Jump to content

Netradicionāla akumulatora lādēšana.


@rmands
 Share

Recommended Posts

Nezinu, vai kāds šo jau bija iemetis, bet šitais kadrs taisa ļoti labus review - šoreiz pa topika tēmai.

 

 

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

2021.01.18. , 23:16, ArnisR teica:

Bišķi dārgāks, mazāk A, un citu fīču (vot nah man tajā UTRAI kompass? :D 
Bet ir CE sertifikāts un lielāka ticība parametriem. Vēl nav sanācis izmēģināt. Nostrādāts akurāti.

Šim nav kompasa, ir 2 USB ligzdas telefona lādēšanai, ir laikam mazāk par tavējo Ah - 16000 un ir CE sertifikāts. Ņemot vērā to, ka reti vajag, 2/3 no xiaomi cenas arī bij faktors izvēlei. :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
2021.01.21. , 13:18, kaads teica:

cik ilgi tās kastes lādējas?

Parēķini pats - ja 16Ah ietilpība, lādējas ar 1,6-1,8A, tad sanāk no nulles nepilnas 10h.

 

P.S. Man izklaides turpinās - vairāki paziņas gribēja tādus verķus, jo tais -20 iepatikās, tad nu pasūtīju. Mazliet pieliku cenu viņiem un man ar nelielu piemaksu pa 101 eiro atnāca 24 Ah šāds - šorīt pieveda kurjers. Uzlāde bij 58%, pamēģināju kompresoru - baigi ērts, tā kā Cool benzīntankos - iestādi spiedienu un pats apstājās kad uzpumpējis. Pumpē ātri, bet aķi labi ēd. 2 riepas no 1,9 uz 2,2 uzpumpēju un vienu no 0,8 uz 2,2 (garāžā stavēja), nokritās uz 46%. Pamēģināju auto piešķilt bez aķa - momentāli un procenti nekritās. Uzliku tagad lādēties. SKaidrs, ka tāds nav baigi vajadzīgs ikdienā, bet kā jau teicu - izklaides un nomaiņa praktiski bez piemaksas. :) 

UTRAI-4-IN-1-Car-Jump-Starter-Power-Bank

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Esat kaut ko dzirdējuši par bloku ar kondensatoru ko iesprauž piepīpētaja ligzdā, tad no jamā pieliek vadus pie tā paša auto klemmēm un jamais dodot īslaicīgu lādiņu un varot piešķilt auto kad patukšs aķis? Man šodien viens cilvēks apgalvoja, ka tāds viņam esot bijis un ziemā bieži palīdzējis. Man fizika nelīmējas kopā, bet nu visādi gadās - iespējams, ka kaut ko nezinu. :D 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , Racer teica:

Esat kaut ko dzirdējuši

Es šo arī kaut kur esmu dzirdējis, bet neesmu sapratis, kad tieši ir jāsmejas..:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Vaitad pustukšam aķim nav kautkāds līmenis cik viņš daudz var izdot? Kondensātors to pašu mazumu var izsūkt un izdot uzreiz, tā ka iespējams var piedarbināt.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 8 minūtēm , AndrisBB teica:

Kondensātors to pašu mazumu var izsūkt un izdot uzreiz, tā ka iespējams var piedarbināt.

Jā, šis pirmais, kas ienāca prātā (tipa - a ja nu😁), bet čujs saka, ka lādējot tādas kapacitātes kondieri, vadi uz piepīpētāju izkusīs. Un nesapratu, kāpēc nevar lādēt turpat no klemmēm, bet jābāž piepīpētājā.

Bet šo dzeju pārvēršot prozā... varbūt nevis kondieru baterija, bet parastā, tradicionālā litija jonu, kura lādējās no piepīpētāja (ne jau uzreiz tajā brīdī, kad -20 un jāpielaiž) un kad vajag, pieslēdz pie klemmēm.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Vaitad nav iespējams lēnā garā to kondensātoru uzlādēt, tik cik vēl aķis spējīgs izdot, lai pēctam var vienā īsā bliezienā izdot un piedarbinātu auto? Atpakaļ jau neiet caur piepīpētāju, bet kautkādiem krokodiliem pie aķa.

Link to comment
Share on other sites

Ā, es laikam atcerējos, kā tas strādā. Tieši otrādi - piepīpētājā ieliek kaut kādu verķi, kas tur pastāv. Šis tur tādējādi saražo kaut kādu nepieciešamo starta strāvu aķim.

 

Apmēram pēc tās pašas sistēmas kā ja aķis nomiris, caur numura apgaismojumu iedodot strāvu uz sistēmu, lai atslēgtu durvis..

 

Nemāku izskaidrot bet kaut kā tā.

 

 

Labots - Stasss
Link to comment
Share on other sites

TOoMoOT

It kā liekas ticami (man kā muļķim elektrotehnikā).

Radās tikai daži jautājumi.

Ja viņš izlādē visu vienā rāvienā, tad kā tiek nokontrolēts, lai tas notiek tieši momentā, kad pagriež aizdedzi?

Un kāds diez ir blīkšķis, ja kondensators ar tādu kapacitāti izdomā uzsprāgt?

Ja tajā kondensatorā pēc pielaišanas paspēj atkal kaut kas uzlādēties, tad cik bīstami ir, ja cilvēks pieskaras vadiem?

 

No aliexpress tādu neriskētu sūtīt.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Tāds verķis, kādu iepircis @Racer, 100% strādā, bet šitie brīnumi... Tie vadiņi... 450 A? Lētuči krokodili... 450 A. No USB 15 min. pielādēt, lai piešķiltu autiņu? Nezinu.

Link to comment
Share on other sites

TOoMoOT

Es biju pārliecināts, ka kondensatorus neizmanto bateriju vietā, jo tie ir daudz bīstamāki, bet aplauzos.

Parakņājos pa Googli un par bīstamību neko neatradu. Galvenā problēma esot, ka kondensators, kuram tilpums ir vienāds ar bateriju, spēj uzglabāt daudz mazāk enerģiju. Tātad, aizņem vairāk vietas, lai nodrošinātu tādu pašu Ah (ilglaicīgi).

Labots - TOoMoOT
Link to comment
Share on other sites

ImissimI

Nu tad vēlreiz jāpiesauc projektferma - (tas bija Jurkinam domāts)

 

Labots - ImissimI
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Atnāca pagājušnedēļ beidzot te iepriekš apskatītais lādētājs. Patestēju - ir gana labs pa 20 naudām. Patīk, ka ir moča režīms, tb max strāva 1,5 ampēri - var visādus dārza traktora aķus utt. lādēt. Tas repair režīms (kā jau te ieliktajā apskatā bij minēts) nekādu baigo jēgu nedod. Izlādētu vecu aķi ar nepilniem 9V paņēma pretīm parastajā režīmā, parādīja ka beidzis, tad pieliku to savu 7-pakāpju, tas vēl 3 stundas mocīja un pat iet.

 

HTB1TEJga7T2gK0jSZFkq6AIQFXaA.jpg
 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
_dunduks_

Mazliet pacelšu tēmu.

Vai varētu būt, ka paštaisītais lādātājs (datora baroklis + aliexpress sprieguma/strāvas regulators https://www.aliexpress.com/item/4001271487772.html ) būtu nokāvis motocikla sprieguma regulatoru?
Pēc ziemas guļas vajadzēja uzlādēt nosēdušos aķi, tāpēc pieliku šo lādētāju uz 13,8V un 0,8A

Pēc ~2h lādēšanas akumulators nekādu baigo progresu nerādīja, tāpēc nolēmu piešķilt no auto akumulatora.

Atradu kaut kādus vadus, kaut kā pieķīmiķoju un moci iedarbināju, bet mocis galīgi negribēja vienmērīgi strādāt un tuvā lampa arī tāda pavisam blāva. Kad pamēriju spriegumu uz akumulatora, tad rādīja tikai ~9,x-10,x V, kas galīgi nav pietiekoši, lai kaut ko salādētu.

Tāpēc jautājums, vai lādēšana ar paštaisīto lādētāju varētu nobeigt sprieguma regulatoru, ja lādēšana bija uz neatvienota akumulatora? Vai tā tomēr tikai sakritība?

Link to comment
Share on other sites

spitaligais

Ja spriegums nenostaigāja, un visu laiku pumpēja akumulatorā tos 13.8V, tad sagadīšanās.

Tik pat labi pats regulators beigts un tāpēc arī vajadzēja lādēt.

Kaut gan, zinot mūsdienu pārgudros inženierus, viss var būt.

Link to comment
Share on other sites

pirms 21 stundām , _dunduks_ teica:

nolēmu piešķilt no auto akumulatora.

Atradu kaut kādus vadus, kaut kā pieķīmiķoju un moci iedarbināju, bet mocis galīgi negribēja vienmērīgi strādāt un tuvā lampa arī tāda pavisam blāva.

Auto aķis bija daudzmaz uzlādēts un vnk nolikts blakus un ar vadiem pieslēgts? Nebij tak uz iedarbināta auto? 

Link to comment
Share on other sites

pirms 22 stundām , _dunduks_ teica:

vai lādēšana ar paštaisīto lādētāju varētu nobeigt sprieguma regulatoru

Nē. Un nekas no rakstītā neliecina, ka regulators beigts. Vispirms tiec skaidrībā ar aklimātoru.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
Pirms 30 minūtēm , Racer teica:

Auto aķis bija daudzmaz uzlādēts un vienkārši nolikts blakus un ar vadiem pieslēgts?

Auto aķis no mašīnas. Kā tautā saka, tad "piepīpēju" no noslāpētās mašīnas. Tiklīdz iedarbināju moci, tā vadus uzreiz noņēmu.

 

Pirms 9 minūtēm , Klusu teica:

Nē. Un nekas no rakstītā neliecina, ka regulators beigts.

Nu es domāju, ka <11V uz iedarbināta motocikla un tuvās lampas mirgošana gan liecina gan par sprieguma regulatora izbeigšanos. Un apgriezienu pacelšana tāpat nedeva vairāk par tiem pašiem 11V
Kādas tur varētu būt par citām problēmām?

Link to comment
Share on other sites

Insekc

Nu mazie moču akumulatori nav tie ilgdzīvotāji un ziemas "atpūta" arī to nu nepavisam neveicina.

Vienkāršā fizika 0.8 A x2h = 1.6Ah, tātad, ja aķis bija tukšs, tad tika uzlādēts tikai par 5-10%, kas ir stipri par maz lai startētu no tāda akuma. Ja mocis piešķilts ar piepīpēšanu, ģenerators strādā ar pilnu klapi, regfulators kārtībā, bet uz tukša akuma nebūs ne 13, ne 14V. Uzlādē aķīti kaut vai ar 0.8A bet līdz tik Ah, cik rakstīts uz aķa. Un tad skaties, kas notiek. Vai startējas? Cik V darbojoties motoram?

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, _dunduks_ teica:

Tiklīdz iedarbināju moci, tā vadus uzreiz noņēmu.

Palādē to moča aķi, bet varētu būt, ka ar moča ğeneratora/sprieguma- strāvas regulatoru ir problēmas, jo lampai nevajadzēja blāvi degt apgriezienos. Vēl jau var būt, ka aķim kirdik un čakarē lādēšanu.

Kā variants - pieliec tikai auto aķi, piešķil moci un paskaties kā lampa deg. Īslaicīgi paņem aķi nost un tad varēs ko saprast. Pamēri spriegumu un strāvu, kad mocis darbojas.

Ā, vēl var būt, ka lampa pusizbeigusies. ;)

Link to comment
Share on other sites

constrig
(labots)

 Īslaicīgi paņem aķi nost - un droši ka kāds bloks būs noklājies. Ja protams tas nav IŽ, vai kas tamldz.

Labots - constrig
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Insekc teica:

regfulators kārtībā, bet uz tukša akuma nebūs ne 13, ne 14V

Man kopš Javu laikiem nav bijis mocis, bet te nu tu bik kaut ko klārē (manuprāt) - kāpēc ta nebūs - kas tur moča uzlādes ķēdē ir tik īpašs? 

Link to comment
Share on other sites

Insekc

Ja sāk lādēt tukšu aķi, no sākuma ir zemāks spriegums (piem. 10V) un tikai pēc kāda laika būs 13V, jo ģenerators nevar iedot lielu strāvu, īpaši tukšgaitā. To redzu savam zālespļāvējtraktoram, kuram esmu uzlicis ķīniešu V-metru. Kā jau autors rakstīja aķis bija uzlādēts trikai par ~5%, tātad faktiski tukšs.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Racer teica:

kas tur moča uzlādes ķēdē ir tik īpašs?

Protams, nezinot, kas tas par moci nevaru droši apgalvot, bet lielai daļai moču sprieguma regulatori organizēti pavisam savādāk, kā mašīnām. Ja mašīnām sprieguma regulators regulē ierosmes strāvu, tad daudziem močiem ģeneratori mēdz būt ar pastāvīgajiem magnētiem. No ģeneratora iznāk 3 vadi un iet uz taisngriezi, kas vienlaicīgi ir arī sprieguma regulators. Tāds neremontējams, plastmasā ieliets klucis, kas pieskrūvēts kaut kur pie masīva dzelzs gabala, jo jānovada pamatīgs siltuma daudzums. Bet siltuma daudzums ir liels tāpēc, ka spriegums tiek regulēts nevis vienkārši pārtraucot ķēdi, kad lādē par daudz, bet gan lieko jaudu pārvēršot siltumā, šuntējot ģeneratora tinumus ar tiristoriem. Ir nācies čakarēties ar tādiem. Ne īpaši uzticami, mēdz sadegt. Un pat pilnīgi jauniem sprieguma stabilizācijas kvalitāte, maigi izsakoties, atpaliek no automobiļu regulatoriem. Ja tā regulētu automobiļa sprieguma regulators, apgalvotu, ka tas ir metams. Un ja nav labs akumulators, kas paņem uz sevis pīķus un kritumus, ir pavisam traki.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
(labots)

Nu labi, pierunājāt!
Rītdien mēģināšu akumulatoru palādēt vairāk un skatīties, ko tas mainīs.
Bet nu, manuprāt, tas ir baigi aizdomīgi, ka mocis nespēj dot vairāk 10V, pat ar palielinātiem apgiezieniem, lai arī cik tukšs tas akumulators būtu. Sevišķi, ja pēc īsās uzlādes mocī pirms piešķilšanas tam tomēr bija ~12V.
Spuldzēs arī nebūs vaina, jo spuldzes ir pilnīgas nullītes un mirgo gan tuvā, gan tālā. Un ļoti jocīgi bija, ka dažos brīvgaitas brīžos uz kādu 1/2 sekundi it kā "uzsita" normālu spožumu, bet lielākos apgreizienos bija konstansts blāvums (un konstants 9,x V). Ķīniešu voltmetrs nav nekāds oscilogrāfs, bet arī tam ekrānā spriegums visu laiku lēkāja ~1V robežās.
Ja tas ko maina, tad mocis ir Kawa ar inžektoru (un sprieguma regulatoru SH678TA), tā kā baigi negribas ar noņemtu akumulatoru testēt ģeneratoru, lai kompi nevajadzētu uzreiz mest laukā.

 

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , _dunduks_ teica:

negribas ar noņemtu akumulatoru testēt ģeneratoru

Netestē ar atslēgtu akumulatoru. Testē ar pieslēgtu auto akumulatoru. Ja tas moča aķis ir tik švaks, ka ķīniešu voltmetrs rāda lielu sprieguma lēkāšanu, ļoti ticams, ka ar osciloskopu tur varētu ieraudzīt pīķus pat 18V un vairāk un no šiem pīķiem tad arī nostrādā sprieguma ierobežošana regulatorā, kaut vidējais spriegums ir zems. Normāls aķis "norīs" pīķus un sprieguma regulators varēs normāli strādāt.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, M_J teica:

moču sprieguma regulatori organizēti pavisam savādāk, kā mašīnām

Ok, pierunāji, uzjautāšu zinošam elektriķim, kam ir mocis. Manā izpratnē ir pofig izvadu skaits utt., elementārā fizika strādā, bet nu nestrīdos. :)

Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Par gaismām runājot - motocikliem gaismas spilgtums līdz kaut kādiem zināmiem apgriezieniem mēdz būt tieši atkarīgs no motora apgriezieniem, īpaši budžeta modeļos. Kā konkrētajam motociklam, nezinu. 

 

Citādi, kā jau kungi augstāk raksta. Normāli uzlādē aķi, vēlams atvienotu no motocikla, un skaties tad, kādu spriegumu dod uz akumulatoru. Tukšam aķim būtu normāli, ka spriegums uz aķi ir zems. Regulators gan parasti izbeidzas dodot pārāk lielu spriegumu un neko vairs neregulējot.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
(labots)
2022.05.8. , 17:43, Klusu teica:

Nē. Un nekas no rakstītā neliecina, ka regulators beigts. Vispirms tiec skaidrībā ar aklimātoru.

Kā izrādās, tad biedram @Klusu tiek piešķirta virtuālā medaļa.
Pēc 5h uzlādes ar veco padomju laika trafa lādētāju, moča akumulators atgriezās dzīvē. Moci pielaidu, spriegums brīvgaitā/apgriezienos >13,2V, spriegums "nestaigā", lampa nemirgo, mocis strādā vienmērgi.
It kā nekas nebūtu bijis.
Man motocikla ģenerators/lādēšana ir pilnīgs "black box", jo nesaprotu, kā tukšs aķis varētu taisīt gļukus uz strādājoša moča.
Varbūt arī paštaisītais aliexpress lādētājs meloja par strāvu vai spriegumu, vai vienkārši gļukoja un iepriekš neko neuzlādēja.
Vajadzēs pamēģināt palādēt kādu citu aķi un paskatīties, vai ar to varēs ko uzlādēt. Tagad nāk atmiņā, ka ar to nevarēju arī "pacelt" pavisam beigtu telefona litija bateriju, lai telefons to varētu sipār sākt lādēt.

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

martinno
pirms 7 stundām , _dunduks_ teica:

kā tukšs aķis varētu taisīt gļukus uz strādājoša moča.

 

Ja papildus tukšam aķim arī sprieguma regulators gļuko. Ja mocis nav pasvaigs, tad ieteiktu nomainīt, nav tik dārgs prieks (Aliexpress).

Link to comment
Share on other sites

Kazarms
pirms 10 stundām , _dunduks_ teica:

Man motocikla ģenerators/lādēšana ir pilnīgs "black box",

Nav jau tālu no patiesības. Regulators ar taisngriezi ir viens neremontējams klucis. Nav kā padomju tehnikai - 2 atsevišķas un gana neuzticamas detaļas. 

 

@martinno Varbūt vari padalīties ar konkrētu pirkumu, kas strādā? Man retrotehnikai briest lielā elektrības pārvilkšana un gribētos esošo aizvēsturi nomainīt uz jaunu un krietni mazāku, ko var nolikt citur, kur ikurāt nemet visu laiku dubļus virsū. 

Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Paldies!

 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...