Jump to content

Kura mašīna - kurai valstij?


Recommended Posts

Labdien, forumieši!

 

Gribēju uzjautāt - gan jau šeit ir zinoši un erudīti cilvēki, kas šajā lietā orientējas:

visiem zināms, ka Opel, BMW ir vācu autoindustrijas produkti, un tieši tāpat man radies jautājums par:

 

SAAB, Volvo, Renault, Crysler un Mercedes markām - no kurienes (teorētiski) ir šīs mašīnas, to koncepti.

 

\\ pieļauju, ka tāpat liek kopā viņas kaut kur Ķīnā, kā jau visu. Turklāt, meklējot, atradu par Zviedrijas autorūpnīcām.

 

Lūdzu apskaidrojiet.... :)

Link to comment
Share on other sites

darklight

Ja pēc izcelsmes, tad:

SAAB, Volvo - zviedri,

Renault - francūži,

Crysler - ASV,

Mercedes - Vācija.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mercedes arī ir Vāciešu autiņš.

Saab - Zviedrija, Volvo - arī zviedrija, Renault - Francija, Crysler - ASV.

Protams, ja nemaldos, tāpēc palabojiet.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

darklight

Tagad jau viss samaisījies vienā putrā, es sapratu, ka autoram interesē vēsturiskā izcelsme.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Par BMW Tos stele kopa pa visu pasauli,tai skaita krievija,Turcija, ASV,Ta pa ar Opeli Anglija tas ir Vauhall,Isak sakot visi esam Kjinieshi!:on_the_quiet2:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Un Opels tur Down Under zemē ir Holden. Bija viens Holdens, tipa opelis vectra ar 6 litru motoru, vot tas bija labais :)

Ā, vēl bija Lotus Omega :)

 

Jautrākais ir tas, ka Opelis piederēja GM jau pirms 2. pasaules kara. Jautrība bija kara laikā, kad Opelim lika ražot auto vērmahtam. Laikam jamie uz laiku pievērās, līdz kara beigām...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ja pēc izcelsmes, tad:

SAAB, Volvo - zviedri,

Renault - francūži,

Crysler - ASV,

Mercedes - Vācija.

 

Daudzus zviedru Volvo modeļus liek kopā Holandē,SAAB-am kādreiz bija rūpnīca Somijā.Franču Renault pamatā tiek likti kopā Turcijā,amerikāņu Chrysler Eiropas modeļi nāk no Austrijas,vācu Mercedes M klasi ražo ASV,busiņus Turcijā,vācu Volkswagen,manuprāt,reti kurš modelis ir no Vācijas,piem. Touareg-Ungārija,Jetta un NewBeatle-Meksika,Polo-vismaz 4-as valstis,no Eiropā pārdotajām Toyotām tikai Land Cruiser ir japānis ...Tā ka zīmoliem ir visai maza saistība ar valstīm,kur tie radušies.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tagad jau viss samaisījies vienā putrā, es sapratu, ka autoram interesē vēsturiskā izcelsme.

Tieši tā! :)

Liels paldies, kolēģi...

Link to comment
Share on other sites

nav jēgas saistīt zīmolus ar valstīm,tas ir tāpat kā teikt,ka Nokia ir somu,kaut gan jau sen pieder amerikāņu pensiju fondiem un telefonus Somijā arī neražo...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

"sen pieder", tas skaidrs.

Bet šoreiz tiešām bija jautājums par to, no kurienes vispār kas tāds radies, respektīvi - pirmsākumu avots, sauksim to tā. :whistle3:

Link to comment
Share on other sites

Vai ar Chlysler tomēr nebijā tā , ka tam galvgalī ir Chrysler koncerns , taču autiņi ar zīmolu Chrysler tiek ražoti Eiropā (dažam labam pat ir Itāļu motori) , zīmols Dodge ir priekš ASV tirgus , bet Plymouth , Kanādai . Pēc skata vienādi autiņi ar savstarpēji aizvietojamām detaļām , tik daži modeļi , dažos tirgos iztrūkst . Tas , ja esmu pareizi sapratis ...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

nu jau par sharan un galaxy tas ir pagātnē.. Ford nomainīja modeli 4 gadus atpakaļ pret pilnīgi citu auto,VW paturēja savu,bet arī tagad ir jauna paaudze.Seat Alhambra šķiet ka ir izbeidzies kā tāds...

Bet ja interesē vēsturiskā izcelsme,tad pietiks ar wikipedia.Vēlākās peripētijas var nākties pētīt sīkāk.

 

Vai ar Chlysler tomēr nebijā tā , ka tam galvgalī ir Chrysler koncerns , taču autiņi ar zīmolu Chrysler tiek ražoti Eiropā (dažam labam pat ir Itāļu motori) , zīmols Dodge ir priekš ASV tirgus , bet Plymouth , Kanādai . Pēc skata vienādi autiņi ar savstarpēji aizvietojamām detaļām , tik daži modeļi , dažos tirgos iztrūkst . Tas , ja esmu pareizi sapratis ...

 

Tas viss saucās Chrysler Motor Corporation ar sastāvdaļām.

Plymouth jau cik tur gadus kā ir likvidēts...

90-tajos apvienojās MB ar Chrysler un radās DaimlerChysler korporācija,kas liekas 2 gadus atpakaļ ar blīkšķi izšķīras,šobrīd amerikāņi koķētē ar FIAT konceru un būvē aliansi.

Bet tā jau Chrysle un Dodge cenšas šobrīd atšķirt vienu no otra pēc ideoloģijas - tjipa pirmais vairāk uz luxus,otrais uz sportu.

 

Galu galā,ja šobrīd grib kaut ko saprast,tad beigās nonāc pie secinājuma,ka autoindustrija ir viens milzīgs zirnekļu tīkls.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Porsche ar FIAT jau arī gan labi brāļojas. Viena un tā pati "famīlija" nosaka toni abos koncernos. Tik nevar sadomāt kurš kuru nopirks, lai ir par ko kādu salu ar visiem melnajiem valdei iepirkt.

Link to comment
Share on other sites

Porsche ar FIAT jau arī gan labi brāļojas. Viena un tā pati "famīlija" nosaka toni abos koncernos. Tik nevar sadomāt kurš kuru nopirks, lai ir par ko kādu salu ar visiem melnajiem valdei iepirkt.

 

nespīd nopirkt,tad būs antimonopola komisijas bļāviens

Link to comment
Share on other sites

Vispār tā bilde, kas ir iepostēta augšpusē sen jau ir novecojusi un neatbilst īstenībai. Krīze dara savu. :on_the_quiet2: Tagad oligopols izskatās sekojoši:

cartubemap2010-630op.jpg

 

Porsche ar FIAT jau arī gan labi brāļojas. Viena un tā pati "famīlija" nosaka toni abos koncernos. Tik nevar sadomāt kurš kuru nopirks, lai ir par ko kādu salu ar visiem melnajiem valdei iepirkt.

Vispār nevis FIAT, bet gan VW. :close_tema:

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...