Jump to content

[Fleims] Pastiprinātāji, DAC, vadi, audiofīli utt.


tomy91
 Share

Recommended Posts

Inspektors Caps, nu Tu par tiem trokšņiem zagnul. Nu nav nesimetriskam vadam trokšņu robeža 85dB. Es mēru un pat ķīniešu vadam, ar pāris matiem zekē, trokšņi ir zem 100dB un aiziet jau ārpus mērīšanas iespējām. Protams, ja uz vadu nes virsū traucējumus, tad cita štelle, bet kārtgam vadam ar biezu zeķi grūti uznest virsū. Ja vēl pareizi sazemē zeķi vienā galā, tad īpašu problēmu nav. Protams simetriski vadi problēmas atrisina bez čakara un tapēc jau profesionaļi izmanto tikai simetriskos savienojumus. Tad nevajag nekādus "sildītus" vadus un šausmīgi biezas zeķes. Es neticu visam muļķībām, ko raksta internetā un spīdīgos audio žurnālos. Es vienkārši pamēru parametrus un uzreiz var saprast, ka lielākoties tur raksta glupības. Davai paņemam teiksim 2m garu nesimetrisku audio vadu, saslēdzam skaņukartes ieeju ar izeju un ja tas dos -85dB trokšņus, es uzreiz Tev lieku konjaku.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 947
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • JJP

    86

  • Inspektors Caps

    118

  • JDat

    118

  • RudeWolf

    91

Top Posters In This Topic

Posted Images

RudeWolf

Runājot par TPA6120A2 un to jauko shēmiņu, kas parādīta datašītā, kur sanāk perfektā ķēdīte, kā no PCM uz austiņām mūziku klausīties. Es esmu vienu pastiprinātāju klausījies, kam par pamatu bija TPA čips un man nepatika. Nezinu, kas bija salaists dēlī, bet neskanēja. Tāpat arī es vienreiz dzīvē esmu taisījis pasaulē labāko austiņu pastiprinātāju Objective 2. Ar HD650 viņš skanēja pilnīgā tūtā. To varu apstiprināt es un to var apstiprināt Normunds, kurš pašlaik blakus topikā būvē savu Linkwitz sistēmu. Bass skanēja kā no plastmasas caurules. Salīdzinājumam klausījāmies manu Dynalo un viņa Beta22, tie abi skanēja ar to pašu materiālu un DACu daudz labāk.

 

Tā kā no tā brīža es drusku savādāk skatos uz mērījumiem. Skaidrs, ka caur tiem var izkost zināmas lažas un zināmā mērā paredzēt skanējumu, tomēr man ausis vienmēr teiks galavārdu. Un man arī patīk lieki pačakarēties. Tāpēc man nākamais projekts būs gan ar labiem mērījumiem un labu čakarēšanos.

Labots - RudeWolf
Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps
Didzis, Tu noteikti mēri arī ar to pašu skaņas karti - vienu iekārtu, kur abos galos ir viena un tā pati zeme, jo tās ir savienotas kopā. Līdz ar to, ieejas buferis negatīvo signālu ņem tur pat iekšā iekārtā, nevis caur testējamo vadu. Bonusā vēl arī zeķe ir salaista uz īso un tajā gandrīz vispār neinducējas troksnis. Faktiski Tu tikai nomēri to, cik ekrāns ielaiž troksni līdz tam iekšējam signāla pozitīvajam vadam. Kad ir divas iekārtas, tad saņēmēja iekārtas ieejas buferis negatīvo signālu ņem no ekrāna vada, jo tas taču ir abu - gan signāla negatīvā vada, gan ekrāna apvienojums. Signāls taču pa vienu vadu neiet! Tad nu, ja iekšējais pozitīvais vads no trokšņiem ir pasargāts, tad ārējais negatīvais tieši ir tas, kas to visu uztver. Traucējumi uz abiem ir vieni, bet atšķirība starp iekšējā un ārējā vada uztverto traucējumu līmeni ir kādas 100 reizes jeb 40 dB. Bet šo vadu atšķirība taču ir tas, kas Tev otrā galā skanēs...

 

Arī otra gala ieejas pretestībai ir vistiešākā nozīme. Vienam ir 50 kohm, bet citam 10 kohm. Tā ir 14 dB atšķirība, kas nav maz. Sadzīvē taču apkārt būs arī citi audio aparāti, visādi elektrotīkla traucējumi, Ethernet, Wi-Fi, datori, TV, LED apgaismojumi un pats labākais - mobilais telefons, kas iedos tā, ka maz neliekas.

 

RudeWolf, kā jau zini - salaist dēlī var visu, un ļoti viegli. Pietiek nepareizi savilkt PCB celiņus un no 120 dB vairs nebūs ne smakas, bet toties varēsi klausīties kā skan barošanas bloks. Un gan jau tur nemaz nebija pilnībā balansēta shēma. Par to Objective2 vispār... Kas to ir nokristījis par pasaulē labāko? Gan jau kaut kādi fīlīši... Pasaulē labākais bez balansētām ieejām, ar divu diožu taisngriezi, kondensatoriem DC atsaistei un NJM4556A izejā? Labs joks... To nemaz nav jātaisa, jāmēra vai jāklausās - tur pietiek ar paskatīšanos uz shēmu, lai saprastu, ka tas ir parasts štrunts. Beta22 gan jau ir labs, jo AMB izstrādā lietas ar prātu, un arī Dynalo izskatās gudri veidots.

Link to comment
Share on other sites

Vispar jau esmu mērijis arī ar diviem datoriem un divām skaņukatēm un arī caur citām iekārtām. Tas tak pirmais tests, nomērīt pašas iekārtas trokšņus un raksturlīknes. Nu jā, protams, visas iekārtas ir sazemētas, jo tas jau pats par sevi saprotams, bet zeme visam ir viena kopīga. Skaņu tehnikai jau arī jābūt sazemētai. Tad vēl, man mājā ie ļoti labs zemējuma komtūrs.Vatbūi tapēc nekad ar foniem un trokšņiem nav bijušas nekādas problēmas

Link to comment
Share on other sites

 

 

Esmu klausījies vienu ES9018 risinājumu, kur bija DAC'ā digitalā skaļuma kontrole. Man likās, ka kruta fiška.

Audiolab M-DAC ?

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Sabre ar FIFO reklokeri un IVY analogo izejas pakāpi.

Link to comment
Share on other sites

Jā, jautājums bija skaidri noformulēts ar nolūku. Un tas deva savu rezultātu! Inspektors caps savu plašo zināšanu un ierobežotās "listening experience"  ietvaros, tomēr, mēģināja sakarīgi atbildēt, neskatoties uz agro rīta stundu un izdzertā daudzuma:)...un jā, veselīgu, bez naida, sarkasmu neņemu ļaunā!

Bet otrs "sāldā pārīša" loceklis tomēr uzķērās! Tā vietā, lai paklusētu, sāka bīdīt savus vecos , nodeldētos tekstus par audiorastiem, sildītiem vadiem utt... Nu ,džidai, lodāmuru pavēlniek, vai tiešām vēl neesi sapratis, ka neesi pat puņķu tapa, salīdzinot ar G. Cardas?? 

Ja esi niecība, paliec, bet nedižojies ar to!

Visu cieņu cilvēkiem ,ka pelna ar lodēšanu, amatieriem ,kam tas ir vaļas prieks! Nenoniecinu jebkuru godīgu darbu un profesiju, jebkurā jomā! Tas tā skaidrībai, "lodāmuru pavēlnieka" kontekstā!

 

Tiešām manu tehnisko zināšanu apjoms ir niecīgs, tādēļ neiesaistos tehniskajās diskusijās, bet šo to tomēr saprotu no jūsu runātā. Atgriežoties pie man jautājuma beigu daļas par kvalitātes pieaugumu izmantojot balansēto savienojumu, pie manis noteiktajiem apstākļiem (īsi ,labi ekranēti vadi, ārējo elektromagnētisko traucējumu neesamība). Pat ja tie inspektora minētie 85 dB ir realitāte, tas nav noteicošais faktors novērtējot skanējumu. Neaizmirsīsim, ka daudzi lamātie "audiofīli, audiorasti,hifilītiķi" klausās vinīlu, lenšu magnetofonus (jā arī tādiiem ir vieta zem Saules), kur trokšņu līmenis ir daudz augstāks! Un nav te nekādas reliģijas! ir skanējums,kurš piesaista, uzrunā vai arī pretēji-nogurdina, atgrūž un izraisa vēlmi ātrāk visu to izslēgt!

   Balansēto izeju un ieeju klātesamībā, ļoti daudzās iekārtās, ir zināmā mērā mārketinga triks, jo tas ir "kruti", "profesionāli" utt.., argumenti te jau atrunāti...

    Bet kāda tam jēga, ja avotam shēma uzbūvēta pēc nesimetriskā principa un izejā tiek ielikts 1USD vērts čips ,kurš mākslīgi izveido to "simetrisko" signālu, kurš tad pa attiecīgu kabeli nonāk pastiprinātāja ieejā, kur līdzīgas vērtības 1USD vērts diferincīalpastiprinātāja  čips pārveido (sasumē) to atkal par nesimetrisko? Ja pieņemam , ka nekādu garo vadu nevajag un traucējumu avota nav- tad kur ieguvumi? Domāju, ka ieguvumi ir tikai naudā, pārdodot 1USD čipu un pāris XLR ligzdas ar brangu uzcenojumu. 

 

Bet šī mana garā tirāde nenozīmē, ka balansētais risinājums ir sliktāks vai nevajadzīgs audiofīlīem! Tas var būt labāks arī no skaņas kvalitātes viedokļa- ekstremālās sistēmās un par ļoti lielu naudu! Sistēmai jābūt izveidotai uz šī principa gandrīz pilnībā. Kāpēc tā ir daudz dārgāka? Tāpēc, ka pilnībā balansētā shēmā abām signāla daļām ( + un -) jāplūst pa PILNĪGI identiskām ķēdēm, lai tā youtube filmiņā minētā formula darbotos ( te es domāju ne tikai ārējos, inducētos traucējumus kabelī, bet arī trokšņus un citus "artefaktus", kas rodas shēmas pusvadītājos, bar.avota ietekmē utt.). Šajā gadījumā uz jaudas pastiprinātāju izejas pakāpi pienāks reāli tīrs signāls ar minimālu trokšņu un kropļojumu piejaukumu. Bet tas ir ļoti,ļoti dārgi jo sanāk nesimetrisko shēmu reizināt ar 2. 

 Kā piemēru šādam risinājuma varu minēt Jeff Roowland The Criterion priekš-pastiprinātāju:

http://jeffrowlandgroup.com/us/preamplifiers-criterion.html

 

 

http://jeffrowlandgroup.com/kb/questions.php?questionid=299

 

esmu klausījies šo izstrādājumu komplektā ar šā paša ražotāja monoblokiem ļoti daudzas reizes, un pagaidām to, pēc mana subjektīvā vērtējuma, ir grūti kam pārspēt.

Un kas ir svarīgi -avots ir būvēts pēc pilnībā balansētas shēmas sākot no DAC:

http://www.ecoustics.com/products/mcintosh-mcd1100-sacdcd-player/

 

Tādā "setapā" skanējums ir vienreizējs, bet  izmaksu ziņā...:(

 

Bet esmu arī vairākas stundas klausījies un piedalījies vadu salīdzināšanā uz Audio note sistēmas:

http://www.audionote.co.uk/products/digital/cdt_five_01.shtml

http://www.audionote.co.uk/products/digital/dac_5_sig_01.shtml

 

kur star DAc un pastiprinātāju bija iespējams tikai nesimetriskais RCA slēgums. Ir daži ražotāji, kuri uzskata , ka iespējams sasniegt bezkopromisa skanējuma arī šādā risinājumā.

http://www.audionote.co.uk/products/amps_integrated/ongaku_01.shtml

 

 

Skanēja skaisti, bet cenu labāk nezināt...

 

Ko ār šo visu gribu teikt? Katram risinājumam ir savi plusi un mīnusi, jo katru izstrādājumu rada, veido dzīvi cilvēki, katrs ar savu sapratni un gaumi. Tādēļ arī tik daudz dažādu risinājumu, modeļu,skanējumu un katrs atrod savu pircēju (ja neatrod, tad pazūd un aiziet nebūtībā). Un neaizmirsīsim arī par marketinga milzīgo ietekmi!

 
p.s Lūdzu navajag kasīties pie tekstā pielietotiem terminiem- neesmu stiprs tehnisko terminu ekvilibristikā un ceru, ka domu, tomēr, varēja saprast un uztvert.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

JJP, par terminiem nepiesienos, doma bija skaidra... Un rezultātā beidzot arī skaidri izlīda ārā dažas lietas, ko par balansēto slēgumu Tu saproti nepareizi, bet kas fundamentāli visu pagriež otrādi. Bet pirms tam neliela atkāpe par to, ka audiofīli klausās arī avotus ar daudz lielāku trokšņu līmeni - lai taču viņi klausās veseli, bet lai nesauc to par labu skaņu un nemāca citiem, ka tas ir normāli. Un par skaņas subjektīvo uzlabošanu arī esmu teicis - ar DSP ne tādus brīnumus vien var dabūt, bet tādēļ nav jātaisa šķībi DAC un pastiprinātāji.

 

Bet kāda tam jēga, ja avotam shēma uzbūvēta pēc nesimetriskā principa un izejā tiek ielikts 1USD vērts čips ,kurš mākslīgi izveido to "simetrisko" signālu, kurš tad pa attiecīgu kabeli nonāk pastiprinātāja ieejā, kur līdzīgas vērtības 1USD vērts diferincīalpastiprinātāja  čips pārveido (sasumē) to atkal par nesimetrisko? Ja pieņemam , ka nekādu garo vadu nevajag un traucējumu avota nav- tad kur ieguvumi?

Lūk šeit Tu pamatīgi kļūdies. Balansētā principa lielākā jēga un ieguvums ir signāla pārvadē. Arī, ja pārējā shēma nav simetriska, no balansētas signāla pārvades lielākajā daļā gadījumu būs ieguvums. Pie 120 dB arī 20 cm vads vienas iekārtas iekšpusē jau ir vērā ņemams garums. Protams, vislabāk ir, ja visa ķēde ir simetriska. Un tagad paskaties patiesībai acīs - visi nopietnie DAC ir ar simetriskām izejām un jaudas pastiprinātāji ar simetriskām ieejām. Tieši, lai dabūtu nebalansēto signālu, aiz DAC ir jāliek viens lieks opamps, kas to konvertē. Nopietnos risinājumos protams būs labāki opampi, bet arī par 1 USD sanāk NE5534/2, kas tomēr ir pārsteidzoši labi opampi. Vajag ļoti labu pārējo sistēmu, lai tie kļūtu par slikto posmu. Un, ja sistēma ir laba, tad par 4..5 USD jau ir OPA1602/4, kur iekšā ir 2/4 gab. opampi ar kosmiskiem parametriem. Ir arī speciāls ļoti augstu parametru draiveris DRV134 un resīveris INA134 par 6 un 3 USD attiecīgi. Šo komponenšu cenas nav tas, kas iekārtas padara ļoti dārgas. Lielās izmaksas veidojas dēļ nepareizi izvēlētiem risinājumiem. Apskaties arī Tu TPA6120A2 piemēra shēmu 1. lpp. Kaut Tu neesi elektroniķis, bet domāju, ka pa lielam sapratīsi. Tur ir tikai 2(3) posmi - DAC (plus I/V konvertori, ko vari skaitīt kā neatņemamu DAC sastāvdaļu) un izejas pastiprinātājs. Piemērā ir austiņu pastiprinātājs, bet tik pat labi tur var būt arī lielais jaudas pastiprinātājs. Skaļums tiek mainīts digitāli DACā, jo 120 dB spēja to ne tikai atļauj, bet arī padara par labāko risinājumu visos aspektos. Izmaksas? Pats saproti, ka diezgan mazas un pat mazākas par standarta risinājumiem. Ja realizēsi to vienā iekārtā, tad shēma tieši tāda arī būs un pat nevajadzēs ne papildus opampus buferiem, ne XLR savienotājus. Sekojoši...

 

Tas var būt labāks arī no skaņas kvalitātes viedokļa- ekstremālās sistēmās un par ļoti lielu naudu! Sistēmai jābūt izveidotai uz šī principa gandrīz pilnībā. Kāpēc tā ir daudz dārgāka? Tāpēc, ka pilnībā balansētā shēmā abām signāla daļām ( + un -) jāplūst pa PILNĪGI identiskām ķēdēm, lai tā youtube filmiņā minētā formula darbotos ( te es domāju ne tikai ārējos, inducētos traucējumus kabelī, bet arī trokšņus un citus "artefaktus", kas rodas shēmas pusvadītājos, bar.avota ietekmē utt.). Šajā gadījumā uz jaudas pastiprinātāju izejas pakāpi pienāks reāli tīrs signāls ar minimālu trokšņu un kropļojumu piejaukumu. Bet tas ir ļoti,ļoti dārgi jo sanāk nesimetrisko shēmu reizināt ar 2.

...arī šis ir tikai daļēji patiess. Protams arī barošana, komponentes un plates celiņi roda troksni, bet labā shēmā tas viss summāri nav pat tuvu tam, kas rodas vados starp aparātiem vai pat iekšējiem moduļiem. Līdz ar to top aparatūrā arī shēmām ir jābūt simetriskām, bet arī sistēmas ar nesimetriskām shēmām var krietni iegūt no balansētas signālu pārvades. Un pāris papildus opampu ielikšana top līmeņa aparatūras cenu būtiski nepalielina. To visvairāk palielina nevajadzīga sadalīšana daudz iekārtās un konstruktivi stulbumi ar superdārgu komponenšu izmantošanu. Patiesībā tie aparāti, ko Tu parādīji, ir labs piemērs kā nevajag taisīt. Piemēram, Jeff Rowland, Criterion...

* Signal-to-Noise Ratio > 100 dB

* Common Mode Rejection Ratio > 90 dB, 20 Hz – 20 kHz
* Channel Separation 99.5 dB

Dārgai iekārtai ar balansētu ieeju, izeju un simetrisku shēmu tie ir ļoti slikti parametri. Tas man pat uzsita ziņkāri pamēģināt atrast feilerus. Daži potenciālie:

* Frequency Response 10 Hz – 300 kHz - Pārspīlēti liels joslas platums, kas tikai lieki pastiprina ultraskaņas diapazona harmonikas un trokšņus.

* Input Impedance 40k ohms Balanced or Unbalanced - Balansētajam jau parasti profesionālajai aparatūrai ir kādi 20 vai pat 10 kohm, kas ieeju SNR jau varētu uzlabot par 6 vai 12 dB attiecīgi.

Un tad visam pa virsu šis:

* THD + Noise < .003% @ 2 volt (RMS) Output, 50 Hz – 20 kHz

Tas ir labs (bet ne labākais) rādītājs... Jaudas pastiprinātājam! Bet ne jau augstas klases pilnībā simetriskam priekšpastiprinātājam! 0,003 % atbilst -90,5 dB. Priekš šī - šausmas! Tad palasīju tekstus:

All inputs and outputs coupled to identical custom wound Lundahl transformers for maximum noise rejection and cross-component compatibility.

Lūk arī galvenais kropļojumu avots. Vienalga cik kruts, bet transformators ir absolūti nepieņemams šāda līmeņa aparāta audio signāla ķēdē. Toties cenu kā tie Lundahl noteikti paceļ... Noise rejection? Čalis laikam arī neizprot diferenciālo principu, ko apstiprina arī sākumā minētie zemie dB parametri.

 

Bet tālāk ar tiem pārējiem vispār ir galīgās auzās. Minētie Audio Note aparāti ir visīstākie audiofīlu analfabētisma murgi...

Top of the line Level Five CD transport featuring: valve digital output stage with valve rectified power supply

Tiem, kuri šo lasa - citāts ir par CD aparātu ar TIKAI digitālo izeju! Par šo Philips CD mehānismu apkarinātu ar audiofīlu murgiem cena ir 55k USD. Tālāk mums nāk DAC ar atkal lampām barošanas blokā, pat ne tuvu ne labāko čipu AD1865 un transformatoriem skaņas ķēdēs, par ko cena ir 65k USD. Galā to noslēdz šāds integrālais jaudas pastiprinātājs ar 5 % (!!!) THD pie 27 W, troksni "Less than 1mV", kas ar 8 ohm pie 1 W nozīmē 69 dB SNR, un nestandarta divreiz lielāku ieejas pretestību, par ko jāatdod nieka 95k USD. Bet tam ir "pure silver wired double AN-Perma 50 nickel C-core output transformer"!

 

Vārdu sakot, tur ir pilnīgi nepareiza pieeja gan sistēmai kopumā, gan elektroniskajiem risinājumiem, kas nodrošina skaņas pilnīgu sačakarēšanu. Tad tiek sapičkātas iekšā visādas dārgas komponentes, lai ar to krutajiem nosaukumiem pircējam sakarinātu makaronus, ka tās komponentes mistiski glābs pilnīgi neglābjami nepareizo un līko konstrukciju.

 

Ko ār šo visu gribu teikt? Katram risinājumam ir savi plusi un mīnusi, jo katru izstrādājumu rada, veido dzīvi cilvēki, katrs ar savu sapratni un gaumi.

Es gan teikšu ko citu - nav katram s*dam plusu. Vismaz šiem pēdējiem m*sliem ir tikai mīnusi. Tos rada vai nu pilnīgi idioti vai gudri cilvēki, kuri ir izdomājuši labu veidu kā no pilnīgiem idiotiem sūknēt ļoti lielu naudu! Kurš te vēl runāja par mārketingu...? Resīveru bezjēdzīgo fīču mārketings nobāl šo krāpšanas meistaru priekšā!

Labots - Inspektors Caps
Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Par transformatoriem es arī piekrītu, ka tas ir baisais piķis izmests par apšaubāmu risinājumu. Daudz lētāk ir izveidot kārtīgu aktīvo pakāpi, kas būs tīrāka un noteikti lineārāka.

 

Bet mani nepamet sajūta, ka Tu, Cap pārāk lielu uzsvaru liec uz tās 120db SNR sasniegšanas. Domāju, ka vairumam risinājumu, kas nav ar digitālo skaļuma kontroli troksnim problēmas sagādāt nevajadzētu, jo to klusina potenciometrs. T.i. viens mazāk-kā-perfektais risinājums izvelk otru.

 

Runājot gan par O2 gan to pastiprinātāju ar TPA čipu manu nepatiku noteikti neizsauca trokšņi, to kreņķi drīzāk varētu aprakstīt ar IMD vai THD mērījumiem. T.i. es zinu, kā skan troksnis un abi ši risinājumi bija ar pilnīgi klusu fonu, jo tika izmantots analogais pocis. Un Dynalo shēma ir prasta kā zirga deķis, gudrs tur varbūt varētu būt DC servo, bet nereti to nemaz nevajag. Arī Betai, kā tika spriests Elfā ir dažādas lažas, kas visdrīzāk neko neuzlabo. Tā kā neviens no diskrētajiem risinājumiem arī nebija nekas izcils. Ja nu ko, bet uz mikrenēm balstītu stiprekli tak būtu jābūt daudz sarežģītāk sajāt, ne?

Link to comment
Share on other sites

Labrīt!

Cilvēciski Inspektoru varu saprast, man bija līdzīgi dažus gadus atpakaļ. Te es tām drausmīgajām cenām," bagātajiem idiotiem, viņu apdīrātājiem" utt. Bet tad sastapu jēdzienu " Cost no object technical solution for perfect audio " un nomierinājos. Tie kas šos izstrādājumus pērk var atļauties atbalstīt industriju! Galvenais, lai labi skan un pircējs ir apmierināts gūstot pozitīvas emocijas.

 

Man tomēr par sarežģītu piedalīties konkrētu tehnisko nianšu apspriešanā, vēl jo vairāk, to dārgo aparātu shēmas mēs taču neredzam...

Gribu piebilst, tā oponentu zināšanai, ja es rakstu par kādu aparātu savus subjektīvos iespaidus, tad tas nozīmē, ka esmu to klausījies, dažus pat vairākkārt. 

Cik noprotu Inspektors raksta savus secinājumus balstoties uz teoriju un citiem pieejamajiem avotiem. Daudz interesantāk būtu, ja pie konkrētās piebildes būtu minēts arī konkrēts izstrādājums,kur šāds risinājums ir devis labu vai labāku rezultātu no skanējuma viedokļa.

 

Kas man ļoti patika Capa komentā:), citēju:

 

Pie 120 dB arī 20 cm vads vienas iekārtas iekšpusē jau ir vērā ņemams garums.

Tas man, kā vadu tirgotājam, "baļzam na dušu"! Tad tomēr beidzot!:)

 

 

Un par skaņas subjektīvo uzlabošanu arī esmu teicis - ar DSP ne tādus brīnumus vien var dabūt, bet tādēļ nav jātaisa šķībi DAC un pastiprinātāji.

Esmu ne vienu reizi vien klausījies, mēģinājis saklausīt, lai iepatiktos:

http://www.lyngdorf.com/products/processors

http://www.mcintoshlabs.com/us/Products/pages/categorylanding.aspx?CatId=Accessories

bet tomēr, man ne gluži...bet tas ir gaumes jautājums un par to nestrīdēšos.

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Par cost no object piekritīšu, bet ja izmanto trafus, tad par perfect audio nepiekritīšu. Esmu vienreiz klausījies DACu, kam izejā bija Lundāli un skaņa nebija slikta, pat ļoti patīkama, bet noteikti ne precīza. Es trafu risinājumus uzskatu par slinku dizainu, jo skaņas kvalitāti vairāk ietekmē tas, cik piķi izmet par trafiem, nevis par inženiera izdomu.

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf, tur vēl viņiem ASV tās problēmas ar iekārtu zemēšanu, var būt tādēļ tie trafi tiek pielietoti tik plaši , lai vieglāk atsaistes varētu veikt...Bet tie džefi skan feini, droši vien, ka tie custom made  trafi nav tik slikti. 

Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps
RudeWolf, es par to simetrisko shēmu ar digitālo skaļuma kontroli tā iespringstu tādēļ, ka tie ir divi zaķi ar vienu šāvienu - maksimāla kvalitāte un lētākās izmaksas. Labs potenciometrs maksā krietnu naudu un aiz laba DACa vēl vajag vai nu papildus opampu, lai signālu konvertētu uz nesimetrisko, vai divus potenciometrus uz kanālu, kas būs vēl dārgāk. Bet ir iespēja bez tā iztikt un vēl iegūt kvalitātē. Tā ir iespēja, ko grēks neizmantot! :)

 

Tam O2 ar NJM4556A jaudas izejā tā arī varētu būt, ka ir lieli THD utt. Un vēl ar PCB var sajāt visu, arī mikrenes ampu. Pietiek ar nepareizi savilktu atgriezenisko saiti. Tad vēl nepareizas zemes, zemes cilpas utt. Dynalo shēma ir vienkārša, bet simetriska un lineāra. Un, kā jau Tu teici, arī jēdzīgi pieslēgts DC servo, kas atbrīvo no dārga kondensatora signāla ķēdē. Īpaši ar nebalansētajiem savienojumiem aparāts jau nu nedrīkst būt bez DC atsaistes nekādā gadījumā.

 

JJP, problēma ir tikai tajā "Cost no object technical solution for perfect audio". Man personīgi arī ir gandrīz vienalga par cik kāds dumjš bet naudīgs cilvēks ir apkrāpts, bet man nav vienalga publiska argumentēšana ar "perfect audio". Tādā veidā izstrādātājs un viņa apkrāptie reliģiskie sekotāji mēģina apkrāpt arī "mani" - jebkuru labas skaņas cienītāju. Piemēram, es par savu naudu meklēju tehniku, kas nodrošina vajadzīgo funkcionalitāti un kam būs pēc iespējas precīzāka un tādējādi perfektāka skaņa! Bet audiofīli tā vietā zem frāzes "perfect audio" mēģina man par privātmājas cenu iesmērēt pilnīgu m*slu, kas no labas skaņas ir tālāk kā Radiotehnika U-101 šodien ss.lv par Ls ~20. Tā nekaunīga ir krāpšana bez mēra sajūtas! Ja būtu rakstīts "pilnībā nepareizi risinājumi, izjāta skaņa un cenai mantkārības dēļ pievienotas divas nulles", tad viss būtu godīgi.

 

Lai vai es piekrītu, ka nevar novērtēt skaņu, ja nav klausījies neko, tomēr klausīto aparātu SKAITS nu nav rādītājs. Īpaši, ja sistemātiski tiek klausīti aparāti, kas ir acīmredzami nepareizi. Noteicošā ir spēja objektīvi analizēt ko Tu dzirdi un saprast kādēļ tas tā skan! Tad arī varēsi attīstīties un nonākt pie patiešām labas skaņas, nevis visu mūžu bezjēdzīgi muļļāties starp pilnīgi līku drazu, tā arī neko nesaprotot.

 

Par "baļzam na dušu".. Jā, tā ir, un tādēļ ir jāizmanto pareizi salāgoti un simetriski savienojumi ar pareizu zemējumu, nevis mistiska melnā maģija par kosmiskām summām.

 

Par DSP.. Digitālais audio mūsdienās var atskaņot visu, ko cilvēks var sadzirdēt. Nu, ja tiešām neviens gatavais aparāts nedod vēlamo efektu un ir vēl cilvēki, kuriem patīk tāds skanējums, tad taču tā ir brīva joma, kur nopelnīt un izdarīt priekš kāda labu darbu. Analizējam patīkamo skanējumu, atrodam/piemeklējam nepieciešamos algoritmus un aiziet. Karogs rokā un uz priekšu! :)

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Par kvalitāti noteikti piekrītu, bet par izmaksām... Es jau teicu- man būtu jāpiepērk klāt vēl vienu pastiprinātāja plati, lai būtu pilnīgi simetrisks trakts. Es gan visdrīzāk sākumā paeksperimentēšu ar opampu baluniem.

 

Es Objective 2 pieminēju konkrēta iemesla dēļ, ja lasīji to palagu, tad gan jau zini, ka šis stipreklis ir pilnīgā antitēze audio subjektīvistiem. Pastiprinātājs tika izstrādāts pilnībā pēc mērījumiem un uzstādījums ir tāds, ka pēc mērījumiem O2 būs labāks par vairumu dārgo pastiprinātāju un aklajos testos tam vajadzētu būt neatšķiramam no jebkura cita pastiprinātāja, jo tā veiktspēja ir lielāka par cilvēka dzirdes spējām. Ir vesela orda cilvēku, kas O2 slavina kā otro atnākšanu un metās rīklē ikvienam, kas iebilst.

 

Laikam es neesmu pietiekami akls, jo man likās, ka skaņa bija draņķīga. Un pocis pēc ieejas pakāpes nozīmē, ka ar karstākiem avotiem ir iespējams dabūt klipu.

Link to comment
Share on other sites

Inspektor, ja pareizi sapratu, tu to radiotehnikas pastūzi salīdzini ar Audio note tehniskajiem parametriem un esi pagoglējis ļaužu spriedelējumos  par Audio note. Tur jau ir tas paradoks,ka pēc parametriem tur ir pilnīgais sūds, bet pēc klausīšanās , tie kas spēj, tomēr atver maciņus...Kaut kas tur ir tai skaņā, esmu pats ar savām ausīm pārliecinājies. Un, ja tu domā,ka izvilkt no kāda turīga cilvēka pāris simtus K , kaut vai EUR ir tik vienkārši, tad tu gan maldies!! Nu neatdod viņi savu naudu ar vieglu roku (ausi)...

 

 

 

ad arī varēsi attīstīties un nonākt pie patiešām labas skaņas, nevis visu mūžu bezjēdzīgi muļļāties starp pilnīgi līku drazu, tā arī neko nesaprotot.

 

Labprāt paklausīšos kādu no tevis ieteiktām sistēmām un izmantošu šo pieredzi kā zināmu referenci. Iesaki! 

Labots - JJP
Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

RudeWolf, NJM4556A nepārsniedz cilvēka dzirdes spēju robežas, ja nu vienīgi kādā konkrētā vidējā skaļuma diapazonā un arī tikai zemajās/vidējās frekvencēs. Līdz ar to viss tas O2 ir bullshits. Arī risinājums kopumā, ieskaitot barošanu, ir viduvēja līmeņa, nevis top tehnikai atbilstoši. Par to simetriju.. Es to skatos no tāda skatu punkta, ka izstrādā arī PCB plati - tad tur 6 vai 8 opampi neko būtiski nemaina.

 

JJP, es tikai sameklēju cenu un viņu pašu doto informāciju savās lapās. Un nē, tā nav laba skaņa, pat ne tuvu tai, neatkarīgi no tā, cik kāds par to maksā un kā viņam savā ierobežotajā audio izpratnē tas izklausās. Pilnīgi vienalga, vai viņam ir miljards kabatā vai pēdējais lats! Ja Tu nespēj atšķirt par tuvu 5% izkropļotu skaņu ar 69 dB SNR, tad Tev ir uzkāpis lācis uz ausīm. Ja Tu spēj atšķirt, bet Tev tas patīk, tad Tu esi audiofīlisma reliģijas ticīgais, kam vairs nav nekāda sakara ar labu jeb precīzu skaņu. Laba skaņa ir tā, kas precīzi atbilst oriģinālam, nevis tā, kas Tev, kaimiņu Vasjam vai Džonam subjektīvi labāk patīk. Ko es Tev varu ieteikt, ja Tu atsakies saprast šo pamata realitāti?

Labots - Inspektors Caps
Link to comment
Share on other sites

Darkheart

Kā audiofīlisms var būt pietuvināts reliģijai, ja gaumes ir tik dažādas? Tur jau sanāk vesela reliģiju jūra. :D

Inspektor, nevar būt tāda pareizā vai precīzā skaņa, jo audio sistēma nekad neskanēs tā, kā skan oriģinālais izpildījums. Var tikai pietuvināties noteiktiem skaņas aspektiem. Paskatamies kaut vai uz dažādo instrumentu virziendarbību, dažiem instrumentiem tā ir izteiktāka, citiem mazāk, bet ir tādi, kuriem vajadzētu visvirzienu skaļruņus. Kādas mums ir sistēmas? Visu atskaņojam caur vieniem un tiem pašiem skaļruņiem. Varbūt korektāk būtu ierakstīt katram instrumentam savu skaņu celiņu un pievienot plānu akustisko sistēmu izvietojumam, lai to pielāgotu mājas skatuvei. Katram taču mājās tādai sistēmai jābūt, kur jāatvēl atsevišķi skaļruņi jeb skaļruņu sistēmas solo dziedātājiem, koriem un bekvokāliem, dažādiem instrumentiem savas kastes vai ne-kastes. Varbūt vajadzētu arī iegādāt telpas dažādas - bārus, restorānus, klubus, koncertzāles, halles, kādu brīvdabas estrādi varbūt arī. :D

Link to comment
Share on other sites

dark- nejauc visu vienaa maisaa. prieksh tam studijaas inzhenieri straadaa.

Link to comment
Share on other sites

Darkheart

Lai kā inženieri centīsies, precīzu skaņu lietotāja telpā viņi nenodrošinās. Protams, trokšņu līmenis sistēmā ir pavisam cits aspekts, bet es tikai gribu norādīt uz to, ka līdz "pareizai" skaņai mūsdienās vēl ir tālu.

Labots - Darkheart
Link to comment
Share on other sites

dark- saakumaa  jaatiek vismaz liidz tam, ko inzhenieri ir sadariijushi, un tad var saakt besiities, ka konkreetais cd ir pataalu no origjinaala....tas jau ir naakamais soliitis ...    ja reiz par referenci ir runa

Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

Darkheart, Tu lieliski demonstrē to, kā audiofīli nespēj saprast pašu galveno ieraksta-atskaņošanas būtību. Ierakstā ir jābūt nevis kaut kādai mistiski perfektai instrumenta skaņai, bet gan tai skaņai, kāda tā bija ierakstot. Ar visiem telpas atstarojumiem un visu citu! Plus vēl tālāk mākslinieks ar skaņu inženieriem to materiālu apstrādā un miksē kā viņam patīk, gala rezultātā izveidojot savu mākslas darbu. Šis mākslas darbs ir precīzi definēts ierakstā ar PCM. Tā ir matemātiski precīza reference! Ir definēts, ka sampļu vērtības ir pierakstītas lineāri, samplēts ar konstantu laika soli un ieraksta spektrs ir flat. Tas ir tas, kas Tev ir precīzi jāatskaņo, nevis kaut kas izmainīts! Pastiprinātājam skaņā nav jāievieš izmaiņas, bet tikai proporcionāli jāpastiprina tas pats signāls.

Labots - Inspektors Caps
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Darkheart

Par to, kas jādara pastiprinātājam, tāpat ir skaidrs. Kā ir inženierēts, ierakstīts un paredzēts atskaņot mākslas darbu, arī ir skaidrs. Tomēr es te runāju par oriģinālu, kas ir pirms ieraksta, nevis tad, kad tas ir jau ierakstīts un paredzēts atskaņošanai stereo variantā. Lai oriģinālo dzīvo skaņu dabūtu tuvāk skatītājam, vajag vairāk par vienkāršu stereo.

Saņemies un tiec galā ar audiofilofobiju. Tas, ka Tev bijusi slikta pieredze, nenozīmē, ka jākarina audiofīlu birkas visiem, kam pagadās un vēl pie tam ar nepareizu nozīmi.

A key goal of audiophiles is to capture the experience of a live musical performance in a room with good acoustics, and reproduce it at home. It is widely agreed that this is very difficult and that even the best-regarded recording and playback systems rarely, if ever, achieve it.

Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

Darkheart, man ir pilnīgi vienalga, ko savā ierobežotajā uztverē grib panākt audiofīli. Diskusija ir par to, ka nevajag savus audiofīlisma nepareizas aparatūras murgus bāzt tur, kur ir runa par pastiprinātāju un labu jeb precīzu skaņu! Un vispār, kā Tava demagoģija attaisno skaņu mainošu pastiprinātāju? Tu taisies ar pastiprinātāja AFR kompensēt neideālu ierakstu? Tad Tev katram ierakstam vajag savu pastiprinātāju! Normāli cilvēki toties tādas korekcijas veic ar DSP, ar ko apstrādi var mainīt kaut katru dienu. Un kā ar elektroniski radītu mūziku? Tā ir radīta pilnīgi precīza un ieraksta procesa nav vispār!

 

Man nav nekādas fobijas pret audiofīliem. Man ir naids pret analfabētisma sludināšanu! Ja Tu nezini - mācies vai klusē, bet neuzbāz savu nezināšanu citiem!

Link to comment
Share on other sites

Darkheart

 

 

Un vispār, kā Tava demagoģija attaisno skaņu mainošu pastiprinātāju?

Manas domas šai sakarā ir tādas, ka lietotājiem parastajiem ir piedodami kombinēt tumbu, pastiprinātāju un telpas defektus, lai panāktu ausīm tīkamu skaņu, audiofīliem - grēks.

 

 

Tu taisies ar pastiprinātāja AFR kompensēt neideālu ierakstu?

Nē, tas ir neefektīvs risinājums.

 

 

Tad Tev katram ierakstam vajag savu pastiprinātāju!

Pietiks ar dažiem, jo "labojamās" lietas var sagrupēt.

 

 

Normāli cilvēki toties tādas korekcijas veic ar DSP, ar ko apstrādi var mainīt kaut katru dienu.

Protams. DSP ir ļoti laba lieta, bet pirms gaidīt brīnumus, vispirms jāparūpējas, lai arī pārējā aparatūra būtu pēc iespējas augstākā līmenī un telpa pienācīgi sagatavota. Pretējā gadījumā, labojot vienu lietu, sačakarēsi citu. Starp citu, telpas nozīme bieži vien netiek pienācīgi novērtēta. Cilvēki mēdz izgrūst milzu naudu par aparatūru, lai novietotu to visbriesmīgākajās telpās, kamēr citi ar viduvēju akustiku un labi apstrādātu telpu iegūst lielāku audiofīlisko baudījumu.

 

 

 

Un kā ar elektroniski radītu mūziku? Tā ir radīta pilnīgi precīza un ieraksta procesa nav vispār!

Lūk, tā ir īpaša kategorija - izņēmums ar īpašām priekšrocībām uz pareizības iegūšanu. Žēl gan, ka neesmu elektroniskās mūzikas fans, uzreiz dzīve būtu manāmi vieglāka. :D

 

 

 

Man nav nekādas fobijas pret audiofīliem. Man ir naids pret analfabētisma sludināšanu! Ja Tu nezini - mācies vai klusē, bet neuzbāz savu nezināšanu citiem!

Kā psiholoģijā māca, naids rodoties no bailēm. ;)

Link to comment
Share on other sites

alusbundza
Normāli cilvēki

pa šito iepriekš izlasīto murgu vispār neuztraucās, un klausās to, kas mājās pieejams, vai ko var atļauties

daudzi ir apmierināti ar galda rādžiņu un radio2

Labots - alusbundža
Link to comment
Share on other sites

 

 

man ir pilnīgi vienalga, ko savā ierobežotajā uztverē grib panākt audiofīli. Diskusija ir par to, ka nevajag savus audiofīlisma nepareizas aparatūras murgus bāzt tur, kur ir runa par pastiprinātāju un labu jeb precīzu skaņu!

 

Inspektor, te jau atklājas tas, ka runājam par pilnīgi dažādām  lietām. Un kādā sakarā tu novērtē cilvēkus par aprobežotiem tikai tādēļ, ka viņus neinteresē tikai sausi tehniskie parametri un un cipari? Ir cilvēki, kuri vēlās no atskaņotā skaņdarba saņemt baudījumu kopumā, tai skaitā arī no skaņdarbā ietvertajām emocijām. Tādēļ arī tai pašai lampu tehnikai, vinila platēm, tevis nozākātajam Audio Note  ir tik daudz piekritēju. Un piemērs par elektroniski radīto mūziku-vispār čau!

 

Nu, taču, neesi vienkāršs demagogs, iesaki mums ko paklausīties, kā ļoti pareizu, precīzu un labu audiotehnikas komplektu vai, vai vismaz kādu no sastāvdaļām ( akustiku, past., avotu). Drīzumā Audiostars salons saņems B&W 802

http://www.bowers-wilkins.eu/Speakers/Home_Audio/800_Series_Diamond/802-Diamond.html

 

demonstrēšanai visiem interesentiem. Sarunājam, ka atnesīsi savu pareizo pastūzi un paklausīsimies, salīdzināsim, izdarīsim kādus secinājumus un būs vismaz kāds atskaites punkts tālākiem "taisnības" meklējumiem



Alusbundža, tev taisnība, galvenais lai dziesma, mūzika patīk, tālākais jau kā nu kuram. Neba uz mežu iet tikai mezstrādnieki, mednieki vai sēņotāji, citam pietiek vienkārši ar pastaigu...

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

Sarunājam, ka atnesīsi savu pareizo pastūzi

ta viņam pašam droši vien vispār nekā prātīga nav, tikai salasījies visādas gudrības internetā... 

Link to comment
Share on other sites

Darkheart

Nē, Inspektors atnesīs savējo vienīgo pareizo pastūzi, kam nav pilnīgi nekādas nokrāsas, jo visiem pārējiem ir līki un nepareizi! :D Turklāt Inspektors paskatīsies uz minēto skandu mērījumiem un neatzīs tos par labu esam. Godīgi sakot, man tie AFR mērījumi arī neizskatās diez ko spīdoši. Pārāk liela nevienmērība.

Link to comment
Share on other sites

 

 

labu jeb precīzu skaņu

 

Pastāsti, tas tavuprāt ir viens un tas pats?

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Tas ir viens un tas pats, ja ir labs ieraksts. Bet...

Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

Jums paskaidro A, tad paskaidro B, bet, kad skaidro C, tad jums it kā smadzenēs ir izzudis skaidrojums par A. Manuprāt tas ir kāds pshiholoģiski-medicīnisks defekts, kas neļauj konstruktīvi diskutēt ar tiem, kuriem strādā loģika.

 

lietotājiem parastajiem ir piedodami kombinēt tumbu, pastiprinātāju un telpas defektus, lai panāktu ausīm tīkamu skaņu, audiofīliem - grēks.

Beidz melot un negriez kažoku otrādi - tieši audiofīli tā dara un JJP kā reizi tieši to arī sludina! Un Tu atkal parādi savu audio tehnikas nezināšanu - mūsdienu top līmeņa pastiprinātājiem defektu faktiski gandrīz nav. Nē, nu ir, bet, ja akustiskajai sistēmai ir 0,1 %, tad pastiprinātājam ir 0,001 % jeb 100 reizes mazāk. Tikai es runāju par īstiem top pastiprinātājiem, nevis audiofīlu murgiem!

 

DSP ir ļoti laba lieta, bet pirms gaidīt brīnumus, vispirms jāparūpējas, lai arī pārējā aparatūra būtu pēc iespējas augstākā līmenī un telpa pienācīgi sagatavota.

Tās ir divas neatkarīgas lietas, no kurām abām ir ieguvums, un kuras abas NEKĀDI nav saistītas ar pastiprinātāju! Ideālā gadījumā gan telpa būs pienācīgi sagatavota, gan DSP pareizi izmantots, lai vēl precīzāk koriģētu akustiskās sistēmas un telpas nepilnības. Bet DSP būs labs uzlabojums arī, ja/kad telpu nav iespējas (vairs) uzlabot.

 

Kā psiholoģijā māca, naids rodoties no bailēm.

No kā gan? Izskatās, ka man ir bail no audiofīliem? :D Naids man ir apzināti "ieslēgts" tādēļ, ka šādi zombēti sludinātāji apkrāpj un degradē cilvēkus, un tādā veidā arī bremzē visu cilvēces attīstību. Plus vēl personīgs naids dēļ tā, ka pa retam tas nonāk arī līdz man apkārt esošiem cilvēkiem, kurus pēc tam ir jāārstē no šīs zarazas.

 

vienīgo pareizo pastūzi, kam nav pilnīgi nekādas nokrāsas

Tādu ir daudz! Un par AFR ņirgāties var tikai cilvēks, kurš nezin, ka cilvēka auss ir spektra analizators...

 

Pastāsti, tas tavuprāt ir viens un tas pats?

Signāla vērtības, kas ir pierakstītas ar PCM, spriegums DAC (plus I/V) izejā un spriegums jaudas pastiprinātāja izejā - šiem visiem visos laika momentos ir jābūt proporcionāli vienādiem. Konstanta laika aizture var būt, bet nekas cits. Tā būs laba skaņa, jo tā ir precīzi tāda, kādu to mākslinieks ir pierakstījis ar PCM.

 

kādā sakarā tu novērtē cilvēkus par aprobežotiem tikai tādēļ, ka viņus neinteresē tikai sausi tehniskie parametri un un cipari?

Tādēļ, ka viņi nespēj savā sausajā galvā saprast, ka tie parametri raksturo SKAŅU! Precīzāk - to, cik maz skaņa tiek izkropļota. Nav iespējams pastiprinātājs, kam ir labi tehniskie parametri, bet slikta skaņa. NAV! Ja tas tiešām skan slikti, tātad kaut kas ir nepareizi nomērīts vai vispār nav nomērīts.

 

Un piemērs par elektroniski radīto mūziku-vispār čau!

Un arī šādu apgalvojumu var izteikt tikai prātā ierobežots cilvēks. Mūzika tieši ir subjektīva. Tās ir skaņas vibrācijas, kas izraisa attiecīgas sajūtas smadzenēs, un ir pilnīgi vienalga AR KO tās vibrācijas ir radītas. Labs muzikālais saturs var būt arī labai elektroniskajai mūzikai, un tik pat labi var būt dzīvā mūzika, kas ir pilnīgs bezsatura mēsls. Ne jau tikai Kraftwerk ir elektroniski. Enigma, Mike Oldfield, Jean Michel Jarre, Vangelis, Pink Floyd, Jumprava - tie visi ir ar daudz elektronikas. Elektroniski ģenerētā skaņa ir samiksēta kopā ar dzīvo, ja tāda ir, un pasniegta kā viens gatavs mākslas darbs, kas arī ar PCM ir precīzi definēts kā mākslinieks to ir vēlējies. Tad ko - sintezators ir kaut kādā veidā jāpastiprina ar vienu pastiprinātāju, bet ģitāra ar citu? Nē! Mākslinieks jau ir noteicis kā tam kopā IR jāskan! Atskaņošanas aparatūras uzdevums ir to nesabojāt. Tavi minētie Audio Note aparāti ir nekam nederīgi mēsli, jo tie to nenodrošina un nav pat tuvu tam, bet citi aparāti mūsdienās ir ļoti tuvu perfektumam.

 

Nu, taču, neesi vienkāršs demagogs, iesaki mums ko paklausīties

Pieņemsim, ka es nosaucu piemērus. Tu paklausīsies... Nu, un tālāk? Aprakstīsi savu subjektīvo viedokli neprecīzā terminoloģijā? No tādas demagoģijas jēga ir pilnīga nulle! Īpaši, ņemot vērā, ka Tu nedzirdi pat 5 % kropļojumus, kādu nav pat vecam Radiotehnika pastiprinātājam, un Tev netraucē -70 dB šņākoņa, bet man -80 dB reāli tracina.

 

P.S. Tev ir kas šāds vai šāds, lai Tu uzdrošinātos apstrīdēt ražotāja mērījumus? Ja Tev ir, tad man pat nopietni interesē sadarbība, jo uz gada beigām vai kaut kad vēlāk man kā reizi būs viena top līmeņa audio iekārta, ko vajadzētu adekvātā līmenī samērīt. Labākais, ko pagaidām varu dabūt, lai to paveiktu, ir top līmeņa ārējās skaņas kartes. Vari piedāvāt vai ieteikt labāku variantu?

Labots - Inspektors Caps
Link to comment
Share on other sites

JJP. Atkal vecie niķi galvā? Ak tad lodētājs vecas uztis paceļ? Labi labi! Tikai neaizmirsti ka tu neesi atbildējis par savām vecajām utīm nu neko jēdzīgu. Tikai tukša salmu kulšana.
Piemēram: http://servo.lv/ProductDetails.aspx?item_id=1005
Kā kabelis var uzlabot skaņu? Kas tam ir apakšā. Normāli būtu ja nesabojā. bet nu uzlabo. Tas tāpat kā ar enerģiju kura rodas no nekurienes. Frē energy. Mūžigais dzinējs. Nu cik var pukstēt un cirst pretī, ja pats muļķibas runā.

Kas attiecas uz Cardas. Tad mana paziņas paziņa ir kardas šefs. Tad lūk caur paziņu es ari uzdodu jautājumus Cardas onlukītim. Arī nepatīkamus. Kas tur apakšā notiek, tas nav paredzēts publikai apsprietei. Sevišķi jau nu ar tevi.

Labots - JDat
Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

JDat, es domāju šis vads ir daudz būtiskāks audio tehnikai! Vai vismaz ir jālieto šāds spraudnis, jo:

Furutech izvēlējās tērauda un karbona šķiedru kombināciju spraudņu korpusu izgatavošanai, pamatojoties uz ilgstošiem noklausīšanās testiem, kuros piedalījās vadošie industrijas eksperti un audiofīli

Vot, kas man tiešām interesētu - diez tas pamuļķu bars tiešām to ir darījis vai tie ir pilnīgi sterili mārketinga makaroni?

 

Tajā Servo viņi tur it kā tēmē uz prestižu lietu tirgotāju, bet nevar pieaicināt kaut vienu latvieti, kurš valsts valodā vismaz gramatiku izlabotu. No puses aprakstu vienkārši vēmiens nāk dēļ tā vien. Nerunāsim nemaz par to, ka tie teksti ir rakstīti krieviski, tikai ar latviešu vārdiem. Daudz stulbos tulkojumus pat vispār nevar saprast, ja neiztulko atpakaļ uz krievu valodu. Tas parāda attieksmi - prasts nekompetentu treniņbikšu krāpnieku kantoris.

Link to comment
Share on other sites

Darkheart

 

 

Beidz melot un negriez kažoku otrādi - tieši audiofīli tā dara un JJP kā reizi tieši to arī sludina!

Ā, tad Tu tagad esi ielicis mani savā stereotipu plauktiņā ar nosaukumu "audiofīli"? :D Nu jā, tad jau tālāk runāt nav vērts, jo Tu jau visus audiofīlus pazīsti, visi viņi aprobežoti, no tehniskām lietām nekā nejēdz un klausās izkropļotu skaņu. :D

 

 

Un Tu atkal parādi savu audio tehnikas nezināšanu - mūsdienu top līmeņa pastiprinātājiem defektu faktiski gandrīz nav. Nē, nu ir, bet, ja akustiskajai sistēmai ir 0,1 %, tad pastiprinātājam ir 0,001 % jeb 100 reizes mazāk. Tikai es runāju par īstiem top pastiprinātājiem, nevis audiofīlu murgiem!

Par ko tieši nezināšana? Ka audiofīli lieto/nelieto zema THD aparatūru? Nu labi, te būs 2 "murgi", ko audiofīli mēdz klausīties:

http://nadelectronics.com/products/hifi-amplifiers/M2-Direct-Digital-Amplifier

http://www.krellonline.com/s300i.html

Lai arī nesniedzas līdz "top līmenim" ar 0,001%, iesaki, lūdzu, labākas alternatīvas šo vietā.

 

 

Tādu ir daudz!

Man pietiks ar kādu pārīti.

 

 

 

No kā gan? Izskatās, ka man ir bail no audiofīliem? :D Naids man ir apzināti "ieslēgts" tādēļ, ka šādi zombēti sludinātāji apkrāpj un degradē cilvēkus, un tādā veidā arī bremzē visu cilvēces attīstību. Plus vēl personīgs naids dēļ tā, ka pa retam tas nonāk arī līdz man apkārt esošiem cilvēkiem, kurus pēc tam ir jāārstē no šīs zarazas.

Naidu normāls cilvēks apzināti nevar ieslēgt. Te nu arī atzinies, Tevī ir instinkts aizsargāties no audiofīliem, jo tie apdraud Tev apkārt esošos cilvēkus. Tātad pamatotas un saprotamas bailes, bet Tev tas nav obligāti šeit jāatzīst, pietiks, ja pats apzināsies. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ā, tad Tu tagad esi ielicis mani savā stereotipu plauktiņā ar nosaukumu "audiofīli"?

 

Nezinu par CAPu, bet manuprāt tu esi sakarīgs interesents, kurs mēģina atsijāt graudus no pelavām. Ceru ka nekļudos.

 

JJP lai tirgo ko kā un par cik, tā ir viņa darīšana. Viņa bizness. Nekādu pretenziju. Es pat linku neiemetu cenas dēļ. Es iemetu linku tā iemesla dēļ, ka kabelis uzlabo skaņu. Manuprāt neloģiski. Ko tas kabelis izdara? Iztaisno,i noapaļo, mikstina sinusoīdu vai ko? Manuprāt korektā būtu jāraksta ka vienkārši nepasliktina skaņu. Tas tākā būtu pareizāk. Bet nu. Tas jau tikai mans viedoklis, jo es vadus mēru un klausos ar lodāmuru. Vai ne JJP?

Link to comment
Share on other sites

Darkheart

JDat,

bet padomā no mārketinga viedokļa. Vai vidusmēra klients būs sajūsmā, lasot, ka prece vienkārši nepasliktina neko? :) Cilvēks gatavojas nomainīt savus lētos vadus, lai iegūtu sistēmas uzlabojumus, bet viņam piedāvā tikai nepasliktināt skaņu. Ar jēdzienu "skaņa" visdrīzāk lietotājam vispirms asociēsies viņa sistēmas skaņa, nevis pats avots.

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Smieklīgākais jau ir tas, ka kabelis ar konkrētiem LRC parametriem dažādu tehniku var ļoti dažādi ietekmēt. Un jo labāk izstrādāta tehnika, jo mazākas būs izmaiņas!

 

P.S. Šeit nerunāju par vada tendenci ķert fonu.

Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

Darkheart, bet es taču nekur neesmu teicis, ka visi audiofīli ir vienādi! Es esmu tikai pret konstruktīvajiem idiotismiem. Ja Tu izvēlies un klausies labu un gudri veidotu aparatūru.. nu, forši taču! Tu tagad parādīji jau vismaz jēdzīgus aparātus, prieks, ka ir arī cilvēki, kas lieto tādus. Lai gan arī šiem ir strīdīgas nianses..

 

Piemēram, tas NAD taču ir D klase ar delta-sigma modulāciju. Vai tad tipiskā (!) audiofīla reliģija to pieļauj? :) Un tad vēl:

* Channel Separation >90dB @ 1kHz, 80dB @ 10kHz

* 40uV Residual Noise

Otrais vispār ir SNR slēpšana, jo ar 8 ohm pie 1 W tas dod 97 dB SNR, bet pie mazākiem skaļumiem ir sliktāk.

 

Krell vispār ir 84 dB SNR. WTF? Paskatos uz priekšpastiprinātāja aprakstu un:

Volume control: Current-mode, 12-bit, discrete R-2R ladder
12 biti? Tās ir 4096 pozīcijas! Cilvēkam pilnīgi pietiek ar 128 vai 256, kas ir 7 vai 8 biti attiecīgi! Viņu gadījumā R-2R shēmai vienā galā ir ļoti lielas pretestības, bet otrā ļoti mazas. Iespējams, ka dēļ tām ļoti lielajām arī pazūd noturība pret troksni. Ja būtu izmantojuši, piemēram, PGA2320, tad nebūtu tādu problēmu.
 

 

Man pietiks ar kādu pārīti.
Nu kaut Arcam A38 apskaties un arī citus viņu aparātus. Tas varbūt nav pats gals, bet katrā ziņā tā ir vismaz korekti veidota un skanoša ļoti laba aparatūra. XTZ Class A100 D3 arī ar galvu strādājuši.
 

 

Vai vidusmēra klients būs sajūsmā, lasot, ka prece vienkārši nepasliktina neko?
Mēs te runājam par skaņu, bet Tu pin iekšā mārketingu. Ja runa ir par top tehniku, tad ir pilnīgi vienalga, ko par to domā kaut kāds vidusmēra klients!
 

 

Tevī ir instinkts aizsargāties no audiofīliem, jo tie apdraud Tev apkārt esošos cilvēkus.
Jā, es aizsargāju sevi un savējos no deģenerātu un krāpnieku bara! Pilnīgi dabīga parādība. Bet pričom te bailes? Vai Tu automašīnā spied bremzes tikai tādēļ, ka Tev ir bail nosisties? Kaut ko tādu var izdomāt tikai ar patētisku "sieviešu loģiku"... Es tieši aizsargāju tādēļ, ka man nav bail, jo man ir sava galva uz pleciem un zināšanas! Deģenerāti un krāpnieki bojā vidi man apkārt, un par to man ir tiesības viņus izdzenāt vai dauzīt, ja vēl lien virsū.
 
Kā filmā "Pirates of Silicon Valley" Steve Jobs teica:
"What we’re doing right now is like we’re opening doors, everyday. If you open the wrong one, all sorts of bad things come in. You got to be careful which door to open."
Krieviskajā tulkojumā galvenais teikums bija pat vēl labāks:
"Откроешь не ту дверь, и на Тебя хлынет всякая дрянь."
Link to comment
Share on other sites

@@Darkheart, jā no biznesa viedokļa tev pir pilnīga taisnība. Diemžēl, es neko nesaprotu no marketinga. Es kaut ko, pat nedaudz saprotu no tehnikas un fizikas viedokļa. Attiecīgi arī uzdodu man neskaidros jautājumus. Pierk'tu, ne vienmēr tajā labākajā tonī, bet tomēr. Korkrēti tehniski jautājumi. Ko sanēmu pretī? "[slpēts] lodāmuris, kas gudri [slēpts] un neko neklausās." Tālak tiek ar putām uz lūpām aizstāvēti kaut kādi presošamaniski apgalvojumi un tiek pesaukti beznsi un nesaprotami uzvārdi. Gribētu atgādināt, ka te sarunas vairāk tiek tendētas uz tehnisko pusi nevis mārketingu. Varbūt vienkārši jānodala šis divas lietas noteiktā brīdi un jāizrunā atsevišķi, nevis jāsaver visu vienā putrā un tad jācepās. Kā JJP man, tā es viņam pretī. Bez obid.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Slēgta tēma, pievienot komentāru nav iespējams.
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...