Jump to content

Benzīns > Dīzelis > Gāze, vai tiešām?


key-abc
 Share

Recommended Posts

Bruketajs

 

 

3) Budžeta izdevumi ir rēķināti, ņemot vērā šī nodokļa ieņēmumus. Ja šo nodokli transformē, tad jānodrošina tādi paši ieņēmumi, lai varētu valsts galus savilkt. Un tas ir apmēram 9 centi +PVN pie katra degvielas litra, ja to pārnes uz degvielu.

Kāpēc tam būtu jāuztrauc mani vai citus, kur valstij ņemt naudu? Lai mazāk plītē un būs mazāk jāieņem!

No otras puses - kāpēc man būtu jāuztraucas ja kādam, kas gadā tiešām nobrauc lopiskus kilometrus, atšķirībā no manis, ekspluatācija sadārdzināsies? Cik izmanto ceļus, tik arī maksā.  

Link to comment
Share on other sites

Gints_lv

35 eiro problēma? Smaga, jauna , tātad brīvu līdzekļu pietiekosi. Atkal ''gerkeni'' ar savu dīzeli.

Link to comment
Share on other sites

P.S. Vinnēs tikai tie, kas maz brauc.

Bet tur jau ir tā doma - kas vairāk brauc, vairāk maksā; 

man nodoklis tagad ir 140EUR, nobraucu apuveni 13 000 gadā, ja rēķinu, ka mans drapaks ēd 10l uz simta, tas gadā ir 1300 litri degvielas; Ja pieliks klāt 5 centus, tad es gadā papildus samaksāšu 65 EUR, NEVIs 140EUR - un tas IR pareizi, ka vairāk brauc-vairāk maksā, nevis visi vienādi!

Labots - zulus
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Nu tak cik reizes ir skaidrots - Latvijā nav tāda ceļa nodokļa! Par ceļa lietošanu ir viens nodoklis, kurš diezgan atbilst pasaules praksei - https://www.lvvignette.eu/

Transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis varētu klasificēties kā šajā tabulā  taxes on ownership - http://www.acea.be/uploads/publications/EU_Summary_2015.pdf

Un tāds ir lielākajā daļā ES valstu.

Link to comment
Share on other sites

Labi, kas ko kā definē ir viens, bet otrs ir, ka nevar no visiem prasīt vienādi, jāprasa nodeva/nodoklis atkarībā no tr.līdzekļa lietošanas, ko var noteikt TIKAI pielieko pie degielas cenas klāt; 

e=d - vai pašam Tev šķiet normāli, ka opis, kurš gadā nobrauc 5 000km maksā tādu pašu nodokli kā tādas pašas markas/modeļa takša vadītājs, kurš nobrauc 10x vairāk?

Link to comment
Share on other sites

Saeimai līdz 1. septembrim ir jāsalīdzina mūsu sistēma ar civilizētajām valstīm

 

 

Visupirms ir jāsalīdzina ar kaimiņiem. Kāda mums daļa, kāds nodoklis Austrālijā vai Austrijā. Latvija globāli ir tik liela, ka gandrīz visu Latvijas teritoriju var uzskatīt par pierobežas zonu un tādā situācijā kaimiņu lietas daudz ko spēj ietekmēt. Kā te biedē kaut kāda asociācija, situācija, ka CN izmaiņu gadījumā cenas degvielai celsies par ~7-8 santīmi, nav iespējama.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

tas ir tax on ownership. vienādi neprasa, pēc masas un citiem parametriem.

un tāpēc jau tas nav vienīgais auto nodoklis, pēc nobraukuma ir akcīze (uz litriem) un tur katrs maksā pēc nopelniem.

tad jau es varētu gaudot, ka man sanāk šo akcīzi maksāt arī par degvielu zāles pļaušanas traktoriņam, ar kuru pa ceļu nekad nebraucu. un kaimiņš (nav domāts tas duraks no saeimas) par motorzāģi, ar ko šis malku zāģē.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Nu, e=d par kaut ko pārliecināt būtu grūti.

Ja nopietni - nu nav mums tie nodokļi pieskaņoti ieņēmumiem un valsts garantijām un sniegtajiem pakalpojumiem - ar to tad arī jāsāk. J aLietuva var nodrošināt normālus ceļus, neiekasējot katru gadu no katra par automašīnas esamību, tad mūsējiem arī ir jāvar. Un jāaizmirst nolāpītais "veiksmes stāsts"

Un piesipties Kaimiņam šeit vispār ir off-topic!

Link to comment
Share on other sites

Gints_lv

Pa tēmu. Kļuvu laimīgs gāzmašīnas īpašniegs. 1993.g mitsubishi colt. Motors esot 1.6L . Uzpildijos pa 24E degviela 10L un gāze 27L . Atrakstīšos kad nākam reiz pildīšos. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kādreiz bija spēcīga komanda turpat blakus Čiekurkalnā - DTC. Kas tur tagad notiek - nezinu, cik zinu, arī tā komanda pašķīda.
 

 

Daudziem bij grūti - tai skaitā man, jo bij jāmeklē jauna vieta kur sakarīgi kopt auto, bet alternatīva ir atrasta. 

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

Labi, ka neesi laimīgs mopēda delta, kas aprīkots ar gāzi, īpašnieks...

Labi, ka viņš nav Trollis - Čaks Noriss... ;) 

Link to comment
Share on other sites

Tā tabula nav pareiza. Vācijā dīzeļdegviela maksā 95 līdz 99 centus par litru.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ezis666

Tu, murmul, labāk parādi, kur to jibiodīzeli tagad var nopirkt, lēti, un tīra veidā.

un man autiņam uz bākas vāka rakstīts diesel/biodiesel,kā arī instrukcijā atļauts lietot. tIKAI biežākas filtra maiņas

Link to comment
Share on other sites

 

 

Rīt - degvielas sistēmas remonta diena.

 

tas pamatā aizvēsturiskiem graustiem. tiem tāpat laiks uz tolmetu posties.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

tas pamatā aizvēsturiskiem graustiem. tiem tāpat laiks uz tolmetu posties.

Ne gluži - lielai daļai jauno dīzeļu nav paredzēta biodīzeļa lietošana, bet ne katrs dīzelists māk lasīt un bieži vien iespēja ietaupīt aptumšo acis un tiek ieliets bākā tas draņķis.

Biodīzeli pārsvarā kkādi zemniekveidīgie tirgoja. Bet nav svarīgi, jo tāpat nevienam to nevajag.

Link to comment
Share on other sites

1) Kas šīs diskusijas ietvaros tiek saprasts ar biodīzeli? Ja tikai 100%, tad ar to tiešām nav tik vienkārši ar jaunākiem auto. Ar tiem pašiem VW koncerna dīzeļiem no 90-to gadu vidus līdz 2007. gadam pasaules pieredze pozitīva.

 

2) jaunākiem dīzeļiem 100% biodīzeļa lietošana neko nenodara degvielas sistēmai. Tas var pašķaidīt eļļu dzinējā un radīt problēmas dzinējam ar laiku. Bet arī nav aktuāls, piemēram, Toyotām. Kur ir piektā sprausla, nevis brutāli spļauj lieku degvielu cauri dzinējam, lai izdedzinātu DPF.

Link to comment
Share on other sites

tiem, kas aprīkoti ar SCR sistēmu, arī nevajadzētu būt problēmām.


(kā tieši avots? google - "post-injection oil dilution" ir daudz avotu par tēmu)

Link to comment
Share on other sites

Ā, nu ja google, tad ir ticami...

Link to comment
Share on other sites

ja kāds grib pieminēt veco dziesmu par biodīzeļa (faktiski tā sastāvdaļas metanola) ietekmi uz gumijas detaļām - tad tādu nemaz nav augstspiediena dīzeļu degvielas padeves sistēmās.

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Nekorekti izmantota terminoloģija. Tas metanols tajā biodīzelī nav ķīmisku vielu sajaukuma sastāvdaļa, bet gan ir ķīmiski reaģējis un veidojis jaunu vielu - esteri.

te gan etanola reakcija

http://estudijas.lu.lv/pluginfile.php/168593/mod_resource/content/1/Biodegviela.IM.2013.pdf

Tas, ka metanolam ir sķīdinātāja spējas un esterim arī tādas ir, kuras pamatoti vai nepamatoti pieraksta visādu trubu un blīvju bojājumiem un vecu dīzeļa atlikumu uzcelšanai no nogulsnēm ir cits stāsts, tāpat arī tas, par cik neizreaģējušais metanols(reakcijas sākuma produkts)  ir atdalīts no estera (reakcijas beigu produkta).

Labots - Raimonds1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...