Jump to content

Fotoradari, antiradari, detektori


Volters
 Share

Recommended Posts

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Krishius

    7

  • Zux

    6

  • Didzis

    7

  • Volters

    18

Nesen biju Igaunijā un redzēju samērā daudz stacionāros foto radarus. Foto radars tāda maza neliela vertikāli stāvoša cinkota, nekrāsota, metāla kastīte (atgādina mūsu Lattelecom sadales skapīšus) ar diviem stikla lodziņiem. Cik var noprast, tad vienā lodziņā ir kamera, bet otrā zibspuldze. Pirms katra radara ir brīdinājuma zīme. Nezinu cik sen Igaunijā jau darbojas foto radari, bet ceļā no Tallinas līdz Latvijai nemanīju nevienu nolauzt, nozagtu vai sabojātu foto radaru. Ja ir brīdinājuma zīme, tad pēc tās ir arī foto radars. Nezinu kāpēc igauņi nelauž tos radarus, vai arī viņi ir gudrāki un nolauž foto radaru kopā ar brīdinājuma zīmi.

Ir aizdomas, ka viens foto radars mani nofotografēju (redzēju nomirgojam zibspuldzi), kad tam garām pabraucu uz 93 km/h (spidometrs rādija 93 km/h, bet GPS – 90km/h). Pēc tās reizes turpmāko ceļu braucu ļoti godīgi, pēc spidometra, nepārsniedzot atļauto ātrumu. Īstenībā tie foto radari ir laba lieta, tie disciplinē auto vadītājus.

Link to comment
Share on other sites

Gan jau kādu radaru laiku pa laikam apskādē. Katrā ziņā tuvākajos kaimiņos fotoradaru ir daudz un nevienu apzināti sabojātu pagaidām neesmu redzējis.

Mēs tik kā tādi atstoji esam palikuši ar 4 (vai cik tur) pārvietojamajiem radariem, kamēr Lietuvā un Igaunijā, par pārējām ES valstīm nemaz nerunājot, stacionārie fotoradari uz katra stūra ir norma jau vairākus gadus.

Link to comment
Share on other sites

viens foto radars mani nofotografēju (redzēju nomirgojam zibspuldzi), kad tam garām pabraucu uz 93 km/h (spidometrs rādija 93 km/h, bet GPS – 90km/h

Pilsētā vai ārpus? Ja zīme 90 un fočē pie 93, izklausās dīvaini.

Link to comment
Share on other sites

Pilsētā vai ārpus? Ja zīme 90 un fočē pie 93, izklausās dīvaini.

Tas bija ārpus pilsētas. Man jau arī likās dīvaini, ka pie tik mazas ātruma pārsniegšanas radars notografēja. Bet par to, ka ātrums pēc spidometra nebija lielāks par 93 km/h esmu drošs par 100%. Braucu ar ieslēgtu kruīza kontroli un centos turēt 90 km/h pēc GPS. Bet nu vispār jau, radaram nekādi lieli papildus resursi nav jātērē lai fotografētu arī tos, kas atļauto ātrumu pārsniedz par 1 km/h, un jau tālāk atfiltrēt tos kuriem tiks izsūtīta soda kvīts. Tāds radars jau var fiksēt netikai ātruma pārsniegšanu, bet arī to, ka autiņam nav izieta tehniskā apskate, nav OCTA, vai autiņš nav zagts.
Link to comment
Share on other sites

.... Ja vēl var apzagt valsti vai izdemolēt valsts īpašumu, tad vispār tāda pašapziņa... Duraki!

 

 

Tu to par Andri, Aināru, Aivaru, vai par tautu?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ja jau skaita naudu ko iekasēs no fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem, tas galīgi nav smuki, ka Didzis teica. Tāpēc tauta bļaustās. Ar pareizu formulējumu neviens tos radarus nedemolēs.

Jā, daudzi vēl dzīvo pēc "sovdepovskas" principa, ko tik pievākt vai izdemolēt. Kaut kas nepatīk - jāizšķaida! Vecā paaudze vēl nav nomainījusies. A tie jaunieši, demolētaji, ir cita rasa, viņiem droši vien pat mašīnas nav.

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

uzskatu, ka vislielākā bezkaunība patreiz ir tā, ka kaut kādas kārtējās birokrātijas dēļ citu valstu pilsoņus sodīt par pārkāpumiem nevar, bet vietējos - pēc pilnas programmas. Sanāk pilnīgs absurds, kad leišu bāleliņš pie mums var žmiegt visiem garām, taisīt avārijas situācijas un palikt nesodīts, kamēr mūs drāzīs par 3 km/h virs normas.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Ir zināma pieredze ar Vācijas fotoradariem. Braukts tika ar DE numuriem, līdz ar to atskaites tika saņemtas.

 

Nakts, ārpus pilsētas, kaut kāds mazais ceļš, zīme 70, ātrums pēc GPS bija ap 82. Fotošūtings un rēķins par laikam 15 vai 20 EUR. Maķ, neforši, jo pats biju pie ruļļiem.

 

Otrajā reizē nebiju pie stūres, bet labi ka tā. Kaut kādi ceļu remonti, visi vietējie tajā vietā uz bāņa ņem ar vismaz +50km/h. Tā kā stūrēja vietējais, tad šis arī. Pēc fotošūtinga štrāfs bija laikam 140 vai 160 EUR un brīdinājums, ka ja būtu vēl +3km/h, tad tiesības uz 3 mēn. nost.

 

Starp citu, DE netiek uzstādīti brīdinājumi un arī GPS PIO ir aizliegti ar likumu. Tā ka tur valsts arī ļoti labi kāš publiku, uzstādot radarus remonta vietās, kur nekas reāli nenotiek.

Link to comment
Share on other sites

No vācijas arī esmu visu saņēmis gan uz LV, gan uz tranzīta numura. Pietam ātri. Nepilnas nedēļas laikā.

 

P.S.

Aizliegti fotoradaru POI, bet neviens neliedz pārtaisīt un apzīmēt šos POI kā Waypoints vai skaistu skatu kraujas malā. Vismaz vietējie tā dara un neviens vairs nesienoties.

 

P.P.S.

21.11.2011.

http://www.tvnet.lv/auto/par_un_ap/400205-specialistu_viedoklis_par_fotoradariem_un_to_detektoriem?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+tvnet%2Fall%2Flatest+%28TVNET+Jaun%C4%81k%C4%81s+zi%C5%86as%29

Sanāk, ka Zivtiņkungs ir gauži nekompetents tehniskās lietās? :SOH:

Link to comment
Share on other sites

, zīme 70, ātrums pēc GPS bija ap 82..

Ja GPS ātrums bija 82, tad uz spidometra bija ap 87?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Būtu jau interesanti piesavināties vienu fotoradaru un papētīt, kas lācītim vēderā, bet mīziens, ka iekšā nav kkāda navigācijas iekārta priekš šādiem gadījumiem. Ķipa, var redzēt katra konkrētā fotoradara atrašanās vietu un "pazušanas" gadījumā meklēt.

Link to comment
Share on other sites

Jāņem līdzi svina kaste, jāliek galvā Jetija cepurīte un Tavā īpašumā bus ne vien fotoaparāts no fotoradara, bet arī jauna navigācijas ierīce :sarkasms:

 

P.S.

Vispār kādreiz mācīja, ka zagt nav labi, bet tā kā tagad drīzumā mainīsies cietumā sēdināšanas kārtība, tad jau varēs ne vien zagt un laupīt bez sēdēšanas, bet arī zinātniskās izpētes vārdā veikt citus noziegumus. :yes2:

Bezpriģels karoče ir sācies. :censored:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

GPScentrs ielicis failiņus.

IGO navigācijā darbojas.

Iemetu to speedcam.txt savējā igo zem content-speedcams, iestatīju lai brīdina zem settings.

No Ozolniekiem līdz Lidostai, pa apvedceļu nevienu pīkstēšanu tā arī nedzirdēju(skaņa ieslēgta).

Vai to radaru novietojumu kartē var redzēt, ja iet caur karte un piezūmo? Simulācijas režīmā arī neko nebrīdināja. Dīvaini.

Moška nav paņēmis to failu. Parasti ja jau kaut, kas netiek paņemts, tad startup laikā izmet kļūdu.

Link to comment
Share on other sites

Ko tu gribi? Stacionārie jau vēl nav uzstādīti, bet pārvietojamo radaru vietas patstāvīgi mainās.

Link to comment
Share on other sites

Un tev šķiet, tajā brīdī kad uzstādīs stacionāros, gps pēkšņi sāks signalizēt par radaru?

Link to comment
Share on other sites

Navigācijas iekārtas pret fotoradriem nedarbosies. Tak to karti iedeva lai tautai acis aizmālētu un itkā nebūtu cilvēktiesības pārkāptas, bet īstenībā tā ir pilnīgs fufelis. Fotoradarus tak regulāri mainīs vietām. Nu ķipa nedēļu stāv vienā ielā, pac tam pārceļ otrā vietā u.t.t. Tauta domā, ka fotoradars ir, a tur īstenībā tukša kaste. Tā tās lietas darās. Pret fotoradaru var cīnīties tikai ar antiradaru vai radardetektoru. Nu protms, nebūtu slikti paskatīties, kas tam lcītim vēderā. Ja godīgi, tad es pat to neuzskatītu par zagšanu. Valsts arī mūs grib ar tiem radariem apzagt, nevis cīnās par satiksmes drošību. Es saprastu, ja radars stāv pie skolas un darbojas deviņos no rīta, bet nafig jāsoda tai pašā vietā deviņos vakarā, kad skola sen ciet. Fotordari domāti tikai priekš naudas kāšanas un kas tur slikts, ja katrs mēs gribam savu naudu pasargāt. Uzstādam ti vairāk radrdetektorus un antiradarus, lai tas nolādetais projekts cieš bankrotu!

Labots - Didzis
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Didzis, tev neliekas, ka pareizākais veids būtu ievērot ceļa zīmes (ne tikai paskatīties uz viņām) un tad nekādu naudu no tevis nekāsīs?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tauta jau reāli nobiedēta. Pirmdienas rītā visi vilkās uz knapiem 95. Daži umņiki apdzen fūri ar tādu pašu ātrumu kā brauc fūre un veido sastrēgumu.

Bet šodien jau kāda 1/3 daļa atlaiž uz 110 vai pat 115.

Šajā fignjā privātā firma tik domās kā vairāk uzvārīt piķi, nevis drošību. Pie spices radars jau noslēpts aiz staba un fočē auto no aizmugures.... bļin a kur solītās brīdinājuma zīmes?

Bet tā jau banānrepublikā gadās, galvenais ir smirdīgs bizness.....

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Mežaveci - nav atbalstīts!

 

Viena lieta, ka radari stāv tādās vietās kā Ventspils šosejas pirmais nogrieziens uz Tukumu (ne Tukuma aplis), kur krustojas divi samērā lieli ceļi. Tur ir (70) un to tā kā vajadzētu ievērot.

 

Bet cita lieta ir kāst braucējus Rīgā, kur jau tā ir miljons lietas ko pētīt - gājēji, bedres, gaismas, zīmes, citi satiksmes dalībnieki utt. Ar pielaidību +5km/h ir pilnīgi skaidra un gaiša publikas kāšana. Cilvēks nav dators un nedrīkstētu likt 10% kļūdu pie šāda ātruma. Ja 50 vietā brauc ar 65, tad jā, saprotami un atbalstāmi.

 

Tas pats pie skolām, kur ir (30) zīmes, kuras strādā 24/7. OK, Āgenskalnā ir zīme, kurai ir darbības laiks darba dienās no laikam 8:00 - 18:00. Tas tā kā būtu saprotams.

 

Vakar vien redzēju cūcību kurā iekritis pats lamātos kā tālbraucējs šoferis!

 

Tātad Skanstes iela virziens prom no ostas. Pēc krusta ar Sporta ielu uz 70 zīme, tad ir krusts ar Mālpils ielu, pēc kuras arī ir 70 zīme. Netālu aiz Mālpils ielas ir ātrumu atceļošā zīme un apmēram 90m tālāk bija fotoradars. Forši???

Link to comment
Share on other sites

Kādreiz likumā bija rakstīts, ka tuvu pie ātruma ierobežojošām zīmēm aizliegts veikt ātruma mērījumus. Kā ir tagad?

T.i., patruļmašīnai aizliegts bija veikt šādas darbības. Vēl tagad mašīnā stāv izprintēts likums lai būtu ko iebāzt acīs, tā arī nav sanācis. Likums vecs, kaut kas ap 2005 g.

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

Mežavecis, nu neesmu es bembists, kurš nesās kā dulss . Ar autiņu jau braucu gndrīz trīsdesmit gadus un ir zināma pieredze. Tak ne jau kārtībai uz ceļiem domāti radri, bet tas ir kārtējais nodoklis autobraucējiem. Vakar dzirdēju labu ideju par ceļu policiju. Policistm vajag maksāt algu apgriezti proporcionāli avāriju skaitam viņam uzticētajā rajonā. Nu ķipa, nebija neviena smaga avārija- kartīga prēmija. Tad policisti zinātu, kur stāvēt, lai avārijas nav un momentāli no rītiem izķertu agresīvos braucejus. A tagad, tīrā naudas kāšana, bet no rīta astoņos, kad elementāri noķert pārgalvīgos braucējus, nevienu policistu neredz.

Es uzskatu, ka sava naudam ir jāsargā un ar radariem ir jācīnās! Nu bļin parādiet man vēl vienu valsti, kurā sodanaudas no radariem jau ieraksta vlsts budžetā, kaut radari vēl nemaz nav uzstdīti.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Žak,

Didzi,

 

Nu jūs tā kā tirgus tantes. Tad vērsieties pret tiem, kas tās zīmes uzstāda un nolika to (30) pie skolām 24h diennaktī. Protams, no ētiskās puses radaru izmantošanas veids nav caurspīdīgs, godīgs utt.

 

Bet no otras puses - ja ir zīme, tad tā jāievēro. Ja to neievēro, pienākas sods. Vai tad sūdīgi policisti, sūdīgi likumi vai sūdīgi radari maina šo principu?

Link to comment
Share on other sites

sodanaudas no radariem jau ieraksta vlsts budžetā, kaut radari vēl nemaz nav uzstdīti.

Vai šo var arī kaut kur atrast/izlasīt/dzirdēt interviju? Vai tikai runas klīst.

Tīri interesei.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

ja ir zīme, tad tā jāievēro

 

Par to jau neviens nestrīdas! Bet cilvēcīga un spidometra kļūda 10% ir par maz! Kā arī neviens nav atcēlis fizikas likumus, reakcijas laiks ;) , bremzēšanas ceļš utt.

 

Ja radars ķer ~150m pēc zīmes (pats stāvot 200m aiz zīmes), tad vajadzētu varēt sabremzēties. Ja ir 70 zīme, 50 zīme (vai manā piemērā atceļ 70 zīmi) un radars jau fiziski stāv 90m pēc zīmes, kas nozīmē, ka fotomāksla top apmēram 40m pēc zīmes, tad gan tas nav OK.

Labots - Žaks Kustō
Link to comment
Share on other sites

Es varu pastāstīt par zīmju pedantisku ievērošanu!

Droži vien kāds arī ir saskāries ar vietām, kur sākumā ir apdzīvotas vietas (baltā zīme) un pēc tam pēc dažiem metriem uzreiz ir zonas zīme - 70km/h. Tā kā šīs zīmes neatrodas vietā plaknē, tad grozies kā gribi, pēc noteikumiem ātrums vispirms būtu jānomet līdz 50 un tikai tad drīkst atkal atgriezties līdz 70km/h. Parādi man kādu, kurš tā dara!? Runa nav par likuma ievērošanu vai neievērošanu, bet kaut kādu draņķību, kad, neskatoties uz likumu, dažādās vietās ņem pie dziesmas dažādi, aizbildinoties ar kaut kādām pielaidēm ātruma pārkāpšanā. Kāas vipsār tas tie tādi par terminiem - lojalitāte, pielaide, pārsniedzot atļauto ātrumu?

Labots - IpMan
Link to comment
Share on other sites

30.decembra 2003. gada Nr. 22 "Ceļu policijas darba organizēšanas instrukcija", 82. punkts: (šķiet ka vēl joprojām spēķā)

 

82. Aizliegts transportlīdzekļu braukšanas ātrumu kontrolēt ceļa posmos, kuros tuvu viena aiz otras uzstādītas maksimālā braukšanas ātruma ierobežojuma ceļa zīmes, pirms vai pēc apdzīvotas vietas sākuma un apdzīvotas vietas beigu ceļa zīmes, pirms vai pēc braukšanas ātruma pagaidu ierobežojuma ceļa zīmēm ceļa remontdarbu veikšanas vietās.

 

Prikols ir tāds ka, aizliegts viņiem tādās vietās kontrolēt ir, bet, par to var sodīt ceļu policistu, par nepareizu/neatļautu pienākumu izpildi, bet autovadītāju arī drīkst sodīt, jo likums ir pārkāpts no autovadītāja puses.

 

Ko šeit var darīt, da neko, ja nu vienīgi redzot šāda veida policistus, apstājamies, fotografējam, izplatām.

 

Būs vēl jāsameklē likums par stacionāro vai pārvietojamo radaru izmantošanas kartību, ja tāds eksistē. Teorētiski vajadzētu būt, jo soda kvītis jau var izrakstīt.

Un tad jau var skatīties tālāk, cik pareizi vai nepareizi tie tiek izmantoti, piem. Žaka piemērā Skanstes ielā.

Link to comment
Share on other sites

http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/63580/no-fotoradaru-fiksetajiem-parkapumiem-sogad-valsts-budzeta-prognoze-130-000-latu-ienemumus Zuxter speciali Tev kā kā cilvēkam, kurš domā, ka fotoradari domāti satiksmes uzlabošanai, nevis ir kārtējais nodoklis. Pagājušo gad Latvenergo jau arī tarifus pacēla, lai budžeta caurumus aizbāztu. Cita pamata tam nebija. Es vienkārši nevaru ciest, ka politiķi melo ar smaidu uz lūpām. Nu tad uzliec autiņam vēl nodokli, nevis to pārvērt par sodanaudu. Tak skaidrs, ka katram aktīvam autobraucējam būs katru mēnesi papildus jāšķirās vismaz ar 10Ls sodanaudās. Un tikai nevajag te stāstit, ka esat godīgi brauceji un vienmēr braucat ar 48kmh. Kā nejauši "uzspioedīsi " uz vājprātīgo ātrumu 55kmh, ta uzreiz būs jāmaksā "nodoklis".
Link to comment
Share on other sites

Tak skaidrs, ka katram aktīvam autobraucējam būs katru mēnesi papildus jāšķirās vismaz ar 10Ls sodanaudās.

 

Neredzu tiešu sakaru sodiem un aktīviem braucējiem. Patiesību sakot, neredzu vispār. Aktīvs braucējs parasti ceļus un savus maršrutus pārzin labāk, kā svētdienas braucējs un ātri vien no galvas iemācīsies, kur, kas atrodas. Toties, ja es, kas pieradis braukt pa Vidzemes plašumiem, aizbraukšu uz Rīgu, būšu viņu potenciāli iespējamo sponsoru sarakstā. Par laimi uz Rīgu braucu ļoti reti (labi ja gadā pāris reizes), tāpēc nekāda lielā kases papildināšana uz mana rēķina nenotiks. Kamēr iztaisīsies uzbāzt radarus arī kaut kur laukos, visi suņi jau zinās, kurā vietā vajag pacelt kāju.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Didzis,

 

 

Tev patīk pārspīlēt. Jau izsenis zināmas vietas, kur stāvēja agrāk menti, tagad fotoradari. Ja zina, tās vietas, skatās apkārt, nebūs jākož pirkstos.

 

Zināms (2x dienā braucot šo maršrutu), ka pretī spicei regulāri stāv radars, bet vienalga daži pirms gājēju pārejas vālē uz 70 un pat vairāk.

 

Ja zini ceļu, brauc tā kā tev patīk, nezini - skurpulozi ievēro zīmes.

 

Ar radariem labāk, nekā ments stāv, jo tas neskries pakaļ, ja esi pārsniedzis ātrumu.

Labots - Mežavecis
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kāda hu*a pēc vsp vajag to fuckingo radaru karti.

 

Brauc godīgi. Ievēro pluss/mīnuss atļauto ātrumu, zīmes un nebūs itin nekādas vajadzības pēc mistiskas radaru kartes.

 

Otrkārt. Runājot par radariem.

 

Latvija valsts iepirktie radari manuprāt ir viena liela parodija.

Nepieciešams uzstādīt stacionāros. Pirms radara brīdinošu zīmi. Drošus.., nevis mistisku trijkāji, kas izskatās pēc dārgas Franču kristāla glāzes.

Jāuzstāda virs estakādēm. Melnajos punktos.

 

Treškārt. Ir kāds painteresējies par uzņēmumu kas izsūtīs soda kvītis?

Labots - Aspire
Link to comment
Share on other sites

Aspiere, spriežot pēs Tevis teiktā, liekas, ka esi tālu no notiekošā un arī kā braucējs esi no svētdienas.

Pabrauc godīgi pēc noteikumiem svētdienas vakarā pa Rīgas - Daugavpils šoseju Rīgas virzienā, kad visa plūsma iet uz 110-120 un sapratīsi, ko nozīmē, kad kāds bremzē plūsmu, braucot pēc noteikumiem :)

Link to comment
Share on other sites

Esmu braucis pietiekami daudz i Riga i Evropa.

 

Tagad fotoradars globāli mainīs Latviešu braukšanas kultūru. ? Muļķības.

Link to comment
Share on other sites

Kultūru un iemaņas, protams, nemainīs. Vadīšanas pieredze un intelekts no radaru skaita nepieaug, toties mainās attieksme pret sava maciņa iztukšošanos paviršas attieksmes dēļ.

Link to comment
Share on other sites

Izskatās ka vienīgais ieguvējs būs valsts ceļu policijas kase.

 

Vispārīgi! Ir kāda info par radaru iepirkumu ? konkursu? Radaru specifikāciju ?

 

vai tas tiek turēts stingrā slepenībā?

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Ar radaru un zīmju pētīšanu jau viss būtu +/- kaut kādos rāmjos, ja:

* man nebūtu jāblenž uz bedrēm un nopizģītām kontrolaku lūkām

* man nebūtu jāpēta neapgaismotas neregulējamās gājēju pārejas, kas izvietotas idiotiskās vietās

* man nebūtu jāmeklē gājēji, kuri klīst pa braucamo daļu neizbūvētu ietvju dēļ

* man nebūtu jāmeklē un jāzīlē kur ir mana josla nesazīmētu līniju vai nenošķūrētu ceļu dēļ

 

utt. utt.

 

Ir jābūt kaut kādai saprātīgai sakarībai starp to ko ceļu uzturēšana dod man un ko es ar sodiem, nodevām, nodokļiem, CSDD rēķiniem, akcīzēm u.c. maksājumiem dodu, lai ceļi tiktu uzturēti.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Kustō

 

 

Kā arī ...parasti

 

*Jauni asfaltbetona ceļi sairst dažu gadu laikā. Izmantojot lētākas vai nekvalatīvas izejvielas. (šeit gribētos lietot drīzāk vārdu korupcija).

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...