Jump to content

Kā pareizi šķērsot A.Čaka/Pērnavas krustojumu?


Run Lola Run
 Share

Recommended Posts

Šaja krustojumā regulāri sanāk konflikta situācijas. Pielikumā ir zīmējums. Es uzskatu, ka pareizais veids ir attēlots ar melnajām bultām, jo man ir atmiņā, ka līdzīga situācija tika izskatīta autoskolā, bet tā kā tas bija pirms 15 gadiem, varētu būt, ka tomēr kļūdos vai ir kas mainījies. Noteikumos esmu pavirši kaut kad meklējis, bet tiešu atbildi neatradu.

Pakomentējiet, kas zin pareizo atbildi.

Varbūt kāds, kas tagad mācās autoskolā, var uzdot pasniedzējam šo jautājumu?

post-86787-0-01120600-1327795310_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pēc manas saprašanas tā kā ar mellajām strīpām. Sarkanais taču maina joslas? Gan jau var arī vālēt kā sarkanais, ja nevienam netraucē.

Link to comment
Share on other sites

IMHO tas nav reglamentēts, un nogriezties "citā" joslā nekas neaizliedz (vismaz tā man mācīja), bet, ja Tu šitā kādam uztaisīsi pārsteiguma elementu, tad negadījumā vainīgs būsi Tu, jo mainot joslu Tev viņam būtu jādod priekšroka (iedomājies, ka braucat taisni).

 

Protams, šajā gadījumā visu vēl sarežģī fakts, ka pa kreisi griežoties 2 joslas "pārvēršas" par 3 joslām. Kura "mapojas" uz kuru es nemāku pateikt, ja vien tur nav uzkrāsotas strīpas uz asfalta. Bet, nu tas jau vēl nav nekas, salīdzinot ar vietām, kur braucot taisni pirms krustojuma ir 2 joslas, aiz - 1 (Valdemāra/Elizabetes; Dzirciema/Kandavas). Tā arī neesmu sapratis, kā ir "pareizi" pārkārtoties šajā gadījumā. :D

 

Faktiski dzīvē ir tā, ka tas ir vienošanās jautāums, un braucot šādās vietās jāpievērš papildus uzmanība apkārtējiem, lai jūs visi eleganti sakārtotos. Mans ierosinājums augstākzīmētajam krustojumam būtu - ja Tu griezies pa kreisi no kreisās joslas, tad arī galā paliec viskreisākajā joslā. Ja griezies pa kreisi no labās joslas, tad paliec vislabākajā joslā. Rezultātā vidējā josla gan paliks pirmajā brīdī neiazpildīta, toties ar garantiju nebūs konfliktu pie pagrieziena. Pēc tam jau pārkārtosies uz to vidējo, ja ļoti vajadzēs.

Link to comment
Share on other sites

Tas, kurš būs labajā joslā, tam taisnība, "labās rokas likums" un CSN pants, ka jāturas ceļa labajā pusē. Ja vien zīmēs un/vai horizontālajos apzīmējumos nav norādīts savādāk.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

rememberme

Vai tad no videejaas joslas var griezt pa kreisi ? Tas kurš nogriežas no kreisaas joslas, tam ir briiva izveele kuraa joslaa braukt. Taa vismaz man maacija

Link to comment
Share on other sites

ja ir zilā zīme, kur norādīts, kur kura josla drīkst braukt, tad drīkst braukt no vidējās.

ja pareizi atceros, tad vienīgi ārpus apdzīvotām vietām obligāti veicot kreiso pagriezienu, jābrauc labajā joslā

Link to comment
Share on other sites

Cik no galvas atceros, tad tur bija horizontālais apzīmējums krustojumā, lai nogrieztos pa kreisi un Google maps arī mazliet var saskatīt..

Tur man liekas ir tā pat, kā braucot ārā no "Alfas" uz Brīvībeni pa Stāmerienas ielu uz centra pusi.

Link to comment
Share on other sites

Manuprāt krustojumos ir aizliegts mainīt braukšanas joslu.

Ideāls priemērs ir Teikas(brivibas iela) krustojums ar

džutas ielu, kur mašinas brauc pa 2 joslu, un tālāk aizbrauc nevis pa trajektoriju, bet taisni, kaut tajā joslā ir jau mašīna.

Link to comment
Share on other sites

es nezinu, man tur problēmu tajā krustojum un visos citos arī - jo ievēroju principu - paliec tajā pusē/joslā no kuras nogriezies.

Tā ir arī vienīgā saprātīgā pieeja. Tā kā pa sarkano līniju - brauc tikai grūtgalvi četrstrīpu trenūzenēs , neatkarīgi no tā ko par to saka noteikumi,

Link to comment
Share on other sites

Ja nav zīme "braukšana joslās," kura ļauj griezt pa kreisi arī no vidējās, tad drīkst griezt tikai no kreisās uz vienalga kuru (apdzīvotā vietā ir brīva joslu izvēle, nav jāturas tuvāk labajai).

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Krustojumos drīkst mainīt joslu, turklāt bez pagriezieniem, ja tie var maldināt, ka nogriezīsies.

Tātad manevru drīkst sākt no vidējās un kreisās, manevru drīkt pabeigt jebkurā joslā.

Link to comment
Share on other sites

Kanibaals

Noteikumos viss ir skaidri rakstīts vajag tikai labi pameklēt.

Nogriežoties šinī situācijā VISI maina joslas, jo tās joslas, kas ir uz Pērnavas ielas, nav tās pašas, kas uz Čaka.

 

91. Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses.

 

81. Pārkārtojoties transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas, nemainot braukšanas virzienu, brauc blakus. Vienā virzienā braucošiem transportlīdzekļiem pārkārtojoties vienlaikus, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzeklim, kas atrodas pa labi.

 

Tātad nogriezties var no jebkuras joslas jebkurā, ievērojot minētos punktus un vēl šo:

 

99. Apdzīvotās vietās, ja bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai vienā virzienā ir trīs vai vairākas joslas, kreisajā malējā joslā atļauts iebraukt tikai šādos gadījumos:

 

99.1. ja citas braukšanas joslas ir aizņemtas;

 

99.2. lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā;

 

99.3. lai apturētu transportlīdzekli uz vienvirziena ceļa.

 

 

Secinājums: Lai gan intuitīvi šķiet, ka no kreisās malējās joslas nogriezties ir "pareizāk", šīnī situācijā visdrošāk ir griezties no vidējās, jo ja kas taisnība būs tev. Vēlams nogriežoties nebraukt slīpi uz savu iecerēto josl, bet gan braukt taisni līdz vajadzīgajai joslai un tad veikt pagriezienu 90°.

Labots - Kanibaals
Link to comment
Share on other sites

bet situācija, ka ir iezimētas līnijas, braukšanai joslās, kā tas parasti arī ir. tad tu nevari nekādā gadijumā mainīt joslu par to nerādot pagriezienu.

Link to comment
Share on other sites

Es arī esmu pamanījis, ka tur ir bišk bardaks. Principā, būtu kruti, ja būtu tās pārtrauktās trajektoriju apzīmējošās līnijas uzrautas uz asfalta.

Ņemot vērā tās vietas satiksmi, vienmēr griežu no vidējās joslas un uz tilta uzreiz ieņemu labo joslu (tālāk uz tilta pārkārtojos kā vajadzīgs).

Man šķīet, ka tas ir prātīgākais variants, kā izvairīties no nepatīkamām situācijām + arī netraucējot citus.

Link to comment
Share on other sites

turklāt no otrās var šķērsot ātrāk, jo trešajai maisa steidzīgie, kas no čakenes taisa kreiso zem dzeltenā/sarkanā

Link to comment
Share on other sites

Bullsshits, nezinu ko jums mācīja autoskolās, bet nogriežoties pa kreisi, tas jādara no kreisā malējā stāvokļa. Tā otrā josla vairāk pa labi šajā gadījumā ir pagrieziena papildjosla.

Tātad tas kurš atrodas visvairāk pa kreisi, var griezt uz Pērnavenes jebkurā joslā, jo to viņam noteikumi neaizlied. Tas kurš griež no papildus nogriešanās joslas vai nu iet uz labo ceļu, vai arī redzot, ka to laiž tas kas atrodas vairāk pa kreisi griež otrajā.

Link to comment
Share on other sites

--> andza - tur ar zīmi ir atļauts nogriezties no divām joslām! Kāda vēl "pagrieziena papildjosla"??

 

IMHO: kreisā malējā josla no Pērnavas griežas uz kreiso malējo uz A.Čaka.

Videjā no Pērnavas griežas uz vidējo vai labo malējo uz A. Čaka.

 

Kāpēc?

Tapēc, ka CSN rakstīts: "transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzeklim, kas atrodas pa labi."

Tātad - priekšroka ir tam, kurš uz Pērnavas ielas ir vidējā joslā - šim transporlīdzeklim (vadītājam) ir izvēles iespēja, kurā joslā griezties. Bet - nevar gluži otru (kurš atrodas kreisajā joslā) spiest sadalošajā saliņā. Tātad - tam, kurš ir kreisajā - jāpaliek kreisajā!

Zīmējumā sarkanā līnija ir OK!

Link to comment
Share on other sites

man liekas, ka konfliksituācijām nevajadzētu būt, ja Pērnavas kreisais brauktu arī Čaka kreisajā joslā, bet labais vidējā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kanibaals

man liekas, ka konfliksituācijām nevajadzētu būt, ja Pērnavas kreisais brauktu arī Čaka kreisajā joslā, bet labais vidējā.

 

Konflikts nav, bet formāli tas ir pārkāpums. Protams labāk braukt tā un pats tā daru, atceroties par "labās rokas" likumu.

 

bet situācija, ka ir iezimētas līnijas, braukšanai joslās, kā tas parasti arī ir. tad tu nevari nekādā gadijumā mainīt joslu par to nerādot pagriezienu.

 

Tās līnijas pēc CSN neuzliek nekādus pienākumus, pie tam nogriežoties visi rāda pagriezienu(izņemot BMW), kā vēl papildus dubultā to parādīt, kurā joslā tēmē. Ziemā tās nav saskatāmas un tad sanāk ka satiksmes organizācija pēkšņi kļūtu radikāli savādāka? diezvai. Tās līnijas noder apdrošinātājiem izšķirot, kurš pa kuru joslu braucis. Situācija vienalga strīdīga, jo vairāki CSN punkti nonāk it kā pretrunā un te nu var prātot līdz bezgalībai. Palieku pie tā, ka nogriešanās manevra laikā faktiski visi maina joslas un tāpēc darbojas CSN punkti kurus nosaucu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Es pieturos pie teorijas, ka jābrauc pēc iespējas tuvāk labajai malai, tātad no Pērnavas ielas vidējās joslas griežos uz tilta pirmo joslu un šādā veidā tiek izslēgts konflikts. Tur vēl zināms bardaks rodas jo daudzi grib dikti slīpi braukt pāri tam krustojumam.

Link to comment
Share on other sites

a kaa jums shitais?

hl79bx7xxnh1l0aut9kj_thumb.jpg

 

Zinu, ka jaasskataas uz luksaforu, bet tomeer... :D

Labots - Verneris no Rīgas
Link to comment
Share on other sites

Griežos tur regulāri. Griezties var no jebkuras joslas jebkurā joslā, bet nu saprātīgi un loģiski ir vadīties pēc kopējās plūsmas.

Link to comment
Share on other sites

smartdevil

Šajā krustojumā sanāk konflita situācija tikai tiem, kas gudrojas un nepieturas loģikai.

Uz tiltu ir iebraucamais vienvirziena trīs joslu ceļš. Kreisais griež kreisajā, vidējais vidējā, labo joslu atstājot pretīmbraucošajiem. Un tā ir jebkurā tāda tipa krustojumā, ko varu uz šo brīdi iedomāt.

Link to comment
Share on other sites

a kaa jums shitais?

hl79bx7xxnh1l0aut9kj_thumb.jpg

 

Zinu, ka jaasskataas uz luksaforu, bet tomeer... :D

 

Tur brauc tikai sabiedriskais transprots. un Tev nav atļauts braukt zem ķieģeļa pat ja tur ir luksafors un galvenais ceļs attiecas uz to pašu trolejbusu, kas tur brauc.

 

Bullsshits, nezinu ko jums mācīja autoskolās, bet nogriežoties pa kreisi, tas jādara no kreisā malējā stāvokļa. Tā otrā josla vairāk pa labi šajā gadījumā ir pagrieziena papildjosla.

Tātad tas kurš atrodas visvairāk pa kreisi, var griezt uz Pērnavenes jebkurā joslā, jo to viņam noteikumi neaizlied. Tas kurš griež no papildus nogriešanās joslas vai nu iet uz labo ceļu, vai arī redzot, ka to laiž tas kas atrodas vairāk pa kreisi griež otrajā.

Tāds noteikums attiecas tikai uz ceļu, kur beidzās vienvirziena kustība.

Link to comment
Share on other sites

Šajā krustojumā sanāk konflita situācija tikai tiem, kas gudrojas un nepieturas loģikai.

Uz tiltu ir iebraucamais vienvirziena trīs joslu ceļš. Kreisais griež kreisajā, vidējais vidējā, labo joslu atstājot pretīmbraucošajiem. Un tā ir jebkurā tāda tipa krustojumā, ko varu uz šo brīdi iedomāt.

 

Paskaidro, lūdzu, šo: "labo joslu atstājot pretīmbraucošajiem.". Kur tādi pretimbraucošie var rasties uz, kā pats saki "vienvirziena trīs joslu ceļš." ???

Un kāpēc pretimbraucošajiem būtu jābrauc pa labo joslu?? Neesi gadījumā Anglijā? :D

 

 

Un lietotāja Kanibaals pieminētie 81.un 91. CSN punktus šajā gadījumā nevar piemērot, jo trajektorijas nekrustojas un transportlīdzekļi nepārkārtojas!

Labots - Ghost_az
Link to comment
Share on other sites

Kāds varētu šo jautājumu aizsūtīt uz CSDD vai vairāku autoskolu vadītājiem, kāds ir viņu viedoklis šajā jautājumā.

Citādi tas viss sanāk tāda filozofēšana 'kas būt tante, ja viņai būtu riteņi'?

Link to comment
Share on other sites

smartdevil

Ghost_az

atlaid roķeni vai tev problēmas ar latv. val.?

pretīmbr. pa Pērnavas

Labots - smartdevil
Link to comment
Share on other sites

Tur brauc tikai sabiedriskais transprots. un Tev nav atļauts braukt zem ķieģeļa pat ja tur ir luksafors un galvenais ceļs attiecas uz to pašu trolejbusu, kas tur brauc.

 

 

Tāds noteikums attiecas tikai uz ceļu, kur beidzās vienvirziena kustība.

 

Bet tur pilns ar mashiinaam brauc... :D

Link to comment
Share on other sites

Paskaidro, lūdzu, šo: "labo joslu atstājot pretīmbraucošajiem.". Kur tādi pretimbraucošie var rasties uz, kā pats saki "vienvirziena trīs joslu ceļš." ???

Un kāpēc pretimbraucošajiem būtu jābrauc pa labo joslu?? Neesi gadījumā Anglijā? :D

 

Man domāt ka viņs ar to domāja tos, kuri griežas no pērnavas ielas pretējās puses uz tilta pa labi ;) Ja vien tajā brīdī maz tiem ir atļauts šāds manevrs. Tā kā viss loģiski.

 

Kreisajā pusē stāvošais griež kreisajā joslā un viss. Kas tur tik nesaprotams. Un avārijas situācijas rodas tikai tadel, ka abi brauc blakus sāna pie sāna un nehuj neredz viena otru virzību pa joslām.

Link to comment
Share on other sites

smartdevil

Bet, nu tas jau vēl nav nekas, salīdzinot ar vietām, kur braucot taisni pirms krustojuma ir 2 joslas, aiz - 1 (Valdemāra/Elizabetes; ...). Tā arī neesmu sapratis, kā ir "pareizi" pārkārtoties šajā gadījumā. :D

 

Nezinu, varbūt tur tagad ir zīme uzlikta, bet ja tu runā par Elizabetes virzienā uz centru, tad vienvirziena iela trīs joslas, kur pēc loģikas abas malējās ir nogriešanās un vidējā ir taisni. Cik atceros, tad tur uz asfalta bija zīme ka arī laba var taisni, bet nu tas ir apzināti, lai būtu avārijas. Nav jau vienīgā vieta kur zīmju licēji nospīd. Ja visi būs gudri, tad nebūs skaisto. ;):D

P.S. nedaudz samuldēju, tā ir ka zīmes neskatās. Elizabetes iela ir vienvirziena.

Labots - smartdevil
Link to comment
Share on other sites

Un lietotāja Kanibaals pieminētie 81.un 91. CSN punktus šajā gadījumā nevar piemērot, jo trajektorijas nekrustojas un transportlīdzekļi nepārkārtojas!

 

Kā tad nekrustojas? Ja no trešās joslas tēmē pirmajā tad krustojas gan. Vai tev krustojas nozīmē, brīdi kad jau notikusi avārija?

Un vienlaicīgi tā ir arī pārkārtošanās, jo nogriezties var no Pērnavas 2. vai 3. joslas, 1 vai 2. joslā uz tilta. Tā kā man ir taisnība un tev ne, ja netici prasi CSDD, bet pat CSDD diez vai spēs rūpīgi iepazīties.

 

Kreisajā pusē stāvošais griež kreisajā joslā un viss. Kas tur tik nesaprotams.

 

Saprotami, bet pārkāpjot CSN.

Labots - Kanibaals
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...