Jump to content

Avārija - velosipēds ar automašīnu


Guest Javeris
 Share

Recommended Posts

Laikam ja kāds mani nories, bet kā autovadītājs ar 20+ gadu stāžu varu tikai rekomendēt ar velo pārvietoties gaišajā diennakts laikā. Nu nav tie lisapēdisti tumsā pamanāmi, tieši tāpat kā gājēji, kuri iedomājas ka tumsā stāvam pie pārejas ir viegli pamanāmi. Un drošāk ir pārvietoties ar velo pa ietvi vai veloceliņu (kur tādi ir).

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mezavecis

    5

  • hmmz

    10

  • edw

    16

  • Volodja Zavituškins

    11

Top Posters In This Topic

aga, spēcīgākas gaismas - divas P7 diodes priekšā :)

 

vēl tik gribēju piebilst, ka auto braucējs mazo mirgojošo diodi nepamana arī tāpēc, ka slapjā laikā no katras sūda peļķes atstarojās gaisma, ielu apgaismojums, mājas, citi auto, utt ... rezultātā daudz ņirbošu, kustošu gaismu, gaismiņu, starp kurām sazīmēt velo gaismas nav vienkāršs uzdevums, it sevišķi ja vēl logs nedaudz aizsvīdis ... auto nevada betmeni, spidermeni un citi pārcilvēki bet gan parasti cilvēki

 

Mežavecis, nee, autovadītājs sapņoja ka beidzot dabūs krimināllietu un varēs piecus gadus valsts maizē pasēdēt :)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Viens negadījums ar veiksmīgām sekām - mācība visam mūžam. Kas attiecas uz sāniem, iespējams, vajag spieķos ievietot kādas dzeltenas vai oranžas mirgojošas lampas.

 

 

Man šķiet tā jau ir obligāta prasība pārvietojoties tumšajā diennakts laikā vai sliktā redzamībā, vai arī tuvākajā laikā būs, pirms nedēļas šo zebrā stāstīja ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Javeris

Tur jau tā problēma, ivo, ka nav tie veloceliņi. Bet braucot pa ietvi, kopējais attāluma veikšanas laiks palielināsies vismaz par vienu trešo daļu!

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Javeris

5..15 minūtes? Vismaz 45 minūtes... Nav labi ne tā, ne tā. Jābūt veloceliņiem, jo uz ietvēm priekšroka ir gājējiem, vienalga, lai cik stulbi un apdzērušies viņi būtu.

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Grossmeister

No kurienes uz kurieni brauc , ka sanāk 45 min. ilgāk pa ietvēm ?

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Šobrīd visas 3 lapas izklausās pēc matu skaldīšanas. Domāju, ka jānoskaidro kādi spīdošie un atstarojošie elementi ir obligāti un kādi vislabāk strādā un tad topiku var slēgt.

 

Kas attiecas uz cietušo (vai šobrīd viņu nevajadzētu dēvēt par pašpasludinātu cietušo???) - lūgums mierīgāk izturēties pret foruma biedriem. Pateicos!

Link to comment
Share on other sites

Grossmeister

Nekāda dižā izvēle jau nav - vai mierīgi pa ietvēm braukt , vai sakrāmēt visus iespējamos atstarotājus/spuldzes/etc. un cerēt , ka laikā garajā ceļa posmā , neiznāks vēl kādreiz iekļūt kādā ceļu satiksmes negadījumā . Pilsēta , jo tuvāk centram , jo nedraudzīgāka veleobraucējiem .

Link to comment
Share on other sites

Vienīgais, ko varu ieteikt - uzlikt normālus lukturus un iemācīties braukt ar velosipēdu. Ir jāņem vērā, ka ne visās situācijās autovadītājs var tevi pamanīt. Un, jo nepieredzējušāks autovadītājs, jo lielāka iespēja, ka nepamanīs. Pats braucu katru dienu, gan pa ietvēm ,gan ielām cauru gadu. Protams, ir bijušas bīstamas situācijas, taču vienmēr esmu spējis tās laicīgi paredzēt un attiecīgi rīkoties. Pamēģini kādreiz pats pabraukāt ar mašīnu tumšā, slapjā laikā, vēl labāk ja arī lietus līst. Tos maximas 3 diožu mirgojošos lukturus blīvā pilsētas satiksmē, pie spožām apkārtējām gaismām var pamanīt tikai kādu 20m attālumā, un arī tikai tad, ja nav nekā cita, kas novērstu uzmanību.

Un, laiks pa brauktuvi-laiks pa ietvēm=>45min? Tad jau laikam brauc no Baltezera uz Babīti.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Āmen! Turklāt nāk ziema ar slidenu brauktuvi un 4x garāku bremzēšanas ceļu. Tā ka visi tumšie ļautiņi un man-pienākas-un-es-lecu-uz-gājēju-pārejas-un-man-viss-po sarosās! Būs jautri!

 

P.S. gājēju pāreja = gājēju pārbrauktuve :sarkasms:

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Beidzot kaut cik normāla atbilde. maksvels - jā, bet man IR velotiesības! ;) Un tam izraisītājam nespīd nekas jebkurā gadījumā! ;) Tā, ka abi ar edw varat iet turpināt skatīties pokemonus. :/ Lab, man laikam pagaidām jautājumu vairs nav, vienīgais, nebiju domājis līdz šim, ka var tik atklāti pārkāpt CSN!

 

Braukt ar apziņu, ka visi ievēros CSN ir pati lielākā kļūda! Vēl jo vairāk, ja Tu brauc ar velo... Pašam vnm ir jāskatās un jāseko līdzi satiksmei un ,jo mazāka izmēra transporta līdzeklis(jā, arī auto izmēram ir nozīme :aiwa:), jo mazāk Tevi ievēros vai palaidīs. Visvairāk jāuzmanās no RS transportlīdzekļiem.

Link to comment
Share on other sites

The_Saint

Man ir personiski pazīstams viens no labākajiem advokātiem valstī! Jūsu murgojumus varu viņam atstāstīt kā anekdotes!

 

Cilvēkam zināms top līmeņa advokāts un viņš prasa palīdzību IT forumā? :crazy::lol:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Volodja Zavituškins

Jā, ir tāds labs teiciens:

"Netici zaļajai gaismai, tici braucošai automašīnai".

 

Braucot ar velosipēdu - atstarojošā veste ir OBLIGĀTS pasākums (te es nerunāju par to, kas likuma pantā rakstīs, bet par reālo situāciju). Un ne tikai naktī. Arī pa dienu.

It sevišķi šajā gadalaikā - kad pelēkā tērpies velosipēdists pilnībā saplūst ar apkārtējo vidi.

 

No elektriskām izgaismošanas ierīcēm - laba lieta ir pie ķiveres stiprināma gaismiņa.

 

Par izgaismošanu no sāniem - tīri laba lieta ir riepas, kurām malās ir atstarojošs materiāls.

Vēl nesen par smieklu naudu tika iegādāti šitādi brīnumi . Vienkārši skrūvējas uz ventiļa.

 

Tāpat forša lieta ir šādi pedāļi.

 

Augstāk aprakstītajiem izgaismošanas paveidiem ir viena kopīga lieta - viss stiprinās pie KUSTĪGĀM detaļām.

Kas to gaismiņu padara par ko vairāk, kā štrunta diodīti, kas mijas ar visām citām gaismiņām lielpilsētas ņirboņā.

 

 

Tālāk jau nāk aizmugurējā/priekšējā gaismiņa. Priekšējām ir divi veidi - viens, kas izgaismo arī ceļu, otrs, kad tikai mirguļo un nekādu ceļu neizgaismo. Pirmais variants teorētiski labāks - spožāks, bet ir dzirdētas nelielas sūdzības no autovadītāju puses, kad neveiksmīgi saregulētas šādas te itin jaudīgas lampas žilbina. No vienas puses - lieliski - Tevi pamanīs, bet cieņu pret velosipēdistiem tā neizcīnīt. Gluži pretēji.

 

 

Kas attiecas jautājumu - braukt pa ietvi vai ceļa braucamo daļu..

Viss ir atkarīgs no apstākļiem.

 

Tad, kad es redzu kādu riteņbraucēju "pīķa stundas" laikā uz, piemēram, A. Čaka ielas braucamās daļas, kur mašīnas brauc ar spoguli pie spoguļa..

Nevaru saprast - vai tam cilvēkam patīk asas izjūtas, vai vienkārši apnicis dzīvot.

 

Bet, piemēram, pa Ieriķu ielu var tīri eleganti braukt pa braucamo daļu.

Bez liekām galvassāpēm gan riteņbraucējam, gan autovadītājam.

 

 

Tas ko Javeris pieminēja - ka pa ietvi ilgāk..

Tev viens jautājums - tad, kad uzsalst pirmais ledus uz Daugavas - Tu arī viņu bezbēdīgi šķērso pa ledu, nevis tiltu? Jo tā ir ātrāk?

Protams, nē - gaidīsi kamēr ledus būs pietiekami biezs vai neiesi vispār.

 

Ar to es gribēju teikt, ka katru situāciju vajag izvērtēt.

Un atmetot to "man ir priekšroka".

Tu nebrauc ar tanku.

 

Galu galā - vienīgais, kas pēc tam var atlikt, uzrakstīt uz kapakmeņa "viņam bija taisnība."

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Es iisti nesaprotu autoru, ja ir augsta limenja jurists/advokaats whatever, tad kas ir mekleejams sheit. Un biezhi ieprieksh mineetie autora teksti neatbilst taalakam teksta saturam. Otrkart tev tas jurists whatever uzliks miiksto ja nav tev ljooti tuvs radinieks. Visiem ir iisi sakot piedrazt, nemaalee sevi tik baltu cik patiesiibaa neesi.

Labots - Nettwerk
Link to comment
Share on other sites

Kaut kā vienu brīdi jūs visi sākāt aizstāvēt Latvijas autovadītājus, kas ir pieraduši tikai maukt un nekur neskatīties. Velosipēda vietā tur var būt bērns, uz ielas paslīdējis un pakritis cilvēks vai kāds sadzēries indivīds.

Jāskatās ir vienmēr un nogurums, aizsvīduši logi vai slikts apgaismojums nav nekāds attaisnojums. Samazini ātrumu un rēķinies ar situāciju uz ceļa, to PRASA ceļu satiksmes noteikumi.

Anglijā katrs potenciālais autovadītājs iziet tā saucamo "Hazard Perception Test", tas ir test kura laikā indivīds skatās video un viņam pēc iespējas ātrāk ir jamāk novērtēt situācijas uz ceļa, kuras varētu izsaukt satiksmes drošības apdraudējumus un būtu attiecīgi jārīkojas.

Teikšu godīgi, tas tiešām strādā, jo vadītāji šeit UK ir daudz acīgāki uz velosipēdistiem un gājējiem salīdzinot pat ar tādām valstīm kā Vācija un Nīderlande. Par Latviju es nemaz nerunāju.

Ir saprotams ka visi var kļūdīties, bet nu tēlot, ka neko neesi dzirdējis un aizlaisties no notikuma vietas ir zemiski jebkurā gadījumā. Kā jums var ienākt prātā aizstāvēt autovadītāju? Nākamreiz tād aklais var izbraukt krustā ar kādu šoseju pa kuru automašīnā braucat jūs un jūsu ģimene.

  • Patīk 2
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Volodja Zavituškins

andza

 

Tas, šķiet, nebija gluži tā domāts.

 

Stāsts bija par to, ka jārēķinās, ka vadītājs var neredzēt.

Par to, ka ir muļķīgi uzskatīt, ka Tevi redz.

 

Tas, ka vadītājs ir muģila, bija skaidrs pašā sākumā.

 

Proti - te netika aizstāvēts vadītājs, bet ieteikts pašam skatīties uz ceļa - un attiecīgi rīkoties.

Un neatkarīgi no tā - ir Tev priekšroka vai nav Tev priekšroka.

 

 

Neliela atkāpe:

Atcerējos, bija kaut kur pētījums. Ja nemaldos ASV - kur kaut kādā teritorijā noņēma visus luksoforus, nomontēja visas zīmes. Ļāva satiksmei vienkārši "plūst".

Rezultātā ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinājās (!).

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tas pētījums bija kādā UK pilsētā par satiksmes pašorganizēšanos, tur samazinājās ne tikai avāriju skaists, bet arī sastrēgumi. LV labāk neko tādu nemēģināt.

Link to comment
Share on other sites

Šodien Ludzā trafarēta policijas apvidus automašīna notrieca velosipēdistu un no notikuma vietas aizbrauca. Vēlāk auto atrasts pilsētā, taču bez vadītāja. Par notikušo ir sākta dienesta pārbaude.

Valsts policijas Preses nu sabiedrisko attiecību biroja priekšniece Ieva Rekšņa informēja, ka ap plkst.17 policijas trafarēta automašīna "Hyndai Santa Fe" notrieca velosipēdistu un neapstājoties no notikuma vietas aizbrauca.

Cietušais velosipēdists ar dažādām traumām nogādāts slimnīcā. Vēlāk policijas automašīna atrasta pilsētā bez vadītāja.

Rekšņa atzina, ka minēto automašīnu izmanto Ludzas policija. Pašlaik tiek noskaidrots, kurš no policijas darbiniekiem vadīja dienesta automašīnu ceļu satiksmes negadījuma laikā.

TVNET

Link to comment
Share on other sites

Ja nemaldos, tad šajās dienās pa vecam ir milicijas diena. Ludzā to protams zin precīzāk, tapēc - Priekā! [sarkasms]

Link to comment
Share on other sites

Guest Javeris

Varu vēl piebilst, ka es braucu tiešām labi ar velosipēdu, varu ieturēt taisnu, prognozējamu trajektoriju, varu paskatīties atpakaļ vai uz jebkuru citu pusi, nezaudēdams trajektorijas virzienu, arī ar ceļa izpratni un saķeri viss kārtībā. Jā, man šoreiz paveicās, ka viss kārtībā! Bet no šī gadījuma ir smagi jāmācās! Saprotu, ka lukturus vajag spēcīgākus un rēķināties uz CSN ievērošanu vairs īsti nevar, sevišķi kas attiecas uz ar luksoforiem neregulējamiem krustojumiem. Viens ir liktens, otrs ir maksimāli censties no tā izbēgt! :) Man ļoti patīk braukt ar velosipēdu un tas padodas un joprojām uzskatu, ka tas ir labākais pārvietošanās līdzeklis ikdienas attālumiem līdz 50km. Starp citu, ar 45 minūtēm es domāju, cik es dienā KOPĀ varētu zaudēt, ja visu laiku brauktu lēnām pa ietvēm, kur no katrām durvīm var iznākt kāds piedzēries gājējs un katras pagalma iebrauktuves pabāzt "degunu" kāds viduvējs autobraucējs. Protams, tas nav precīzs aprēķins. Ticiet man, pēc šī gadījuma es būšu daudz uzmanīgāks. Bet sākumā jāsalabo ritenis un laikam jāmet miers šogad pa lielam, vēl pāris reizes varētu izbraukt, tad gan miers. Vislielākais sviests, ka nav sakarīga infrastruktūra velosipēdistiem! Piemēram, pāri Daugavai varētu uzbūvēt šauru, vieglu, iekaramo tiltu, kas būtu paredzēts tikai gājējiem un velosipēdistiem! Un arī pa Rīgu un visu tās apkārtni (līdz pat Jelgavai, Tukumam, Engurei, Skultei, Siguldai, Mālpilij, Ogrei, Ķekavai, piemēram) izbūvēt kārtīgu veloceliņu infrastruktūru, norobežotu no autoceļiem! Civilizācijai jāvirzās uz to, ka tuvie attālumi (līdz 50km, varbūt pat 100km) tiek veikti pamatā tikai ar velosipēdiem un elektromopēdiem!

Link to comment
Share on other sites

Žak, lūdzu aizslēdz ciet šito, ja autoram pašam nav sajēgas, kad beigt muldēt. :flood: Te jau viss ir aizgājis galīgi mežā.. :pooh_go:

Link to comment
Share on other sites

1. Ja jau tik lieliski brauc un pārzini CSN, tad Tev nav 10 min laika, lai noliktu veloapliecību?

2. Pēc šādiem tekstiem rodas jautājums cik autoram ir gadu?

Link to comment
Share on other sites

Guest Javeris

Man vēl intelekta testu nolikt, lai pierādītu savu intelekta koeficientu? Kas man jums jāpierāda, šī tēma ir par CSN un velosipēdistiem! Savas psiholoģiskās vai personības dalīšanas problēmas, edw un vēl pāris (nejaukt - es nerunāju par visiem), lūdzu, risināt atbilstošā citā tēmā. Lūdzu, komentāros censties pēc iespējas saglabāt tēmas būtību un garu.

Link to comment
Share on other sites

Pashlaik sleedzu teemu ciet. Ja kaadam ir ko teikt, tad kontakteejaties ar kaadu no "Moderatoriem", ar lugumu atvert teemu.

P.S. Lugums mani neaicinaat to dariit.

Labots - Nettwerk
Link to comment
Share on other sites

Guest
Slēgta tēma, pievienot komentāru nav iespējams.
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...