Jump to content

Auto kā pirmā iemaksa vai Autosalons pērk auto


donis7
 Share

Recommended Posts

Žaks Noriss

Da nu beidz! Turbīna, sprauslas, kārba visiem auto būs līdzīgās cenās.

 

Ģimenē kādreiz bija Patrols, tam sprauslas arī 400Ls gab. maksāja, spararats štuka.

 

Tad ir jāņem tiešām 1.2 benzīns bez turbo un jādzīvo svētlaimīgu dzīvi bez augstāk minētajiem remontiem. Bet 1.2 benzīns gan jau tāpat noņammās 7 litrus uz simta ārpus pilsētas, ja vien nepārvietosies ar 75 km/h.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Zux

    8

  • androidz

    6

  • Jesus

    7

  • donis7

    21

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jā, par to tagad arī domāju, jo būs augsti apgriezieni, braucot uz 110kmh droši ka ēdīs tos pašus 6-7l

Link to comment
Share on other sites

Pie tava dienas noskrējiena, nezin kā turēs tie jaunie sīkie perdelīši. Nezinu pa kādiem ceļiem tu braukā, pieļauju ka ne tikai šoseja ar labu asfaltu.

Uzsvars bija uz to - "jāsāk ietaupīt". 3L ietaupījums uz 100 km, pat 5 gados neatpelnīsies ja ņemsi jaunu. Ja gribās ietaupīt, tad šī jāpārdod un par to pašu cenu vai mazāku vietā jāņem kaut kāds kas ēd mazāk, savādāk ietaupījuma nebūs tikai lielāki tēriņi, bet būs JAUNA mašīna.

 

Tu tos ikdienas km viens/a nobrauc, vai ar pasažieriem vai bagāžu?

Link to comment
Share on other sites

maritis

Es ņemtu Dacia ar rūpnīcas gāzi iekšā,vai tādu pašu Opel,taču problēma ir tāda,ka uz jaunu mašīnu ir aptuveni 3 mēneši jāgaida...

Link to comment
Share on other sites

2i cilvēki parasti braucam... reti kāds iesēžas aizmugurē... labi ja reizi vai 2as gadā...

Link to comment
Share on other sites

Tiem pārbraucieniem mazlitrāžas dīzelis vai benzīnnieks(mazāks čakars pēcāk) vai/un gāze. Padomā, ko tu gribi, ietaupīt vai jaunu mašīnu? Kas ir tas primārais, jo abi nesanāks.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Tad meklē VW Lupo 3L.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Par ceļiem taisnība - ir gan šoseja, gan arī tādi diezgan bedraini ceļi, pa retam gadās kāds meža ceļš, tāpēc arī ņēmu RAVu, lai ziemā/pavasarī varu bez problēmām no pagalma tikt ārā..., citi atstāj uz ielas, citi viens otru ar trosēm velk :D jo gadās tur iesēsties

 

Jaunu gribās tā iemesla dēļ, lai nebūtu par remontiem jādomā, kā arī, protams, lai būtu mazāks degvielas patēriņš

Labots - donis7
Link to comment
Share on other sites

Man jau tā likās, kāpēc tev ir RAV.

 

Es ar tādos gadījumos izjūtu lielu priekšroku ar CRV.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Cirvim, šķiet, atpakaļgaitā nebija visi velkošie... Kupenā iebraukt var, bet ne izbraukt :D

Link to comment
Share on other sites

Nezinu par citiem, manam ir.

 

Atceros vienu ziemu, pēc jaunā gada brīvdienām daudz bija sasnidzis, visi ar lāpstām raka sniegu un valni ko traktors atstājis gar mašīnām, es neko neraku.

 

Bet šī jau ir cita tēma.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Jā, tā ir baigā priekšrocība, lai gan visi njirdz, ka parketnieks, tomēr tas 4x4 un klīrenss laiku pa laikam diezgan daudz dod... Es varu teikt godīgi, ja varētu atļauties, es nedomājot gribētu tādu pašu - tikai jaunu... bet Toyota 3durvjniekus vairs neražo un tur būtu jau cita cena :( Jo mazie izmēri bieži noder, kad pie darba jāparkojas stāvvietā, kur 400 caurlaides uz 200 vietām (apmēram)... kā arī pilna masa ietekmē ceļla nodokli

Labots - donis7
Link to comment
Share on other sites

Korejiešiem tā 5 gadu grantija īstenībā nemaz tik laba nav, oficiālajos servisos apkopes un "rashodņiku" maiņai cenas nu nepavisam nav advekātas auto sākotnējai cenai.

Draugam ir divi hjundaja Getz ar dīzeļmotoru un sonāte (abi 2007. gada laikam), kad par degvielas filtra nomaiņu tika prasīti 150Ls, tad tā 5 gadu garantija tika sūtīta pupās.

Filtrs maksā 25Ls un to nomainīt var jebkurš. Arī bremzes uzlikas un piekari šīm mašīna +/- jebkurš meistars varēs sataisīt. Un šie auto tie lietoti ļoti intensīvi vēl joprojām, nekas nav lūzis.

Nobraukt nedeļā vienu bāku tas nav daudz, tikai no šādiem attālumiem vispār parādās jēga no privāta auto.

Link to comment
Share on other sites

Jā, tā ir baigā priekšrocība, lai gan visi njirdz, ka parketnieks, tomēr tas 4x4 un klīrenss laiku pa laikam diezgan daudz dod... Es varu teikt godīgi, ja varētu atļauties, es nedomājot gribētu tādu pašu - tikai jaunu... bet Toyota 3durvjniekus vairs neražo un tur būtu jau cita cena :( Jo mazie izmēri bieži noder, kad pie darba jāparkojas stāvvietā, kur 400 caurlaides uz 200 vietām (apmēram)... kā arī pilna masa ietekmē ceļla nodokli

Tiem lielajiem ir baigā masa un litrāža lielāka, plus vēl kāds uz rāmja, tā kā parketnieks ir tas labākais, ja vien neesi LIELO mašīnu fans.

 

Beigās, pēc šim visām diskusijām, tu vēl paliksi pie vecās, vai arī paņemsi otru lētu 3 cilindru, lietotu, tā lai vismaz gada laikā atpelnās.

Link to comment
Share on other sites

Gestapo

Piekrītu andza par hujdaju, arī ir laba remontu pieredze, pareizāk sakot gandrīz nekāda 4 gadu un 50k km laikā. Tāpēc jau sākumā teicu par i30.

 

Par lietotiem dīzeļiem, liekās nu mierā, paņems no Vācijas kaut kādu 2007.gada braucamo, kas jau nodevis 400k km par bāņiem un tad sāksies tāds servisu dancis, ka maz neliksies. Ja lietots un paredzēts tik daudz braukt, tad tikai bendža un gāze pēc izvēles.

 

Par Duster, tizlāku kārbu nav nācies redzēt, patēriņš tam 1.6 grabuliem vienalga ir astoņi litri (jaudas jūtami trūkst), bieži dzīvojas pa servisiem. Kamēr neuzlabos kvalitāti un neiespraudīs tur piedāvājumā divlitru dīzeli, tikām nav vērts viņu ņemt. Subjektīvs viedoklis, bet pieredze ir.

 

p.s. Drusku laikam ir aizbraukts no pamatdomas topikam :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

Kā var noplēst 400Ls par tīrīšanu, ja restaurācija turbo maksā 130Ls? Tam RAV4 turbīna identiska ar A4 97 gada 1.9Tdi (GT1749V).

Ja grib braukt lēti, tad gāze benzīniekam vai kāds Audi četrucilindru dīzelis bez dārgajām sprauslām. Omei bija Skoda Roomster (1.4tdi) ar ComonRail, 3 gadu laikā pa garantiju 5 sprauslas samainīja (tur tik 3 ir :D ) un tas aparāts sāka iet tikai sūdīgāk. Tika brauki 2000Km un rezultāta 1.4 tdi nepārkrauts 6,3l/100Km tajā pat laikā 1.9Tdi A4 avants 4,8l/100km, kuram bagažnieka mantas līdz griestiem. Manuprāt 3x jāpadomā pērkot jaunu auto vai tas vispār ir izdevīgi

Link to comment
Share on other sites

constrig

Cirvim, šķiet, atpakaļgaitā nebija visi velkošie... Kupenā iebraukt var, bet ne izbraukt :D

Noteikti tā nav!

Link to comment
Share on other sites

unknovn

No savas puses varu piebilst, Pats kādu pusgadu meklēju jaunu auto, un no salona.

Reāli kas man visvairak patika bika KIA salons.

Es gan runāju tikai par KIA SPORTAGE, tad apkopes viņš pateica ka bus ap 130Ls, apkopes jāveic ik pa 2 gadi (kam es nepiekrītu), vai arī ik pa 30k, + Sportage ir ķēde, nav jāmaina sasodītā dārgā zobsiksna + 7 gadu garantija. Kia ir arī mazie modeļi kas būs lētāki par Sportage, bet ideāli ja nav zobsiksnas, apkope ik pa 30k + 7g. garantija.

Ja godīgi, es pēdējo autiņu paņēmu no salona, Škoda Fabia, ko tagad gribu mainīt, bet ja godīgi, serviss 1x gadā uz apkopi, kas man tagad pēc garantijas, ne Škodas centrā izmaksā 40Ls pie čoma. Pirms tam bija lietoti auto, un bija kā minēts, visu laiku servisi, nezini kad apstāsies, kad pielaidīsi, nafig, pēc Škodas es vispār vairs lietotu negribu.

Šis ir mans subjektīvais viedoklis.

 

Runājot par Disel vs Bendzīns

http://www.whatcar.l...lis/ievads/2897

Link to comment
Share on other sites

. Manuprāt 3x jāpadomā pērkot jaunu auto vai tas vispār ir izdevīgi

 

Pirkt jaunu auto reti kad ir izdevīgi. Tas vienkārši ir atkarīgs no tā, ko tu domā jūti, kad skaties spogulī...

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

unknovn

Ar spoguli tas nav noteicošais, tas varbūt ir noteicoš tiem kas pērk dārgos galus. Es vispirms izvērtēju nepieciešamo vietu auto, ko pārvadāšu un cik braukšu, tad skatos to kas lētāks. Man svarīgi ir lai nav jādzīvo pa servisiem un lai mani mašīna nepieviļ. Tas ir konforts par ko esmu gatavs piemaksāt. Nākamo mašīnu apsveru domu par Daciju, pietiekami vietas un cena laba. Biedē gan nedaudz arī salons.

 

Par lietotiem auto runājot (dīzeļi), tā ir kārtīga laimes spēle + lielākai daļai spidometri ir pārskrūvēti. tā ir izvēle izmest 5k EUR, vai arī tos 5k izlietot par to ka auto ir jauns ar garantiju un nepievils (vairumā gadījumu), un no rītiem tiksi uz darbu.

Bet kā jau minēju, tas ir mans subjektīvais viedoklis.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Bišķi te noskaidroju par Chevrolet - taisnība bija tam, kas teica = Daewoo :) Izrādās kolēģei paziņa strādā korejiešu auto servisā... Prasīju - kā tur ar jaunām mašīnām, uz ko man atbildēja: Šīs jaunās (respektīvi Hyundai, Kia, Chevrolet, Daewoo) mašīnas nav domātas braukšanai, bet - peļņai.... un stingri ieteica apdomāt lēmumu par pārdošanu pēc visa, kas tajā auto ir iegāzts... Vadītājs tur braucot ar VW Golf :D Tā vien šķiet, ka vai nu jāpāriet uz maza patēriņa vācieti (kam lētas rezerves daļas, piem., turbīna (VW Golf) jauna maksā 550Ls) vai jāpaliek pie sava...

 

Un par gāzes cenas celšanu - 2os vārdos: esot kāda Eiropas direktīva (saucas 20-20-20-20 vai tmldz), kas paredz par cik tur % "pacelt" zaļo enerģiju: atjaunojamā elektrībā, siltumražošanā un degvielā - nosacījums esot paaugstināt to daļu, ko gāž klāt degvielai, bet to kompensēt - paaugstinot nodokli parastajai degvielai. Pag gad gribēja to visu veikt caur elektrības tarifu paaugstināšanu - ar tarifu nosedzot izdevumus par atjaunināmo elektroenerģiju. Kampars esot izdalījis kvotas un lai to apmaksātu, tarifs jāpaaugstina 2x, tāpēc tgd bremzējot visus projektus un EM esot sprukās, jo nezinot, ko tgd darīt (es nez cik precīzi sapratu, bet tā pamatdoma tāda, ka grib būt "zaļāki" uz citu resursu rēķina). Līdz ar to noteikti celšot arī gāzes cenas...

Labots - donis7
Link to comment
Share on other sites

Piemēram kautko šādu - http://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/audi/a3/bhhpm.html

 

Ieliksi gāzi (šķiet, ka brauc gana daudz). Ikdienas izmaksas būs mazas, un servisā nekādu kosmosu neprasīs. Ja jau pērc darba zirdziņu, tad tad pērc darba zirdziņu, kas kalpo nevis bling-bling...

 

A3 bez turbīnas, nerūsēs, lētas daļas un perfekts supports iekš http://www.audi-style.lv/forum/

 

p.s. tas sludinājums bija pirmais ko paķēru un nav nekāds konkrēts ieteikums.

Link to comment
Share on other sites

8 mēnešus vecs Polo ar 1.2 motorīti. Miksētajā ciklā braucot normāli un iekļaujoties plūsmā ap 6.4L. Uz štrāses ir zem 6, ja brauc lēzeni bez stresa ap 100 km/h.

 

Es domāju, ka Fabia ir labāks variants par korejieti. Kaut gan kā jau teicu, kolēģim ar hundajiem nav nekādu problēmu. Un pat ar to dīzeļGetz pabraukāju kādas 2 nedēļas, nekāda vaina.

 

Tad ir jāņem tiešām 1.2 benzīns bez turbo un jādzīvo svētlaimīgu dzīvi bez augstāk minētajiem remontiem. Bet 1.2 benzīns gan jau tāpat noņammās 7 litrus uz simta ārpus pilsētas, ja vien nepārvietosies ar 75 km/h.

Jā, par to tagad arī domāju, jo būs augsti apgriezieni, braucot uz 110kmh droši ka ēdīs tos pašus 6-7l

 

Un pilnīgi visas arī ne-Korejieši mašīnas ir domātas peļņai.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

andza, 6 litri ārpus pilsētas nav nekas tāds, it īpaši 1.2 benzīnam. Esmu ar Mazda6 un 2 litru benzīnu ar 4-pakāpju automātu pēc bākas metodes izmocījis ap 6.5. Turklāt mainīt no 7 litru dīzeļa patēriņa uz 6 litru benzīna patēriņu nav prāta darbs. Tomēr starp braukšanas sajūtām ar 2.0 dīzeli un 1.2 atmosfērisko benzīnu ir milzīga atšķirība.

Link to comment
Share on other sites

Es jau nesakau, ka tas auto ir ļoti ekonomisks. Normāls lēts pepelacs, ja nu cilvēkam tiešām gribēs jaunu pirkt. Dizains arī neitrāli mūsdienīgs.

 

Starp citu jaunajai Merivai ar 1.4l motorīti arī vidējais bija ap 6.4l. Manā skatījumā pirkt jaunu mašīnu ar dīzeļdzinēju nav izdevīgi.

Link to comment
Share on other sites

sajūtas - dīzelis/benzīns ir stipri atkarīgas no motora un auto svara. ir veiksmīgi motori un mazāk veiksmīgi. neko diži daudz nezinu par tām lietām, bet kad no sava 1.9tdi iesēdos kādā līdzīga svara un ražojuma gada 1,8 vai 2,0 benzīna mašīnā, man nepatika. dinamika bija mazāka, apgriezieni jātur lielāki nekā dīzelim. secinājums - benzīnnieks ir tikai bezjēdzīga motora un degvielas resursa tērēšana, ja ir pieejams labs dīzelis. turklāt, dīzelis maksā dažus santīmus mazāk. ja vēl nebūtu sačakarēta nodokļu politika, tam būtu jāmaksā pusi no benzīna cenas. bet, tas ir cits stāsts.

p.s. domāju, ka tēmas autore ar savu ikdienas auto tēriņu līmeni bez mazākajām problēmām var pārsēsties uz > 2000.gada audi kvatro dīzeli un gan aizbrauks visur, gan ietaupīs degvielu un remontus, gan smuki būs, gan uz iegādes cenu ietaupīs. pie tam, tas vāģis nerūsēs.

 

radiniece ļoti bija nikna uz opel meriva, īpaši par to, ka par drošu apdzīšanu uz šosejas var pat nesapņot. kopš viņa pārsēdās uz audi a3 1.9tdi, saka neko citu vairs, kā tikai audi.

avīzē "diena", savulaik bija pētījums, ka jaunu mašīnu privātpersonai iegādāties ir būtiski neizdevīgāk, nekā lietotu. kaut vai tas pats arguments, ka 30% ir no cenas nost, tiklīdz auto izripo no salona.

Labots - uldiss
Link to comment
Share on other sites

Gestapo

Tā mazmotoru "ekonomijas" būšana ir diezgan murgaina. Mazam motoram ir mazāks resurs, pie 100 km/h apgriezieni jau būs pie 3k un visa tā taupīšana uzreiz izkūp caur izpūtēju. Mazmotoru var ņemt, ja 90% braukalē pa pilsētu. Mans divlitru dīzelīc ēd tikpat, cik tāds lupo vai cits agregāts ar 1.2 motoriņu. Gada griezumā 6.4, piemēram, Pļaviņas - Ogre pirms divām nedēļām 5l uz simta, bet zinu, ka zem kapota ir 150 zs un varēšu 2 fūres uz Daugavpils štrāses apdzīt uz sitiena, nevis taisīt ieskrējienu 3 km garumā un tad ar drebošu sirdi provēt aizzuzināt garām ar cerību, ka pretī neviens neparādīsies.

Link to comment
Share on other sites

Ja par dīzeļiem, tad ar nostaļģiju atceros kādreizējo darba auto Golf 4 1.9 TDI.. reāli ēda 5l uz 100 km. Un dinamika ar bija super, kamēr bija dzīva turbīna :)

Link to comment
Share on other sites

Jūs nepamanījāt, ka autores sākotnējā izvēles bija starp 1.2 benzīnu un 1.3 dīzeli. Abi šie motori nu nekād neatbilst pieminētajiem 2l benzīnniekiem vai klasiskajiem dīzeļmotoriem. Labākus motorus laikam budžets nepavelk.

 

Ja jau pirkt kau ko tik vecu kā 4. golfu vai līdzīgi, tad labāk palikt pie tā paša TOY, vismaz nebūs nekādi ar pirkšanu saistīti izdevumi.

 

Gestapo, arī zemāka transporta nodeva ir tomēr sava veida ekonomija. Kurai mašīnai ir jātaisa 3km garš ieskrējeins lai uzrautu no 75 km/h uz 110-120? Nekad ar apdzīšanu nav bijušas problēmas neskatoties uz to kāds bezmotors tā mašīna ir. Vai tad tikai 5. robā ir atļauts apdzīt? Nevajag apdzenamajam astē sēdēt (kā to jau pirms daudziem daudziem gadiem Zasada mācīja) un viss notiek.

Link to comment
Share on other sites

Ieliksi savu nemotoru 4. robā pie apdzīšanas un visa degvielas ekonomija ir d....;;ā.

Domāju, ka tādam nemotoram ir īpaši kaitīgi pēkšņi taisīt uzrāvienus 4. robā - gandrīz redlains.

Link to comment
Share on other sites

Jā, tā tiešam ir lieta par ko aizdomāties - tas 1,2 un 1,4 tiešām varētu patērēt līdzīgi ar 2,0, braucot vidēji uz 110km/h. Ikdienā sānāk vairāk tā, ka ~30km pilsēta, ~70km šoseja...

Link to comment
Share on other sites

Ja ņemsi no salona, tad pa 5 gadiem puse naudas izkūpēs gaisā uz vērtības krišanās rēķina. Un pēc tam sāksies visas tās pašas nelaimes, kas ar esošo auto, ja jau tiks aktīvi dzenāts pa Latviju..

Link to comment
Share on other sites

Braucis esi vai tikai grāmatā lasīji? Tā kā es autonomās vienmēr īrējo vienu no lētākajiem piedāvājumiem, tad man protams vienmēr dod šos "nemotorus". Nu nevajag jau te pārspīlēt. Jūs uz LV ceļiem tur ralliju taisat vai arī tomēr pārvietojaties no punkta A uz B?

 

Ieliksi savu nemotoru 4. robā pie apdzīšanas un visa degvielas ekonomija ir d....;;ā.

Domāju, ka tādam nemotoram ir īpaši kaitīgi pēkšņi taisīt uzrāvienus 4. robā - gandrīz redlains.

 

Tam pašam Polo lai tiktu līdz redlainam 3. robā uz kādi 80-90 ir jābrauc. Aizejiet taču uz salonu un paņemiet testa braucienu, ja neticat.

Link to comment
Share on other sites

androidz

Ja ņemsi no salona, tad pa 5 gadiem puse naudas izkūpēs gaisā uz vērtības krišanās rēķina. Un pēc tam sāksies visas tās pašas nelaimes, kas ar esošo auto, ja jau tiks aktīvi dzenāts pa Latviju..

Nevis puse, bet divas trešdaļas, ja ne vairāk. Paskaties cik tāda piecgadīga blusa maksā sskā.

Link to comment
Share on other sites

Taisnība ir, sāls, sals un bedres saīsina auto mūžu ātrāk kā pie vāciešiem. A3 vai Golf4, kurš labāk patīk, tas arī jāņem. Tajā segmentā ir vēl arī citas ņemamas mašīnas, bet nezinu ko ieteikt, nav bijusi saskarsme. Es par A3, jo audikiem ir spēcīgs forums dzimtajā valodā un zinoši cilvēki tur apgrozās.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Vairākas dienas pētīju jauno auto piedāvājumu.... SĀLĪTI, lai neteiktu vairāk.

Neskatoties uz to, ka liela daļa auto tirgotāju savus modeļus piedāvā par IT KĀ zemām cenām (ar tekstu "sākot no"), tad iedziļinoties, un izvērtējot to pēc manis radītiem kritērijiem: degvielas patēriņš, cena, ekstras - kruīza kontrole (tā diemžēl man ir nepieciešamība), kondicionieris un el.priekšējie logu pacēlāji, nonācu pie cipariem 10-12tk par jaunu auto. Par 7-8tk var dabūt tikai korejiešus, bet, ņemot vērā, ka tie "nav auto, lai ar tiem brauktu"...

 

Izvilku sarakstu, kurš redzams pielikumā.

 

Acīs iekrita 3: VW POLO BLUEMOTION ar savu patēriņu; NISSAN JUKE kā kaut kas līdzīgs RAVam ar savu klīrensu un rentabilitāti (atsauksmes vispār CUKURS - http://www.whatcar.l...auksmes/1977/1/); RENAULT CLIO - cenas/degvielas patēriņa dēļ...

 

Varbūt ir kādas atsauksmes/ieteikumi, varbūt kāds modelis nepamatoti aizmirsts?

post-83369-0-25472900-1336855172_thumb.png

Labots - donis7
Link to comment
Share on other sites

slinkums pētīt ,bet vai tam polo jau standartā nenāk kruīzkontrole?Man ir skoda fabia grīnline,kas ir māsīca brālim polo, un tajai ir kruīzs bāzes aprīkojumā.

Link to comment
Share on other sites

Nu te vairaak izskataas ka esi iekritusi uz servisiem kuri prot normaalu auto kaa RAV4 pataisiit par daargaako apkopee,man ir pazinjai 2000 gada kuram principaa pa 6 gadi tehniskaas tika izietas tikai stabilizatoru kaadu nomainot UN elljas laiciigi pamainot,starp citu braukaa taa sieviete apmeeram tikpat daudz ka Tu,vieniigi dzineejs ir 2.0 benziins kuram pa sho laiku tikai gjeneratora siksna nobeidzaas no vecuma.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...