Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto
post-image

Sākot no 2020. gada, Volkswagen tirgū piedāvās pilnībā jaunu elektroautomobiļu klāstu ar garāku braukšanas distanci ar vienu akumulatoru uzlādes reizi un izteiksmīgu dizainu – I.D. sēriju. Šoreiz Ženēvā Volkswagen prezentē I.D. sērijas flagmani  – I.D. VIZZION – pilnībā autonomu transporta līdzekli, kas ir vadāms ar balsi un žestiem. Turklāt, pateicoties mākslīgajam intelektam, šis automobilis spēj arī mācīties un pielāgoties lietotāja un situācijas vajadzībām.

 

Mijiedarbība ar I.D. VIZZION tiek veikta virtuāli ar paplašinātās realitātes (AR) palīdzību. Automobiļa komunikācijas tehnoloģija ir progresējusi, kļūstot par virtuālo asistentu, kas spēj mācīties un empātiski reaģēt. I.D. VIZZION ir viedierīce uz riteņiem, kurai nav nepieciešams autovadītājs un tādējādi tas kļūst par šoferi. Tā kā automašīna ir tik daudzpusīgi savienota, tā ir daļa no digitālās pasaules. Automobilis visiem tā pasažieriem sniedz brīvību atslābināties, komunicēt vai strādāt braukšanas laikā. Pateicoties intuitīvajai mijiedarbībai starp cilvēku un mašīnu ar paplašināto realitāti un pilnībā no jauna izstrādātajām jauktās realitātes brillēm – Microsoft HoloLens – kā arī dabiskai valodas kontrolei, I.D. VIZZION ir pilnībā intuitīvs un tādējādi vienkārši lietojams.

 

Automobili galvenokārt vada ar žestiem un balsi, pasažieriem komunicējot ar virtuālo asistentu. Arī braukšanas galamērķis tiek noteikts ar balsi vai viedierīci. I.D. VIZZION asistentu sistēmas ar katru dienu precīzāk pielāgojas saviem lietotājiem, jo tās spēj mācīties. Sistēma atpazīst viņu nepieciešamības un gaumes – tostarp sēdekļu un gaisa kondicionēšanas uzstādījumus, aktivizējot tos autonomi, kā arī iecienītāko mūziku.

 

I.D. VIZZION ir arī ārkārtīgi drošs – automobilis izmanto sejas atpazīšanu, lai nodrošinātu, ka tas nenonāk nepareizajās rokās. Balss un žestu kontrole novērš nepareizu kontroles iespēju izmantošanu. Interaktīvi komunicējošas projekcijas priekšējās gaismas, kas, piemēram, var uz ceļa izstarot virtuālas gājēju pārejas strīpas, aizsargā gājējus un riteņbraucējus. Tās signalizē gājējiem, ka automašīna viņus ir ieraudzījusi un atpazinusi, un apstājas, lai ļautu tiem droši šķērsot ceļu. Pateicoties autonomās braukšanas augstākajam līmenim (5.līmenis), tiek samazināts negadījumu skaits.

 

I.D. VIZZION vidē ir atpūtas vieta uz riteņiem. Šo vietu iespējams personalizēt ar dažādiem ceļošanas režīmiem. Vienalga, vai tā tiek izmantota atpūtai, darbam, izklaidēm vai komunicēšanai – atvērtajā telpā viss ir iespējams. Ja izraudzītais ceļošanas režīms to pieprasa, tad logus iespējams elektroķīmiski padarīt tumšākus, bet traucējošas apkārtējās skaņas iespējams likvidēt ar aktīvu skaņu dzēšanu. Konceptautomobilis izmanto fitnesa izsekošanas ierīču sensorus un HoloLens (veselības funkciju uzraudzīšana), lai novērtētu pasažieru dzīvībai svarīgos datus, bet informācija tiek izmantota, lai kontrolētu gaisa kondicionēšanu un citus klimata, kā arī apgaismojuma parametrus. Tādējādi I.D. VIZZION kļūst par jaunā gadsimta mobilu viedo mājokli.

I.D. VIZZION darbina elektriska, visu riteņu piedziņas sistēma ar diviem elektrodzinējiem, kas nodrošina 225KW jaudu, un augsta sprieguma akumulators ar 111kWh enerģijas kapacitāti, bet nobraukšanas distance ir līdz 665 kilometriem ar vienu uzlādi. Automobilis ir 5163mm garš, 1947mm plats un 1506mm augsts. Riteņu garenbāze (3100mm) un jumta daļa ir neierasti gara, bet priekšējā un aizmugurējā daļa ir īsa. Dizaina galvenais uzsvars ir automašīnas pasažieru labsajūta. Automobilis interjerā nodrošina ceļotājiem maksimāli atvērtu telpu. Tajā pat laikā I.D. VIZZION proporcijas rada fascinējoši valdošu un dinamisku izskatu.

Saistītās tēmas: I.D. VIZZIONVolkswagen

Izsaki savu viedokli