Jump to content

Jautājums par automašīnu akumulatoru uzlādēšanu.


Sanchus
 Share

Recommended Posts

Sveicināti.

 

1) Ir pusdzīvs* automašīnu akumulators Sznajder-batterien 55Ah, 420A-EN 12V (Autostar, svincovo-kislotnij, starternij).

*- (no 300 resursstundām, iztērētas 150-200, rēķinot pēc slodzes)

 

2) Ir akumulatoru lādētājs Einhell BT-SC 8 (AFNM-8), 20-120A, 6/12V Manuālis TE. (no biedra andrai2)

 

Nav sajēgas, kādam jābūt indikatorta rādījumam (redzams manuālī), pirms un pēc lādēšanas.

Pieliku lādēties, rādījums bija 4.0-4.5 (eff., indikatora apakšējā skala manuālī), pēc 20 stundu uzlādes, indikators mērķtiecīgi pietuvojās nullei.

 

Nav iespējas fiziski pārbaudīt Sznajder akumulatora uzlādes līmeni.

 

Uz lādētāja Einhell stāv rakstīts:

 

Charging current:

Car at 12 volts: 6,5 A eff./4,6 A arithm.

 

Nav saprašanas par darbības (uzlādes) principu.

Pēc būtības, viens aķis ir 'uzlādēts' līdz indikatoram '0', tagad ir otrs jālādē, rādījums pirms uzlādes līdzīgs, ap 5.5 (eff.). Lādējot, arī bultiņa 'krīt'.

Link to comment
Share on other sites

lādējot lādēšanas trāva krītās, tas ir normāli

aķi vajag lādēt kaut kur siltumā, būs labāk

20h būs OK, varbūt pat nedaudz pa daudz,

uzlādes līmeni praktiski nevar izmērīt, t.i. cik piem Ah ir atlikušas, vai par cik Ah iz uzlādējies

Link to comment
Share on other sites

:)

Ar interpolāciju var noteikt uzlādes līmeni un atlikušās Ah.

Aķim manuālī rakstīts >=12.80V=100%; 12.55V=75%; 12.30V=50%; 12.20V=25%; <=12.00V=0%.

Nav precīzs multimetrs (voltmetrs) ar ko nomērīt voltus.

 

Paldies par atbildi.

Link to comment
Share on other sites

All-marss

Ko tu tur nesaprati?

Viss ļoti vienkārši.Pieslēdz savu akumulatoru,izmantojot lādētāja vadus ar spailēm.Uz vienas no spailēm ir atzīme "+",to pievieno akumulatora klemmei ar "+" zīmi,otro lādētāja vadu pievieno akumulatora otrajai spailei.Tagad ķeries klāt lādētājam.Vispirms sarkano slēdzīti(kreisajā pusē} pārslēdz uz "automašīna",pēc tam labās puses slēdzīti pārslēdz uz "12V".Lādētāju pievieno elektrotīklam ar to lādēšanas process tiek uzsākts.Lādētājs pats automātiski nosaka akumulatoram vajadzīgo uzlādes strāvas stiprumu ampēros (A).To vizuāli parāda mēraparāts lādētāja labajā pusē.Strāva uzlādes procesā automātiski pakāpeniski samazinās un akumulators skaitās uzlādēts,kad rādītājs tuvojas "0" atzīmei.

Vai akumulators ir pilnvērtīgi uzlādēts,tas ir,spēj atdot pasē rakstītās Amperstundas,nosaka vairāki apstākļi.Galvenais no tiem,kādā stāvoklī ir akumulatora svina plates,cik lielā mērā tās ir pārklājušās ar svina sulfātu.Svina sulfāts samazina akumulatora ietilpību pat līdz nullei.To var noteikt tikai speciālists.`Otrs faktors,jāseko līdzi elektrolīta blīvumam,un ja tas ir mazāks par akumulatora instrukcijā noteikto,jāpielej ATŠĶAIDĪTA sērskābe (H2SO4),ja blīvums lielāks,jāpielej DESTILĒTS ūdens.Tā pat jāseko,lai visās akumulatora sekcijās elektrolīta blīvums būtu vienāds.

Link to comment
Share on other sites

jāseko līdzi elektrolīta blīvumam,un ja tas ir mazāks par akumulatora instrukcijā noteikto,jāpielej ATŠĶAIDĪTA sērskābe (H2SO4),ja blīvums lielāks,jāpielej DESTILĒTS ūdens.Tā pat jāseko,lai visās akumulatora sekcijās elektrolīta blīvums būtu vienāds.

 

Teorētiski, protams, viss pareizi, bet praktiski šobrīd pieejamie akumulatori pamatā visi ir neapkalpojamie, kuriem nekas nekur nav jāpielej.

Link to comment
Share on other sites

no 300 resursstundām, iztērētas 150-200, rēķinot pēc slodzes

Nez kā to var izrēķināt?

Ja strāva samazinās līdz 0, tad jādomā, ka lādētājs saprot, ka vairs nevajag lādēt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
grobiņnieks

Autor Tev vajag dabut reometru, ar to varesi parbaudit skabes blivumu

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Vispār jau areometrs. Tikai mūsdienu aķiem ar to maz ko pasākt var, nav vairs kur īsti peldināt.

Ja nu tomēr ir izcili vecs aķis, tad vēl var arī slodzes dakšu atrast un atputekļot...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
kaspich

pirmkaart, startera bateirjaam nav nekaadu resursstundu. ir uzlaades/izlaades ciklu skaits pie konkreetiem nosaciijumiem [visnotalj labveeliigiem].

tas, ka laadeshanas I samazinaas, nozimee tikai to, ka tiek laadets ar U=const [svina akjiem pieljaujams rezhiims]. kad I=0, akjis ir uzlaadeejies.

meeriit taa U [kaa Sanchus ieteica] - nepareizi. tikko peec uzlaades U buus paaugstinaats. pareizs indikatos - bliivums. bet - muusdienaas, kad 100Ah akji [jaunu, Johnsons Electric OEM] var pa 40..50 LVL dabuut, neatmaksajas neko mudriit, rekjinaat. saak zust ietilpiiba? samaiznaas Imax? peerkam jaunu akji. atjuanot taapat tur neko nevar.

Link to comment
Share on other sites

Teorētiski, protams, viss pareizi, bet praktiski šobrīd pieejamie akumulatori pamatā visi ir neapkalpojamie, kuriem nekas nekur nav jāpielej.

 

Var, var tikt pie apkalpošanas, noplēs virspusē aķim pa vidu to uzlīmi, zem tās ir korķīši. Kā reizi ir vēlams pēc apmēram 3 gadu ekspluatācijas atjaunot elektrolīta līmeni, un viņš vēl trīs gadus nokalpos. Bet pie mums pārsvarā 4tajā gadā aķus met ārā un pērk jaunus...

 

P. S. Man aķis strādā jau 9to gadu, un griež gan vasarā, gan ziemā...

Link to comment
Share on other sites

Nu ne jau visiem aķiem tas ir iespējams. Dažiem to var izdarīt, piekrītu. Deviņi gadi protams ir izcils rezultāts, bet man nav trāpijies aķis, kurš bez jebkādām papildus darbībām būtu nosprādzis ātrāk par sešiem gadiem. Vienkārši jāuzpasē, lai autiņam elektrosistēmā viss kārtībā.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...