Jump to content

Lādēt mašīnas aķi...


kroko
 Share

Recommended Posts

Sveiki!

 

Uz 3 nedēļām no trimdas atbraucu uz Latviju, bet auto palika tur.

Atgriežos, šķiļu un... jaukais klikšķis :)

 

Tad nu burtiski tikko dabūju no kaimiņa lādētāju. Saslēdzu, tagad "dūc".

 

Mani aķa parametri:

"DELTA"

56219 12V 62Ah 480A EN

 

Lādētājs izskatās šādi:

post-66978-1232208500_thumb.jpg

 

Kreisā poga ir pozīcijā EILLADEN+START (tātad ātrā lādēšana).

Vidējā ir drošības slēdzis.

Labā ir uz 12V.

 

Mans jautājums:

Neesmu pats aķi nekad lādējis (nu + un - protams saslēdzu pareizi :) ) , bet atceros bērnību un bārdaino tēvu, kas ziemā aķi lādēja diennakti. Apskatīju to grafuku

 

post-66978-1232208509_thumb.jpg

 

un mani sāk mākt šaubas. Tātad, pēc labās pogas pozīcijas uz mani attiecas grafika augstākā līkne "Eilladung".

Ja mans aķis ir 62 ampērstundas... vai tas nozīmē, ka man viņš tagad būtu jālādē tikai 3h? Vai tas ir BS?

 

Un ko nozīmē šis rādītājs (kamēr rakstu tas jau ir uzkāpis uz 17.5 A)?

post-66978-1232208517_thumb.jpg

 

1) Vidusskolas fiziku esmu aizmirsis

2) Negribās apakšējo kaimiņu pārsteigt ar skābes izēstu caurumu griestos.

 

 

Paldies jau iepriekš,

Kroko

Link to comment
Share on other sites

palags

Noteikta laika nav, lādē un laiku pa laikam pārbaudi akumulatora blīvumu ar aerometru-jālādē kamēr blīvums būs 1.27

Labots - Skrandainais
Link to comment
Share on other sites

nav man aerometra, man te ir ikea skrūvgriežu un atslēgu kits, nu protams nav tik traki, bet nu elektoierīces/mērītājus aizmirstam. domāju ik pa laikam pārbaudīt ar mēģinājumu mašīnu pielaist. tad, kad izdosies, tad laidīšu roadtripā un lādēšu ar ģenerātoru, kam teorētiski vajadzētu pielādēt līdz gandrīz optimālam blīvumam(?). ja neizdosies pielaist, tas nozīmēs, ka vaina citur (vads kāds nokorodējis (bet pa 3! nedēļām - neticu)...

 

bet nu vismaz skaidrs ka 3h tās nav. ok, tagad man te plkst 17:35, plst17 uzliku, palādēšu līdz plkst22 = 5h un tad pamēģināšu.

ak jā. atbraucot un nešķiļot aķi uzraiz izrāvu ārā. atvēru nodalījumu galviņas, sasalis nebij (bet bija mīnusos). aķis itkā ~1.5 gadus vecs. nez, moš manā prombūtnes laikā kāds nemitīgi dauzījis pa kapotu un signalizācija strādājusi 24/7. zita izskaidrojuma man nav.

Link to comment
Share on other sites

Un pāris skaitļus sareizināt - prāta nepietiek?

17,5 A reiz 3 stundas - cik iznāk? Vismaz apmēram?

Areometrs nav elektroierīce.

Labots - Klusu
Link to comment
Share on other sites

Ja gribi, lai būtu pareizi, tad par 6,2 tajā datčikā vairāk nebūtu vēlams, tātad noregulē tā, lai rāda uz 6-6,2, kas 10 % no 62..lādēt vari, cik gribi..., cik kvalitatīva uzlāde būs, to redzēsi pēc tam...., ja galīgi tukšs, tad vajadzētu līdz sutkai pat....optimālais laiks 12-24h!

Jo pilnāks nāks akumulators, jo kritīsies bultiņa tajā datčikā...., bet tas nenozīmē, ka visu laiku jāpiegriež klāt!

Labots - Alditis
Link to comment
Share on other sites

eltons2121

tas slēdzis NORMALLADEN un EINLADEN+START nozīmē ka šajā pozīcijā ieliekot atpakaļ mašīnā aķi un pieslēdzot šo verķi tu vari mēģinaat uzreiz startēt auto

 

lādēt istabā vajag Normalladen pozicijā, tad nebūs tev tādi ampēri

Labots - eltons2121
Link to comment
Share on other sites

Lai aķi nesabojātu, to ieteicams lādēt ar strāvu, kas vienāda ar ampērstundām/20. Tb ja tev ir 62Ah, tad lādēt vajag ar 3-3,5A. Stāvad daudzumu var regulēt ar lādēšanas sprieguma regulēšanu. Kā tieši to dara tavs lādētājs es nezinu, bet ja tiešām tu griez aķī iekšā tos 17A, tad tas toč nav veselīgi aķim. Plāksnes uzkarsīs un deformēsies, i elektrolīts vārīties sāks.

Link to comment
Share on other sites

pārslēdzu uz normālo lādēšanu. pēc pāris stundām izmēģināšu. paldies.

Link to comment
Share on other sites

eltons2121

a nav tāda iespēja aizvilkt elektrību lidz auto un tad mēģināt palaist tajā START režīmā??? un tad ja pielec tad ar auto uzlādēt?? Tā būs ''nadjožnāk''....es tā domāju (protams ar auto nāksies kādu pus-stundu pabraukāt

Link to comment
Share on other sites

Nu zini, ātro lādēšanu jālieto tikai tad, kad Tev tiešām vajag ātri un kaut kur ir jāsteidzas un tad tās trīs stundas arī būs tas laiks, kas vajadzīgs. Bet nu akumulatoru tāds strāvas stiprums (ja tiešām ir tie 17A) čakarē pamatīgi.

 

Normālā gadījumā lādējot ar kādiem 4A 55Ah aķīti pēc 12h lādēšanas nav nekādu problēmu ar autiņa piedarbināšanu arī pie -20 grādiem.

Link to comment
Share on other sites

pēc 1h aķa lādēšanas piešķīlās. viss čotka. pabraukāšos, paturēšu motoru virs 2k apgriezieniem. paldies.

Labots - kroko
Link to comment
Share on other sites

Tā fiksā lādēšana der ārā pie lieliem mīnusiem. Tad aķim nekas traks nenotiek.Pareizi jau te teica, ka plates pie 17A sāk silt, bet, lielā aukstumā, jau tieši to vajag. Parasti, lielā aukstumā, uzliec uz fikso ladēšanu kadas 10 minūtes. Akumulators sasilst, kapacitāte pieaug un autiņs pielec. Ilgi gan nevajag ladēt ar lielu strāvu. Ja lādē istabas temperatūrā, tad tavs aķis jālādē ar 6,2A 14 stundas. Tā ir klasika skābes akumulatoru lādēšanā. Akumulatoru ladēšnā jau nevajag aptiekas precizitāti. Ja lādēsi ar 5, vai 7A arī nekas slikts nenotiks.

Link to comment
Share on other sites

andza, tas nav mobīlā akumulators bet gan startera. Palūri uz auto ģeneratora plāksnītes :) . Ieraudzīsi , tā 100-120A . Nu ko , kaut kā gadiem akumulatori auto dzīvi( labi , ģenerators dod spriegumu 14,4V - nebūs uzlādes strāva 100A, bet tukšam nu krietni virs 15-20). ILGSTOŠI NEDRĪGST LĀDĒT AR LIELU STRĀVU uzlādētu akumulatoru, tad gan sačakarēs plates. Tā , ka galīgi tukšu var bez kautrēšanās , lādēt arī ar 30 A. Jābeidz lādēt ar lielu strāvu, kad sāk ''vārīties'' ( nu sāk intensīvi izdalīt gāzes). Var to lielas strāvas režimu, lādētājam izmantot, tik .... TO, PARASTI ĪSLAICĪGI, jo beigts var būt pats lādētājs (ja nav aizsardzības pret pārkaršanu).

Link to comment
Share on other sites

Didzi, bet aukstumā startējot mašīnu, aķim pamatīga slodze un tas ātri uzsilst. Šī ātrā temperatūras maiņa liek plāksnēm izplesties un deformēties, tur jau tie sūdi. Tāpēc sākumā vajadzētu aķi paslogot ar mazu patēriņu tb kādas tuvās gaismas biku padarbināt vai ko citu. Citādi pēc vairākām tādām startēšanām aukstumā un bez iesildīšanās, plāksnes var palikt šādas:

 

lrg-647-plates_003.jpg

Link to comment
Share on other sites

JuutpaudisMaigcilveeks

Jetij, man uz Tevi sacēlās jautājums.

Man autiņš ~48h nostāvēja tajos lielajos mīnusos, kad bija -20.

Trešajā dienā knapi 3 apgriezienus izvilka, labi, ka pieleca ar pēdējo.

Arī tad vajadzēja paspīdināt gaismas, utt. Grieztu ņiprāk?

Link to comment
Share on other sites

Arī tad vajadzēja paspīdināt gaismas, utt. Grieztu ņiprāk?

Tavs aķis jau ir metams, vari nespīdinat....

Labots - wolf
Link to comment
Share on other sites

Tādā gadījumā meklē vainu vados,kontaktos, savienojumos, starterī vai ģeneratorā....

Link to comment
Share on other sites

JuutpaudisMaigcilveeks

Katru dienu lietojo mašīnu problēmu nav.

Siltā laikā arī nav, ideāli.

Tikai tajos trakajos mīnusos kad autiņš 2as diennaktis netika kustināts.

Link to comment
Share on other sites

Tad jau, trāpijies, kāds, kas domāts Italijai vai Indijai. Pirms pērk, vajag pārliecināties, vai ir zināms tāds parametrs , kā strāva pie -18. Ja stāv lepns uzraksts par starta strāvu tipa 500A, bet nav temperatūra, tad ieteiktu šadam akumulatoram iet ar līkumu. Pat ja zināms ražotājs- tie arī ražo modifikācijas priekš Āfrikas :) . Ja jauns un PAREIZS akumulators, bet problēmas, vajag dabūt ciparu voltmetru un palūrēt kāds ir spriegums uz akumulatora spailēm kad darbojās motors. Var gadīties , ka zems ( normāli ap 14 V) un no tā visas kaites ( net cēlonis parasti generatorā vai kādā savienojumā) . Bet , visparastākā kaite, ko esmu redzējis - slikts kontakts starp akumulatora spailēm un vadiem ( nu apsūbējušas - kā kas , tā sākas brīnumi). Šajā gadijumā darba laikā var būt tie 14v, bet startējot .... nekā.

Link to comment
Share on other sites

un spriegums uz spailēm jāmēra pie saslēgtiem patēretājiem - gaismas, pecka, radio, vibrators, utt....ja ikdienā braukā īsus gabalus, piem. mājas - točka, tad aķis nemaz nepaspēj uzlādeties + ja ģenerators kārtīgi nelāde tad nav par ko brīnīties...vasarā pielaist autiņu ar pusbeigtu aķi nav liela māksla...

Link to comment
Share on other sites

Katru dienu lietojo mašīnu problēmu nav.

Siltā laikā arī nav, ideāli.

Tikai tajos trakajos mīnusos kad autiņš 2as diennaktis netika kustināts.

 

Tev būs totālais brāķis patrāpījies...

Pērkot jāprasa lai pārdevējs paslogo aķi ar slodzes dakšu, citādi var nopirkt $ūdu...

 

Man pašam 2001. gada Vectra ar orģinālo aķi un 2.0 TD - nobraukums 270 000 km.

Nostāvēja tās aukstās četras dienas un "piešķīlās" bez problēmām!!!

Link to comment
Share on other sites

Vispār, žel, ka tagad, ražotāji, uz paneļa neliek akumulatora uzlādes ( faktiski sprieguma) rādītāju. Atceros, padoju , 7 žigulim bija šitāds verķis un, vienreiz, skatos , nezkāpēc stāv uz dzeltenā. Sāku skatīties- problēma regulatorā , neregulē augstāk par 12V. Saremontēju un viss OK ( nu negaidiju kad nevarēs palaist) . Kad tas pats gadijās modernai, nokonstatēju tik tad , kad nevar vairs palaist...

Link to comment
Share on other sites

Jetijs, nekas tur startējot pie -20 neuzsilst. Tās leģendas, par uguņu ieslēgšanu pirms startēšanas, nāk no krievu laikiem. Ja aķim viss kārtība un autiņa ielieta laba eļļa, tad aķis griezīs bez problēmām, bet ja aķis "ne sevišķi", un pietiek tikai vienam mēģinājumam iegriezt motoru, tad ,pirms startēšanas ieslēgtie uguņi, to vienīgo iespēju iegriezt motoru arī nepieļaus. Es ar autiņu braucu jau vairāk kā 25 gadus un esmu mocījies krievu laikos ar pussprāgušiem aķiem, jo tad jaunu nevarēja dabūt. Tagad, ja autiņs aukstumā nepielec, tad vienreiz to kārtīgi uzlādeju un ja tad, pēc pāris dienām, atkal autiņš nelec, tad pērku jaunu un nečakarējos. Jaunajiem akumulatoriem nevajag ne elektrolīta blīvumu mērīt, ne ūdeni pieliet(nav jau vispār korķu), vajag tikai lai autiņa ģenerātors tur 13,8-14,2V un brauc uz nebedu :-)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mācība no dzīves- ja neesi lādējis akumulatoru un nezini, ka lādējot izdalās H2, tad nevajag skrūvēt vaļā korķus un spīdināt gaismu ar šķiltavām...

Sencim darbā viens gudrītis tādā veidā aizlaida vienu aķi pie dieviem. Labi, ka tikai aķi nevis pirkstus vai acis.

Labots - Hell666_
Link to comment
Share on other sites

Guest Kasparz
Vispār, žel, ka tagad, ražotāji, uz paneļa neliek akumulatora uzlādes ( faktiski sprieguma) rādītāju.

Liek gan ;)

Link to comment
Share on other sites

Man vel no krievu laikiem ir verķis, kuru iesprauž piepītējā un kurš, ar trim gaismas diodēm, rāda spriegumu elektrosistemā. Neko citu jau nevajag. Parastam vadītājam jau galīgi neinteresē, cik tur voltu. Redz, ka deg zaļa lampiņa, tātad OK, deg sarkana, spriegums par maz. Autiņu ražotājiem jau arī tas liekas par sarežģītu :-D .

Piektajam žigulim bija voltmetrs, bet kurš tad tādu mašīnu atcerās :-D .

Labots - Didzis
Link to comment
Share on other sites

Jetij, man uz Tevi sacēlās jautājums.

Man autiņš ~48h nostāvēja tajos lielajos mīnusos, kad bija -20.

Trešajā dienā knapi 3 apgriezienus izvilka, labi, ka pieleca ar pēdējo.

Arī tad vajadzēja paspīdināt gaismas, utt. Grieztu ņiprāk?

Ja saki, ka tikai tad tā darās, pasties, kas tev darās ar eļļu! Pasties, vai nav par daudz, vai salā ļoti bieza paliek. Vispār, vai nav jau jāmaina eļļa? Pirms cik tūkstošiem mainīji eļļu?

Link to comment
Share on other sites

Instigater
Kurām mašinām? Parasti ir tik tā lampiņa, kura parāda ka VISPĀR nedarbojās ģenerators.

Un tā lampiņa neiespīdas, ja ir nodilušas ģenģera oglītes - pats populārākais ģeneratora defekts.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Manas slimības dēļ, auto 2 nedēļas atpūtās sētmalē. Vakar eju darbināt - nekā. 

Sadusmojos, izskrēju pa veikaliem un nopirku veikalā Depo, jo bija svētdiena un citas bodes ciet.

Atstiepu mājās lādētāju līdzīgu kā 'kroko' bildēs, tikai 30A. Norāvu aķi un nepacietībā pieliku lādēties. Bet ampērmetrs pat nekustas. Kā pamācībā teikts, užšāvu viņam ar knipi. Bultiņa palēkāja un atkal uz nulli.

Ar multimetru pamērīju spailes 10,7V. Pa vidu lādētājam un aķim ieliku multimetru - 2..2,5A.

Akumulatoru atvienoju, starp spailēm pieliku 1,2Omu5w (citu neatradu) rezistoru un pamērīju - 7A visniknākajā lādētāja režīmā. Man uz kalkulatora rāda, ka multimetram ar tādu pretestību būtu jārāda vismaz 9A. Tas nozīmē ka tas lādētājs vairāk par 7A ārā nedod?

Atskrūvēju tās 6 skrūves un biju dikti izbrīnīts redzot, kas lācītim vēderā. Transformators, ampērmetrs, 'rubilņiks', radiatorā ieliets diožu tilts un divi gab. šādi te: http://sangmao.com/circuit%20breaker/a-0701i.htm Lādētāja cenas dēļ,  biju cerējis tur ko sarežģītāku redzēt.

Paturēju pieslēgtu visu nakti un no rīta auto iedarbojās, bet nelāga sajūta mani nepamet. Tas lādētājs taču ir brāķis, vai ne? Un ja tā, vai tur ko var darīt, lai nav jānes pa garantiju uz veikalu, jo šonedēļ tāpat nebūs laika to izdarīt. 

Starp citu, pēc pirkuma veikšanas, garantijas talonu izrakstot, depo darbiniece teica, ka ļoti daudzi sūdzoties par lādētājiem. 

un vēl kas. Ja viņš mani neapmierina, vai veikalam jāatdod nauda, vai man obligāti jāgaida garantijas remonts. Ap to laiku parkos būs zaļa zāle. :(

 

 

Link to comment
Share on other sites

ok, varbūt mēraaparāts beigts,, bet to car nopirkt pa lētu naudu  kaut latgalītē (ampērmetru). Tur nav  kam salūzt - trafa variantā. un priekš kam tev tos mega ampērus ? ar tādiem jau nelādē...2-5 A, pilnīgi pietiek.

Link to comment
Share on other sites

Tas iebūvētais ampērmetrs sāk rādīt tikai no 5A. Tāpēc es neredzu tos 2, kas skraida ar pieslēgtu aķi, un ja lādētājs ir 30A, tad taču viņam jādod arā tie 30?

Biju domājis, ka uzgriezīšu ~10% no akumulatora ampēriem  t.i 6...7A, pa nakti atstāšu un miers, bet tur jau neko uzgriezt nevar. :(

Tad nu ir arī aizdomas, ka auto startēšanas režīmā tas verķis nefunkcionē

Cik atceros no padomju laikiem - tur lādētāju  uzgriez kā sirds kāro un bēdu nezini. Bet nu sakārojās tādu - ar starta funkciju.

Tie 2gab. SangMao 'ķēdes pārtraucēji' nevar jaukt gaisu?

Labots - Peksis
Link to comment
Share on other sites

  Ja aķis dikti nosprādzis, uzreiz lādēšanas strāvas nebūs !!!   Atsevišķos gadījumos tā parādās 2 h laikā, bet parasti jau ātrāk un pakāpeniski pieaug. Tādēļ arī ir jāseko līdzi tam procesam, kamēr viss nostabilizējas, lai tā strāva neaizskrien debesīs. 

  Pats tādos gadījumos ar multimetru iestādu lādētāju uz 14,5 V izejā, neatkarīgi no tā , kādu strāvu tas sākumā rāda.

Link to comment
Share on other sites

nu ka pilnīgs mironis, tad tā ir. šī ir problēma impulsu lādētājiem, kuri "mironi" nedetektē un lādēšanu nevar uzsākt nekādīgi. vienreiz ar to saskāros...

Link to comment
Share on other sites

Aķis jau nebija pavisam tukšs. Gaismas dega un bendikss arī klikšķēja. Griezt gan neko negrieza.

Tad Jūs liekat uz to ka lādētājs ir OK, bet aķis kirdik? 

Labots - Peksis
Link to comment
Share on other sites

rememberme

Pie reizes cienijamie profiņi iesakiet prastam lietotaajam budzeta klases laadeetaaju ar starta funkciju. Linki welkomeeti :)

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...