Aktuāls

”Apple” varētu aizstāt ”Touch ID” ar sejas atpazīšanas skeneri

Tālruņi, mobilās ierīces

Septembrī notiks pirmais virtuālais F1 čempionāts, iespēja piedalīties arī tev!

Datorspēles

”Apple” izstrādātājiem nodod ”iOS 11” septīto pagaidu versiju

Datori, IT, bizness

CSDD piedāvā Rīgas Tehniskās apskates naktī bez maksas pārbaudīt savu auto

Auto, Moto

Lielākā daļa Rīgas un Pierīgas iedzīvotāju uztraucas par savas automašīnas drošību pilsētā

Auto, Moto

”Samsung Bixby” balss vadības funkcijas nonāk arī līdz Latvijai

Tālruņi, mobilās ierīces

CSDD eksperimenta rezultātā tapuši astoņi ieteikumi gudrai auto un velo braukšanai

Auto aprīkojums
post-image

Aizvadītajā nedēļas nogalē 5. un 6. augustā Vācijā, Burgā norisinājās Eiropas čempionāta 3.posms Enduro.

Eiropas čempionāta posmā piedalījās 130 braucēji no dažādām pasaules valstīm, tostarp arī divi mūsu ātrākie Latvijas sportisti – Jānis Vinters un Edgars Siliņš.

Katrā dienā sportistiem bija jāveic trīs apļi, kas nebūt nebija viegli. Viena apļa garums bija aptuveni 60 km, kurā bija iekļauti trīs speciālie ātruma testi. Tie laika ziņā bijuši gari, jo pirmajā testā bija jāpavada 5 minūtes, otrajā – 13 un trešajā ~7 minūtes. Arī pārbraucieni bijuši bīstamāki kā vēl nekad, jo ātrums bijis liels. Abiem latviešu sportistiem šoreiz trāpījies „uzkāpt uz viena un tā paša grābekļa” – neparedzot lietus dēļ izmainīto trasi, degvielas patēriņš bijis lielāks, kā rezultātā Jānim pietrūka degviela pirmajā dienā, bet Edgaram otrajā.

I

Veterānu klases sportists Jānis Vinters (Jāņa Vintera Moto Team Riga) stāsta, ka šī bijusi viena no ātrākajām un visbīstamākajām Enduro trasēm, kādā viņam nācies braukt, jo bijuši brīži, kad nācās pa trasi traukties ar ātrumu līdz pat 120/130 km/h. Sākumā sportistam veicās ļoti labi, jo ilgu laiku savā klasē turējies otrajā vietā. „Pārbraucieni bija ļoti ātri un bīstami. Laikapstākļu dēļ, izveidojās liela dubļu pretestība. Nebiju pareizi aprēķinājis degvielas daudzumu, jo dažus kilometrus pirms finiša tā izbeidzās. Pirms pēdējā ātruma posmu braukāju riņķī un taujāju pēc degvielas, bet nevienam nebija. Līdz beidzot mežā sastapu vietējo vācu līdzjutēju, kas apstājās un izlīdzēja. Taču puskilometru pirms finiša degviela atkal beidzās. Pēdējos metrus sagāzu motociklu slīpi, un man pat izdevās iebraukt finišā,” stāsta Jānis. Šī misēkļa dēļ, pirmajā dienā sportists no otrās vietas „atkrita” uz astoto, jo saņēma 12 soda minūtes par kavējumu. „Otro dienu iesāku ar ceturto ātrāko rezultātu. Pārējos ātruma posmos uzrādīju otro vietu un pēdējo nobraucu visātrāk par visiem,” priecīgs ir Jānis. Otrajā dienā sportists ieguva otro vietu un abu dienu kopvērtējumā savā klasē ieguva godalgoto trešo vietu. „Tiku pie kausa un vācu aliņiem (smejas Jānis),” tā Jānis Vinters par piedzīvoto Enduro.

I

E1 klases braucējs Edgars Siliņš (Motosports Racing Team) stāsta, ka „bāzes vieta bija ļoti īpatnēja, armijas zonā, starp armijas mašīnām, tankiem un lieliem žogiem. Par drošību tiešām nebija jāuztraucas.” Pirmajā dienā Edgaram gājis ļoti labi, jo nebija lieki starpgadījumi, kritieni un lielas kļūdas. „Lielāko dienas daļu lija lietus, kārtīgi izmirkām. Testi salīdzinoši līdzīgi Latvijas trasēm. Pirmais tests bija līkumains, ar akmeņiem, ķieģeļiem un dažādiem citiem šķēršļiem. Otrs tests bija pa izcirtumu, grāvjiem, saknēm un celmiem. Trešais tests man patika vislabāk, jo bija nokultā graudu laukā ar nelielu karjeru. Pārbraucieni, kā vienmēr, Vācijā šauri un izsisti līdz pēdējam. Pēc pirmās dienas savā klasē paliku 6. vietā. Kopvērtējumā no 130 dalībniekiem ieguvu 39. vietu. Otrajā dienā pirmajā aplī sanāca tehniska ķibele, ko salīdzinoši ātri varēju izlabot un doties tālāk, taču saņemtās 15 soda minūtes bija grūti atgūt,” atceras Edgars. Līdz ar to rezultātā 10.vieta. Otrajā dienā daudzi sportisti izstājušies gan tehnisku, gan spēka izsīkuma dēļ. „Trases segums līdzīgs kā Latvijā: pļavas ar akmeņiem, ķieģeļiem, kukuržņiem. Sīkākā atslābināšanās varēja maksāt sekundes un beigties ar kritienu. Jutos fiziski labi, lai arī otrajā dienā sagurums bija jūtams, bet spēju pat pēdējā testā uzrādīt otru labāko apļa laiku. Eiropas čempionāta noslēdzošais posms būs Slovākijā, bet jau šajā nedēļas nogalē tiekamies Kuldīgā,” tā Edgars Siliņš.

Nākamais Eiropas čempionāta 4. posms Enduro notiks 2017. gada no 13. līdz 15. oktobrim Slovākijā.

Saistītās tēmas: endurojānis vinters

Izsaki savu viedokli