Jump to content

RepRap būve


fest
 Share

Recommended Posts

Aha, izskatās interesanti- es kāreiz visas izprintētās testa pļeckas lieku vienā kastē, cerībā, ka šādi aparāti kļūs pieejami.

 

Vēl par tēmu- Makerbot izstrādātais printeris ar divu materiālu supportu- var drukāt dažādās krāsās, vai, piemēram, izmantot kādu ūdenī šķīstošu materiālu atbalsta struktūrām: http://store.makerbot.com/replicator-404.html

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 258
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Aleksejs

    26

  • fest

    62

  • U-MADz

    28

  • ansisl

    32

Top Posters In This Topic

Posted Images

Labs vakars 13tajā un piegdienā :)

 

Jautājiens autoram: tā plastmasa no kā printē visas tos nieciņus ir kaut drusciņ berzes/karstumizturīga?

 

Pārvedot izjauktos bērnu ratus (ABC Design..ja nu kādam interesē) no punkta A uz punktu B kautkur noklīda plastmasas "gultņi" 2 riteņiem - virsū protams vēlaizvien maucās, bet stāv šķībi un ļurinās - un zinot ratu pielietojumu nebūs smuki, ja vienā jaukā brīdī tie rati paliks nelietojami... :(

 

Ir tas nopietni vai tomēr vienkāršāk un lētāk/ērtāk piemeklēt plastmasas trubas gabalu?

 

Izskatās +- šādi: http://failiem.lv/down.php?i=izitwnw&n=plastmasa.jpg

Link to comment
Share on other sites

j@nis:

Par nodilumizturību un karstumizturību nākas apbēdināt- viens man pieejamo plastmasu tips (PLA) ir "slidens" (vadīklu imitācijai uz metāla stieņiem der), taču ļoti viegli kūstošs (ap 60*C jau nelietojams).

Savukārt otrs man pieejamās plastmasas veids (ABS) ir grūti kūstošs, taču man vismaz izskatās, ka pret berzi neizturīgs. Rezultātā, labāk taisīt no kādas caurules..

Link to comment
Share on other sites

Kā īsti ir ar ļodzīšanos šiem RepRap Mendeļiem? Īpaši tajā virzienā, kādā braukā printēšanas sprausla (pieņemu, ka tā ir Y ass)?

Ar X asi man skaidrs, rāmis veido tādu kā trijstūri, līdz ar to nekam nevajadzētu kustēties.

 

P.S. Man arī ir doma kādreiz uzbūvēt šādu printeri, ir aizķērušies daži soļu motori un elektronika no manas izjauktās cnc frēzes.

Link to comment
Share on other sites

Ir pieņemts, ka tā ir X ass. Par kustēšanos/ļodzīšanos- tas ir atkarīgs no ātruma. Soļu motors un extruder'a kariete ir pietiekami smaga, lai tai būtu vērā ņemama inerce.

 

Ja būtu jābūvē vēlreiz, droši vien neizmantotu šādu trijstūrveida rāmi, bet kaut ko līdzīgu šim: http://hydraraptor.blogspot.com/2011/12/mendel90-axes.html

Būvējot vēlreiz, stipri apsvērtu vai izmantot Arduino Mega + RAMPS dēli, vai http://reprap.org/wiki/Generation_7_Electronics dēļ cenas un piemērotības ATX barošanas blokam.

Link to comment
Share on other sites

Starp citu, ja kādam ir pieeja aparātiem, ar ko var mērīt izturību (nu tur visādas stiepes, vērpes utt), ar lielāko prieku sagatavošu dažādu plastmasu un izmēru paraugus, ko notestēt.

 

Speciali forumā reģistrējos, lai uz to atbildēt. Baigi forši, ka Latvijā arī tadas lietas notiek!

Par jautājumu, es stradaju šeit, mums ir testešanas aparati, arī, protams, stiepes, lieces, saspiešanas iekarta materiālu īpašības noteikšanai.

Principā var meģinat veikt tada veida testus, bet diez vai rezultāti bus baigi atšķirīgi no paša materiala raksturojumiem (ko var atrast Netā, piemerām priekš ABS - http://www.polymerbranch.com/catalogp/view/8.html&viewinfo=2).

Viņas varbūt sliktāki pašas tehnoloģijas deļ - porainība vai slikta saķerība starp slaņiem Z-asi virzienā. Tad ar testiem var meģinat atrast optimalo (pēc kvalitātes) režimu vai meģinat citus materialus.

Ja pielīkt šim aparatam granulas ekstrūderi - tad materialu klasts var nopietni paplašināties. Un tad var arī meģinat citas idejas, bet tas viss, protams, prasis laiku.

Bet interesanti gan ir. Dažus paraugus gan varam pastiept, ja ir interese.

Ja kas paraugu izmērus varu iedot, materiālu patere ir līdz 10 g uz paraugu. Un jo vairāk paraugus, jo labak, bet nu vissmaz tris vajag vissmauz kaut-kadai statistikai.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Principā var meģinat veikt tada veida testus, bet diez vai rezultāti bus baigi atšķirīgi no paša materiala raksturojumiem (ko var atrast Netā, piemerām priekš ABS - http://www.polymerbr...html&viewinfo=2).

Viņas varbūt sliktāki pašas tehnoloģijas deļ - porainība vai slikta saķerība starp slaņiem Z-asi virzienā. Tad ar testiem var meģinat atrast optimalo (pēc kvalitātes) režimu vai meģinat citus materialus.

Jā, tieši tāda bija arī doma- saprotams, ka plastmasas fiziskās īpašības šāds printēšanas process īpaši daudz neizmaina, toties detaļas īpašības noteikti izmaina printēšanas process. Tur ir diezgan daudz mainīgo- slāņa augstums, temperatūra, nobīde starp slāņiem Y/X ass virzienā un varbūt vēl kaut kas, ko es ātrumā nevaru iedomāties.

 

Nosūtīju PZ par paraugiem- būtu ļoti interesanti paskatīties kā atšķirās detaļu izturība dažādās temperatūrās.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bik bēztēma, bet gribēju izteikt pateicību:

 

Lielumlielais PALDIES biedram Janiz par 3 izfrēzētajām plastmasas buksēm ratiem!!

Čakars, iespējams, bij gana liels, bet rezultāts sanācis tīri labs

un ko cilvēks par 3 litriem Brenguļu tumšā neizdarīsi! :)

Vēlreiz Paldies!

 

ps. ceru, ka uz darbu šorīt normāli tiki un galva nesāp :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja nav noslēpums, no kurienes sūti plastmasu? Cenšos atrast pēc iespējas lētāku, bet zemāk par 20ls ar shippingu nesanāk. (ABS)

Vēl gribēju uzjautāt, kādu hot endu tad beigās uzmeistaroji? Vari varbūt ludzu iemest bildi?

 

P.S. Es arī taisu RepRap'u, pašlaik vēl gaidu dažus sīkumus bet drīz jau arī kaut ko iemetīšu šeit.

 

Tātad, beidzot esmu ticis galā ar elektroniku. Pasūtīju plikas Sanguinololu un StepStick plates. StepStickus un smd palīdzēja salodēt mācētāji, pārējo daudz, maz salodēju pats. Vakar nočakarējos ar Bootloader'i, kā nekā, pasūtīju svaigu Atmegu no Mouser. Ar Bootloader'i bija dažas aizķeršanās, taču ar reprap'a IRC palīdzību iedabūju iekšā un ierakstīju Firmware. Notestēju motorus, gandrīz nosvilināju vienu draiveru, bet tā nekas. :dornis:

IMG_3596.JPG

 

Ar vienu no motoriem bija aizķeršanās, jo kamēr motors atceļoja no Kalifornijas, konektors ar visu plati bija "pašķīdis". Ar to ātri tiku galā, salodēju pa taisno.

 

IMG_3567.JPG

 

Konstatēju ka motoru draiveri uzkarst diezgan ātri, tapēc varbūt kāds no Jums zina, kur var 8x8 heatsinkus. Argusā nav. :sorry:

 

Vēl gaidu gultņus (gan lineāros, gan parastos). Plastmasas detaļas jau atnāca, arī tās ,figviņzin kā sauc, siksnas (Timing belt :glare: ). Heated Bed arī atnāca, bet par nelaimi ar sašķīdušu stiklu, tapēc nāksies vien tepat nopirkt (stiklu).

 

IMG_3573.JPG

 

EDIT:

 

Yeeey, dabūju lineāros gultņus tieši dzimšanas dienā. :p Ehh.. bet vēl jāgaida parastie :dornis:

Labots - U-MADz
Link to comment
Share on other sites

Parastie gultnji ir visparastaakie skrituljslidu gultnji- saveejos njeemu ieksh IunA, bet var dabuut gandruiz jebkuraa sporta prechu veikalaa.

 

Stiklus peec izmeera piegriezh Bergju Depo par santiimien- iesaku panjemt uzreiz vairaakas plaaksnes, jo plaisaas. Vai arii meklee ruudiito/kamiina stiklu.

 

Veel, iesaku heated bed pamatam neizmantot mdf vai saplaaksni- karstumaa meedz veerpties, kas noved pie nepiecieshamiibas liimenjot pamatni- labaaks esot akrila stikls, ko vismaz Kviller tirgo kaa organisko stiklu. Tikai tad jataisa izolaacija no heated bed, savaadaak orgstikls kusiis un deformeesies.

Link to comment
Share on other sites

Ok, paldies par padomiem. :)

 

Stulbi darīju, ka pasūtīju tos parastos gultņus no ebay'a, tagad jāgaida, ko ta citu darīs. :(

 

Diez Heated Bed pamatam nevar kkādu nerūsējošo tēraudu? Ar kādu temperatūru tas heated bed vidēji strādā? Domāju vai tas metāls neuzkarsīs un neizkausēs to ABS detaļu uz kā liek virsū.

Link to comment
Share on other sites

Heated bed temperatūru printējot PLA lieku uz 60 grādiem, ABS- 100-110 grādi. Metāls noteikti uzkarstu- tāpēc cilvēki taisa siltumizolācijas kārtu. Efektīvs un pieejams variants ir- izolējošā follija (alumīnija follija, kurai viena puse ir ar 1-2mm biezu piķi, vai ko tamlīdzīgu, uzlīmēta uz iepakojuma kartona (tas ar viļņotu profilu pa vidu).

Kustīgajām daļām jābūt pēc iespējas vieglākai, lai mazinātu inerci. Es gan nezinu kādas ir nerūsējošā tērauda īpašības karstumā- deformējas vai nē, tāpēc komentēt par nerūsējošā tērauda izvēli pamatnei nevaru.

Link to comment
Share on other sites

Vienkārši wow. Tādus varētu tirgot kā dizaina preces pa milzīgām cenām.

 

btw, dabūju gultnīšus, takā cerams tuvākajās nedēļās jau likšu kopā.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
U-MADz

Labi, tātad nedaudz laiku veltīju konstruēšanai.

 

Rekas arī pagaidām sanāca.

 

IMG_3846.JPG

 

IMG_3847.JPG

 

IMG_3848.JPG

 

IMG_3849.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

Vienīgi nācās improvizēt ar distancerīšiem, jo savādāk tā zoblente nesanāca ne tuvu vienā taisnē, kas būtiski ietekmētu darbību un precizitāti. (manuprāt)

 

IMG_3850.JPG

 

IMG_3851.JPG

 

Pagaidām viss. Jānopērk vēl dažas skrūves un šaibas, atsperes un jāsazāģē finieris priekš pamatnes, tad varēšu turpināt. :)

Link to comment
Share on other sites

U-MADz
:) Pagaidām centīšos pēc iespējas ātrāk strādāšanas stadijā, bet jūtu ka tās siksnas būs jānomaina pret T2.5 vai GT2...
Link to comment
Share on other sites

Sveiki tautieši! Jau kādu laiku strādāju pie sava 3D printera projekta. Man pašam negribējās pirkt jau gatavu 3D Printera kitu, tāpēc izdomāju būvēšu savu no nulles. Par pamatu būvēšanai izmantoju internetā pieejamo informāciju.

Esmu izveidojis blogu, kur var sekot līdzi tapšanas gaitai http://www.3ddraftbox.com/.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Aleksejs

Super!

Iesaku vēl pacensties un iztulkot arī angļu valodā un iepostēt, piemēram iekš hackaday.com

Link to comment
Share on other sites

Man tagad viss nedaudz apstājies, jo jāgatavojas eksāmeniem, bet līdzko beigsies skola, uzreiz turpināšu.

Link to comment
Share on other sites

Varbūt kāds man šeit var palīdzēt.

Esmu atdūries pie nelielas problēmas ar 3D printera būvēšanu. Nepieciešama speciāla virpota maza izmēra misiņa detaļa printera galvai. ss.lv sludinājumos metāla virpotāji atsaka (tad vienam par maz apjoms, otram nav materiāls, nav tik maza virpa u.t.t).

Varbūt kādam ir zināms kāds metāla virpotājs. Protams par samaksu sarunāsim.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eh... Pa šodienu paspēju pielikt pamatni un apsildāmo virsmu. Pirmdien centīšos paspēt uztaisīt Budaschnozzle, vai ko līdzīgu tam. Tad jau redzēs kas sanāks.

 

Update: Pa vakardienu paspēju sakustināt asis, pagaidām viss baigi forši strādā :)

Link to comment
Share on other sites

Kā ar sprauslu sokās? Man ar to bija lielākā ķēpa- pat ar pasūtītu hotendu (http://reprap.org/wiki/ParCan-Hot-End) bija dikti liela ķēpa (pirmajam iznīcināju apaļo PTFE vadīklu/siltuma "atdalītāju"?)

 

 

Varbūt kāds man šeit var palīdzēt.

Esmu atdūries pie nelielas problēmas ar 3D printera būvēšanu. Nepieciešama speciāla virpota maza izmēra misiņa detaļa printera galvai. ss.lv sludinājumos metāla virpotāji atsaka (tad vienam par maz apjoms, otram nav materiāls, nav tik maza virpa u.t.t).

Varbūt kādam ir zināms kāds metāla virpotājs. Protams par samaksu sarunāsim.

Ja tas ko palīdz, misiņa/vara stieņus vari meklēt Tehlat'ā, uz tās ielas starp Dominu un VEF tiltu. Viņi ar visādiem krāsainajiem metāliem ņemās. Varbūt virpotājiem būs lielāka interese, ja nāksi ar savu materiālu.

Link to comment
Share on other sites

Hotendam vajadzētu būt gatavam šonedēļ, tad redzēs ar ko tētis būs nācis klajā, jo grib izmantot keramiku, kas nāk pie metinātājiem? Vai plazmas? Īsti neatceros, bet vajadzētu būt ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Printera galva man sagādā vislielākās problēmas. Jo detaļas jātais individuālas un LV maz, kas zin kā tādas izgatavot. Printera galvu biju iecerējis tādu kompaktu, bet nu jau jādomā kā pārbūvēt, jo īsti nestrādā. Problēma ir saistībā ar pakāpenisku temperaturas pāreju, kas manā gadijumā neveidojas un printēšanas materiāls aizsprosto ieeju.

 

post-92962-0-59149600-1339573230_thumb.jpg

post-92962-0-11712600-1339573231_thumb.jpg

 

Par pamatu savai 3Dp galvai ņēmu šo ideju. http://www.makerbot.com/docs/thingomatic/mk7/

Link to comment
Share on other sites

Neesmu mehānikas inženieris, но мнение имею.

Pēc bildēm noprotu, ka problēma varētu slēpties faktā, ka plastmasa izkūst pārāk ātri. Ideālā gadījumā plastmasas kušanai būtu jānotiek tieši pirms izejas sprauslas- tāpēc arī parasti sildelementu iesaka likt pēc iespējas tuvāk sprauslai. Tajā Makerbot galvā ir diezgan liels nerūsējošā tērauda klucis, kas atrodas starp sildelementu un extruderi, kas arī novada to lieko siltumu pirms tas sasniedz extruderi.

Sildelementa izolācija arī varētu kaut ko dot- tā bronzas klucīša ietīšana siltumizolējošā lentā. Es gan izmantoju stiklašķiedras lentu, ko izmanto izpūtēju remontam + aptinu ar kapton lentu.

IMG_3195.JPG

 

Atcerējos vienu ieteikumu topošajiem printeru operatoriem- nepērkat PLA plastmasu no reprapworld.com. Divas dienas nomocījos mēģinot panākt, lai tā nevērpjas atdziestot- temperatūra pie extrudēšanas, pamatnes temperatūra, ventilatora esamība/neesamība. Taču visas detaļas ko mēģināju drukāt vērpās tā, ka nevarēju neko izdrukāt. Brāķētie pololu soļu motora draiveri arī nāca no tā paša tirgoņa.

 

Tad atcerējos, ka bija vēl palikuši daži metri PLA plastmasas no reprapsource.com- ar to šādas problēmas nenovēroju.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
(labots)

Tā kā savu RepRapu esmu izjaucis un uzbūvējis nedaudz precīzāku/ērtāk regulējamu/ātrāku printeri, ir palikušas liekas atlikušās detaļas.

Ja kādam ir interese, varu piedāvāt RepRap rāmja komplektu: https://lh6.googleusercontent.com/-kBLv1AZvHE4/TmqHQYrWClI/AAAAAAAABKY/EW4i2Jw0Bmc/s1024/IMG_2663.JPG
Piedāvājumā ietilpst:

  • Visas printētās detaļas, kas vajadzīgas klasiskajam Prusa Mendel variantam,
  • Vītņstieņi, gludie stieņi,
  • Zobsiksnas, motoru zobrati (5mm ass diametram),
  • Ekstruderis 3mm plastmasai,
  • Visi gultņi.

Bilde: https://lh6.googleusercontent.com/-kBLv1AZvHE4/TmqHQYrWClI/AAAAAAAABKY/EW4i2Jw0Bmc/s1024/IMG_2663.JPG

Priekš pilna RepRap'a pietrūkst:

  • hotends,
  • elektronika, bar. bloks,
  • motori,
  • apsildāmā pamatne

Piedāvājuma cena- 50Ls.

Labots - fest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ir gan. :)

 

Sameistarots Hotends. Paslaik gan ir problema tada, ka sildelements ir bik pa tuvu X-ass platformai, kas var novest pie kushanas :D Bet to nedaudz velak, neesmu Latvijaa.

 

Paspiedu nedaudz ABS plastmasu (dabuju par brivu "paraudzinju" no cehu reprap lapas). Gaidu, kad atnaaks PLA rullis.

 

Bildes.

 

20120709_175401.jpg

 

20120709_175352.jpg

 

20120709_174850.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

UPDATE:

 

Ok, sanāca visu tehnisko daļu pabeigt. :)

 

Printeris principā ir gatavs, bet pie riktīgās printēšanas tā arī netiku. :(

 

Tā arī vēl neesmu atradis vainu, bet... Termistora mērījumi uzrādija konstantas 130 un 260 (heated bet :D ) grādu vērtības. Apjautājos irc, apskaidroja, ka iespējams nomiris kontrolierim a/d konvertētājs. Bet pēc kontroliera testēšanas itkā neko neatrada.

 

Par spīti nespējai sildīt plastmasu, motori joprojām strādāja lieliski, tapēc pieķēros pie "sausās printēšanas". Esmu pārsteigts, ka tur viss strādā tik smuki :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=9qtKAbZieCs&hd=1

Link to comment
Share on other sites

Tad jau labi :)

 

Šodien centīšos atrast problēmu... Iespējams, ka tas mikrokontrolieris ir jauns jādabū... Bet tad jau redzēs.

Link to comment
Share on other sites

1) Nemēģināji ielādēt kādu parastu arduino skeču, un paskatīties, ko rāda analogās ieejas pie kādām pretestībām? http://www.arduino.cc/en/Tutorial/Potentiometer

2) Ko rāda, ja termistori vispār nav pievienoti?

3) Ja negribi gaidīt to mikrokontrolieri no ārvalstīm, vari argusā nopirkt atbilstošu atmegu un iešūt firmwari pats.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kad nav pievienoti rāda maksimālās vērtības. Tās vērtības rāda visu laiku. Neatkarīgi vai ir vai nav pievienots. Par tām pretestībām nezinu, bet tam kontrolierim kkas aizgāja pa ***** jo tāda situācija a vcc ar zemi caur kontrolieri nekādīgi nevar saiet kopā. + vēl viņš sila. Tā atmega nav agusā. Iepriekšējo arī sūtīju no Mousera, tagad ar. Tik bija čakars ar bootloaderi.. Bet ja jau vienreiz izdevās, gan jau ka otreiz arī izdosies.

Ahh... Un par to video.. Man akaunts tika nobanots. Nu dēl cita video. Kuru acīmredzot skaudīgi cilvēki noflagoja. Moš ielikšu vēlāk pa jaunam.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...