Jump to content

Kārtējā transportlīdzekļu nodevas paaugstināšana?


Vai atbalstāt valdības lēmumu?  

80 members have voted

  1. 1. Vai atbalstāt valdīvas lēmumu?



Recommended Posts

Ja jau pirms gada dubultojām un nākošgad atkal ceļam, tas tā kā mazliet pa šerpu ir. Ok piekrītu, ekskluzīvajiem auto īpašniekiem var pacel, bet parastajiem mirstīgajiem jau tā naudas nav un vel prasa!

 

Vienojas par transportlīdzekļu nodevas paaugstināšanu

 

 

Lai nodrošinātu ieplānotos papildu 5 miljonu latu ieņēmumus, valdība šodien vienojusies par transportlīdzekļu ikgadējās valsts nodevas paaugstināšanu, pamatā pievēršoties ekskluzīvajiem un lielu motora tilpumu automobiļiem.

 

To šodien žurnālistiem pēc valdības sēdes apliecināja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

 

Pēc ministra teiktā, visi nepieciešamie aprēķini vēl tikai tiek veikti un precīzas likumdošanas izmaiņas tiks virzītas kopā ar valsts budžeta pavadošajiem likumprojektiem.

 

Nodevas būtiski pieaugs

 

Kā informēja Augulis, mazās un vidējās kompaktklases automašīnām, kuras reģistrētas pēc 2005.gada, nodevas maksa pat nedaudz samazināsies, savukārt ekskluzīvajiem un liela motora tilpuma automobiļiem būtiski pieaugs. Kā piemēru Augulis minēja ekskluzīvu "Mercedes Benz" markas automašīnu, kurai nodokļu maksājums varētu pieaugt no 115 latiem uz 260 latiem.

 

Nodevas apmēra pieaugums plānots arī automašīnām, kuras Latvijā reģistrētas līdz 2005.gadam. Mazās un vidējās kompaktklases automašīnām tas varētu būt 7%-8% robežās, bet liela motora tilpuma automašīnām nodevas pieaugums plānots lielāks, informēja Augulis.

 

Precīzus nodevas apmēru aprēķinus, kuri tiks ieviesti no nākamā gada, Finanšu ministrija patlaban vēl tikai gatavo.

 

http://www.financenet.lv/zinas/355067-vienojas_par_transportlidzeklu_nodevas_paaugstinasanu

Labots - Žaks Kustō
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Krishius

    16

  • Mezavecis

    10

  • tolx

    12

  • Gestapo

    16

Top Posters In This Topic

Žaks Noriss

Nu redzēs ko tur sagrozīs. Bet ja "liels tilpums" sāksies no 2.0 dzinējiem, tad gan ir skumji...

Link to comment
Share on other sites

bet parastajiem mirstīgajiem jau tā naudas nav un vel prasa!

Esi welkomēts krīzē.

 

Patlaban notiek spēle ar nodokļu nosaukumiem, ar kuriem tiks iekasēta katra konkrētā summa, bet kopumā nākamgad valstij samaksāsim vairāk kā šogad.

 

P.S. Parastajiem mirstīgajiem nav auto.

Link to comment
Share on other sites

P.S. Parastajiem mirstīgajiem nav auto.

un parastie mirstīgie drīz maksās tik pat cik par mašīnu braukt ar sabiedrisko, lai visiem vienādi zinies :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Labi, ka joprojām turos pie mazmotora tačkas (< 2.0L) :)

Link to comment
Share on other sites

Nu man jau arī nekas liels nav 2.0L

 

Bet tie izteikumi par reģistrācijas datumiem Latvijā arī mulsina, piemēram mans autiņš LV reģistrēts tikai no 2007. gada, bet ko tad tas īsti maina, tā arī nesapratu.

Link to comment
Share on other sites

JuutpaudisMaigcilveeks

Ja man visu laiku, ikdienā būtu jāpārvietojas ar sabtr. tas sanāktu dārgāk kā ar auto, pat ar visām uzturēšanām un papildus izmaksām.

 

Par celšanu, labāk šādi, nekā nogriezt pabalstus, pensijas, māmiņalgas.

 

P.S. Interesē kāds ta man būs gala cipars, 15gadīgam 1.6l spēkratam.

Labots - JuutpaudisMaigcilveeks
Link to comment
Share on other sites

Nav jēgas no šādas aptaujas, jo nav tāda nodokļa, par kura paaugstināšanu nobalsotu, kaut vai 1 cilvēku, ja šī nodokļi paaugstināšana skar konkrēto aptaujas dalībnieku. Ja nodokļu politika valstī tiktu veidota, balstoties uz iedzīvotāju aptaujām un vēlmēm, tad 99,9% cilvēku izvēlētos nemaksāt vispār nekādus nodokļu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Jēgas būs te forumā [slēpts], kad būs zināmi konkrēti cipari - kas skaitās ekskluzīva lielmotora tačka, kā rēķinās summas utt.

Link to comment
Share on other sites

tieši tā... kad redzēsim ciparus,tad arī spriedīsim.Bet par to gadu,manuprāt muļķīgi.. būtu drīzāk sākuši pievērsties CO2 daudzumam,kā rietumos,vairāk labuma būtu.

Link to comment
Share on other sites

Gan jau 7-8% būs par 1L, gan vairumam atkal kaut-ko dubultos vai vismaz trešdaļos. Būs ierastais scenārijis - no sākuma dirš, ka neko necels vai pats samazinās, pēc tam dirš, ka "parastiem mirstīgiem" neko necels, vēlāk nodefinē "parasts mirstīgais", lai zem tā pabāztu vien 1%, un beigās jau "vienojas" :)

Link to comment
Share on other sites

Nju gan :(

Tā jau katru gadu jāmaksā 75ls + skate = 90ls

Nemaz nerunājot par apdrošināšanu :alcoholic: kas man kā jaunam vadītājam ir liela... Kur nju vairāk... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

tas ka lielmotoriem lielāks nodoklis, piekrītu (man 1,4 :) ), lai gan, ja tā padomā, viņi tomēr labi daudz degvielu pērk (ja tikai oficiāli), un tur akcīzīte, PVN un tml.

bet tas, ka vecākiem auto lielāks nodoklis paliek, tas gan nav pareizi, jo nedzīvojam jau nez kādā labā valstī.

Link to comment
Share on other sites

Mjā. Bet Jūrmalas apvadceļš vienās drošību apdraudošās bedrēs. Tiesības man no 85-tā. Labāk brauktu viegli iereibis pa gludu ceļu, nevis skaidrā pa Jūrmalas apvadceļu. Sievai jau aizliedzu pa viņu braukt...

Link to comment
Share on other sites

Kas tad ir tie "parastie mirstīgie"? Latvijā, ņemot vērā vidējās algas apmēru, ar algu 300 Ls uz rokas tu skaities jau vidusslānī, un valsts tev nodokļus var uzlikt pēc vēlēšanās. Tikai daudziem nez kāpēc šķiet, ka redz pie tādiem ienākumiem tu esi nez kāds mazturīgais un valsts tevi nedrīkst aiztikt. Nu nav te nekādi Rietumi. Un pārskatāmā nākotnē nebūs.

 

Šaubos, vai būtiski nodeva kāps auto ar motoru zem 2 litriem. Un tikai nevajag muldēt, ka mazturīgajiem pienākas braukt ar lielākiem motoriem.

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

ju, man ar vienam auto 1.4 (pats jaunu no salona izdzinu), bet mans redzes loks vai kompleksi liedz kļūt aprobežotam... Nu nevajag savus 1.4 bāzt kādam ģīmī. Tā jau mēs darām, rejamies savā starpā, bet uz piketu aiziet, nē nu ko, man tikai 1,4

Link to comment
Share on other sites

Ja skatās tās tabuliņas, kas delfos ir, tad nemaz tik traki nešķiet - mazajai klasei vēl mazāks nodoklis vai vismaz nekāpj, vidējai ja nu kāpj, tad minimāli.

Lielākie cietēji - luksusa, sportīgās un apvidnieki - kas arī nav pats sliktākais risinājums.

Vienīgais, kas varbūt sanāk nedaudz nepamatoti apdalīti ir minivenu īpašnieki, jo diez vai ir daudzi, kas aiz neko darīt braukā ar miniveniem - tā jau bieži vien, manuprāt, ir vienkārši nepieciešamība (piemēram, ģimenes ar 3+ bērniem).

Link to comment
Share on other sites

Smalki, būtu gatavs maksāt arī divreiz vairāk nekā patreiz, ja nebūtu viens liels BET, ceļi mums ir vienā vietā, katru gadu ir jāgrūž nauda par buksēm, plauktiem un hvz ko vēl nē tikai dēļ labajiem ceļiem, kaunējušies būtu naher par šito pornogrāfiju naudu papildus iekasēt. Pēc ziemas vispār pipec būs.

 

Bet nu ieteikums valdībai būtu uzskatīt par ekskluzīvu auto jebkuru, kas nav ražots padomju savienībā un lielais motors lai sākas no 1.2 l. Feini būs un naudiņa kā pa reni ripos.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

zināmā mērā,tapēc jau arī džips ir ātrākais transports pie mūsu ceļiem... vismaz nav tik ļoti jābaidās ko atstāt.

Link to comment
Share on other sites

smartdevil

NU ja arī, taisītu tos ceļus. Kurš maksās projektētājiem un inženieriem? Samaksā tikai metinātājam Sašam un uzklāj uz nenostiprinātas pamatnes un pēc gada jāsāk jālabot. Sen jau bija laiks saprast ka galvenie ceļi jātaisa no betona. Ilgtermiņa atmaksātos dubultā. Bet visādās bibliotēkas gan jau svarīgākas savam biznesam.

Vispār sakaitināja. tas, ka MB 420 var nosaukt par eksluzīvu. Sviesc.

Labots - smartdevil
Link to comment
Share on other sites

Nē,nu spriežot pēc to daudzuma ielās,ekskluzivitātes statuss tiešām ir zudis :crazy_pilot:

Bet ko tad - lielnodokli tikai tiem auto,kas gadā izlaisti zem 1000 eksemplāriem,vai?

Link to comment
Share on other sites

Cik esmu garām braucot redzējis, kā 90-jos būvēja austrumvācu autobāņus. Tad tur ieklāja dzeldzsbetona jostas-siles, līdzīgas mūsu dienvidtiltam. Un uz tām tikai klāja asfaltbetonu. Tādu šķembu-asfaltbetona porno uz maģistrālajiem bāņiem tur nav

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Alternatīva - progresīvais ienākumu nodoklis ar paaugstinātu likmi algām sākot no 500 Ls uz rokas. Vai jūs tiešām to gribat?

Link to comment
Share on other sites

2k varbūt arī nē,bet kādi 1000-1200LVL būtu robeža esošajā situācijā... tikai - ja šie ienākumi atgriežas pie sabiedrības,nevis pazūd valstsvīru kabatās.

Link to comment
Share on other sites

ggg97

Lielbritānijā vidējā alga ir ap 2000 mārciņām mēnesī. Paaugstinātā ienākumu nodokļa likme tiek piemērota algām sākot no aptuveni 3100 mārciņām mēnesī.

Latvijā vidējā alga ir ap 300 Ls mēnesī. Vadoties pēc analoģijas, paaugstināto likmi var likt jau pie 450 Ls.

 

Jā, tas ir nožēlojami, ka ar algu 500 Ls mēnesī tu skaities turīgajā vidusslānī. Bet vienīgais, ko var darīt situācijas uzlabošanai, ir kravāt koferi.

  • Patīk 2
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Kāds var izskaidrot ko nozīmē

vieglajiem automobiļiem, kuri ir reģistrēti pēc 2005. gada 1. janvāra

Kas tieši tā ir par reģistrāciju?

1. Pirmreizējā reģistrācija ievedot TL Latvijā? (kā to uzzināt, ja neesmu pirmais īpašnieks LV)

2. Reģistrācija īpašumā? (datums teh. pasē)

3. TL izlaiduma gads? (datums teh. pasē)

Link to comment
Share on other sites

pirmo datumu vari uzzināt no CSDD,par jebkuru auto

Link to comment
Share on other sites

Piemēram ja mans auto ir ievests 2007. gadā 1.reizi Latvijā un reģistrēts, tad un motora tilpums 2.0L jauda 85kW un masa 1,6t.

Sanāk, ka nodoklis man tiek samazināts? :meeting:

Labots - edw
Link to comment
Share on other sites

smartdevil

Raimz

 

Un kāpēc gan ne?

Kas daudz plena lai arī maksā vairāk. Neviens no tā necietīs. Jutīs tikai darba devējs.

Varēja pacelt īpašuma nodokli tā pamatīgi tiem kam īpašumi virs 100tk.

Bet nu tā tak nebūs. Šīs divas lietas maisīs viņiem pašiem. Galu gala paši arī to visu maksās un tas tak nav izdevīgi. Tāpēc kāsīs tautu.

 

MB 420 nekad nav bijis eksluzīvs. Tik pat labi var pateikt ka jebkurš jauns auto ir eksluzīvs jo viņu ir maz. Jeb dzīvot Krievījā un braukāt starp Moskvičiem ar VW NewBeatle un būt ekluzīvākā autiņa īpašniekam rajonā.

Es teiktu, ka ne jau modelis nosaka eksluzivitāti, bet gan laiks, iekārta un valsts stāvoklis(kaut kā tā). Mēs jau sen esam eiropā, lai vēl fanotu par nedaudz kvalitatīvāku ģimenes autiņu.

Es tagad nesaprašanā. Škoda Superb 2010 gada ar tagad sanāk eksluzīvs? :D Vai tomēr jāskatās pēc masas un jaudas?

Labots - smartdevil
Link to comment
Share on other sites

Neviens no tā necietīs. Jutīs tikai darba devējs.

 

te nu vinam bus motivacija, tik daudz nemaksat, vai atlikuso piesviest aploksnē. Darba deveji naudu pagalmā ar lāpstu nerok, kā tas daudziem varbūt liekas.

Labots - Jeasus
Link to comment
Share on other sites

 

MB 420 nekad nav bijis eksluzīvs. Tik pat labi var pateikt ka jebkurš jauns auto ir eksluzīvs jo viņu ir maz. Jeb dzīvot Krievījā un braukāt starp Moskvičiem ar VW NewBeatle un būt ekluzīvākā autiņa īpašniekam rajonā.

Es teiktu, ka ne jau modelis nosaka eksluzivitāti, bet gan laiks, iekārta un valsts stāvoklis(kaut kā tā). Mēs jau sen esam eiropā, lai vēl fanotu par nedaudz kvalitatīvāku ģimenes autiņu.

Es tagad nesaprašanā. Škoda Superb 2010 gada ar tagad sanāk eksluzīvs? :D Vai tomēr jāskatās pēc masas un jaudas?

 

lai nu kur,bet krievijā (vismaz eiropas daļā),jauni un labi auto ir pat vairāk kā pie mums...

Link to comment
Share on other sites

Ja pareizi saprotu, tad nodoklis pēc mot. tilpuma/pilnas masas/jaudas tiks rēķināts tikai autosiem ar pirmo reģistrāciju pēc 2005. gada 1. janvāra. Tā ātri pārskrienot pāri savam paziņu lokam- tiem, kam pieder vidējās klases mašīnas, kas jaunākas par 5-6 gadiem- to nodokli īpaši nejutīs. Tiem, kam patīk zīmēties un sagrābušies jaunus un jaudīgus lielmotorus- tagad par to zīmēšanos maksās ne tikai ar papildu degvielas patēriņu, bet vēl ar nodoklīti.

 

Pašu šī paaugstināšana īpaši nekrata (+8Ls auto, +1Ls moto), taču žēl daudzbērnu ģimeņu ar Voyageriem un Sharaniem.

Link to comment
Share on other sites

Vai kāds nevar pastāstīt sīkāk, kā ir Lietuvā un Igaunijā. Kaut kur pa ausu galam dzirdēju, ka Lietuvā tehskate jāiet reizi divos gados, bet par nodokļiem neko nezinu. Varbūt ir jēga visu tur sareģistrēt?

Link to comment
Share on other sites

Ronalds789

Ceru, ka nodoklis aprēķinasies kā līdz šim pēc auto motora tilpuma.Jo ja tiks kaut kas izmainīts šaja lieta, piemēram papildus tiks ņemts aprēķins pēc jaudas, tad gan manpersonīgi skars šis nodokli.

manam auto motorīts 1.8T jaudas ziņā līdzīgs kā 3.0.

pagaidām vēl maksāju mazo nodokli 48 ls/gadā laikam

 

šīs izmaiņas par nodokļiem ir atklāts vidējais tautai no valdības puses.

žēl protams,ka mūsu tauta nav tik karstasinīga kā piemeram grieķi, kuri izmaiņas uztver ar globāliem valsts mēroga protestiem.

mums vēl jāmācas no viņiem ilgi, ļoti ilgi....

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Es atbalstu. Nespēju iedomāties, kādēļ būtu nepieciešamība pēc 3+ litrīga motora kuzavam, kurš sver zem 3,5 tonnām.

Mūsdienu mazie dzinēji ir pietiekoši ņipri, lai fiksi apdzītu un kā citādi veikli izmanevrētu + ekonomiski + mazāk kaitē dabai.

 

Tas pats ar veciem šrotiem - jo mašīna vecāka, jo vairāk apdraud satiksmi un piedirš dabu. Ir skaidri saprotams, ka Latvijā un tuvākajos kaimiņos, vairumam 10+ gadu veco mašīnu normāls stāvoklis ir tikai uz TA. Protams, es pats neesmu nekāds puritānis, jo braukāju ar 16 gadu vecu vāģi (tiesa gan, diezgan mazlitrīgu), bet esmu gatavs samaksāt arī lielāku nodoklīti, ja tas dos kādu labumu mums visiem.

 

Turklāt tas arī veicinās kopējo stāvokli valstī un tuvinās rietumiem. Skaties, kurā rietumzemē gribi, tauta braukā galvenokārt ar mazām ekonomiskā māšīnītēm, kuru filozofija ir būt transporta līdzeklim, nevis locekļa pagarināšanai. Lieli kuģi ir diezgan reta parādība - tos pērk tikai tiešām turīgi cilvēki. A pie mums salaga, kura alga ir zem vidējās, braukā ar 600-to mersi (un dzīvo kādā no Šķirotavas barakām)

 

P.S. Ja mēs gribam mainīt sabiedrību uz labo pusi, ir brutāli jāmaina domāšanu. Pagaidām pie mums domāšana ir tāda pati, kā Kazahstānā un Krievijā, kurā cilvēkos ir iekodēts likums "ka tik kādu appi*t un nožuļīties"

Labots - Krishius
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...