Jump to content

Spoguļkameras izvēle pēc konkrētajiem kritērijiem


normunds161
 Share

Recommended Posts

Sveiki, vēlētos iegādāties jaunu spoguļkameru, un gribēju uzzināt, ko jūs
ieteiktu pēc šādiem kritērijiem
1) Budžets: līdz 260Ls
2) Mērķis: fotogrāfēt sacensības, ballītes, atpūtu brīvā dabā. Sacensībās būtu labi, ja ar šo fotoparātu varētu iegūt šāda veida bildes:

09_08_12_Taekwondo_17_hd.jpg

flickr-1600301115-hd.jpg

 

Nosacījums būtu tāds, lai cilvēki nebūtu izplūduši.

 

3) video: būtu mazsvarīgāks, galvenais būtu bilžu kvalitātes

 

Pagaidām esmu noskatījis Nikon D3100, un gribēju uzzināt vai par šādu naudas summu ir iespējam iegādāties ko labāku?

 

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Lai dabūtu tādas bildes, vajag nevis labu fotoaparātu, bet labu objektīvu, kas tavu budžetu pārsniedz vismaz 2-3 reizes. Arī normāls zibenis maksās vismaz 150Ls. 

 

Tas ko es saku, rēķini visas izmaksas, nevis tikai vienu pozīciju. 

Labots - Skrandainais
Link to comment
Share on other sites

versatile

Lai tādas bildes iegūtu, fotoaparāts nebūs galvenais - stikls, zibspuldze - otrajā vispār izskatās ka zibene nost no kameras kaut kur krietni augstāk un pa kreisi - un skills pašam.

Bodiju vari pirkt jebkuru. Ar 260 būs par īsu.

Link to comment
Share on other sites

Svarīgi arī, lai visa sistēma spētu laicīgi un precīzi nofokusēties.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Pie kam, otrā bilde izskatās smagi inscinēta, kamēr pirmā ir no sacensībām.

Sacensībās diez vai ļaus baigi zibināties - man svarcelšanas sacensībās neļāva (bet skatītāji zibināja uz vella paraušanu).

Baigi grūti ieteikt, nezinot, cik tuvu tiec sacensībām - varbūt 35mm būs par īsu, bet 85mm - par garu. Canon 85niekam ļoooti ātrs AF, bet lai šitādus 2 cīkstoņus kadrā dabūtu, būs vismaz paŗdesmit metrus nostāk jāstāv.

Link to comment
Share on other sites

Reāli prasās 17-50 un 80-200 f2.8 - nu un atkarībā no apstākļiem vienu pielietot.

Ar tumšāku stiklu, izskatās, ka būs mocības, jo pirmā bilde - nu neizskatās, ka baigi labs tas apgaismojums tur.

Link to comment
Share on other sites

1) Budžets: līdz 260Ls

Ar šo pietiek, lai uzreiz pateiktu, ka spoguļkamera nav priekš Tevis. Šajā smieklīgajā budžetā pat vidēji sūdīgs stikls neiekļaujas.

 

 

 

Nosacījums būtu tāds, lai cilvēki nebūtu izplūduši.

Lai cilvēki, kas atrodas kustībā nebūtu izplūduši vajag ātru slēdža laiku, ne lielāku kā 1/200-1/300 sek. Kas nozīmē, ka vajadzēs vai nu labu apgaismojumu vai zibeni. Vai arī lietot max iespējamo ISO. Gaišs stiks, protams, pats par sevi. Piemēram kāds 85mm f1,8. No otras puses - viens no līdzekļiem lai fotogrāfijā parādītu kustību, kā reiz ir bildēt ar tādu slēdža laiku lai kustība būtu nedaudz "izsmērēta". Tādas bildes noteikti izskatās efektīgāk nekā "sasaldētās".

Labots - ivo
Link to comment
Share on other sites

Es zibenslietās īpaši neorientējos, jo pamatā bildēju dabīgajā gaismā, bet vai pie ātrumiem 1/200-1/300 netiek saniegti griesti sinhronizācijas ātrumiem?

Link to comment
Share on other sites

Zibeņi sinhronizējas pie 1/125 vai 1/200, ne vairāk, bet pats zibsnis jau ir krietni īsāks, kaut kādas tūkstošdaļas - tā kā strauju kustību dabūsi asu. Cita lieta - ja telpā ir pavairāk gaismas - efekts būs interesants - nedaudz "izsmērēts" objekts, bet kaut kur vidū ass.
Jā, kāds ir darbojies ar tiem SAMYANG ražotajiem stikliem? Papētīju to ivo linku - no vienas puses BFS it kā apšaubāmu preci neieteiktu, no otras - cenas šķiet stipri nenopietnas, piemēram spoguļnieks vai zivs acs par tādām cenām - nu nez, nez, velk uz plastmasas lēcām.

  Par autora jautājumu - Ls260 pareizini vismaz ar 3 līdz 5 - tad jau varētu ko nopietni sākt domāt.

Labots - raiviic
Link to comment
Share on other sites

Normālai spoguļkamerai ir 1/200 slēdža ātrumam sinhronizācija ar zibspuldzi, dārgākām ir labāk. Manam D7100 ir 1/250 ar iespēju uzlikt lielāku.

 

Par tēmu runājot - pareizini budžetu ar 3 un tad varēsi domāt. D3100 ir iesācēju kamera + 2 gadus veca. Pašam man ir kā otra kamera, bet sportam viņa neder - pārāk lēns autofokuss.

 

Priekš tevis komplekts nepieciešamais:

 

D7000 - ~500Ls - ātrs autofokuss, lieliski kontrolē trokšņus pie augstiem iso.

85mm f.18 - no 260Ls līdz 320Ls - šim objektīvam ir AF-D un AF-S versija. Pēdējā ir jaunāka un labāka, bet arī dārgāka. Pietiekami gaišs objektīvs, lai bildētu telpās sportu, kam netiec pietiekami tuvu.

SB700 - ~200Ls laba zibspuldze, lai bildētu iekštelpās, ātri pārlādējas, ja ir labas baterijas.

+

Atmiņas kartes ~ 30Ls

+

Baterijas zibspuldzei ~12Ls par 4 Sanyo Eneloop XXX (vienas no labākajām)

+

Labs lādētājs baterijām, kas ļaus tām izturēt ilgāk un tik ātri nenobeigties ~ 20Ls.

 

Kopā ~ 1100Ls.

 

Pa 260Ls nesanāks ne ceturtā daļa no tā un bildes patiešām nesanāks tik labas...

Link to comment
Share on other sites

 

 

vai pie ātrumiem 1/200-1/300 netiek saniegti griesti sinhronizācijas ātrumiem?
Bildējot ar zibeni jau pārsvarā gadījumu nav būtisks sinhronizēšanas ātrums, šajā gadījumā kustības "sasaldēšanu" nodrošina zibeņa gaismas zibšņa ilgums (precīzāk sakot - īsums).

 

 

Jā, kāds ir darbojies ar tiem SAMYANG ražotajiem stikliem?

Pats neesmu darbojies, bet pēc atsauksmēm spriežot par savu cenu esot ļoti labs. Vienīgi tas, ka nav AF.

Link to comment
Share on other sites

Bildējot sporta pasākumus, lielākoties gadījumu, jāizvēlas gaiši, garfokusa objektīvi un kameras kuras nodrošina kvalitatīvu rezultātu pie augstiem ISO. Reportāžas tipa bildes tiek bildētas ar max slēdža ātrumu (cik nu apgaismojums ļauj) 1/500-1/1000. Par zibspuldžu izmantošanu, te jau minēja, ne visur to ļauj!

Zibspuldžu sinhonizācijas ātrums ir atkarīgs tikai un vienīgi no fotoaparāta slēdža iespējām. Ir slēdži kas pilnībā atveras pie 1/200, ir 1/250. Bildējot ar zibspuldzi, ar īsākiem slēdža ātrumiem, tai ir citi režīmi, pie kura tā zibsnī vairākas reizes atkarībā no slēdža stāvokļa, Bildējot šajā režīmā iegūst iespēju bildēt virs sinhronizācijas ātruma, bet tiek zaudēts gaismas daudzuma ko zibspuldze izstaro.

Link to comment
Share on other sites

Ar tādu budžetu - viennozīmīgi jāskatās kaut kas lietots. Man šobrīd ir Olympus OM-D un Fuji X100, nevienu no tām nebūtu varējis nopirkt ja būtu jāpērk jauna. Par stikliem - ir daudz iespējas ja skatās lietotus manuālos stiklus. Bet šeit izvēles iespējas ir milzīgas, un stikli ne vienmēr ir labi, ir jāmeklē, jāskatās, tas ir tāds hobijs. Šie stikli ne vienmēr ir asi, ļoti daudz kas ir ezītis miglā. Jāskatās kāds FOV tev ir vajadzīgs, un tad jāpiemeklē. Un tas nav tā, aizej un nopērc, paiet kāds kamēr kaut kas ko tev vajag parādās.

 

Ja tu domā izmantot zibspuldzi, kā tas ir darīts tajos divos kadros, principā nav baaaaigās starpības starp šodienas un 5 gadus vecu fotoaparātu. Mūsdienīgam fotoaparātam ir daudz lielāka gaismjūtība dabiska apgaismojuma apstākļos, bet ne tāda lai varētu dabūt slēdža ātrumu, kas "apstādina" sporta spēļu dalībniekus, kur nu vēl ar telephoto objektīvu.

 

Principā es tavā vietā orientētos uz lietotu kameru ~100 latu vērtībā, kādu 50mm f/1.8 vai 1.4 objektīvu, un tad kādu lielāku telephoto objektīvu. Pašam man šobrīd niez knaģis uz vienu Voigtlander APO Lanthar 90mm f/3.5. Nekad nepērc sūdīgus objektīvus, ja nevari atļauties ilgāk pakrāj naudu, tad nopērc. Pilna kita iegāde nenotiek gada vai divu laikā.

 

ss.lv un ebay.de/.co.uk ir tavi jaunie draugi. Vislabākie deali ir fotogrāfēšanas forumos, bet ir jāzin ko grib, jo labas mantas par labu cenu tur praktiski pat dienu nestāv.

Link to comment
Share on other sites

normunds161

skaidrs, paldies par izteiktajiem viedokļiem.:) Būs jaiedziļinās tajās lietās, lai nesanāktu beigās izviesta nauda vējā.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...