Jump to content

Pasīvais subis vai aktīvais


Dumper
 Share

Recommended Posts

Sveicināti.

 

Man te draugs nopirka aktīvo FLI (1200w) subi pa 70ls, kad aizgāju paklausīties biju vīlies, jo gaidīju kaut ko vairāk. Viņa subis skanēja apmēram kā mana S90 ar 200w Sony pastiprinātāju. Ir doma piegādāties kaut ko jaudīgāku(sev). Tapēc sāku domāt varbūt labāk būtu pirkt pasīvo subi un pastiprinātāju. Vai tam nav īpašas atšķirības. Cik zinu tā FLI firma arī nav no tām labākajām.

Tātad, vēlos uzzināt kādi plusi/mīnusi ir aktīvajam un pasīvajam subim. Kādas firmas subi labāk ņemt un ko daudz maz labu varētu salasīt netērējot simtus.

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Aktīvajiem pluss ir tāds, ka tos var pirkt pilnīgi līkroči un bez liekas bēdas integrēt mašīnā. Principā arī viss. Varbūt nedaudz mobilāki, vieglāk izņemami vajadzības gadījumā un aizņem mazāk vietas, bet arī tikai teorētiski, jo pasīvos jau arī var nokomplektēt vismaz tikpat kompakti, ja ne vēl kompaktāk (iestrādājot mašīnas spārnā u.tml).

 

Skaņā priekšrocību pret pareizi uztaisītu pasīvo gan nebūs. Bet viss arī atkarīgs no cenu grupas, nekas nav vispārīgs.

 

Nu a par pasīvo viss atkarīgs no tā vai tavs roku leņķis ļauj internetā sameklēt noskatītā skaļruņa raksturlielumus, pēc tiem uzmeistarot atbilstoša tilpuma (un iespējams formas) kasti, to daudz maz skatāmi noformēt (kas, protams, nav obligāti), tālāk piemeklēt pastiprinātāju pēc skaļruņa nominālās jaudas un to visu saslēgt un noregulēt.

 

Ja jūties pietiekami spēcīgs, ķeries klāt.

Ja ne:

1) aktīvais

2) sameklēt kādu, kas jēdz ģēlu un uztaisa priekš tevis.

3) ss.lv

Labots - kabinets
Link to comment
Share on other sites

Saslēgšana, noregulēšāna man nekādas īpašās problēmas nesagādātu. Vismaz es tā domāju, bet kā tur īsti ir ar kastes taisīšanu? Galvenais, kas jāievēro ir kastes tilpuma atbilstība vajadzīgajam? Vai ir vēl kādas lietas, kurām vajadzētu pievērst uzmanību taisot kasti?

Link to comment
Share on other sites

Katram skaļrunim ir noteikts minimālais tilpums, pie kura arī jāpieturas, tur jāskatās specifikāciju, un tad attiecīgi jāizvēlas patripinātājs, lai nav tā, ka mazākas jaudas pastripinātājs svilst nost + vēlams kondesators, lai pasaudzētu akulumatoru vai uzreiz nopirkt jaudīgāku (ja grib baigi grabināt), es savulaik būvēju subi piooneer TS-W8102SPL rezultāts nebija slikts, bija kādi 50L kaste, aizņēma gandrīz visu grabažnieku, bet ja grib labu skaņu, bez lieka svara grabažniekā , tad pietiek ar aktīvo subi 800w uz augšu + midi, augšas + krosoveri utt. Un rezultāts cienījams.

 

Kastes tilpumu speciāli rēķināju ar programmu (AJ audio subwoofer u.c analogiem) un kasti mēģināju pielāgot grabažniekam.

 

Link to comment
Share on other sites

FLI 1200w ir smiekliigs :D atceros veel savulaik, kad nopirku savai mashiinai ground zero Gztb-2250bp kuram bija "tikai" 2x250w, un tas ar savu fli teica ka vinjam skanees 3x skaljaak utt... liels bija vinja izbriins beigaaas, kad iisti vinjam pat bik skaljaak neskaneej, pareizaak sakot pat vinja subi vispar nevareja dzirdeet un joprojam vinsh nesaprot atskiriibu starp max un nominaalo jaudu kaa manupraat 80% pirceeju :D zinu ka stulbi ta meriities ar "kraninjiem" bet nuuu gribeeju paradiit atskjiriibu starp max un nominaalu...

 

secinaajums:

1)pasiivs labaaks aktiiivu

2)kastes tilpumam un dizainam ir liela noziime

3) atskirt max un nominaalo jaudu

Labots - Zin...
Link to comment
Share on other sites

1) pasīvais labāks par aktīvo - pārāk vispārīgi, mājas audio jomā pamatā ir aktīvie. Auto jomā parasti tas gan darbojas, lai gan ir izņēmumi. Auto jomā parasti aktīvos tā arī taisa kā ātro, lēto un vienkāršo risinājumu. ņemot vērā kā Ātri, Lēti jau ir izmantoti, tad no Labi tur tiešām nekā vairs nav. Savā ziņā pat lielākā problēma tur, ka ražotājs tiem subjiem uzregulē portu uz diezgan augstu frekvenci, uz kuras pēc tas subis arī rūc, nevis skan tam atvēlētajā diapazonā.

2) ok

3) max un nominālai jaudai maz jēgas, ja nezina pēc kādas metodikas tā rēķināta, vai arī tie ir tikai Mārketinga vati

 

Katram skaļrunim ir noteikts minimālais tilpums, pie kura arī jāpieturas, tur jāskatās specifikāciju, un tad attiecīgi jāizvēlas patripinātājs, lai nav tā, ka mazākas jaudas pastripinātājs svilst nost + vēlams kondesators, lai pasaudzētu akulumatoru vai uzreiz nopirkt jaudīgāku (ja grib baigi grabināt), es savulaik būvēju subi piooneer TS-W8102SPL rezultāts nebija slikts, bija kādi 50L kaste, aizņēma gandrīz visu grabažnieku, bet ja grib labu skaņu, bez lieka svara grabažniekā , tad pietiek ar aktīvo subi 800w uz augšu + midi, augšas + krosoveri utt. Un rezultāts cienījams.

 

Kastes tilpumu speciāli rēķināju ar programmu (AJ audio subwoofer u.c analogiem) un kasti mēģināju pielāgot grabažniekam.

 

Nevar īsti runāt par minimālo tilpumu, var runāt par optimālo, pie tam ņemot vērā auto salona ietekmi

Nevar arī runāt ka pastiprinātājs ir par vāju vai par jaudīgu (it sevišķi šo), jo būtiski ir tas, kā to lieto. Nopērkot Poersche pedāli jau arī nevarēs visu laiku spiest grīdā.

Kondensators ir totāli lieks auto audio sistēmas barošanas ķēdē. Ja tāds tiešām kaut ko uzlabo, tad problēmas ir kaut kur pamatlietās (pusbeigts ģenerators, praktiski beigts aķis, pārāk tievi vadi), un tas ir tikai ielāps.

Un no kurienes ķerti tie 800W, pie tam, nominālā, maksimālā, varbūt P.M.P.O ?!

Ja nav tik drausmīgi nejutīgs skaļrunis kā pieminētais piooneer TS-W8102SPL, tad ikdienai pat pietiktu ar 100W, kurus parasti arī nepārsniedz aktīvo subju pastiprinātāji. Problēma bieži vien ir tā, ka cilvēki sapērk šos speciālizētos subjus ar nez cik vatiem uz iepakojuma, tad pērk nez cik jaudīgus pastiprinātājus, ar līdzīgiem kaķu vatiem, un tad raud. Bieži vien arī subis tiek iebāzts sedana slēgtajā bagāžnieka, un tas bass vienkārši netiek salonā.

 

Sveicināti.

 

Man te draugs nopirka aktīvo FLI (1200w) subi pa 70ls, kad aizgāju paklausīties biju vīlies, jo gaidīju kaut ko vairāk. Viņa subis skanēja apmēram kā mana S90 ar 200w Sony pastiprinātāju. Ir doma piegādāties kaut ko jaudīgāku(sev). Tapēc sāku domāt varbūt labāk būtu pirkt pasīvo subi un pastiprinātāju. Vai tam nav īpašas atšķirības. Cik zinu tā FLI firma arī nav no tām labākajām.

Tātad, vēlos uzzināt kādi plusi/mīnusi ir aktīvajam un pasīvajam subim. Kādas firmas subi labāk ņemt un ko daudz maz labu varētu salasīt netērējot simtus.

 

Vēlreiz saku, ne jau vati uz kastes ko nosaka, tam FLI ir labi ja 50W, tie 1200 iespējams ir pašam skaļrunim maksimālie (bet ar neticu, ka tur ir spole lielāka par collu), visticamāk tie ir vati, ko past. spētu atdot īsu brīdi pirms nodeg ziliem uguņiem.

Firmu ieteikt maz jēgas, cenā līdz kādiem 50 Ls, dažam ražotājam pat līdz 100W, visi ir apmēram vienādi.

Ja jau gribi efektu, tad kādu 12" subi, tikai bez SPL nosaukumā un tml. Tam subim fāzu invertora kasti, pie tam tā jāliek tā, lai tā strādātu tiešām uz salonu, un bieži vien nepietiek to tikai pielikt pie slēpju lūkas atveres, ja tāda ir, bet kārtīgi to piespiest klāt, tā lai ar bagāžnieku nav nekāda saite. Pirkt vienkārši jaudīgu subi nav jēgas, piem. ar 5kW uzrakstu, jo, ja tas arī šo jaudu turēs, tad jutība tam būs nekāda, un būs jāgrūž arī tie kW iekšā, lai tas sāktu kaut ko dūkt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Paldies, ja ņemšu, tad ņemšu pasīvo, jo cik pakonsultējos ar jums un cilvēkiem ārpus foruma, tad ja rokas neaug no pakaļas, tad jāņem pasīvais. Varam slēgt.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...