Jump to content

Aukstais starts dīzeļ un benzīna automašīnām.


spainiss2
 Share

Recommended Posts

JuutpaudisMaigcilveeks

Esmu apskatījis 10w40 pussintētisko pie -23. Ir tik bieza, ka pēdējo puslitru no 7l kanniņas grūti izliet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Knaabis

    13

  • Duff

    5

  • mafijs

    4

  • Volters

    8

Cik tad cienījamais "specialist" jums tās pieredzes, ja drīkst uzjautāt?

1. Ja manžetes vai blīvslēgi ir cieti, tad tie jau ir nolietojušies un sildīšana te neko nedos... Tie ir jāmaina.

2. Izskatās, ka pats neesi bremžu šķidrumu apskatījis pie mīnusiem - tas ir šķidrāks par šķidru! :)Nesaprotu, ko te līdzēs motora sildīšana...

3. Stūres pastiprinātāja eļļa - tīra sintētika! :)Nesaprotu, ko te līdzēs motora sildīšana...

4. Smēre miroņgalvās - litija-grafīta smēre - perfekta arī pie lieliem mīnusiem! Nesaprotu, ko te līdzēs motora sildīšana...

5. Turbīna - ha, ja tu to nezini, tad tā uzsilst (uzkarst) pirmā, jo to uzsilda izplūdes gāzes un ja eļļa nav mēsls, tā perfekti veic savas funkcijas.

 

p[.s. Izskatās, ka to arī tu nezini - eļļa turbīnai veic arī dzesēšanas funkciju! :)

 

p.p.s. IPMAN, ja kaut ko nesaproti auto lietās, droši uzjautā - palīdzēšu! :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Tikai nevajag krist galējībās -> no piešķil un pēc 5 sekundēm brauc līdz piešķil un brauc tikai pēc 15 min.

 

Joprojām pieturos pie sava. Iedarbināt, pagaidīt lai motors sāk stabili strādāt. apgriezieni no paaugstinātiem nokrīt līdz gandrīz normāliem tukšgaitas apgriezieniem . Lielā aukstumā, kā pagājušā ziemā (-20 un vairāk) labāk pagaidīt minūti kādu.

Un pats galvenais LAI LOGI IR VAĻĀ! Nav aizsaluši. Kretinē tie tankisti ar 5 cm ambrazūrām priekšējā stiklā.

Labots - mafijs
Link to comment
Share on other sites

3. muļķības, nekas tur netiek papildu griezts starta laikā. Neko nemaina.

Piedod, Žak, bet man jau labu laiciņu durās acīs tas, ka Tu tēlo Dievu lietās, kurās nav poņas!

 

Ja Tev nepietiek ar argumentiem, kurus citi biedri uzskaitīja, tad noskaties šo.

 

Es šo nesaku, lai aizvainotu Tevi, bet lūdzu ned*irs par tietām, kurās neorientējies. ;)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

  • Darbinot dīzeļauto ziemā un uzreiz dodoties kustībā(pēc 4-5s) , pie lieliem mīnusiem, ir liela iespējamība pietašķīt visu motortelpu ar eļļu! Piedod,bet eļļa vēl ir bieza.!

No pieredzes. Toyota Corolla 1.4 D4D (2008.g). No mīnuss -25C uz augšu motoru startējot , motors vēl apmēram 30s izklausās kā puskačs, traktoru startējot.

Labots - Aspire
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

p.p.s. IPMAN, ja kaut ko nesaproti auto lietās, droši uzjautā - palīdzēšu! :yahoo:

 

Paldies par labo sirdi, bet vairāk uzticos tiem, kas raksta remontu grāmatās, nevis IT forumos ;)

 

1. Fizika. Katram materiālam ir sava normālā darba temperatūra. Neatkarīgi no detaļas vecuma.

2. Ķīmija. Bremžu šķidrums būtiski piesaista ūdeni.

3. Sintētika, protams, Tieši tāpēc saskaņā ar viskozitāti pakļaujas visam tam pašam, kam citas sintētiskās eļļas. Nedomāju, ka ir vērts komentēt, kā temperatūra motortelpā ietekmē visu to, kas zem haubes.

4. Motora sildīšana nelīdzēs. Līdzēs pakāpeniskia pusasu apgriezienu palielināšana, nevis strauja.

5. Pareizi. Vienīgi pamēri izplūdes temperatūru aukstam un siltam dzinējam. Salīdzini.

 

P.S.

Labprāt paaicinātu Tevi pievienoties vienam no Lielākajiem autoklubiem, bet pieļauju, ka tur Tev būs garlaicīgi. Nekā personīga. Tikai domas...

Labots - IpMan
Link to comment
Share on other sites

Ir milzīga starpīb, vai ārā -20 vai -25 vai virāk. Līdz -20, ja autiņam viss kārtībā, tad ar iedarbināšanu nevarētu būt problēmu. Problēmas sākas pie -25 Nekādas krutās eļļas tad vairs nepalīdz un dīzeli pielaist var tikai ap autiņu nodejojot deju ar bubenu :sarkasms: Tak mums autiņi un eļļas nāk no jevropas, kur jau -5 ir nacionālā traģēdija . Kas ir aukstums saprot tikai skandināvi un liek dažadus sildītājus eļļas karterī un dzesēsanas sistēmā. Nu nav citu variantu un pie, lieliem mīnusiem, vismaz eļļu karterī vajag vispirms sasildīt un tikai tad autiņu šķilt. Starp citu, esmu dzirdējis par interesantu sildīšanas metodi, ja autiņš pa nakti bijis stāvlaukumā, kur nav elektrības.. Mājā salej vārošu ūdeni plastmasas pudelēs un nes tās uz autiņu. Saliek pudeles zem kapota blakus svarīgākajiem agregātiem un gaida kādu laiku, lai ūdens atdziest, bet motors sasilst un tad šķiļ klāt. Nevajag tak motoru līdz plusiem uzsildīt. Pietiek no -25 sasildīt līdz kaut -15. Es ar tādām muļķībām neesmu nodarbojies, jo man vienmēr ir elektrība bijusi pieejama. Kilovata prožektoru(darba specifika, jo prožektors vienmēr līdzi bagažniekā) zem kartera un pēc pusstundas šķiļ klāt. Vēl labi palīdz parasts celtniecības fēns un , ja karstu gaisu pūš gaisafiltrā, tad arī parasti autiņš pielec. Uz nakti istabā ienests akumulators arī ļoti palielina varbūtību, ka autiņs rīt pieleks.Tās gan ir ekstremālas situācijas, kad tiešām ārā ir -27. Pie -15 autiņam jālec kā bitītei, vai tas ir jāremontē.

p.s. es laikam esmu no "tankistu" zortes. Nokasu priekšējo lpgu un braucu. Nu nav man ne laika ne vēlēšanās speciāli sildīt autiņu un sniegu rakt nost. Tāpat smagie autiņi uz šosejas to nopūš nost un vēl sniegu no pagalma izvedu. Es braucu tiklīdz motors sak stabili strādat un nekad neesmu nevienu motoru speciali sildījis. Kamer tieku līdz šosejai jau motors sasilis lai var "dot ručkā".

Labots - Didzis
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

loshuliganos

Knaabi, iespējamība ka motors kalpos ilgāk ir lielāja ja pirms braukšanas to uzsildīs - jo tuvāk darba temperatūrai jo labāk. No kā diez rodas tas palielinātais degvielas patēriņš un palielinātais troksnis kamēr motors nav sasniedzis darba temperatūru? Ir sintētiskās eļļas kurām rakstīts, ka pirms auto iedarbināšanas tas jāuzsilda līdz -10/-15c. Ja auto pērk jaunu un maina pēc 100k tad skaidrs ka nekas garantijas laikā nenotiks, bet ja gribi nobraukt 300k bez motora remonta tad ir vērts pasudzēt.

Link to comment
Share on other sites

...ar "nemākulīga braukšana" saprotot bezjēdzīgu spiešanu grīdā, strauju apstāšanos un vispārinoti runājot, agresīvu braukšanu. Tā principā ir izplatītākā motora kaušana un lietotu mašīnu no cilvēka ar šādu braukt-neprasmi nevajag pirkt, jo tādai motors visticamāk būs pajāts/nojāts. Un nespēju iedomāties, kas gan slikts varētu notikt motoram, ja tas tiek darbināts tukšgaitā. Ok, var pārkarst, ja ir problēmas ar dzesēšanas sistēmu, bet tas īsti neskaitās. Motors vienkārši bez slodzes darbojas.

Labots - Krishius
Link to comment
Share on other sites

Kas ir motora darba temperatūra? Pēc jūsu apgalvojumiem, tas ir kaut kāds fizikāls lielums, pie kura motora darbība ir optimāla. Kur par to var palasīt? Jo pēc manas izpratnes, motoram ir kaut kāda maksimālā t, kuru ar dzesēšanas sistēmu palīdzību mēģina noturēt ne augstāku, jo tad sākas sū. Un svarīgākais te ir nevis optimāla darba temperatūra, bet gan noteikta t sliekšņa noturēšana.

Link to comment
Share on other sites

  • Darbinot dīzeļauto ziemā un uzreiz dodoties kustībā(pēc 4-5s) , pie lieliem mīnusiem, ir liela iespējamība pietašķīt visu motortelpu ar eļļu! Piedod,bet eļļa vēl ir bieza.!

Tāpēc vajag iztīrīt kartera ventilāciju, it sevišķi, ja tiek braukti mazi gabali.

Par tālo gaismu ieslēgšanu uz brīdi - pēkšņa slodze attīra akumulatora plates.

Link to comment
Share on other sites

Tankalim stipri vienkāršoti.

Motora detaļas projektējot un būvējot tiek rēķinātas siltumspraugas, izejot no konkrētā materiāla izplešanās īpašibām.

Kad motors ir uzsilis līdz paredzētajai darba temperatūrai siltumspraugas ir samazinājušas līdz minumumam.

Pārkarstot siltumspraugas pazūd vispār, sākās detaļu ķīlēšana.

Aukstam motoram siltumspraugas lielākas, motors tajā laikā pastiprināti dilst. Bez tam aukstam motoram ir palielināts degvielas patēriņš.

Link to comment
Share on other sites

Knaabi, iespējamība ka motors kalpos ilgāk ir lielāja ja pirms braukšanas to uzsildīs - jo tuvāk darba temperatūrai jo labāk. No kā diez rodas tas palielinātais degvielas patēriņš un palielinātais troksnis kamēr motors nav sasniedzis darba temperatūru? Ir sintētiskās eļļas kurām rakstīts, ka pirms auto iedarbināšanas tas jāuzsilda līdz -10/-15c. Ja auto pērk jaunu un maina pēc 100k tad skaidrs ka nekas garantijas laikā nenotiks, bet ja gribi nobraukt 300k bez motora remonta tad ir vērts pasudzēt.

Atkal viens "speciālists"...

 

Tavai zināšanai, gadus atpakaļ man bija 90 AUDI ar 2.0 l motoru.

Ticēsi vai nē, bet tam noskrējiens bija kaut kur pāri 650 000 km BEZ kapitālā remonta un pat tuvākajā laikā tas nebija nepieciešams!!!

Pats ar to noripināju virs 300 000 km un NEKAD neesmu motoru sildījis pārspīlētā veidā - parasti lielā salā nokasīju logus un sniegu un lēnā gaitā uz priekšu!

Ja nav nekādas pieredzes un saprašanas, tad nevajag te mēģināt citiem kaut ko iegalvot.

 

p.s. Šī "prātula" arī ir pērles cienīga...

 

"...ir liela iespējamība pietašķīt visu motortelpu ar eļļu! "

 

Te seko jautājums, kas ir domāts ar frāzi "motortelpa"???

Vieta zem motorpārsega vai dzinēja kartera daļa (kur jau tā pat ir eļļa, grib kāds to vai nē) vai sadegšanas kamera.

Labots - Knaabis
Link to comment
Share on other sites

O_o

 

Es gan vienmēr darbinot autiņu turu nospiestu gāzes pedāli grīdā. Un tiklīdz pielec, tā rauju redlainā uz kādu minūti. Motors gan sācis grabēt pēdējā laikā, bet braukt netraucē, jo pagriežu mūziku skaļāk. Roceni lietoju regulāri. Patiesībā, man viņa ir pierauta un nosprūdusi. Pirmās dienas tā smagāk gāja, bet tagad uzlikas laikam piedilušas un nemaz nejūt. Kaut kā tā.

 

Nu ar to ka esi idiots, laikam nebūtu ko lielīties... droši vien nebūs grūti uzminēt tava auto marku, gan jau ka vecs un nojāts Bawārietis :D Nu varbūt ari opelis, ja iepriekšminētajam naudiņš pa īsu bija...

Link to comment
Share on other sites

Guest biivers

Zibins

Visi nevar būt universāli... piemēram biedram ivo ir kā ir ar humora izjūtu, toties jaunais dakteris lai noteiktu diagnozi ir labu labais... Un jā, pēdējais auto ar ko pārvietojos bija Integra...balta... custom turbo... bet nu jau jamā ir tālēs zilajās un tagad jau otru gadu pēc kārtas, garažā top amerikānis... 8.2L V10... u mad?

 

Bet ja nopietni, tad manuprāt vidusmēra sabiedrībā neviens nav atcēlis sekojošus likumus:

 

* Auto vienmēr darbinam ar izspiestu sajūgu un izslēdzam liekās papildierīces, kā radio, salona ventilatoru, sēdekļu apsildi utt... (nu neliekam tak starterim griezt vēl kārbu līdz... un jau tā pusaizsalušo aķi mocīties ar startam nevajadzīgām lietām);

* Pie lieliem mīnusiem, jebkurā gadījumā iedarbianam auto un tad tiekam galā ar sniegu/ledu (garažas gadījumā var uzpīpēt) un tikai tad veikt kustību;

* Papildinot augstākminēto - nekad nedodam lielus apgriezieus aukstam motoram... eļļa ir sabiezējusi un nebūs attiecīgais eļļas spiediens;

* Ja ir galīgi švaki ar aķīti un nav naudas lai nopirktu jaunu un vakarā aiz loga ir lieli mīnusi, tad ņemam šamo nost un stiepjam istabā pa nakti;

* Pirms ziemas, vienmēr pārliecinamies, ka škidrumi ir atbilstoši temperatūrai (mazums, kādam ūdens ar ziepēm logu tīrāmā škidruma vietā pa vasaru ieliets);

* Rocene, tas ir gaumes jautājums, bet pieredze rāda, ja vien ir iesp'[eja, tad labāk to neatstāt pa nakti. Mazums - peļķes, mitrums... reti vai kāds gribēs supportus no rīta ar āmuru klapēt vaļā.

* Šādi varētu turpināt vēl ilgi, bet... pieļauju ka katram autobraucējam, neskatoties uz piederību latviešu kārtai ir kaut mazākās smadzeņu paliekas, lai domātu līdzi tam, ko un kā ekspluatē savu transportu.

Labots - biivers
Link to comment
Share on other sites

d. Mazāk iztērējam jau tā dārgo degvielu.

 

p.s. Gudriniekiem, kuri centīsies šos apgalvojumus apgāzt, piebildīšu, ka vadītāja stāžs ir 30 gadi un vairāki gadi ir nobraukti ar taksometru, tā kā kilometru nobraukums ir gana liels.

 

un cik auto esi jau nobraucis?

Link to comment
Share on other sites

Guest biivers

artilery

 

man, diemzheel jau mirushajam vecteevam staazhs bija 50 gadi... tici man, neko jaunaaku par volgu vinsh nebija redzeejis... un kaut kaads obd-II vinjam bija nesaprotama lieta... tas būtu tas pats, kā reiz drunks teica, lai nesalīdzina p*peli ar ozolu... arī vecie TV meistari, salabot horizontu māk, bet nedod dievs iedos kādu modernāku ierīci...

Labots - biivers
Link to comment
Share on other sites

Guest biivers

Tautā runā, ka automāts ir jāsilda vismaz pāris minūtes. To, kādā režīmā tas notiek, lai pakomentē tramvaju lietotāji.

 

Skuķis kas pieturas pie šī principa, brauc ar automātu jau 6 gadus un neredz nekādas problēmas... Turpretī zināmi vīriešu kārtas "es protu, es māku, es kings" pārstāvji, ir pārlasījuši savus automātus. Sakritība vai nē, ne man par to spriest.

Labots - biivers
Link to comment
Share on other sites

Nezinu .... Es ar automātu esmu nobraucis jau 7 gadus , un divas trešdaļas virs termiņa , kad tipa kārbai jātaisa kapitālais esmu novilcis . Un nekad ziemā neesmu sildījis. Nu tik vien kā , piešķiļu , izeju ārā apkasīt sniegu un braucu . Pēdējos tris gadus pat to nedaru , jo auto stāv garāžā . Kā te viens teica - pagaidu, kamēr motors sāk stabilis strādāt ( apm. minūti .... nu vienu , pusotru ). Protams , pie -25 un vairāk , kārba negrib slēgties tālāk par otro , bet nu nesteidzamies , purpinam - tādā ātrumā , kā ar otro būtu ok , un pēc kilometra jau viss ir uzsilis un atsalis. Kad temperatūra ir ok , tad sāku braukt normālā režīmā . Nu nevajag mašīnu mocīt , kamēr viņai grūti . Bet , ja kāds to nejūt , tad labāk pasildīt ilgāk . Te nav vienotas receptes - katram pēc izjūtām . Ar veco auto vispār - biju pamanījies benzītu nelietot un pat virs mīnus 20 uz gāzes palaist . Un arī neko - pats daudzus gadus nobraucu un vēl aizvien čomaks brauc . Neesot labi , bet nu prastam autiņam prasta lieta - blīvju komlekts reiz pa pāris gadi nesastāda pat simto daļu no deģa cenas , kas tiek izmantots sildīšanai . Vienvārdsakot - raļot nevajag , stūri raustīt pagalam nevajag , un var braukt gandrīz tulīt pat lielos mīnusos . Starp citu , kas attiecas uz automātiem - ziemā , pat ar uzsildītu motoru , būtu vēlams izvairīties no spolēšanas , vai arī , ja nevar , likt pazeminātajā robā . I bous viss ļabī ;)

Link to comment
Share on other sites

 

un cik auto esi jau nobraucis?

Kādā nozīmē tu lieto vārdu nobraucis? :)

Ir ripināti gan smagie auto, gan vieglie auto - gan senie, gan tagadējie.

Personīgie ir bijuši 4 auto, katrs vidēji 6-10 gadus.

Link to comment
Share on other sites

Kanibaals

Nevis basņas, bet gan parasta elektroķīmija, kuras pamati pat ir iekļauti vidusskolas ķīmijas programmā.

 

Par tālo gaismu ieslēgšanu uz brīdi - pēkšņa slodze attīra akumulatora plates.

 

Nu ja 120W(2 spuldzes) slodze attīra un uzsilda akumulatoru, tad jau 10x jaudīgāks starteris ar saviem 1-2kW to iztvaicētu momentā :shok: Fufelis tas ir par to sildīšanu, tieši iedarbinot ir svarīgi netērēt strāvu lieki. Tā sildīšana aktuāli ir ja aķis sasalis ragā, tad gan iedodot pilnu slodzi tas var lopņīt, tomēr uz mūsdienu aķiem tas vairs neattiecas, jo sasalis aķis jau sen būs pa galam pie tam sasalt var tikai izlādēts akumulators, kas tāpat nederēs iedarbināšanai.

 

No elektroķīmijas viedokļa, gan notiek cits moments - elektrolīta stratifikācija. Pa nakti stāvot elektrolīts akumulatorā noslāņojas un blīvums nav vairs vienmērīgs. Tad jā akumulators neatdos pilnu strāvu momentā. To gan var risināt akumulatoru pakratot nevis sildot.

Link to comment
Share on other sites

6.11. Aukstajā gada laikā transportlīdzekļa AKB uzlāde palēninās vai izbeidzas līdz tam laikam, kamēr elektrolīts sasilst līdz temperatūrai virs 100С. Bieža startēšana zemās gaisa temperatūrās ātri izlādē AKB. Pirmajā dzinēja nedrošas iedarbināšanas reizē nepieciešams pārbaudīt AKB spriegumu un uzlādēt to no ārēja strāvas avota, lai nepieļautu elektrolīta sasalšanu un garantētu drošu startu. Aukstajā gadā laikā tiek rekomendēta pirms dzinēja startēšanas ieslēgt gaismas uz 1-2 minūtēm, bet ne vairāk, pēc tam tās ir jāizslēdz, pagaidīt 2 minūtes un startēt mašīnu.

Link to comment
Share on other sites

Kanibaals

Kādā valodā tas ir? Izskatās pēc tulkotāju fantāzijas, jo nekur oriģinālvalodā no ražotāja tāds apraksts nav.

Link to comment
Share on other sites

Es zinu no kurienes tai idejai par sajūga spiešanu - nespiešanu kājas dīgst. Lielākajai daļai mašīnu ir sajūga izspiedēja gultnis un to nu vajag spiest, bet ir variants , kad ir sajūga izspiešanas mehanisms ar slīdkontakta oglītēm, un šinī gadījumā sajūgu spiest nu nevajadzētu.

Link to comment
Share on other sites

Alro, man uzreiz rodas pāris jautājumi par to pieliešanu.

1) Ūdens no krāna tomēr nav tas pats, kas destilētais ūdens, ko var nopirkt, piemēram, aptiekās. Iepūt man, es leju destilātu :D

2) Kāpēc nedrīkst pieliet destilātu parastam skābez aķim? Ķimisku, fizikālu, vai "lietotājiem tur nav jālien, ja neko nesajēdz" faktoru dēļ? Pasarg Dievs vēl kāds aplies acis ar skābi. Tāpēc labāk lai nelej?

3) Jebkuru it kā neapkalpojamu aķi var apkalpot, ja pareizi tai lietai pieiet. Nedomāju, ka ražotājiem diži patiks, ja cilvēks aķi mainīs nevis katros 3-4 gados, bet 5-6 vai pat ilgāk. Labāk lai ātrāk nokauj un pērk jaunu.

 

Tārps, Tev varbūt ir kāda literatūra, kur palasīt un rast apstiprinājumu tam, ka no izspiešanas cieš slīdkontakta ogles. :declare:

Link to comment
Share on other sites

Jā, man arī netapa skaidrs, kāda hren atšķirība - gultnis vai oglīte, svarīgi ir startēšanas momentā maksimāli atslogot dzinēju. Vispār,cik atceros, tad oglīte bija Moskvičam, diez mūslaiku autiņiem arī tādas sastopamas?

Link to comment
Share on other sites

ipMAN-pilnīgi piekrītu tevis teiktajam,neviens saprotošs cilvēks aķī krāna ūdeni nelies ,tam vajadzīgs destilētais un viss izdarāms ja rokas no pareizās vietas aug,bet garantijas laikā labāk aķī iekšā nelīst ja nevēlies to zaudēt.Pēc garantijas dari ar to ko gribi,jo ražotājs vairs neatbild,tas principā attiecas uz visu auto ,sadzīves,elektro utt...tehniku.Kamēr garantija seko instrukcijām,vēlāk uz savu atbildību.

 

Jā, man arī netapa skaidrs, kāda hren atšķirība - gultnis vai oglīte, svarīgi ir startēšanas momentā maksimāli atslogot dzinēju. Vispār,cik atceros, tad oglīte bija Moskvičam, diez mūslaiku autiņiem arī tādas sastopamas?

+1

Link to comment
Share on other sites

Kanibaals

Ieliec linku uz oriģināldokumentu, jo tas tulkojums ir garām, nekuja nevar saprast kāpēc tās lampas jāieslēdz vai tāpēc, ka nesasaltu vai piedomāts klāt.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...