Jump to content

Vai auto akumulatorus var atjaunot?


Vilx-
 Share

Recommended Posts

Ahem... zinātnes bīdīšana, protams ir skaista lieta, taču vai tas tomēr nav mazliet offtopic? ;)

 

Mājas apstākļos mūsdienās nevienam nav nedz laika nedz vēlmes krāmēties ar akumulatora remontēšanu (vai auto remontēšanu, utt). Man ir prieks, ka kāds to vēl dara, bet tas nav mainstream pasākums, nedz arī tam vajadzētu būt. Tas laikam ir ideoloģijas jautājums. :)

 

Man, kā datorspeciālistam arī reizēm uzsit dusmu, kad es redzu, ka cilvēki netiek galā ar "elementārām" lietām, un ka nevar salabot vienkāršas problēmiņas. Bet tā tas ir jebkurā jomā, un "vienkāršs" tas šķiet tikai tāpēc, ka es pats to esmu gadiem darījis, un ir pieredze par 1001 knifu. Tāpēc jāpieņem, ka nevar visi cilvēki zināt visu, un speciālistiem vienmēr būs "pārējiem" jāpalīdz ar itkā elementārām lietām, kuras "varēja takš iemācīties paši"!

 

Plus, vienmēr būs problēmas, kur ir vairākas iespējamās pieejas (piem. čekot elektrolīta blīvumu vs čekot spriegumu), un katrai no pieejām ir savas priekšrocības un savi trūkumi. Un katram speciālistam ir sava mīļākā metode, un viņš varēs stundām diskutēt ar citiem par to, kāpēc VIŅA pieeja ir pareizāka.

 

Gribi padiskutēt par exceptionu mešanas un ķeršanas principiem? :)

Labots - Vilx-
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Vilx-

    23

  • Didzis

    15

  • mafijs

    17

  • alusbundza

    16

Top Posters In This Topic

Vilx, Tev ir pilnīga taisnība, nekad neviens nebūs speciālists visās jomas un ja cilvēks negrib līst zem kapota, tad jāmeklē meistars. Vienkārši te forumā viens otrs uzmetas par "speciālistu"un stāsta muļķības. Vai tad Tu klusēsi,ja kāds teiks,ka ventilātoru datorā var iztīrīt uzinstalējot jaunākos ventilatora draiverus :sarkasms: Tāpat ir ar akumulatoriem, monitora vai barbloka remontu. Vai nu mācies pats remontēt, vai nes pie kartīga meistara.

Link to comment
Share on other sites

Vai nu mācies pats remontēt, vai nes pie kartīga meistara.

Vai izmet un nopēc jaunu. Ja Ls 30-50 vērtas manta remonts pie meistara maksā Ls 10-15, tad 3x vajag padomāt vispār ir jēgas remontēt.

Link to comment
Share on other sites

Nu ja aķis astonus gadus godam kalpojis, tad protams, tas savu atkalpojis, bet ja zaļumos muzičku pārāk ilgi klausījies un aķi nosēdinaji, vai ģenerātoram oglītes nodilušas, tad diez vai uzreiz jauns jāpērk. Vajag arī bišku zaļi domat, jo kautkur tak tas svina gabals jāliek.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Didzi, Tev eksistē tikai sava "pareizā teorija" un citiem "nepareizā". Tā arī nevari atbildēt uz vienkāršiem jautājumiem. Nu vēl viens klāt - ja Tu saki, ka uz autiņa akumulators nekad nevārās, tad kāpēc tomēr reizēm ir jāpielej destilēts ūdens ? Droši vien, pēc tavām domām, tādēļ, ka bubuļi izdzēruši.

Un no lādētāja akumulators vārās tādēļ, ka tādi kā Tu , nevēro to uzlādes procesu, ne pēc jaunlaiku, ne pēckara metodēm.

Link to comment
Share on other sites

Nu kuri tad ir Tavi vienkāršie jautājumi? Gan jau autiņā"kādu burbuli" elektrolīts uzmet, bet tā nav vārīšanās,kā tas notiek pie intensīvas ladēšanas no tīkla.Tāpat arī ūdens vienkārši iztvaiko. Autiņa ir konstants spriegums un mainās lādēšanas strāva. Jaunajiem akumulatoriem ta nekāds ūdens nav jāpielej,jo labāka konstrukcija. Ja jau esi tik gudrs, tad pasaki,kas nepareizs akumulatora lādēšanā ar 1/10 strāvas no akumulatora kapacitātes? Kas nepareizs,kad mēra elektrolīta blīvumu? Visās mācibu grāmatas tas sen jau aprakstits.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

Tārps, vai tev ir bijusi vajadzība autiņa aķim uzliet destilēto ūdeni (bieži)? Man ar autiņiem un traktoriem darbs ir ikdiena, un uzliet ūdeni ir prasījies ļoti reti, tikai karstās vasarās, un tas nav no pārlādēšanu

Link to comment
Share on other sites

Aķim ūdens ir jāpielej tad, kad tas sāk iet uz galu...

Tad arī ūdens vairāk iztvaiko, jo pie lādēšanas tas sāk "vārīties".

Finito.

Labots - Knaabis
Link to comment
Share on other sites

Pareizi , Knaabis !!! Tas jau arī bija tas uzvedinošais jautājums Didzim, vai viņam , vai kādam citam ,aķis, kurš iet uz galu un vāra arā ūdeni no bojātās celles ir uzsprādzis ? Pēc Didža teiktā iznāk, ka tad neatskrūvējot korķus , tas varētu notikt.

 

Man jau nu pilnīgi pie pa....s , vai Didzis skrūvē ārā tos korķus , vai neskrūvē un vai lādē aķi 10 vai 30 stundas, un vai tur viņu ar + klemmi dienvidu, vai ziemeļu virzienā. Žēl vienīgi, ka citi jaunie puikas tiek maldināti par nepareiziem procesiem un ar aizvēsturiskiem , un bīstamiem paņēmieniem.

Vēl viens arguments pret korķu ārā skrūvēšanu - pa gabalu jau var redzēt , kurš tehnikas saimnieks to dara. Tas ir izrūsējis akumulatora pamats un aprūsējušas apkārtējās detaļas, jo tām gāzēm izplūstot brīvi no aķa, tiek nesti līdzi arī elektrolīta pilieni. Korķos iekšā ir labirinta sistēma, kas atvaira elektrolīta pilienus.

Redzēju 1959. gadā ražotu krievu lādētāju, kuram ar pretēji vērstiem trafa tinumiem bija panākts izejā konstants spriegums un strāva. Ar to arī varēja mierīgi palīdzēt starta momentā, bet tas kā deva savus 6 A ārā , tā deva. Bija arī vēlākos gados tādi cilindriskas formas lādētāji ar līdzīgu konstrukciju. Nu kas nekait tagad uztaisīt lādētāju ar sprieguma ierobežotāju ? Bet nesen redzēju elektronisko ķīnieti, kurš tik vārīja un vārīja aķi , bez kādas sajēgas.

Link to comment
Share on other sites

Tārps,nu bet kurš tad te stāsta muļķibas. Ja vajag kārtīgi uzlādēt akumulatoru,tad to vienmēr noņem no mašīnas! Kādas tur skābes šļakatas :sarkasms: Man vispār liekas,ka mēs runājam par vienu un to pašu. Es tak arī jau iepriekš teicu,ka bankas nevienādāk uzlādējās, tapēc dažas, pie intensīvas lādēšanas, sāk vārīties. Protams jaunas konstrukcijas akumulatoriem neko skrūvēt vaļā nevajag, jo bankām vispār klāt netiek. Vecā tipa akumulatoriem lādejot korķi ir jāatskrūvē! Nestāsti man,ka pussprāgušu aķi var uzlādēt līdz galam un izlīdzināt bankas ar konstantu spriegumu. Tur jādod ieksa švunka un jāgaida,kamēr uzlādējas tukšākā banka. Protams, vislabāk vājāko banku ladēt atsevišķi, bet tad vajag speciālu lādētāju un jaunajiem aķiem netiek pie klemēm klāt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Lasīju kaut kur forumā (varbūt kur citur) sakarību starp startera jaudu un nepieciešamajiem akumulatora parametriem. Tagad nevaru vairs atrast. Kāds varbūt var atgādināt?

Vajadzīgs aķītis traktoram ar 2,7kW starteri.

 

74Ah 680A vasarā grieza labi, bet tagad pie pirmajiem aukstumiem ir par knapu.

 

+ ja kāds zina vietu, kur nopirkt tādu labu&lētu aķīti, varētu padalīties!

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

kas pa traktoru (Zs)

jāņem tāds, kādu rūpnīca ir paredzējusi

Labots - alusbundža
Link to comment
Share on other sites

Parasti jau liek tā ap 120Ah. Nu dikti paknaps jau tas 75Ah ir, bet ja pirms auksta starta izslēdz hidro sūkni un karterī ieliek čaiņika spirāli, tad pēc 15 min. gluži kā vasarā. Visa problēma eļļā.

Link to comment
Share on other sites

jāņem tāds, kādu rūpnīca ir paredzējusi

Šitais princips nederās, traktors vecais T-40, bet starteris mūsdienīgais čehu, pagājušogad uzliku. Kopš pavasara darbojās ar mazlietotu 74Ah aķīti no mašīnas, jo tas bija lieks un negribējās naudu tērēt. Tagad skatos, ka nāksies likt lielāku.

Tāpēc arī gribu piemeklēt pēc startera jaudas.

 

Eļļas sildīšana nav slikta metode, bet neesmu spirāli ierīkojis. Būtu kāds gatavs risinājums sildīšani, nopirktu un ieliktu, bet pašam ņemties tagad galīgi nav laika.

Link to comment
Share on other sites

Es labprāt uzzinātu vairāk par šo lietu. Man jau kaut kā šķiet, ka akumulatora ietilpībai un ģeneratora jaudai nevajadzētu būt īpaši saistītām lietām, jo no akumulatora ietilpības nav atkarīga lādēšanas strāva/spriegums... pareizi?

Link to comment
Share on other sites

Es nevis par ģeneratora, bet startera jaudu runāju. Un kaut kur pat to sakarību redzēju, bet vairs nevaru atrast..

Ģenerators jau der jebkurš, atšķirsies tikai uzlādes laiks.

 

Starterim un aķim gan jābūt saskaņotiem, jo ar vieglā benzīnnieka aķīti tanku nepiedarbināt :D

Link to comment
Share on other sites

Tak tas krievulaiku lūznis ir jāiegriež un priekš tā vajag jaudu. Nav svarīgi čehu, vai krievu starteris, motors jagriež vienalga un tam procesam vajag ampērus. Ja čehu starteris nebūs gana jaudīgs, tad tas aukstumā vienkārši nespēs pagriezt. Ja jaudas pietiks, tad ampērus rīs tāpat. Nedomāju,ka krievu starterim būtiski būtu mazāks lietderības koeficients, jo tad tas startējot baigi karstu. Kautkur tak tiem "liekajiem ampēriem" būtu japakiek.Tā tak nav, tātad jāizmanto tāds akumulators,kādu iesaka ražotājs.

Link to comment
Share on other sites

Ja nekļūdos, tad T-40 bija divi 6V akumulatori virknē, bet cik Ah tiem bija, neatceros. Bet nu jābūt vairāk nekā pusbeigtam 74Ah akumulatoram.

Tagad sameklēt ko ražotājs iesaka "sorokam" būs pagrūti :)

Link to comment
Share on other sites

Es nevis par ģeneratora, bet startera jaudu runāju.
Oh, right. :blush: Nu, tad jau tik ņem lielāko, kas fiziski ielien tajā caurumā, kas akumulatoram atvēlēta. :)
Link to comment
Share on other sites

Lieta tāda, ka oriģinālais T-40 starters ir 4 kW. Tāpatās MTZ 80, Dažus gadus atpakaļ tika šiem traktoriem sākti lietot starteri ar planetāro pārvadu. Tas ir ar reduktoru. Līdz ar to ,startera enkurs var grizties ar lielāku ātrumu, bet spara ratu griež ar tādu pašu spēku. Tādēļ var lietot mazāku starteri pēc izmēriem un jaudas.

Ja kas, oriģināli T-40 komplektējās ar 2x 6CT 240Ah akumulatoriem.

Link to comment
Share on other sites

Ja ziemā slikti griež, tad nevajag uzreiz novelt vainu tikai uz aķi; defektīvs starteris vai beigti startera vadi arī var būt pie vainas. ;)

Link to comment
Share on other sites

Es jautāju par sakarību starp startera jaudu un akumulatora parametriem, nevis runāšanu riņķim un apkārt.

 

Uzlikt tur var dajebkādu akumulatoru, jo caurums ir gandrīz metru garš :D Tomēr negribu izniekot naudu priekš bezjēdzīgi liela (dārga) aķīša.

Starteris ir ar reduktoru, tāpēc nav vairs vajadzīga milzu elektriskā jauda+oriģinālo starteri jaunu vairs nekur neatrast un vecajiem daļas ar vairs tikai tās, kas veciem onkām garāžā. Tomēr traktors tas ir labs, savus uzdevumus piemājas saimniecībā pilda ideāli.

 

Saskaņā ar specifikāciju likt 2 6V akumulatorus mūsdienās diez vai ir efektīvs risinājums.

Link to comment
Share on other sites

Par oma un jaudas likumiem neesi dzirdējis? Tāds pats "specs" kā MTG direktoriņš, mļin! Varbūt ka tev ir vērts maksāt algu par to ko tu itkā dari... Kaut gan.. Stipri šaubos!

Link to comment
Share on other sites

Nu tām ampērstundām jēga (vajadzība) ir tik tur ja verķi kruķi pusstundu, bet šis nelec. Daudz lielāka nozīme ir cik lielu strāvu (nevis amperstundas) tas aķis spēj dod . Principā tas ir labi redzams Bosh akumulatoriem- vienādas ampērstundas, bet dažadas serijas (nosaukumi) ar krietni atškirīgām tām starta strāvām. Pāris nedēlas atpakaļ Cenu Klubā bija sarauti blakus tie dažadie akumulatori. Tā ka ja pat nopērc Bosh, tad nav garantijas , jo tie arī ražo dažadus . Nu benzīnniekiem arī nevajig tik niknus tos ampērus kā dīzelim. Nu attiecīgi var nopirkt lētāko ja knapāk ar naudām. Nu daudz labāk palīdz motoriem rīktīgi apgriezieni startēšanas brīdī, nevis ilgstoša kruķišana , kad knapi griežas. No dzīves: bija divi analoģiski aparāti . Vienam nosvilā starteris un tika piemeklēts cits, kas pēc stiprinājumiem atbilda, bet bija lielāks un jaudīgāks. Aukstā laikā rezultāts bija lielisks, kad ēļļa tāda biezāka, tad ar jauno leca ka nemetās, atškirībā no otra. Nu sekundi griež un motors rūc, bet otrais ''jazāģe'' minūti kamēr aiziet. Protams, ja akumulatora spailes nosūbējušas, tad jau nekas labs nebūs.

Vispār vajag palūrēt startera speceni (cik lielu strāvu vajag ) un ņem aķi kas tādu nodrošina. Tiem veco laiku , kas bija PSRS tā attiecība Ah un starta A bija pamazas, tad tagadējie ir ar baisājām A, tik vajag skatīt lai būtu tie ampēri pie mīnus 18, jo lētajiem parasti uzdod tos ampērus indijas apstākļiem :) Bet tas ka ar reduktoru , nenozīmē ka nevajag jaudu. Reduktors dod tik to ka var uztaisīt fiziski mazāku, jo griežas ātrāk (vārbūt, bet varbūt vienkārši mazākam spararata zobvainagām, kad vajag mazākus apgriezienus) . Vislabākais ir dabūt līdztrāvas strāvas knaibles un pamērīt cik reālu strāvu tas tavs aķis dod. Nezkāpēc man ''ņuhs'' saka tie ampēri aķim ir Indiešu. T.i. vasarā ir, bet ziemā nekā.

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

JDat, es tak neesamu es nekāds elektriķis vai traktorists vai mehāniķis, tāpēc arī prasu padomu!

 

Tātad, P=I*U-->I=P/U-->I=2700/12=225[A] , tā tak nevar būtu starta strāva A, kas norādīta uz aķīša, jo šim norādīti 680A.

 

Šis starteris arī principā griež motoru stipri ātrāk kā oriģinālais, tomēr lai aukstu iedarbinātu, kādu brīdi jāpagriež bez kompresijas (vismaz 20-30 sekundes, bet aukstākā laikā ilgāk). Žēl, ka startera ražotāji nenorāda, cik lielu aķi jāliek klāt, tāpēc arī cenšos saprast, kā to noteikt.

Link to comment
Share on other sites

tie 680A ir maksimālā atdodamā strāva īslaicīgi, pie konkrētas gaisa temperatūras, laikam +20 grādi.

Zemākās temperatūrās atdodamā strāva ir mazāka.

Link to comment
Share on other sites

Nu kas tad nevari izrēkināt ? Ja zāģe , takšu rēkins vienkārš -76 ampērām teorētiski vari rūcināt až stundu . Labi , drīkst notērēt līdz kādiem 50%, joprojam kādai minūtei pietiek arī 225 A. Nu man liekas ka vaina ir tur ka starteris ir par vārgu , tāpēc arī negriež kad aukstāks, nevis aķim strāva par mazu. Zini , tā startera mehaniskā jauda varbūt ir 2,7kW, bet lietderības koficens šiem nav nekāds dižas, tad domāju ka elektrību vajag krietni vairāk (uhn attiecīgi starta strāva krietni lielāka kā 255A.

Link to comment
Share on other sites

Tātad, ja man vajag pieņemsim 2 minūtes tos 225A pie -20 grādiem, tad kam jābūt uz aķīša rakstītam?

Link to comment
Share on other sites

2 minūtes tādas slodzes gan ir slikti akumulatoram.

Parasti jau 10 - 20 nu 30 sekundes tiek griezts, tad ir jādod "atpūsties" akumulatoram pāris minūtes.

Ja slikti griež - nu tad pamēģini kādu citu pilnībā uzlādētu akumulatoru sākumā.

Ja nepalīdz - pārbaudi vadus, to savienojumus pie startera, pie masas slēdža. Caur sliktu kontaktu nekāda lielā strāva cauri neplūdīs.

Tagad ziema to labi jutīsi ar roku pataustot klemmes, tos savienojumus. nekontakts labi silst. Uzmanīgi, var pat apdedzināties !

Link to comment
Share on other sites

Tiem aķiem , mūsu platuma grādos, galvenais ir CCA . Kas tas par zvēru? - nu standarts kadu strāvu aķis nodrošina griežot 30 sekundes pie -18 grādiem, līdz spriegums nokrīt 7,2 volti (nu pie tās strāvas) . Par Bosh var paskatīt vairāk šite Cita lieta, kad ''maximas'' aķiem parasti neraksta to CCA (cold cranking amps), bet tik A, kas neizsaka neko..., ja nav norādīta temperatūra

http://www.ilmc.org/...ual for LAB.pdf

 

Tie kas taisās pirkt aķi un grib iedziļināties, nevis nopirkt pirmo, ir labs šis http://www.jgdarden.com/batteryfaq/carfaq7.htm

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Nu tādi jau tie T-40 ir, ka ziemā jāgriež 0,5 - 2 min. un pat vairāk. Ja būs -20, vispār vari neiedarbināt bez papildus pasākumiem :

1. Eļļas sildīšana karterī (ar spirāli iekšā vai lodlampu no āra)

2. Vajag savest kārtībā to vienīgo kvēlsveci ( alternatīva - ar lodlampu gaisa ieplūdes kolektoru sildīt)

3. Pārbaudīt startera slīdgultņus. Ja ir brīvkustības - nomainīt bukses.

4. Pirms starta atslēgt hidraulikas sūkni.

5. Lietot starta gāzi no baloniņa.

 

p.s. Jauda jaunajiem starteriem patiešām ir uz pusi mazāka, jo galveno lomu spēlē tieši griezes moments no 0.

Link to comment
Share on other sites

Sveiki.

Info no VARTA kataloga 1999.gads.

Belarus LT2-T40, LT2-T40K: AK modelis 64323 (1gb)- 143Ah, DIN 570Amp vai EN 950Amp.

Belarus T40, 42 (no 1985 gada): AK modelis 58838 vai F6, vai F4 (2gb) 88Ah, DIN (attiecīgi) 400Amp vai 510Amp., EN (attiecīgi) 640Amp. vai 850Amp.

Tomēr info par standarta, rūpnīcas komplektāciju.

Link to comment
Share on other sites

Pēc pieredzes varu ieteikt ņemt divus lētākus aķus (kaut maxima variantu) un slēgt viņus paralēli. Iegūstam 2x lielāku starta strāvu. Var arī izmantot jau esošo aķi, pieslēdzot viņam otru paralēli. Vismaz vecam ford tranzīt otrs aķis oj kā palīdzēja ar pielaizšanu ziemā. Parasti gan otrajam aķim nav vietas, bet ja ir - tas būs lētākais risinājums.

Link to comment
Share on other sites

Kvēlsveci labāk nelietot, jo tā iztērē aķīti, bet jēga maza. Vispār varētu piemest otru aķi klāt, un kad abi nobeigsies, tad nobeigsies.

Bet tagad brīvdienās pamēģināšu apsegt visu traktoru ar tentu un kādu pusstundu pasildīt ar gāzes sildītāju, tad nomainīšu eļļu.

Redzēs, kādi būs rezultāti.

 

Bija vel doma likt sildītāju karterim, bet neko citu kā šo lapu http://www.geste.lv/sildelementi neatradu. Rīt būs jāuzzvana, ko viņi piedāvā.

Labots - Krišus
Link to comment
Share on other sites

Lasu un brīnos, cik zinu, krievu naķiem bija tads verķis ko latviski sauca par "puskača" jeb maziņš benzīna dzinējs, kuru pielaida pirmo un tas tālāk varēja to dīzeli kaut stundu kurbulēt. Šim nava, vai arī nomontēts nafig?

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...