Jump to content

Kārtējā transportlīdzekļu nodevas paaugstināšana?


Vai atbalstāt valdības lēmumu?  

80 members have voted

  1. 1. Vai atbalstāt valdīvas lēmumu?



Recommended Posts

Mezavecis

Reāls piemērs, aizbrauc džeki ar kruto bembi uz statoilu, ielej 1L degvielas. Prasa šiem, kas tad vairāk nevar ieliet - saka, dārga degviela un vajag tik daudz, lai tiktu līdz lētākam tankam :D Ņemot vērā, ka atšķirība cenās pie mums ir max 1-2 santīmi, tad par izdevīgumu nevar runāt :D

Kā arī mani drusku izbrīna tie cilvēki, kas tai brīdī, kad iegādājās 3-5 litrīgus monstrus, nedomāja par tā prasībām pēc degvielas, kas it kā ir svarīgi katru dienu un katru mēnesi, bet tagad dikti saspringst par maksājuma pieaugumu vienreiz gadā.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Krishius

    16

  • Mezavecis

    10

  • tolx

    12

  • Gestapo

    16

Top Posters In This Topic

Nu manuprāt topika nosaukums ("paaugstināšana") ir nekorekts ....

... Kā arī mani drusku izbrīna tie cilvēki, kas tai brīdī, kad iegādājās 3-5 litrīgus monstrus, nedomāja par tā prasībām pēc degvielas, kas it kā ir svarīgi katru dienu un katru mēnesi, bet tagad dikti saspringst par maksājuma pieaugumu vienreiz gadā...

+1

  • Patīk 2
  • Slikti! 2
Link to comment
Share on other sites

Naher razhot 4 bernus ja pectam jaaraud par expenseeeseem shamo uztureshanai?????

  • Patīk 3
  • Slikti! 7
Link to comment
Share on other sites

O jā ... Kad panesas šādas komentatoru pērles , rodas jautājums - a kam gan ,ak jel ,šāds spīdolis netika savlaicīgi abortizēts . A var būt taupības nolūkā nebūtu par vēlu piegriezrt skābekli arī patreiz? Nekā personīga - tikai attālināti un bezkaislīgi spriedlēju par dažu indivīdu lietderību :devil:

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Naher razhot 4 bernus ja pectam jaaraud par expenseeeseem shamo uztureshanai?????

Žēl, ka tavi vecāki neizdomāja neražot bērnus, jo tā pašiem vairāk paliktu resursu...

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Nedaudz atgaadina to nodokli dzivojamajaam platibaaam - ik pa laikam izskaneeja blaavieni ka redz mes te liela gimene dzivojam vecaaaki vecvecaaaki - nu tak lai vecvecaaaki arii 2 ls pieliek pie kopeeejas kases, nav tak tieshaaam daudz un dziiivesvieta ar savaa majaaa. Citaadi saak atgadinaaat tadu pensionaaru blaushanu tiko kkas notiek taaa no vismazakaas problemas izpush ziloni.

 

PS. Reku intresants rakstinsh un nav pat no kadiem zalji domajosho duriku kantoriem http://www.esmaja.lv/?lapa=zina&id=2649

Labots - 321
Link to comment
Share on other sites

Nu manuprāt topika nosaukums ("paaugstināšana") ir nekorekts ;)

Man ir ~4 g veca Opel Zafira ar max 7 sēdvietām (tā kā ģimenes auto), tajā var iekrāmēt 0.8 m3 komateriālus (pats pārbaudīju, jādomā ka grand vojadžerī tomēr iet vairāk :) ), bet lūk stāsts ir par to, ka šogad nokāsa 75 ls, bet saskaņā ar pašreiz zināmo algoritmu par 1.8 l 103 kW 2095 kg valsts taisās nākošgad iekasēt 71 Ls, tātad veselus 4 latus lētāk nekā šogad.

Ja ir lieta, kas mani satrauc, tad tas ir tas, ka es mēnesī 2.5 reizes vairāk kā nodoklis gadā nokurinu benzīnā. Kā arī mani drusku izbrīna tie cilvēki, kas tai brīdī, kad iegādājās 3-5 litrīgus monstrus, nedomāja par tā prasībām pēc degvielas, kas it kā ir svarīgi katru dienu un katru mēnesi, bet tagad dikti saspringst par maksājuma pieaugumu vienreiz gadā.

 

 

Tas tikai tāpēc, ka auto 4g vecs, ja būtu 6g vecs, tad cena tiku pacelta!

 

Piemēram man ir +8%. :@

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Plus vēl jāievieš jaunas zīmes. Var smelties idejas no ārzemniekiem :)

report_shoot_003.jpg

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

smartdevil

Da neviens neko neņirgājas, kāpums MAN liekas liels, viņam gan tā īpaši tas nekrata, vienkārši ierēcām. Bet nu lol par tiem, kam džips nav kā prestiža apliecināšanas līdzeklis, bet gan dzīves nepieciešamība - kā jau augstāk minēju tur zemnieki, mežinieki un visi citi, kam darbs saistīts ar braukšanu bezceļos.

 

Svežaks asfaltnieks nekad nebūs dzīves nepieciešamība. Ja runa iet par visādiem X6, Infiniti vai kajānu

Bet kopumā lielgimenēm ar minivenu un zemniekiem ar lielu saimniecību tas ir spēriens pa kājstarpi. Tagad tieši zemnieki būtu jāatbalsta ar bezprocentu kredītiem, nodokļu atvieglojumiem u.tml., lai dabūtu atkal kaut kādu vismaz darbu laukos, bet viņi tik uzliek lielāku slogu. Pienam ar % cels.. Sviesc!

Link to comment
Share on other sites

Šodien pa radio gan kaut ko muldēja ka daudzbērnu ģimenēm tas auto nodoklis varētu tikt samazīnāts pat uz pusi.

Link to comment
Share on other sites

Da nu, vienīgais nepatīkamais moments ir ka jau no nākamā gada. Nedos laiku sagatavoties lunahodiem, kas nespēj sevi piespies ieturēt finansiālo disciplīnu. Varbūt vismaz nebūs jāredz E65 ar maximas riepām vai tamlīdzīgām navarkām. Tagad urlāni padomās vai pirkt auto par pēdējo kapeiku ja nebūs par ko attiecīgi uzturēt.

 

Neredzu neko nesamērīgu, vismaz būs ar ko emocijas dažiem nolikt pie vietas. Lai nebūtu Ceyene turbo jāizvēlas, bet paņemtu daudz racionālāku X5 3.0D... ;)

Link to comment
Share on other sites

Riktīgs pieaugums ir Chrysler voyageriem un tamlīdzīgajiem, kad visu sarēķināju, par 1999 gada autiņu ar 3,8 litru motoru sanāca pamatīgs cipars, kapēc nedod atlaides auto, kam uzstādītas gāzes iekārtas, tas tak videi draudzīgāks, bet vispār tiem lēmējiem :finger:

Link to comment
Share on other sites

:doh: līdz 2005 gadam LV reģistrētajiem pēc vecās sistēmas. Cik tur, ja nemaldos ~120Ls bija voyagerim.

 

Un cik bieži tanī voyager vadā vismaz 5 cilvēkus ar paunām un suni?

 

Pašam minivens, bet patiesībā pietiktu kaut kāds aptuveni mini/BMW 1er/3er vai fuckin focus... Tām reizēm, kad minivenu vajag kaut no nomas lētāk paņemt būtu nekā uzturēt un max 2 cilvēkus vadāt riņķī...

 

Nodokļa izmaiņu mērķis nav ekoloģija, bet ienākumi valstij. Tādēļ arī tāda formula un pofig uz gāzi. būtu ekoloģija primārā ņemtu vērā CO2

Labots - Hrjum
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Grand Vojager arī tomēr ir luksusa mašīna ar navarotiem.

Ok, varbūt ASV tā neskaitās nekāda luksa mašīna, salīdzinot uz kopējā ASV mašīnu fona, bet Eiropā, kur tomēr ir stipri piezemētākas prasības pret automobili, tas tā ir.

Vojādžerim var atrast daudz lētākas alternatīvas - ok, nebūs tur ādas sēdekļu katram ar roku balstiem, koka apdare un sazin, kas vēl, bet būs mazāks un ekonomiskāks dzinējs, lētākas apkopes un mazāks nodoklis.

 

Amerikāņu autiņi vienmēr ir bijuši ar nepraktiski lieliem motoriem, apkrāmēti ar visādiem hamburgeru un franču kartupeļu turētājiem, kas kopumā lieki uzdaudzē mašīnas svaru.

Link to comment
Share on other sites

Viena tante teica , bet Tu pats pat nepamēģinājis un lāgā nezinot , ņemies atkārtot . Nav manam vojadžerim ne ādas sēdekļu , ne koka apdares - visparastākā drāna ar plastmasas paneļiem . Ja vēl klāt pieliek , ka braucu ar savu 3.3 motoru ar gāzi - cenas ziņā kā ar alternatīvu 1.6 benzīngolfiņu , pie tam izmešus radot mazākus - kopā sanāk ļoti jau nu exkluzīvs auto pirkstu mētāšanai . Nu jā - laikam jau pats ekskluzīvākais mūsu valstī ir ģimene .....savādāk - da man hotj žigulis , ka tik kust .

Link to comment
Share on other sites

Pilna masa gan nav kā 1.6 golfam. Tas bija pamatā ceļa nodokļa apmēram, nevis gāze, atrabotka, vai da kaut kokogles :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Vai Tu nekad nepievērs uzmanību kontekstam , kādā kaut kas tiek teikts? Runa gāja par ekskluzīviem un neekskluzīviem auto .

Vien centos norādīt , ka motora tilpums automātiski nepadara auto ekskluzīvu. Arī to , ka liels motors ne vienmēr ir neekonomiskāk un dabai kaitīgāk . Visi mīl pieminēt poršus...Tieši tādu auto īpašnekiem jaunā nodeva būs pie kājas - kas viegli nāk , tas viegli iet . Cietīs tie , kuriem auto ir vienīgais veids kā nokļūt līdz darbam laukos , cietīs ģimenes , kurām lielāks auto ir vienīgais veids kā izrauties no savām četrām mājascietuma sienām , jo redz jāaudzina nākošie nodokļumaksātāji , kas pelnīs pensiju šodienas stāsti.... (piedodiet) gudriniekiem .

Man jau vispār patika frāze attiecībā uz jauno dienesta auto nodevu - tā kā kase nepildās paredzētajā apmērā , tad mēs te padomājām , un izlēmām , ka tagad iekasēsim nevis pēc nobrauktā , bet ikmēneša nodevu (brauc vai nebrauc ... a janu tomēr brauksi :D) . Common ...!!!! Nu kam tā piepūlēties domājot jaunu nodokļu un nodevu nosaukumus ? Tak būtu piegājuši lietai radoši , tb matemātiski - katram purnam iekš LV jāieskaita Valsts kasē štuka mēnesī . A da par to , ka viņš te ir .. un zīmogs lielākam svarīgumam. Citādi velk to naglu lēnām kā no pakaļas ārā un cilvēkiem kā nav tā nav skaidrs - vai tad viņus kaus , vai tomēr apžēlos . Prātā nāk stāsts par to vardi , kuru ja ieliek vēsā ūdenī un sāk sildīt , tad jamā muļķe nesaprot ka jau vārās tikmēr , kamēr jau ir uzvārīta .

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Es parēķināju man pieaugums būs LVL 5...

johaidī - labāk būtu cepušies par benzīna cenu - man vienas benzīna bākas sadārdzinājums ir lielāks par visa gada nodokļa pieaugumu...

Link to comment
Share on other sites

Arī šis Tevis skars vairāk , nekā patreiz to iedomājies . Neviens preci , medikamentus un citas svarīgas lietas ar zapiņiem vai A80 riņķī nevadā . Tātad par visu ,galu beigās ,samaksās pircējs . Tiesa deģa cena jau arī aug , dēļ pastāvīgi augošās Valsts (ar lielu melno caurumu vidū ) apetītes . Tā kā - principā par vienu un to pašu maksājam daudz veidos , un maksāsim vēl vairākos . Ceļus remontēt īpaši neviens netaisas . Uzņēmējiem ļaut attīstīties , kā izskatās arī nē . Jaunajā paaudzē ieguldīt nevēlas ne tik ... Visi līdzekļi tiek grūsti bankās .Vienkāršs un retorisks jautājums - kam mūs gatavo ?

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Sen jau bija laiks mazak pirkt.

Domaju augshas merkjis patiesibaaa ir panaakt tieshi ito shajaa veidaa. :alcoholic:

Link to comment
Share on other sites

Truli, jo auto pēc ražošanas var nostāvēt 2 gadus salonā vai noliktavā nekustināts.

Link to comment
Share on other sites

Nekas nav truli, viss pareizi! Ja par divām vienādām, vienā dienā ražotām mašīnām būs dažāds nodoklis, tad nebūs truli!?

Link to comment
Share on other sites

Truli ir tas ka auto tiek padarīts par ekskluzīvu neņemot vērā viņa vērtību!

Es neko nesaku par lielajiem porshe vai MB vai BMW

 

Bet piemēram ģimene ar 3 bērniem brauc ar pavecu minivenu (lai visi var normāli iesēsties + mantas sakrāmēt) - nodoklis kā porshe.....

Zemnieks brauc ar džipu vai kravas busiņu - arī tas pats....

Auto nodoklim vajadzēja būt atkarībā no mašīnas kataloga vērtības!!! Tas ir pareizi ka dārgu = ekskluzīvu auto īpašnieki maksā vairāk - nepareizi ir izvēles kritēriji!

Link to comment
Share on other sites

Nekas nav truli, viss pareizi! Ja par divām vienādām, vienā dienā ražotām mašīnām būs dažāds nodoklis, tad nebūs truli!?

 

Nu lapi, ja ir, piemēram kaut kāds tur golfs, kas ražots 2004. un reģistrēts 2006. un ir otrs golfs (tas pats modelis, motora tilpums utt.), kas ražots 2006. un tajā pašā gadā reģistrēts, tad kāpēc šajā gadījumā ir jāmaksā savādāki nodokļi, jo 2005 ir robežas gads?

 

Auto nodoklim vajadzēja būt atkarībā no mašīnas kataloga vērtības!!! Tas ir pareizi ka dārgu = ekskluzīvu auto īpašnieki maksā vairāk - nepareizi ir izvēles kritēriji!

Piekrītu, vienīgais reālais risinājums, uz uzskaite tiek veikta, tak OCTA visiem autiņiem uzrāda vērtību attiecībā no gada un tirgus vērtības, pēc tā arī derētus vadīties.

Link to comment
Share on other sites

Vajadzētu būt pilnīgi visiem auto progresīvajam nodoklim. BET!!! Jānāk ir klāt ceturtajai vērtībai - auto ražošanas gadam.

Nevis tilpums + jauda + svars, bet papildus vecums. Tāds būtu visgodīgākais variants. Ja tev ir vecs auto, tad maksāsi mazāk nekā par 10 gadus jaunāku. Tad arī būtu mazāka starpība tiem auto, kuri ir identiski, bet viens no salona izripojis 2004. gadā, bet otrs 2005.

Būtu mums bagātnieku valsts, tad varētu ar nodokļa palīdzību spiest pirkt jaunus auto. Šobrīd naudas nav un nevar prasīt, lai visi pārdod vecos auto un pērk jaunos. Par kādu naudu? par 300ls uz papīru? Cilvēki Latvijā brauc ar ko var atļauties nevis ar ko grib (vismaz lielākā daļa).

 

Tāpat vēl var likt klāt officiālo izmešu/CO vērtību pie nodokļa aprēķināšanas. Jo lielāki izmeši/co, jo vairāk maksā. Kam mazi, tie maksā mazāk.

visādi varianti ir. neviens tik negrib

Labots - mullja
Link to comment
Share on other sites

superKrona

Kāda šķirba kā sauc nodokli (domāju progresīvs vai cits draņķis), nodokļus maksā tikai un vienīgi strādnieki. Lai ko liktu maksāt biezajiem (gan darba devējiem, gan vienkārši lielajiem akcionāriem), galu galā tas atsaucas uz strādnieku darba algām. Nelīdz arī visas tās minimālās algas, jo viņas jebkurā valstī normālai dzīvošanai ir pa mazu, arī Zviedrijā un Norvēģijā tai skaitā. Laikam slikts gara stāvoklis šodien!

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Ja būs eksluzīvo auto nodoklis, kur ir noteikts, kas ir ekskluzīvs?

 

Kādam jebkas jaunāks par 3 gadiem ir ekskluzīvs, citam dajebkas serijveidā, kaut bentlijs vai astons jau vairs nav ekskluzīvs...

 

Nav termins ekskluzīvs/luxury car nekur nodefinēts. Pat, ja pēc cenas nodefinēs, kā racionāli noteikt to salona cenas līmeni? Atkal bomzēns bļaus ka jebkas virs 10k citam vispār nekas bez 40k neparādās uz radara...

Link to comment
Share on other sites

Es teiktu ka risinājums vienkāršs - nodoklis piemēram 5% no auto muitas kataloga cenas. Bet ne mazāks kā (un te saraksts - svars = nodoklis (te varētu ņemt par pamatu tagadējos nodokļus)

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...