`
Mezavecis

Granulu apkures katli vs. citi apkures veidi

879 posts in this topic

saf

Pie katla atgaitā (ieejā) nokrīt līdz 55... Pašā katlā iekšā ir 68.

Tad sanāk, arī boilerim nedrīkst ļaut atdzist zem 50 grādiem, jo tas čakarēs to otru kontūru? 

Labots - saf

Share this post


Link to post
Share on other sites
uldise
Pirms 16 minūtēm , saf teica:

Tad sanāk, arī boilerim nedrīkst ļaut atdzist zem 50 grādiem

vai nebija tā, ka karstajam ūdenim vajag 55, lai bacilji neveidotos? plus pa reizei uzdzen visus 80 uz iisu briidi, tjipa dezinfekcijai.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
saf

Temperarūra svārstās no 60 lidz ~50 robežās, un reizi nedēļā tiek uzdzīta līdz 70, it kā baceļiem jābūt kaput. Bet vai ļaut kristies zem 50, jo tad jau sanāks ka katlā ies iekšā zem 50...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bruketajs

Nu, labākais ir termostatiskais vārsts pie katla, kas atpakaļgaitu turēs virs 50, bet tajos īsajos brīžos, kad kāds dušojas, katlu nepaspēs piebeigt. Pamonitorē, kas notiks kad būs īstā apkures sezona. Pašlaik tikai joks vien ir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
saf

Nu jā, pagaidīs mīnusu...

Nu man stāv četrgaitu vārsts ar servomotoru, ko regulē katla kontrolieris, bet otram katla kontūram, boilera, ir tikai cirkulācijas sūknis, kas ieslēdzas, kad boileris atdziest līdz noteiktai temp.

Nu ja līdz 50 grādi nav kritiski, tad jau būs ok... Internā(e)ta forumos raksta ka vajag vismaz 55-60... vot i satraucos...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Firza
Pirms 11 minūtēm , saf teica:

cirkulācijas sūknis, kas ieslēdzas, kad boileris atdziest līdz noteiktai temp

Otrajā kontūrā viszemākā atgaitas temperatūrā būs boilera uzsildīšanas sākumā, kad ieslēdzas sūknis. Tad kad boileris ir uzsilis un sūknis izslēdzas, ūdens caur katlu otrajā kontūrā vairs necirkulē (pašteci var neņemt vērā) un tas vairs neietekmē katla kopējo atgaitas temperatūru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
saf

Nu un ja šajā brīdī (kad ieslēdzas sūknis) boileris atdzisis līdz ~50 grādiem, tad tas nekas?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Murlo

Starp turpgaitu un atpakaļ jātur 20oC starpība.Pie lielas temperatūras starpības katls var aiziet avārijas režīmā vai arī sabojāties, ja nav aizsardzība.

Katlakmens veidojās pie temperatūras ~75 oC. Ja loks ir noslēgts, tad maksimums turpgaitu rekomendē 90oC. Bet tā kā kurināšanai un ūdenim ir liela inerce, tad ražotājs uzstāda, lai atpakaļgaitā ir tie 50-55 oC. Turpgaitu būs 70-75oC. Ja katlu pārformēt, tad ūdens uzsilst līdz 90oC un liesmu slāpē nost. Pretējā gadījumā sasprāgušas caurules garantētas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
saf

Cik bieži jums ieslēdzas katli šajā laikā?

Share this post


Link to post
Share on other sites
janiz
pirms 17 stundām , Bruketajs teica:

Ņeržas posms ar bazalta vati maksā ap 45eur/m, ja vien cilvēks nav ar mieru pārmaksāt.

Un tu rēķini, ka divu metru pieslēgums sastāv tikai no tīrās caurules cenas? Pa vidu vēl ir līkums, abos galos ir noslēgvāki siltinājumam, jo ko tad vate kritīs ārā? Vienā noslēgvākā vēl iestrādāta pāreja no skusteņa diametra uz +10mm katla izejas. Ne jau katra no šīm detaļām maksā eiro gabalā.

 

Par temperatūrām baigā vēlme diskutēt nav, bet visas tiek mērītas ar devējiem, kas jau ir siltumnesējā dažādos lokos. Nosauktā ir katla mazā loka temperatūra pie izejas no katla un nezinu, kur tu sarēķināji 50 grādus. Darba režīmā nebūs 60 grādi, škiet mazais loks tiek vispār noslēgts zem 70 grādiem, bet 60 - 80 ir diapazons, kādā viņš sevi uztur bez patērētājiem. Kuroties katls cenšās sasniegt 80 grādu temperatūru, modulējot jaudu (granulu un gaisa padevi) 6 līmeņos 30 - 100% atkarībā no mazā loka temperatūras, piemēram, 60 - 72 = 100%, 72 - 74 = 85%, 74 - 76 = 70%, utt.. Atkarībā no patērētājiem, tad darba temperatūra arī būs vienā no modulētajiem līmeņiem līdz telpas/boileris uzsils. Aiz mazā loka ir 4zaru vārsts aiz kura hidrauliskais izlīdzinātājs un apkures lokam vēl viens 4zaru vārsts. Temperatūras un vārstus katls jau tālāk pats groza pēc vajadzības.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bruketajs

Pag, pag, pag - katla mazajā lokā siltumnesēja temperatūra ir gandrīz tāda pat, kā izplūstošajām dūmgāzēm?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Murlo

Atkarībā kur mēri dūmgāzes temperatūru. Ja skurstenī, tad tērauda skursteņiem temperatūru jātur virs 140oC. Darbojoties katlam zem 80oC katls pēc būtības jāaptur kā avārijas situāciju. Protams, ja katlā kurināmais ir izdedzis, tad no stress.

Par mūrētiem skursteņiem nezinu kādu tempeartūru jātur. Gan jau tik augstu, lai neveidojās darvas uzaugumi skurstenī.

Share this post


Link to post
Share on other sites
saf

Eu, kā ar manu jautājumu?

Pirms 34 minūtēm , saf teica:

 

Cik bieži jums ieslēdzas katli šajā laikā?

 

 

Labots - saf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bruketajs
Pirms 41 minūtēm , saf teica:

Cik bieži jums ieslēdzas katli šajā laikā?

Uzlikts uz grafika - 17:00-08:00

Katru nakti sadedzina padsmit kg granulu - neesmu skatijies cik reizes ieslēdzas un kontrolleris ar webu vēl ir ceļā no Bulgārijas. Priekš 100l boilera un 180m2 mājas ir ok.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
saf

Pa dienu izslēgts vispār? Kā tad triks ar kondensātu un sarūsējušu katlu?

Labots - saf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bruketajs
Pirms 35 minūtēm , janiz teica:

Par temperatūrām baigā vēlme diskutēt nav, bet visas tiek mērītas ar devējiem

Piedāvāju, lai ir godīgi, ievietot bildi, katlam strādājot nominālajā jaudā ar temperatūrām - turpgaita, atgaita, jaudas līmenis, dūmgāzes. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Murlo

vai tad lētāk nav katlā uzturēt liesmu un nodrošināt ūdens cirkulāciju kaut vai minimālu, nevis katru reizi darbināt iekšā un sildīt ūdeni no nulles?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bruketajs
Pirms 28 minūtēm , Murlo teica:

vai tad lētāk nav katlā uzturēt liesmu un nodrošināt ūdens cirkulāciju kaut vai minimālu, nevis katru reizi darbināt iekšā un sildīt ūdeni no nulles?

Katls tāpat pašlaik, lielāko daļu laika stāv stand-by režīmā. Nav kur tos kilovatus likt. Visi radiatori pa dienu ir ciet, jo neviena telpās nav un temperatūra nekrītas. Varētu likt telpas termostatu, bet vienkārši pieskaņoju radiatoru termogalvu grafiku katla grafikam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Murlo

nu ja temperatūra nekrīt, tad slāpēt nost atmaksājās. Ja būtu katru dienu no 16oC jādzen uz 22, tad cita lieta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bruketajs

Man pusotras nedēļas laikā no 21 uz 17 nokrita, kamēr katlam apsaisti saņēmos uztaisīt (pirms tam ienesot to metāllūzni telpā).

Mājai par laimi ir sava inercīte un  pakojums, kas palīdz prātīgāk plānot resursus.

Iepriekšējais deglis gruzdēšanas režīmā pamanījās vismaz 25-30kg diennaktī sadedzināt. Šis ar visu boileri netiek tuvu tam ciparam. 

Protams, nav Hargassner, bet man pilnīgi po - kurās labi, ekonomisks arī un maksā tā, lai nav jākredītojas. Kad pelnīšu citā valstī 5-10k mēnesī, nopirkšu Hargassner vai Hertz vai kruto dāni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
akamviegli
pirms 2 stundām , Bruketajs teica:

Man pusotras nedēļas laikā no 21 uz 17 nokrita, kamēr katlam apsaisti saņēmos uztaisīt (pirms tam ienesot to metāllūzni telpā).

Mājai par laimi ir sava inercīte un  pakojums, kas palīdz prātīgāk plānot resursus.

Iepriekšējais deglis gruzdēšanas režīmā pamanījās vismaz 25-30kg diennaktī sadedzināt. Šis ar visu boileri netiek tuvu tam ciparam. 

Protams, nav Hargassner, bet man pilnīgi po - kurās labi, ekonomisks arī un maksā tā, lai nav jākredītojas. Kad pelnīšu citā valstī 5-10k mēnesī, nopirkšu Hargassner vai Hertz vai kruto dāni.

 

Kruto Dāni domā NBE RTB katlu? ir vērts par viņu maksāt>?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Firza

Man liekas, ka krutākā lieta kas ir izgudrota granulu apkurē ir kondensācijas katls.

Maksā tāds katls protams kosmosu, bet priekšrocību tam arī ir daudz: nav jāuztraucas par to, ka katla atgaitas temperatūra būs pārāk zema, nevajag 3-eju krānu pie katla, nav vajadzīgs akumulators* (ja nav zemgrīdas apkures), katls izgatavots no nerūsējošā tērauda kalpos daudz ilgāk nekā melnā tērauda katls.

 

*Ir granulu katlu ražotāji, kuriem siltuma akumulators ir ļoti vēlama opcija.

Share this post


Link to post
Share on other sites
akamviegli
Pirms 3 minūtēm , Firza teica:

Man liekas, ka krutākā lieta kas ir izgudrota granulu apkurē ir kondensācijas katls.

Maksā tāds katls protams kosmosu, bet priekšrocību tam arī ir daudz: nav jāuztraucas par to, ka katla atgaitas temperatūra būs pārāk zema, nevajag 3-eju krānu pie katla, nav vajadzīgs akumulators* (ja nav zemgrīdas apkures), katls izgatavots no nerūsējošā tērauda kalpos daudz ilgāk nekā melnā tērauda katls.

 

*Ir granulu katlu ražotāji, kuriem siltuma akumulators ir ļoti vēlama opcija.

 

Neesmu par tādiem dzirdējis un lasījis.. kas tos piedāvā, kur apskatīties kādu kosmosu maksā/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bruketajs
Pirms 1 minūtes , akamviegli teica:

Neesmu par tādiem dzirdējis un lasījis.. kas tos piedāvā, kur apskatīties kādu kosmosu maksā/

Okofen, piemēram, bet.... lai tie 12% atmaksātos būs jāpaiet necilvēciskam laikam - bērni varēs izbaudīt ietaupījumu.


25kw pellematic cena ir ap 20k.

 


Pirms 43 minūtēm , akamviegli teica:

Kruto Dāni domā NBE RTB katlu? ir vērts par viņu maksāt>?

Tikai ja ir lieka nauda. Bet tā - smuks, ērts un gudrs katls no ražotāja, kas neforvardēs jautājumus trakajiem, kas brauks augumā. Modeļi arī dažādi - gan dārgais, gan ne tik dārgais gals, bet lēti nav.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Firza

Herz ir kondensācijas katli "pelletstar CONDENSATION". Nezinu kāda cena tādam katlam Latvijā, bet lēts tas nebūs, jo pilnībā tiek izgatavots rūpnīcā Austrijā (nekādas Ķīnas, Polijas vai Ukrainas).

Share this post


Link to post
Share on other sites
VebKamera
Pirms 4 minūtēm , Firza teica:

Herz ir kondensācijas katli

 

Šitie, ja nemaldos, skaitījās granulu apkures ferrari. Viņi varēja uzkonstruēt granulu padevi ašpadsmit veidos kā gribi - no pagraba, bēniņiem un kautvai no kaimiņu mājas :) Ar kustīgām, mazkustīgām grīdām, pneimatiku un visu ko citu. Baidos pat iedomāties cik viņi maksā - vismaz kā kārtīgs siltumsūknis.

 

Šekureku tie piemēri i : http://www.herz-energie.at/en/products/storage-and-transport-systems/for-pellets/

Labots - VebKamera

Share this post


Link to post
Share on other sites
EZ64
10/10/2017 , 23:10, akamviegli teica:

Sveiki!

Varat padalīties ar savu pieredzi vai arī kāds spečuks var pakomentēt - kādu granulu katlu labāk izvēlēties -

nepieciešamie kritēriji 25- 30 kw, moderns ar pašattīrīšanos, vismaz 2 loku vadību, attālinātu kontroli caur wifi utt..

Šobrīd izskatu NBE RTG 30 un Ekogreen EG Pellet 25 kw.. abiem gan cena nav baigi salda, bet citas alternatīvas pagaidām neesmu atradis..

jau iepriekš paldies!

 

Izvēlējos DOMUSA 25KW un hidraulisko moduli  2 stāviem. 

No katla ārā iet 2 loki, viens grīdām, kas tālāk hidrauliskajā modulī sadalās 2 stāvos, viens boilerim.

Katls ar hidraulisko moduli strādā saskaņoti, man atliek tikai nolūkoties kā tas ieslēdzas un izslēdzas un slēgājas sūkņi un trīsgaitas vārsts.

Katls sevī uztur min. 60 grādus, max.  iespējams uzstādīt līdz 100, bet esmu ieregulējis 85, uz grīdām iet 40.

Strādā vēl tikai nedēļu, un mājā arī vēl nedzīvojam , tāpēc eksperimentēju: 16, tad 26 tad 12 grādi mājā. Aizrādījumu pašlaik nav.

Termostatus slēdz pie hidrauliskā bloka pa vienam priekš katra stāva.

Kolektoros plūsmas vēl regulējis neesmu, un uz izplidmehānismiem katrai istabai arī vel jāpagaida, bet  tas jau arī neattiecas vairs uz katlu (ja nu vienīgi jānotestē kā strādās sūkņi  ja kolektoros visas cilpas būs ciet) http://santehnika.lv/lv/product/granulu-katls-domusa-bioclass-hm-25-kw-(min-6-9-kw)-50600853/ WiFi modilis ražotājam arī ir,  bet sev likšu kad māju sāksim apdzīvot.

P.S.

Automātiska siltummaiņa un degļa tīrīšana katlam ir, bet jau pirmajā sarunā (pagājušā gada izstādē), firmas pārstāvis man teica: “Neceri, ka varēsi viņam nepieskarties, ik pa laikam deglis būs jāpatīra”.

Labots - EZ64

Share this post


Link to post
Share on other sites
VebKamera
pirms 11 stundām , EZ64 teica:

Izvēlējos DOMUSA 25KW

 

Pēc linka min. jauda ir 7 kW (nebūsim sīkumaini)

IMHO Tev mājai jābūt vismaz 300 - 350 m2. Vai arī nav paredzēts siltinājums kā šķira.

 

pirms 11 stundām , EZ64 teica:

“Neceri, ka varēsi viņam nepieskarties

 

Tiešām interesē - cik bieži jāpieskarās? Man granulu deglim, pilnīgi bez jebkādas tīrīšanas "jāpieskarās" 1X nedēļā. "Tīrīšana" deglim ir 30 sekundes, neskaitot laiku, ko prasa iešana katlu mājas virzienā.

Katlu, ja nav slinkums, tīru 1X mēnesī. Ja ir slinkums - retāk.

 

Jautāju, jo sen domāju par pilnīgi automatizētu sistēmu. Bet nu interesē tikai gadījumā, ja tīrīšana ir retāk, kā 1X mēnesī un aprobežojas, piem., ar pelnu kastes izbēršanu.

Negribās par krietni lielāku naudu nopirkt iekārtu, kas dod labi ja 5% efektu manam slinkumam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
EZ64
pirms 3 stundām , VebKamera teica:

Izvēlējos DOMUSA 25KW

Māja: 220 m2, griesti : 1 stāvā 3m, 2 stāva 2.8 (mansarda slīpne  no 1.7), sienas:  FIBO Plus 250 + 200mm akmens vate,  2 st. segums ekovate (bizumu neatceros), virs tās (bēņiņu grīda) skaidene 15mm. Šonakt, uzturot mājā + 14 un 200L boilerī  +30  apēda, kādu ceturdaļmaisu.

Cena par 16KW modeli bija tik nenozīmīgi lētākā, un KW/EUR starpība ir tāda,  ka to neapskatīju. Pie tam katli tagad izslēdzas un ieslēdzas pēc vajadzības, nolēmu, ka minimālā jauda ir otršķirīgs rādītājs. 

Par tīsrīšanu: 

Siltummaini katli paši parasti tīra ar spirālē satītiem stieņiem-plāksnēm, bet tie temperatūras izmaiņu ietekmē deformējas un vairs neskaras pie sieniņām, kā rezultātā tad arī attīrīšana nenotiek. Kaimiņam ir OPOP Komfort un pašattīrīšanās ir nepietiekama , viņš reiz teica,  ka mēģinās piestiprināt pie tiem stieņiem kaut ko līdzīgu skursteņslauķa drāžu birstei, bet kad nu tas būs un vai kas sanāks, nezinu. Par degļa tīrīšanu, nu kad pirmoreizi atvēršu un apskatīšu, tad arī redzēšu.

P.S.

Degļa tīrīšanas nepieciešamība laikam stipri atkarīga no granulu kvalitātes.

Labots - EZ64

Share this post


Link to post
Share on other sites
jema

Kad palieto, uzraksti lūdzu savas atsauksmes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
VebKamera
pirms 2 stundām , EZ64 teica:

FIBO Plus 250 + 200mm akmens vate,

 

Es teiktu, ka Tev 16 kW pietiktu ar atliektiem galiem.

 

pirms 2 stundām , EZ64 teica:

katli tagad izslēdzas un ieslēdzas pēc vajadzības, nolēmu, ka minimālā jauda ir otršķirīgs rādītājs

 

Nu nav vis. Problēma tāda, ka granulu katla filozofija ir kā kompresoram (vai kā grūtniecībai) - nevar būt "mazliet ieslēgts" (vai mazliet stāvoklī). Ir vai nu ieslēgts, vai izslēgts. Un ja pārmērīgi jaudīgs, tad ilgtermiņā tērē daudz vairāk.

Man māja pēc konstrukcijas ļoti līdzīga, par kādiem 30 m mazāka, krietni sliktāk siltināta (10 cm Paroc) un man 20 kW ir dāāudz par daudz.

Pašreizējos laikapstākļos ( 0 - +7) uz izjūtu, siltuma zudumi ir 3 ... 5 kW stundā. Tā, ka katls darbojas 24 stundas, nav pat pie -30. Tātad ir lieka jauda, kas absolūti lielāko daļu gada netiek izmantota.

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
EZ64
pirms 3 stundām , VebKamera teica:

mazliet stāvoklī

Bet katls patiešām izslēdzas pilnīgi.

  1. Katls stāv kluss un neko nedara (mājā silts)
  2. Tad, kad katlā vai boilerī temperatūra nokrīt zem iestādīta minimuma, vai kāds no termostatiemm ieslēdzas, katls ieslēdz aizdezinātāju (par strāvas patēriņa pieaugumu UPSs uzreiz ieziņo) un ieber pāris saujas granulu,
  3. Pēc aizdegšanās, kurina kamēr temperatūra sasniedz noteiktās prasības.
  4. Tad beidz padot granulas, un pāris minūtes pēc tam, kad granulas ir beigušās kvēlot
  5. Veic tīrīšanas ciklu, pēc tā pat dumusūņā ventilators apstājas un tad klusums.
  6. Ejam uz punktu 1.

Par minimālo jaudu, no fizikas viedokļa protams pirkt HUMMER H1,lai stāvētu sastrēgumos ir bezjēdzīgi.

 

Jautājums(i)

Par siltuma zudumiem , vai ir  kāds meteroloģisks veids kā to noteikt ? Vai arī vienkārši jārēķina no temperatūrās iekšā / ārā un patēriņa un laika.

Vai ūdeni ar granulām sildi arī vasarā ?

Labots - EZ64

Share this post


Link to post
Share on other sites
Firza
pirms 1 stundas , EZ64 teica:

Par siltuma zudumiem , vai ir  kāds meteroloģisks veids kā to noteikt ?

Jā, var notiekt ar siltuma skaitītāju, vai aprēķinu ceļā. Tikai aprēķina ceļā iegūtais rezultāts būs ļoti aptuvens, jo tas ir atkarīgs no ļoti daudziem zināmiem un nezināmiem lielumiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
VebKamera
pirms 3 stundām , EZ64 teica:

Vai ūdeni ar granulām sildi arī vasarā ?

 

Ņea, man ir saules kolektori, 45 vakuumtrubas. Vasarā labi - parasti nosedz silto ūdeni visas vasaras garumā. Šī vasara bija reti draņķīga - sliktākā visos gados, kopš man ir kolektori (nu jau gadi 6). Sanāca, ka kādas 3 X vasarā nācās ieslēgt elektrību (elektrisko teni boilerim) uz dienām 4.

Rudeņos ir apmēram 1 mēnesis, kad vajag piekurināt ar kaut ko citu. Pavasaros parasti nav - kā beidzas apkure, praktiski uzreiz sākas saule.

Šogad rudenī atstāju karsto ūdeni to mēnesi uz elektrību, pēc tam nožēloju, laikam vajadzēja svilināt granulas - elektrības rēķins pāri 90 EUR, parasti ~~ 60. Pastāv pieņēmums, ka tik priekš siltā ūdens kurinot tos 30 liekos EUR nenosvilinātu.

 

Zinu tautu, kas visu vasaru svilina granulnieku lai silto ūdeni sagatavotu. Parasti jau pietiek ja rītā - vakarā 1 X ieslēdzas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
VebKamera

Par granulām.

 

Vai kāds forumietis šogad pirka no Latgranula? Man absolūti netipiska situācija - pirmo reizi pa padsmit gadiem sezonas laikā jau 3 X sasprūdis šneks. Nekādu mehānisku vainu atrast nevaru. Katla konfigurācijā nekas nav mainīts, nekādu tādu gultņu (vai vietu), kas varētu "izdilt" arī tā īsti nav. Pagājušo gadu nogāja visu ziemas sezonu bez aizķeršanās - kā rudenī  ieslēdzu, tā kaut kādā tur aprīlī izslēdzu. Toreiz gan granulas no citiem pirku.

Uz izjūtu izskatās, ka šitām granulām ir diezgan daudz un ļoti sīki putekļi. Vēl kādam nav līdzīgi simptomi? Granulas pirku septembrī.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mezavecis

Šogad lietoju LatGranula granulas un problēmu nav. Kā tieši iesprūšana izpaužas? Sen atpakaļ vairākas reizes bija nosprūdis un ir iegūti daži secinājumi:

1) Izvairīties no tā, ka granulas izbeidzas pavisam un šneks griežas pa tukšo

2) Skatīties, lai pie šņeka nesakoncentrējas putekļi un kārtīgi izpūst ar kompresoru.

 

Paskaties arī uz pašām granulām, vai nav pa daudz mitrums, ņemot vērā lietus sezonu līdz jaunam gadam. Ir redzēts (ne man), ka uz betona grīdas stāvot maisus varēja izmest, jo tie no granulām skaidās pārvērtās un katlā bērt nevar.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
VebKamera
Pirms 23 minūtēm , Mezavecis teica:

Kā tieši iesprūšana izpaužas?

 

Man ir granulu deglis pie malkas katla. Darbojas jau ~~ 11. vai 12. gadu (ja nekļūdos). Vietā, kur granulas no gofras birst tērauda caurulē un pēc tam deglī, veidojas kaut kāds sasprūdums, rezultātā piedzen pilnu visu gofru, nostrādā šneka aizsardzība un šneks apstājas.

Visos iepriekšējos gados nekas tāds nav novērots - ja nu pāris reizes, kad sabojājās granulu aizdedze, līdz ar to granulas vispār neiekvēlojās. Tad tas saprotams, tur zāles labi zināmas.

 

Šoreiz tā nav - aizdedze strādā, un degļa paplāte tajā brīdī, kad es faktu konstatēju, ir pat izdegusi pilnīgi tukša. Konfigurācijā nav nekas mainīts - nav pat skrūvīte pievilkta. Pagājušo gadu tieši šādā konfigurācijā deglis norukāja visu gadu pilnīgi bez kļūdām. Izdilt tur nav kam - tā degļa pievadcaurule ir kādi 2mm nerūsējošais tērauds, zemāk, kur granulas krīt pašā deglī - savi 5 mm. Temperatūras zona arī tur vēl nav - tas ir krietni tālāk uz degļa galu. Lūdz ar to tur nekādas deformācijas nevarētu būt un arī nevar neko tādu ieraudzīt (šodien izjaucu visu pievadu). Arī krāsa ņeržai nav izmainījusies, kā tas ir pašā degļa galā, kur karstumi.

Pagājušo reizi, kad sasprūda, izpūtu to vietu ar kompresoru. Pagāja 4-5 dienas un šodien ir sasprūdis atkal.

Iepriekšējos gados ņemts no visurienes - arī no Latgranulas kādus gadus 5 no vietas, nekad nav bijusi problēma. Citi par smiltīm sūdzējušies, es visu laiku uzskatīju, ka šitam deglim pat smiltis tā īsti neskādē - šlaka bišķi vairāk, bet nekāda problēma. Bet pašlaik sāk trūkt ideju.

Granulas absolūtā sausumā, pie tam tās, kuras pašlaik to podu izraisīja, ir no krāvuma virspuses - 1,5 m augstuma ņemtas.

 

Vienīgais, ko varu iedomāties - problēma var būt kaut kādi ļoti smalki koksnes putekļi, kas krājas kaudzē, līdz granulas pa to vairs neslīd un nekrīt iekšā deglī.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
vekio
2018.01.18. , 18:12, VebKamera teica:

Vietā, kur granulas no gofras birst tērauda caurulē un pēc tam deglī, veidojas kaut kāds sasprūdums, rezultātā piedzen pilnu visu gofru

Problēma ir ar pašu gofru - viņa (atspere) laika gaitā pastiepjas un nav vairs nostiepta/ veidojas "vēders". Nepieciešams šneku pavirzīt tā, lai gofra nostiepjas vai ir vairāk vertikālā stāvoklī.

Share this post


Link to post
Share on other sites
VebKamera
pirms 9 stundām , vekio teica:

Problēma ir ar pašu gofru

 

 

Ja tas būtu tik vienkārši, sen būtu problēmu atrisinājis Tas šoreiz tas nebija vainīgais. Gofrā pašā nekrājās, krāties sāka tērauda caurulē, kas ir jau aiz (zem) gofras.

 

Vainīgais tika atrasts.

 

Granula.thumb.JPG.7098992a5a05a50dd52175db163c45d7.JPG

 

Vietā, kur tērauda caurule ieiet deglī, bija metinājuma šuve, kas bija negluda - ar grubuļiem uz iekšu. Līdz šim tas nebija kaitējis, bet šogad no Latgranulas ienācās īpaši garas granulas - atradu 5 cm, bet noteikti, ka bija kāda arī garāka. Rezultātā, sliktas apstākļu sakritības dēļ, garās granulas krītot pa reizei sagriezās tajā padeves caurulē, iesprūda uz nelīdzenumiem un nosprostoja ieeju deglī.

 

Kad noslīpēju grubuļus, problēma lielā mērā izbeidzās.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!


  • Kas ir tiešsaistē   41 biedri, 0 Anonīmi, 54 viesi (Skatīt pilnu sarakstu)

    • intervall
    • Lin
    • Zoom
    • JFH
    • RHS
    • Emilz
    • Kafija
    • Didzis
    • Taapat
    • Jurkins
    • Ronalds
    • gromix
    • PCMANS
    • riebeklis2012
    • ieleja
    • Stepselis
    • constrig
    • AndrisBB
    • laikamTak
    • EdvinsG
    • Domugrauds
    • abi
    • Racer
    • Tonijs
    • gitis
    • Zuxters
    • CosmosDC
    • osscar
    • drunk_lizard
    • ggg97
    • e = d
    • Ghost_az
    • Firza
    • zynoj
    • maize
    • psaiho
    • deriksx
    • rubb
    • snoopsu
    • tam4
    • borntob3
  • Biedru statistika

    23 140
    Kopā biedri
    456
    Bieži tiešsaistē
    Tonijs
    Newest Member
    Tonijs
    Pievienojies