Jump to content

Granulu apkures katli vs. citi apkures veidi


Mezavecis
 Share

Recommended Posts

Pirms 41 minūtēm , ju teica:

Jaunbūvē, kamēr nav durvju un tml. varētu derēt

Durvju nav, arī starpsienu nav. Toties ir teju vai mājai pa vidu paliels kāpņu laukums, zem kura varētu arī pats katls stāvēt.. Kāpņu arī pagaidām naf..

 

Labots - Luke
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Tad toč bullerveidīgais - tikai skursteni drošu izdomā, lai viss ir ok.

 


Manuprāt, biedrs Amazons tirgoja palielu Bulleri - apjautājies pie šamā.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 17 minūtēm , Bruketajs teica:

apjautājies pie šamā.

Nu pat kā uzrakstīju šamam.


Izskatās gan, ka šamais to katlu ir notirgojis.. ..un es ceru nopirkt uz pusi lētāk par viņa prasīto cenu..

Link to comment
Share on other sites

Izmantoju kamīnu no Tulikivi  http://www.tulikivi.lv/ (telpa nav liela). Jā, maksā varbūt dārgāk par citiem analogiem, bet ar laiku atmaksājas. Kurināšanai ar granulām ar jāiepērk speciāla reste, bet pēc 2 gadu izmantošanas nekādu sūdzību!

Link to comment
Share on other sites

Luke, paskaties gaisa sildītājus (gāzes, elektriskos). Tas tāds īstens stroiku siltuma avots. Tavai stroikai varbūt tāds uz kādu laiku noder. Var arī nomāt.

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 20 minūtēm , vvv teica:

Luke, paskaties gaisa sildītājus (gāzes, elektriskos).

OK! Laikam ko tādu kā reiz man sievastēvs apsolījās aizdot (gāzes). 

Šovakar ar kaimiņu brauksim bull vai bulerjan (vot nezinu ar cik l burtiem to vārdu raksta) katlu lūkoties. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja taisies ar LPG (balonu gāze) kurināt, tad rēķinies ka lēti tas nekādi nebūs! Ja māja nav nosiltināta (Jā, un no kā tad beigās uzcēli?) tad kādi 300 - 400 eur mēnesī savāksies.... 

Un protams ka atgāzes vajag laist skurstenī - ir garāžu sildītāji, kuri bez skursteņa strādā - tādu mājā likt nekādi nav prāta darbs! 

 

Stroikā ideāli būtu kaut kas taupības krāsiņas tipa (Jotula, bullerjan, utt, utpj!) Varēsi arī pie reizes celtniecības atkritumus nokurināt. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , Ronalds teica:

Jā, un no kā tad beigās uzcēli?

Beigās paliku pie 300mm Ytong.

Pirms 5 minūtēm , Ronalds teica:

Ja taisies ar LPG (balonu gāze) kurināt, tad rēķinies ka lēti tas nekādi nebūs!

Nu, ja būtu tāds bullerjānis, tad to gāzes sildītāju, ja rastos tāda vajadzība, varētu nēsāt kādas lokālas vietas papildus apsildīšanai, iespējams.. Nu nez, katrā ziņā, drošības pēc aizņemšos no sievastēva- ja nu gadīumā noder..

Link to comment
Share on other sites

Ja pa velti - var jau paņemt. Bet nu es tādu mājā nededzinātu. Sadegot LPG rodas daudz ūdens tvaika kuram nav kur palikt un viņš sūcas iekšā gāzbetonā! 

Galīgi garām! 

Lokāli var ar elektriskiem siltā gaisa pūtējiem- tipa šādiem https://www.xnet.lv/lv/darza-preces-un-instrumenti/elektriskie-darbariki/citi-elektriskie-darbariki/silta-gaisa-

ventilatorisilditaji/clatronic-hl3378_d0b46f53/ piesildīt. Vēl dārgāk kā ar LPG, bet nu tas takš pagaidu risinājums! 

 

Ja mājā ir plānots likt kondicionieri, tad var uzlikt ar apsildes funkciju (gaiss/gaiss siltumsūknis). Es tā sildījos pirmos pāris mēnešus, kamēr malkas apkuri palaidu. Uzlikt var dienas laikā un kamēr ārā nav lieli mīnusi sanāk diezgan ekonomiski. (+/- tas pats kas ar briketēm/granulām) Vienīgais iekārta padārga - vismaz 1000 EUR un ja nav vēlmes pēc kondiškas...... 

Bet nu man ir kondiška un nenožēloju! Pat šogad pāris dienas ieslēdzu. Bet iepriekšējos gadus kad bija normāla vasara regulāri lietoju. Tomēr ir forši ka mājā ir 22 grādi nevis 28..... 

 

Pirms 16 minūtēm , Luke teica:

Beigās paliku pie 300mm Ytong.

 

Laba izvēle! Es par Ytong neviena slikta vārda nevaru pateikt! ;) 

Un 300mm ytong siena nemaz nav tik slikts siltum izolators!  Jā, būvnormatīvos neiekļaujas, bet ir labāk kā vairumā padomju laiku celtajās mājās! Katrā ziņā piekurināt nevajadzētu būt problēmas! (Ja nav ar šķirbām samūrēts, bet nu ar šo materiālu tas ir jāmāk! :D ) Es ar 500mm ytongiem pirmo ziemu nodzīvoju bez siltinājuma. Tad bija auksta ziema - zem -20 grādi bija regulāri.  Un nekādu problēmu ar siltumu! (Mājā turēju 22 - 24 grādi, lai jaundzimušai meitai nesaltu) Arī malkas patēriņš nebija kosmisks - ja pareizi atceros tad ap 20 steri aizgāja, bet ne normālas malkas bet visādas drazas - atgriezumi, slapji šāļi, nedaudz akmeņogles (siltuma ziņā ZB!, bet tagad dēl akcīzes nodokļa dārgas) Kūdras briketes - kaut kāds murgs...  Un tāpat nebija jākurina vairāk kā 1x dienā! 

 

Link to comment
Share on other sites

akamviegli
2017.10.10. , 23:10, akamviegli teica:

Sveiki!

 

Varat padalīties ar savu pieredzi vai arī kāds spečuks var pakomentēt - kādu granulu katlu labāk izvēlēties -

 

nepieciešamie kritēriji 25- 30 kw, moderns ar pašattīrīšanos, vismaz 2 loku vadību, attālinātu kontroli caur wifi utt..

 

Šobrīd izskatu NBE RTG 30 un Ekogreen EG Pellet 25 kw.. abiem gan cena nav baigi salda, bet citas alternatīvas pagaidām neesmu atradis..

 

jau iepriekš paldies!

 

Tiešām nav ieteikumu? Ko šejienieši izvēlējušies??

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Būs grūti ieteikt, jo katlus maina salīdzinoši reti un jāredz dabā, kā viņi stādā. Pēc dažādām atsauksmēm tomēr labāk, ka katls vienkāršāks un pēc tam nav problēmu ar to, kā salabot, jo garantija, speciālisti ir visai nosacīti labumi un mārketings sola to, ko nevar izpildīt.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Man ir poļu Lumo BioMax (ir atsevišķis kontūrs siltā ūdens boilerim), Kipi deglis un Plum vadība, ar papildus moduli var vadīt arī vairākus kontūrus, bet man ir tikai viens. Ir pašattīrošs deglis un var visu vadīt/regulēt/redzēt caur netu. Strādā nepilnu mēnesi, līdz ar to, pieredzes vēl nav, bet tik tālu viss ir baigi labi. Pats aizdegas, pats nodziest. Viss pa smuko. Paņēma šo variantu, jo paziņa, kas tirgo katlus, ieteica kā labu esam. Skaitās tipa efektīvs un viegli tīrāms, par cik vertikālas tās trubas pa kurām dūmi iet. Maksāja ap 4k eur, bez uzstādīšanas.

Link to comment
Share on other sites

akamviegli
Pirms 6 minūtēm , saf teica:

Man ir poļu Lumo BioMax (ir atsevišķis kontūrs siltā ūdens boilerim), Kipi deglis un Plum vadība, ar papildus moduli var vadīt arī vairākus kontūrus, bet man ir tikai viens. Ir pašattīrošs deglis un var visu vadīt/regulēt/redzēt caur netu. Strādā nepilnu mēnesi, līdz ar to, pieredzes vēl nav, bet tik tālu viss ir baigi labi. Pats aizdegas, pats nodziest. Viss pa smuko. Paņēma šo variantu, jo paziņa, kas tirgo katlus, ieteica kā labu esam. Skaitās tipa efektīvs un viegli tīrāms, par cik vertikālas tās trubas pa kurām dūmi iet. Maksāja ap 4k eur, bez uzstādīšanas.

 

Tāda sajūta, ka visi tirgotāji cenas sarunājuši.. :)


Pa lielam visi katli ar jaudu ap 25kw ir cenu diapazonā no 3.8 - 4.8 k... tiec nu gudrs kuru izvēlēties..

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
 
Tiešām nav ieteikumu? Ko šejienieši izvēlējušies??
Es savu vedu no Ainažiem.
Katls perfekts jo vertikālais siltummainis izspiež no dūmgāzēm visu siltumu. Arī cena daudz draudzīgāka kā ar kosmosa kuģi transportētam poļu katlam. Deglis prasa labas klases granulas, jo pagaidām nav autotīrīšanas. Bija Plum ar 2 loku un boilera vadību, bet negribēju no poļiem pirkt tp-link rūteri pa 160eur... nomainīju uz Naturela, jo man loku vadība manuāla tā kā tā. Ja ir baigā vēlme, varu gan bildes nosūtīt, gan kontaktus meistaram iedot.

P.s. To Plum iebāzu ssā - moš kāds trakais nopirks, jo jaunam cena ir traka.

Link to comment
Share on other sites

pirms 10 stundām , Bruketajs teica:

negribēju no poļiem pirkt tp-link rūteri pa 160eur

 

Tas īsti nav rūteris, tur uzlikts un griežas kaut kāds serveris, kas ņem datus no Plumm, un attēlo webā (un cik maksā programmētāju darbs, te jau zina gan :)), bet nu, protams, cenas tā part nav pārāk adekvātas. Bet man nebija laika meklēt un kombinēt izdevīgākos/lētākos variantus, un arī nav zināšanu, lai beigās lētākais variants arī strādātu. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 13 stundām , akamviegli teica:

Tiešām nav ieteikumu? Ko šejienieši izvēlējušies??

Lietoju Centrometal Pel-Tec katlu ar lambda sensoru pirktu pie SB Siltumtehnika. Par katlu pēc divu gadu lietošanas sūdzību nav, pašattīrīšanās strādā, tīru kādas 4x gadā un tik, cik ar putekļu sūcēju un birstīti. Kaut kad nobeidzās liesmas gaišuma sensors, bet to samainīja pa garantiju.

 

Pārdevējs gan tāds nekāds, jo jebkādus jautājumus risina, labākajā gadījumā, pēc 10 telefona zvaniem.. :D

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
pirms 3 stundām , Insekc teica:

Cik tas Ainažu katls izmaksāja? Meistara koordinātes?

Ieliec bildes, kā izskatās.

1 brīvajā momentā.

Izmaksājam man tas 25kw katls ar degli un šneku ap 1300, ja nemaldos... neskaitot tālo braucienu... 

 

pirms 5 stundām , saf teica:

Tas īsti nav rūteris, tur uzlikts un griežas kaut kāds serveris, kas ņem datus no Plumm, un attēlo webā (un cik maksā programmētāju darbs, te jau zina gan :)), bet nu, protams, cenas tā part nav pārāk adekvātas.

Tur pat neesot serveris - viens ukrainis mazliet palauza to pasākumu un konstatēja, ka iekšā ir apgraizīts OpenWrt (kas jau ir cūcība - tirgot opensource pa dārgo) un kkāds viņu specifisks daemons, kas konektējas pie Plum serveriem un sinhronizējas.

Plums sanāk tāds kā Mercedess, kas ražots Polijā.

 

pirms 3 stundām , janiz teica:

Pārdevējs gan tāds nekāds, jo jebkādus jautājumus risina, labākajā gadījumā, pēc 10 telefona zvaniem.. :D

9/10 katlu tirgotāju un (it kā) suportētāju ir tādi. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Bruketajs teica:

9/10 katlu tirgotāju un (it kā) suportētāju ir tādi. 

Mjā, e-pasts pašiem Centrometal gan ātri atgriezās atpakaļ pie SB, kas dusmīgi atrakstīja no sērijas, vai tad es nemāku normāli komunicēt.

 

Žēl, ka pie mums izplatītāji nesaprot, ka Latvija maza. Pats Centrometal tajā pat laikā pa tiešo atsakās sarunāties un atliek tepat cepties.

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

Cik tas Ainažu katls izmaksāja? Meistara koordinātes?

Ieliec bildes, kā izskatās.

Reku, pāris bildes.

Siltummainis nav kādu nedēļu tīrīts - dūmgāzes bija pacēlušās līdz 160 un pēc sapurināšanas nokrita uz 130.

Pēc kalkulācijas, pie 85 grādu turpgaitas un cauruļu laukuma, man sanāca ap 28kw jauda pie 87% efektivitātes. Nezinu, kā visi dabon tos 92, jo tā formula nekādi negribēja dot lielāku ciparu un es biju pa slinku mēģināt saprast, kas un kā. 4c4c11be8149b0b96f62d8054dfd74b1.jpgaa4967bf9a74419598e932b02e2cfa7f.jpgf63173b84db65e212bd61608a9271a2b.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
Mjā, e-pasts pašiem Centrometal gan ātri atgriezās atpakaļ pie SB, kas dusmīgi atrakstīja no sērijas, vai tad es nemāku normāli komunicēt.
 
Žēl, ka pie mums izplatītāji nesaprot, ka Latvija maza. Pats Centrometal tajā pat laikā pa tiešo atsakās sarunāties un atliek tepat cepties.
Vismaz būs zināšan' no kā nevar pirkt.
Ja man būtu daudz naudas, brauktu uz Polandi pakaļ kādam lepnajam katlam pats.
Protams, pašreizējais katls ir super. Un pa to naudu vispār nevaru gausties - par tiem pāris tūkstošiem ko nenoplītēju, varēšu 4 gadus kurināt.
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
Pirms 1 minūtes , snukurins teica:

Ja jaunbūvē vajag tad ieliec šo Ogrē ražoto ,,kasti,,.Ideāls aparāts.

Man kaut kas līdzīgs silda siltumnīcu, tikai mazliet lielāki izmēri. Degšanu var pieregulēt baigi precīzi un samērā efektīvi.

Ogres krāsnij tīrīšana nebija caur augšu?

 

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
Pirms 19 minūtēm , snukurins teica:

Te kāds prātvēders ir domājis savādāk un uztaisījis sānā caurumu.

Riktīgi blīvi - visa krutā vilkmes regulācija podā... 


Varēja uztaisīt gravitācijas granulu degli iekš Bullerjana - būtu pavisam glauni. Stropuva tagad uz tāda katlu uztaisījuši.

 


https://www.ss.com/msg/lv/construction/plumbing/heating-boilers/boilers-solid-fuel/bbiplb.html

Pirmais un pagaidām vienīgais gan ir mazliet neprecīzi, maigi sakot... 

Link to comment
Share on other sites

alusbundza
‎11‎.‎10‎.‎2017 , 20:49, Ronalds teica:

Gāzģenerācijas katlam vajag sausu malku. 2 gadi žāvētu. Kur ņemsi?

ja pavasarī ir sagatavota malka, un normāls malkas šķūnis , tad jau ziemā der ...., 

un 2 gadi ir muļķības ...., 

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , snukurins teica:

Ja jaunbūvē vajag tad ieliec šo Ogrē ražoto ,,kasti,,.Ideāls aparāts.

Paldies par piedāvājumu, bet vakar jau paņēmu Bullerjāni. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Bruketajs teica:

dūmgāzes bija pacēlušās līdz 160 un pēc sapurināšanas nokrita uz 130

Man personīgi, diemžēl, tas Tavs katls arī izskatās 1k3 vērts. Varbūt ir tomēr labāks kā paņemts malkas katls un iebāzts tur granulu deglis, bet baigo efektivitāti no tāda diez vai var iegūt. Uz manējo katlu dūmgāzu temperatūra ir ap 95 pilnīgi iztīrītam un 100 - 105 nē. 110 nozīmē, ka jātīra un sāk jau mest brīdinājuma kļūdas par pārāk lielu šneka trubas temperatūru. Lambda arī ideāli noregulē nepieciešamo gaisu, kur, Pel-Tec gadījumā ventilators ir tieši skursteņa posmā atvieglojot problēmas tiem, kam citreiz dūmi tiktu pūsti atpakaļ. Pašatīrīšanos arī redzu kā līdzību ar malkas katlu - ja neesi kurinātājs, kāpēc būt katla tīrītājam katru nedēļu vai divas.

 

Grūti pateikt saistību ar granulu patēriņu pret laba katla iegādi, bet, ja procentuāli tā ir dūmgāzu temperatūra, tad var parēķināt, cik ātri tas atmaksājas. Tāpat pie nepareizas sadegšanas sāksies darvas prieki ar skursteņa tīrīšanu utt. Man, piemēram, posms no katla līdz skurstenim ir nosiltināts, kaut arī visi teica, ka nav vajadzīgs, kamēr ražotājs saka obligāti. Atšķirība skursteņa posma cenā ir atkal kādi +150 eur.

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
Man personīgi, diemžēl, tas Tavs katls arī izskatās 1k3 vērts. Varbūt ir tomēr labāks kā paņemts malkas katls un iebāzts tur granulu deglis, bet baigo efektivitāti no tāda diez vai var iegūt. Uz manējo katlu dūmgāzu temperatūra ir ap 95 pilnīgi iztīrītam un 100 - 105 nē. 110 nozīmē, ka jātīra un sāk jau mest brīdinājuma kļūdas par pārāk lielu šneka trubas temperatūru. Lambda arī ideāli noregulē nepieciešamo gaisu, kur, Pel-Tec gadījumā ventilators ir tieši skursteņa posmā atvieglojot problēmas tiem, kam citreiz dūmi tiktu pūsti atpakaļ. Pašatīrīšanos arī redzu kā līdzību ar malkas katlu - ja neesi kurinātājs, kāpēc būt katla tīrītājam katru nedēļu vai divas.
 
Grūti pateikt saistību ar granulu patēriņu pret laba katla iegādi, bet, ja procentuāli tā ir dūmgāzu temperatūra, tad var parēķināt, cik ātri tas atmaksājas. Tāpat pie nepareizas sadegšanas sāksies darvas prieki ar skursteņa tīrīšanu utt. Man, piemēram, posms no katla līdz skurstenim ir nosiltināts, kaut arī visi teica, ka nav vajadzīgs, kamēr ražotājs saka obligāti. Atšķirība skursteņa posma cenā ir atkal kādi +150 eur.
95 grādi ir pie kādas siltumnesēja temperatūras? Fizikas likumi arī šodien darbojas?
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

150€ par posmu līdz skurstenim? Interesanti, cik tas ir garš? Tiešām interesanti.


Šneks iet cauri skurstenim?.
Tiešām vairāk jautājumu, kā atbilžu...

Link to comment
Share on other sites

Skursteņa posms kādi 2m vai 2.5m, bet nerūsējošā tērauda, kur siltinātajam ārējā čaula ir krietni lielāka un uzreiz visu sadārdzina. Arējais diametrs ap 25cm.

 

Katls darbojas temperatūrā 60 - 80. Kur problēma ar fiziku?

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Vāks, ko lai saka.
Ja izejā ir 60 grādi, tad siltumnesējam izejā būs ap 50, ja nemaldos. Tad tam ir jābūt kondensācijas katlam.
Pastāv iespēja, ka melo termometrs vai lietotājs kaut ko jauc.
Ņeržas posms ar bazalta vati maksā ap 45eur/m, ja vien cilvēks nav ar mieru pārmaksāt.
Tas Centrometal nebija aprakstīts, kā kondensacijas granulu katls.
Vot i visas problēmas ar fiziku.


Protams, katrs savu pirkumu ceļ debesīs un attaisno jelkādas summas.

Link to comment
Share on other sites

2017.10.10. , 08:34, Bruketajs teica:

Ja atpakaļgaita katlam būs 60, tad turpgaitu būs jāliek 80 lai kaut cik būtu siltumatdeves delta (ne tā, kas mopēds). Nu un tad ir jāmanevrē ar mikservārstu, lai negāztu radiatoros tos 80 grādus.
Neesmu gan dzirdējis par 60 grādu atpakaļgaitu. Drīzāk >45° kas tiek īstenots ar termostatisko vārstu. Granulas nav tik slapjas, lai rasas punkts veidotos.

 

Uzliku atgaitai devēju. Temp nokrītas līdz 55 grādi, pie katla temp ~68. Katls iestatīts uz 75 grādi, un svārstās ~70-80 diapazonā. 

Jāceļ katlam temperatūra, lai atgaita nenokrīt zem 60, vai arī šitā ir ok?

Un vēl, katlam ir divi kontūri, otrs kontūrs silda ūdeni boilerī, un tur jau visu laiku ir zem 60, jo siltais ūdens iestatīts uz 60 grādiem... jeb tas otrs kontūrs, kas ūdenim, tam pofig kāda atgaita?

Link to comment
Share on other sites

Pie katla atgaitā (ieejā) nokrīt līdz 55... Pašā katlā iekšā ir 68.

Tad sanāk, arī boilerim nedrīkst ļaut atdzist zem 50 grādiem, jo tas čakarēs to otru kontūru? 

Labots - saf
Link to comment
Share on other sites

Pirms 16 minūtēm , saf teica:

Tad sanāk, arī boilerim nedrīkst ļaut atdzist zem 50 grādiem

vai nebija tā, ka karstajam ūdenim vajag 55, lai bacilji neveidotos? plus pa reizei uzdzen visus 80 uz iisu briidi, tjipa dezinfekcijai.. 

Link to comment
Share on other sites

Temperarūra svārstās no 60 lidz ~50 robežās, un reizi nedēļā tiek uzdzīta līdz 70, it kā baceļiem jābūt kaput. Bet vai ļaut kristies zem 50, jo tad jau sanāks ka katlā ies iekšā zem 50...

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Nu, labākais ir termostatiskais vārsts pie katla, kas atpakaļgaitu turēs virs 50, bet tajos īsajos brīžos, kad kāds dušojas, katlu nepaspēs piebeigt. Pamonitorē, kas notiks kad būs īstā apkures sezona. Pašlaik tikai joks vien ir.

Link to comment
Share on other sites

Nu jā, pagaidīs mīnusu...

Nu man stāv četrgaitu vārsts ar servomotoru, ko regulē katla kontrolieris, bet otram katla kontūram, boilera, ir tikai cirkulācijas sūknis, kas ieslēdzas, kad boileris atdziest līdz noteiktai temp.

Nu ja līdz 50 grādi nav kritiski, tad jau būs ok... Internā(e)ta forumos raksta ka vajag vismaz 55-60... vot i satraucos...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , saf teica:

cirkulācijas sūknis, kas ieslēdzas, kad boileris atdziest līdz noteiktai temp

Otrajā kontūrā viszemākā atgaitas temperatūrā būs boilera uzsildīšanas sākumā, kad ieslēdzas sūknis. Tad kad boileris ir uzsilis un sūknis izslēdzas, ūdens caur katlu otrajā kontūrā vairs necirkulē (pašteci var neņemt vērā) un tas vairs neietekmē katla kopējo atgaitas temperatūru.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...