Jump to content

Benzīns > Dīzelis > Gāze, vai tiešām?


key-abc
 Share

Recommended Posts

 

 

ja pa lēto, tad brauc vairāk

Vai tiešām? Vismaz pie sevis neesmu novērojis - braucu tur kur vajag, speciāli tāpat vien diez vai kāds riņķī braukā. 

Link to comment
Share on other sites

skrachs

Biežāk braucu dažādās ekskursijās, uz jūru utml. Vecākus varu biežāk apciemot un aizbraukt kaut sīkuma dēļ.

Labots - skrachs
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

 

 

lai to visumā izlīdzinātu starp dažādām degvielām

 

kaut kā neuztvēri iemeslu

 

tādējādi valsts budžeta ieņēmumus no šī nodokļa varētu palielināt par 2,3 miljoniem latu, turklāt akcīzes celšana ļautu arī par pusmiljonu latu palielināt ieņēmumus no pievienotās vērtības nodokļa.

 

Link to comment
Share on other sites

Finanšu ministrijā skaidro, ka doma ... saistīta

 

tu salavecim arī tici?

 

 

 

izzūd gāzes pievilcība

 

pašam šobrīd ļeņins rēķināt, bet kaut kur manīju ciparu +1 santīms uz litru

Link to comment
Share on other sites

Par 2.3 santīmiem uz litru. Akcīzes nodoklis nav vienīgā cenas sastāvdaļa. Četru gadu laikā cena ir svārstījusies no 36.8 līdz 42.3 santīmi par litru, pašlaik 37.9. Uz bāku sanāks Ls 0.50 vairāk.

Link to comment
Share on other sites

Šim topikam labāks nosaukums būtu: benzīns, dīzelis, smirdoņa.

Bet nu katrs jau savu auto tā vai tā uzskatīs par labāko.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

aoma, cik un kādas gāzes iekārtas esi redzējis? Droši vien kādu vecu opeli vai auģiku ar pašu lētāko iespējamo sistēmu. Smird nenoregulētas gāzes iekārtas. 

 

Un tā rodas mīti, analoģiski kā motora sausināšana un citi fufeļi. 

Labots - Skrandainais
Link to comment
Share on other sites

Peleecis

Visvairāk sajūsmina , kad par gāzes smirdēšanu sāk sprietelēt traktoristi :D . paspriedelē , uzspiež , un prom ir , aiz sevis atstājot smirdīgu mākoni :D

Labots - Peleecis
Link to comment
Share on other sites

Sandriss

Šoreiz aizsvilos!!!

 

AOMA - atbrauc uz Siguldu un es Tev iedošu izmēģināt savu Santa Fe!!! Un varēsi ostīt motoru,izpūtēju,salonu, visu(arī pārslēgšanās brīžos)!!!

Vari paņemt līdzi draugus,kas būs liecinieki!!!

Smakas nav NEKĀDAS!!! Varbūt ir kaktu kantoros liktajos autiņos!!!
Manā gadījumā Henrihs ar dārgā gala sprauslām (695 vai 795LS izmaksāja,tagad neatminos).

 

Kur šitādi ................................................................. rodās??? Ja esi pieredzi guvis ar 1987.gada ford sierra,kurai gāzes balons ir mūsu iemīļotais sarkanais 50l balons (pie kaimiņu Jāņa uzstādīts)priekš kartupeļu vārīšanas, tad man ļoti žēl, ekspert!!! 

 

Man pat ar kompi pieslēgtu(drošiem rezultātiem)  līdz 100km/h ar gāzi ieslēgtu pa 0,1 sekund ātrāk ieskrienas nekā ar benzīnu (zinu fizikas likumus,bet tas ir 2x pārbaudīts)..tas tā offtopikam... :)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Atkārtošu vēlreiz - gāzei nav tikai plusi vien.

Es negribu nosaukt, kas ir tā negatīvā īpašība, jo lielākā daļa gāzinieku mēģinās apgalvot viņiem redz' nekas nav noticis. Bet nu apgalvošu, ka arī 4.paaudzes iekārtai dažādos darbības režīmos var būt nobīdes no vēlamās degmaisījuma kartes.

Link to comment
Share on other sites

Neviens no jums nekad nav saodis piedevas, ko liek klāt gāzei, lai sajustu noplūdi? Nu jau gan arī dīzelis un benzīns ir tā "sakristīti", ka maz neliekas, bet nu tik traki kā gāze tomēr nesmird.
Man visa tehnika, gan vieglā, gan smagā, darbojas tikai un vienīgi ar dīzeļmotoriem, un ar jaunām automašīnām, kas aprīkotas ar gāzi, tiešām nav nācies saskarties, bet vecās, kādu laukos ir vairums, piedodiet, smird visas, lai tur kāda sistēma, kaimiņ vasjas vai autorizētā servisā likta.

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

Sandriss

Varbūt, bet ne es, ne man zināmie cilvēki nav saskārušies ar problēmām pagaidām...Es lietoju virs gada jau (virs 30k km), tevam mazak km, citam starp mums, bet problēmu vēl nav bijis...

 

Man ekonomija ir jūtama. ar benzīnu bija līdz 12l un tagad ar gāzi 15-17l (braucu agresīvāk nekā ar benzīnu :) ).

 

Radam ekonomija īpaši jūtama - Grand Cherokee ar 4.7. ieliet 20l benzīna vai 22l gāzi ir šķirba naudas izteiksmē... :)



Aoma - pieminēju to SIERRA modeli,jo ar tādu man bija darīšana - gadus 10 atpakaļ Omiņai bija! Liels balons bagažniekā, jauda zuda pa 30% vismaz ja ne uz pusi...un smaka ar bija traka...bet tas bija sen un tiešām veca iekārta...laiki mainījušies...

 

Nav jau labi man te slavēt gāzi,ja daudzi pāries uz to - pacels cenas mūsu "superīgā" valdība.. :)

Link to comment
Share on other sites

Es braucu ar dotēto dīzeli, sanāk ne tikai darbam, bet arī privātajām vajadzībām (daudz jau nebraukāju), tā kā gāzes iekārtas man atmaksātos labākajā gadījumā 5-8 gadu laikā, kuru pārsniedzot, tas vairs nebūtu saprātīgs auto ekspluatācijas termiņš.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Kā reiz es savu autiņu plānoju aprīkot ar gāzi, pašlaik tiek kasīti līdzekļi un apvārdota sieva, kas galīgi joprojām netic gāzes ekonomijai. Te vienam gāzeniekam citā forumā uzprasīju izmaksas.Vēl tikai jāsaprot, kas ir labāks, kādu labumu dod. 

 

Autiņš MB C240 ar 2.6L V6

 

 

Šim modelim ir 6 cil. ieteiktu likt membrāna sprauslas ar uzlabotu filtrēšanas elementu , summa būtu šim komplektam 480-490 ls.
Var likt vēl matrix sprauslas , summa 560 -580 ls.
Garantija 2 gadi bez nobraukuma ierobežojuma.

 

Labots - Skrandainais
Link to comment
Share on other sites

WitaminC

sakumu palasiju, pec tam nelasiju, bet vienu gan varu pateikt - benzins ir vislabakais ateljotaajs pasaulee, tapec gaze un sausina motoru ir bleenjas. 

Link to comment
Share on other sites

Iekopēšu pats savu sakāmo no cita foruma par nodokļa izlīdzināšanu. Nezinu, ko ieleja gribēja pateikt, laikam jaut to, "nu ko, labs cilvēki, gāzes iekārtas uzlikāt a tagad nekādas jēgas nebūs!"

 

Nebūs tik traki, LV vispār gāzei drīkst variēt tikai ar akcīzes nodokli, kas dīzelim un bendžai ir ap 18 santīmiem litrā, bet gāzei, kaut kas ap deviņi. Ja izlīdzinās likmi, tad gāzes cena augs vien par vēl deviņiem santīmiem. Pašu gāzes cenu LV noteikt nevar, to regulē ES regulas attiecībā no naftas un pēc tam benzīna cenas. Gāze nemaksās 1ls litrā, ja vien benzīns nemaksās 3ls/litrā

Link to comment
Share on other sites

Sandriss

Ieleja- kāpēc man nodoklī tik pat jāmaksā,ja reiz es kaitīgos izmešus mazāk izdodu???

 

it kā vienādas summas maksāju...tulīt(jeb rīt) eju TA, maksāšu nodokli... nejūtu atlaidi... :)

 

 

Šai tēmā nekad nebūs līdzskaņas...vienmēr būs pretrunas...

 

Bet, ja reiz esmu ieguldījis naudu gāzē- es nevēlos jaunos nodokļus utt...

Link to comment
Share on other sites

marrtins

 

 

bet pēc būtības tas pats citāts - divi līdzīgi auto, viens ar benzīnu, otrs ar gāzi, abi nolieto ceļu visai līdzīgi

Un kāds tam sakars ar akcīzi? Par "ceļiem" mēs maksājam atsevišķi. To Matīss vēl nupat pa LR1 pateica un piesaistīt ceļu nodokli degvielai tas nav plānots pārskatāmā nākotnē.

 

Kungi vienkārši sajutuši naudas smaķeli, tāpē arī sāk cilāt šo tēmu. Laikam par daudz gāzenieku savairojies - vajag bik pacirpt.

Link to comment
Share on other sites

 

 

IT "intelektuāli" - tam ir vistiešākais sakars ar akcīzi

Un tas būtu? Es ceļu nodokli nomaksāju tādā pašā apmērā kā citi, neatkarīgi no degvielas tipa.

 

 

 

ja ir trīs ielu/ceļu lietotāju - benča/dīzelene/gāze - tad kāpēc vienam no tiem ir daudz mazāks akcīzes nodoklis?

Ar gāzi mazāk co2 izmešu, attiecīgi var vairāk pārdot kvotas. Varbūt es ar autogāzi sildu istabu nevis deldēju ceļus?

Link to comment
Share on other sites

Guest wersa

Pirmais autiņš man bija ar dīzeli, bez turbo. Nākamie - tikai benzīnnieki. Nekas salonā no tā dīzeļa neoda, tikai ziemā pielaist ne tik easy.

Tagad ar benzīnu braucu, gāzes man nav bijis ne uz viena autiņa.

Remonts - visdārgākais remonts būs vecam benzīīniekam ar turbo un interkūleri... Protams, TDi dīzeļiem arī remonts dārgs, tak visi tien nav vienādi nobraukti :) . Benzīnnieka, piem 1,6 litru hondas kam 160ZS bez turbo -izjaukšana neesot nekāds prieks, gemorojs. Jamam komplicēta SDV, daudz sīku detaļu...Tādus uz vieniem no Civic lika, vēl kādiem tur Hondām.

Link to comment
Share on other sites

Gāzes iekārta atmaksājas ātri.

Kas attiecas uz jaudas zudumu - viņš ir minimāls. Tāpa par gāzes "sausumu" - modernajām gāzes iekārtām ir speciāla eļļošanas sistēma. Tā eļļa viena maza bundžiņa gadu iet. Katrā ziņā - nezinu kāpēc visi neliek gāzi - no ekonomiskā aspekta lieliski.

Link to comment
Share on other sites

Guest wersa

To gāzi uz turbīnnieka var uzlikt? Respektīvi uz benzīnmotora ar turbo?  Un kā dzīvojas uz čipota benzīnnieka bez turbo?

Ar gāzi priekš auto man nekādas pieredzes...

Labots - wersa
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Te ir viena gāzes spečuka viedoklis no bmwpower, kas ļoti daudz ir braucis ar gāzi. Šī doma ir tapusi 2 gadus atpakaļ un, iespējams, kaut kas šajā aprakstā var būt mainījies. 

 

 

Lielāka slodze ir vārstiem, jo gāze ir sausāka un nav kapilāra, kā benzīns, kurš saskaroties ar detaļām kas ir pa ceļam - tās atdzesē. Līdz ar to vārstu darba temp ir augstāka, un tiem kopā ar vārstu sēžām galvā un vadīklām nākas vairāk iesvīst. Ja ir doma motoru regulāri griezt un mocīt - gāzi likt nevajag. Mašīnām ar vārgākām galvām Toyotas, Mazdas, Hondas, Fordi - kā risinājumu izmanto papildus eļļošanas sistēmu FlashLube, kas pilina klāt piedevu .. bet personīgi ar to saskāries neesmu. Ja Auto ir ar tiešās benzīna iesmidzināšanas sistēmu, VAGu FSI un Micuku , Mazdu GDI .. par gāzi aizmirstam uzreiz un nemaz nemēģinam par to sapņot. Itkā ir iekārtas kas ir tam domātas, bet pēc 20000 km benzīna sprauslām esot kirdik tik un tā. Darbības princips tāds - 4as reizes tiek iepūsta degkamerā gāze 5ajā reizē benzīns, lai atdzesētu benzīna sprauslu, kur tiek bezdarbībā dedzināt iekš degkameras. Reāli nekas tur neatdziest un tā sprausla nodegot tik un tā.

Ja braukšana ikdienā ir īsāka par 10km, arī tad ar gāzi sapītes nav jēga. Skaidroju kāpēc.
Par piemēru paņemšu 4ās paaudzes iekārtu (gāzes ceļš būtu tāds: balons->iztvaicētājs(reduktors)->dozatori(sprauslas). Gāze LPG gadījumā balonā sēž sašķidrinātā veidā. Kad no rīta sākam braukt auto ed benzīnu, jo dzinēja dzesēšanas šķidrums vēl ir auksts, bet gāzes iekārtai ir vajadzīgs siltums, lai iztvaicētājs varētu pildīt savu pienākumu un gāzi sasildīt ... lai tā pa ceļam visu nesasaldētu gabalā, jo "LPG"(sastāv no Propāna, kurš iztvaiko pie -42, un Butāna, kurš iztvaiko pie -5, maisījumu) ... tajā brīdī kad gāzes reduktors ir sasniedzis tos ~+30it grādus un ECU pārslēdz dzinēju darbam ar gāzi, realitātē visa pārējā gāzes maģistrāle kas ir aiz reduktora, ieskaitot sprauslas, ir vēl auksta. Arī reduktors ar saviem sākotnējiem +30it grādiem no sākuma ne velna to gāzi nav spējīgs normāli sasildīt, un tajā brīdī gāzes smagākā frakcija iztvaiko reduktorā štruntīgāk un jau vairāk šķidrākā nekā tvaika veidā(atgādina smirdīgu eļļu) sāk savu ceļu virzienā uz dzinēju. Mīl aizlīst ar visādām papildus "piedevām" līdz sprauslām, un sačakarē tām dempferus(gumijas riņķīši, kas strādā kā amortizatori(parastajām standarta Valtek sprauslām)) .. ja braukšana ir garāka - viss tas pasākums uzsilst normāli, un problēmu nav .. tā draņķība sistēmai sakarstot vairāk tiek "izžāvēta" labāk.

Pati lielākā problēma ir pie mums tirgotās zaptes kvalitāte. LPG sastāvā būtu jābūt 90% Propāna un 10% Butāna un citu vielu, bet pie mums tā attiecība ir diametrāli pretēja ... jo Propāns ar savu 110 oktānskaitli, pret Butāna 95 ir dārgāks. Tā kā kvalitāte lēkā drausmīgi, tad gāzes iekārtu kura jau ir daudz maz precīza, faktiski ir jāregulē pēc katras uzpildes, jo katru reizi iebraucot tankā iepilda kaut ko citu. Ja gāze ir sūdīga, tad lielos mīnusos tā arī lāgā nenāk ārā no balona ārā, līdz ar to pie liela patēriņa, dzinējam nākas badoties, un mašīnas kompis sāk kruķīt savas LongTerm adaptācijas - līdz iedzīvojies kļūdās ar Check Engine lampiņas pavadījumu. Laba gāze(kur ir daudz Propāns) pie mums tankos ir tad kad termometrs ir iebraucis stipri mīnusos ~ -25 icon_smile.gif. Pa vasaru ir jābrauc ar putru. Otrs, mūsu gāzē ir ļoti daudz piemaisījumu - ir bijuši gadījumi ka nevar izbraukt vienu balonu nesamainot filtrus 2x, kuros var sastapt gan grafītu, gan ūdeni. Pēdējos pāris gadus gan nav justs, bet agrākajos gados bija jūtams arī sēra klātbūtne, kas izpaužās sadegušajos dūmos kā smaka pēc vecām olām.

 

Link to comment
Share on other sites

To gāzi uz turbīnnieka var uzlikt?

Benzīnniekam ar turbo noteikti var uzlikt, vismaz manam auto nav problēmu.

Labots - DrZejs
Link to comment
Share on other sites

 

 

To gāzi uz turbīnnieka var uzlikt? Respektīvi uz benzīnmotora ar turbo?

 

Var, pirms nepilna mēneša uzstādīju gāzi uz V6 twinturbo motora...

Link to comment
Share on other sites

Guest wersa

Tas priecē, ka var uzlikt. Kāds ir ilgi ekspluatējis, kādas atsauksmes?

 

Skrandainais, tas tā var būt, kā tavā citātā.

Cik no svarkas,  nepatika man tas propāns... kaut kā aizdomīgi viņš darījās, bet nu bleķi arī augstleģētie, varbūt tāpēc...

Normāli, bez jebkādiem aizrādījumiem   pilda acetilēnu un skābekli :) .

 

Varbūt ne auto gāzē  pildīt propānu, vismaz 95% propāna sola...bet čakars....

Tiesām tā LPG tik slikta? Un, piemēram, autiņam kam knapi 5 gadi nav riskanti likt to gāzi?

Link to comment
Share on other sites

Jazznfunk

Un ko tas LPG Tev uz turbīnnieka darīs atmetoties? :)

 

Par benzīna un dīzeļa eļļošanu. Ko viņi var eļļot, ja virzuļa eļļas gredzens visu laiku slauka nost eļļu, kas nonāk uz cilindra sienām no kartera puses? Un kādas eļļošanas īpasības ir degošam/sprāgstošam benzīnam/dīzelim? :)

 

Gāzes kvalitāte ir labs jautājums. Es cenšos pildīties vienas firmas tankos - Lukoil. Filtri normāli. Ir gadījies novērot dīvainības uzpildoties citos tankos.

 

Ņemiet vērā, ka LPG "atdeve" ir atkarīga no vēl pulka parametru - kompresijas pakāpe, cik tālu no cilindra atrodas LPG sprauslas + vēl benzīna sistēmai jābūt kārtībā.

Link to comment
Share on other sites

jarajara

kāds akcīzei ar celiem sakars?

10. Fonda ienākumus veido:

 

10.1. likumā "Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu" noteiktās nodevas maksājumi;

 

10.2. likumā "Par akcīzes nodokli naftas produktiem" noteiktā ieņēmumu daļa no akcīzes nodokļa naftas produktiem;

 

likums par ceļu fondu

Link to comment
Share on other sites

Sandriss

BmwPowerists smuki visu sarakstījis, bet ne es,ne mani paziņas vēl nav saskārušies ar dzinēja problēmām!

 

Mans braukšanas stils diezgan agresīvs un regulāri valkāju smagas E piekabes!Ok,man vēl tikai 100000km nobraukums (pag. nedēļ iebraucu :) ), bet tēvam jau 190000!

Onkam ar Grand Cheroki  ap 325000km un dzinējs joprojām darbojas lieliski( šim nav papildus eļļošana). Tā kā es īsti tam kaitīguma EFEKTAM neticu. :)  Galvenais ir veikt regulāri visam apkopes,manuprāt!

 

Un kā minēju - neviens vēl nav saskāries ar dzinēja problēmām ne reizi! :)

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
neviens vēl nav saskāries ar dzinēja problēmām ne reizi!

Pamēģini atvilkt kādas 10-15 min uz 5'000 rpm, ja vien tev gāze šajā režīmā nepārslēdzas uz benzīnu.

Viens šīs 10 minūtes vispār nevar salasīt, cits salasa jau pēc 40'000 km.

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

Jazznfunk

Ja sprauslas ir ātras un to ražība ar konkrētā dzinēja darba tilpumu ir salāgota - viss ir štokos.

Link to comment
Share on other sites

 

 

faktiski ir jāregulē pēc katras uzpildes ...  dzinējam nākas badoties...

Man regulēja divreiz (iedegās "antipollution" lampiņa). Pēc pirmajiem 1000, pēc apmēram 8000. Teica, ka par liesu.

Link to comment
Share on other sites

Sandriss

Dunduk, kam vajadzētu notikt pēc tam?

 

Gan jau 10min nav tādi apgriezieni bijuši... bet 6200 vēl vakar bija reizes 3!Vakar bija eksperimentu diena ar agriezieniem un dzinēja jaudu... :)

Kā jau minēju-pēc gāzes uzstādīšanas braucu diezgan agresīvi un apgriezieni man ir paaugstināti parasti(jo tīk dzirdēt V motora skaņu,kas parādās pēc 3000 apgriezieniem).

 

Vienīgā dzinēja šaize ir bijusi - mainīju ģeneratoru (125ls) (tik laikam ar gāzi sakara nebūs :) ). Kaut kāds korejiešu stulbums - džipveidīgai mašīnai ģenerators novietots dzinēja apakšā,es ziemā dabūnu izbaudīt sniegus līdz spārniem un bija piebrieduši vadu tinumi.

Labots - Sandriss
Link to comment
Share on other sites

 

 

Pamēģini atvilkt kādas 10-15 min uz 5'000 rpm,

A kur tā jādzenas? Ar Jūrmlas šoseju pat nepietiks. Spīdzināt auto 3. robā, nu tur jau arī normāls benzīna motors var saiet grīstē.

Link to comment
Share on other sites

Par Benzīnu/gāzi.Dīzeli strīdēties ir tā pat ka par reliģiju.

Pašam ir Bendzīns un Dīzelis. Bet ja godīgi, nesaprotu šos Baumu cēlājus. 

JA runājam par mašīnu nobeigšanos/ lūdzu statistiku studijā. Personīgi man visa ģimene ir tikai dīzelisti, kopš parādijās pirmie "importa" auto, kā arī esošie paziņas ir dīzelisti pamatā un nevienam nekad nav bijušas šeit minētās "Galvenās" dīzeļu sāpes. MAn piemēram Toyotai, ja es velkos, ieslēdzās automātiskā Filtra tīrīšana, nav obligāti jābrauc virs 2k apgriezieni, viss ir nostrādāts ļoti labi.

Tieši tas pats par gāzi, lietojis gan nēesmu, bet viedoklis ir, - cik tad bieži šādi auto patiešām ir nojājušies?

Te jābūt tīrai statistikai, un arī ja dīzeļi piem ir remonēti 10 un gāzinieki 2, nebūt nenozīme to ka dīzeļi lūst vairāk, jāskatās paralēli, cik ir dīzeļu kopsumma un cik gāzes, kā teikt sāpe uz 100 mašīnām piemēram.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

unknovn

 

Statistiska rodas elementāri - nobrūk motors un vajag atrast vainīgo, lai gan ar vai bez gāzes tāpat būtu nosprādzis. Te arī datoru sprāgšanu grib saistīt ar visādiem procesiem. Vot ēdu bulciņu, a dators vairs neslēdzas iekšā, tātad bulciņas datora klātbūtnē ēst nedrīkst :)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

da vienkārši ZB šie nepamatotie apvainojumi bez pamatojuma, vai ar pamatojumu "Viena tante teica".

 

Viens ir skaidrs - Lietas sprāgst un sprāgs, viss ir atkarīgs no lietošanas un apkopšanas.

 

Vēl viena lieta, Latviešu lepnums neļaus atdzīties par to kad nopircis ir sūdu, pat šajā situācijā aizstāvēs savu lolojumu kā vienīgo un vislieliskāko. 

Link to comment
Share on other sites

Sandriss

Pilnīgi piekrītu!

Ir man bijis dīzelis, patika ka spēcīga grieze!Pārējais nepatika. Pārgāju uz benzīnu atpakaļ. Uzstādīju gāzi, uz doto brīdi esmu apmierināts! Katram savs!

Un piebildei- visi man zināmie cilvēki,kas ir uzstādījuši gāzi saka, ka turpmāk tikai benzīns/gāze auto būs!Protams,ja valdība neizlīdzinās cenas... :)

 

Galvenais ir sekot līdzi tehniskajam stāvoklim,regulārajām apkopēm! Un nepirkt lētāko auto no sludinājumiem,pat nepārliecinoties par tā teh. stāvokli.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pamēģini atvilkt kādas 10-15 min uz 5'000 rpm, ja vien tev gāze šajā režīmā nepārslēdzas uz benzīnu.

 

Diezgan regulāri līdzīgā režīmā uz LPG braucu un nekādu problēmu. (Patīk atvilkt "rallija" režīmā pa grants ceļiem)

 

Kas attiecas uz tiem murgiem ka LPG pieliks nodokli. Nesen lasīju interviju ar vienu ministru kurš solīja ka vismaz nākošo gadu nevienu jaunu nodokli neieviesīs un esošos necels. Jācer ka tas tā arī būs! Vispār tajā priekšlikumā par jauniem nodokļiem bija kaudze ar murgiem. Akcīze cukuram, šokolādei, sālim.... Akcīzes nodoklim ir tā problēma ka viņš ir dārgs. Dārgs - es domāju ka valstij tas izmaksā apaļas summiņas lai kontrolētu lai nodokli maksā (muitas darbs, policijas darbs, papīru kalni) Arī uzņēmējiem sarežģījas grāmatvedība un birokrātiskās procedūras = izmaksas! Tad jau "labāk" ir ieviest gaisa vai dzīvošanas LV nodokli piemēram 1 ls mēnesī no katra kuram ir kaut kādi ienākumi. Tas dos budžetam vairāk kā visi tie gāzes, sāls, cukura un šokolādes nodokļi. Arī iekasēt būs krietni vieglāk....Tomēr jācer ka kungiem ir saglabājies kaut minimums veselā saprāta un godaprāta....

 

Runājot par LPG nodokli, tur ir vairāki aspekti:

1. Ekoloģija - lai arī kāds būtu LPG, viņš sadegot izdala krietni mazāk kaitīgo vielu nekā benzīns, nemaz nerunājot par dīzeli. Daudzi dedzina virtuvēs propānu-butānu, tomēr jābūt maniakam lai vārītu ēst telpās uz benzīna prīmusa. Tīrs ogļūdeņražu maisījums ir praktiski caurspīdīgs, kā ūdens. Benzīns kā zināms tāds nav, jo viņam ir kaudze ar piemaisījumiem kas sadegot dod galveno kaitīgo vielu apjomu. Un ja jau runājam par vienādu nodokli visiem - tad jau arī elektromobiļiem pamatīga akcīze jāliek virsū! 

 

2. Propāna butāna izcelsme. Tās ir gāzes kas "paliek pāri" naftas ieguves procesā. Agrāk praktiski jebkurā naftas ieguves vietā bija lielas lāpas kur šo gāzi vienkārši dedzināja, jo viņu savākt, pārstrādāt, pārvest ir dārgāk kā naftu. Te ir iespēja viņu sadedzināt mašīnu motoros nevis lāpās. Bet tam ir jābūt ekonomiskam pamatojumam. Uzliekam nodokli un priecājamies par lāpām pie naftas ieguves torņiem? Kam to vajag????? 

 

3, Auto LPG praktiski ne ar ko neatšķiras no tās ko lieto virtuvēs un apkures sistēmās. Uzliekam nodokli visam? Lai pensionāri bļauj??? Bet ja balonu gāze būs krietni lētāka par autogāzi - tehniski nav nekas sarežģīts uztaisīt mazu sūknīti kas no virtuves balona pārsūknē gāzi auto balonā. Un te nevarēs uz ceļa paņemt provi ar ko brauc līdzīgi kā dara daudzās eiropas valstīs attiecībā uz dīzeli lai nebrauc ar lauksaimniecībai paredzēto bezakcīzes. 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...