Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Japānas autoražotāju Toyota un Honda plānos ietilpst ūdeņraža degvielas šūnas tehnoloģijas attīstīšana un ieviešana masveidā ražotos spēkratos. Protams, galvenais uzdevums ir tehnoloģijas pielāgošana tā, lai vidusmēra pircēji transportlīdzekli spētu atļauties.

Kā vēsta vietne Nikkei, Toyota jau līdz 2020. gadam cer samazināt minētās tehnoloģijas spēkratu cenu līdz pat 30 tūkstošiem dolāru, kaut arī reāla cena, visticamāk, būs robežās no 30 līdz 50 tūkstošiem dolāru.

Savukārt Honda strādā pie piecvietīga sedana, kas pārdošanā varētu nonākt jau 2015. gada beigās. Spēkrats saņems oglekļa šķiedras ūdeņraža bāku, kas ļaus veikt pat 500 km tālu distanci.

Honda, kas pie minētā projekta sadarbojas ar General Motors, pirmajos piecos realizācijas gados plāno pārdot aptuveni piecus tūkstošus spēkratu. Tie būšot pieejami ASV, Japānā un Eiropā, savukārt cena būšot zem 100 tūkstošiem ASV dolāru.

Interesanti, ka Toyota strādā pie tā, lai pasažieriem un viņu bagāžai būtu pēc iespējas vairāk vietas. Lai to panāktu, ir samazināta gan enerģiju ģenerējošās sistēmas apmēri un novietojumus, savukārt vienas ūdeņraža bākas vietā spēkrats saņems divas.

honda fcv

Izsaki savu viedokli