Jump to content

Netradicionāla akumulatora lādēšana.


@rmands
 Share

Recommended Posts

pirms 14 stundām , _dunduks_ teica:

Varbūt arī paštaisītais aliexpress lādētājs meloja par strāvu vai spriegumu, vai vienkārši gļukoja un iepriekš neko neuzlādēja.
Vajadzēs pamēģināt palādēt kādu citu aķi un paskatīties, vai ar to varēs ko uzlādēt. Tagad nāk atmiņā, ka ar to nevarēju arī "pacelt" pavisam beigtu telefona litija bateriju, lai telefons to varētu sipār sākt lādēt.

Lētie lādētāji tiešām nespēj uzlādēt stipri izlādētus akumulatorus. Pats esmu to pieredzējis kad aķis tukšs, bet lādētājs saka ,ka full utt.

Motociklistu vidū populārs lādētājs ir 

https://www.amazon.co.uk/OptiMate-Program-Motorcycle-Automatic-Optimiser/dp/B00ABG85QO

Man lētais ķīniešu gan ar gļukiem , bet pagaidām lietu dara. kad izbeigsies nopirkšu šito. Šis ir slavens ar to ka spēj pacelt arī pusbeigtas, izlādētas baterijas. 

 

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
Pirms 53 minūtēm , zeds teica:

Lētie lādētāji tiešām nespēj uzlādēt stipri izlādētus akumulatorus.

Tas nebija lētais lādētājs, bet gan paštaisīts "labaratorijas" baroklis ar maināmu spriegumu/strāvu.
Bet nu visu situāciju izglāba šis padomju laika brīnums:

 

ladetajs2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Knaabis

Pret kārtīgiem AMPĒRIEM neviens akumulators nevar stāties pretim! :)

Neesmu daudz lietojis impulsniekus, bet viedoklis ir, kā smejies!

Nu nav uzticības man tiem brīnumiem par cēneri...

Uzticos tikai kārtīgam trafam, diožu tiltam un atbilstoša šķērsgriezuma vadiem! :)

  • Patīk 3
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

22.04.2021. , 21:46, Racer teica:

Atnāca pagājušnedēļ beidzot te iepriekš apskatītais lādētājs. Patestēju - ir gana labs pa 20 naudām. Patīk, ka ir moča režīms, tb max strāva 1,5 ampēri - var visādus dārza traktora aķus utt. lādēt. Tas repair režīms (kā jau te ieliktajā apskatā bij minēts) nekādu baigo jēgu nedod. Izlādētu vecu aķi ar nepilniem 9V paņēma pretīm parastajā režīmā, parādīja ka beidzis, tad pieliku to savu 7-pakāpju, tas vēl 3 stundas mocīja un pat iet.

 

HTB1TEJga7T2gK0jSZFkq6AIQFXaA.jpg
 

Šogad pirms pāris nedēļām biju aizdevis kolēğim - uzlādēja un atdzīvināja it kā pa ziemu nosprāgušu moča aķi. Papildus - atdzīvināju arī paziņam auto aķi, kurš 3 mēnešus bija nostāvējis un bija ap 7V. Servisā teica, ka jāmaina, jo viņu lādētājs neņēma pretī. Testeris pēc tam 40% veselību rādīja.Ir man arī trafs, bet nav vajadzības, iesaku šo.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 38 minūtēm , Racer teica:

Servisā teica, ka jāmaina, jo viņu lādētājs neņēma pretī.

"Gudro" lādētāju problēma. Tavējam mikrokontrolierī iešūts, ka 7V nav problēma, močījam tik iekšā, lētajiem "gudrajiem", ka aķim pisec. Es gan neesmu liels speciālists ar n gadu pieredzi aķu lādēšanā, bet čujs saka, ka, ja aķis ir izlādējies, tad skaidrs, ka glābjams ar lādētāju, kurš ir vai nu pavisam stulbs(tad pašam jābūt viedam 😁) vai nu ļoti gudrs, ja plates nosulfatizējušās, tad var protams mēģināt dejot ar tamburīnu supergudro lādētāju, bet nekas ilgspējīgs tir nebūs.

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Racer teica:

Papildus - atdzīvināju arī paziņam auto aķi, kurš 3 mēnešus bija nostāvējis un bija ap 7V. Servisā teica, ka jāmaina, jo viņu lādētājs neņēma pretī. Testeris pēc tam 40% veselību rādīja.

Nez, kas tā par "40% veselību"? Kā tas testeris to nomērīja?

Link to comment
Share on other sites

Ir man tāds testeris, pieļauju ka pēc iekšējās pretestības veselību rāda. Vispār ticams vsrķītis pēc pieredzes 

Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , Jurkins teica:

tad var protams mēģināt dejot ar tamburīnu supergudro lādētāju, bet nekas ilgspējīgs tir nebūs.

Nu no savas pieredzes kādreiz: mašīna visu ziemu stāvēja garāžā. Pavasarī gribu palaist , bet uz klemmēm ''0''. Nu ko stiepu uz mājām . Bija kaut kāds ''gudrais'' padomju lādētājs ( laikam saucās ''Kedr'') kurām bija režīms  tipa 30 sekundes lādē un 10 pauze. Piekarināju papildus lampeli lai tajā pauzē izlādē un... pēc pāris dienām aķis jau veiksmīgi mašīnā un ar to braucu laikam kādus trīs gadus līdz to vāģi pārdevu . Domāju ka pēc šāda principa strādā arī modernie lādētāji, kuri māk reanimēt aķus.  Tas viss 90-to sākumā.  Skaidrs ka tas viss jau ietekmēja aķi, bet ne tā ka tūlīt jānes uz miskasti. Daudz vairāk aķi sačakarē kad tiek ILGSTOŠI lietots gandrīz tukšs . Tipa startējot izlāde tuvu tukšam, bet brauc (lādē) īsu brīdi ( neuzlādē) un tā mēnešiem . Tad nu tas sulfāts pārvēršas cietā čaulā, kur vairs lādēšana nesadala. Bet tā, katrā izlādes ciklā rodas tas sulfāts un uzlādējot sadalās. Cita lieta ka ākim mūžs beidzas nevis sulfatizācijas dēļ, bet izbirst aktīvā masa no platēm. Tas milzīgās starta strāvas konkrēti ''ļoga'' tās plates (it sevišķi sūnais motors , kur starteris jāzāģē minūtēm) . Ja svina aķi izmanto nelielām strāvām, tad var kalpot 15-20 gadus.  

 

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 8 minūtēm , oxygen teica:

Tad nu tas sulfāts pārvēršas cietā čaulā, kur vairs lādēšana nesadala.

Nu par šo variantu arī domāju. Neprecīzi uzrakstīju.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 51 minūtēm , oxygen teica:

Ja svina aķi izmanto nelielām strāvām,

Šeit tu kļūdies, svina aķis tieši nav paredzēts mazām strāvām :biggrin:! Krievu laikos kur bija mazās strāvas lika sārmu akumulatorus.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , jema teica:

Šeit tu kļūdies, svina aķis tieši nav paredzēts mazām strāvām :biggrin:

Un kādi akumi stāv UPS?

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Un cik gadus viņi dzīvo?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , jema teica:

Un cik gadus viņi dzīvo?

Jaudīgam ( 2KW) jau desmito gadu un kā jauns. Ar mazām strāvām es saprotu nevis 0,5A 60Ah aķim, bet normālu, tipa 6-20A 60Ah. Starta jau vismaz 300 A un tas ir ''trieciens'' tām platēm.

 Nu ir cita lieta- ja ''līka''  aķa menedžesanas  sistēma pašam UPS , tad nobiedz fiksi. Nu tipa neuzlādē kā vajag.Vai turpina lādēt jau uzlādētu. Tas parasti lētajiem UPS. Normāliem  (parasti jaudīgiem/dārgiem) ar šo nav problēmu

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Tad gan viss ir ok :biggrin:

Labas kvalitātes UPŠI paši to akku dzenā uz slodzēm, lai paildzinātu darba laiku, tādēļ akku strādā salīdzinoši ilgi, parastajos UPS max 4 gadi.

Link to comment
Share on other sites

pirms 11 stundām , Jurkins teica:

ja plates nosulfatizējušās, tad var protams mēģināt dejot ar tamburīnu supergudro lādētāju, bet nekas ilgspējīgs tir nebūs.

Dažiem gudrajiem akumulatoru lādētājiem t.sk tam ko es iemetu ir arī speciāls desulfatizācijas solis kur padod nevis vienmērīgu strāvu , bet kaut kādu zāģi. 

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Ir lādēts akumulators, kuram spriegums bija nokritis uz 6 volti ar trafiņu, kāds bija uz vietas - 10.8V mazais 20W toroīds, taisngrieža tiltiņš un strāvas ierobežošanai virknē 50W 12voltu lampa kā pretestība. Diennakts laikā uzlādējās līdz 12.6 voltiem.

Laikam jau tie strāvas impulsi 100 reizes sekundē tur kaut ko nozīmēja.

Link to comment
Share on other sites

Es visus aķus (parasti litija, bet reizēm arī NiMH, svina) lādēju ar Accucel-6 50W 6A. Dažas reizes ir gadījies arī auto aķi (kaut kāds bosch/varta) nosēdināt līdz tiem pašiem 6-8 voltiem - tādus lādētājs atsakās lādēt kā 12V svina aķus, tad no sākuma palādēju vai nu kā kaut kādu 8V svina aķi, vai kā NiMH / NiCd. Pāris minūšu laikā pie klemmēm jau ir pietiekami uzlādēts, lai var pārslēgties uz "12V svina aķis" režīmu.

Link to comment
Share on other sites

A es ar veciem s ūdiem nestrādāju.

Pietiek jau ka pats tāds pavecs esmu.😃

Labots - jacobs
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 55 minūtēm , zeds teica:

Dažiem gudrajiem akumulatoru lādētājiem t.sk tam ko es iemetu ir arī speciāls desulfatizācijas solis kur padod nevis vienmērīgu strāvu , bet kaut kādu zāģi. 

 Jā ir daži ļoti gudri lādētāji, kuri cenšas sagraut sulfatizācijas kārtu, izmantojot pulsējošu uzlādes strāvu. Laikā starp uzlādes strāvas impulsiem tiek padota neliela pretējas polaritātes strāva. Principā līdzīgi notiek TIG metināšanā, kad metina Al ar maiņstrāvu, kas sagrauj oksīdu.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 16 minūtēm , Tārps teica:

kuri cenšas sagraut sulfatizācijas kārtu

Kādreiz (ap 1980+)kaut kas tāds tika mēģināts veidot paša spēkiem pēc žurnāla radio. Jā, tur bija vai nu zāģis vai impulsi kaut kādi un arī pretējā polaritāte. Kaut ko lādēja, varbūt pat kaut ko sagrāva, hvz. Bet pēdējos n-padsmit gadus esmu nonācis pie secinājuma, ka daudz vieglāk ir nenovest aķi līdz tādam līmenim, bet, ja reiz nu tā ir sanācis, tad nopirkt citu. Tas bija aktuāli tad, kad bijām draudzīgajā tautu saimē un aķi bija praktisiki Sarkanajā gŗāmatā ierakstīti kustoņi.

Labots - Jurkins
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 36 minūtēm , Jurkins teica:

Bet pēdējos n-padsmit gadus esmu nonācis pie secinājuma, ka daudz vieglāk ir (..) nopirkt citu.

:wtf:

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Es tomēr esmu ļoti apjucis ar to visu akumulatora lādēšanu un izskatās, ka visu fiziku esmu aizmirsis.

Tātad:

ir dots nekur nepievienots akumulators ar spriegumu uz spailēm 12,0V (cits, nevis mans moča iepriekšējais);

ir dots padomju laika trafa un 4 diožu lādētājs (bez nekādas automātikas, kā tikai manuāls kloķis sprieguma pacelšanai) kuram uz nekur nepievienotām spailēm rāda lādēšanas spriegumu 11,1V (???)
Kā no šiem, nekur nepievienotiem spriegumiem, sākot lādēt akumulatoru (lādētāju pievienojot akumulatoram) uz akumulatora/lādēšanas spailēm spriegumus uzaug uz 14,0V?
Kā un kādā veidā?
Un ja instrukcijās raksta, ka akumulators jālādē ar 14,2V (vai kāds cits litija akumulatrs ar 4,2V), vai tas nozīmē, ka šādam spriegumam jābūt lādēšanas režīmā, vai arī lādētājam bez slodzes (bez akumulatora)?

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

Lādēšanas režīmā ir jābūt 14,2. Nu tas ir spriegums , pie kura vēl īsti neizdalās gāzes. Tas gan moderniem neapkalpojamiem aķiem, kam plates laikam nevis tīrs svins bet sakausējums ar Ca (?). Vecos padomju bija savādāk, tāpēc tur bija jābauda līmenis un jāpielej destilētais ūdens. Iespējams ka visādi lētie lādētāji to neievēro. Lai gan pusvadītāju ģeneratoru regulatoriem tie 14,2V nav problēma. Padomju laikos tie regulatori bija uz releja. Cik tas varēja , precīzi, ....

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , _dunduks_ teica:

ir dots padomju laika trafa un 4 diožu lādētājs (bez nekādas automātikas, kā tikai manuāls kloķis sprieguma pacelšanai) kuram uz nekur nepievienotām spailēm rāda lādēšanas spriegumu 11,1V (???)

4 diodes jau nedos līdzstrāvu, dabūsi kaut ko šādu:

https://www.theengineeringknowledge.com/wp-content/uploads/2020/01/Full-Wave-Rectifier.jpg

 

Kas ir tie 11.1V, ko tu samērīji? Gan jau kaut kāds "vidējais spriegums".

 

Smukas bildītes internetā parāda, ka izlīdzināšanai vajag kaut kādu kapacitoru:

https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-f1b01bb1bf538062c1fa168b63c47738-lq

 

Te nu gala spriegums vairāk pietuvinās tiem pīķiem. Elektrību neprotu, bet minu, ka tas akumulators tev dara kaut ko līdzīgu…

Link to comment
Share on other sites

cik redzēti tie cccp lādētāji, tur tiešām nav kondensatoru - kā reiz tas "zāģis" par labu nāk. :D 

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Nu, līdzstrāvas 12 vai cik volti ir tie 12 vai cik voltus nu tur rāda.

 

Maiņstrāvai tie 12 maiņstrāvas volti ir pavisam kas cits. Kaut kāda vidējā vērtība.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

@binary, tā nav potrebļadstva, ja Tu par to. Nevajag atļauties aķi novest līdz tādam līmenim. Bet aķi, kuram jākrata sufāts no platēm... nu es neuzticētos tādam.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
Pirms 24 minūtēm , binary teica:

Kas ir tie 11.1V, ko tu samērīji? Gan jau kaut kāds "vidējais spriegums".

Nu tas ir DC spriegums uz lādētāja spailēm, kuras nekam vēl nav pievienotas.

Mērīju ar iesācēja līmeņa ķīniešu multimetru, kas lādēšanas režīmā rādīja vajadzīgos 14,0V
Intersanti, ka maiņstrāvas spriegumus pirms diodēm arī ir tikai 11,8V.
Es tiešām nesaprotu, kā biegās var dabūt 14,0V
Un lādētājam vēderā ir tikai trafs un 4 diodes. Nekādi kondenstori vai citas automātikas.
 

charger.PNG

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 12 minūtēm , osscar teica:

cik redzēti tie cccp lādētāji

Man vēl aizvien mētājas tāds garāžā - riktīrs tors, tinums ar viduspunktu, (bez diodēm) ar diviem tiristoriem reizē taisno un regulē strāvu. Vienkāršs kā cirvis. Un jā, iespējams, ka tā impulsveidīgā strāva arī deva zināmu labumu pilnīgi negribot 😁.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, _dunduks_ said:

Intersanti, ka maiņstrāvas spriegumus pirms diodēm arī ir tikai 11,8V.
Es tiešām nesaprotu, kā biegās var dabūt 14,0V

Minēšu - Divu pusperiodu taisngriezis(diožu tilts)?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 37 minūtēm , _dunduks_ teica:

Un ja instrukcijās raksta, ka akumulators jālādē ar 14,2V (vai kāds cits litija akumulatrs ar 4,2V), vai tas nozīmē, ka šādam spriegumam jābūt lādēšanas režīmā, vai arī lādētājam bez slodzes (bez akumulatora)?

Ar litija aķiem vispār uzmanīgi - neieteiktu izmantot kaut kādu "padomju laika trafu". Ja litijam rakstīts max 4.2V, tad tik arī jābūt, turklāt līdzstrāvai. Ja mēģināsi lādēt ar 4.5V, tad riskē nosvilināt māju. Litija akumulatoru lādētāji lādē CC/CV režīmā - vispirms "constant current" ar max strāvu līdz brīdim, kamēr spriegums pieaug līdz tiem 4.2V, pēc tam pakāpeniski samazina strāvu, neļaujot spriegumam lādēšanas laikā pārsniegt 4.2V.

 

Pirms 2 minūtēm , _dunduks_ teica:

Nu tas ir DC spriegums uz lādētāja spailēm, kuras nekam vēl nav pievienotas.

Kur tu no trafa ar 4 diodēm dabūji "DC spriegumu"? DC ir konstants spriegums - ja 12V, tad 12V jebkurā mirklī, nevis lēkā kā driģenes sarijies trusis robežās no 0V līdz 17V, ko multimetrs var nomērīt arī kā "vidēji kaut kur ap 12V".

Link to comment
Share on other sites

14,2V ir normāls regulatora španungs. Ja grib uzlādēt, tad mazliet vairāk. Daudz vairāk nedrīkstot, jo šodienas kalcija plates no tā maitājoties. Es gan savu lādēju līdz apmēram 16V, it kā nekas slikts nav noticis (ūdeni esmu papildinājis).

Ar 14,2V jālādē kādu nedēļu.

Kondensators nav vēlams.

Kas tur ko nesaprast, amplitūda 16,7 rāda 11,8V

Link to comment
Share on other sites

nu ja, un kad pieslēdz aķi - tas kā liels kondensators :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 3 minūtēm , rubb teica:

Minēšu

nemini...😉

11.8*sqrt(2)=...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
Pirms 10 minūtēm , binary teica:

no 0V līdz 17V, ko multimetrs var nomērīt arī kā "vidēji kaut kur ap 12V".

Esmu šo daļu skolā izlaidis. No kurienes rodas 17V, ja beigās vidējais aritmētiskais ir 12V?

Nu maiņspriegums pirms taisngrieža diodēm arī nepareizs?
Un multimetrā rādītais maiņsprigums 230V 1F rozetē arī būs nepareizs?

 

Pirms 6 minūtēm , Jurkins teica:

nemini...😉

11.8*sqrt(2)=...

es nesaprotu šo fiziku. kāpēc 1F vēl vajag sqrt(2)?

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Nu tur paskaidrojumā pēc integrāļa prasās.😁

 

Voltmetrs rāda vidējo vērtību. Ja paņemam sinusa pusperioda laukumu un uztaisam no tā taisnstūri pusperioda garunā, tad taisnstūra augstums (tā būs vidējā vērtība) būs sqrt(2) reizes mazāks par sinusa amplitūdu. Vari pārbaudīt nointegrējot.

 

Rozetē amplitūda ir ~315V 😉.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Pirms 55 minūtēm , _dunduks_ teica:

nepievienotām spailēm rāda lādēšanas spriegumu 11,1V (???)

 

 

Pirms 3 minūtēm , _dunduks_ teica:

es nesaprotu šo fiziku. kāpēc sqrt(2)?

Maiņstrāvas vai pulsējošas sinusoidālas līdzstrāvas efektīvā vērtība, ko mēra testers. Bet pieslēdzot pie aķa vai kondensatora bez slodzes tas uzlādējas līdz amplitudiālam spriegumam 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Nu izklausās ticami :) Ja vajag vēl kvadrātsakni, tad izmantošu arī to.
Bet tad rodas jautājums, ko man voltmetrs rāda, ja es mēru DC spriegumu AC-DC -> DC-DC pazeminošajā pārveidotāja izejā (tipa home made labaratorijas baroklī)?
Vai tur redzamais spriegumus ir īstais, vai arī tas vēl jāpalielina par kvadrātsakni?

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

Pirms 50 minūtēm , ggg97 teica:

Maiņstrāvas vai pulsējošas sinusoidālas līdzstrāvas efektīvā vērtība, ko mēra testers. 

Vai tiešām domā, ka prasts ķīniešu multimetrs rādīs pareizi "vidējo efektīvo vērtību"? Parasti mēra vidējo, kura kaut kā kalibrēta uz vidējo efektīvo. Sinusam tas aptuveni strādā, ja citāda signāla forma, tad ir atšķirība. Vismaz tā mums skolā mācīja.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...