Jump to content

Lādēt mašīnas aķi...


kroko
 Share

Recommended Posts

Normālā situācijā nevajag nekādu lādētāju ar starta funkciju. Braucu gandrīz trīsdesmit gadus un nekad tādu nav vajadzējis. Līdz -20 jebkuram autiņam, ar normālu akumulatoru, jālec. Ja temperatūra zem -25, un motorā parasta minerāleļla, tad nekāds lādētājs ar startera funkciju nepalīdzēs- nokausi tikai starteri. Pie tik lieliem aukstumiem  jāsilda karteris, lai eļļa paliek škidra. Vēl var vakarā siltai eļlai piešaut benzīnu, lai eļļa nesacietē, bet tā tāda traktoristu metode :sarkasms: . Labāk vajan normālu elļu izmantot un nejāties ar pussprāgušu akumulatoru. Ja arī aķis vairs nav pirmā svaiguma, pilnīgi pietiek to 10-20 minūtes palādēt ar 5-10A un tas "atdzīvojas".

Peksi, tiešam parādi,ko nopirku, lali citi neieberžas. 30A ladēšanas stravu nevajag. Var tikai sū** sanākt, ja grib fiksi uzlādēt un aizmirst uz ilgāku laiku lādējoties akumulatoru. Pilnīgi pietiek 5-10A. Ladētājam noteikti jabūt iespējai mainīt lādēšnas strāvu un pilnīgi pietiek ar 10A ampērmetru kontrolei. Tagad jau daudz visādu automātisku lādungu saradies, kur tikai pāris diodītes mirkķķinas. Es no tiem sū** pa ganalu turētos. Niu jā, tagad jaunatne nespēj atšīrt ampērus no voltiem un tad tiešam uzladēt akumulatoru ir tas pats, kas aizlidot uz mēnesi.

Link to comment
Share on other sites

Stīvas kā zapte palika tikai krievu laiku eļļas, tagad pussintētika un sintētika neko daudz nesastīvina. Vairāk pretestību rada zobrati kārbā. Tāpeēc var sajugu izspiest startēšanas brīdī, bet tir atkal minuss - slodze uz kloķvārpstas sprostgredzenu, kas startēšanas laikā netiek eļļots.

Bet ka jau teica - ja akumulators, vadi, klemmes un starteris kārtībā - nekādu problēmu pat -25 grādos palaist.

vairāk par -30, nu tur ir jau savādāk.

Pats esmu savu benzīnnieku -32 palaidis Jāgriež bija kādas sekundes 5 , parasto paāris sekunžu vietā.

 

Bez tam lādēt tādā salā -15 - 25 grādos tukšu akumulatoru ir tas pats, kas mēģināt iepūst dzīvību ledus klucim.

Elektrolīts sasalis, nekas tur nelādējas. Jānes telpās, lai atkūst un tikai tad mēģināt lādēt.

Labots - mafijs
Link to comment
Share on other sites

Nu, nu, arī tagad var nopirkt mineraleļļas un pat slavenu firmu, kuras aukstumā paliek stīvas. kad motors izdilis un rij eļļu, tad tak neiesi dārgu sintētiku liet dzinējā. Protams, ar sintētiku problēmu nebūs. Ja viss autiņam kartībā, tad leks arī pie -25, bet vai tad desmit gadus vecam autiņam var būt viss kārtībā :sarkasms: ?

Labots - Didzis
Link to comment
Share on other sites

Un tā lampiņa neiespīdas, ja ir nodilušas ģenģera oglītes - pats populārākais ģeneratora defekts.
 

Vismaz man pirms 2 nedēļām C klases mersim spīdēja tieši dēļ šī defekta :)

Link to comment
Share on other sites

bet vai tad desmit gadus vecam autiņam var būt viss kārtībā :sarkasms:

Ideāli nebūs pat gadu vecam auto, bet tuvoties labam stāvokli taču var vai ne?

saprāta robežās, tieši lai nebūtu tādu pārsteigumu, ka desmit grādu salā šamējs negrib lēkt :)

Link to comment
Share on other sites

Paskatoties Rīgas ielās pie -25, ar to saprāta robežu ir tā kā ir :sarkasms:  Lielākā daļa autobraucēju "sāk tuvoties labam stāvoklim" tikai tad, kad autiņu vairs nevar iedarbināt.

Labots - Didzis
Link to comment
Share on other sites

JuutpaudisMaigcilveeks

Mana 94. gada toyota 2011. gada februārī pie -30 pieleca bez problēmām. Bet tas ir benzīnieks un neko īpašu tur nesaskatu. Varbūt sekundi ilgāk bija jāpagriež. Motorā bija vislētākā pussintētika 10w40.

 

Mani vairāk interesē kā autobusu šoferi palaiž dzinējus pie tādiem grādiem?

Link to comment
Share on other sites

Stīvas kā zapte palika tikai krievu laiku eļļas, tagad pussintētika un sintētika neko daudz nesastīvina. Vairāk pretestību rada zobrati kārbā.

Nez, kas tad rada lielāku pretestību sala laikā starp zobratiem, vai tik ne starp tiem esošā eļļa?!

Link to comment
Share on other sites

Tagad jau daudz visādu automātisku lādungu saradies, kur tikai pāris diodītes mirkķķinas. Es no tiem sū** pa ganalu turētos.

Nez, mobilo telefonu un portatīvo datoru arī lādē ar savu lādētāju, kontrolējot I un U?

Man galvu pietiek lauzīt ar visu ko citu, vēl skraidīt kontrolēt, kas notiek (veco monstru atdevu sievastēvam, lai mocās :) ). Sievas auto ik pa laikam piespraužu Ctekam, jo viņa man pa dienu labi ja 10km nobrauc, ar vismaz 4 starta reizēm.

Nezinu, var jau būt, ka Cteka kloni toč sū, bet ar tiem nav bijusi darīšana.

Link to comment
Share on other sites

Redz, pateiktam vārdam salīdzinoši maza nozīme, rakstītam, jau lielāka, ja vēl paraksties, nu tad pats vainīgs.

Link to comment
Share on other sites

Vēlā vakarā sabildēšu lādētāja iekšas. No ārpuses tāds pats  kā tēmas pašā pirmajā ierakstā (Nu tikai 30A modelis). 

Pirku tāpēc ka negribēju ņemt tos diožu variantus, arī tāpēc ka šim kautkāds regulātors un ampērmetrs. Un izvēle jau arī nekāda dižā nebija un pirmdien vajadzēja ripojošu auto.

Un iegrābos :(

Link to comment
Share on other sites

Vai tik 6V/12V slēdzis nav uz 6V...

Uzraksts Start nenozīmē, ka šis viens pats spēj pagriezt. Tāds, kurš var iedarbināt bez akumulatora, būtu nevajadzīgi liels un dārgs.

Gaismas diožu esamība nenozīmē, ka sū. Mans ideālais lādētājs būtu ar vienu diodi, bez ampērmetra.

Sū var būt gan ar diodēm, gan bez.

Ja neatbilst parametriem, tad ir jānes atpakaļ.

Ja parametru nav, vai nav pietiekami, tad tādu nevajag pirkt.

Labots - Klusu
Link to comment
Share on other sites

vai tad desmit gadus vecam autiņam var būt viss kārtībā

Vai tad 10 gadi autiņam būtu vērā ņemams vecums? Daudzi braukā ar 20-30 gadus vecām lamatām.



kā autobusu šoferi palaiž dzinējus pie tādiem grādiem

Normāliem autobusiem tak pārsvarā visiem webasto iekšā, 0 problēmas da-jeb-kādos-grādos.

Link to comment
Share on other sites

Tāpeēc var sajugu izspiest startēšanas brīdī, bet tir atkal minuss - slodze uz kloķvārpstas sprostgredzenu, kas startēšanas laikā netiek eļļots.

 

Es vienmēr autiņu startēju pie izspiesta sajūga gan ziemā, gan vasarā, kāda jēga startēšanas laikā liekus zobratus griezt? 

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Impulsnieki ir labākie, ja vien nav Cemont ražojuma - bija pieredze ar vienu tādu pa 36Ls - uz jebkura akumulatora rāda ka pilns un "Autostarts" saka ka lādētājs ir ok un nav garantijas jautājums. Aizgāja tas draņķis ss.elvē neceļos. Nācās uztaisīt no viena vecas Toshibas laptopa barokļa - tam bija 15v/5a un ar nelieliem pielabojumiem tagad ir 13.8v 4A, kas ir ideāli un ir rezerve, lai nekarst - tādā stilā var kautvai uz vairākām dienām turēt - ja nav palielināts spriegums, "vārīties" nesāks.

Akumulatoru arī nav vēlams ņemt Maximā vai Depo - uz skaistajām uzlīmēm vieni meli sarakstīti... laigan benzīnniekam jau vienalga - to var piešķilt pat ar motocokla akuumu. 

Link to comment
Share on other sites

Solīts - darīts. Bildes. bet domāju, ka no tā liela jēga nav.

Ko vispr nozmē 'impulsnieki'? Tāds kā man, kuram lidzstrāva raustās jo kondiķa nav?

Par sajūgu gan biju piemirsis, varbūt ka būtu līdzēts.

post-94797-0-70070400-1358915104_thumb.jpg

post-94797-0-71975900-1358915106_thumb.jpg

post-94797-0-33703400-1358915108_thumb.jpg

Labots - Peksis
Link to comment
Share on other sites

impulsnieks - bez masīva trafa . var teikt , ka līdzīgs laptopa barošanas blokam, hgan pēc uzbūves, gan izmēriem + tam ir elektroniska vadība un kontrole ar indikatoriem led izskatā. http://www.semicom.lv/Auto_preces/Akumulatoru_lādējamās_iekārtas/Nordic_power_Akumulātoru_lādētājs_ar_mikroprocesoru_līdz_100Ah_uz_12V_SBC_8168_69_007_81__726083_1157.html

 

kaut kas ala tāds bk'alinkā augstāk. (man tāds ir - baigi ok - aķi uzla'dē 3h +-, ,mazs un neaizņem daudz vietas)

 

tas ka līdzstrāva raustās, palielam po - jo tāds kondensators kur'stur tādu strāvu maksā daudz. nezinu, pēc bildēm neizskatās ka ar tādu trafu var iestartēt auto...pamazs.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Nes aķi istabā sasildīties, bet lādēt gan labāk ventilētā telpā. Uz "normal laden". 

 

Ja aķis no rīta ir palicis vārgs, bet lādēt nav laika - izlīdzēties var sasildot aķi. Es savulaik nesu uz dušu, liku bļodā karstā ūdens peldē (nenoslīcinot aķi!) ar to pietika startam. Pie reizes var notīrīt aķa virsmu profilaksei...

Link to comment
Share on other sites

Tāds kā man, kuram lidzstrāva raustās jo kondiķa nav

 

 

Nezinu, kā impulsniekiem. Bet parastajam 50Hz trafa lādētājiem nekādi kondiķi nav vajadzīgi. Pats aķis ir vislabākais kondiķis. Es te pamērīju ar testeri savu parasto lādekli. Uz klemēm, nepieslēdzot pie aķa aptuveni 9-10V (tātad maiņsprieguma efektīvā vērtība). Pieslēdzot pie aķa aptuveni 13-14V 

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Osskar, kaimiņš nopirka līdzīgu imulsmieku. Nu sū** pilnīgs, traktora akumulatoru uzlādēt nespēj, neko saprast nevar, ko tā diožu "gaismasmūzika" mirgo. Atnesa tagad aukstumā remontēt vecu krievu lādungu. Atverot to kasti bija skaidrs,ka ar lādētāju ir darīts viss sliktākais,ko vien var izdarīt. Drošinātāja vietā drāts dzeloņdrāts resnumā, vadi iekša apdeguši, transformātors kustās, jo lādungs mētāts pa autiņa bagažnieku,u.t.t. Nu tādi ir tie šoferi, aci nemirksķinot samet vadus uz īso, vai pieslēdz nepareizi vadu polaritāti. Nez kā tos drausmīgos apstākļus izturēs Osskar Tavs impulsnieks? Vārdu sakot, pielodēju kaimiņa lādungam vienu nolūzušo vadiņu un šis priecīgs uzladēja traktora akumulatoru, bez jebkādas automātikas. Es gan tagad visiem vecajiem lādungiem drošinātaja vietā lieku visparastāko elektrības automātu uz 10A. Tad šoferi, ja vadus samet uz īso, bet tos samet vienmēr kopā, nebāž drošinātaja vietā naglas, nostrāda automāts un nekas nesadeg.

Labots - Didzis
Link to comment
Share on other sites

Man viņš rāda 10,7V. Bet ja pieliek 1,2Omu5w rezistoru - rāda 7A. Bet vajadzētu taču būt 9A. Vai es rēķinu kautko nepareizi.

Link to comment
Share on other sites

nezinu, man viņ'sjau gadus 2 kalpo. neesmu gan bieži lādējis - bet kādus 7 aķus čomiem ir pielādējis. pret īsslēgumu ir aisardzība. Protams impulsnieks nenodrošina vairāk par 5A. vai 8 A, bet tas pietiek pilnībā. pēc papīriem - der tipa līdz 200Ah aķiem...+ močiem ar ir režīms.

Kā jau teicu spēks ir izmēros, neaizņem daudz vietas. Protams ka trafa variants ir mūžīgs, man tāds ar ir laukos.



tev tak mēraparātiem kļūda + rezistoram pielaide + spriegums tāpat krīt pie tādas slodzes..vot ir tie 7 A. domāju, ka viss tur ok.

Link to comment
Share on other sites

0,1 A arī der līdz 200Ah aķiem. Papīros vispār ir rakstīts, kāda ir strāva?

Principā impulsnieks ir labāks (bet gan jau ka ne katrs). Arī mētāšanai.

 

rāda 7A

 

Izskatās normāli.

Paslēdzelē takš to "regulatoru", bez akumulatora, un izmēri V. Cik pavisam ir stāvokļu (arī tos 24V).  Iespējams, ka "Start" ir mazāk V. 

Labots - Klusu
Link to comment
Share on other sites

manam impusniekam - 5A. sorry - par ietilpībi - rekomendē līdz 120Ah. bet ir niknāki ar.

Link to comment
Share on other sites

Nezinu, gan jau viens otrs impulsnieks ir arī labs. Faktiski nav nozīmes vai klasisks trafs, vai impulsu, strāvu jau dod abi. Vienkārši es dzīvē neesmu redzējis četrdesmit gadus vecu impulsu ladētāju un diez vai kāds impulsnieks tik ilgi kalpos. Man besī ārā tās lampiņas impulsniekam un tas, ka nevar neko regulēt. Lādētājam jābūt ar ampērmetru, lai var saprast, kas ar akumulatoru lādēšanu notiek. Ja vēl voltmetrs, tad uzreiz viss skaidrs. Nu jā, kā jau teicu, lielākajai daļai autobraucēju akumulatora lādēšana ir kosmos un tapēc saradušies jaunie lādētāji ar diodītēm, jo tāpat jau neviens nesaprot, kas ir ampēri un volti.

Link to comment
Share on other sites

JuutpaudisMaigcilveeks

Nesen nomira mans lētais impulsnieks no ķīnas. Maksāja kautkādus 7-8ls. Ar ampērmetru. 5A. 

Godam nokalpoja ~ 5 gadus.

Ir kādas idejas kas šitādam ir 'ejošākās' daļas, kuras aiziet pirmās? Lādētājs netika ne sists, ne dauzīts, saplīsa stāvot plauktiņā :D

Ja remonts ir pāris latus vērts, moška ir jēga taisīt. Negribās mēnesi-pusotru gaidīt jaunu no ķīnas.

Link to comment
Share on other sites

No attāluma jau neviens Tev nepateiks,kas lādungam noticies. Tur iekšā tak klasisks impulsu barbloks un jāremontē ar klasiskām metodēm. Ja pašam nagi niez un ir bišku sajēgas, tad jau noteikti elementāri salabot. Nest pie meistara gan nav vērts. Kārtīgs meisters neies pa piečuku čakarēties, bet 10Ls jau nav vērts maksāt.Tādi nu laiki pienākuši ar to elektronikas remontu.

Link to comment
Share on other sites

nu jā - imho  ja jau šis tik lēts- diezin vai vērts labot + piedevām vai bez āmura to var izjaukt ?  mans, starpcitu ir kaut kāds nordic power (tipa mājas lapa ar .se beigās, bet ražo gan jau Ķīna. ) . Bet kopumā var jau pagatavot aķa lādējamo da no jebkā kas pa rokai - laptopa baroklis, PC baroklis, nevajadzīgs trafs...ets, tikai kā jau Didzis minēja, nebūs automātika, visa stās lampiņas, bet ja ir Ametrs - tad jau var noprast kas tur notiek.

Link to comment
Share on other sites

JuutpaudisMaigcilveeks

Hm.. kāreiz ir viens HP laptopa lādētājs.

 

18.5V, 3,5A.  

 

Tur kautkādu rezistoru virknē nevajadzētu iesiet?

 

Ar skočiem uztaisītu vienreizējo uzparikti, kamēr atnāks kārtējais brīnums no Ķīnas.

Labots - JuutpaudisMaigcilveeks
Link to comment
Share on other sites

Pretestībai jākliedē aptuveni 5 volti -> 5x3,5=17wati. R=5/3,5=1,4 Om.  Nezinu, kur Tu tādu dabūsi.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

rezistors ir garām....vajag regulartoru , lai izejā V nemainās maonoties slodzei...(lādē, nelādē vai pilns) . ar regulatoru + trani var nodrošināt auto atslēgšanos, kad aķis "pilns". shēmas var sagooglēt..

Link to comment
Share on other sites

lai izejā V nemainās maonoties slodzei

 

 

 

Spriegumam izejā jāmainas gan. Ja strāva tiecas pārsniegt lādētāja maksimālo strāvu, tad spriegumam nedaudz jākrīt, nepārsniedzot max uzlādes strāvu, līdz aķis uzlādējas līdz līmenim.  3,5A nav nekāda dižā uzlādes strāva.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

nu tik daudz jau lapša baroklis neizspie'dīs, reāliIMHO labi ja 2A un tas jau būs ok. es gan neesmu specs lādēšanas jautājumos, bet imho svina aķķi uzlādēt ir viegli - nav litijnieks :D

Link to comment
Share on other sites

Litijnieku arī nav nekādu problēmu uzlādē, vot ar izlādi gan jābūt uzmanīgam un bez BMS litijniekiem neiztikt.

Ja vajag autiņa aķi uzlādēt ar lapķepa barbloku, tad var virknē ieslēgt kaut plītiņas spirāli un ar krokodilu pieslēdzoties atrast vajadzīgo strāvu. Nu jā ampērmetru gan vajag, lai redz strāvu. Protams, tas nav ideāls variants, bet runa jau bija par vienreizēju uzparikti, kura ar skoču salīmēta.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...