Jump to content

Vai dīzeļdegviela noveco?


j.m
 Share

Recommended Posts

Donkeyhot

Nu principā tur tik nogulsnēm vajadzētu veidoties un kondensātam, tas tomēr nav benzīns.

Link to comment
Share on other sites

Pašam arī laukos ir nelieli gadus 5 veci krājumi, traktorā tika liets bez problēmām.Mašīnai arī litrus 5 ielēju vienreiz, vajadzēja neplānotam braucienam.Uz ziemu gan neriskētu liet.

Link to comment
Share on other sites

Dīzeļdegvielu tieši pretēji nevajag liet tikko atvestu tai ir jānostāvas, ja redz ka tikko pilda tvertni labāk braukt uz citu tanku.

Link to comment
Share on other sites

Dīzēļdegviela nepaliek veca, TAČU BioDīzelis gan paliek vecs ! Tas mēsls kļūst ķepīgs līdzīgi kā veca olīveļļa.

Tātrad arī tas dīzelis kur piemaisijums ir ir BioDīzelis. Ja vizuāli lieka slabs, tad es lietu. Vari nedaudz ieliet patukšā bākā lai vajadzības gadijumā vari vienkārši piešķaidīt normālu Dīzeli un viss.

 

Principā jau ja Dīzelis nostājas, jo labāk, - nostājas parafīns un citi mēsli, bet tas parasti notiek tikai ļoti zemas kvalitātes Džielim kurā šo mešlu jau ir daudz.

 

Starp citu arī Bendzīns nemaz tā nenoveco ja tiek turēts slēgtā traukā - bendzīnbākā tas protams noveco.

Link to comment
Share on other sites

Nedaudz blakustēma. Par benzīnu. Ja man visu ziemu nostāv viņš bākā, tad pavasarī man viņu smelt ārā un liet jaunu? Vai varbūt var pieliet klāt "svaigu" un braukt tālāk?

Link to comment
Share on other sites

Droši pielej svaigu un brauc ! :)

 

Varbūt uz TA atgāzu mērīšanu nevajadzētu braukt, bet tā vienalga.

Labots - MIGs
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Nezinu cik tas pamatoti, bet bija 98. benzīns nostāvējis ~3 gadus un izgulsnējās tas štrunts, ar ko iekrāso degvielu. Atstāju kādus 200g kannas dibenā otu mazgāšanai, to bākā nelēju.

Link to comment
Share on other sites

Principā ne dīzelis ne benzīns nenoveco, tikia pareizi jāglabā. Cita lieta,ka benzīnam tagad lej klāt tādus sū**, ka bija pat gadījumi, kad stakika benzins saēd skūterim karburātora detaļas. Tagad laikam staķiks izmanīja to recepti. Vot ar to sū** piedevu glabāšanu gan ir problēmas. Man bija darīšanas ar četrus gadus bakā niostāvējušu benzīnu. Vot tā bija smaka, i nedomā pindzeles mazgāt. Ko bija piegāzuši ražotāji fig sapratīsi, bet pēc benžas nu nemaz nesmirdēja. Krievu laikos blakus mājai bija lauksaimniecības lidlauks un tad es ar moci tikai ar B100 benzīnu braucu. Ari ar trīs gadus mucā nostāvējušu benzīnu mocis leca un ripoja ka prieks. Dīzelim jau tagad arī klāt lej sū**, bet tie parasti nogulsnējas apakšā.

Link to comment
Share on other sites

Varbūt uz TA atgāzu mērīšanu nevajadzētu braukt, bet tā vienalga.

man 93. gada mašina nostāvēja vairāk kā pusgadu, pēc tam, kad sataisīju gāju TA un atgāzu rādījumi bija ideāli, kā parasti.

Link to comment
Share on other sites

Dīzelim svarīgi:

  • glabāt ne-pārāk siltā vietā (labāk kādā pagrabā pie konstantas temperatūras)
  • dīzeļdegvielai ir tieksme oksidēties tāpēc traukam jābūt maksimāli pilnam
  • nav vēlams ilgstoši glabāt plastmasas traukos a bet aiz tā apstākļa ka abi sasrtāv no CH un lai ķīmiķi te palabo bet bija kaut kāda tieksme šamiem izlīdzināties (protams gadu gaitā)
  • nepielāut tiešu saules gaismu

Link to comment
Share on other sites

Dīzelim ir slikti tas, ka jevrosajuzā ir pieļaujamas 30%(!) no tilpuma piedevas un kas tur ir, to zin tikai ražotājs un Allahs. Domāju, ka nodarboties ar dīzeļa uzkrāšanu gadiem, jo paliks tak dārgāks, nebūtu vēlams.

Link to comment
Share on other sites

Skolas laikā, ķīmijā mācīja, ka degvielai, kura ražota katalītiskājā krekingā (termiskajā kreikingā?) ir tendence ar laiku novecot.

Link to comment
Share on other sites

Donkeyhot

Jautājums tikai cik ilgā laikā un pie kādiem apstākļiem. Dīzelis arī īstenībā tagad vairāk nav dīzelis, bet pseidodīzelis.

Link to comment
Share on other sites

Savulaik ir izdevies piedarbināt moci, kuram degvieva bākā (benža ar eļļu) bija stāvējusi vizmaz gadus 10-12. Cik atceros, ar grūtībām, bet tomēr izdevās. I neko, pabraukt varēja :D

Pusgads, gads - smiekli nāk, kas tur var novecot. Vienīgais cik zinu, neiesaka glabāt benžu, kuram eļļa piešķaidīta ilgāk par nedēļu. Bet neko - ir lietots gan zāģis gan laivas motors ar 1/2 gadu vecu benžu bez problēmām.

Link to comment
Share on other sites

Donkeyhot

Nu tak, tas taču divtaktnieks, bez visādām lambda zondēm un katalizatoriem. :)

Link to comment
Share on other sites

Katrā gadijumā trimeriem/zāģiem(visur kur jaucams benzīns + eļla) nav ieteicams lietot sajaukto variantu pēc 2 nedēļām. Bija varianti, ka uz nākošo vasaras sezonu piešķiļ trimeri ar veco, sajaukto benzīnu un nākas motoram kapitālo remontu taisīt. Pliks benzīns/dīzelis var ilgi stāvēt, bet kas to zin kāds ir sastāvs tam benzīnam/dīzelim uz šodienu...

Link to comment
Share on other sites

Sporta 2 taktu eļļļu+Bendzīnu netur ilgāk pat par dienu. ;)

Atbrauci no trennņa - bāku ārā, var lietot lai mazgātu detaļas vai lietu krāsnī. ;aiwa:

Link to comment
Share on other sites

man šķūnītī stāv vēl kādi 60L vecā pirms ES dīzeļa. Glabāju nebaltai dienai, ja nu nāksies ANFO taisīt.

Link to comment
Share on other sites

Bija varianti, ka uz nākošo vasaras sezonu piešķiļ trimeri ar veco, sajaukto benzīnu un nākas motoram kapitālo remontu taisīt.
Tur ir bijusi cita vaina visticamāk,eļļa vispār ne tāda vai netai daudzumā.Jo vairāk kā 10gadu ir atstāta degviela zāģos,krūmgriežos un pagājušo gadu arī zāles pļāvējā.
Link to comment
Share on other sites

Ja ņem normālu divtaktu eļļu un jauc 1:30, tad rudenī atstātu benžu mierīgi var ar krūmgriezi pavasarī pļaut. Es lietoju gan krūmgriezi, gan motorzāģi vairāk kā desmit gadus un nekad neesmu skatījis, cik vecs degvielas maisījums. Jā,kā jau teicu, nekad nejaucu 1:50, bet eļļu noteikti vairāk. Kā saka krievi kašu maslom ņeizporķiš. Ja pa izpūtēju dūmi nak, tad motors eļļojas un uz jevropas normām par gaisa piesārņojumu man nosplauties.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
alusbundza

tā, kā man ir iepirkts vasaras dīzelis un par tik strauju ziemas uznākšanu nebiju sacerējies, tad gribētos noskaidrot, pie cik mīnus grādiem vajadzētu sākt uztraukties par filtru aiziešanu ciet?

Link to comment
Share on other sites

ja auto pa nakti tur garažā, tad vēl jau ripot vaidzētu

Link to comment
Share on other sites

Donkeyhot

Līdz -15 grādiem uztraukties it kā nevajadzētu, ja degvielā nav ūdens.

Link to comment
Share on other sites

nu sakarā ar to BIO piejaukumu, kas vasaras dīzelī ir vairāk, tā štelle sāk sabiezēt krietni ātrāk - īsta vasaras DD jau pie kādiem -4C

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Bonifacijs

Principā degviela noveco, jebkura. Taču 2 gadi slēgtā traukā nav tā robeža no kuras sāktos nespēja to izmantot tiešajos nolūkos. Lai nu kā, sajaucot ar svaigu degvielu starpību pamanīt nebūs iespējams. Ja ir izveidojušās nogulsnes, tad tās nu gan būtu labāk atdalīt. Ja runa ir par kādu nelielu degvielas daudzumu, nu benzīnzāģis vai kas tādā garā, tad iespējams ir jēga pielaist ar svaigu degvielu, uzkarsēt un tikai tad pievienot veco. Lieta tāda ka vieglās frakcijas kas ir viegli iztvaikojošas ir vitāli svarīgas pielaižot aukstu motoru, karsts ies da vienalga uz ko temperatūra iztvaicēs i smagās frakcijas. Ja degviela ir apšaubamas izcelsmes - satur ap 50-70% degvielas a parējais ir kaut kādi gāzes kondensāti, savienojumi kas sākas uz burtu B (neatceros kā tieši viņi saucas bikarbonāti vai vēl kaut kā savādāk) utt. tad pielaist aukstu motoru ar tāda veida degvielu varētu būt zinamas problēmas. Izeja  - pievienot degvielai tad kad motors jau ir uzsilis vai nu atsšķaidīt ar svaigu degvielu. Te būtu vēlams atcerēties ka pat noteiktas markas benzīns ir  20-30 dažādu ķīmiskā sastāva devielu maisījums diezgan brīvās proporcijās un standarti regulē galvenokart tā spēju pretoties detonācijai, minimalo spēju iztvaikot un aizdegties, kaut kādu vidējo siltumspeju un toksiskuma līmeni nu un vēl kaut kāduz atsevišķus parametrus a nevis kaut kādu noteiktu ķīmisko sastāvu. Praksē tas bieži vien nozīme maisījumu ar vairākiem ļoti tālu no ideāla un standartiem esošām vielām kurām ir pievienots neliels daudzums ļoti iedarbīgas ķīmijas kas izvelk vidējos parametrus līdz pietiekamiem. Tieši tāpēc pat pie diezgan būtiskām degvielas atkāpēm no standartyiem motori darbosies, cits jautajums ir kāda skāde no tā būs dabai, motoreļļai un galējos gadījumos motoram

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...