Jump to content

Grūtais 2010.gada matenes eksis.


Raimonds1
 Share

Recommended Posts

Raimonds1

Ar ko tad motivēt vidējo latvieti līdz 2007.gada pašapmierinato un pašpietiekamo, tagad vainīgos meklējošo, ar kādiem argumentiem?

 

problēma vēl ir tur, ka tie pāris klases gudrīši pa to burzmu jau arī nobumbulē to skolas laiku un viss.

Link to comment
Share on other sites

VIL: nevaru atrast, taču tas tur .. labi informētais atsaldenis - Arča, vot, viņš ir minējis piemērus. Puisis strādā narvessenā, paņem kredītu džipam tādu, ka pēc aldziņas 1x mēnesī paliek nauda benzīnam, var pavizināt meitenes. Pārējā laikā dzīvo pie vecākiem un pusdienās ēd sviestmaizes. Tipveida gadījums - cilvēkam pirmā nauda, aprēķinu spējas nekādas - cik tad reizes par to džipu pārmaksās - 2 vai 3, kā tiks galā pusgada-gada darbnespējas/darba trūkuma gadījumā. Taču pie visa vainīga krīze.

Link to comment
Share on other sites

Ziemelis

Visi te tik gudri, ka drst gribas. Tas, ka masveida videja atzime ir 6-7 liek aizdomaties jau par skolas personalu, tobish, skolotajiem un vinu vertesanas principu. Mana skola vispar reti, kuram lika 9,10 - vajadzeja but ''kreativam'' atbildes. 12. klase es knapi gada izspiedu 5 balles anglu valoda, eksamena dabuju B limeni. Uz stundam gaju, majas darbus +/- ari pildiju.

Link to comment
Share on other sites

Ziemelis: takš liecības ciparu jau pēc gada aizmirsīsi, toties centralizētie eksāmeni gan parāda, KĀ skolā iemāca. B līmeni ne kurš katrs var iegūt - man, piemēram, nācās priekš tā iet uz kursiem. Ietaupīji naudiņu - priecājies :)

 

Objektīvs pārskats, kurā skolā kāds sadalījums pa līmeņiem: angļu valoda, matemātika.

Pārskats, cik katra skola ieguvusi kopvērtējumā: angļu valoda, matemātika

Link to comment
Share on other sites

Mr. Nejēga

Te ar ir tā problēma, mūsdienās uzskata, ka atsēdēšana stundās/atgulēšana un pa ausu galam šā tā aipļeckāti mājasdarbi pietiek priekš 9-10. Tas, ka kāds aizgājis un kautko rakstījis, vēl nav viss, ir arī jāklausās, jāpiedalās un jāmācās.

 

Starp citu, cik esmu manījis, ir tikai 2 vērtēšanas skalas skolās:

1) 1-3: "Mēģini vēlreiz"; 4+: "Malacis, tiksi tālāk"; un

2) 1-5: "Nu galīgi štrunts"; 6-8: "Nu, +- ciešami"; 9:"Normāli"; 10: "Labi".

 

Tāda optimāla skala, kur no 10 ballēm 5 tiešām ir puse, 1 tiešām ir nekas un 10 tiešām ir super, neeksistē.

Link to comment
Share on other sites

Peleecis

Mans dēlietis dabūja 8 . Skolotāja teica , ja nebūtu pieļavis pāris paviršības , būtu 9 .Hehh , es gan ar savu matemātisko plānprātību laikam dimbā būtu . Bet nu labi , ka ne vienmēr gēni pārmantojas un ne visi :D

Link to comment
Share on other sites

9-10,cik atceros,bija atzīmes par radošo momentu vai nopietniem kontroldarbiem... nevis ikdienas nodarbību.

Kaut kā tā.

Link to comment
Share on other sites

...

Objektīvs pārskats, kurā skolā kāds sadalījums pa līmeņiem: angļu valoda,

...

 

Es gar zemi :rofl:

atveram un paskatamies šūnas B23, B34 ...

Protams var jau kļūdīties, bet pirms publicē dokumentus tomēr vajag pārbaudīt tekstu. Man vairs ticība arī pārējiem cipariem.

Šādā līmenī augšas gatavo pārskata dokumentus, likumprojektus utt. ...

Link to comment
Share on other sites

Bastjens

Offtopic

 

Pie neveiksmīgās kredītu ņemšanas vainīga ir krīze un bankas nevis cilvēku aritmētiskās spējas.

 

Tas būtu tāpat kā teikt, ka pie bērnu kļūdām ir vainojami vecāki... Nu jā, bet tā taču arī parasti ir, vai ne?

 

Tomēr spriest šādās kategorijās ir pareizi tikai tad, ja mēs paši sevi esam nostādījuši tādā bērnu-bebīšu lomā, pār kuriem bankām kā aizbildņiem būtu jāuzņemas aizgādniecība. Bet caur šādu attieksmi, savukārt, kārtējo reizi izpaužas klasiskais latviešu kalpu tautas sindroms. Tā ka es gan neuzskatu, ka vajadzētu mūsu kā sabiedrības atbildību par muļķīgi ņemtiem kredītiem novelt uz bankām.

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1
(labots)

Vienkārši pašlaik, kad diendienā runā un raksta par aizņemtiem miljardiem, kredītu pieminēšana ir labs arguments, ko tauta varētu saprast, uztvert un varbūt ierobežot savu zelta gabaliņu dullošanos stundās, sākt mācīties, cienīt skolu un skolotāju un ta... nu ja, pamodos...

Katrā ziņā buma laikā tāds arguments nemaz nevarētu tikt izmantots, jo visi bija kruti, pārtikuši, kompetenti un skolotāji bija lūzeri beidzamie.

Tas, ka "labie" skolnieki no grūtajiem uzdevumiem nevar noskrāpet no 2 lidz 5 punktiem vienkārši liecina par totālu līmena nopļurzāšanu. Lai tik vidējais neapvainojas, ka ar 2-3 no klases pastrādās ilgāk.

2.daļas 6.uzdevums.Konkursā „Erudīts” piedalījās astotās un devītās klases skolēni. Katra klase darba

noformēšanai saņēma 30 papīra loksnes. Katrs astotās klases skolēns saņēma

par 1 loksni mazāk nekā katrs devītās klases skolēns. Kopā 25 skolnieki.(10 punkti)

Lokšņu skaita apzīmēšana katram 9.klases skolēnam – 1 p.

Skolēnu skaita izteiksmes 8. un 9.klasei uzrakstīšana – 2 p.

Vienādojuma sastādīšana – 1 p.

Saucēju vienādošana un kvadrātvienādojuma iegūšana – 2 p.

Kvadrātvienādojuma atrisināšana – 2 p.

Nederīgās saknes atmešana – 1 p.

Otra prasītā lieluma aprēķināšana – 1 p.

 

x skolnieki 8.klasē (25-x)skolnieki 9.klasē, jo kopā 25 skolnieki

30/x loksnes katram 8.klases skolniekam, 30/(25-x) loksnes katram 9.klases skolniekam

katrs 8.klases skolnieks saņem par 1 loksni mazāk 30/x = 30/(25-x) -1

Labajā izteiksmes pusē vieninieku uzrakstam kā (25-x)/(25-x) un tad 30/x = (30-(25-x))/(25-x) tālāk

30/x = (5 + x)/(25 - x) sareizinam krustiski un dabū kvadrātvienādojumu x kvadrātā + 35x -750 =0

no tā x=15 15 skolnieki 8 klasē, tad 25 - 15 = 10 skolnieki 9.klasē, 30/15 = 2lapas un 30/10 = 3lapas

Labots - Raimonds1
Link to comment
Share on other sites

Lūdzu populārzinātniski pastāstiet, ko nozīmē līmeņu burtiņi.

Vai 2007. gada absolventam un 2010. gada absolventam ar to pašu burtiņu ir domāts ~tāds pats vērtējums 10 baļļu sistēmā?

Link to comment
Share on other sites

Vai 2007. gada absolventam un 2010. gada absolventam ar to pašu burtiņu ir domāts ~tāds pats vērtējums 10 baļļu sistēmā?

nē, viņiem teorētiski ir līdzīgs līmenis attiecīgajā priekšmetā katram savā vecuma grupā. Nav korekti salīdzināt dažādu gadu absolventus, jo šo eksāmenu mērķis, manuprāt, ir atvieglot skolēnu uzņemšanu augstskolās un parasti(lielais vairums) skolu beidzēji uz augstskolām dodas uzreiz pēc vidējās izglītības iegūšanas.

 

Burti ir burti un skaitļi ir skaitļi. Tiem līmeņiem patiesībā nav nekāda sakara ar atzīmēm!

Katra priekšmeta CE ir sadalīts vairākās daļās(piem. angļu valoda- lasīšana, rakstīšana, valodas lietojums, klausīšanās un mutiskā daļa). Katrā daļa ietekmē skolēna gala rezultātu VIENĀDI. Šajā gadījumā katra daļa ir 20% vērta. Citiem vārdiem, 5% kādā no šīm daļām dod precīzi 1% pie skolēna kopējā rezultāta šajā CE.

Kad ir iegūts skolēnu kopējais %, tad tos sadala pa līmeņiem - A līmeni dabū labākie 3-5% no visiem skolēniem, B attiecīgi 10-15%, utt. Sistēma ir izveidota tā, ka visvairāk skolēnu tiek novērtēti ar C un D līmeņiem.

Labots - gudolfs
Link to comment
Share on other sites

Vil - atbilde ir vienkārša - Gausa sadalījums. Nu labi - es nezinu, vai Gausa, bet kaut kādu statistisko sadalījumu viņi tur pielieto, lai pierakstītu katram viņa līmeni. Ja "stulbeņu" gadā cilvēks dabū A, tad tas nozīmē tikai to, ka viņš ir gudrākais no stulbeņiem, bet tajā pat laikā, var būt stulbāks par gudrīšu gada E līmeņa ieguvēju. Nu tas tā... aptuveni, uz pirkstiem.

 

Kopā ir 6 līmeņi - A B C D E F - skaidrs, ka matemātiskā cerība Gausam ir starp C un D - līdz ar to vairums iekļūst šajās kastītēs.

Labots - MaurI
Link to comment
Share on other sites

habitbraker

Visiem, kas saka, kā tik vieglu eksāmenu nevar nokārtot utt. - varu derēt, ka daļa paši mācieties augstskolās, nu vismaz vidusskolu esat pabeiguši. Protams, ka, salīdzinot ar vidusskolas un augsskolas uzdevumiem, tas eksāmens liekas pīsofkeik :keep_order:

  • Patīk 3
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Igelkott

Uzskatu, ka ir jābūt vecajai labajai piecu baļļu sistēmai, un pirmajās, sķiet divās klasēs ir jāizbeidz tā puķīšu un ķirzaciņu zīmēšana burtnīcu stūros.

Link to comment
Share on other sites

Visiem, kas saka, kā tik vieglu eksāmenu nevar nokārtot utt. - varu derēt, ka daļa paši mācieties augstskolās, nu vismaz vidusskolu esat pabeiguši. Protams, ka, salīdzinot ar vidusskolas un augsskolas uzdevumiem, tas eksāmens liekas pīsofkeik :keep_order:

 

 

Augstskolās un Vidusskolās ņem pavisam citu vielu.

Vienīgais laikam prizmu pamatskolā neapskata no tiem uzdevumiem.

 

Manā vecajā skolā par laimi lielākā daļa nolikusi labi.

Link to comment
Share on other sites

Īstenībā augstākā matene ir daudz vieglāka par vidusskolas trigonometriju, algebru

Link to comment
Share on other sites

Īstenībā augstākā matene ir daudz vieglāka par vidusskolas trigonometriju, algebru

 

:) , diferencāļi un integrāļi ir tavi un mani draugi :D

Link to comment
Share on other sites

Dabļa kāds sakars ar vielu? Skolas ir smadzeņu trenēšanai, nevis iekalt uz mūžu formulas kinētiskās enerģijas aprēķinam, dabīgi, ka 12. klasē ir vairāk attīstītas smadzenes kā devītajā un pēc augstskolas vēl drusku vairāk.

Cita viela - tas ir lol.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mr. Nejēga

Nu bet ir jau plaši izplatīts princips "kamēr mācās, kautko atcerās, kā vasara, tā viss pa ausīm ārā". Tāpēc arī 9. klasē tos ir rakstīt vieglāk nekā 30. gadu vecumā.

 

Un nevajag nest, ka skolās izcili trenē smadzenes. Ir, un kā vēl ir, samdzeņu nodeldešana/aizmocīšana ar lieko (te gan jāpiemin, ka ne jau matemātikā/valodās)

Link to comment
Share on other sites

Tipa sanāk tā, ja Tu runā ar diviem cilvēkiem, kuri ir 30 gadus veci, viens ar pabeidzis 7 klases, otram ir maģistrs, Tu atšķirību nejustu?

Link to comment
Share on other sites

habitbraker

Kāda cita viela augstskolā? Augstākās matemātikas pats pamats taču ir skolas matemātika. Protams, ka liekas viegls tas eksis, jo vidusskolā un augstskolā nepārtraukti jāzin visas pamatskolas viela - funkcijas, trigonometrija, ģeometrija utt.

 

Smadzene vienkārši pierod ar laiku un liekas viegli beigu beigās. :)

Labots - habitbraker
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Un kā skaidrosim klases labinieku nobraukšanu par 2-3 punktiem?

 

joks E- exotic, F - fantastic. :) par līmeņiem

Link to comment
Share on other sites

Īstenībā augstākā matene ir daudz vieglāka par vidusskolas trigonometriju, algebru

 

Pēc 6 gadiem FMF nepiekritīšu šim apgalvojumam. Pirmajos divos kursos nācās pamatīgi iesvīst, kaut arī algebru un ģeometriju vidusskolā nokārtoju uz 10 un arī iestājeksāmenā bija 10.

 

:) , diferencāļi un integrāļi ir tavi un mani draugi :D

Jā, integrālis ir vidusskolas viela - funkcijas ierobežotais laukums vai tilpums.

Link to comment
Share on other sites

Bastjens

Njā, es arī nepiekristu. Jā, varbūt, atvasināšana ir savā ziņā vieglāka par vidusskolas trigonometriju, bet tiklīdz sākas integrēšana vai diferenciālvienādojumi, matricas, rindas vai jebkādi citi augstākās matemātikas pamatkursa jautājumi, tas tomēr ir krietni grūtāk par vidusskolas vielu.

 

Kaut gan interesanti - cik zinu, 1.Ģimnāzijā visu uzskaitīto jau apskata vidusskolā. Manā skolā, lai gan skola bija laba utt. un "draugi integrāļi" tiešām ir vidusskolas programmā, neko no mat.analīzes neapskatīja. (Bet tik un tā es to visu zināju, iestājoties augstskolā, jo pats biju iemācījies =))

Labots - Bastjens
Link to comment
Share on other sites

Dabļa kāds sakars ar vielu? Skolas ir smadzeņu trenēšanai, nevis iekalt uz mūžu formulas kinētiskās enerģijas aprēķinam, dabīgi, ka 12. klasē ir vairāk attīstītas smadzenes kā devītajā un pēc augstskolas vēl drusku vairāk.

Cita viela - tas ir lol.

 

Nu lai noliktu eksāmenu labi, vajag iekalt galvā uzdevuma aprēķina piemērus...

 

 

12. klasē mūs eksāmenam gatavoja, ka katru nedēļu rēķinājām iepriekšējo gadu eksāmenu, rezultātā zinājām kā rēķināt uzdevumu pat īsti nepaskatoties uz viņu, kāda tur smadzeņu trenēšana, bija vienkārši brutāla atkārtošana.

 

Vienīgais kur ir kaut kāda oriģinalitāte ir ģeometrijas uzdevumi.

 

Attīstītas smadzenes or w/e ir vajadzīgas tikai pēdējiem loģiskajiem uzdevumiem.

 

Tikko pabeidzu augstākās matemātikas kursu, bet nolikt vēlreiz uz A 12. klases eksāmenu šaubos vai varētu, jo esmu aizmirsis vielu.

9. klases eksāmenā vienkārši elementāras lietas tiek apskatītas salīdzinoši, tāpēc daudzi vēl tagad atceras.

Bet paši skolēni acīmredzot ne pietiekami daudz piemērus izņēma cauri.

Link to comment
Share on other sites

Tā ir taisnība - astotnieka līmenim jaunrade nav nepieciešama. Pietiek perfekti atpazīt risinājuma šablonu.

Link to comment
Share on other sites

Es gar zemi :rofl:

atveram un paskatamies šūnas B23, B34 ...

Protams var jau kļūdīties, bet pirms publicē dokumentus tomēr vajag pārbaudīt tekstu. Man vairs ticība arī pārējiem cipariem.

Šādā līmenī augšas gatavo pārskata dokumentus, likumprojektus utt. ...

štrunts par A kolonnu - pārējās sakrīt, turklāt es ticu, ka 1. ģimnāzijā (414.rindiņa) vairums ir eksāmenu nokārtojuši uz A un B līmeņiem. Ļoti labi izceļas uz blakus stāvošajām "Rīgas Raiņa 8. vakara (maiņu) vidusskola" un "Rīgas Valsts Tehnikuma Poligrāfijas centrs", kuros A līmeni katrā spējis sasniegt tikai 1 skolēns, bet pārsvarā dominē C-D-E līmeņi. Arī rajonu kopsavilkumi izskatās pareizi. Ja liekas apšaubāmi dati - salīdzini ar savas vidusskolas absolventu skaitu - manējai atbilst :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Raimonds1

http://www.lu.lv/zinas/t/4554/

 

Otrdien, 7. decembrī, plkst. 14.00 – 15.00 Latvijas Universitātes Lielajā aulā (Raiņa bulv. 19) notiks starptautiska izglītības kvalitātes pētījuma rezultātu prezentācijas pasākums ”Latvijas skolēnu kompetence lasīšanā, matemātikā un dabaszinātnēs starptautiskā salīdzinājumā. Pasākums tiešraidē būs skatāms Latvijas Universitātes portālā.

 

Pasākums veltīts OECD Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas 2009 (OECD Programme for International Student Assessment 2009 – OECD PISA 2009) pirmo rezultātu paziņošanai Latvijā, kuros mūsu skolēnu sasniegumi tiks salīdzināti ar viņu vienaudžu sniegumu no 65 pasaules valstīm.

________________________________________

 

Kam interesē, var paskatīties.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Raimonds1

17. martā, šodien LNT Tautas balsī 19.15 būšot sižets par pārāk grūtajiem 2.klases matemātikas uzdevumiem. Cik manīju pieteikuma sižetā, tur bija šāda tipa uzdevumi a :2 = 5 un no tā otrklasnieka laikam grib, lai šis tādu rēķina. Par to it kā varētu vēl pastrīdēties, vai 8 un 9 gadīgais šādu abstrakcijas līmeni uztver, taču nākamais apgalvojums gan bija labs - šitos uzdevumsu esot grūtības risināt arī augstas skolas beigušiem pieaugušiem.

Paskatamies, ka tur īsti būs, pagarinājums Dūles projektam vai kas?

Link to comment
Share on other sites

Nu daži skolotāji ir dīvaini:

 

4. klases uzdevums: Starp skaitļiem 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 jāsaliek darbību zīmes lai sanāktu 123. Skaitļus nedrīkst mainīt vietām.

 

Atrsinājums it kā vienkāršs:

 

1 -2 -3 +4*5*6+7

 

Bet jāņem vērā, ka 4. klasē negatīvu skaitļu jēdzienu vēl nemāca.

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

labiitis

Loģiku kā priekšmetu jau vajadzētu mācīt jau no 5 klases noteikti. Kaut kādas sūda kultūrvēstures vai citu draņķu vietā. Vismaz puse nebūtu pilnīgi pamuļķi.

  • Patīk 2
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

 

Bet jāņem vērā, ka 4. klasē negatīvu skaitļu jēdzienu vēl nemāca.

 

Bet kurā vietā tur darbība ar negatīviem skaitļiem?

Labots - NewAge
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

NewAge cik pats esi pabeidzis? Kur tu tur nesaskati darbības ar negatīviem skaitļiem, ja pirmajās klasēs visas matematiskās darbības māca veikt secīgi? Kad skolā gāji?

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Mūsu izglītības sistēma tiešām ir pakaļā, ja jau pieaudzis (es tā pieņemu) cilvēks tādas muļķības runā

Labots - NewAge
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Uzdevums 4 4 4 4 = 15

jāsaliek zīmes, iekavas lietot nevar

pedagoģiskais mērķis acīmredzot - iemācīt, ka reizināšana un dalīšana jāizveic pirms saskaitīšanas un atņemšanas

 

kā atsevišķs uzdevums mierīgi var pastāvēt arī 2.klases grāmatā

 

4x4 - 4:4

dažādi studenti risināja1-3 minūtes, daži neatrisināja

Link to comment
Share on other sites

Lai pedagoģiski korekti izglītojamam pierādītu, ka reizināšana/dalīšana jāveic pirms saskaitīšanas/atņemšanas pietiek ar uzdevumu 2+2*2.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Raimonds1

Šī gada 9.klases eksis matematikā kādam ir? visc.gov vēl nav...

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...