Jump to content

Benzīns > Dīzelis > Gāze, vai tiešām?


key-abc
 Share

Recommended Posts

Labs vakars!

 

Šodien ar paziņu sanāca parunāt par to, cik ļoti izdevīga ir gāze salīdzinot ar benzīnu un dīzeli, respektīvi sanāk, ka 86. gada Audi ar 2.0L motoru izrij gāzi cenā ap 1Ls uz ~ 40 km. Es, protams, no gāzes patēriņa automašīnām neko nezinu, bet šāds cipars liekas pārspīlēts. Varbūt tie, kas ikdienā izmanto gāzi savam autiņam var padalīties ar atsauksmēm un vidējo patēriņu? Katrā ziņā ierīkošana maksājot 300Ls, lai pēc vajadzības pārslēgtos no benzīna uz gāzi, tad jautājums - ja tas ir tik lēti, kāpēc visi nepāriet uz gāzi? Tas, ka mašīna vairs "ņeceļ" tāpat kā ar benzīnu ir skaidrs, bet tāpat lietas īsti nelīmējās kopā.

Link to comment
Share on other sites

Offtopiks, bet kāpēc tāda mīlestība pret dīzeli? Ir kādi gali, kur var dabūt vai arī cits iemesls?

Link to comment
Share on other sites

Latvijālielākā problēma ar gāzi ir tās tīrība un uzpildes staciju nevēlēšanās tīrīt savas gāzes glabātuves, tur sakrājas daudz cieto frakciju, kas aizdirš gan rupjo gan smallko filrtu, to vēl pats ar taisnām rokām var iztīrīt, bet tiek sabeigti vārsts balonā un vēl citas lietas, kas ir naudas tērēšana. Ir bijusi gāze 2.0, V62.5 un voyageram 3.8, nu reāli lielajam tā gāze ar visiem remontiem atmaksājas jūtami, bet vai likt 2.0 es padomātu piecreiz.

Link to comment
Share on other sites

Ar 1.8 dzinēju (2000.gads Mitsubishi Mirage, nobraukums 220000) patēriņš ir 10 - 11. Auto nopirkts pirms pusotra gada ar BRC gāzes iekārtu. Pagaidām ar gāzes iekārtu nekādas manipulācijas neesmu veicis.

 

Oponēšu Boldrikam:

1) Pagaidām neesmu izjutis augstākas prasības tehniskajam stāvoklim;

2) Vismaz Rīgas rajona tuvumā neesmu izjutis specifisko ņemšanos ar uzpildēm;

3) Eļļas maiņas ir retākas;

4) Motora dzīves ilguma samazināšanās nav apstrīdama, tā nesamazinās.

 

Gāze ir pietiekami kvalitatīva (propāna un butāna maisījums atkarībā no gadalaika), lai kāsiens nebūtu atšķirīgs no benzīna.

 

Ar finansiālo pusi pusi esmu apmierināts - 4Ls - 4.20Ls (ņemot vērā benzīnu palaišanai) uz 100km.

Labots - Cody
Link to comment
Share on other sites

Viena problēma ar gāzi - balons aizņem pusi bagāžnieka. Ja sanāk bieži tur kaut ko vadāt (piem. lielos bērnu ratus), tad tas vien ir arguments pret.

 

Es, protams, daudz neko nezinu, bet man tomēr šķiet, ka mašīnas "ēdelīgumu" daudz vairāk nosaka nevis degvielas tips, bet gan motora tilpums un vecums. Jaunie motori ir daudz taupīgāki.

Link to comment
Share on other sites

Bet tā visādi citādi pirmais lielākais pluss ir konstants pateriņš. Protams, ja viss pārējais ir normāli. Atsķirībā no benzīna un gāzes, ar dīzeli ir maza starpība, vai vīlē uz 90 vai uz 120. Dažam labam benzīnniekam starpība jau aiziet litros. Dīzelim tas nav tik izteikti....

 

Man tas bija pirmais auto ar gāzi. Mēģināju izspiest ekonomiju no gāzes, bet beigās sapratu, ka brauc kā gribi, pa pilsētu vai šoseju, gāzē negāzē, patēriņš ir konstants 10 - 11. Tāpat kā dīzelim.

Mērķis nebija pirkt auto ar gāzi. Vienkārši vajadzēja auto un kolēģis piedāvāja pa lēto, jo amerikāni neviens negrib.

 

Vilks sacīja, ka balons aizņem pusi no bagāžnieka. 40L balons ievietots rezerves riteņa vietā, plānais rezerves ritenis ievietots bagāžniekā pie aizmugures sēdekļa. Netraucē.

Labots - Cody
Link to comment
Share on other sites

Ar 1.8 dzinēju (2000.gads Mitsubishi Mirage, nobraukums 220000) patēriņš ir 10 - 11. Auto nopirkts pirms pusotra gada ar BRC gāzes iekārtu. Pagaidām ar gāzes iekārtu nekādas manipulācijas neesmu veicis.

 

Oponēšu Boldrikam:

1) Pagaidām neesmu izjutis augstākas prasības tehniskajam stāvoklim;

2) Vismaz Rīgas rajona tuvumā neesmu izjutis specifisko ņemšanos ar uzpildēm;

3) Eļļas maiņas ir retākas;

4) Motora dzīves ilguma samazināšanās nav apstrīdama, tā nesamazinās.

 

Gāze ir pietiekami kvalitatīva (propāna un butāna maisījums atkarībā no gadalaika), lai kāsiens nebūtu atšķirīgs no benzīna.

 

Ar finansiālo pusi pusi esmu apmierināts - 4Ls - 4.20Ls (ņemot vērā benzīnu palaišanai) uz 100km.

 

bija pasāts sens ar gāzi, kad tlīzinga nosacījumi atļaus lik'šu gāzi arī jaunajam auto, tikmēr par veco

 

1.punkatam piekritīsu

2.arī jo visā latvijā autogāze nav deficīts cēsīs ir kādas 3-4 uzpildes vietas

3. te nu nepiekritīšu eļļu būtu jāmaina ne retāk kā pec 7000km

4.par motoru nu te vēl zinātnieki strīdas

piemetīšu 5 punktu rēķinām cik kilometrus gadā nobraucam ja zem 10 000 tad nav vērts, jo ja gada laikā iekārta neatpērkas tad nevajag, bet ja ir liels noskrējiens tad ir laiks padomāt.

ieliku gāzi savējam pie noskrējiena 40 000 km gadā uz katriem 100 km ieekonomēju 3.50 t.i 1400LS

Link to comment
Share on other sites

Arī paudīšu savu necilo viedokli.

 

+

 

lēta gāze, lēti 100 km.

jaunajām iekārtām vairs nav būtisks jaudas zudums salīdzinot ar bendžu kā tas bija gadus 7 atpakaļ, dabīgi, ja neiedomājas likt gāzi uz 1.10 l motora.

izmeši nav tik slikti kā citām degvielām.

 

-

 

ar mūsu krietno kaimiņu cenas gāzei nav prognozējamas.

iekārta tomēr maksā 300+ ls.

iekšdedzes dzinēji, kas domāti šķidrajai degvielai ir tai domāti un gāze tomēr ir sausa.

auto paliek smagāks.

gāze nav nopērkama uz katra stūra.

vieta bagāžniekā iet zudībā.

 

Es gāzes iekārtu liktu tikai tad, ja man būtu jābrauc drūmie gabali katru gadu un mašīnai būtu paliels motora tilpums, savādāk jēgu neredzu, tad jau labāk kādu pasvaigu dīzelīti QQ

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Es arī nesaprotu to fanošanu par traktordzinējiem "da vienkārši tāpat". Tomēr jāpiebilst, ka runa te nav par jaunajiem (tā ir cita lieta), bet gan tādiem mazlietotiem td ap 5-7-10 gadi atkarībā no markas un klases, kādu LV autotirgū tagad ir dačuma.

 

Bet nu kopumā, ja vie nav kāds fetišs uz soļarku, nav jēgas no tā dīzeļa, ja brauc mazus attālumus. Ar dīzeli savas vismaz 30 štukas jau nu būtu jānomauc, lai atsvērtu to, ko (iespējams, bet ļoti iespējams) nāksies atstāt servī remontējot visus augstspiediena sūkņus un citus labi dārgus barahlo. Neviens nesaka ka benzīniem remonti pa velti, bet salīdzinājumā ar dīzeli šķirba ir, oj ku ir. Un visi tie, kas nu nopirkuši vienu labu labo eksemplāru, kam nekas nav bijis jādara pēc nomauktiem 100000, nu tie lai nu pietur pāksti, jo tie neparāda vidējo tehnisko stāvokli mazlietoto auto tirgū, kurā šobrīd dīzeļi ap 2000. gadu jau ir nokrituši apm. vienādās cenās ar benzīniem, kauč pirms gadiem 2, vai 3 cenu atšķirība bija ievērojama. Nu sāk tie cilvēki baidīties no tādiem, relatīvi veciem traktoriem, jo ja tu paņem pepelacu pa 3 kilo Ls un pēc brīža jāsāk ar negaidītām 1,5 kilo Ls investīcijām dīzeļdzinējā, tad tas nav ar nekāds brīnums. Tas nekas, ka auto jau desmit gadus deldē asfaltu, remontu cenas diemžēl nekrīt paralēli tirgus vērtībai...

Labots - kabinets
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Stepselis
Es gāzes iekārtu liktu tikai tad, ja man būtu jābrauc drūmie gabali katru gadu un mašīnai būtu paliels motora tilpums, savādāk jēgu neredzu, tad jau labāk kādu pasvaigu dīzelīti QQ

 

Ar dīzeli jau ir tas pats! Tas atmaksājas tikai tad, ja brauc vairāk par 100 000 Km gadā (gudrāki cilvēki ir pētījuši un rēķinājuši).

Protams, ja var dabūt lēti zagtu dīzeli, tad ir cita lieta. Un tad vēl tā traktora skaņa...!

Link to comment
Share on other sites

Braucu uz gāzi jau vairāk kā piecus gadus. Iekārtu pats neliku, nopirku auto ar uzliktu.

Vispirms par Boldriks muļķībām.

1) prasības pret tehnisko stāvokli ir augstākas tikai pret svecēm un svečvadiem. braucot ar gāzi ātrāk jūt, ka tos laiks mainīt. Citādi jebkurš auto ir jāuztur kārtībā, it īpaši zem kapota. ja negrib palikt ceļmalā vai redzēt to nokūpam. Pats personīgi vienu reizi tos esu mainījis pa šo laiku.

2) Latvijā un Lietuvā nav pilnīgi nekādu problēmu ar uzpildēm. Brauc jebkurā tankā un tevi uzpildīs. Vairāk uz Rietumiem, tad jānopērk pa pāris latiem uzgaļu komplekts un jāpiešaujas tos lietot. Un tas arī viss. Ja rociņas palīkas, tad grūtāk. Pie tam benzīna bāku jau neviens nost nerauj, tā visiem auto paliek un man vismaz tur vienmēr puse bākas ar benzīnu.

3) Eļļas maiņas kā reiz ir retākas. Ar sintētiku braucu 15K starp maiņām bez problēmām ar 13 gadus vecu mašīnu. pielēju pa vidu 1L un viss. Un apgalvojumu, ka benzīns eļļo cilindrus var izteikt tikai cilvēks, kam ķīmija un fizika ir no galviņas labi tālas lietas. Pirmkārt jau benzīns cilindrā šķidrā veidā nu nekādi nevar būt sastopams iekš darbojošās dzinēja. Gāze plūst caur filtriem un mehāniskie piemaisījumi paliek tajos. Filtri ir ne sliktāki kā benzīnam. Manai gāzes iekārtai vispār vienīgie izdevumi līdz šim bijuši filtra nomaiņa reizi gadā (cena 2Ls + pusstunda čakars pašam)

4) Motora nojāšana ir viena tipiska pilsētas leģenda. Pierādījumu tam nav, tikai apgalvojumi. Visticamāk kājas aug no tā, ka gāzi liek lai brauktu daudz un lēti. Līdz ar to vai nu mazāk seko līdzi dzinējam un to nojāj tāpēc, vai arī vienkārši ātrāk sasniedz dabisko nolietojuma slieksni.

 

Reāli šodien gāze maksā 37sant. litrā. Benzīns 82. Man patērē 7L benzīna vai vidēji 9L gāzes uz 100km. Uz katriem 1000km ietaupījums 24Ls.

Link to comment
Share on other sites

Strādā jā, pats vasarā uz nomu ņēmu MB sprinteri 2008. gada, kam bija 300k uz tāfeles, bet tāpēc nevajag domāt, ka katrs Lv vai dajebkuras citas valsts dīzelis dienā 400 km, man ar ir dīzelis - nedēļa nobraucu ap 400 km :)

Link to comment
Share on other sites

Par to dīzelis vs benzīna atmaksāšanos. Atver kaut vai to pašu ss.lv. Izvēlas kaut vai 3. golfu - domājams ierindas jauniešu viens no pirmajiem braucamais(lūdzu nenomētāt ar akmeņiem)Sakārto pēc gada/cenas un atšķirība starp benzīnu un dīzeli tiešām ir minimāla (max pāris simti Ls). Un ja pieņem, ka dīzelis ēd 5litri uz 100 un benzīns ar līdzīgu motoru 7litri, tad uz 1000 kilometriem jau jūtama atšķirība, ja degviela maksā abiem vienādi. Kā jau te kāds minēja, ar liekas, ka no "veciem laikiem" palicis, kad dīzelis maksāja teju pusotru reizi vairāk. Un par to plīšanu? Apkārt ir vairāki cilvēki, kas braukā ar tiem pašiem golfiem. Lielākais kas kādam bija jāmaina ir logu pacelšanas motors un motors aizmugurējā stikla log tīrītājam. Motori iet ka prieks. Varbūt cilvēkiem nejēdzīgi veicas, bet nu stāstu kā novērots.

Kā arī ir pavecs (96. gada) bmw (316. Nav ne jausmas kāpēc tādam kas tāds vispār tika likts)0 ar gāzi (auto avarēja, steigā vajadzēja vietā citu. Atņemtajos autiņos pa lētām naudām tāds stāvēja.). Atšķirību tiešām daudz nemana braucot(ir iespējams pārslēgt gāzi un benzīnu). Uz ~0.40Ls pa litru? Galīgi nesūdzos. Bagāžniekā 30l(ka nesamelojos) bunduli nemaz tik daudz ar neaizņem.

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Dzonis

Nu Tu nejauc, lūdzu, ķebļus, respektīvi vecos golfveidīgos u.c., kam tiešām dīzelis ir vienkāršs kā bungas un kurā nav pat īsti kam popisisināties ar piemēram desmit gadīga (un jaunāka) BMW dīzeļvagona bīdeli. Kā jau kaut kur netā bija labi noraksturots - dīzeļus jau defoltā ņem labiem noskrējieniem + vēl vagonus parasti izvēlas saimnieciski ļautiņi, kam patīk brangi pabraukāt, tad nu zinot, ka pulksteņus tāpat izveicīgi ļautiņi sagriezīs, reālais dīzeļa noskrējiens būs stipri lielāks, respektīvi laiks, kad lēti iepirktam pasvaigam dīzelim pastiprināti sāks birt viss pēc kārtas, var iekrist tieši tavas turēšanas laikā un tad tu domāsi, kaut nu būtu paņēmis 3.0 benzīnu un ar logā ielīmētu saukli (fuck fuel ekonomī) braucis, nevis pa servjiem ar savu traktoru tusierējis sotakus čupiņā liekot...

Link to comment
Share on other sites

Taisnība ir - labāk ar divriteni, vislētākās apkopes, degviela nav vajadzīga un veselībai labi.

Labnakt, kungi.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Kad cilvēki beidzot sapratīs, ka dīzelis netiek pirkts vienīgi mazā patēriņa dēļ un tādēļ obligāti jābrauc lielus gabalus. Pats esmu rūdīts dīzeļa fans un braukāju maz, bet dīzeli izvēlos vienīgi braukšanas prieka dēļ, nevis ekonomijas dēļ. Un dīzeļa kvēpu filtru par ekonomisku nenosauksi pat nežēlīgākajā pālī. Bet tas nemazina braukšanas prieku, jo dīzeļa momentānā jauda (greizes moments) jau pie minimāliem apgriezieniem, ziemā vieglāk vadāms caur sniega kupenām, motora elastība (no Rumbulas līdz Daugavpilij visu ceļu es varu izbraukt neiņemot no 5.ātruma, ja vien nav piespiedu apstāšanās), un beidzot power/price attiecība arī ir ko vērta.

Link to comment
Share on other sites

Braucu ar gāzi trešo gadu. BMW 523 e39, patēriņš 4.5Ls/100 Rīgā, nerēķinot kā spiež - īpaši gan neskrienu, bet arī par taupību nedomāju. Ārpus pilsētas 3.5Ls/100Km, jaudas zudums ir, bet man pagāja kāds 1/2gads, kamēr reāli sajutu atšķirību (stiepiens nesalīdzināms - pārsēdos no divdurvju trešā Golfa 1.8 :lol: ). Par gāzes aparātiem neko necērtu, pirku jau ar uzstādītu, cik sapratu tad visai laba tā iekārta. Tagad braucu lētāk kā ar Golfu ;)

 

Par tehnisko - nejūtu nekādas vajadzības pēc kaut-kādām papildus izdarībām - vēl neko neesmu speciāli darījis tikai tāpēc, ka man ir gāze.

 

Par uzpildes iespēju trūkumu neizjūtu - uzpildos un uz D-pili un atpakaļ var atbraukt (60L balons), sliktākā gadījumā jau var pārsviest uz benzīnu.

 

Kāds reāli ir nobraucis auto tā, lai motors atteiktu? Nu neskaitot speciālu kaušanu?

 

Tātad kopsavilkumā - lielākais mīnuss tomēr ir vietas iztrūkums bagāžā.

 

Vienīgi šaubos gan, vai čakarētos un mēģinātu vest kādu auto uz gāzes aparāta uzstādīšanu.

Labots - marrtins
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Taisnība ir - labāk ar divriteni, vislētākās apkopes, degviela nav vajadzīga un veselībai labi.

Labnakt, kungi.

Parunā ar savu urologu par velosipēda pedāļu ilgstošas mīšanas ietekmi uz tavu reproduktīvo sistēmu.

Link to comment
Share on other sites

Grossmeister

Drīzāk jau ilgstoša sēdēšana uz tā sēdekļa atstāj negatīvu iespaidu uz prostatas normālu funkcionēšanu .

 

P.S. Gestapo postā tāds sarkasma piesitiens sajūtams .

Link to comment
Share on other sites

Nepateeemu - Berlinee pirms menesha gaaze 1 eur, benzha diizels kapeiku virs 1 eur. WTF.

Link to comment
Share on other sites

Pērkot jaunu dīzeļauto, tas sāks atmaksāties tikai pēc ~50k km, jo jauns dīzeļauto maksā aptuveni 4k Eiro dārgāk nekā līdzvērtīgas jaudas bendzīnnieks.

 

Ja auto tiek izmantots pārsvarā tikai pa pilsētu, tad vienīgais variants ir bendzīnmotors.(Dīzeļi, pilsētā, sēņojot ātri aizaug ar kvēpiem(it īpaši aukstā laikā))

 

Jāņem vēl vērā, ka dīzeļiem pie palielāka nobraukuma var nākties mainīt sprauslas, turbīnu, kvēpu filtru, kas ar maksā padārgi.

 

Lai vai kā, bet ar dīzeli ir braukt patīkami :)

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

300Ls vispār ir minimālais cipars. Jo jaunāka mašīna, jo uzstādīšanas izmaksas var pat aiziet pāri štukai. Tieši tāpēc nepāriet, jo tad tiešām jābūt garantētam lielam nobraukumam, lai vispār atmaksātos. A no jaunajiem vāģiem jau modē hibrīdi. Tagad šefs nopirka Toyota Prius hibrīdu - vidēji patēriņš 3-4L/100km pa pilsētu un pat gāze nestāv klāt :) Tur atkal mīnuss, ka tačka maksā nelēti.

Katrā ziņā ierīkošana maksājot 300Ls, lai pēc vajadzības pārslēgtos no benzīna uz gāzi, tad jautājums - ja tas ir tik lēti, kāpēc visi nepāriet uz gāzi?

 

Nu tās jau muļķības, kurus sagudro dīzeļnieku vadītāji. Šperriņam bija jālej iekšā eļļa lai motors eļļottos. Arī dīzeļiem dzirdēts, ka lej nedaudz eļļu klāt, bet benzīnniekiem un gāzei nekas tāds nav vajadzīgs. Visticamāk bausmu stāsti nāk no kapeikpisējiem, kas uzstāda lētās iekārtas un pēc tam smirdēdami (nepilnīga sadegšana) brauc.

3+4. Gāze atškirībā no benzīna ir "sausāka". Jeb, pareizāk sakot, nesatur naftas produktus, kas benzīna un arī dīzeļa gadījumā netieši piedalās motora (virzuļu/cilindru) elļošanas procesā. Arī rūpnīcā ražotiem gāzes autiņiem (ar CNG uzparikti) paredz gan mazāku motora resursu, gan biežākas eļļas maiņas.Protams, ja dzinējs ir labs, šķitīs, ka nekas no tā nav taisnība. Kad dzinējam apgriezīsies trešais simttūkstotis, tad vairs tāda optimisma nebūs.

 

Parastam braucējam (līdz 100km dienā) pēc 300000 km jau n reizes būs nomainījušās tačkas. 3-5 gadi un vidēji cilvēki maina mašīnu.

Kad dzinējam apgriezīsies trešais simttūkstotis, tad vairs tāda optimisma nebūs.

 

Vecie dīzeļi, kas nav nojāti, brauc rūkdami. Fāters joprojām brauc ar 87. gada 300 mersedesu un nekādu motora defektu nav. Toties paskatoties kādas šaizes ar dīzeļtačkām ap 2000. gadu, labāk braucu n gadus ar benzīnnieku.

Es gāzes iekārtu liktu tikai tad, ja man būtu jābrauc drūmie gabali katru gadu un mašīnai būtu paliels motora tilpums, savādāk jēgu neredzu, tad jau labāk kādu pasvaigu dīzelīti QQ

 

Pats braucu tikai uz benzīnu un ja vien neizdosies iepirkt vāģi ar gāzi, tā arī tas paliks. Lai arī jābraukā uz darbu 40km dienā, īpaši neskaitu kapeikas un komforts tomēr pirmajā vietā.

Link to comment
Share on other sites

marihuans

pasham ir 3 auto,2 diizelji un viens ar gaazi ;)

vasaraa protams labaak braucu ar diizeli,bet ziemaa,kad pateerinsh aug,labaak izveelos braukt ar gaazi,jo sanaak leetaak. Reaali diizelji abi ir 3.0d,viens vasaras auto..otrs ikdienas 730d ar ko nekaadiigi zem 11l/100 nevar paliist,ja normaali brauc un neseenjo. Ar gaazi ir apriikots 4.0 jeep cherokee,kas eed ap 18l/100. Ir bijis arii voyageris,aizbraucaam uz Ukrainu,Krimu..nekaada vaina,gaazi uzpilda visur pa celjam :)

Link to comment
Share on other sites

Tak hybrīdus vispār ieviesa trīs iemeslu dēļ un neviens no tiem nav zems patēriņš/eksplotācijas izmaksas. Zems patēriņš tā tika ikā blakus efekts sanāca...

a) lai nokāstu lielo $$$ no tiem kas pa zaļo līniju sagājuši sviestā

b) To pašu izdarītu ar valsts subsīdijām

c) Varētu lielos un jaudīgos motorus iestūķēt jaunizceptajās ECO normās

Link to comment
Share on other sites

BOLDRIK!!!

Nu "izviņi požaluista" - cienu Tevi ka sat un datoru specu, bet ja Tu no autiņiem maz ko saproti, tad labāk paklusē!

Ja jau Tev pašam tāds autoi ar gāzi nav bijis, tad ko TU TE lej ūdeni?

Pašam tāds auto bija, ir un varbūt būs vēl kādu laiku.

1) Auto motors strādā maigāk un klusāk, jo gāzei augstāks oktānskaitlis.

2) Gāze NEVIS "sausina" motoru, bet tieši pretēji - tā neko nedara sliktu.

Pretējo gan var teikt par benzīnu.

Piemēram - paņemam stiklu un uzlejam uz to eļļu. Tad:

1) smidzinām virsū benzīnu - eļļa lēnām tiek noskalotas no stikla

2) pūšam virsū gāzi - eļļa paliek savā vietā!!!

 

Atceramies - BENZĪNS NEKAD NAV BIJIS DOMĀTS MOTORA EĻĻOŠANAI UN TO PAT NEVAR VEIKT!!!

Protams, dīzelim "soļarka" šo funkciju mazliet pilda gan!

 

Par patēriņu - ar 1,8 motoru. Ja ar benzīnu patēriņš bija 7-8 litri, tad ar gāzi ap 10 litri.

Es domāju, ka pietiekoši ekonomiski, ņemot vērā gāzes cenu!

Labots - Knaabis
Link to comment
Share on other sites

Braucu ar gāzi nu jau gadus 6 pēc kārtas, tāpēc ir viedoklis.

Lai gāzes balons nelaupītu bagāžnieka vietu viņš jāliek rezerves rata vietā. Protams ka sūdīgi ka ritenis mētājas pa bagāžnieku, tomēr ja kas lielāks jāved viņu var arī atstāt mājās. Ar uzpildēm nekad īpašu problēmu nav bijis - Rīgā ir pietiekami daudz gāzes tanku un arī braucot tālāk vienmēr ir izdevies atrast vietu kur gāzi ieliet.

 

Pirmā mašīna bija ford escort ar 1.4 motorīti un vienkāršo gāzes reduktoru. Patēriņš salīdzinot ar benzīnu bija pa 15 - 20% lielāks. It ka teorētiski jauda samazinās, tomēr mašīnu uz jaudas stenda neliku, bet braucot nekādas jūtamas starpības nebija! Vienīgā problēma bija tā ka ar laiku aizsērē gaisa filtrs - viņa pretestība lēnām pieaug un tāpēc apmēram reizi mēnesī bija jāregulē reduktors - bet nu tas bija primitīvi(vismaz man) 2 skrūves nedaudz jāpagroza.

 

Tagad ir Crysler 300m ar 3.5 litri motoru - elektroniskā gāzes iešprice. Auto iet zvērā arī uz gāzes! Patēriņš naudas ziņā iznāk 5 -6 ls uz 100 km. Apmēram tik pat cik maziem auto braucot uz benzīna. Bet nu jauda un komforts nesalīdzināms.

 

Par to ka gāze ir sausa - pasliktinās motora eļļošana - pilnīgas muļķības! Krievu forumā lasīju ka dažiem jaunajiem motoriem no gāzes varot vārsti izdegt - bet tauta par to gari un plaši strīdējās un ne pie kāda kopsaucējā tā arī nenonāca.

 

Ar dīzeli viss ir labi kamēr viņš ir jauns. Ar veciem dīzeļiem situācija nebūt nav tik rožaina. Ja dīzelim jāmaina sprauslas vai augstspiediena sūknis tad visa ekonomija ir pa kāju...

 

Ja skatās tagad tad gāze vs dīzelis lietotam auto:

+gāzei lētāks auto - dīzeļauto parasti ir dārgāki par beznīna auto + gāzes iekārtu.

+Lētāka braukšana ņemot vērā ka vismaz pagaidām gāze ir vairāk kā 2x lētāka par dīzeli (ja pērk oficiāli)

+Gāzei nevar potenciāli ieberzties uz dārgu motora remontu.

 

- Neērtības ar rezerves riepu

- Neliels nobraukums ar vienu uzpildi - man sanāk apmēram 350 km ar vienu balonu nobraukt - ap 300 km jau jāsāk skatīties tanka virzienā.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Atceramies - BENZĪNS NEKAD NAV BIJIS DOMĀTS MOTORA EĻĻOŠANAI.... Protams, dīzelim "soļarka" šo funkciju mazliet pilda gan!

Arī dīzelim 'soļarka' motorā neko neeļļo, bet augstspiediena sūknī gan. Un diezgan pamatīgi.

Viena no teorijām, ka gāze bojā motoru ir tieši inžektora sprauslu bojāšana, jo braucot ar gāzi, inžektori nedarbojas un visu laiku atrodas lielā karstumā, kas ar laiku deformē smidzinātājus. Ar benzīnu viņas vismaz tiek dzesētas.

Bet tā ir tikai teorija.

Link to comment
Share on other sites

Man uzdzen smiekliņu varianti, kad 1.6, 1.8 vai tam pašam 2.0 grib uzgāzt gāzveidīgo. Ja šādos gadījumos ir tāda paranoja par to auto patēriņu, tad varbūt ir vērts apsvērt domu pārcelties uz siltām zemēm un braukt uz saules enerģijas?

 

Ja runājam par to, kurš labāks, ekonomiskāks - nebūs vienas konkrētas atbildes. Mans uzskats, ka laba tehnoloģija ņemot vērā price/performance (īpaši audāriem) ir 2.5 TDI, arī 1.9 TDI. Pats ikdienā pārvietojos ar benzīnu. Par gāzi - neesmu dzirdējis, ka kāds lietotājs to īpaši lielītu vai uzsvērtu kā auto priekšrocību. Biežāk ir dzirdēts no cilvēkiem, kuri uzreiz paņem ekonomisku mašīnu, neatkarīgi no benzīns vai soļķis.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

laba tehnoloģija ņemot vērā price/performance (īpaši audāriem) ir 2.5 TDI

 

Nu gan šreijā aizlaidi, Audi 2.5TDI ir mēsls no mēsla. Šo dzinēju nekad un nekādā kondīcijā nedrīkst iegādāt. Ja nu vienīgi gribi kā enkuru izmantot...

 

Tas pats attiecas uz BMW

 

Ar krieviem tapat ka ar 2.5tds - 97 no 100 ir pilnigi suudi!

 

Citāts no BMWPowera

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

JuutpaudisMaigcilveeks

Palabošu vienu biedru, dīzelis mirstīgajam atmaksājas, ja gadā nobrauc virs 10`000km.

Esmu lietojis 3 dīzeļauto un neskaitāmus benzīnniekus. Dīzelim patēriņš prognozējams, dinamika nemainās kā benzīnniekam, salonā iekāpjot vairāk par 2 cilvēkiem.

Nu jau ceturto gadu ripinos ar 1.6 benzīnu. Patēriņu vispār nevar prognozēt. Vasarā - ~6ls/100km, ziemā/rudenī.. ja kāds dublis uz zemes ceļa/sniegs vai tml, tad patēriņš mēdz pat dubultoties. Un ja salonā ir vairāk cilvēku, vispār čau..

 

P.S. šobrīt viena zināma takšu firma, pilnībā pāriet uz gāzi tajos auto, kuri pēc 3 gadiem tiks noņemti no trases. Visām motora tilp. no 1.6l - 1.8l. Un šie auto rūc 3 x365 x 24.

Labots - JuutpaudisMaigcilveeks
Link to comment
Share on other sites

Nu gan šreijā aizlaidi, Audi 2.5TDI ir mēsls no mēsla. Šo dzinēju nekad un nekādā kondīcijā nedrīkst iegādāt. Ja nu vienīgi gribi kā enkuru izmantot...

 

Tu maz pats biedr, apjēdz ko pateici? Kāpēc mēsls? Nav jau runa par līdz pēdējam izjātu lamatu ar dzeni iekšā! Salīdzinoši ar niķīgam K-Jet iešpriecēm tur ir mazāk galvassāpju, - iet gan labāk, gan ekonomiskāk.

Link to comment
Share on other sites

Ar gāzi pārvietojos sen - jau kopš tiem laikiem , kad uzpides stacijās tās nebija , un tirgota tika divās vietās Rīgā , no mašīnām ar balonu .

Pa šo laiku ir izmēģinātas ar gāzi dažāda tilpuma mašīņas . 1,3 , 1,6 l Opel Asconas , 1.8l Audi100 , 2 l BMW 520 , 3.3 Dodge Grand Caravan .

Par to benzīna gāzes rijības atšķirību man radies priekštats , ka jo lielāks motors , jo tā atšķirība nedaudz pieaug (par sliktu gāzei ).

Piem uz 1,3 neko nejutu - cik benzīns , tik gāze , uz viens 1.6 - benz. 6l , gāze 8l . uz 1.8l - 8 un 10 . Uz 2l - 10 un 12 . Tagad uz 3,3 , benzīns vidēji 11 ,12 , gāze 13,5 līdz 15 l .

Galvenā gāzes priekšrocība ir ekonomija . Un es ne tikai rēķinu tā , ka uz tik un tik kilometriem man atmaksājas iekārta . Par tik , par cik man ienākumi ir lēcienveidīgi un neregulāri , man ir ļoti būtiski , ka periodos , kad ir neraža , varu pārvietoties īpaši neiespringstot .

Jaudas zudumus neesmu sajutis nevienā no saviem auto . Nu uz 1.3 tam nu vajadzēja būt samanāmam , ja zudums būtu būtisks .

Savukārt par to , kapēc liku tik mazam motoram? Mhm - toreiz servisos man ar smīnēja . Bet nu - bija 90to gadu krīze - pakaļa liela . Bet es ar 50l balonu , vienu uzpildi varēju izbraukt no Rīgas , caur Alūksni , Gulbeni , Cesvaini , Madonu uz Rīgu par pieciem latiem . Kapēc man dāvināt grūti nākušo naudu kādam? Arī patreiz .. šovasar gan nesanāca , bet pēdējos četrus gadus vasarā bijām pasākuši - visa ģimene , ar bērņukiem un vēl pāris draugi līdz , un uz Balkāniem (nu traki mums iepaticies tur ). Pēdējo reizi aš līdz Melnkalnei aizpirdām . Nu un uz septiņiem cilvēkiem , turp atpakaļ apm 6500 km. apm pa 300Ls tak patīkami ne?

Par balonu bagāžniekā - tas ir gan mīnus , gan plus . Vietu gan aizņem , taču pateicoties klucim ,kas tiek vadāts bagāžniekā , ziemā auto kļūst stabilāks ( jo īpaši aizmugures piedziņa ).

Par smakām - ja gāzinieks sāk smakot , ir nepieciešams mainīt gumijas caurules sistēmā , kas ar laiku saplaisā , vai arī regulēt iekārtu , jo degviela nesadeg . Gāze pati ir bez smaržas , tai ir pievienotas piedevas , kas bezbožno smird pat pie visminimālākās noplūdes , un ilgi .

Pats ar gāzes smakām pa šiem gadiem saskāries neesmu . Bet nu braucot pa pilsētu , esot brītiņu kādam smakulim aizmgurē , deguns uzreiz saka - oojā - tas ir dīzelis(aš tā ka elpu sit ciet ) . Turklāt tie mēdz būt pulka jauni no skata autiņi .

A vot par to Berlīni un vienādajām gāzes , benzīna un dīzeļa cenām . Kādu brīdi atpakaļ klīda runas , ka Jevrožopā tiks mākslīgi izlīdzinātas degvielu cenas , lai nerastos (it kā ) situācija , ka tiek lobēts viens degvielas veids . Pie mums jau tagad visi sūdi tiek veikti zem skaistiem lozungiem .... vismaz ekonomiska pamatojuma tam nav . Gāze ir lētāks produkts by default un viņam vajadzētu tā arī maksāt , attiecībā pret citiem degvielas veidiem .

P.s - ak jā - taupības nolūkā , uz vecajiem , mazākas litrāžas autiņiem ( 1.3-1.8 ) biju pamanījies braukt vispār nelietojot benzīnu , pat ziemā .

Nevienu motoru nokāvis neesmu ( kaut gluži labi tas gan laikam nav , dēļ vairākiem apsvērumiem )

Labots - Peleecis
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Ehh... Audi 2.5TDI ir mūžam pazīstam ar savām augstspiedina sūkņa problēmām, kuras risina vai nu mainot (ielidojiens uz vairāk kā 1kLs) vai arī noslīcinot Daugavā.

Link to comment
Share on other sites

Žak, neliec 2.5TDI V6 un 2.5TDI 5 cilindru motoru vienā maisā. Pēdējais ir ļoti labs motors. Par pirmo gan piekrītu, un paziņas kas ielidoja uz sadaleņu un kā tur vēl maiņu galvā arī šķiet piekrīt.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Aha, par V6 ir sūdzības.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...