Aktuāls

”Netflix” otrā ceturkšņa laikā pievienojušies 5,2 miljoni jauni klienti

Datori, IT, bizness
post-image

Lidojošas automašīnas jau sen dzīvo zinātniskās fantastikas valstībā. Un, ja esam reāli, tad tur tās arī paliks. Vismaz tuvākā vai tālākā nākotnē. Nav svarīgi kādas jaunākās un jaudīgākās tehnoloģijas tuvākajā laikā tiks prezentētas – izgudrojot vienu irīci, kas auto palīdzēs darboties gan kā lidmašīnai, gan kā automašīnai, izgudrotāji tikai radīs sliktus auto un vēl sliktākus lidaparātu piemērus.

Lai arī šie divu veidu transportlīdzekļi ir veidoti, lai pārvietotu cilvēkus, tie tiek radīti fundamentāli atšķirīgos veidos. Ja automašīna būs izcila ar kādu no savām funkcijām, tad, pārveidojoties par lidaparātu, šī funkcija vairs nebūs tik izcila. Un kāpēc gan iegādāties draņķīgu automašinu, kas spēj lidot, ja bezpilota automašīnas jau ļoti labi spēj veikt visas savas funkcijas?

Lai saprastu, kāpēc lidojošas automašīnas nebūs tik labi funkcionējošas, nepieciešams atskatīties uz 1960. gadu. Rūpniecības industrijas ir mēģinājušas apvienot atšķirīgus transporta veidus jau agrāk, un tad tas strādāja tikpat slikti, cik tas strādātu šodien.

Par piemēru varam ņemt Amphicar Model 770 modeli. Gandrīz 4000 no šiem laivu/auto hibrīdiem tika saražoti laika posmā no 1961. līdz 1965. gadam, bet šī ideja tā arī īsti nevienu “nepaķēra”. Iespējams, viens no faktoriem ir tas, ka Amphicar kā automašīna nekad nebija perfekta.

Mums patīk domāt par to kā par ātrāko auto uz ūdens un kā ātrāko laivu uz ceļa,sacīja Džons Hains (John Hein), viena šāda “monstra” īpašnieks.

Vēl kāds Amphicar entuziasts, Lindons Džonsons (Lyndon Johnson), izmantoja šo auto, lai izjokotu nejaušus pasažierus, sūdzoties par auto bremzēm un iebraucot ezerā. Lidojošām automašīnām mūsdienās būtu tāda pat funkcija – tikai kārtējā bagātnieku rotaļlieta.

Mākoņos

Protams, daudzi var nepiekrist un teikt, ka lidojošas mašīnas jau pastāv. Tā ir taisnība. Slovākijas StartUp uzņēmums AeroMobil plāno līdz 2020. gadam pārdošanā laist transportlīdzekli, kas var kalpot gan kā lidmašīna, gan kā auto, tomēr šī koncepcija nekad nestrādās līdz galam ideāli. Kāpēc? Pirmkārt, AeroMobil ir nepieciešams skrejceļš, lai tas varētu pacelties. Otrkārt, ir visai ticams, ka šis transportlīdzeklis izmaksās no 1,2 līdz 1,5 miljoniem eiro.

Kamēr tradicionālajām automašīnām ir savas drošības problēmas, lidojošās automašīnas nāks komplektā ar pilnīgi jauna veida problēmām. Nemaz nerunājot par jaunām gaisa satiksmes bažām.

Tāpēc kamēr lidojošo automašīnu jaunākās tehnoloģijas var būt tepat aiz stūra vai pat jau ir klāt, šie transportlīdzekļi diez vai kādreiz ieņems jēgpilnu vietu automašīnu tirgū.


Resursi: Mashable

Saistītās tēmas: autolidaparātinākotnetehnoloģijas

Izsaki savu viedokli