Aktuāls

Jaunais ”Audi A7 Sportback” – sportisks luksusa klases modelis

Auto, Moto

Tagad arī Latvijā pirkumus no ”App Store”, ”Apple Music”, ”iTunes” un ”iBooks” varēs apmaksāt ar “Tele2” rēķinu

Internets

LG un ”Qualcomm” sadarbosies, lai izstrādātu nākamās paaudzes savienojumu risinājumus automašīnām

Auto aprīkojums

Mājokļa gaisa kvalitātes mērījumi uzlabo ne vien cilvēka veselību, bet arī mājokļa lietojamību

Sadzīves un virtuves tehnika

”OnePlus” slepeni zog viedtālruņu lietotāju datus

Portatīvie datori

”Alcatel” iegūst prestižo ”TOP/COM” Sudraba balvu par jauno zīmola aplikāciju ”enjoy.now”

IT sasniegumi, bizness
post-image

Autonomās tehnoloģijas mūsdienās ienāk aizvien straujāk. Piemēram, teju katrs lielais autobūves uzņēmums veido bezpilota funkcijas, kuras iestrādā savos spēkratos, lai uzlabotu drošību uz ceļiem. Neskaitot automašīnas, ir vēl virkne mazāku tehnoloģiju, kuras saņēmušas autonomos palīgus, piemēram, droni.

Šveices banka ”UBS” veikusi pētījumu, vai cilvēki būtu gatavi lidot lidmašīnā, kuru vada dators, nevis cilvēks. Jautājumam tika pievienota arī finansiālā puse, taujājot, vai cilvēki izvēlētos šādu risinājumu, ja tas būtu finansiāli izdevīgāk.

No astoņiem tūkstošiem respondentu vairāk kā puse atzina, ka šādā lidmašīnā nelidotu. Kopumā tikai 17% cilvēku būtu ar mieru lidot datora kontrolētā lidmašīnā. Ja aptaujā tiktu ņemtas vērā tikai 18-24 gadus vecu personu atbildes, tad ar autonomām lidmašīnām lidotu 31%, bet ja 25-34 gadīgi cilvēki, tad 31%.

Pētnieku veiktajā analīzē atklājas, ka bezpilota lidmašīnu ieviešana aviokompānijām visā pasaulē ietaupītu 30 miljardus ASV dolāru ik gadu. Šo summu galvenokārt sastādītu pilotu apmācības un viņu algas, kas savukārt nozīmē, ka arī lidmašīnu piloti nākotnē varētu zaudēt savus darbus, tos pārņemot robotiem.

Izmantotie resursi: https://www.theverge.com

Saistītās tēmas: Lidmašīnasmākslīgais intelekts

Izsaki savu viedokli