Jump to content

Mazdas 323 tuvā gaisma


lats302
 Share

Recommended Posts

Vēlos uzstādit mazda 323 releju,lai pielaižot degtu tuvā gaisma. Vai kāds var palidzēt kā pareizāk releju pieslēgt,varbūt kādu shēmu? Paldies jau iepriekš!

Link to comment
Share on other sites

Ghost_az

Ja rodas šādi jautājumi - tad labāk vērsies kādā sakarīgā autoservisā!

 

Ja nē - tad vajadzēs atrast kādu "ūber"speciālistu tieši par mazdām, kurš pateiks kur, kādas krāsas vadus griezt, ko pie kā vienot.

Un vispār - kurš gads mašīnai??

 

P.S. Teorētiski varu sataisīt tādu lietu. Maksās kādus 20 Ls.

Labots - Ghost_az
Link to comment
Share on other sites

Nezinu precīzi kā mazdām, bet VW ugunu automatizēšana aizņem 10 minutes. Uz uguņu slēdzi pienāk 12v vads, to pārgriež un iemauc tajā releju. Savukārt releja vadību panem no drošinātāja, uz kura spriegums parādas tikai tad.kad aizdedze ieslēgta. Ja jūties specīgs elektronikā, tad gan jau Mazdai var ko līdzīgu izdarīt. Es neesmu auto elektriķis un man pilnīgi neinteresē, kādas krāsas vadi kur iet, tāpat nesaprotu,no kurienes radušies tie stulbie cipari autiņu relejiem,ķipa 30,85, 87. Nevarēja cilvēcīgi shēmas uz korpusa sazīmet? Nu jā, to laikam dots saprast tikai auto elektriķim.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

lats302

ko nu pļāpā,kādi servisi,tur par releja pielikšanu ādu nodirā!,kādreiz jau tādu darbu veicu audi 80 un ar visu izpipēšanu pagāja kāda pus diena,tagad neatceros kur pieslēdzu to vadu no releja 87 .Kādi Ls20,nagumaucēj,cik tur tā darba 5 min un tādu summu? nesmidini tautu, Nav nozime kāda mašina un modelis,princips viens-starp slēdzi un gaismas releju iebāz un viss,tāpēc jautāju jo ar to vienu vadu jāpaeksperimentē un nocept tur nevar pilnigi neko. es braucu no 1986g un autoservisā nekad neesmu bijis,izņemot riepu remontu pa ceļam.tāpēc jaut'ju tiem kas saprot pkaut ko par relejiem,nevis tiem,kas grib pelnit un reklamējās. es par tādu darbu paņemtu Ls 2 tikai par darbu,ja mans relejs un skūvēsana nu tad 5-7 ls,nebūsim mantrauši,tā nav tāda lieta par ko nodirāt! lai veicās Ghost_az citās jomš!

Link to comment
Share on other sites

Jebkurā gadījumā ņemat vērā, ka ieslēdzoties tuvajām gaismām automātiski, obligāti jādeg arī aizmugurējiem gabarītiem un mumurzīmes apgaismojumam!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

lats302

Didzi cepuri nost,man patik,ja cilvēks raksta par lietām ko ir darijis un var padalities informācijā,tāpēc jau mēs te esam! ,Protams princips visiem viens! Es prasu padomu nevis meklēju meistaru kas var noslaukt.paldies Didzi!

Link to comment
Share on other sites

lats302

nu tas ir jaunajiem modeļiem,man dzipam var ieslēgt gan ar roku gan automātiski un tas ir pluss,ja vēlies sēdēt mašinā un izslēgt gaismu. ja slēdzās tikai automātiski,tad izslēgt var tikai noslāpējot

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Ar releju neizrubīs pavisam stāvgaismas?

Link to comment
Share on other sites

lats302

es nesapratu kam bija domāts Ridao pielikums,bet relejs neietekmē satiksmes drošibu,drizāk uzlabo. Bieži aizmirstās izslēgt gaismu un tā kā ar to mašinu brauc sieva,tad ar to iešlepēšanu tur visādi iet un tas apdraud nopietnāk. Uzliekot slēdziti var atslēgt releju un ieslēdz ar roku uguņus,ja ieslēdz,podziņuuguņi iedegās automātiski

Link to comment
Share on other sites

automatiskajām gaismām manuprāt ir viens mīnus kurš man personigi nepatīk

ziemas laikā, kad aķītis pasalis un katrs voltiņš no svara lai piešķiltu autiņu, pagriežot atslegu pozicijā 1 sāk degt ksenoni un ar to jau pietiek lai pagriešot pozicijā 2 auto vairs neiekurbulētos

 

ja nav ksenoni tad varbūt nav tik traki, takā iesaku vai nu nodrošinaties ar labu akumalatoru jebkuros laika apstakļos vai arī likt sistēmu kas gaismes ieslēdz tad kad rūc motors

Labots - hidro
Link to comment
Share on other sites

Normāli projektētai elektrosistēmai gaismas automātiski iedegas tad, kad motors sācis darboties un tiek lādēts akumulators.

Link to comment
Share on other sites

lats302

bet priekštam uzliec podziņu vai slēdzi un viss atrisināsies

Link to comment
Share on other sites

Es tiešam neesmu auto elektriķis, bet nafig tur vēl kadu papildus slēdzi vajag? Autņam tak ir uguņu slēdzis, ja uz to barošanu padod caur releju, tad nafig papildus slēdzi? Tur visu laiku ieslēgtu uguņu slēdzi un brauc laimīgs. Ja vajag izslēgt uguņus un braukt, tad atslēdz orģinālo slēdzi. Gan jau tur nepieciešamība citiem autiņiem varbūt pāris vadus komutēt, bet lai arī kāds procesors būtu autiņā, uguņu slēdzis ir vienmēr un spriegumu tas komutē.

Link to comment
Share on other sites

Pielikums bij domāts priekš tam, lai izlasītu sadaļu par TA prasībām gaismas ierīcēm un dažs labs te neklāstītu par mistiskiem procentiem gaismā un tumsā.

Savulaik vai katru pārdienu nācās izčakarēt kādu autiņu TA par nepareizu slēgumu, kad automātiski ieslēdzās tikai tuvās gaismas vai miglas lukturi. Pat jauniem auto dīleri tā bija sataisījuši.

Link to comment
Share on other sites

Didzi, daudziem jaunajiem auto slēdzis padod loģisko "1" uz gaismu bloku, kurš attiecīgi caur BTS (mosfeet) atslēgu padod spriegumu uz attiecīgo lukturi. Līdz ar to ir iespēja softiski norādīt ieslēgties gaismām automātiski jeb nē.

Bet nu šis konkrētais gadījums tas nebūs.

 

Jā, spriegums 12 V būs uz slē'dza fiziski, bet strāvas būs par maz la komutētu mehānisku releju. Var beigās šitā gaismu bloku pārvērst par dārzeni : ) Ja lien, tur, kur nezin neko :)

Labots - mafijs
Link to comment
Share on other sites

Vispār jau ne jau gaismu slēdža spriegumu izmantos, lai komutētu releju. Doma bija komutēt releju, pie kā pieslēgts gaismas slēdža vads. Neredzu iespēju pārvērst kādu vadības bloku par dārzeni- relejs pēc pārslēgšanās rakstura ir ļoti tuvu mehāniskajam gaismu slēdzim.

Link to comment
Share on other sites

maritis

Jocīgi tie mūsu likumi-piedaloties satiksmē pa dienu pietiek ar tuvajiem uguņiem,bet veicot TA jādeg visam...

Link to comment
Share on other sites

Ideja acimredzot slēpjas aizdomās par iespēju aizlaisties no dažāda veida ķērājiem tumsā, kad pakaļā nekas nedeg.

Link to comment
Share on other sites

OffSide

Īsti tā arī neesmu sapratisto likumu-nafig automātiskajām dienas gaismām vajag vēl degt kopā ar gabarītiem un aizmugurējo apgaismojumu

Link to comment
Share on other sites

maritis

Logika ir vienkārša,atkārtota TA,lielāki ienākumi CSDD...Kādu laiku atpakaļ visiem kasījās klāt par oranžajām spuldzītēm,kuras neesot gana oranžas utml. pigori ir viņu darba stilā.

Labots - maritis
Link to comment
Share on other sites

OffSide

Nez-vispār tagad tur kaut kas nav mainījies, -100% neesmu pārliecināts, bet vai jaunajiem autiņiem, kam ir rūpnīcas LED dienas gaismas-vai pakaļgalā dienas režīmā tur kaut kas deg?

Link to comment
Share on other sites

Īsti tā arī neesmu sapratisto likumu-nafig automātiskajām dienas gaismām vajag vēl degt kopā ar gabarītiem un aizmugurējo apgaismojumu

Lai izslēgtu iespēju arī tumsā pārvietoties tikai ar tuvo gaismu

 

Nez-vispār tagad tur kaut kas nav mainījies, -100% neesmu pārliecināts, bet vai jaunajiem autiņiem, kam ir rūpnīcas LED dienas gaismas-vai pakaļgalā dienas režīmā tur kaut kas deg?

Uz dienas gaitas lukturiem jau tas neattiecas, jo ar tiem točno pa tumsu neaizlaidīsies...

 

Noteikumi attiecībā uz tuvo gaismu:

202.2. Ieslēdzot tuvās gaismas lukturus vai tiem ieslēdzoties automātiski, iedarbojoties transportlīdzekļa motoram, jāieslēdzas visiem tuvās gaismas lukturiem. Tuvās gaismas lukturiem jāieslēdzas kopā ar gabarītlukturiem, pakaļējās numura zīmes apgaismojumu un kontūrgaismas lukturiem (ja tādi uzstādīti). Vadības ierīce nedrīkst būt bojāta.

 

Par cik tuvās gaismas lukturu vietā dienā drīkst lietot migliniekus:

204.2. Ieslēdzot miglas lukturus, jādeg visiem uzstādītajiem priekšējiem miglas lukturiem. Miglas lukturiem jābūt ieslēdzamiem vienīgi tad, kad jau ieslēgti gabarītlukturi un pakaļējās numura zīmes apgaismojums.

 

 

Par dienas gaitas lukturiem:

212.2. Lukturi drīkst degt vieni paši un tiem jāizslēdzas, ieslēdzot galvenos lukturus, izņemot gadījumus, ja galvenie lukturi tiek izmantoti kā gaismas signalizācija (ieslēgt – izslēgt), lai pievērstu citu ceļu satiksmes dalībnieku uzmanību.

212.3. Dienas gaitas lukturu kopējais gaismas stiprums nedrīkst pārsniegt 800 kandelas.

Link to comment
Share on other sites

labiitis

A vēl pie reizes, kāpēc jaunajiem Audi var aizmugurē dienas laikā nedegt gabarīti?

Labots - labiitis
Link to comment
Share on other sites

Tāpēc, ka viņi parasti nepārvietojas dienas laikā ar ieslēgtām tuvajām gaismām, bet dienas gaitas lukturiem :dornis:

Link to comment
Share on other sites

labiitis

Es esmu piemirsis tos likumus, bet vai tad aizmugurē nav jādeg kaut kam sarkanam gaišā dienas laikā arī?

Link to comment
Share on other sites

Ja auto aprīkots ar dienas gaitas lukturiem, tad var nedegt.

Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Nu jūs gan te sviestu dzenat. Zinu, zinu, ka tūlīt mani nolamās no galvas līdz kājām, bet, ja atmiņa švaka un sieva neatcerās, ka gaismas ir jāieslēdz un jāizslēdz, tad vajag ēst biezpienu, nevis p1st (atvainojos) kopā mašīnas elektroniku ar n-taiem slēdžiem, relejiem, griezt un stiķēt vadus pēc tam....,manuprāt lieks čakars.

Ieslēgt gaismas ir tik pat automatiska darbība kā piesprādzēties ar drošības jostu vai aizvērt mašīnas durvis, kad uzsāk braukt. Nu kā var tik elementāras lietas neatcerēties? Moška sieva motoru arī aizmirst izslēgt, kad nomet autiņu kaut kur malā un aizskrien uz veikalu? (ā nē, tas tak rūc, nu ja...hmm)

:superstition:

Link to comment
Share on other sites

dexterlabs

divi normālie varianti:

1 dienas gaitas lukturi(nummuram un gabaritiem dienā nav jādeg)kuri ieslēdzas kad sāk darboties motors.

2 tas pats tikai lukturi ieslēdzas tad kad auto uzsāk kustību un izslēdzas kad auto apstājas jo stāvošam auto piemēram krustojumā pie luksafora gaismām nav jādeg.

personīgi otrais vienkārši liekas lielisks.

Link to comment
Share on other sites

lats302

Izskatās,ka Spekiits ir viens ideāls cilvēks,kas neko neaizmirst un tātad ari nekur nekļūdās! Es ari visu laiku domāju kā ar pirmo reizi var neiziet TA,kamēr pasām pienāca tāda reize.Var jau gudri runāt,bet ja dienā jābrauc ar 3 un vairāk mašinām,tad aizmirst ne tikai uguņus izslēgt vien.

Runājot par to mazdu- nevajag nevienu lieku releju,bet lai daudz neķēpātos,vienu slēdziti gan pieliku(priekš TA) jo gabariti ari ieslēdzās pielaižot mašinu. Būtibā pārkniebu 2 vadus 2 relejiem un lieta darita,tas aizņēma 20 min. uguņi ieslēdzās lidzko sāk lādēt ģenerators,nevis ieslēdzot aizdezi. Te visādi gudrinieki izteicās,tad lūdzu pastāstiet kā es to panācu,lai redzu vai ir tā prāta spēja domāt ari,vai tikai gudri runāt.Ir lieliska teika par balodi-māku,māku... Kas neko nemāk,tas ari neko jēdzigu te vairs neuzrakstis!

krievu saitos gan tā nav-vai nu dod kādu labu risinājumu,vai paklusē,reti kad kāds kaut ko uzknābjbet mēs tak letiņi,kaut kā jāizceļās! Būtibā aru mums ir tā-kas kaut ko sajēdz,tie dod padomu,pārējie tik jauc gaisu

Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Ar 3 un vairāk mašīnām? Njā, interesanti gan, ko tad tava sieva dara (kādu darbu), ka sanāk braukt ar 3 un vairāk mašīnām dienā?? Koē??

A varbūt pats esi tāds aizmirstulītis, bet vainu uz sievu novel (ja tada vispār ir). Un, turklāt, ja jau sanāk TIK akujenna bieži braukt, tad vēl jo vairāk jabrīnās, kā var tik elementāras lietas aizmirst!!

 

P.S. es neesmu ideāls cilvēks (tādu vispār nav) aizmirstu šo un to tāpat. Dienā pamanos braukt ar mašīnu, traktoru un citiem hlamiem, un neaizmirstu gaismas ne ieslēgt, ne izslēgt!

Labi, labi...tagad jau es kasos, bet nu tas viss baigi smieklīgi izskatās no malas! Turpiniet savu tēmu tālak, veiksmīgu risināšnu, vairs nejaukšos!! (Varbūt...., sorry, jau paspēju iejaukties vēlreiz)

Labots - Spekiic
Link to comment
Share on other sites

Arnis2002

omegai uguņi iedegās tad kad parādījās eļļas spiediens.(rūpnīcas konstrukcija)

Link to comment
Share on other sites

lats302

es jau teicu spekiic māk tikai gudri runāt,tāds lielibnieks,ka ārprāc,bet ko prātigu un noderigu pateica?Pat nevar teikt,ka izceļās ar asprātibu,varbūt uzvārds ir Balodis?Tāda tukša bla-bla

Link to comment
Share on other sites

dexterlabs

labāk kāds izstāstat kā panākt to variantu kad uguņi ieslēdzas kad mašīna sāk kustēties bet tiko apstājas tad nodziest.

pie abs mošk pieslēgts???

galvenais jau nav lai uguņi deg bet lai duma likuma prasības tiek izpildītas kuras nosaka ka uguņiem jādeg ir kustībā bet ja auto stāv nav jādeg.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...