Aktuāls

Industriālo tehnoloģiju līderis ABB sadarbosies ar Latvijas iesācējuzņēmumu “Adaplab”

Datori, IT, bizness

Kādu automašīnu pirkt: ar dīzeli vai benzīnu darbināmu? Ar tādu dilemmu saskaras daudzi latvieši. Pēc transporta sludinājumu portāla LATAUTO.lv datiem, ar dīzeļdzinēju darbināmas automašīnas maksā par 5% līdz 40% lētāk nekā automašīnas ar benzīna dzinēju – atkarībā no tās vecuma un modeļa. Turklāt dīzeļdegvielas litrs maksā par 0,10-0,15 eiro lētāk nekā benzīns, tas ir īpaši svarīgi, ceļojot un mērojot lielākus attālumus. Tiesa, ar benzīnu darbināmās automašīnas tiek uzskatītas par izturīgākām, tās ilgāk kalpo un nākas retāk remontēt.

Pēc Andra Mālnieka, LATAUTO.lv pārdošanas vadītāja, teiktā, Latvijā, tāpat kā citās Baltijas valstīs, dominē automašīnas ar dīzeļdzinējiem. 2015. gada otrajā ceturksnī četras no piecām importētajām lietotajām automašīnām bija ar dīzeļdzinēju. No 13,5 tūkstošiem importētajiem lietotajiem transportlīdzekļiem 10,9 tūkstoši bija ar dīzeļdzinēju.

4787023807_c477250cd2_z

Automašīnas ar dīzeļdzinējiem otrajā ceturksnī palielināja tirgus daļu. Sagaidāms, ka šādi rezultāti saglabāsies, saņemot jūlija – septembra mēnešu datus. Par to, ka valstī dominē automašīnas ar dīzeļdzinējiem, var spriest arī pēc mūsu portāla sludinājumu skaita – 1 automašīnai ar benzīna dzinēju atbilst 2 automašīnas ar dīzeļdzinējiem.

Vieglo automašīnu tirgus eksperts salīdzināja divas dārgākas un divas lētākas, pēc tehniskajiem parametriem analoģiskas automašīnas ar benzīna un dīzeļdzinējiem.

2003. gadā ražotais „Volvo S60” sedans ar 2,4 litru dīzeļdzinēju tiek pārdots par 3,4 tūkstošiem eiro, bet analoģiska automašīna ar benzīna dzinēju – par 100 eiro dārgāk.

Kaut arī cenas starpība starp minētajam automašīnām nav liela, īpaši atšķiras degvielas patēriņš. Sludinājumā apgalvots, ka transportlīdzeklis ar dīzeļdzinēju uz 100 km vidēji izmanto 6,5 litrus degvielas, bet ar benzīna dzinēju – 9,1 litrus. Dīzeļdegvielas litrs vidēji maksā 1 eiro, bet benzīns – 1,14 eiro. Ar dīzeļdzinēja automašīnu 100 kilomertus var nobraukt par 6,5 eiro, bet ar benzīna dzinēja automašīnu – par 10,3 eiro. Ja gada laikā nobraucat apmēram 12 tūkstošus kilometrus, braucot ar dīzeļautomobobili, ietaupīsiet nedaudz vairāk par 450 eiro. Protams, ja nebūs nekādu tehnisko bojājumu.

Minētais „Volvo S60” ar dīzeļdzinēju nobraucis 230 tūkstošus kilometrus, bet ar benzīna dzinēju – divreiz mazāk, t.i., 115 tūkstošus kilometru.

Automašīna ar benzīna dzinēju „aprij” vairāk degvielas, taču tās nobraukums parasti ir mazāks. Domājams, ka arī tās tehniskais stāvoklis būs labāks. Tāpēc automašīnas pircējam nākas saskarties ar nopietnu dilemmu,” saka LATAUTO.lv pārdošanas vadītājs. Viņš arī piebilst, ka izvēloties automašīnu ar dažādu degvielu tipiem, nedrīkst aizmirst arī apkopes izmaksas – dīzeļautomobiļu apkope bieži vien ir dārgāka.

Salīdzinot jaunākas automašīnas, visvairāk atšķiras cena, nevis degvielas patēriņš. 2011. gada 2-litrīgais „Audi A4” ar dīzeļdzinēju tiek pārdots par 12,8 tūkstošiem eiro, bet nedaudz jaudīgākais viņa „brālis” ar benzīna dzinēju – par 14,3 tūkstošiem eiro. Uz 100 kilometriem „Audi A4“ ar dīzeļdzinēju patērē 5,1 litrus degvielas, bet ar benzīna dzinēju – 6,4 litrus degvielas. Tātad minētā attāluma veikšanai tiek izmantots par 1,3 litriem mazāk dīzeļdegvielas vai, nobraucot 100 kilometrus, tiek ietaupīti 2,1 eiro. Turklāt „Audi A4” ar benzīna dzinēju nobraukums – par 25 tūkstošiem kilometriem mazāks.

No pirmā skatiena var rasties iespaids, ka automašīna ar dīzeļdzinēju ir gan lētāka, gan ekonomiskāka, taču viens bojājums var visu apgriezt kājām gaisā. Un gada laikā ietaupītie 500 vai 700 eiro var tikt iztērēti remontā.

Septembra beigās sludinājumu portālā LATAUTO.lv tika pārdoti 21,7 tūkstoši transportlīdzekļi ar dīzeļdzinēju un 10 tūkstoši transportlīdzekļi ar benzīna dzinēju.

Izsaki savu viedokli