Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Kā vēsta Audi tehniskā direktora Ulriha Hakenberga sniegtā informācija, Volkswagen grupa gatavo jaunu, revolucionāru benzīna iekšdedzes dzinēju. Agregāts varēs lepoties ar īpaši augstu efektivitāti.

Kaut arī precīzi skaitļi un specifikācija nav pieejama, tiek norādīts, ka augstā efektivitāte tiks panākta ar elektromehānisku forsētu iesmidzināšanas sistēmu un regulējamu degvielas kompresiju cilindros.

Hakenbergs norāda, ka šī tehnoloģija, visticamāk, būs bieži sastopama nākotnē un kalpos kā viens no galvenajiem dzinēju efektivitātes uzlabotājiem.

Interesanti gan, ka tehnoloģija nav pilnīgi jauna un svaiga. Piemēram, 2000. gadā Saab demonstrēja jaunu dzinēju, kas spēja mainīt degšanas kameras izmēru, vienlaikus mainot arī kompresijas pakāpi.

Interesanti, ka daļa no jaunās tehnoloģijas atrodama jau 2012. gadā izrādītajā Audi dzinējā. Toreiz biturbo V6 dzinējs tika apgādāts ar elektriski darbināmu turbīnu, ko elektromotors „iegrieza” arī pie zemiem apgriezieniem. Šādi tika atrisināta jaudas problēma pie zemiem apgriezieniem, jo, kā zināms, parastas turbīnas pie zemiem apgriezieniem nedarbojas.

Šī tehnoloģija uzlabo ne tikai jau ar turbīnu apgādātu dzinēju efektivitāti, bet arī ir pierādījusi efektivitātes palielināšanu neliela tilpuma divu un trīs cilindru dzinējos.

Hakenbergs norāda, ka šis ir viens no soļiem uz vēl ekonomiskākiem dzinējiem. Domājums, ka pēc laika būs pieejami dzinēji, kas ne tikai spēs mainīt spiedienu degvielai, kas tiek iesmidzināta, mainīt iepūstā gaisa spiedienu, bet arī izslēgt motoru reizēs, kad vadītājs tuvosies krustojumam, brauks lejup no kalna vai veiks citus manevrus, kad dzinēja jauda nebūs nepieciešama.

volkswagen golf r

Saistītās tēmas: dzinējsVolkswagen

Izsaki savu viedokli