Share on other sites

skaidrs, es palaboju ar Pansona novērojumiem, to topicu var iekš diyaudio atrast. 

Link to comment
Share on other sites

normundss

Nu tā, lielie pirms-Xmas darbu trakumi apdarīti, var sākt mazliet relaksēties ar kondensatoriem :)

 

IMG-7180.jpg

 

Barošana pastūžiem plānota šāda:

  • Relejs attālinātai ieslēgšanai/izslēgšanai.
  • Schaffner FN 2080-1/06 barošanas filtrs (vidu joslas pastūzim varbūt FN 2080-3/06)
  • 2x30V 300VA Amplimo transformators (Neslogots dod ārā ap 32V)
  • Snuberi trafa-diožu rezonanses slāpēšanai. 10nF || (150nF+R) , kur R tiks precizēts, parasti vajag ap 120R.
  • Diožu tilts katrā plecā. Ir RHRP1560 un DHGI1200PA diodes, jāpamēģina ar abām, tad manīs kuras labāk patīk.
  • Pirmie filtra kondensatori 4700uF/63V Panasonic TS-HA
  • Paralēli 3k3 rezistori kondensatoru pakas izlādēšanai pēc izslēgšanas.
  • Tālāk katram plecam un kanālam atsevišķi:

    • 0R22 rezistors

    • 3x 1000uF/50V Panasonic FR kondensatori

    • drošinātājs

    • Uz pastūža plates 4700uF Nichicon KWM tiek aizvietoti ar 1000uF Panasonic FR kondensatoriem.  Rezultātā ir mazāk spēcīgi basi, bet patīkamākas augšas.  Kā arī mazāk vietas aizņem, kas nav mazsvarīgi.

 

Link to comment
Share on other sites

skaidrs, ka palīdz - imho :D  Pieder pie procesa, lodētājiem tak ar kādreiz pienu un sulu deva cehā :D



ps.s es vēl tik gaidu detaļas - vakar atbrauca ar rodiju (Rodijs ir ķīmiskais elements ar simbolu Rh un atomskaitli 45. Rodijs ir platīna grupas metāls, un tam ir laba korozijas izturība. Rodiju iegūst no dažādu metālu rūdām, kur tas ir sastopams kā piemaisījums. Rodiju lieto galvenokārt sakausējumiem ar platīnu un pallādiju, lai uzlabotu to mehāniskās īpašības.) pārklātie RCA  džeki, izskatās muki un neapsūb kā parastie dzeltenie...

Link to comment
Share on other sites

normundss
Vīns palīdz?

Aktivitātei "mazliet relaksēties ar kondensatoriem" palīdz tīri labi ;)

 

 

 

vakar atbrauca ar rodiju

Nu tu ar tā kā tāds audiorasts.  Īsti veči tak lieto vislētākos niķelēta bleķa savienojumus, lai labāk krakšķ :)

 

Vēl neliels progresiņš. Sataisīju pastiprinātājiem barošanas plates ar lāzerprintera-gludekļa metodi. Labajā pusē taisngrieži ar pirmo filtra C, kreisajā C bloks un drošinātāju plate apakšā.

IMG-7182.jpg

 

Viens komplekts gandrīz samontēts, trūkst dažu distanceru. Taisngriežu platēm vajag 65mm garus distancerus, kondensatoriem 60mm + 5mm drošinātāju platei.

IMG-7185.jpg

 

Vietas ekonomijas nolūkos drošinātāji būs virs kondensatoriem, kas būs virs barošanas filtra. Drošinātāju turētāji arī izrādījās mājās ir beigušies.

IMG-7193.jpg

IMG-7200.jpg

 

Kopā viss izskatās apmēram tā:

IMG-7194.jpg

Labots - normundss
Link to comment
Share on other sites

baigi labi paplosījies! Tie konektori labi vadu "tur"?. no kurienes tos sūtīji ?  Mana ar kaste atbraukusi, tik tagad jāskatās kurā dienā tā muita un dhl  strādā....

 

Tad jau drīz varēsi šķilt klāt!

Link to comment
Share on other sites

normundss

 

 

Tie konektori labi vadu "tur"?. no kurienes tos sūtīji ?

Ja Tu domā pelēkos terminālblokus, tie ir no ormix.lv. Vadus tur labi, plastmasa nedrūp kā mēdz gadīties ar mazajiem zilajiem. Bet šie daudz vietas aizņem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
normundss

Vienam pastūzim pamatnei visi caumuri saurbti, otrs arī pamazām sāk veidoties.  Tikai jāatrod kaut kur labi noliktās kājiņas otrajam pastūzim.

DSC01708.jpg

 

Pamazām veidojas barošanas daļa:

DSC01709.jpg

DSC01711.jpg

 

Un te barošana samontēta:

IMG-7203.jpg

IMG-7205.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nav ko piebilst,skauž - pašam nagi niez. Forši!

Link to comment
Share on other sites

normundss

Kaut kā tā tas varētu kopā izskatīties.  Pagaidām nav saslēgts. Ja kaut kas nosvils, tad būs elle remontēt - jāskrūvē viss vaļā lai tiktu klāt dajebkam izņemot drošinātājus.

IMG-7214.jpg

IMG-7208.jpg


Nu tā, vienu eksemplāru saslēdzu, miera strāvas saregulēju, saskrūvēju, strādā.  Tagad jāskatās, kas notiek ar kastes temperatūru saliktā veidā.

 

Pastiprinātāja izvērsums:

IMG-7218.jpg

 

 

Un saliktā veidā. Aizmugures panelis vēl līdz galam jāizdomā, tad var dot uz cnc.

IMG-7323.jpg

 

IMG-7330.jpg

 

IMG-7329.jpg

Link to comment
Share on other sites

Baigi kompakti. imho aizmugurē jau nav daudz variantu - rca augšā, skaļruņu konektori lejā . rca sanāks tālāk no rozetes.

Link to comment
Share on other sites

normundss

Barošanas ligzda apakšā nemaz tā vienkārši neiet iekšā- dziļumā vietas nepietiek.  Ja uzspraužamo savienojumu vietā vadus pielodētu, tad ieietu, bet gribas vismaz vienā galā izjaucamus savienojumus.  Vēl tur kaut kur jāiespiež klemmes un relejs attālinātai ieslēgšanai.  Un slēdzītis releja apiešanai.  Spoles uz izejas klemmēm savādāk jānovieto, pašlaik ir risks salaist izeju uz īso ja kaut kas par pāris mm izkustas.  Vēl šādi tādi sīkumi jāprecizē.  Ar otro eksemplāru jau būs vienkāršāk.  Pastūžu epopejai beidzot ir saredzams fināls :)

 

Vēl krosovera barošana jāsakārto, tad varēs ķerties pie telpas tūnēšanas.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Baigi jau gribētos dzirdēt, kas no šī sanācis. Vai pēdējo metru sagurums?

Link to comment
Share on other sites

Nesen iznāca īsi parunāt ar autoru jams aizņemts, bet  viss notiek, cik saprotu :) gan jau pats uzrakstīs.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Darkheart

Oskar, es no sākuma kaut kā sākumā iedomājos, ka esi runājis ar Linkvicu. :)

 

Vispār ļoti ilgs laiks pagājis, bet, kā noprotu, šī sistēma vēl nav līdz galam gatava. Ļoti labprāt paklausītos kā skan šīs skandas pirms sāku būvēt savas OB četrjoslinieces.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
normundss

Pēdējos mēnešus nav bijis laika nodarboties ar audio lietām, sistēmai palikušas vēl dažas astes elektronikas daļā - pamatā barošana un montāža.  Bet viss darbojas, tā ka ja kāds grib paklausīties, rakstiet man uz PM.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...