Jump to content

Divu pastiprinātāju lietošana


Dumper
 Share

Recommended Posts

Sveicināti.

Vēlējos uzzināt vai auto pastiprinātajus var saslēgt virknē, lai iegūtu kopējo nominalo jaudu, vai arī ir jāslēdz paralēli, vai arī vispār tā nedrīkst slēgt? Ir nepieciešamība saslēgt 2 pastiprinātājus pie 1 subvūfera. Paldies jau iepriekš.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Kur tādas muļķības izlasīji, ka tā var darīt? Laukos Janka dzērumā iestāstīja?

Link to comment
Share on other sites

nevar. Tas nav tik vienkārši kā izskatās. Lasīt par amplifier bridging un paralleling.

Link to comment
Share on other sites

Jā, janka dzērumā sastāstīja :D Kkur youtubā biju redzējis video, kurā itkā bija 2 pastiprinātāji uz 2 subi.

Nu es jau nezinu, tapēc prasīju vai vispār kkas tāds ir iespējams.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Kā jau osccar teica, vispār ir iespējams, bet noteikti ne kā akumulatorus virknē/paralēli saslēgt.

 

P.S. Youtubā arī rāda mūžīgos dzinējus it kā darbībā, bet tas nenozīmē, ka viņi dabā pastāv.

Link to comment
Share on other sites

ja pastiprinātājus slēdz tiltā - vienam pastiprinātājam jābūt pretfāzē - kā to panāksi ?

Ja slēdz paralēli - pastiprinātājiem jābūt perfekti identiskiem ....kā to panāksi ?

Jaudas ieguvums abos gadījumos ir dažāds un dažādas pretestības slodzes tie spēj turēt dažādi. tas tā īsumā.

 

es neesmu auto lietu specs, bet iespējams, ka var darbināt divus pilnīgi idenstiskus pastūžus ar 2 spoļu sabu, kad katrs amps pieslēgst pie savas spoles....bet nu nezinu...

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Ir atsevišķiem ražotājiem monobloki, ko paredzēts slēgt arī paralēli. Protams, abi vienādi jāņem, pa vidu parasti ir arī paredzēts speciālu vadu "safāzēšanai" (vai tml.). Tā kuru katru nevarēs.

Link to comment
Share on other sites

Un rezultaataa,guvums nekaads,un izmesta nauda,zato var grabaznieku atveert un pablatot :dance4:

Link to comment
Share on other sites

tiltam ir jēga mašīnas maģos, lai izsvingotu lielākus V izejā pie 12V barošanas...jaudas ampiem basam - tikai par skādi - DF 2x sūdīgāks. un THD arī sūdīgāks...un Kevinam tas nepatiktu :)

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Jā, janka dzērumā sastāstīja :D Kkur youtubā biju redzējis video, kurā itkā bija 2 pastiprinātāji uz 2 subi.

Nu es jau nezinu, tapēc prasīju vai vispār kkas tāds ir iespējams.

 

Iekš Youtbe ne to vien var ieraudzīt. Es arī redzēju vienu verķi, kurš ņem energiju no kosmosa. Tur nav ne bačūru ne benzīna, ne 220V štepseles. Strādā... Hmmmm... Ko tagad darīt ja tādu iekš Youtube redzēju? Laikam jau tas viss ir patiesi...

 

Nibīra dīz aizsegs sauli un indigo valdīs pār pasauli kopā ar illuminati... Lidz brīdim kad tā ieskriez Zemē un iznīcinās visus pokemonus nafig...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

D klase laikam tikai augstā gala auto pastūžos. zemākajiem klasika - impulsu baroklis + B klase.

 

pēc teorijas tilts dod 4x vairāk jaudas uz to pašu slodzi ko 1 kanāls. Praksē, dēļ tā ka, katrs pastiprinātājs "redz" pusslodzi - sanāk mazāk - kādas 3 reizes .

Link to comment
Share on other sites

Nezinu tagat,kas ir resnais gals kas vaajais,esmu sapratis ka maajaas muzons palubomu skan labaak,un kvalitativaak,bet kad,treknajos gados,baazu autinjaa muziku,tad,njeemu kenwudaa,monobloku,pa 200ls,un 4kanalnieku,pa 300ls,tagat ja taa padomaa,aarpraac.

Link to comment
Share on other sites

D klase laikam tikai augstā gala auto pastūžos. zemākajiem klasika - impulsu baroklis + B klase.

 

pēc teorijas tilts dod 4x vairāk jaudas uz to pašu slodzi ko 1 kanāls. Praksē, dēļ tā ka, katrs pastiprinātājs "redz" pusslodzi - sanāk mazāk - kādas 3 reizes .

 

:yahoo: Interesantas tev teorijas par tiltu sleegumiem, Oskar :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

a ko es nepareizi pateicu ? nu pēc teorijas - būtu jābūt Jauda = sprieguma kvadrāts dalīts ar slodzi pretestību. sanāk 4x reizes, bet praksē nekad tik daudz nebūs - jo baroklis nevilks + zudumi abās gala pakāpēs kuras tiltā...nu tā cik esmu skatījies mašīnu pastūžiem - piem. 60W uz kanālu jeb 180 tiltā pie tās pašas slodzes. kā reiz sanāk 3 x. Var jau būt ka dārgais gals izkačā vairāk - nezinu.

 

nu jā par DF jau teicu - divas izejas viknē, DF sliktāks.

 

jā un htā raksta , gudri onkuļi, ka skaļrunis ieslēgts starp izejām, ne pret zemi - katrs pastūzis redz pussslodzi - tāpēc jau ir tā, ka ja pastūzis var draivēt 4 omus =tiltā tam var slēgt tikai 8. jo ja pieslēgs 4 - slodze nenormāla uz abiem pastūžiem. Nu tas tā, praksē neesmu ar tiltu aizrāvies un nekad tas nav bijis nepieciešams :D

 

ja ir labāks izskaidrojums - esmu gatavs uzklausīt ...

Link to comment
Share on other sites

Osscar! Varētu palūgt formulas un aprēķinus pēc kuriem jūs apgalvojat ka tiltā jauda pieaug 4 reizes.

Link to comment
Share on other sites

kādi aprēķini - ja voltāža dubultojas - jauda četrkāršojas = oma likums. P=E^2/R

Link to comment
Share on other sites

Nāksies atgriezties pamatskolā! Saliec ciparus un izrēķini vēlreiz!

 

PS: E vietā parasti ir spriegums U ko mēra voltos V.

Link to comment
Share on other sites

oskar, a vai tad nav taa, ka arii R 2x palielinaas ?

Tieshi tas pats attiecas uz DF apreekjiniem. TU reekjini tikai vienu pusi -- ampa izejas R. A kursh slodzes R reizinaas ar 2 ??? Kaapeec tu esi iedomaajies,ka tiltotu ampu var draivot uz to pashu zemo slodzi ko viena kanaala zemaakaas slodzes gadiijumaa ???????

Link to comment
Share on other sites

parasti nevar - dēļ švakajiem barokļiem, dzeses etc, . tāpēc jau teicu - teorijā var tikai . Tāpēc saku, ja salīdzina DF un THD 8 omu skandām viena pastuža gadījumā - tad tiltā pie 8 omi būs sliktāki abi šie rādītāji , protams jauda būs lielāka.

Link to comment
Share on other sites

Oskar. Shiis lietas nevar/ nedriikst saliidzinaat. Tas buutu tas pats, kas tagad draivot U7111 uz 2 omiem, un teikt, ka viss ir slikti. Nevjaag cilveekiem radiit iespaidu, ka pieliekot klaat tikai 1 kanaalu, jauda peekshnji palielinaas nevis par 2x , bet kautkaadaam 3 vai 4. Cik ir pastiprinaataaju/ to darbiibas rezhiimu dazhaadu slodzhu gadiijumaa, tik arii buus tie rezultaati atshkjiriigi ... Ja vajag uz augstaakas slodzes ieguut lielaaku jaudu, sleedzam tiltaa.

Ja auto gadiijumaa pie 2 spolju suba sleedzam ampu, 2 atsevishkjus kanaalus, tad gan thd gan df , gan izstarotaa jauda subaa kopaa buus akuraat identiska, ja to ampu sasleegtu tiltaa, un spoles savienotu virknee. [ cita lieta vai autora gadiijumaa tas ir jaadara. ]

Link to comment
Share on other sites

JDAT , ko filozofē - izrēķini pats. 4x - teorijā. sanāk. ārzemnieki izmanto E , kāda starpība. piesējies, pašam nav ko pateikt un troļļo: pie vienādas pretestības palielinot spriegumu 2 reizes jauda palielinās 4. Es runāju par formulu nevis par praksi.

 

Kevin : skaidrs, ka te jāskatās katrs konkrētais dzelzis un tā izpildījums. un ražotāja rekomendācijas. :D Es neesmu specs auto sabos, tāpēc tev piekrītu par divām spolēm.

 

katrā ziņā mājas lietotājam tilts nav vajadzīgs - jo mājas tehnika ir bez rezerves. Jā - labi auto ampi un labi pro ampi ir tam domāti....

Link to comment
Share on other sites

Tad vot bļin! Cien Litpratēk ampu būvētāj, aļa kārtējais INDIGO. Pieslēdz savus samodujus tiltā. Pieliec klāt slodzes ekvivalentu un izmēri. Kas sanāk? JPTM! Jauda uz slodzes būs 2 reizes lielāka. Ko es izfantazēju?

 

P=U^2/R

Dots pastiprinātājs: 50W @ 4 omi katram kanālam. Kas būs tiltā? 100W @ 8 omi. Kāds tam visam sakars ar barokļiem? Itkā kaut ko sagrāpstījies, bet huļi tolku.

 

Paskaidrot? Pieslēdzot 8 omu slodzi tiltā, katrs kanāls "redzēs" 4 omus. 50W+50W=100W Vajag kaut ko sarežģītāku?

 

Lietpratējs saucās... Par kādiem nopelniem tad esi liepratējs? Par 5000 postiem kuros nekā jedzīga nav?

Link to comment
Share on other sites

aizej atšaujies - es tak teicu pie vienādas slodzes un 2x lielāka sprieguma. pričom tu salīdzini 4 un 8 omus ?

 

Tāpēc jau kevins teica, ka nevar likt tiltā 4 omus, jo nodegs pastūzis, ja tas nevar pavilt 2 omus . paskati auto pastūža speceni- manam pioneer pastūzim specenē rakstīts tur rakstīts - 2 x60 w @ 4 omi un 1x180W @ 4 omi.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

un tas ir 3x60 W nevis 4x60W , jo tas nabaga pionieris nevar to pavilt, tā iemesla dēļ, ka tam ne baroklis ne izejnieki nevelk 2 omus uz pilnu jaudu. beidz te tēlot Kaspich vai D_L hrenovijis indigo

 

ne visiem min ir 4 omi. jebkurš sakarīgs pastūzis velk ar 2 omus - vismaz daļēji. Auto jomā jau nu toč.

 

ko tu te iepinies ar pro audio ? topiks bija par auto audio.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

vistiešākais - te nu ir tas par ko runājam pie vienādas slodzes un + 2 omi. sameloju par 60W - nebiju skatījies speceni - vecum vecs aparāts.

50 W x 2 (at 14.4V, 4 ohm, 20 — 20,000 Hz, 0.08% THD)

150 W x 1 (at 14.4V, 4 ohm 20 — 20,000 Hz, 0.8% THD)

75 W x 2 (at 14.4V, 2 ohm, 20 — 20,000 Hz, 0.8% THD)

 

filtrē pats = es teicu ka, pie vienādas slodzes un 2-kāršota sprieguma teorijā jauda palielinās 4 reizes, bet praksē tā nav. un to parāda šī specene. un tu teici ka formula nav pareiza, āksts. ej labo savus aparātus.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

1) Kas tu tāds par grrrrr ka vari man norādīt ko man darīt?

2) Ej taisi korpusus saviem ampiem un fotografē vaboles.

 

Grrrr. Paskaties tabuliņu, grrrrr. Nafig tu Spriegumu vispār pin iekšā? Pieslēdz katru kanālu uz 8 omiem, un tad tiltā. Nafig ta tiltu vispār vajag? Es neesu ne kaspič ,e D_L, man nepietiek pacietības kaut ko ieskaidrot grrrrrr. Pat kaspich savulaik atmeta ar roku. Dzīvo savā iedomu pasaulē, bet nesludini citiem stulbumu.

Labots - Žaks Kustō
Link to comment
Share on other sites

pričom 8 ? domāji 2? nu tā var - bet ja vienas spoles subs ?

Link to comment
Share on other sites

Nē! Domāju 8 omu skalruņa ekvivalentu. Tagad vienkāršāks jautājums: Kāpēc vispār vajadzīgs tilta slēgums pastiprinātājam?

Link to comment
Share on other sites

nu ko cepies, lahanulsja tu - ieleci diskusijā - neizlasīji par ko runa un sacepies ...es runāju par idealizēto teoriju , skaidrs ka praksē ir tā kā visu nosaka zemāka robeža ko amps spēj pavilkt. skaidrs, ja nevelk 2 omus tiltā jāliek lielāka pretestība , nesaprotu tavu agresīvo uzvedību - "ietirs" vienreiz mēnesī tēmā un pazūdi...kevins normāli paskaidroja - bet tu aplauzies art oma likumu.

nezinu, neesmu "pro" tehnikas cienītājs - jā auto ampos - tiltu izmanto lai piem. iekustinātu 4 omu sabu nevis piem 2 . salona skalrunīšus. un tādējādi - dabū lielāku jaudu "pa lēto". Otra lieta ierobežota barošana, jau agstāk minētie "galvas maģi" - kuros izmanto tiltotas mikrenes lai izkačātu no 14V auto borta barošanas lielāku jaudu . Skaidrs ir viens, ja amps ir nīkulis - no tilta - jēgas ir maz. ja nu tikai jaudu palielināt 2 x. (jo amps nevelk zemas slodzes)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Atvainojos, ka rakstu šajā tēmā, bet nezkapēc nevarēju izveidot jaunu.

 

Nesen iegādājos jaunu pastiprinātāju, saslēdzu un saskāros ar problēmu, ka uz spēcīgajiem basiem, sāk mirgot pastiprinātāja lampiņa, jo trūkst elektrības un tādējādi basu kvalitāte un stiprums samazinās.

Lasīju pa netu visādu info un īsti nevaru saprast, ko labāk darīt. Vai pirkt kondensātoru vai meklēt citus elektrības vadus.

 

Pastiprinātāja info:

 

6 x 160W RMS at 4 ohms, 6 x 320 W RMS at 2 ohms. 3 x 640 W RMS

MOSFET technology

6 x RCA Inputs

Separate Crossover with each channel

Input/Output over car radio

Super bass SWITCH

High-pass: 50 Hz bis 500 Hz

Low-pass: 50 Hz bis 250 Hz

Frequency response 10Hz-30kHz

Impedance: 2 to 8 ohms

Signal-to-noise ratio: > 90dB

Distortion factor: <0.06%

Input sensitivity: 0.12V – 1.0V / 10K

Input sensitivity for front + Rear separately adjustably

3 safety devices to the protection from over voltage & Overheating

Power supply: DC 14.4 V

 

Te nav norādīts, bet varētu būt, ka RMS uz 4ohm ir 320W?

 

Subis, kuru drebina: Pioneer TS-W306 (400W RMS)

Link to comment
Share on other sites

Konstatators
spēcīgajiem basiem, sāk mirgot pastiprinātāja lampiņa, jo trūkst elektrības

 

Ieslēdzot dzinēju problēma nepazūd? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Stepselis
Nesen iegādājos jaunu pastiprinātāju, saslēdzu...

Kur pieslēdzi barošanu un ar cik resniem vadiem?

Link to comment
Share on other sites

Protams, ka uz pastiprinātāju jāvelk atsevišķi vadi no aķīša, tur nav variantu. Nekā nesaprotu no amīšu dīvainajām mērvienībām, bet droši vien kādus 4 mm2 minimums būtu jāliek. Un protams arī atsevišķs drošinātājs.

Labots - ivo
Link to comment
Share on other sites

Kas tas par subu, kas piesleegts ? 306C ar vienu spoli 4 omiem ?

ja sleedz tiltaa pastiprinaataaju, tad teoreetiski uz 4 omiem buus 320 [ 2 omi ] + 320 [ 2 omi ] = 640W [ 4 omi ] . Teoreetiski ...

A ja izdomaas veel paareejos kanaalus arii izmantot ?

cita lietla ka ampam iespeejams ir nevis 320/640w bet gan 40-60W .....

Link to comment
Share on other sites

Tas 4mm vads ir obligāti jāliek kā viens vai var piemēram divus pa 2mm savienot kopā? Un cik stipru drošinātāju būtu jāliek?

 

Un sanāk, ja ir normāli vadi, tad kondensātoru nevajag.

 

Jā tas ir 306C 4ohm.

Uz 4 ohm ir 320W un uz 2Ohm ir 640W. Tā pēc loģikas būtu jābūt.

 

Nu tam pastiprinātajam tie 320W RMS reāli ir, pastiprinātāja cena veikalā 120LS

Link to comment
Share on other sites

Guest
Slēgta tēma, pievienot komentāru nav iespējams.
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...